Gorszego złoma nie mogli dać.ff pisze: kolei do Chorzowa Batorego trafił znajdujący się dotąd na Stroszku, przemalowany w barwy zakładowe, będziniak 629+630.
Migracje, wypożyczenia wagonów 105N
Najwyraźniej tak. Co do #450, #501 i #566 to się nie dziwię, ale #424 jakoś mi nie pasuje do tych wozów (może dlatego, że nie ma wyświetlaczy, bo pozostałe to też niemałe złomy)ff pisze:424?Karol pisze:Potwierdzam wypożyczenie 4 solówek z Będzina do Bogucic. Numeru tej czwartj nie znam niestety.
EDIT 25.11
Z DPD wynika, że 424 zgodnie z przypuszczeniami faktycznie jest na Zawodziu.
Skoro jeszcze w poniedziałek zjeżdżały do Będzina, to pewnie na Zawodzie trafiły wczoraj, choć to i tak trochę dziwne, że w pierwszy dzień wszystko obsługiwał Będzin
Zastanawiam się czy faktycznie takie przeniesienie zostało dokonane. Stroszek na linii 7 miał do wczoraj 10 pociągów, a teraz tylko 5. Nie ma żadnych dodatkowcy służb, więc wydaje mi się, że nieoficjalnie może tam jeździć w połowie Stroszek (i zjeżdżają przez Godulę). Bo inaczej to motorniczych też trzeba by było raczej przenosić.luksus pisze:Do Gliwic przeszedł skład ze stroszka #254+255, widziany na poc. 174
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Czyli do Gliwic przeniesiono także skład #587+612.mattero22 pisze:Na 17 jeżdzi stroszkowy skład #587-612 czyżby pożyczka do gliwic.
Źródło: Forum WPK Katowice
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Jak dotąd raczej nie (przynajmniej, z tego co widziałem, nie zostały jeszcze przez nikogo zaobserwowane gdzie indziej, a prawie codziennie większość z nich jeździ na 15-stce).ff pisze:Pojawiły się kiedyś te będzińskie wagony na Zawodziu na jakiejś innej linii niż 15?
Chociaż się na to nie zanosi, to mam nadzieję, że niebawem powrócą do Będzina, a nie przejdą na własność Zawodzia...
No to dziś już pierwsze lody przełamane. 566 jeździ właśnie na linii 11DW pisze:Jak dotąd raczej nie (przynajmniej, z tego co widziałem, nie zostały jeszcze przez nikogo zaobserwowane gdzie indziej, a prawie codziennie większość z nich jeździ na 15-stce).ff pisze:Pojawiły się kiedyś te będzińskie wagony na Zawodziu na jakiejś innej linii niż 15?
Wagon +255 jest albo niebawem trafi do ZUR. Zdaje się wymiana instalacji albo jakaś inna naprawa.ff pisze:Skład 254+255 jest zapewne niesprawny lub po kolizji i stąd ta wymiana, gdyż 254 kursuje solo.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Źle się wyraziłem, to drogie co opisałem to takie RB albo naprawa.adam86 pisze:No chyba dość jasno się wyraziłem? Remont kapitalny taki sam jak i inne wagony.
Chodziło mi o to czy będzie jak klasyczna stopiątka po RK czy ze zmianą designu jak ZUREK.
Dobrze by było, skoro miałby nadal utrzymać się stale w składzie jako drugi.adam86 pisze:Aczkolwiek może wreszcie bedzie to 105NaD.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Szkoda, że tak szybko Prawdopodobnie tylko jeden z nich był na trójce (w jeden wieczór wyjechał krakus na podmianę, więc mógł być to inny niż ten co zawsze). Miałem taki plan złapać je wszystkie na T3, ale tylko na czwórce objechałem nimi wszystkimi. Widocznie trójkę docenił dyspozytor i wysyłał sprawdzone gliwickie składy, a nie jakieś trupy z Stroszkapuschel pisze:Dzisiaj tj.8 stycznia z Zajezdni Gliwice wracają do Stroszka pożyczone wagony.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
To była taka ironia nt. zdania dyspozytora Kiedyś w ogóle na całej sieci TŚ było mniej takich dziwnych zdarzeń i promocji, więc raczej było nudno. W Gliwicach mi się wydaje, że najdłużej trwała taka monotonia. Od momentu dostania 17ki przez Gliwice nareszcie coś się zaczęło dziać. Co do samej trójki to pojawienie się tam innego składu niż gliwicki też kiedyś było nie do pomyślenia. W porównaniu z przeszłością można uznać, że ostatnie wydarzenia są spektakularne. Być może przez kilka następnych latach takie sytuacje nie będą miały miejsca, więc chodziło mi o to, że trzeba było korzystać póki można. A skoro tylko jeden skład się pojawił z wypożyczonych to teraz czeka mnie powrót do tej monotonii. Nie uważam jednak, że mnie to znudzi, bo bardzo lubię tramwaje i linię 3 To tyle, bo za chwilę się wzruszę :mruga:R_G pisze:Jak te trupy ze Stroszka takie złe to czemu Ci szkoda że wracają do swojego macierzystego zakładu ?
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Z moich obserwacji na obecną chwilę wynika, że na Stroszku są wagony: #425, #458, #477, #620, #639. Brakuje jeszcze co najmniej 10 wagonów, ale w najbliższym czasie postaram się to dokładniej sprawdzić.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Przemek pisze:614, 556+557KZKGaPowicz pisze:Z moich obserwacji na obecną chwilę wynika, że na Stroszku są wagony: #425, #458, #477, #620, #639. Brakuje jeszcze co najmniej 10 wagonów, ale w najbliższym czasie postaram się to dokładniej sprawdzić.
Na Stroszku są także: #266, #267, #732, #733, #765, #786.luksus pisze:Na stroszek powędrowały także :#374, #658, #677. Wczoraj były na 17.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
27.08 w związku ze zmianą rozkładów związaną ze wstrzymaniem ruchu w Bytomiu i zmianą trasy linii 7 dokonano przeniesień oraz wypożyczeń wagonów między zajezdniami.
Z Gliwic do Bytomia przeniesiono wszystkie składy 111N (#341+342, #360+406, #373+613).
Ponadto z Gliwic do oddziału zajezdni Bytom w Chorzowie Batorym/Zawodziu trafiły żelazka #732, #765 i #786. #733 pozostał w Gliwicach.
W zamian do Gliwic ze Stroszka trafiły: #255, #716, #743, #490+491, #587+612, #681+682.
Bardzo ciekawa wymiana nastąpiła pomiędzy zajezdnią Będzina a Zawodzie. Tam między sobą wymieniono po 1 żelazku. Będziński #670 trafił na Zawodzie, a tamtejszy #694 do Będzina, gdzie zajął miejsce #670 na poc. 2601. Ciekawe co to miało na celu. Czyżby #694 miał niesprawny tylny pulpit i nie mógł jeździć na '7'?
Bo chyba nie chodzi o to, że jego remont zakończył się przed 2009r.
Poniżej fotka #694 na poc. 2601, gdzie jeździ od niedzieli lub nawet soboty.
Korzystając z informacji z DPD zebrałem też informacje na temat wozów ze Stroszka, które pozostały na zajezdni lub zostały przeniesione do Batorego.
Na Batorym znalazły się na pewno:
#257+258, #354+355, #495+496, #579+610, #644+344, #645+646, #683+642, #705+706, #709+710, #711+712, #713+714, #321, #361, #362, #272, #278, #678, #703, #707, #708, #717, #719, #721, #773, #776, #791 oraz żelazka #722, #766, #774, #775, #778, #779 (które ponoć stacjonują na Zawodziu).
Łącznie: 11 składów i 15 solówek (+6 żelazek bytomskich i 3 gliwickie); Batory wysyła na linie 9 składów i 21 solówek (w tym 9 solówek na linii 7, które powinny być obsadzone żelazkami).
Na Stroszku pozostały:
#252+253, #456+457, #464+465, #467+489, #482+483, #492+493, #548+488.
Jak na razie, poczynając od soboty, nie zostały zaobserwowane następujące wozy: #276, #470, #471+478, #684 oraz #487 (ostatnio zaobserwowany: 06.08) oraz wagony dłużej odstawione (#254, +273, +646, #647+648, #704, #715, #347, #718, #777).
EDYCJA (02.09, 9:55):
Uaktualniłem post o nowe wieści obsadowe:
- #548+488 został na Stroszku,
- #321 i #678 są na Batorym,
- #681+682 i #587+612 są w Gliwicach.
EDYCJA (06.09, 10:15):
Uaktualniłem post o nowe wieści:
- na Stroszku są wszystkie 111N,
- na Batorym jest też #717,
- na Stroszku jest na pewno #456+457.
Z Gliwic do Bytomia przeniesiono wszystkie składy 111N (#341+342, #360+406, #373+613).
Ponadto z Gliwic do oddziału zajezdni Bytom w Chorzowie Batorym/Zawodziu trafiły żelazka #732, #765 i #786. #733 pozostał w Gliwicach.
W zamian do Gliwic ze Stroszka trafiły: #255, #716, #743, #490+491, #587+612, #681+682.
Bardzo ciekawa wymiana nastąpiła pomiędzy zajezdnią Będzina a Zawodzie. Tam między sobą wymieniono po 1 żelazku. Będziński #670 trafił na Zawodzie, a tamtejszy #694 do Będzina, gdzie zajął miejsce #670 na poc. 2601. Ciekawe co to miało na celu. Czyżby #694 miał niesprawny tylny pulpit i nie mógł jeździć na '7'?
Bo chyba nie chodzi o to, że jego remont zakończył się przed 2009r.
Poniżej fotka #694 na poc. 2601, gdzie jeździ od niedzieli lub nawet soboty.
Korzystając z informacji z DPD zebrałem też informacje na temat wozów ze Stroszka, które pozostały na zajezdni lub zostały przeniesione do Batorego.
Na Batorym znalazły się na pewno:
#257+258, #354+355, #495+496, #579+610, #644+344, #645+646, #683+642, #705+706, #709+710, #711+712, #713+714, #321, #361, #362, #272, #278, #678, #703, #707, #708, #717, #719, #721, #773, #776, #791 oraz żelazka #722, #766, #774, #775, #778, #779 (które ponoć stacjonują na Zawodziu).
Łącznie: 11 składów i 15 solówek (+6 żelazek bytomskich i 3 gliwickie); Batory wysyła na linie 9 składów i 21 solówek (w tym 9 solówek na linii 7, które powinny być obsadzone żelazkami).
Na Stroszku pozostały:
#252+253, #456+457, #464+465, #467+489, #482+483, #492+493, #548+488.
Jak na razie, poczynając od soboty, nie zostały zaobserwowane następujące wozy: #276, #470, #471+478, #684 oraz #487 (ostatnio zaobserwowany: 06.08) oraz wagony dłużej odstawione (#254, +273, +646, #647+648, #704, #715, #347, #718, #777).
EDYCJA (02.09, 9:55):
Uaktualniłem post o nowe wieści obsadowe:
- #548+488 został na Stroszku,
- #321 i #678 są na Batorym,
- #681+682 i #587+612 są w Gliwicach.
EDYCJA (06.09, 10:15):
Uaktualniłem post o nowe wieści:
- na Stroszku są wszystkie 111N,
- na Batorym jest też #717,
- na Stroszku jest na pewno #456+457.
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2010, 10:15 przez DW, łącznie zmieniany 6 razy.
Ale jak widać krążyła wśród paru osóbR_G pisze:Na forum nie ma wzmianki
Ja jedynie w niedziele słyszałem, że na '26' ponoć jeździ #694. Jak widać się sprawdziło
Do mojego poprzedniego postu dopisałem zestawienie dot. wozów przeniesionych do Batorego i pozostawionych na Stroszku.
Ostatnio zmieniony 31 sie 2010, 21:25 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.
Kątem oka widziałem dziś #681+682 na linii 5.DW pisze: Jak na razie, poczynając od soboty, nie zostały zaobserwowane następujące wozy: #276, #321, #456+457, #470, #471+478, #548+488, #678, #681, #684, #717 oraz #487 (ostatnio zaobserwowany: 06.08), #682 (ost. zaobser.: 15.08) oraz wagony dłużej odstawione.
587-612 jeździł dzisiaj na linii 5 - zjeżdżał ok. 17:10 do Zajezdni Gliwice.DW pisze:Z Gliwic do Bytomia przeniesiono najprawdop. wszystkie składy 111N (na pewno #341+342 i #373+613). W zamian do Gliwic trafiły: #255, #716, #743, #490+491 i ponoć #587+612 (który nie został jeszcze zaobserwowany na trasie).
791 stał wczoraj otablicowany na linię 1
Puschel
#678 wczoraj i dziś jeździ na siódemce, więc w Bytomiu go nie ma (może przez weekend jeszcze był?).rzelfix pisze:#548+488 oraz #678 są w Bytomiu. Ten pierwszy był dzisiaj na 31, drugiego też widziałem w sobotę wieczorem na tej linii.
Ponadto na Batorym jest też #321.
DOPISANE (06.09, 10:15):
Na Batorym jest też #717.
Na Stroszku pozostał skład #456+457.
Nadal nie zostały zaobserwowane wozy: #276, #470, #471+478 i #684, które zapewne zostały na Stroszku.
DOPISANE (06.09, 15:55):
Wychodzi na to, że #678 i #791 również stacjonują na Zawodziu. Kursują wyłącznie na linii '7' i jeszcze to włączenie.Penny w DPD 2010.09.06 pisze:709 #678
Przyjechał do Batorego bez pasażerów tuż za pociągiem 701 o 11:22. Jechał włączyć się w plan pociągu 709, który ma odjazd z Batorego do Szopienic o 11:35. Prawdopodobnie jest to podmiana.
DW pisze:#678 wczoraj i dziś jeździ na siódemce, więc w Bytomiu go nie ma (może przez weekend jeszcze był?).
#678 i 791 od samego początku są na Zawodziu (#791 był 1 września na 710).DW pisze:Wychodzi na to, że #678 i #791 również stacjonują na Zawodziu. Kursują wyłącznie na linii '7' i jeszcze to włączenie.
Kolejne katowickie żelazko zostało przeniesione do Będzina. Kolejnym, po #694, wozem jest #700
Najpóźniej od wczoraj kursuje on na linii 21. Zapewne podobnie jak w poprzednim przypadku była to zamiana i na Zawodzie przeszło kolejne będzińskie żelazko. Od weekendu nie były zaobserwowane jeszcze #669, #762 oraz #737 (ten ostatni z I serii).
Przeniesienie #700 do Będzina jest tym bardziej dziwne, że kursował on już kilkakrotnie na 7-mce, więc najprawdopodobniej ma sprawny tylny pulpit...
Ciekawe o co tak naprawdę chodzi z tym zamianami
Najpóźniej od wczoraj kursuje on na linii 21. Zapewne podobnie jak w poprzednim przypadku była to zamiana i na Zawodzie przeszło kolejne będzińskie żelazko. Od weekendu nie były zaobserwowane jeszcze #669, #762 oraz #737 (ten ostatni z I serii).
Przeniesienie #700 do Będzina jest tym bardziej dziwne, że kursował on już kilkakrotnie na 7-mce, więc najprawdopodobniej ma sprawny tylny pulpit...
Ciekawe o co tak naprawdę chodzi z tym zamianami
Wyjaśniło się sprawa zamiany żelazek pomiędzy Będzinem a Zawodziem. Powodem jest konieczność wysyłania przez Zawodzie na linię 7 trzech zmodernizowanych wozów, a jak stwierdziło KZK GOP dotyczy to tylko wozów po remoncie zakończonym nie wcześniej niż w 2009r. Poza składem #783+784 Zawodzie nie posiada więcej takich wozów, stąd postanowiono wymienić się z Będzinem. Na Zawodzie trafiły będzińskie #669 i #670, które spełniają powyższy wymóg, a do Będzina niemalże identyczne żelazka #694 i #700, które różnią się tylko datą zakończenia remontu (odpowiednio listopad i grudzień 2008...).
Zamiana była możliwa, gdyż z dniem wprowadzenia na linię 7 samych żelazek zdjęto je z niemal wszystkich pozostałych linii (3 żelazka z '1' oraz po jednym z '9', '21' i '26'). Pozostawiono jedynie skład 2x105-2K na linii 16 (w dni wolne 11)
Z podobnego powodu na Storszek (tymczasowo Zawodzie) trafiły gliwickie żelazka #732, #765 i #786. Można się spodziewać, że niebawem dokonana zostanie zamiana żelazka #732 na #742, który niedawno powrócił z remontu z Łodzi, a jego RK zakończył się w 2009r.
Mimo tych wszystkich zabiegów i tak linia 7 nie będzie mogła być w całości obsługiwana przez wszystkie żelazka z 2009r., gdyż takich w całej sieci jest tylko 10 (z czego 2 kursują w składzie).
Podsumowując w najlepszym wypadku właściwe wagony będą się mogły pojawić na 8 z 12 pociągów...
Zamiana była możliwa, gdyż z dniem wprowadzenia na linię 7 samych żelazek zdjęto je z niemal wszystkich pozostałych linii (3 żelazka z '1' oraz po jednym z '9', '21' i '26'). Pozostawiono jedynie skład 2x105-2K na linii 16 (w dni wolne 11)
Z podobnego powodu na Storszek (tymczasowo Zawodzie) trafiły gliwickie żelazka #732, #765 i #786. Można się spodziewać, że niebawem dokonana zostanie zamiana żelazka #732 na #742, który niedawno powrócił z remontu z Łodzi, a jego RK zakończył się w 2009r.
Mimo tych wszystkich zabiegów i tak linia 7 nie będzie mogła być w całości obsługiwana przez wszystkie żelazka z 2009r., gdyż takich w całej sieci jest tylko 10 (z czego 2 kursują w składzie).
Podsumowując w najlepszym wypadku właściwe wagony będą się mogły pojawić na 8 z 12 pociągów...
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Do Gliwic dotarły już #406+360 i #373+613, zaś na Stroszek pojechały #490+491 i #681+682
Edycja 18 września:
Na Stroszek pojechał dzisiaj także #587+612. Składu #342+341 jeszcze nie zauważono w Gliwicach
Edycja 9 października:
Do Gliwic ze Stroszka przeniosły się wagony #257+258 i prawdopodobnie #710. Skład już wyjechał na trasę, więc jego wypożyczenie odnotowałem w głównym spisie. Jak wyjedzie solówka, to wtedy można ją przenieść
Edycja 18 września:
Na Stroszek pojechał dzisiaj także #587+612. Składu #342+341 jeszcze nie zauważono w Gliwicach
Edycja 9 października:
Do Gliwic ze Stroszka przeniosły się wagony #257+258 i prawdopodobnie #710. Skład już wyjechał na trasę, więc jego wypożyczenie odnotowałem w głównym spisie. Jak wyjedzie solówka, to wtedy można ją przenieść
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości