Przenumerowania, zmiany w kolejności wagonów w składach itp.
Przenumerowania, zmiany w kolejności wagonów w składach itp.
Pamiętam jak kiedyś jeździł bytomski #548+549 ze starą atrapą z przodu. Ostatni raz ten skład widziałem bodajże na Pl. Sikorkiego w 1999r.
Wagon #548 miał chyba rozwaloną kratownicę, bo leżał zgarniaczem wbitym dosłownie w asfalt i był problem jak go w ogóle ściągnąć...
Wówczas jeździł jeszcze równocześnie skład 105N #488+489.
Po tym wydarzeniu składu #548+549 już nigdy nie zobaczyłem. Zdziwiłem się tylko gdy spotkałem potem na ul. Powstańców w Chorzowie skład #548+488
Zrobiono też skład #467+489 wykorzystując solówkę z byłego składu #467+466 :mruga:
Powstało zatem moje pytanie na które dotychczas nie znalazłem odpowiedzi. Czy obecny wagon #548 to ten sam co wcześniej ? Dlaczego #488 jeździ jako drugi, skoro był pierwszy ? Co stało się z wagonem #549 ? Czyżby jakieś były przenumerowania ?
Może ktoś z Was coś wie na ten temat ? :chytry:
Wagon #548 miał chyba rozwaloną kratownicę, bo leżał zgarniaczem wbitym dosłownie w asfalt i był problem jak go w ogóle ściągnąć...
Wówczas jeździł jeszcze równocześnie skład 105N #488+489.
Po tym wydarzeniu składu #548+549 już nigdy nie zobaczyłem. Zdziwiłem się tylko gdy spotkałem potem na ul. Powstańców w Chorzowie skład #548+488
Zrobiono też skład #467+489 wykorzystując solówkę z byłego składu #467+466 :mruga:
Powstało zatem moje pytanie na które dotychczas nie znalazłem odpowiedzi. Czy obecny wagon #548 to ten sam co wcześniej ? Dlaczego #488 jeździ jako drugi, skoro był pierwszy ? Co stało się z wagonem #549 ? Czyżby jakieś były przenumerowania ?
Może ktoś z Was coś wie na ten temat ? :chytry:
Ostatnio zmieniony 20 lis 2006, 17:08 przez Peter, łącznie zmieniany 4 razy.
*SDIP (U.N.O.)
Re: Tajemnica składu #548+549
Wiesz nie wiem, ale mogli zrobić np .tak:#548 skasowany, #549 przenumerowany i przebudowany na piewszy #548, #488 kasacja, #489 na #488 i podpięty do #548 a #489 dostał numer po #467+?Peter pisze:Pamiętam jak kiedyś jeździł bytomski #548+549 ze starą atrapą z przodu. Ostatni raz ten skład widziałem bodajże na Pl. Sikorkiego w 1999r.
Wagon #548 miał chyba rozwaloną kratownicę, bo leżał zgarniaczem wbitym dosłownie w asfalt i był problem jak go w ogóle ściągnąć...
Wówczas jeździł jeszcze równocześnie skład 105N #488+489.
Po tym wydarzeniu składu #548+549 już nigdy nie zobaczyłem. Zdziwiłem się tylko gdy spotkałem potem na ul. Powstańców w Chorzowie skład #548+488
Zrobiono też skład #467+489. :mruga:
Powstało zatem moje pytanie na które dotychczas nie znalazłem odpowiedzi. Czy obecny wagon #548 to ten sam co wcześniej ? Dlaczego #488 jeździ jako drugi, skoro był pierwszy ? Co stało się z wagonem #549 ?
Czyżby jakieś były przenumerowania ?
Może ktoś z Was coś wie na ten temat ? :chytry:
Ah, trochę skomplikowane
Re: Tajemnica składu #548+549
Ale w bazie taboru na wpk pisze, że #549 został przenumerowany na #548 w 1994 r.Boguś pisze:Wiesz nie wiem, ale mogli zrobić np .tak:#548 skasowany, #549 przenumerowany i przebudowany na piewszy #548, #488 kasacja, #489 na #488 i podpięty do #548 a #489 dostał numer po #467+?Peter pisze:Pamiętam jak kiedyś jeździł bytomski #548+549 ze starą atrapą z przodu. Ostatni raz ten skład widziałem bodajże na Pl. Sikorkiego w 1999r.
Wagon #548 miał chyba rozwaloną kratownicę, bo leżał zgarniaczem wbitym dosłownie w asfalt i był problem jak go w ogóle ściągnąć...
Wówczas jeździł jeszcze równocześnie skład 105N #488+489.
Po tym wydarzeniu składu #548+549 już nigdy nie zobaczyłem. Zdziwiłem się tylko gdy spotkałem potem na ul. Powstańców w Chorzowie skład #548+488
Zrobiono też skład #467+489. :mruga:
Powstało zatem moje pytanie na które dotychczas nie znalazłem odpowiedzi. Czy obecny wagon #548 to ten sam co wcześniej ? Dlaczego #488 jeździ jako drugi, skoro był pierwszy ? Co stało się z wagonem #549 ?
Czyżby jakieś były przenumerowania ?
Może ktoś z Was coś wie na ten temat ? :chytry:
Ah, trochę skomplikowane
Re: Tajemnica składu #548+549
Moim zdaniem były przenumerowania. 488 miał przed ostatnim remontem (obecny wagon) rok wcześniej jeszcze jeden remont (kiedy jeszcze jeździł razem z 489). Nie jest wg mnie możliwe, żeby go jeszcze raz remontowali w tak krótkim czasie i w dodatku przerabiali na drugi (likwidacja gniazd, zakładanie lampy). Wg mnie 488 musiał być po powaznym wypadku, bo w końcu 467 dostał od razu reklamę po nim. Zawsze myślałem, że 548''+549 to jest dziś 548'''+488'', ale skoro mówisz, że 548'' to była powypadkowa ruina, więc może jednak 488 miał jakiś lżejszy wypadek, ale z koniecznością remontu, więc dzisiejszy 548''+488 byłby to wtedy 488+549''.Peter pisze: Dlaczego #488 jeździ jako drugi, skoro był pierwszy ? Co stało się z wagonem #549 ? Czyżby jakieś były przenumerowania ?
W każdym razie intryga szyta grubymi nićmi.
Tak zgadza się, bo w 1999r. to był po prostu skład #548''+549'' (czyli prawdopodobnie ex. #549+548) i nie o to akurat mi chodzi.DW pisze:Ale w bazie taboru na wpk pisze, że #549 został przenumerowany na #548 w 1994 r.
W bazie taboru niestety nie wszystko zostało uwzględnione co stało się poźniej...
Moim zdaniem #548'' się wtedy rozpadł na moich oczach i raczej został faktycznie skasowany.
Mogli zrobić jeszcze łatwiej. Dać do remontu doczepkę #549'' przenumerować na #489'' łącząc ją z #467.
Skład #488+489 przenumerwoali bez żadnych przeróbek na #548'''+488'' i tyle. Tak wydaje się najłatwiej a numerki to w Bytomiu lubią zmieniać. :mruga:
Tak, na pewno. Dobrze ten skład pamiętam jak również #662+617 jeszcze przed RK.Boguś pisze:kiedyś podobno istniało coś takiego #661+618
Aha. Zmieniłem brzmienie tematu, żeby to dostosować do innych wagonów.
*SDIP (U.N.O.)
Skład 488+489 miał już reklamę Afrin i Freederm. Miał jeszcze kasowniki dziurkacze. Gdy się pojawił 467+489 to w 489 już były kasowniki R&G. Może to być konsekwencja tego, że 467 miał już dawno takie i trzeba było go dostosować, ale może faktycznie doczepili 548 jako 489. W takim przypadku jednak reklama na oba wagony musiałaby być naniesiona na nowo.Peter pisze: Mogli zrobić jeszcze łatwiej. Dać do remontu doczepkę #549'' przenumerować na #489'' łącząc ją z #467.
Niemożliwe, że bez żadnych przeróbek, bo 548+488 wyszedł w takiej konfiguracji po dosyć generalnym remoncie w ZKT-3, z żółtymi poręczami. Poza tym wagony 488+489 wg papierów miały remont w 1998 mimo zachowania kasowników dziurkaczy. Czy zatem sens byłoby je oba remontować prawie kapitalnie już rok później?Peter pisze: Skład #488+489 przenumerwoali bez żadnych przeróbek na #548'''+488'' i tyle. Tak wydaje się najłatwiej a numerki to w Bytomiu lubią zmieniać. :mruga
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22
No nie dokonca 489+488 w takim zestawie musiał uczesniczyc w powarznym karambolu drugi wóa 488 wjechał w tył 1 489 a w tyl 488 kolejny skład rozwalając mu cały zadek gorzej niz na lini 18 po czołówce nie wiem ktury to rok na mój nos koniec lat 1980tych i który skład mu w d*** wjechał moze potem odwrucili skład po remoncie Co do składu 548+488 to sie stosowalo ze z 2 składów zrobili jeden
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22
Przychodzą mi do głowy takie oto zestawienia:. #637+321, #768+733, #607+686, #694+593, #707+714, #699+693, #607+593, ostatnio także #695+593, #759+762.as chorzów pisze:pamieta ,ma ktos zestawienia składów dawnych 105n na w zawodziu 314+! 315 potem solówka ,337+338!! .
skład 713+714 był na początku 1990tego roku na odwrut 714 był 1 wozem niekoniecznie z 713 na koniec zaj chorzów batory kłopoty ze składami tesz było kilka ciekawych składów
Jeszcze 694+638, 607+693, 607+425, 772+788, podobno był 607+786 no i widziałem też na zajezdni 637+593 (złączone i okablowane, ale na 90% nigdy nie wyjechał).Boguś pisze: Przychodzą mi do głowy takie oto zestawienia:. #637+321, #768+733, #607+686, #694+593, #707+714, #699+693, #607+593, ostatnio także #695+593, #759+762.
Bardziej prawdopodobne dla mnie jest istnienie pierwotnie składu #316+315.as chorzów pisze:pamieta ,ma ktos zestawienia składów dawnych 105n na w zawodziu 314+! 315
#316 załapał się na remont razem z bytomskim #472 i potem zrobili z tego gliwicki skład #316+472.
Szczerze mówiąc ja jakoś nie widywałem przed remontem jeszcze wtedy 105N #571. Musiał chyba być solówką i być może był odstawiony. Wagon #570 już dawno nie istniał, z którym być może tworzył skład, bo został skasowany w 1990r.Boguś pisze:słyszałem kiedyś, że #318 był doczepą, jaka była historia #571+618
Skład #661+618 do RK #618 w 1998r. normalnie kursował, najczęściej na 15-tce.
Bardzo za to mnie zaskoczył skład #571+618 jak pojawił się po remoncie a szczególnie wagon już 105Na z numerkiem 571. Wyglądał przepięknie i był świeżuteńki. We wnętrzu unosił się mocny zapach świeżego lakieru, gumy na podłodze i nowych uszczelek okiennych.
*SDIP (U.N.O.)
#607 miał sporo tych doczep. Jego pierwszą zajezdnią było Gliwice. Czy on tam jeździł razem z #608?ff pisze:Jeszcze 694+638, 607+693, 607+425, 772+788, podobno był 607+786 no i widziałem też na zajezdni 637+593 (złączone i okablowane, ale na 90% nigdy nie wyjechał).Boguś pisze: Przychodzą mi do głowy takie oto zestawienia:. #637+321, #768+733, #607+686, #694+593, #707+714, #699+693, #607+593, ostatnio także #695+593, #759+762.
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22
Za pracy w Chorzowie to jeździł z:
#425, #686, #593, #693, był zwany "uniwersalnym" wagonem do składu, ale jakoś teraz postanowiono go puszczać jedynie solo, skąd mamy skład #694+693 jak należy, oraz odmieńca 695+593 (to chyba także wina zaniedbania #696).
Powodem zakazu jest fakt posiadania przetwornicy statycznej która padła z powodu ukratniania...
A dziś solo pomykał #675.
#425, #686, #593, #693, był zwany "uniwersalnym" wagonem do składu, ale jakoś teraz postanowiono go puszczać jedynie solo, skąd mamy skład #694+693 jak należy, oraz odmieńca 695+593 (to chyba także wina zaniedbania #696).
Powodem zakazu jest fakt posiadania przetwornicy statycznej która padła z powodu ukratniania...
A dziś solo pomykał #675.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Dziś razem z #676 na poc.362luki pisze:Za pracy w Chorzowie to jeździł z:
#425, #686, #593, #693, był zwany "uniwersalnym" wagonem do składu, ale jakoś teraz postanowiono go puszczać jedynie solo, skąd mamy skład #694+693 jak należy, oraz odmieńca 695+593 (to chyba także wina zaniedbania #696).
Powodem zakazu jest fakt posiadania przetwornicy statycznej która padła z powodu ukratniania...
A dziś solo pomykał #675.
Pewnie się zepsuł, lub odstawili go na warsztat. Przecież żywot wozu nawet jeśli się nie psują nie musi się ograniczać do: plac postojowy - trasa - wozownia - plac postojowy - trasa - wozownia... ale czasem trzeba wsiąść wagonik by coś przy nim dłużej podłubać, gdzieś maznąć pędzlem, o ile jest kasa na farbę, czy przykręcić klapy od mechanizmów drzwiowych które raczą sobie czasem stukać i się bujać podczas jazdy.Boguś pisze: Dziś razem z #676 na poc.362
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Wydaje mi się że #784 to taka dłuższa odstawka, coś jak z #727 było.Boguś pisze:Ostatnio nie widuje składu #783+784, coś mi się wydaje, że Zawodzie bawi się z #784 jako solo. Oby nie
W przerabiaqni na solo wydaje mi się że teraz na razie nie ma sensu.
Powinni się wziąźć za #620 w Gliwicach bo rezerwa się kruszy.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Rozpięte składy
Nie wiedziałem gdzie to umieścić więc piszę tutaj. W ZKT-4 rozpięto skład #651+652. Wagon #651 śmiga jako solówka ( dzisiaj na 1-ce ). Co jest przyczyną rozpiecia tego składu? Jakaś awaria #652 ?? A może (mam nadzieję że nie) przerabiaja go na solówkę...?
Rozpięcia są róznego powodu.
Po pierwsze ostatnio dużo składów mają spiętych, "krakowiak" umacnia obsadę, no to czasem wolą coś rozpiąć by mieć więcej solo wozów na rezerwie. (ze składami nawet dobrze się mają)
Druga przyczyna to awaria drugiego wozu. Czasami też go odpinają by na wozowni coś pogrzebać, np. podokręcać śrubki czy gdzieś pędzlem przejechać o ile jest kasa na farbę...
Po pierwsze ostatnio dużo składów mają spiętych, "krakowiak" umacnia obsadę, no to czasem wolą coś rozpiąć by mieć więcej solo wozów na rezerwie. (ze składami nawet dobrze się mają)
Druga przyczyna to awaria drugiego wozu. Czasami też go odpinają by na wozowni coś pogrzebać, np. podokręcać śrubki czy gdzieś pędzlem przejechać o ile jest kasa na farbę...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Myślę że jak na razie nie ma jakiegoś wielkiego zapotrzebowania na solówki, #639 już wrócił, zawsze można dwa składy rozpięte mieć.adasiek pisze:Ja się modlę,żeby była to zwykła naprawa, a nie żadna przeróbka #652 na solówkę. Bo #651+652 to jeden z fajniejszych składów w ZKT-4 jak nie w GOPie .
A jak już solówkę, to kandydatem jest #620. Przydało by się go i trupa #619 wywieźć do ZUR i niech tam z części #619 uruchomią #620 jako solo.
Ciekawe jak tam idzie naprawa #787.
Zastanawia mnie też los #376 po tym wypadku, może go jeszcze odratują.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
\Boguś pisze:Tu niestety możliwa jest kasacja. #376 jest dość mocno rozbity i jest z 1975 roku, więc odbudowa według mnie jest nieopłacalnaluki pisze: Zastanawia mnie też los #376 po tym wypadku, może go jeszcze odratują.
Moim zdaniem trzymał się całkiem dobrze jak na swoje lata. Większe gruchoty od niego jeżdza jeszcze na liniach ( #458, #506, #639 ).
Chyba w dalszym ciągu stoi na ZKT-4 Gliwice.
Ostatnie foto z listopada:
Ostatnie foto z listopada:
Kod: Zaznacz cały
http://www.tramwaje2.za.pl/2006/11/37601.jpg
http://www.tramwaje2.za.pl/2006/11/37602.jpg
http://www.tramwaje2.za.pl/2006/11/37603.jpg
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Są nawet ochotnicyluki pisze:Trzeba tylko chcieć, wystarczy złomka zabrać do ZUR i tam powinni mu znaleźć nowe części.
http://img297.imageshack.us/img297/6595 ... cjabz9.jpg
Zdjęcie wykonał kol. Penny z forum WPK
Teraz mi się przypomniało, że od połowy do końca października 2004 #706 został wypożyczony do Zawodzia i dzięki temu jeździło takie oto cudu: #318+706Boguś pisze:Przychodzą mi do głowy takie oto zestawienia:. #637+321, #768+733, #607+686, #694+593, #707+714, #699+693, #607+593, ostatnio także #695+593, #759+762.as chorzów pisze:pamieta ,ma ktos zestawienia składów dawnych 105n na w zawodziu 314+! 315 potem solówka ,337+338!! .
skład 713+714 był na początku 1990tego roku na odwrut 714 był 1 wozem niekoniecznie z 713 na koniec zaj chorzów batory kłopoty ze składami tesz było kilka ciekawych składów
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22
O ile dobrze pamiętam to było w 2004 roku, kiedy to na 15 nagle KZK wstawiło składy. Z tego powodu że była przebudowa Ronda i Zawodzie na prawie max wypuszczało swoje składy (a 116Nd jeździła garstka między Rynkiem a Brynowem) potrzeba było składów.
Spięcie #318 i #340 nie było za dobre, bo stracili by solówkę, a dużo ich było trzeba na 14 co jechała z Mysłowic aż do Chorzowa. Więc do #318 postanowili sprowadzić doczepkę z Bytomia. Przywiozła ją któraś 7-mka.
Wtedy jeszcze z Chorzowa dostali jako pożyczone dwa składy, kurcze nie pamiętam które... #582+580, #609+610
Spięcie #318 i #340 nie było za dobre, bo stracili by solówkę, a dużo ich było trzeba na 14 co jechała z Mysłowic aż do Chorzowa. Więc do #318 postanowili sprowadzić doczepkę z Bytomia. Przywiozła ją któraś 7-mka.
Wtedy jeszcze z Chorzowa dostali jako pożyczone dwa składy, kurcze nie pamiętam które... #582+580, #609+610
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Ostatnio widziałem z dwa razy jakiś dziwny wagon z gliwickiej zajezdni. Chodzi o numer taborowy (z przodu). Niestety za każdym razem nie widziałem go z bliska. Wydaje mi się, że zaczyna się na #61x, ale to nie jest #614. Ostatnia cyfra wygląda na "6" . Zdziwiło mnie to, bo przecież #616 został skasowany w 2000r.
Może ktoś pomóc mi to wyjaśnić ?
Może ktoś pomóc mi to wyjaśnić ?
*SDIP (U.N.O.)
Kontroler Ruchu, który na Zawodziu pracuje od 30-tu lat twierdzi, że zestawienia #662+617 i #725+736 są od nowości.Boguś pisze:Powiem ci, że otworzyłeś bardzo ciekawy temat. Mnie np. interesują składy #318+340, słyszałem kiedyś, że #318 był doczepą, jaka była historia #571+618(kiedyś podobno istniało coś takiego #661+618!), #662+617,#644+344?
Dopisane
Jak będę zwiedzał ZKT-3 to postaram się coś o tym dowiedzieć i nic nie pokręcićPeter pisze:Pamiętam jak kiedyś jeździł bytomski #548+549 ze starą atrapą z przodu. Ostatni raz ten skład widziałem bodajże na Pl. Sikorkiego w 1999r.
Wagon #548 miał chyba rozwaloną kratownicę, bo leżał zgarniaczem wbitym dosłownie w asfalt i był problem jak go w ogóle ściągnąć...
Wówczas jeździł jeszcze równocześnie skład 105N #488+489.
Po tym wydarzeniu składu #548+549 już nigdy nie zobaczyłem. Zdziwiłem się tylko gdy spotkałem potem na ul. Powstańców w Chorzowie skład #548+488
Zrobiono też skład #467+489 wykorzystując solówkę z byłego składu #467+466 :mruga:
Powstało zatem moje pytanie na które dotychczas nie znalazłem odpowiedzi. Czy obecny wagon #548 to ten sam co wcześniej ? Dlaczego #488 jeździ jako drugi, skoro był pierwszy ? Co stało się z wagonem #549 ? Czyżby jakieś były przenumerowania ?
Może ktoś z Was coś wie na ten temat ? :chytry:
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2007, 18:50 przez Boguś, łącznie zmieniany 2 razy.
Co do pierwszego to na pewno jest w błędzie. Co do drugiego to jak najbardziej ma rację.Boguś pisze: Kontroler Ruchu, który na Zawodziu pracuje od 30-tu lat twierdzi, że zestawienia #662+617 i #725+736 są od nowości.
Cytat ze starej dyskusji na pmtm (autor: Tomasz Igielski):
Dawno, dawno temu jeździły składy 617+618 i (najprawdopodobniej w takiej
kolejności) 662+661. W drugiej połowie lat '80 coś się zadziało z wagonami 617
i 662, w przypadku tego drugiego było to najprawdopodobniej poważne zderzenie
(uszkodzony przód). W 1988 roku obydwa wagony (617 i 662) trafiły do Konstalu
do odbudowy (czyli do RK). ZTCP 662 wyszedł z odbudowy jesienią 1988, a 617 na
początku stycznia 1989 r. Dlatego powstały takie nietypowe pary 662+617 i
661+618. Po paru latach przełączono ten drugi skład (powstał pociąg 571+618).
Co do #662+617 to tak jak zacytował ff nie ma wątpliwości, że nie jest to oryginalne zestawienie. Nad #725+736 to się sam zastanawiałem i mi nic nie pasuje jakoś żeby to ułożyć po kolei. W Będzinie przecież był #738+737 a #726+727 i #734+735 mamy w Katowicach.Boguś pisze:Kontroler Ruchu, który na Zawodziu pracuje od 30-tu lat twierdzi, że zestawienia #662+617 i #725+736 są od nowości.
Również najprawdopodobniej były takie składy: #690+689, #691+692 i na pewno #728+729 (=> vide ).
Mnie zastanawia fakt występowania składu #579+592. Czy to wynik kasacji #581 w 1987r. ? Może były po prostu #579+580 i #582+581, tylko że bez pary pozostaje #592. Co ciekawe #587 przecież też nie od zawsze jeździł z #612 (tym już skasowanym). :mruga:
*SDIP (U.N.O.)
Zauważ, że data wpisana na stan 725 i 736 jest identyczna. W dodatku 725 później niż wagony/składy 726+727, 728+729 i 731+730. Więc ja nie mam żadnych wątpliwości, że ten skład jest tak ustawiony od początku.Peter pisze:Nad #725+736 to się sam zastanawiałem i mi nic nie pasuje jakoś żeby to ułożyć po kolei. W Będzinie przecież był #738+737 a #726+727 i #734+735 mamy w Katowicach.
Solówki jednak też miały zastowanie, nawet na TWB są stare zdjęcia za czasów WPK z solówkami. Myślę, że 587 i 592 to były pierwotnie wagony solowe, ale oczywiście z pełnym oprzyrządowaniem do spinania.Peter pisze: Mnie zastanawia fakt występowania składu #579+592. Czy to wynik kasacji #581 w 1987r. ? Może były po prostu #579+580 i #582+581, tylko że bez pary pozostaje #592. Co ciekawe #587 przecież też nie od zawsze jeździł z #612 (tym już skasowanym). :mruga:
No na TWB jest #578 solo. Widzę, że masz wątpliwości co do numeru.ff pisze:Myślę, że 587 i 592 to były pierwotnie wagony solowe, ale oczywiście z pełnym oprzyrządowaniem do spinania.
To też jest wskazówka, więc wagony te jeżdżą od początku. 8)ff pisze:Zauważ, że data wpisana na stan 725 i 736 jest identyczna.
*SDIP (U.N.O.)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości