Trójskłady stopiątek w GOPie
Trójskłady stopiątek w GOPie
Wydaje mi się, że to temat bardzo ciekawy do dyskusji zważywszy, że nie są pewnie mimo informacji napływających z Internetu wszystkie trójskłady jakie jeździły. :mruga:
Na dzień dzisiejszy jedyne informacje jakie są, to z forum WPK, że istniały następujące trójskłady:
322+323+330, 331+332''+334 (330+331+334), 451+320+325, 595+596+498.
Link
Czy znajdzie się ktoś taki, kto znalazłby więcej informacji na ten temat ? W zajezdni Będzin nie można się czegoś więcej dowiedzieć ?
Na dzień dzisiejszy jedyne informacje jakie są, to z forum WPK, że istniały następujące trójskłady:
322+323+330, 331+332''+334 (330+331+334), 451+320+325, 595+596+498.
Link
Czy znajdzie się ktoś taki, kto znalazłby więcej informacji na ten temat ? W zajezdni Będzin nie można się czegoś więcej dowiedzieć ?
*SDIP (U.N.O.)
- shinkadamo
- Posty: 112
- Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Trójskłady ciekawie się muszą prezentować, ale możliwe, że były by za duże. Wystarczą w zasadzie "zwykłe" składy, albo coś nowoczesnego, zespolonego, długiego, np: Pesa 120N.
PS.
PS.
Ciekawy do dyskusji, ale nikt tu nie pisał.Peter pisze:Wydaje mi się, że to temat bardzo ciekawy do dyskusji
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?
Nikt nie pisał, bo mało jest o tych trójskładach informacji, zważywszy że jeździły one liniowo w zasadzie tylko w Zagłębiu i do początku lat 90-tych.
Próby trojaków były również na gliwickiej linii 4, ale się nie przyjęły bo przystanki były za krótkie.
Próby trojaków były również na gliwickiej linii 4, ale się nie przyjęły bo przystanki były za krótkie.
Mogłyby przecież swego czasu funkcjonować w Katowicach trójskłady 3x105Na, ale tutaj było mnóstwo wagonów serii 102N w odróżnieniu od Zagłębia. Nie zapominaj, że jeździły jeszcze dłuższe 2x102N/102Na, więc 3x105Na by się zmieściły.shinkadamo pisze:Trójskłady ciekawie się muszą prezentować, ale możliwe, że były by za duże.
*SDIP (U.N.O.)
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Błąd. Trójskłady kursowały na 21bis w relacji Huta Kutowice - Sosnowiec Dworzec PKP oraz na 28.Damian_1947 pisze:Trójskłady w Zagłebiu kursowały tylko i wyłącznie na linii 21.
KMTM, planuje zorganizowanie imprezy trójskładem. A takowy można u nas stworzyć i technicznie było to próbowane i jest to wykonalne.
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Wydaje mi się, że komplet gniazd ma jakiś gliwicki skład. Prawdopodobnie #564+565.Slim pisze:Taki pierwotnie miał być na imprezę, ciekaw jestem jednak czy któraś z "naszych" stopiątek posiada jeszcze komplet gniazd z przodu i z tyłu?Damian_1947 pisze:Na chwilę obecną działał by trójskład #274+#279+280
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Zestawić możemy na zajezdni ( R1 ) przynajmniej jeden trójskład i nie byłby to podany wyżej.Damian_1947 pisze:Na chwilę obecną działał by trójskład #274+#279+280
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Rok temu, gdy #279+280 był jeszcze w Będzinie, spięto próbnie skład #274+279+280 i przeprowadzono jazdy próbne, które odbyły się bez problemów.Iwo pisze:Zestawić możemy na zajezdni ( R1 ) przynajmniej jeden trójskład i nie byłby to podany wyżej.Damian_1947 pisze:Na chwilę obecną działał by trójskład #274+#279+280
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
No ale Iwo mówi przecież, że można zestawić inny trójskład, nie koniecznie 274/279/280.DW pisze:Rok temu, gdy #279+280 był jeszcze w Będzinie, spięto próbnie skład #274+279+280 i przeprowadzono jazdy próbne, które odbyły się bez problemów.Iwo pisze:Zestawić możemy na zajezdni ( R1 ) przynajmniej jeden trójskład i nie byłby to podany wyżej.Damian_1947 pisze:Na chwilę obecną działał by trójskład #274+#279+280
Pozdrawiam
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
W planie imprez na ten rok nie jest uwzględniona, lecz jest planowana na rok kolejny. Prezes jest zapoznany z planem imprez i powiedział, że nie będzie problemu z żadną. Jeden przykład był. Świeżo po wyjeździe na linię mieliśmy Moderusa na nockę. A teoretycznie jak Prezes zarządzi w co wątpię to Knapik nie zaprzeczy.adam86 pisze:Dyskusja jest i tak bezcelowa. Żadnej imprezy nie będzie, bo nie.
Pozdrawiam
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Przecież już raz ta impreza miała być. Pretekstem było oidp "bo teraz sygnalizacje są inne".Damian_1947 pisze:W planie imprez na ten rok nie jest uwzględniona, lecz jest planowana na rok kolejny. Prezes jest zapoznany z planem imprez i powiedział, że nie będzie problemu z żadną. Jeden przykład był. Świeżo po wyjeździe na linię mieliśmy Moderusa na nockę. A teoretycznie jak Prezes zarządzi w co wątpię to Knapik nie zaprzeczy.adam86 pisze:Dyskusja jest i tak bezcelowa. Żadnej imprezy nie będzie, bo nie.
KZKGOP 1779
W zyciu nie widzialem tych trojskladow w Sosnowcu (chyba, ze byly przed 1983 r. - wtedy bylem zbyt maly, zeby pamietac).Slim pisze:A przypadkiem nie jeźdiło do Sosnowiec Bieruta? Lub 28 nie miało tam krańcówki?memphis pisze:Błąd. 21bis jeździło w relacji Huta Katowice - Dąbrowa Górnicza Kopalnia Gen. Zawadzki.Slim pisze:Błąd. Trójskłady kursowały na 21bis w relacji Huta Kutowice - Sosnowiec Dworzec PKP oraz na 28.
W 1988 r. juz mieszkalem w D.G. Trojsklady kursowaly na 21bis, ale niezbyt dlugo, moze do 1990/1991 r. Fajnie jechalo sie w srodkowym wagonie na ostrym zakrecie (na Redenie) - czuc bylo sile odsrodkowa.
Bisowka kursowala co 15 minut, tylko w szczycie. Byly 3 brygady. Nie wiem, jak dawali rade utrzymac ten takt, ale na kopalni pociagi prawie nie robily przerwy, czasem szybko objezdzaly petle i wracaly na hute (wozy linii 25 nie robily w tamtym czasie postoju na petli, tylko na zeberku przy podstacji, przed petla). Na petli nie bylo wtedy zreszta przystanku.
Linia 28 obslugiwana byla przez jeden pociag-widmo (DWUWAGONOWY), pare nieregularnych kursow dziennie, miedzy kopalnia a rondem w Bedzinie. Odcinek do zajezdni byl pokonywany bez pasazerow. Sklad wyjezdzajacy z zajezdni stal czesto przed Rondem i czekal tam na swoje wlaczenie na linie. Tak to jakos bylo zgrane, ze nie przeszkadzal linii 25 (a jechal przeciez do tej samej petli przy kopalni). Teraz sie zastanawiam po co, skoro bylo 25 , ale zapomnialem, ze w tamtych czasach dowozil gornikow... ale ja go pamietam jako pusty sklad, raz nim jechalem i w rogu za drzwiami widzialem wielka pajeczyne Pozniej 28 zlikwidowano, nim narodzilo sie ponownie z solowkami (to wtedy chyba zmieniono takt na 21 z 16 minut na 20 minut/10 minut w szczycie). Jednoczesnie na 22 wprowadzajac solowki zamiast skladow).
W Sosnowcu na Bieruta ok. 1988/89 r. konczyla linia D (Bedzin Zajezdnia - Sosnowiec Bieruta) - po Bieruta tramwaje te jezdzily w kier. przeciwnym niz pozniej 26 w czasie remontu. Linie D szybko zamieniono na 35, i pamietam, ze jezdzily na niej nowe sklady, z brazowymi lufcikami. Potem 35 zlikwidowano, ale widac polaczenie do Bedzina samym tylko 21 nie bylo wystarczajace, dlatego przedluzono 27 z petli Mielczarskiego do zajezdni.
Nie jestem pewien ale tu się odnoszę do 1 postu w tym temacie, dzisiaj widziałem że skład na linii nr. 5 ma komplet gniazd, chodzi mi o wagony nr. 260 i nr. 261. Te wagony mogły mieć coś wspólnego z trójskładami?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Nie znam historii tych wagonów, ale pochodzą z Krakowa, gdzie spinano wagony w trójskłady.elot360 pisze:Nie jestem pewien ale tu się odnoszę do 1 postu w tym temacie, dzisiaj widziałem że skład na linii nr. 5 ma komplet gniazd, chodzi mi o wagony nr. 260 i nr. 261. Te wagony mogły mieć coś wspólnego z trójskładami?
Tak mogły mieć, bo to są wagony kupione od MPK Kraków a tam kursują trójskłady. Wszystkie wagony od numeru #250 do #286 to są wagony kupione z Krakowa i większość miała coś wspólnego z trójskładami, u nas większości wagonów już te gniazda usunięto.elot360 pisze:Nie jestem pewien ale tu się odnoszę do 1 postu w tym temacie, dzisiaj widziałem że skład na linii nr. 5 ma komplet gniazd, chodzi mi o wagony nr. 260 i nr. 261. Te wagony mogły mieć coś wspólnego z trójskładami?
Re: Trójskłady stopiątek w GOPie
Czy obecnie do zrealizowania u nas jest trójskład? Jest to technicznie możliwe? Zastanawiam się czy są jeszcze jakiekolwiek 105Na które można byłoby tak spiąć.
Re: Trójskłady stopiątek w GOPie
W Będzinie +523 ma komplet gniazd, być może mógłby powstać skład #521+523+509. Można by coś pokombinować z Elkami: #111, #257L, +258L mają komplety gniazd.
W Gliwicach natomiast #476+425 i #564+565 to składy mające komplet gniazd, komplet gniazd ma również #503 z tego co pamiętam. I tak pewnie by wyszło w praktyce jaki mógł by powstać trójskład z naszych wozów.
Re: Trójskłady stopiątek w GOPie
Skoro jest taka możliwość to mogliby uruchomić taki trójskład na jakąś okazje. Ludzie by się pewnie trochę dziwili, ale myśle, że byłoby to coś fajnego, takiego innego. Mogli by też zrobić taki jeden trójskład na zabytkowy, bo 105Na już coraz mniej.
Re: Trójskłady stopiątek w GOPie
Nie zapominajmy że można też stworzyć 3-skład moderusów. Można też 75-skład ☺
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG
Re: Trójskłady stopiątek w GOPie
A który Moderus ma gniazda z przodu i z tylu?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Re: Trójskłady stopiątek w GOPie
To wiem, ale widać kolega wie lepiej
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości