Strona 1 z 18
Migracje, wypożyczenia wagonów 105N
: 14 lis 2006, 14:50
autor: luki
No #639 już nie jest na Stroszku, ani też w swoich Gliwicach, lecz na Zawodziu.
Dziwne rzeczy się dzieją, przed tygodniem zjechały #571+618 i #518, a teraz #639. Czy Zawodzie się szykuje do czegoś większego
czy może mają jakąś klęskę taborową.
Może ostatnie 4 krakowiaki trafią do Będzina i nam zostanie już #576+575 oraz te trzy pozostałe.
Re: Migracje, wypożyczenia wagonów
: 14 lis 2006, 15:05
autor: DW
luki pisze:...Dziwne rzeczy się dzieją, przed tygodniem zjechały #571+618 i #518, a teraz #639. Czy Zawodzie się szykuje do czegoś większego
czy może mają jakąś klęskę taborową.
Może ostatnie 4 krakowiaki trafią do Będzina i nam zostanie już #576+575 oraz te trzy pozostałe.
Ciekawie by było jakby krakowskie wagony pojechały do Będzina, tylko trochę szkoda pozostałych. #518 ma przetwornicę statyczną (posiada ją już co najmniej od kilku miesięcy albo i dłużej), a te 2 składy też fajne
Teraz, po wypożyczeniu drugiego składu Będzin ma już tylko 1 w rezerwie i wczoraj na jednym 27 jeździła solówka.
Re: Migracje, wypożyczenia wagonów
: 14 lis 2006, 16:12
autor: ff
639 podobnie jak wczoraj 571+618 jeździł dziś na 15 z tablicami wykonanymi przed Będzin (przynajmniej te przednie). W dodatku trasa była stara tj. do Sosnowca. Może i nawet z reguły tak jeżdżą, ale nie rzuciła mi się żółta tabliczka, że zmiana trasy...
: 15 lis 2006, 20:32
autor: as chorzów
tak 639 trafił do bedzina w piątek go wysłali ze stroszka wczoraj jezdził na 15 1
: 15 lis 2006, 20:40
autor: dombia
as chorzów pisze:tak 639 trafił do bedzina w piątek go wysłali ze stroszka wczoraj jezdził na 15 1
Wysłali go torami, czy przewozem ? Bo torami to by miał trocha km.
: 15 lis 2006, 21:04
autor: DW
as chorzów pisze:tak 639 trafił do bedzina w piątek go wysłali ze stroszka wczoraj jezdził na 15 1
Chyba do Zawodzia? Bo Zawodzie obsługuję poc. 1501, chyba że ja o czymś nie wiem.
: 15 lis 2006, 21:06
autor: Peter
To jak to w końcu jest z tym #639 ? :o:
: 16 lis 2006, 16:34
autor: luki
#639 jest w Katowicach, będzińskie były tylko tablice :mruga:
: 16 lis 2006, 19:26
autor: ff
luki pisze:#639 jest w Katowicach, będzińskie były tylko tablice :mruga:
Jednak jest w Będzinie. Pociągi 1501 i 1502 przeszły do obsługi zajezdni Będzin. A więc pewnie 571+618 w poniedziałek już jeździł dla RK-1 (ten kwadrat). A jeździł on na jakiejś innej linii? Bo może w ogóle nie był wypożyczany do Zawodzia? Jakieś wątpliwości też się pojawiły w stosunku 518, 667 i 757+758, więc pewnie też nawiedziły katowicki odcinek piętnastki.
(forum WPK polecam)
: 17 lis 2006, 12:36
autor: luki
Chyba się pogubułem, czyli co, 1501 i 1502 wyjeżdżają na 15, z Będzina i jadą przez Mysłowice ??
Zatem #639 trafił na Będzin, heh, robi się coraz ciekawiej
Zatem #518, #571+618 są w Będzinie w dalszym czasie.
: 17 lis 2006, 14:53
autor: ff
luki pisze:Chyba się pogubułem, czyli co, 1501 i 1502 wyjeżdżają na 15, z Będzina i jadą przez Mysłowice ??
No tak, inaczej się na razie nie da
Ale to tylko chwilowe. Być może dlatego, że remont miał się już właśnie skończyć, a służby już były zaplanowane, więc nie chcieli za bardzo już mieszać w przydziałach - bezpłatne urlopy czy przewozy pracownicze do Zawodzia. Tak podejrzewam.
: 17 lis 2006, 16:18
autor: luki
No właśnie, a Zawodzie normalnie powinno dwie 15-tki obsługiwać po letnich zmianach w organizacji ruchu. A takto musieli o trzy pociągi więcej dawać.
: 23 lis 2006, 19:15
autor: Peter
Tak jak już pisałem w "dzień po dniu" chyba widziałem z okna przejeżdżającego autobusu wagon #525 koło stadionu Ruchu. Czyżby przybył zamiast np. #518 ? Raczej nie mógł pomylić mi się z #505, bo miał typowo będziński zderzak z przodu. To był moment więc nie ręczę.
: 23 lis 2006, 20:14
autor: DW
Peter pisze:Tak jak już pisałem w "dzień po dniu" chyba widziałem z okna przejeżdżającego autobusu wagon #525 koło stadionu Ruchu. Czyżby przybył zamiast np. #518 ? Raczej nie mógł pomylić mi się z #505, bo miał typowo będziński zderzak z przodu. To był moment więc nie ręczę.
#518 cały czas jest w Będzinie, kilkanaście dni temu jeździł na poc. 1501 lub 1502, obsługiwanych już wtedy przed Będzin.
#525 był po wypadku (w maju) i nie wiem, czy już by go naprawili. A na jakiej linii jechał?
Przy okazji - wagon #639 podobno trafił do Będzina na stałe.
: 23 lis 2006, 20:40
autor: Peter
To, że #525 "pocałował się" z #638 to wiem. Całkiem możliwe, że remontowany był właśnie w Chorzowie Batorym. Wzięli się też ponoć w Batorym za #790 i możliwe, że też już niedługo wyjedzie na trasę.
W #525 siedziało kilku ludzi, ale zbyt krótko go widziałem by stwierdzić jaka to linia i czy nie był to tylko przejazd próbny. Rzucił mi się tylko w oko ten zderzak z przodu i numer taborowy. :mruga:
Trzeba będzie po prostu poobserwować dalej to sprawa się wyjaśni.
: 24 lis 2006, 12:26
autor: luki
DW pisze:Przy okazji - wagon #639 podobno trafił do Będzina na stałe.
No fajnie, to nie mogło Gliwice dać już #425. Dlaczego oni tak mieszają te wozy. Rozumiem że jak trzeba gdzieś coś przenieść - ok, ale skoro mają w Gliwicach będziński wóz, to po co odsyłają swój.
Widać już nikomu nie zależy chyba na pochodzeniach wagonów.
Takie #504 i #505 z Chorzowa to mogły iśc do Gliwic zamiast #732 i #733.
: 24 lis 2006, 12:27
autor: Boguś
luki pisze:DW pisze:Przy okazji - wagon #639 podobno trafił do Będzina na stałe.
No fajnie, to nie mogło Gliwice dać już #425. Dlaczego oni tak mieszają te wozy. Rozumiem że jak trzeba gdzieś coś przenieść - ok, ale skoro mają w Gliwicach będziński wóz, to po co odsyłają swój.
Widać już nikomu nie zależy chyba na pochodzeniach wagonów.
Takie #504 i #505 z Chorzowa to mogły iśc do Gliwic zamiast #732 i #733.
Albo #607
: 24 lis 2006, 12:32
autor: luki
Boguś pisze:
Albo #607
#607 przechodził jako skład #607+693. Wtedy został by bez pary. Potem dopiero poprzepinano gdy w #607 poszła przetwornica, więc #694+593 przepięto w #694+693 czyli tak jak zawsze były, a kosztem odstawienia zaniedbanego #696, wagonowi #695 dodano #593.
Teraz po za tym nie ma już sensu na takie kilometrowe przeprowadzki, w końcu #639 chciało im się przewieźć, ale za czasu zamykania Batorego wydaje mi się że można było to lepiej rozegrać.
: 24 lis 2006, 14:24
autor: ff
luki pisze:#607 przechodził jako skład #607+693. (...) Potem dopiero poprzepinano gdy w #607 poszła przetwornica, więc #694+593 przepięto w #694+693 czyli tak jak zawsze były
Do Zawodzia przechodził jako 607+593. Już w Chorzowie tak jeździł kilka tygodni. Przepięcie na 694+693 nastąpiło jeszcze w Chorzowie.
: 24 lis 2006, 16:20
autor: luki
ff pisze:
Do Zawodzia przechodził jako 607+593. Już w Chorzowie tak jeździł kilka tygodni. Przepięcie na 694+693 nastąpiło jeszcze w Chorzowie.
A tak
sory, ale tak co chwilę to przepinali że już mi się pomyliło, faktycznie, podczas przekazywania wozów juz był skład #607+593.
: 25 lis 2006, 16:56
autor: luki
DW pisze:
#525 był po wypadku (w maju) i nie wiem, czy już by go naprawili. A na jakiej linii jechał?
Przy okazji - wagon #639 podobno trafił do Będzina na stałe.
Teraz stoi na Zawodziu, jak widział
Peter to był transportowany z Chorzowa. Stoi teraz na Zawodziu, brak numerka i logo na przedniej ścianie, wygląda bardzo ładnie. Może niedługo go przewiozą do Będzina.
Zapraszam jutro na strone, będzie fotka.
: 25 lis 2006, 20:31
autor: Boguś
luki pisze:DW pisze:
#525 był po wypadku (w maju) i nie wiem, czy już by go naprawili. A na jakiej linii jechał?
Przy okazji - wagon #639 podobno trafił do Będzina na stałe.
Teraz stoi na Zawodziu, jak widział
Peter to był transportowany z Chorzowa. Stoi teraz na Zawodziu, brak numerka i logo na przedniej ścianie, wygląda bardzo ładnie. Może niedługo go przewiozą do Będzina.
Zapraszam jutro na strone, będzie fotka.
Może, gdy #525 wróci do Będzina, to zepną go z #524. Taką mam propozycję
: 25 lis 2006, 23:41
autor: Peter
No może powrócą do #525+524, bo składów raczej nie mają za wiele w rezerwie.
#525 będzie się odznaczać. Jest śliczny.
A gdzie się podział #530+540 ? Znowu je rozłączyli po chyba paru tygodniach kursowania razem...
: 26 lis 2006, 09:02
autor: DW
Peter pisze:No może powrócą do #525+524, bo składów raczej nie mają za wiele w rezerwie.
#525 będzie się odznaczać. Jest śliczny.
A gdzie się podział #530+540 ? Znowu je rozłączyli po chyba paru tygodniach kursowania razem...
#530+540 jeździły w składzie od 5 do 22/23 września, teraz #530 jeździ pojedynczo (być może tylko na czas remontu).
#525+524 raczej nie powróci, bo #524 przerobili na solówkę, ale po przerobieniu #762 na poj. już kilka razy jeździł jako doczepny, więc wszystko jest możliwe.
Jakby wrócił #576+575 z Zawodzia, to byłoby 13 składów + #530+540 + #761+762 lub #759+762, więc aż tak źle nie jest.
: 26 lis 2006, 12:50
autor: luki
Oto nasz śliczny #525. Fotkę wykonał kolega
as.
Znajduję się na stronie
www.tramwaje1.za.pl , ponizej daje ją na "fotosik".
: 26 lis 2006, 13:35
autor: DW
luki pisze:Oto nasz śliczny #525. Fotkę wykonał kolega as.
...
Wygląda nawet lepiej, niż tramwaje w ATSie
(jakby ktoś nie wiedział ATS to symulator tramwajowy).
Nie wiem jak jest w środku, ale o wygląd zewnętrzny się postarali (nawet listwy mu pomalowali na kremowo, a w Będzinie malują na srebrno-szaro lub zostawiają czerwone).
: 26 lis 2006, 13:36
autor: adasiek
No to teraz będzie się z pewnością wyróżniać spośród innych będzińskich wagonów. Oby tak dalej!
: 26 lis 2006, 14:23
autor: rzelfix
Poręcze, zauważyłem podobne na wzór niektórych "Krakusów". We wnętrzu białe, natomiast te mocowane do drzwi - żółte.
Poza tym bardzo ładnie prezentuje się przednia ściana bez numerka i logo TŚ.
: 26 lis 2006, 22:01
autor: Boguś
luki pisze:Oto nasz śliczny #525. Fotkę wykonał kolega
as.
Znajduję się na stronie
www.tramwaje1.za.pl , ponizej daje ją na "fotosik".
Coś pięknego, usuneli mu pozostałości po przednich gniazdach.
: 01 gru 2006, 12:56
autor: DW
luki pisze:Oto nasz śliczny #525. Fotkę wykonał kolega
as.
Znajduję się na stronie
www.tramwaje1.za.pl , ponizej daje ją na "fotosik".
Dzisiaj ten wagon wyjechał na poc. 2106 i kursuje na nim nadal
Z zewnątrz wygląda bardzo ładnie, a w środku trochę gorzej (ale i tak lepiej niż inne wagony) - wszystko stare, tylko odmalowane niektóre rzeczy (np. szafka bezpiecznikowa za motorniczym, drzwi wejściowe i do kabiny motorniczego wewnątrz, ściany pod oknami i obudowy mechanizmów drzwiowych.
Przy naprawie poprawiono też mechanizmy drzwiowe, drzwi otwierają się i zamykają dość cicho (nie trzaskają tak jak w więkoszści wagonów). Przetwornica jest normalna (wirująca), nie huczy głośno, ale ją słychać.
(jechałem dzisiaj tym wagonem i stąd wiem jak wygląda wnętrze itp.)
: 01 gru 2006, 15:37
autor: luki
To świetnie że już jeździ, zapewne jajko i numerek na przodzie dostał ?
Mamy 1 grudnia, więc zapewne #576+575 wrócił na Będzin, ciekawe czy dalej jest też tam #639, chodzą głosy że to już na stałe...
: 01 gru 2006, 16:40
autor: DW
luki pisze:To świetnie że już jeździ, zapewne jajko i numerek na przodzie dostał ?
Niestety tak. Bez nich lepiej wyglądał.
luki pisze:Mamy 1 grudnia, więc zapewne #576+575 wrócił na Będzin, ciekawe czy dalej jest też tam #639, chodzą głosy że to już na stałe...
Skład #576+575 jeździł dziś na poc. 1508, czyli powrócił do Będzina.
#639 rano jeździł na poc. 2607 lub 2608, a teraz go coś nie widać.
: 01 gru 2006, 19:13
autor: Boguś
DW pisze:luki pisze:To świetnie że już jeździ, zapewne jajko i numerek na przodzie dostał ?
Niestety tak. Bez nich lepiej wyglądał.
luki pisze:Mamy 1 grudnia, więc zapewne #576+575 wrócił na Będzin, ciekawe czy dalej jest też tam #639, chodzą głosy że to już na stałe...
Skład #576+575 jeździł dziś na poc. 1508, czyli powrócił do Będzina.
#639 rano jeździł na poc. 2607 lub 2608, a teraz go coś nie widać.
Więc jednak #576+575 w Będzinie. Szkoda
#525
: 01 gru 2006, 19:32
autor: DW
: 01 gru 2006, 19:40
autor: luki
Jednak te jajko straszny efekt daje
, a jak pięknie by wyglądał ze skrzydłami PKT i herbem Będzina :wall:
Re: #525
: 01 gru 2006, 19:42
autor: Boguś
Widze, że przewietrzyłeś dzisiaj płuca, a tak na paważnie ostatnia fotka nie jest zła. Widać na niej, że #525 nie ma kabla zasilającego. Trochę to dziwne, że usuwają kabel a grzybek zostawiają, podobnie mają (mieli) #424, #436, #530, #636, #761
: 01 gru 2006, 19:47
autor: luki
No wygląda na to że już nie będzie, a przynajmniej nie prędko, składu #525+524
Owszem dziwne że grzybek zostawili, może kabel nie przeszedł należycie przeglądu technicznego i zabrali
: 06 gru 2006, 12:15
autor: luki
#639 z dniem 04.12.06 powrócił do domciu, czyli na ZKT-4 Gliwice, więc jednak było to wypożyczonko.
: 06 gru 2006, 12:22
autor: Boguś
luki pisze:#639 z dniem 04.12.06 powrócił do domciu, czyli na ZKT-4 Gliwice, więc jednak było to wypożyczonko.
Ale mieszali: ZKT-4, ZKT-3, RK-1, ZKT-4. Trochę sobie pozwiedzał. Przynajmniej swój żywot zakończy tam, gdzie przez wiele lat jeździł, bo nie wierzę, że dożyje do porządnedo remontu
: 06 gru 2006, 14:52
autor: Peter
Boguś pisze:Ale mieszali: ZKT-4, ZKT-3, RK-1, ZKT-4. Trochę sobie pozwiedzał. Przynajmniej swój żywot zakończy tam, gdzie przez wiele lat jeździł, bo nie wierzę, że dożyje do porządnedo remontu
Macierzystą zajezdnią tego wagonu jest Stroszek. Jeździł tam jeszcze w już nieistniejącym składzie #639''+640'' (ex. #640+639) w latach 1983-2000. Częsty był widok tego składu na np. 41 w reklamie Apap+Xenna.
Fakt #639'' pozwiedzał sobie kawał sieci tramwajowej GOPu.
: 06 gru 2006, 14:55
autor: Boguś
Peter pisze:Boguś pisze:Ale mieszali: ZKT-4, ZKT-3, RK-1, ZKT-4. Trochę sobie pozwiedzał. Przynajmniej swój żywot zakończy tam, gdzie przez wiele lat jeździł, bo nie wierzę, że dożyje do porządnedo remontu
Macierzystą zajezdnią tego wagonu jest Stroszek. Jeździł tam jeszcze w już nieistniejącym składzie #639''+640'' (ex. #640+639) w latach 1983-2000. Częsty był widok tego składu na np. 41 w reklamie Apap+Xenna.
Wyleciało mi z głowy, racja najpierw był Stroszek
: 06 gru 2006, 14:55
autor: luki
Peter pisze:
Macierzystą zajezdnią tego wagonu jest Stroszek. Jeździł tam jeszcze w już nieistniejącym składzie #639''+640'' (ex. #640+639) w latach 1983-2000. Częsty był widok tego składu na np. 41 w reklamie Apap+Xenna.
Tak
pamiętam, to był mój ulubiony składzik swego czasu
: 06 gru 2006, 18:25
autor: adasiek
luki pisze:#639 z dniem 04.12.06 powrócił do domciu, czyli na ZKT-4 Gliwice, więc jednak było to wypożyczonko.
Całe szczęście że #639 powrócił do Gliwic...Może teraz wyjdą w końcu na prostą bo ostatnio na zajezdni brakowało wagonów, ze względu na wypadki/awarie.
: 06 gru 2006, 19:36
autor: DW
adasiek pisze:luki pisze:#639 z dniem 04.12.06 powrócił do domciu, czyli na ZKT-4 Gliwice, więc jednak było to wypożyczonko.
Całe szczęście że #639 powrócił do Gliwic...Może teraz wyjdą w końcu na prostą bo ostatnio na zajezdni brakowało wagonów, ze względu na wypadki/awarie.
Jeden wagon to zbytnio nie pomoże.
: 07 gru 2006, 12:42
autor: luki
Ja jestem jednak przekonania że liczy się każda sztuka, na pewno przybycie składu krakowskiego poprawia sytuację, teraz mają spokojnie z 15 składów, ale skoro trza na trasę 11, to można coś jeszcze rozpiąć by jednak nawet solówki ale zawsze coś było na rezerwę, bo tych to brakuje.
Rozwalone mamy w końcu 376, 656, 787. I jeszcze różne wozy czasem mają przestoje i naprawy na wozowni.
A ja dziś widziałem #749, miał jakby przodzik odnowiony, już bez tego wklęśnięcia i nowy numerek naklejony
: 07 gru 2006, 14:19
autor: Peter
luki pisze:A ja dziś widziałem #749, miał jakby przodzik odnowiony, już bez tego wklęśnięcia i nowy numerek naklejony
Przód ma zrobiony już na pewno od listopada :mruga: =>
Foto
DW pisze:Jeden wagon to zbytnio nie pomoże.
Dobrze by było gdyby jednak zrobili solówkę z doczepki #620. Części sobie wezmą z #619, który raczej będzie skasowany.
#639 na pewno się przyda. Dzisiaj śmiga na 18-tce.
A tak w ogóle jakoś nie widziałem ostatnio #459K i #470K (na krakowskim forum ktoś pisał, że niby dostały całopojazdówki
). Bez przerwy za to widuję #458 na 1-ce.
: 07 gru 2006, 14:30
autor: Boguś
Peter pisze:Bez przerwy za to widuję #458 na 1-ce.
#458 chyba jest już bez tylnych gniazd
: 07 gru 2006, 14:37
autor: luki
Boguś pisze:Peter pisze:Bez przerwy za to widuję #458 na 1-ce.
#458 chyba jest już bez tylnych gniazd
Tak miał wymienianą tylną ścianę.
Peter pisze: Przód ma zrobiony już na pewno od listopada => Foto
Nie widziałem tej fotki
, a #749 to widywałem juz w listopadzie i jakoś nie zauważyłem zmian, może widywałem go od zadka lub nie zauważyłem.
: 08 gru 2006, 21:58
autor: Peter
Pojawiła się bardzo ciekawa fotka skasowanego wagonu #412. Nawet nie wiedziałem, że go wywieźli do Poznania.
=>
Link
: 08 gru 2006, 22:08
autor: Boguś
Peter pisze:Pojawiła się bardzo ciekawa fotka skasowanego wagonu #412. Nawet nie wiedziałem, że go wywieźli do Poznania.
=>
Link
Wywieźli takiego trupa aż do Poznania tylko dla części. Czegoś takiego się nie spodziewałem :wall: