Pantografy OTK-2

Dyskusje o wagonach serii Konstal 105N i pochodnych.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
luki
Posty: 5389
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Pantografy OTK-2

#601 Post autor: luki » 14 lis 2006, 12:46

Pantografy połówkowe (191 szt. = 8 + 183):
Będzin (43 szt. = 4 + 39): 508, 509*, 521, 523*, 524,
525, 530, 535*, 537, 552, 566, 575, 602, 621, 623, 625, 627, 629, 633, 636*+635, 645, 646, 663, 664, 665*, 667, 700, 701, 726+727, 728, 737, 748, 751, 752*, 753, 754, 759, 761, 762*, 768, 937
Zawodzie (45 szt. = 0 + 45): 264, 268, 282, 340, 370*, 550*, 551*, 573, 583, 604, 607, 637+638, 669, 670*, 672, 673, 674, 675, 676, 679, 680*, 687, 688, 689, 691, 692, 693*, 695, 699 (!), 702, 725, 734, 736, 745, 746, 749, 767*, 771+772, 781+747, 782, 783, 784
Stroszek (56 szt. = 1 + 55): 257, 283, 321, 354, 355, 451*, 456, 490*, 492, 495, 587, 599, 612, 620*, 642, 644, 647+648, 678, 683, 684, 703+704, 705+706, 707, 708, 709+710, 711+712*, 713+714, 715, 716, 717+721, 719+720, 722, 732, 743, 755+756, 760, 765, 766, 773*, 774, 775, 776, 777, 778, 779, 786, 791
Gliwice (45 szt. = 3 + 42): 254*+255*, 259, 267*, 341+342 (!+!), 360+406 (!^+!), 373+613 (!+!^), 374, 417*, 419*, 425*, 458*, 461, 503, 506, 556, 564, 565, 614*, 617, 649, 651, 652, 653*+654, 658*, 659*, 660, 661, 677*, 681+682, 685+686, 733*, 742*, 744, 757+758, 785, 788*, 924

937 - wagon E1.

Rodzaje pantografów:
(!) - pantograf typu OTK-2 podnoszony i opuszczany automatycznie
druk normalny - pantograf m.in. montowany fabrycznie żelazkom
kursywa - pantograf m.in. montowany fabrycznie Moderusom
podkreślenie - połówkowy "kwadratowe ramiona" (tzw. mysłowicki) montowany m. in. wagonom po RK w ZUR
podkreślenie czerwone - połówkowy (wiedeński) montowany w wagonach typu E1 (zobacz)
pogrubienie - wagony, u których OTK-2 jest standardem
^ - brak siłownika do automatycznego podnoszenia i opuszczania pantografu typu OTK-2
* - OTK-2 okresowo był zdemontowany

Wagony, które miały pantografy OTK-2:
Będzin: 498, 526, 567, 621$, 622, 694, 754 (^2), 755 (^2)
Zawodzie: 281, 318, 328 (ex. 688), 370, 416, 504, 505, 574, 583 (^2) (G), 590 (^2), 598, 637&, 659, 672&, 675&, 680 (^3), 685, 688$, 691 (^2), 692 (^2)&, 695&, 702&, 725&, 728&, 731 (^3), 747, 748, 749, 768&, 771, 772 (^2), 781&
Bytom: 361, 362, 491, 681&, 682 (G), 683, 705, 707&, 709, 717
Gliwice: 260, 379, 408, 420, 458&, 476, 477, 608, 742&, 744&

(^n) - pantograf połówkowy zdemontowany "n" razy.

(B) - zdemontowany w Będzinie
(G) - zdemontowany w Gliwicach
(S) - zdemontowany na Stroszku
(Z) - zdemontowany na Zawodziu
N - otrzymanie pantografu typu OTK-2 poprzez przenumerowanie
$ - utrata pantografu typu OTK-2 poprzez przenumerowanie
& - wagon posiadał pantograf OTK-2 przed remontem (brak tego symbolu przy wagonie oznacza, że przed remontem miał zamontowany pantograf typu OTK-1)

Podmiany typów pantografów:
Będzin:
509 => OTK-1 => 509
523 => OTK-1 => 523 => OTK-1 => 523
524 => OTK-1 => 524
525 => 525 => 525
526 => 526 => 526 => OTK-1 (skasowany)
535 => OTK-1 => 535 => 535 => 535
567 => 567 => OTK-1 (skasowany)
575 => OTK-1 => 575 => OTK-1 => #575 (podmiana na Stroszku)
595 => OTK-1 => 595 => 595 => OTK-1 => 595 (skasowany)
602 => OTK-1 => 602
621 => (przenumerowanie)
636 => OTK-1 => 636
665 => OTK-1 => 665 => OTK-1 => 665
700=> OTK-1 => 700
728 => 728
737 => 737
748 => OTK-1 (podmiana na Zawodziu) => 748
752 => OTK-1 => 752
753 => OTK-1 => 753 => (kasacja-przenumerowanie) => 753
754 => OTK-1 => 754 => OTK-1 => 754
761 => 761
762 =>OTK-1 => 762
768 => OTK-1 => 768 (podmiany na Zawodziu) => 768
937 => 937 => 937
Katowice:
284 => OTK-1 => 284 => OTK-1 => 284 (skasowany)
318 => 318 (skasowany)
340 => OTK-1 => 340 => OTK-1 => 340 => OTK-1 => 340
370 => 370 => OTK-1 -> 370
416 => 416 => 416 => 416 => OTK-1 (skasowany)
504 (skasowany)
505 (skasowany)
550 => 550 => 550 => OTK-1 => 550
551 => OTK-1 => 551
573 => 573 => 573
574 (skasowany)
583 => OTK-1 -> 583 => OTK-1] (podmiana w Gliwicach) => 583
590 => OTK-1 => 590 => 590 => OTK-1 (skasowany)
591 => OTK-1 => 591 => 591 (przenumerowanie z 781) => 591
599 => OTK-1 => 599 => #599 (podmiana na Stroszku)
604 => 604
637 => 637
669 => 669 => 669 => 669 (podmiana w ZUR)
670 => OTK-1 => 670 (podmiana w ZUR)
672 => 672
675 => 675 => 675
680 => OTK-1 => 680 => OTK-1 => 680 => 680 => OTK-1 => 680 => 680 => OTK-1 => 680
688 => 328
691 => OTK-1 => 691 => OTK-1 => 691
692 => OTK-1 => 692 => OTK-1 => 692 => 692
693 => 693 => OTK-1 => 693 (podmiana w ZUR)
695 => OTK-1 => 695 => 695
699 (!) => 699 => 699 (!)
702 => OTK-1 => 702 => 702
725 => OTK-1 => 725 => 725
731 => OTK-1 => 731 => OTK-1 => 731 => OTK-1
734 => 734 => 734
747 => 747 (?) => 747 => OTK-1 => 747
749 => 749 => OTK-1 => 749
767 => OTK-1 => 767 => OTK-1 => 767 => OTK-1 => 767
771 => OTK-1 => 771
772 => OTK-1 => 772 => OTK-1 => 772
781 => 781 => 781
782 => OTK-1 => 782 (podmiana w ZUR)
783 => 783
784 => OTK-1 => 784
Bytom:
321 => 321 => 321
361 => 361 (podmiana w Gliwicach) => OTK-1 (skasowany)
362 => 362 => 362 => OTK-1 (skasowany)
490 => OTK-1 => 490
491 => OTK-1 (skasowany)
681 => 681 => 681 => 681 => 681
682 => 682 => OTK-1 (podmiany w Gliwicach) => 682
683 => 683 => OTK-1 => 683
703 => 703 => 703 => 703
705 => OTK-1 => 705
707 => 707 => 707
716 => 716 (podmiana w Gliwicach) => 716 => 716 => 716
717 => 717 => OTK-1 => 717
722 => 722 => 722 => 722
755 => 755 => 755 => OTK-1 => 755 => OTK-1 (podmiany w Będzinie) => 755
766 => 766
773 => 773 => OTK-1 => 773
774 => 774
775 => 775
777 => 777 => 777 => 777 => 777 => 777 => 777 => 777
778 => 778 => 778 => 778
779 => 779
791 => 791 => 791
Gliwice:
254 => 254 => 254 => OTK-1 => #254
255 => OTK-1 (podmiana w Gliwicach) => 255 (podmiana w ZUR)
256 => 256 => 256 (skasowany)
260 => 260 => OTK-1
267 => OTK-1 => 267
417 => 417 => OTK-1 => 417 => OTK-1 => 417 => OTK-1 => 417
419 => OTK-1 => 419
420 => 420 => 420 => OTK-1 => 420 => OTK-1
425 => 425 => OTK-1 => 425 => OTK-1 => 425
458 => OTK-1 => 458 => 458 => OTK-1 => 458 => 458
476 => 476 => 476 => OTK-1
477 => 477 => 477 (skasowany)
608 => OTK-1 (Nauka Jazdy 143L -> wagon roboczy 143R)
614 => OTK-1 => 614
617 => OTK-1 => 617
620 => OTK-1 => 620 (podmiana na Stroszku) => 620
653 => OTK-1 => 653
658 => OTK-1 => 658 => 658
659 => OTK-1 (podmiana na Zawodziu) => 659 => OTK-1 => 659
677 => 677 => OTK-1 => 677 => OTK-1 => 677
685 => OTK-1 (podmiana na Zawodziu) => 685 => 685
732 => 732 (podmiana na Stroszku)
733 => OTK-1 => 733 => 733 => 733 (podmiana w ZUR) => 733 => 733

742 => 742 => 742 => OTK-1 => 742 =>742 => OTK-1 => 742
744 => OTK-1 => 744 => 744
765 => 765 (podmiana na Stroszku) => 765 (podmiana na Stroszku) => 765 (podmiana na Stroszku) => 765 (podmiana na Stroszku) => 765 (podmiana na Stroszku)
785 => 785 => 785
786 => 786 (podmiana na Stroszku)
788 => 788 => OTK-1 => 788 => OTK-1 => 788 => 788 => 788 => OTK-1 => 788 => OTK-1 => 788
924 => 924
oryginalnie w pierwszym poście luki pisze:Jak dobrze pamiętamy to niedawno #767 woził połówkowy pantograf ale go zdjęto. Dziś widziałem wagon 105Na z zwykłym OTK-1, wydawało mi się że to #692 lub #672. Zauważyłem jednak że siedzenia tapicerowane takie jak w #692.
Więc zatem chyba zabrali mu połówkowca :evil:
Ostatnio zmieniony 17 maja 2017, 19:02 przez luki, łącznie zmieniany 673 razy.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#602 Post autor: KZKGaPowicz » 30 lip 2014, 11:12

DW pisze:
KZKGaPowicz pisze:Czy wie może ktoś czy #621 posiadał pantograf połówkowy bezpośrednio przed przenumerowaniem, a jeśli tak, to jaką wersję?
Teraz już nie pamiętam, ale raczej tak. Na pewno nie miał innego połówkowego niż ten "kwadratowy".
Tak myślałem, dzięki. Zatem wychodzi na to, że #627, ex.#621 otrzymał pantograf typu OTK-2 z momentem przenumerowania. :)
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#603 Post autor: Peter » 30 lip 2014, 21:34

KZKGaPowicz pisze:
DW pisze:
KZKGaPowicz pisze:Czy wie może ktoś czy #621 posiadał pantograf połówkowy bezpośrednio przed przenumerowaniem, a jeśli tak, to jaką wersję?
Teraz już nie pamiętam, ale raczej tak. Na pewno nie miał innego połówkowego niż ten "kwadratowy".
Tak myślałem, dzięki. Zatem wychodzi na to, że #627, ex.#621 otrzymał pantograf typu OTK-2 z momentem przenumerowania. :)
Przenumerowany to został #627 na #621'', który wciąż jest w ruchu.
Oryginalne pudło #621 (przypuszczalnie większy rupieć) wysłano do modernizacji zapewne jako #627'', ale nie ma informacji co się z nim stało.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#604 Post autor: KZKGaPowicz » 31 lip 2014, 09:54

Peter pisze:
KZKGaPowicz pisze:
DW pisze:
KZKGaPowicz pisze:Czy wie może ktoś czy #621 posiadał pantograf połówkowy bezpośrednio przed przenumerowaniem, a jeśli tak, to jaką wersję?
Teraz już nie pamiętam, ale raczej tak. Na pewno nie miał innego połówkowego niż ten "kwadratowy".
Tak myślałem, dzięki. Zatem wychodzi na to, że #627, ex.#621 otrzymał pantograf typu OTK-2 z momentem przenumerowania. :)
Przenumerowany to został #627 na #621'', który wciąż jest w ruchu.
Oryginalne pudło #621 (przypuszczalnie większy rupieć) wysłano do modernizacji zapewne jako #627'', ale nie ma informacji co się z nim stało.
Tak, rozumiem. Tylko mnie chodziło o to, że jak doszło do przenumerowania, to przyjąłem, iż w tym momencie #627 dostał OTK-2 nowej generacji, chociaż nie wiem czy nie został on jeszcze zdemontowany przed samym przenumerowaniem - jeszcze z jako #621 (po odstawieniu wagonu).
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8044
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#605 Post autor: DW » 31 lip 2014, 10:31

Wraz przenumerowaniem, dawny #621, czyli #627'' wysłano do modernizacji, demontując z niego wcześniej przydatne elementy (wśród których znalazł się zapewne owy pantograf).

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#606 Post autor: KZKGaPowicz » 31 lip 2014, 21:27

DW pisze:Wraz przenumerowaniem, dawny #621, czyli #627'' wysłano do modernizacji, demontując z niego wcześniej przydatne elementy (wśród których znalazł się zapewne owy pantograf).
Nie wiem w takim razie czy zaznaczyć, iż wagon #627 miał pantograf połówkowy bezpośrednio przed remontem (627&)?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8044
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#607 Post autor: DW » 31 lip 2014, 23:19

KZKGaPowicz pisze:
DW pisze:Wraz przenumerowaniem, dawny #621, czyli #627'' wysłano do modernizacji, demontując z niego wcześniej przydatne elementy (wśród których znalazł się zapewne owy pantograf).
Nie wiem w takim razie czy zaznaczyć, iż wagon #627 miał pantograf połówkowy bezpośrednio przed remontem (627&)?
#627 jako stopiątka nigdy nie miał pantografu połówkowego, więc myślę, że nie.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#608 Post autor: KZKGaPowicz » 02 sie 2014, 21:43

Wagon #773 otrzymał pantograf typu OTK-2 "nowej generacji".

Edycja, dnia 4.08.2014:
W 31. sekundzie materiału widać, że jakiś skład Moderusów z doczepą czynną ze Stroszka ma zamontowany w drugim wagonie pantograf typu OTK-1. Zapewne ma to związek z wcześniejszym połamaniem pantografu przez Moderusa #760. Jest to skład zmodernizowany w ramach outsourcingu.

Materiał TVP Katowice

Edycja, dnia 5.08.2014:
Według tego zdjęcia, wagon #602 otrzymał pantograf typu OTK-2 "nowej generacji".

Edycja, dnia 7.08.2014:
Według tego zdjęcia, wagon #734 otrzymał pantograf typu OTK-2 "nowej generacji".

Edycja, dnia 15.08.2014:
Wagon #591 otrzymał pantograf typu OTK-2 "nowej generacji".

Edycja, dnia 16.08.2014:
Wagon #651 podczas modernizacji otrzymał pantograf typu OTK-2 "nowej generacji".

Edycja, dnia 17.08.2014:
Wagon #652 podczas modernizacji otrzymał pantograf typu OTK-2 "nowej generacji".

Edycja, dnia 21.08.2014:
Moderus #659 utracił pantograf typu OTK-2 "nowej generacji", zamontowano mu pantograf typu OTK-1 :!:
To już chyba przesada. Mam tutaj pytanie, czy dana zajezdnia musi sama wygospodarować środki na zakup pantografów dla swoich wagonów, czy TŚ zamawiają je na koszt ogólny spółki? Mogli zakupić takich pantografów więcej, niby wzmocniona wersja, ale łamią się ostatnio częściej niż te starszej generacji.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#609 Post autor: Boguś » 21 sie 2014, 22:23

KZKGaPowicz pisze:Mam tutaj pytanie, czy dana zajezdnia musi sama wygospodarować środki na zakup pantografów dla swoich wagonów, czy TŚ zamawiają je na koszt ogólny spółki?
Różnie z tym bywa. Jakiś czas temu na stronie TŚ wisiało zamówienie na dostawę pantografów, a zamawiającym było R-2.
KZKGaPowicz pisze:Mogli zakupić takich pantografów więcej, niby wzmocniona wersja, ale łamią się ostatnio częściej niż te starszej generacji.
Ostatnio nawet jakaś Pesa złamała pantograf.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#610 Post autor: KZKGaPowicz » 23 sie 2014, 16:26

"Żelazko" #765 otrzymało pantograf typu OTK-2 starszej generacji.

Edycja, dnia 26.08.2014:
Wagon #573 miał podmieniane pantografy połówkowe. Najpierw jako drugi wagon miał pantograf typu OTK-1. Później jako solówka otrzymał pantograf typu OTK-2 nowej generacji, następnie pantograf typu OTK-2 starszej generacji, a obecnie ma zamontowany pantograf typu OTK-2 nowej generacji.

Edycja, dnia 1.09.2014:
Według tego zdjęcia, wagon #420 utracił pantograf typu OTK-2 nowej generacji; zamontowano mu zwykły OTK-1.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Łukasz
Posty: 1697
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#611 Post autor: Łukasz » 03 wrz 2014, 06:24

#653 ma pantograf typu OTK-1.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#612 Post autor: KZKGaPowicz » 03 wrz 2014, 11:17

Za montowanie pantografów OTK-1 unijnym Moderusom oraz innym wagonom po RK, to powinny polecieć osoby za to odpowiedzialne. Trzeba było zamówić odpowiednią ilość zapasowych połówkowców. Nie ma co, będą pięknie te wagony wyglądały. Jak tak dalej pójdzie, to Karlikom i Pesom też będą takie pantografy montować, przynajmniej tak byłoby w Gliwicach. Aż strach pomyśleć, jakie pantografy zamontują po jakimś czasie tym częściowo niskopodłogowym dwukierunkowym tramwajom.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5389
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#613 Post autor: luki » 03 wrz 2014, 12:31

KZKGaPowicz, przecież trudno, żeby wagony stały, jak mogą jeździć ze zwykłym pantografem, nie?
Nie wiem co to za skład, ale na Stroszku zrobili tak, że połówkowy przenieśli na pierwszy wóz, a drugi dostał zwykły OTK-1.
Będą pantografy to na pewno podmienią.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#614 Post autor: KZKGaPowicz » 03 wrz 2014, 13:41

luki pisze:KZKGaPowicz, przecież trudno, żeby wagony stały, jak mogą jeździć ze zwykłym pantografem, nie?
Nie wiem co to za skład, ale na Stroszku zrobili tak, że połówkowy przenieśli na pierwszy wóz, a drugi dostał zwykły OTK-1.
Będą pantografy to na pewno podmienią.
Masz rację, nie muszą stać. Ale najwyższa pora, aby połówkowce zamówić, gdyż #417 jeździ z OTK-1 już ok. 2 lata, #788 rok, #620 wcale się nie doczekał, bo dostał dopiero na Stroszku, a teraz #659 i #653.
Ten na Stroszku to będzie chyba #711+712 albo #719+720. Najprawdopodobniej oni go nie przenieśli z drugiego na pierwszy, tylko zamontowali na #760, który swój połamał przy Stadionie Śląskim.
W Będzinie #636 ma już ok. 3 lata OTK-1, #694 też już jakiś czas, a #784 na Zawodziu też ma tradycyjny zamiast OTK-2.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5389
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#615 Post autor: luki » 03 wrz 2014, 13:48

KZKGaPowicz pisze:#784 na Zawodziu też ma tradycyjny zamiast OTK-2.
Ten trzeba przyznać, że cholernie potrzebuje połówkowca. ;-)
Co do reszty, faktycznie przydałoby się podmienić, zwłaszcza na nowych Moderusach.
Ale realia są takie, że póki pantograf jest sprawny, to nie ma potrzeby go zamieniać.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#616 Post autor: KZKGaPowicz » 04 wrz 2014, 14:01

ZURek #551 otrzymał pantograf typu OTK-2 nowej generacji. Jednak się da, szkoda, że tylko tam.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2352
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#617 Post autor: elot360 » 04 wrz 2014, 15:12

KZKGaPowicz pisze:(...)albo #719+720.(...)
Dzisiaj mu się przyjrzałem, oba wagony mają połówkowce.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#618 Post autor: KZKGaPowicz » 05 wrz 2014, 13:17

elot360 pisze:
KZKGaPowicz pisze:(...)albo #719+720.(...)
Dzisiaj mu się przyjrzałem, oba wagony mają połówkowce.
Dzięki, sprawdź jeszcze do pewności #711+712.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2352
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#619 Post autor: elot360 » 05 wrz 2014, 15:18

KZKGaPowicz pisze:
elot360 pisze:
KZKGaPowicz pisze:(...)albo #719+720.(...)
Dzisiaj mu się przyjrzałem, oba wagony mają połówkowce.
Dzięki, sprawdź jeszcze do pewności #711+712.
Jak pojedzie na którymś pociągu siódemki, który mam przyjemność widzieć rano lub po południu, to zobaczę. (jak pamięć da mi szansę ;))

EDYCJA 2014.09.09
Wagon #+712 ma OTK-1 (Jeżeli to ma być "cały" pantograf). Zagadka Stroszka rozwiązana. Jednak dziś widziałem także innego rodzynka z OTK-1, tym razem z Gliwic. #653+.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#620 Post autor: KZKGaPowicz » 09 wrz 2014, 15:24

elot360 pisze:
KZKGaPowicz pisze:
elot360 pisze:
KZKGaPowicz pisze:(...)albo #719+720.(...)
Dzisiaj mu się przyjrzałem, oba wagony mają połówkowce.
Dzięki, sprawdź jeszcze do pewności #711+712.
Jak pojedzie na którymś pociągu siódemki, który mam przyjemność widzieć rano lub po południu, to zobaczę. (jak pamięć da mi szansę ;))

EDYCJA 2014.09.09:
Wagon #+712 ma OTK-1 (jeżeli to ma być "cały" pantograf). Zagadka Stroszka rozwiązana. Jednak dziś widziałem także innego rodzynka z OTK-1, tym razem z Gliwic. #653+.
Dziękuję Ci bardzo za sprawdzenie. O #653+ wiemy już od kilku dni, ale dzięki za dobre chęci. Pisałem już, że montowanie zwykłych pantografów tego typu wagonom to "zbrodnia". ;)
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2352
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#621 Post autor: elot360 » 09 wrz 2014, 15:27

KZKGaPowicz pisze:Pisałem już, że montowanie zwykłych pantografów tego typu wagonom to "zbrodnia". ;)
A tam zbrodnia... To chyba zbyt mocne słowa, ale faktycznie, nówki sztuki powinny mieć większość rzeczy nowych. Wyobrażacie sobie Twista z takim pantografem? Właściwie, to czemu były pantografy i nagle pufff...
A właśnie, inne wagony, oprócz 105N, będą miały nowe pantografy?

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#622 Post autor: KZKGaPowicz » 09 wrz 2014, 15:42

elot360 pisze:
KZKGaPowicz pisze:Pisałem już, że montowanie zwykłych pantografów tego typu wagonom to "zbrodnia". ;)
A tam zbrodnia... To chyba zbyt mocne słowa, ale faktycznie, nówki sztuki powinny mieć większość rzeczy nowych. Wyobrażacie sobie Twista z takim pantografem? Właściwie, to czemu były pantografy i nagle pufff...
A właśnie, inne wagony, oprócz 105N, będą miały nowe pantografy?
Na Helmutach raczej połówkowców nie będzie, Karliki, Twisty mają swoje, chyba, że E1. Czy inne stopiątki będą miały, tego nie wiem. Powinni zrobić zamówienie na 20 szt. na 4 rejony, czyli każdy po 5 na wszelki wypadek; w Gliwicach powinno być więcej, gdyż #417, #653, #659 i #788 muszą mieć połówkowce, bo to zaległości.

Edycja, dnia 11.09.2014:
Moderus #659 odzyskał pantograf typu OTK-2 nowej generacji :!: Ponadto dopisuję Moderusy #751 i #752, bo to kwestia czasu, kiedy wyjadą liniowo.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#623 Post autor: Boguś » 22 wrz 2014, 14:04

elot360 pisze:
KZKGaPowicz pisze:Pisałem już, że montowanie zwykłych pantografów tego typu wagonom to "zbrodnia".
A tam zbrodnia... To chyba zbyt mocne słowa, ale faktycznie, nówki sztuki powinny mieć większość rzeczy nowych. Wyobrażacie sobie Twista z takim pantografem?
Nie wyobrażamy, bo się go nie da zamontować.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#624 Post autor: KZKGaPowicz » 22 wrz 2014, 21:09

Moderus #653 otrzymał pantograf typu OTK-2 nowej generacji (zauważone w piątek podczas powrotu z ZUR).

Edycja, dnia 1.10.2014:
Wagon #746 utracił pantograf połówkowy typu OTK-2 nowej generacji, obecnie posiada pantograf tradycyjny typu OTK-1.

Edycja, dnia 9.10.2014:
"Żelazko" #732 otrzymało pantograf typu OTK-2 nowej generacji.

Edycja, dnia 2.11.2014:
Moderus #703 otrzymał pantograf typu OTK-2 starszej generacji.

Edycja, dnia 4.11.2014:
Wagony #617 i #661 (Moderusy) w trakcie modernizacji otrzymały pantografy połówkowe typu OTK-2 nowej generacji.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8044
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#625 Post autor: DW » 07 lis 2014, 16:24

Pojawił się przetarg na dostawę 20 nowych pantografów typu OTK-2:
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... fz5132014/

Do każdej zajezdni trafi 5 sztuk.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#626 Post autor: KZKGaPowicz » 07 lis 2014, 16:35

DW pisze:Pojawił się przetarg na dostawę 20 nowych pantografów typu OTK-2:
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... fz5132014/

Do każdej zajezdni trafi 5 sztuk.
Wreszcie. Czas m. in. na #417, #636, #712, #784 i #788.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Dawid71552
Posty: 410
Rejestracja: 27 sty 2009, 13:31
Lokalizacja: Ruda Śląska

#627 Post autor: Dawid71552 » 21 lis 2014, 20:46

Wagon #773 obecnie ma OTK-1.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#628 Post autor: KZKGaPowicz » 21 lis 2014, 21:02

Wagon #607 otrzymał pantograf typu OTK-2 nowej generacji.

Edycja, dnia 10.12.2014:
Dopisałem wagony: #284 oraz #684 i #715 (Moderusy), które otrzymały pantografy typu OTK-2 nowej generacji.

Edycja, dnia 13.12.2014:
Moderus #788 otrzymał pantograf połówkowy typu OTK-2 nowej generacji.

Edycja, dnia 13.12.2014 o godz. 22:56:
Moderus #785 otrzymał pantograf połówkowy typu OTK-2 nowej generacji.

Edycja, dnia 15.12.2014:
ZURek #458 otrzymał pantograf połówkowy typu OTK-2 starszej generacji.

Edycja, dnia 21.12.2014:
Moderus +712 oraz "żelazko" #765 otrzymały pantograf połówkowy typu OTK-2 nowej generacji, natomiast wagon #476 utracił taki pantograf, lecz nie wiem, w której zajezdni go zdemontowano.

Edycja, dnia 16.01.2015:
Wagon #579 otrzymał pantograf typu OTK-2, prawdopodobnie nowej generacji.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Dawid71552
Posty: 410
Rejestracja: 27 sty 2009, 13:31
Lokalizacja: Ruda Śląska

#629 Post autor: Dawid71552 » 12 lut 2015, 21:52

Wagon #612 otrzymał OTK-2.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#630 Post autor: KZKGaPowicz » 13 lut 2015, 09:46

Dawid71552 pisze:Wagon #612 otrzymał OTK-2.
Tak, jest to pantograf typu OTK-2 nowej generacji.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2288
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#631 Post autor: tramwajarze z19 » 21 lut 2015, 16:46

Wagon #587 otrzymał w ramach rejestracji pantograf OTK-2 nowej generacji.
Linia 47:Bytom Politechnika Śląska - Bytom Plac Sikorskiego - Łagiewniki Targowisko - Lipiny Targowisko - Ruda Śląska Chebzie Pętla

Linia 49:Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#632 Post autor: 105N #338 » 04 maja 2015, 18:53

Wagon #374 po remoncie w ZUR otrzymał pantograf połówkowy nowej generacji.
Obrazek

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 5399
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#633 Post autor: mi4chal744 » 05 maja 2015, 11:41

Wagon #267 po rejestracji otrzymał pantograf połówkowy nowej generacji.
Linia 1:Chebzie Pętla - Zabrze Zaborze Wolności - Zabrze Plac Wolności - Maciejów Kondratowicza - Gliwice Zajezdnia

Linia 5: Zabrze Stalmacha - Zabrze - Biskupice - Bobrek - Szombierki - Bytom Plac Sikorskiego

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#634 Post autor: 105N #338 » 05 maja 2015, 19:20

Jest to OTK-2 starszej generacji.
Obrazek

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#635 Post autor: 105N #338 » 03 cze 2015, 17:34

Wagon #550 widziany dzisiaj na linii 5 z pantografem typu OTK-1.
Obrazek

Awatar użytkownika
pitrekgaga
Posty: 593
Rejestracja: 16 mar 2013, 14:38
Lokalizacja: Katowice

#636 Post autor: pitrekgaga » 01 paź 2015, 18:22

Podobno wagon #379 nie posiada już połówkowca ;)
(Obserwacja własna)
14 KATOWICE BRYNÓW PĘTLA - PLAC MIARKI - RYNEK /TEATR ŚL./ - ZAWODZIE - SZOPIENICE -MYSŁOWICE DWORZEC PKP

DW
Posty: 8044
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#637 Post autor: DW » 01 paź 2015, 18:34

pitrekgaga pisze:Podobno wagon #379 nie posiada już połówkowca ;)
(Obserwacja własna)
Skoro sam to zaobserwowałeś to czemu piszesz "podobno"? Sam sobie nie wierzysz? ;)

Awatar użytkownika
pitrekgaga
Posty: 593
Rejestracja: 16 mar 2013, 14:38
Lokalizacja: Katowice

#638 Post autor: pitrekgaga » 01 paź 2015, 18:52

DW pisze:
pitrekgaga pisze:Podobno wagon #379 nie posiada już połówkowca ;)
(Obserwacja własna)
Skoro sam to zaobserwowałeś to czemu piszesz "podobno"? Sam sobie nie wierzysz? ;)
Oj źle sformułowałem myśl - zdarza się :P Miało być bez tego "podobno" xD
14 KATOWICE BRYNÓW PĘTLA - PLAC MIARKI - RYNEK /TEATR ŚL./ - ZAWODZIE - SZOPIENICE -MYSŁOWICE DWORZEC PKP

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#639 Post autor: Boguś » 03 paź 2015, 20:55

Gliwickie żelazko #742 jeździ ze zwykłym pantografem OTK-1.

DW
Posty: 8044
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#640 Post autor: DW » 09 paź 2015, 19:41

Elot360 wypatrzył, że wagon #700 stracił pantograf typu OTK-2:
http://phototrans.pl/14,777662,0,Konsta ... K_700.html

DOPISANE (2015.11.12):
Co najmniej od miesiąca z OTK-1 jeździ Moderus #752. Pantograf tego samego typu ma też żelazko #665.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#641 Post autor: Boguś » 15 lis 2015, 15:23

Żelazko #784 ma obecnie pantograf połówkowy drugiej generacji.

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2288
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#642 Post autor: tramwajarze z19 » 03 gru 2015, 19:37

Wagon #490 dostał pantograf OTK-2 nowej generacji.
Linia 47:Bytom Politechnika Śląska - Bytom Plac Sikorskiego - Łagiewniki Targowisko - Lipiny Targowisko - Ruda Śląska Chebzie Pętla

Linia 49:Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

DW
Posty: 8044
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#643 Post autor: DW » 02 sty 2016, 13:30

Będzińskie #636 i #752 otrzymały pantografy OTK-2 (info: krystian517). Oba wyglądają na nowe, są jasnoszare.

DOPISANE (2015.01.05, 15:00):
W tym samym czasie nowy pantograf dostał #661. Wcześniej posiadał OTK-2 tego samego typu.
Ostatnio zmieniony 05 sty 2016, 15:13 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PatrykBe
Posty: 700
Rejestracja: 27 mar 2013, 08:04
Lokalizacja: Bytom

#644 Post autor: PatrykBe » 04 sty 2016, 15:24

#495 dostał OTK-2 nowej generacji.
Legenda:
* - wagon przygotowywany do wyjazdu
R - numer pociągu z rozkładu

DW
Posty: 8044
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#645 Post autor: DW » 06 sty 2016, 16:00

Nowy pantograf połówkowy otrzymał #665.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#646 Post autor: KZKGaPowicz » 31 sty 2016, 10:01

Witam po bardzo długiej przerwie, postaram się co weekend lub minimalnie co drugi weekend aktualizować listy. Zaktualizowałem listę:
a.) pantografy połówkowe typu OTK-2 nowej generacji otrzymały gliwickie wagony: ZURki #360, #406, #417, #419, #425 i "żelazko" #742;
b.) poprawiłem typu pantografów przy ZURku #254 oraz "żelazku" #786;
c.) wpisałem do listy wagonów, które utraciły pantografy połówkowe: #583, #677 i #788 oraz podmiany typów pantografów ww. wagonów;
d.) poprawiłem sposób oznaczania ilości demontaży pantografów połówkowych;
e.) zaktualizowałem stan ilości pantografów połówkowych.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Damien
Posty: 2399
Rejestracja: 20 gru 2015, 15:54
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#647 Post autor: Damien » 31 sty 2016, 13:26

Czy przypadkiem wagon #674 nie powinien być niepogrubiony? Z tego co wiem, to jest to niemodernizowana stopiątka.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#648 Post autor: Boguś » 31 sty 2016, 18:34

Damien pisze:Czy przypadkiem wagon #674 nie powinien być niepogrubiony? Z tego co wiem, to jest to niemodernizowana stopiątka.
Ma być pogrubiony. Po remoncie kapitalnym OTK-2 jest standardowym wyposażeniem wagonu.

Damien
Posty: 2399
Rejestracja: 20 gru 2015, 15:54
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#649 Post autor: Damien » 01 lut 2016, 12:06

Boguś pisze:
Damien pisze:Czy przypadkiem wagon #674 nie powinien być niepogrubiony? Z tego co wiem, to jest to niemodernizowana stopiątka.
Ma być pogrubiony. Po remoncie kapitalnym OTK-2 jest standardowym wyposażeniem wagonu.
To w takim razie np. #607, #282 czy #573 też nie powinny być pogrubione?

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2352
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#650 Post autor: elot360 » 01 lut 2016, 14:58

One przeszły RB, a nie RK.

Dla innego wytłumaczenia, wagony po RK to ZURki (#254, #613, #550, #699 i reszta).

I jeszcze innego, #425 i #476 też przeszły RB i mają OTK-1 nadal (akurat #425 zdjęli).

Damien
Posty: 2399
Rejestracja: 20 gru 2015, 15:54
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#651 Post autor: Damien » 01 lut 2016, 16:33

No nie do końca, bo #674 to nie zurek.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości