Zdjęcia

Dyskusje o wagonach serii Konstal 105N i pochodnych.
Wiadomość
Autor
kaktus
Posty: 59
Rejestracja: 14 lis 2006, 15:42

Zdjęcia

#1 Post autor: kaktus » 15 lis 2006, 15:45

Ma ktoś zdjęcia 105N?

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#2 Post autor: luki » 15 lis 2006, 15:48

Patrz na spis taborowy www.tramwaje1.za.pl/numeracja.html , i wg. numerów szukaj w galerii www.tramgal.za.pl
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#3 Post autor: Peter » 18 lis 2006, 15:56

Już nie wspominając o TWB 8) => Link
Tam to znajdziesz stopiątki wszelkiej maści. :)
*SDIP (U.N.O.)

kaktus
Posty: 59
Rejestracja: 14 lis 2006, 15:42

#4 Post autor: kaktus » 12 gru 2006, 15:10

Azot jest dziwny.

Bo azot, to gaz.../DW

kaktus
Posty: 59
Rejestracja: 14 lis 2006, 15:42

azot

#5 Post autor: kaktus » 16 gru 2006, 23:53

W słowie azot chodziło mi o 105N. W dziale przezwisko dla 105Na pisze o tym, a tak poza tym to chciałem powiedzieć,że ''azot'' niewiele różni się od '' sodu''.
sprawa nazywania stopiątek była już dosadnie wyjaśniana, jeśli wszyscy mają wiedzieć o co chodzi to proszę się stosować do normalnych przezwisk znanych powszechnie, adm.luki

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

Re: azot

#6 Post autor: adasiek » 17 gru 2006, 00:34

kaktus pisze:W słowie azot chodziło mi o 105N. W dziale przezwisko dla 105Na pisze o tym, a tak poza tym to chciałem powiedzieć,że ''azot'' niewiele różni się od '' sodu''.
Łojezu skończ w ten sposób nazywać 105-tki. Ani ten sposób nie jest śmieszny ani zrozumiały ( bo N i Na mają także wagonu typu 102 )...
Poza tym-wagony 105N/Na mają już swoje,powszechnie przyjąte nazwy, ale o tym chyba gdzieś już było .. ;).

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#7 Post autor: Peter » 02 maja 2007, 21:39

Fajne zdjęcie z Gliwic z 1988r. :arrow: TWB
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#8 Post autor: Boguś » 02 maja 2007, 23:18

Peter pisze:Fajne zdjęcie z Gliwic z 1988r. :arrow: TWB
Ale maszyny :D

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#9 Post autor: Peter » 03 maja 2007, 11:05

Obok #556+557 stoi jakiś wagon/skład #37x. Nie potrafię odczytać trzeciej cyfry. :study:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#10 Post autor: adasiek » 04 maja 2007, 14:32

Wydaje mi się, że jest to wagon #374.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#11 Post autor: luki » 04 maja 2007, 15:37

adasiek pisze:Wydaje mi się, że jest to wagon #374.
To by był #374+614.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#12 Post autor: ff » 04 maja 2007, 15:44

Wtedy nie było takiego składu. Był 373+374 i 613+614.

Ja tam widziałem jakby 379 (może podświadomie, że jest dziś 379+415), może też 378 (ale nie wiem z czym w składzie jeździł bo na pewno nie z 379; to dzisiejszy 656), ale w sumie jak pisaliście, że 374, to też czwórkę można niby dostrzec, ale to jest raczej niemożliwe.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#13 Post autor: luki » 04 maja 2007, 15:52

ff pisze:Wtedy nie było takiego składu. Był 373+374 i 613+614.
Zatem #374+614 powstał dopiero po kasacji #373 i #613 w 1993 roku.
Wtedy numerki obsadzono 111N.

Bardziej może zatem by pasiło że wagon na zdjęciu to #373 ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#14 Post autor: luki » 04 maja 2007, 15:57

luki pisze: Bardziej może zatem by pasiło że wagon na zdjęciu to #373 ;)
Nie, zmieniam zdanie, bo za tym wozem stoi coś na patyku, zatem to są dwie solówki.
To może być solo np. #378 lub #379.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#15 Post autor: ff » 04 maja 2007, 15:59

luki pisze: Zatem #374+614 powstał dopiero po kasacji #373 i #613 w 1993 roku.
Wtedy numerki obsadzono 111N.
Skasowano wszystkie cztery wagony. 374+614 to były nowe stopiątki (acz oficjalnie remont).

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#16 Post autor: luki » 04 maja 2007, 16:01

ff pisze:
luki pisze: Zatem #374+614 powstał dopiero po kasacji #373 i #613 w 1993 roku.
Wtedy numerki obsadzono 111N.
Skasowano wszystkie cztery wagony. 374+614 to były nowe stopiątki (acz oficjalnie remont).
To co im wadziło by 111N były #373+374, a te nowe stopiątki #613+614...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#17 Post autor: ff » 04 maja 2007, 16:07

luki pisze:
luki pisze: Bardziej może zatem by pasiło że wagon na zdjęciu to #373 ;)
Nie, zmieniam zdanie, bo za tym wozem stoi coś na patyku, zatem to są dwie solówki.
To może być solo np. #378 lub #379.
379+415 są chyba w składzie od 1982 kiedy miały remont kapitalny i przebudowę na 105Na. 378 był wtedy jeszcze 105N i jakoś nie widzę nigdzie do niego pary :) Więc myślę, że to jednak 378.
luki pisze: To co im wadziło by 111N były #373+374, a te nowe stopiątki #613+614...
373 i 613 były po wypadku i skreślono je w 1993 roku (zamierzano je odbudować, przerobić na 111N czy coś takiego). Wagony doczepne 374 i 614 były wysłane do Konstalu rok wcześniej - w 1992.

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#18 Post autor: adasiek » 04 maja 2007, 16:09

No nie wiem...Mi ta ostatnia cyfra przypomina liczbę "4" ew. "1" bądź "7", w żadnym wypadku na "3" czy "8"/"9"...Nie wiem, czy kiedyś istniał taki wagon jak #377, ale #371 to to nie jest, gdyż chyba nigdy nie znajdował się w ZK4, jedynie na Batorym, a obecnie na Zawodziu....Wiec raczej będę upierał się przy #374. :P...

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#19 Post autor: ff » 04 maja 2007, 16:13

adasiek pisze:Nie wiem, czy kiedyś istniał taki wagon jak #377, ale #371 to to nie jest, gdyż chyba nigdy nie znajdował się w ZK4, jedynie na Batorym, a obecnie na Zawodziu...
Wagony 371 (ale pierwszej obsady) i 377 od nowości były w Gliwicach. Skład 377+376 jeszcze w 1998 roku jeździł po Gliwicach, ale już tylko jako wypożyczenie z Chorzowa.
Ostatnio zmieniony 04 maja 2007, 16:28 przez ff, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#20 Post autor: adasiek » 04 maja 2007, 16:20

No to mamy już 3warianty : #371, #374 i #377,chociaż i tak najbardziej przypomina mi to #374.. :)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#21 Post autor: ff » 04 maja 2007, 16:24

adasiek pisze:No to mamy już 3warianty : #371, #374 i #377,chociaż i tak najbardziej przypomina mi to #374.. :)
No ja jeszcze postulowałem 378 i 379, ale...

... chyba, że był skład 373+372 (tak jak 377+376). Zawsze słyszałem wersję 373+374, ale może to błąd, zasugerowanie się obecnym stanem 374+614 i 373+613. 375 do dziś wygląda na wagon pierwszy, ale został przekazany do Bytomia w 1984 roku. A więc jeśli 374 był doczepnym tworząc wcześniej skład 375+374, to w latach 1984-1992 374 mógł być ewentualnie już solówką ze zdjęcia :).

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#22 Post autor: Peter » 04 maja 2007, 18:03

Im dłużej się przyglądam, tym bardziej myślę, że to jest #378 czyli dzisiejszy #656 (nr fabr. 105). Ten wagon z podniesionym pantografem za nim stoi dość blisko, więc wydaje się że to raczej jest solówka. :mruga:
Ta niby wydająca się czwórka na końcu to chyba jednak jakiś paproch na papierze jest, chociaż #374 należy brać pod uwagę. W sumie nie wiem. :alien:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#23 Post autor: Boguś » 23 lip 2007, 21:57

Na jednym z for internetowych była dyskusja o tym pojedyńczym wagonie, który stał na dawnym Placu Zwycięstwa. W internecie pojawiła jego fotka lepszej jakości: http://www.kroniki.xis.pl/mat/gal/big/1983_1.jpg . Na pewno nie jest to #578. Według mnie to może być #313. Jeśli się nie otworzy to należy wejść na: http://www.kroniki.xis.katowice.pl/ i kliknąć na lata 1980 - 1989 a potem na rok 1983

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#24 Post autor: Peter » 23 lip 2007, 22:36

Jęśli chodzi o to zdjęcie z 1997r. to rozpoznaję ten skład co jedzie do Chorzowa (po prawej). To jest na pewno #702+701 i może to być tylko linia 6. :)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#25 Post autor: luki » 27 lip 2007, 14:15

Peter pisze:Jęśli chodzi o to zdjęcie z 1997r. to rozpoznaję ten skład co jedzie do Chorzowa (po prawej). To jest na pewno #702+701 i może to być tylko linia 6. :)
Pamiętam to, można było sobie spacerować całą Korfantego :D

Co do wozu na Wełnowcu, to dla mnie jest to #313, a najdalej to coś na 3xx.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Filip_777
Posty: 348
Rejestracja: 11 lis 2006, 11:50
Lokalizacja: Bytom

#26 Post autor: Filip_777 » 31 lip 2007, 14:36

A co za taki korek na tym rondzie? :D

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#27 Post autor: luki » 31 lip 2007, 15:20

Filip_777 pisze:A co za taki korek na tym rondzie? :D
Tak to kiedyś wyglądały godziny szczytu w komunikacji miejskiej :twisted: (tzw. linia okrężna "Rondo") :wink:
A jeszcze coś co do tramwajów. Widzę po prawej stronie skład (#702+701) mknący do Chorzowa, i się zastanawiam. Przecież wtedy autobusy blokowały także ruch tramwajów. Pamiętam jak stały stada tramwajów z Rynku do Ronda, nawet do jednego sobie wsiadłem... Mimo że są luki w przejazdach, to np. autobus na focie po lewej zastawia lekko torowisko. Może zdjęcie wykonano chwile po blokadzie, i #702+701 dał rade przejechać...

P.S. ciekawe czy jestem tam gdzieś w tłumie widoczny 8)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#28 Post autor: Boguś » 05 sie 2007, 22:36

PKM - y strajkowały :wink:

Awatar użytkownika
observator
Posty: 405
Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
Lokalizacja: punkt_observacyjny
Kontakt:

#29 Post autor: observator » 27 sty 2008, 00:44

Znalazłem pare zdjęć archiwalnych ze stopiątkami.
30.12.2006 około południa, właściwie mógłbym to dać w dziale 'dzień po dniu' ;)
Obrazek Obrazek
O ile dobrze pamiętam to kierujący czerwonym osobowym wzdłuż [2] stracił panowanie nad pojazdem i zablokował torowisko w kierunku centrum. Ktoś rozpoznaje skład?





19.09.2006 po godzinie piętnastej pięcioskład :!: archiwum 'dzień po dniu' nie sięga tak dawno
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
zdj1. pierwszy skład się zdefektował, do pchania zatrudniono solówke, ale chyba ten trójskład nie dał rady ruszyć więc doprzęgnięto kolejny skład
zdj2. pięcioskład w chwile po ruszeniu
zdj3. część pasażerów poczekała na miejscu zdarzenia na kontynuacje podróży
zdj4. pasażerowie wsiadają do kolejnego składu
Tradycyjnie, czy ktoś rozpozna pociągi, włącznie z jadącą z naprzeciwka siódemką w zakładaowym :chytry:
Widzialem jeszcze sześcioskład i to ze stodwójką w środku i conajmniej jedną stopiątką jadacą tyłem :!: ale nie mogę znaleźć zdjęcia/nie robiłem wtedy zdjęcia/nie miałem jeszcze aparatu.



I jeszcze wcześniej bo 24.08.2006 przed godziną 16.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Kierujący samochodem dostawczym stracił panowanie nad pojazdem i "wtargnął" na torowisko [2]. O ile dobrze pamiętam zatrzymanie trwało dość długo i przymusowy postój miało więcej niż te trzy solówki.




14.07.2006 ok. godz. 17.45.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Kierujący samochodem osobowym stracił panowanie nad pojazdem i wpadając na torowisko oparł i obtarł się o jadący w tym samym kierunku widoczny na zdjęciach skład.
Widać wgniecenie prawych drzwi samochodu, w białej koszuli motorowy, na czarno kierowca samochodu, wygląda na firmę ochraniarską, zatrzymanie trwało dość długo.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta

[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#30 Post autor: ff » 27 sty 2008, 00:52

observator pisze:Ktoś rozpoznaje skład?
To 685+686.

Pięcioskład to 609+610+688+694+693.
Ta siódemka w zakładowym to skład 715+716.
Skład w Ardo - 583+584.

A o co chodzi w trzeciej sytuacji? Pierwsza solówka ma jakby z tyłu uwalony klosz. Ma to z tym jakiś związek?

Składem z ostatniej scenki jest 578+577. Co to za dziewczyna wsród motorowego i ochroniarza?


Niezłe rzeczy się tam dzieją ;) Sam tam zresztą widziałem kilka razy takie sytuacje tzn. samochód na torowisku, tylko że ciut dalej, bo przez 5 lat bywałem tam w prawie każdy dzień roboczy. :)
Ostatnio zmieniony 27 sty 2008, 02:08 przez ff, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
observator
Posty: 405
Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
Lokalizacja: punkt_observacyjny
Kontakt:

#31 Post autor: observator » 27 sty 2008, 01:55

Co do uwalonego klosza to na pewno nie ma to związku z sytuacją bo czternastka przyjechała gdy samochód stał tam gdzie stoi a udająca się pewnie na podmianę szesnastka dojechala powoli.

Ja to miejsce obserwuję od 1985 roku, aparat mam chyba od wiosny 2006 i niezłą kolekcję zdjęć z wypadków nie tylko z udziałem tramwajów.
Byly także wypadki śmiertelne i pożary.
Pod koniec lat osiemdziesiątych w miejscu jak na pierwszym zdjęciu w drugiej sytuacji, na wysokości gdzie siedzą dwie osoby na murku - jedzie na wewnetrznym pasie czerwony samochód, przebiegało przez ulice i tory dwóch pijaczków. Jeden wpakował się pod solówke stopiątke [1], która przewlekła go pod sobą kilka metrów a zatrzymała się dopiero gdzieś na wysokości drugiego wagonu z siódemki z trzeciego zdjecia. Zdarzenie miało miejsce około południa latem a ruch przywrócono dopiero po zmroku.
Również pod koniec lat osiemdziesiątych na przystanku 'Akademia Ekonomiczna' w kierunku na zajezdnię zapalił sie pierwszy wagon ze składu stodwójek; przyjechało kilka wozów strażackich, zatrzymanie ruchu w obu kierunkach na kilka godzin.
Z ciekawostek widziałem kiedyś w nocy jak robocza eNka jechała w kierunku Rynku ale lewym torem, po angielsku. Albo na zajezdnię/pętlę ok. drugiej-trzeciej w nocy bez zatrzymania się na przystanku pędziła solo stopiątka z predkością min. 50-60 km/h, wagon się konkretnie kiwał a pantograf latał od prawej do lewej i spowrotem jakby był z gumy.

>dopisano 29sty godz 00:05
Tą dziewczynę zauważyłem dopiero później, po przeglądnięciu zdjęć. Nie widziałem żeby się ktoś 'trzeci' kręcił w miejscu zdarzenia więc mogła być pasażerką samochodu.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta

[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#32 Post autor: Peter » 02 lut 2008, 08:43

Zdjęcie #690+692 (09.1991r.) jak opisuje Autor :arrow: Foto

To zdjęcie już posiadam od dawna. Mam też zdjęcie #746+745 z tego samego roku i był wówczas w reklamie Levi's Original Store. Tutaj jest przedstawiany jako ten w tle w malowaniu zakładowym. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#33 Post autor: Boguś » 03 lut 2008, 13:52

Peter pisze:Zdjęcie #690+692 (09.1991r.) jak opisuje Autor Foto
No prosze. A wydawało mi się, że istniały #690+689 i #691+692. Wywnioskowałem to z tego, że wagony #691 i #692 weszły do eksploatacji 8.03.1985 a #689 dwa dni wcześniej.

Na zdjęciu również widać, że #746+745 nie miały grzybków.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#34 Post autor: Peter » 08 lut 2008, 19:15

Ciekawe zdjęcie wagonu L #3 z 26 sierpnia 1994r. :arrow: Foto
Miał nawet jeszcze szybkę z boku. :P
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#35 Post autor: Boguś » 11 lut 2008, 19:29

Peter pisze:Ciekawe zdjęcie wagonu L #3 z 26 sierpnia 1994r. :arrow: Foto
Miał nawet jeszcze szybkę z boku. :P
Na tej stronce jest kilka ciekawych fotek. Niektóre z nich mają wartość historyczną:
4N #117 Fotka
102Na #165 Fotka
111N #341+342 Fotka
105Na #417+418 Fotka - ulubiona reklama Petera, zresztą bardzo ładna

Awatar użytkownika
shinkadamo
Posty: 112
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
Lokalizacja: Ruda Śląska

#36 Post autor: shinkadamo » 11 lut 2008, 22:19

#165 jaki czysty. :mryellow:
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#37 Post autor: ff » 11 lut 2008, 22:24

shinkadamo pisze:#165 jaki czysty. :mryellow:
I gładki ;) Najładniejsza z tych wszystkich fotek. A jakie piękne kremowe lisstwy :) Zupełnie jak teraz.

Awatar użytkownika
shinkadamo
Posty: 112
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
Lokalizacja: Ruda Śląska

#38 Post autor: shinkadamo » 12 lut 2008, 15:49

ff pisze:
shinkadamo pisze:#165 jaki czysty. :mryellow:
I gładki ;) Najładniejsza z tych wszystkich fotek. A jakie piękne kremowe lisstwy :) Zupełnie jak teraz.
Niestety coraz mniej tych wagonów.
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?

Awatar użytkownika
Ardo
Posty: 128
Rejestracja: 17 lip 2007, 11:38
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#39 Post autor: Ardo » 17 lut 2008, 10:51

Dodałem do albumu pozostałe 2 żelazka, czyli #779 i #782.
Czekają na zaakceptowanie :)
W tym drugim mogli się postarać i również nalepić numerek na żółtym tle.
ArdoGallery <- Zapraszam !

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#40 Post autor: R_G » 17 lut 2008, 19:38

[shadow=yellow][/shadow] Do tej pory wszystkie numerki były podklejane więc myślę że i ten błąd zostanie naprawiony.
[glow=blue][/glow] Ładnie Ci się podstawiły żelazka :) A w dodatku złamany Sol.18 i EN57 w płatkach pruszącego śniegu. Brawo
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#41 Post autor: Peter » 22 mar 2008, 22:53

Polecam fotki z tej strony. Kiedyś dawałem linki do konkretnych gliwickich tramwajów sfoconych w latach 90-tych. :-)
Ba można uzupełnić niektóre obsady. ;)

Tutaj też można znaleźć ciekawe rzeczy.

To tak dla przypomnienia. :P
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#42 Post autor: ff » 08 kwie 2008, 20:23

Peter pisze:Na tej stronce jest kilka ciekawych fotek. Niektóre z nich mają wartość historyczną:
(...)
111N #341+342 Fotka
Jeszcze stare logo Algidy :P

A to znacie? 373+613 na S (40), 21 czerwca 1997.

Awatar użytkownika
gta
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2008, 11:42
Lokalizacja: Śląsk

#43 Post autor: gta » 09 kwie 2008, 14:34

W czasie remontów, gdy nie ma pętli robi się ze stopiątki dwukierunkowego.
Enki są fajne!

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#44 Post autor: ff » 23 sie 2008, 08:36

http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/m ... ko/048.jpg

Podpis: Jeden spoj linky 8, obsazený na fotografii vozem 105N ev.č.471 jezdí až do Biskupic {30.9.2004}

Co linia 8 robiła wtedy Biskupicach :shock: ? A może to pomyłka, bo pętle w sumie podobne ;)

Ps. Piękna jesień.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#45 Post autor: luki » 25 sie 2008, 15:35

ff pisze:Co linia 8 robiła wtedy Biskupicach :shock: ? A może to pomyłka, bo pętle w sumie podobne ;)
Wydaje mi się że na Dąbrówce Wielkiej nie było by kontaktu do przestawiania zwrotnicy, no chyba że było tam kiedyś żeberko, ale w 2004 wątpię. Ponadto płyta przystanku i krzaczki po lewej przypominają mi Biskupice. Kontakt jest zapewne od zwrotnicy Pętla / Bytom, która zresztą od dawna jest już ręczna.
Ale owszem przystanek jak i krajobraz jest dla obu miejsc podobny.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Mbas94
Posty: 88
Rejestracja: 17 maja 2008, 15:03
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#46 Post autor: Mbas94 » 25 sie 2008, 15:38

Na znaku ledwo co ale widać napis STREFA więc to na pewno nie Dąbrówka Wielka
Ostatnio zmieniony 25 sie 2008, 17:33 przez Mbas94, łącznie zmieniany 1 raz.

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#47 Post autor: Marcin » 25 sie 2008, 16:48

To nie jest Dąbrówka Wielka,na Dąbrówce przy wjeździe na pętle stoi dom z cegieł którego tu nie widać,tak mi się przynajmniej wydaje.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#48 Post autor: rafalurbino18 » 25 sie 2008, 17:32

Zgadza się z tym budynkiem. Ja od razu wiedziałem, że są to Biskupice, choć jest to linia 8. Fajne wygląda w Biskupicach, szkoda, że to historia...

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#49 Post autor: ff » 26 sie 2008, 07:50

Opis zdjęcia na ile rozumiem czeski jest napisany tak, że jeden pociąg wg rozkładu po prostu sobie zaglądał do Biskupic, co nie jest prawdą. Chyba, że to poc. 84, który poza szczytem kursował na linii 30. Ale że z Biskupic już startował jako 8...

EDIT 24.09

Kolejne czeskie zdjęcia (tym razem świeże):
:arrow: z 9 sierpnia http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... =48/151794 (u góry miniaturki kolejnych, ciekawe zwłaszcza ostatnie ;))
:arrow: z 28 sierpnia: http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... =48/151794 (u góry miniaturki kolejnych)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#50 Post autor: Peter » 14 paź 2008, 16:29

Nie pamiętam czy to już było komentowane (pewnie tak), ale dzisiaj dopiero zwróciłem uwagę, że na słupkach między 2 i 3 drzwiami obu wagonów skład #670+669 ma mocowania w kształcie "T" na kwadraty z numerami linii. Ciekawe kiedy po raz ostatni to było używane. :)
*SDIP (U.N.O.)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości