Zdjęcia
Patrz na spis taborowy www.tramwaje1.za.pl/numeracja.html , i wg. numerów szukaj w galerii www.tramgal.za.pl
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
azot
W słowie azot chodziło mi o 105N. W dziale przezwisko dla 105Na pisze o tym, a tak poza tym to chciałem powiedzieć,że ''azot'' niewiele różni się od '' sodu''.
sprawa nazywania stopiątek była już dosadnie wyjaśniana, jeśli wszyscy mają wiedzieć o co chodzi to proszę się stosować do normalnych przezwisk znanych powszechnie, adm.luki
sprawa nazywania stopiątek była już dosadnie wyjaśniana, jeśli wszyscy mają wiedzieć o co chodzi to proszę się stosować do normalnych przezwisk znanych powszechnie, adm.luki
Re: azot
Łojezu skończ w ten sposób nazywać 105-tki. Ani ten sposób nie jest śmieszny ani zrozumiały ( bo N i Na mają także wagonu typu 102 )...kaktus pisze:W słowie azot chodziło mi o 105N. W dziale przezwisko dla 105Na pisze o tym, a tak poza tym to chciałem powiedzieć,że ''azot'' niewiele różni się od '' sodu''.
Poza tym-wagony 105N/Na mają już swoje,powszechnie przyjąte nazwy, ale o tym chyba gdzieś już było .. .
Wtedy nie było takiego składu. Był 373+374 i 613+614.
Ja tam widziałem jakby 379 (może podświadomie, że jest dziś 379+415), może też 378 (ale nie wiem z czym w składzie jeździł bo na pewno nie z 379; to dzisiejszy 656), ale w sumie jak pisaliście, że 374, to też czwórkę można niby dostrzec, ale to jest raczej niemożliwe.
Ja tam widziałem jakby 379 (może podświadomie, że jest dziś 379+415), może też 378 (ale nie wiem z czym w składzie jeździł bo na pewno nie z 379; to dzisiejszy 656), ale w sumie jak pisaliście, że 374, to też czwórkę można niby dostrzec, ale to jest raczej niemożliwe.
Zatem #374+614 powstał dopiero po kasacji #373 i #613 w 1993 roku.ff pisze:Wtedy nie było takiego składu. Był 373+374 i 613+614.
Wtedy numerki obsadzono 111N.
Bardziej może zatem by pasiło że wagon na zdjęciu to #373
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
To co im wadziło by 111N były #373+374, a te nowe stopiątki #613+614...ff pisze:Skasowano wszystkie cztery wagony. 374+614 to były nowe stopiątki (acz oficjalnie remont).luki pisze: Zatem #374+614 powstał dopiero po kasacji #373 i #613 w 1993 roku.
Wtedy numerki obsadzono 111N.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
379+415 są chyba w składzie od 1982 kiedy miały remont kapitalny i przebudowę na 105Na. 378 był wtedy jeszcze 105N i jakoś nie widzę nigdzie do niego pary Więc myślę, że to jednak 378.luki pisze:Nie, zmieniam zdanie, bo za tym wozem stoi coś na patyku, zatem to są dwie solówki.luki pisze: Bardziej może zatem by pasiło że wagon na zdjęciu to #373
To może być solo np. #378 lub #379.
373 i 613 były po wypadku i skreślono je w 1993 roku (zamierzano je odbudować, przerobić na 111N czy coś takiego). Wagony doczepne 374 i 614 były wysłane do Konstalu rok wcześniej - w 1992.luki pisze: To co im wadziło by 111N były #373+374, a te nowe stopiątki #613+614...
No nie wiem...Mi ta ostatnia cyfra przypomina liczbę "4" ew. "1" bądź "7", w żadnym wypadku na "3" czy "8"/"9"...Nie wiem, czy kiedyś istniał taki wagon jak #377, ale #371 to to nie jest, gdyż chyba nigdy nie znajdował się w ZK4, jedynie na Batorym, a obecnie na Zawodziu....Wiec raczej będę upierał się przy #374. ...
Wagony 371 (ale pierwszej obsady) i 377 od nowości były w Gliwicach. Skład 377+376 jeszcze w 1998 roku jeździł po Gliwicach, ale już tylko jako wypożyczenie z Chorzowa.adasiek pisze:Nie wiem, czy kiedyś istniał taki wagon jak #377, ale #371 to to nie jest, gdyż chyba nigdy nie znajdował się w ZK4, jedynie na Batorym, a obecnie na Zawodziu...
Ostatnio zmieniony 04 maja 2007, 16:28 przez ff, łącznie zmieniany 3 razy.
No ja jeszcze postulowałem 378 i 379, ale...adasiek pisze:No to mamy już 3warianty : #371, #374 i #377,chociaż i tak najbardziej przypomina mi to #374..
... chyba, że był skład 373+372 (tak jak 377+376). Zawsze słyszałem wersję 373+374, ale może to błąd, zasugerowanie się obecnym stanem 374+614 i 373+613. 375 do dziś wygląda na wagon pierwszy, ale został przekazany do Bytomia w 1984 roku. A więc jeśli 374 był doczepnym tworząc wcześniej skład 375+374, to w latach 1984-1992 374 mógł być ewentualnie już solówką ze zdjęcia .
Im dłużej się przyglądam, tym bardziej myślę, że to jest #378 czyli dzisiejszy #656 (nr fabr. 105). Ten wagon z podniesionym pantografem za nim stoi dość blisko, więc wydaje się że to raczej jest solówka. :mruga:
Ta niby wydająca się czwórka na końcu to chyba jednak jakiś paproch na papierze jest, chociaż #374 należy brać pod uwagę. W sumie nie wiem. :alien:
Ta niby wydająca się czwórka na końcu to chyba jednak jakiś paproch na papierze jest, chociaż #374 należy brać pod uwagę. W sumie nie wiem. :alien:
*SDIP (U.N.O.)
Na jednym z for internetowych była dyskusja o tym pojedyńczym wagonie, który stał na dawnym Placu Zwycięstwa. W internecie pojawiła jego fotka lepszej jakości: http://www.kroniki.xis.pl/mat/gal/big/1983_1.jpg . Na pewno nie jest to #578. Według mnie to może być #313. Jeśli się nie otworzy to należy wejść na: http://www.kroniki.xis.katowice.pl/ i kliknąć na lata 1980 - 1989 a potem na rok 1983
Jęśli chodzi o to zdjęcie z 1997r. to rozpoznaję ten skład co jedzie do Chorzowa (po prawej). To jest na pewno #702+701 i może to być tylko linia 6.
*SDIP (U.N.O.)
Pamiętam to, można było sobie spacerować całą KorfantegoPeter pisze:Jęśli chodzi o to zdjęcie z 1997r. to rozpoznaję ten skład co jedzie do Chorzowa (po prawej). To jest na pewno #702+701 i może to być tylko linia 6.
Co do wozu na Wełnowcu, to dla mnie jest to #313, a najdalej to coś na 3xx.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Tak to kiedyś wyglądały godziny szczytu w komunikacji miejskiej (tzw. linia okrężna "Rondo")Filip_777 pisze:A co za taki korek na tym rondzie?
A jeszcze coś co do tramwajów. Widzę po prawej stronie skład (#702+701) mknący do Chorzowa, i się zastanawiam. Przecież wtedy autobusy blokowały także ruch tramwajów. Pamiętam jak stały stada tramwajów z Rynku do Ronda, nawet do jednego sobie wsiadłem... Mimo że są luki w przejazdach, to np. autobus na focie po lewej zastawia lekko torowisko. Może zdjęcie wykonano chwile po blokadzie, i #702+701 dał rade przejechać...
P.S. ciekawe czy jestem tam gdzieś w tłumie widoczny 8)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
- observator
- Posty: 405
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
- Lokalizacja: punkt_observacyjny
- Kontakt:
Znalazłem pare zdjęć archiwalnych ze stopiątkami.
30.12.2006 około południa, właściwie mógłbym to dać w dziale 'dzień po dniu'
O ile dobrze pamiętam to kierujący czerwonym osobowym wzdłuż [2] stracił panowanie nad pojazdem i zablokował torowisko w kierunku centrum. Ktoś rozpoznaje skład?
19.09.2006 po godzinie piętnastej pięcioskład archiwum 'dzień po dniu' nie sięga tak dawno
zdj1. pierwszy skład się zdefektował, do pchania zatrudniono solówke, ale chyba ten trójskład nie dał rady ruszyć więc doprzęgnięto kolejny skład
zdj2. pięcioskład w chwile po ruszeniu
zdj3. część pasażerów poczekała na miejscu zdarzenia na kontynuacje podróży
zdj4. pasażerowie wsiadają do kolejnego składu
Tradycyjnie, czy ktoś rozpozna pociągi, włącznie z jadącą z naprzeciwka siódemką w zakładaowym :chytry:
Widzialem jeszcze sześcioskład i to ze stodwójką w środku i conajmniej jedną stopiątką jadacą tyłem ale nie mogę znaleźć zdjęcia/nie robiłem wtedy zdjęcia/nie miałem jeszcze aparatu.
I jeszcze wcześniej bo 24.08.2006 przed godziną 16.
Kierujący samochodem dostawczym stracił panowanie nad pojazdem i "wtargnął" na torowisko [2]. O ile dobrze pamiętam zatrzymanie trwało dość długo i przymusowy postój miało więcej niż te trzy solówki.
14.07.2006 ok. godz. 17.45.
Kierujący samochodem osobowym stracił panowanie nad pojazdem i wpadając na torowisko oparł i obtarł się o jadący w tym samym kierunku widoczny na zdjęciach skład.
Widać wgniecenie prawych drzwi samochodu, w białej koszuli motorowy, na czarno kierowca samochodu, wygląda na firmę ochraniarską, zatrzymanie trwało dość długo.
30.12.2006 około południa, właściwie mógłbym to dać w dziale 'dzień po dniu'
O ile dobrze pamiętam to kierujący czerwonym osobowym wzdłuż [2] stracił panowanie nad pojazdem i zablokował torowisko w kierunku centrum. Ktoś rozpoznaje skład?
19.09.2006 po godzinie piętnastej pięcioskład archiwum 'dzień po dniu' nie sięga tak dawno
zdj1. pierwszy skład się zdefektował, do pchania zatrudniono solówke, ale chyba ten trójskład nie dał rady ruszyć więc doprzęgnięto kolejny skład
zdj2. pięcioskład w chwile po ruszeniu
zdj3. część pasażerów poczekała na miejscu zdarzenia na kontynuacje podróży
zdj4. pasażerowie wsiadają do kolejnego składu
Tradycyjnie, czy ktoś rozpozna pociągi, włącznie z jadącą z naprzeciwka siódemką w zakładaowym :chytry:
Widzialem jeszcze sześcioskład i to ze stodwójką w środku i conajmniej jedną stopiątką jadacą tyłem ale nie mogę znaleźć zdjęcia/nie robiłem wtedy zdjęcia/nie miałem jeszcze aparatu.
I jeszcze wcześniej bo 24.08.2006 przed godziną 16.
Kierujący samochodem dostawczym stracił panowanie nad pojazdem i "wtargnął" na torowisko [2]. O ile dobrze pamiętam zatrzymanie trwało dość długo i przymusowy postój miało więcej niż te trzy solówki.
14.07.2006 ok. godz. 17.45.
Kierujący samochodem osobowym stracił panowanie nad pojazdem i wpadając na torowisko oparł i obtarł się o jadący w tym samym kierunku widoczny na zdjęciach skład.
Widać wgniecenie prawych drzwi samochodu, w białej koszuli motorowy, na czarno kierowca samochodu, wygląda na firmę ochraniarską, zatrzymanie trwało dość długo.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
To 685+686.observator pisze:Ktoś rozpoznaje skład?
Pięcioskład to 609+610+688+694+693.
Ta siódemka w zakładowym to skład 715+716.
Skład w Ardo - 583+584.
A o co chodzi w trzeciej sytuacji? Pierwsza solówka ma jakby z tyłu uwalony klosz. Ma to z tym jakiś związek?
Składem z ostatniej scenki jest 578+577. Co to za dziewczyna wsród motorowego i ochroniarza?
Niezłe rzeczy się tam dzieją Sam tam zresztą widziałem kilka razy takie sytuacje tzn. samochód na torowisku, tylko że ciut dalej, bo przez 5 lat bywałem tam w prawie każdy dzień roboczy.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2008, 02:08 przez ff, łącznie zmieniany 1 raz.
- observator
- Posty: 405
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
- Lokalizacja: punkt_observacyjny
- Kontakt:
Co do uwalonego klosza to na pewno nie ma to związku z sytuacją bo czternastka przyjechała gdy samochód stał tam gdzie stoi a udająca się pewnie na podmianę szesnastka dojechala powoli.
Ja to miejsce obserwuję od 1985 roku, aparat mam chyba od wiosny 2006 i niezłą kolekcję zdjęć z wypadków nie tylko z udziałem tramwajów.
Byly także wypadki śmiertelne i pożary.
Pod koniec lat osiemdziesiątych w miejscu jak na pierwszym zdjęciu w drugiej sytuacji, na wysokości gdzie siedzą dwie osoby na murku - jedzie na wewnetrznym pasie czerwony samochód, przebiegało przez ulice i tory dwóch pijaczków. Jeden wpakował się pod solówke stopiątke [1], która przewlekła go pod sobą kilka metrów a zatrzymała się dopiero gdzieś na wysokości drugiego wagonu z siódemki z trzeciego zdjecia. Zdarzenie miało miejsce około południa latem a ruch przywrócono dopiero po zmroku.
Również pod koniec lat osiemdziesiątych na przystanku 'Akademia Ekonomiczna' w kierunku na zajezdnię zapalił sie pierwszy wagon ze składu stodwójek; przyjechało kilka wozów strażackich, zatrzymanie ruchu w obu kierunkach na kilka godzin.
Z ciekawostek widziałem kiedyś w nocy jak robocza eNka jechała w kierunku Rynku ale lewym torem, po angielsku. Albo na zajezdnię/pętlę ok. drugiej-trzeciej w nocy bez zatrzymania się na przystanku pędziła solo stopiątka z predkością min. 50-60 km/h, wagon się konkretnie kiwał a pantograf latał od prawej do lewej i spowrotem jakby był z gumy.
>dopisano 29sty godz 00:05
Tą dziewczynę zauważyłem dopiero później, po przeglądnięciu zdjęć. Nie widziałem żeby się ktoś 'trzeci' kręcił w miejscu zdarzenia więc mogła być pasażerką samochodu.
Ja to miejsce obserwuję od 1985 roku, aparat mam chyba od wiosny 2006 i niezłą kolekcję zdjęć z wypadków nie tylko z udziałem tramwajów.
Byly także wypadki śmiertelne i pożary.
Pod koniec lat osiemdziesiątych w miejscu jak na pierwszym zdjęciu w drugiej sytuacji, na wysokości gdzie siedzą dwie osoby na murku - jedzie na wewnetrznym pasie czerwony samochód, przebiegało przez ulice i tory dwóch pijaczków. Jeden wpakował się pod solówke stopiątke [1], która przewlekła go pod sobą kilka metrów a zatrzymała się dopiero gdzieś na wysokości drugiego wagonu z siódemki z trzeciego zdjecia. Zdarzenie miało miejsce około południa latem a ruch przywrócono dopiero po zmroku.
Również pod koniec lat osiemdziesiątych na przystanku 'Akademia Ekonomiczna' w kierunku na zajezdnię zapalił sie pierwszy wagon ze składu stodwójek; przyjechało kilka wozów strażackich, zatrzymanie ruchu w obu kierunkach na kilka godzin.
Z ciekawostek widziałem kiedyś w nocy jak robocza eNka jechała w kierunku Rynku ale lewym torem, po angielsku. Albo na zajezdnię/pętlę ok. drugiej-trzeciej w nocy bez zatrzymania się na przystanku pędziła solo stopiątka z predkością min. 50-60 km/h, wagon się konkretnie kiwał a pantograf latał od prawej do lewej i spowrotem jakby był z gumy.
>dopisano 29sty godz 00:05
Tą dziewczynę zauważyłem dopiero później, po przeglądnięciu zdjęć. Nie widziałem żeby się ktoś 'trzeci' kręcił w miejscu zdarzenia więc mogła być pasażerką samochodu.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
Zdjęcie #690+692 (09.1991r.) jak opisuje Autor Foto
To zdjęcie już posiadam od dawna. Mam też zdjęcie #746+745 z tego samego roku i był wówczas w reklamie Levi's Original Store. Tutaj jest przedstawiany jako ten w tle w malowaniu zakładowym. :mruga:
To zdjęcie już posiadam od dawna. Mam też zdjęcie #746+745 z tego samego roku i był wówczas w reklamie Levi's Original Store. Tutaj jest przedstawiany jako ten w tle w malowaniu zakładowym. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)
Ciekawe zdjęcie wagonu L #3 z 26 sierpnia 1994r. Foto
Miał nawet jeszcze szybkę z boku.
Miał nawet jeszcze szybkę z boku.
*SDIP (U.N.O.)
Na tej stronce jest kilka ciekawych fotek. Niektóre z nich mają wartość historyczną:Peter pisze:Ciekawe zdjęcie wagonu L #3 z 26 sierpnia 1994r. Foto
Miał nawet jeszcze szybkę z boku.
4N #117 Fotka
102Na #165 Fotka
111N #341+342 Fotka
105Na #417+418 Fotka - ulubiona reklama Petera, zresztą bardzo ładna
- shinkadamo
- Posty: 112
- Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- shinkadamo
- Posty: 112
- Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Dodałem do albumu pozostałe 2 żelazka, czyli #779 i #782.
Czekają na zaakceptowanie
W tym drugim mogli się postarać i również nalepić numerek na żółtym tle.
Czekają na zaakceptowanie
W tym drugim mogli się postarać i również nalepić numerek na żółtym tle.
ArdoGallery <- Zapraszam !
http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/m ... ko/048.jpg
Podpis: Jeden spoj linky 8, obsazený na fotografii vozem 105N ev.č.471 jezdí až do Biskupic {30.9.2004}
Co linia 8 robiła wtedy Biskupicach ? A może to pomyłka, bo pętle w sumie podobne
Ps. Piękna jesień.
Podpis: Jeden spoj linky 8, obsazený na fotografii vozem 105N ev.č.471 jezdí až do Biskupic {30.9.2004}
Co linia 8 robiła wtedy Biskupicach ? A może to pomyłka, bo pętle w sumie podobne
Ps. Piękna jesień.
Wydaje mi się że na Dąbrówce Wielkiej nie było by kontaktu do przestawiania zwrotnicy, no chyba że było tam kiedyś żeberko, ale w 2004 wątpię. Ponadto płyta przystanku i krzaczki po lewej przypominają mi Biskupice. Kontakt jest zapewne od zwrotnicy Pętla / Bytom, która zresztą od dawna jest już ręczna.ff pisze:Co linia 8 robiła wtedy Biskupicach ? A może to pomyłka, bo pętle w sumie podobne
Ale owszem przystanek jak i krajobraz jest dla obu miejsc podobny.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Opis zdjęcia na ile rozumiem czeski jest napisany tak, że jeden pociąg wg rozkładu po prostu sobie zaglądał do Biskupic, co nie jest prawdą. Chyba, że to poc. 84, który poza szczytem kursował na linii 30. Ale że z Biskupic już startował jako 8...
EDIT 24.09
Kolejne czeskie zdjęcia (tym razem świeże):
z 9 sierpnia http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... =48/151794 (u góry miniaturki kolejnych, ciekawe zwłaszcza ostatnie )
z 28 sierpnia: http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... =48/151794 (u góry miniaturki kolejnych)
EDIT 24.09
Kolejne czeskie zdjęcia (tym razem świeże):
z 9 sierpnia http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... =48/151794 (u góry miniaturki kolejnych, ciekawe zwłaszcza ostatnie )
z 28 sierpnia: http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... =48/151794 (u góry miniaturki kolejnych)
Nie pamiętam czy to już było komentowane (pewnie tak), ale dzisiaj dopiero zwróciłem uwagę, że na słupkach między 2 i 3 drzwiami obu wagonów skład #670+669 ma mocowania w kształcie "T" na kwadraty z numerami linii. Ciekawe kiedy po raz ostatni to było używane.
*SDIP (U.N.O.)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości