Pantografy OTK-2

Dyskusje o wagonach serii Konstal 105N i pochodnych.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Pantografy OTK-2

#201 Post autor: luki » 14 lis 2006, 12:46

Pantografy połówkowe (191 szt. = 8 + 183):
Będzin (43 szt. = 4 + 39): 508, 509*, 521, 523*, 524,
525, 530, 535*, 537, 552, 566, 575, 602, 621, 623, 625, 627, 629, 633, 636*+635, 645, 646, 663, 664, 665*, 667, 700, 701, 726+727, 728, 737, 748, 751, 752*, 753, 754, 759, 761, 762*, 768, 937
Zawodzie (45 szt. = 0 + 45): 264, 268, 282, 340, 370*, 550*, 551*, 573, 583, 604, 607, 637+638, 669, 670*, 672, 673, 674, 675, 676, 679, 680*, 687, 688, 689, 691, 692, 693*, 695, 699 (!), 702, 725, 734, 736, 745, 746, 749, 767*, 771+772, 781+747, 782, 783, 784
Stroszek (56 szt. = 1 + 55): 257, 283, 321, 354, 355, 451*, 456, 490*, 492, 495, 587, 599, 612, 620*, 642, 644, 647+648, 678, 683, 684, 703+704, 705+706, 707, 708, 709+710, 711+712*, 713+714, 715, 716, 717+721, 719+720, 722, 732, 743, 755+756, 760, 765, 766, 773*, 774, 775, 776, 777, 778, 779, 786, 791
Gliwice (45 szt. = 3 + 42): 254*+255*, 259, 267*, 341+342 (!+!), 360+406 (!^+!), 373+613 (!+!^), 374, 417*, 419*, 425*, 458*, 461, 503, 506, 556, 564, 565, 614*, 617, 649, 651, 652, 653*+654, 658*, 659*, 660, 661, 677*, 681+682, 685+686, 733*, 742*, 744, 757+758, 785, 788*, 924

937 - wagon E1.

Rodzaje pantografów:
(!) - pantograf typu OTK-2 podnoszony i opuszczany automatycznie
druk normalny - pantograf m.in. montowany fabrycznie żelazkom
kursywa - pantograf m.in. montowany fabrycznie Moderusom
podkreślenie - połówkowy "kwadratowe ramiona" (tzw. mysłowicki) montowany m. in. wagonom po RK w ZUR
podkreślenie czerwone - połówkowy (wiedeński) montowany w wagonach typu E1 (zobacz)
pogrubienie - wagony, u których OTK-2 jest standardem
^ - brak siłownika do automatycznego podnoszenia i opuszczania pantografu typu OTK-2
* - OTK-2 okresowo był zdemontowany

Wagony, które miały pantografy OTK-2:
Będzin: 498, 526, 567, 621$, 622, 694, 754 (^2), 755 (^2)
Zawodzie: 281, 318, 328 (ex. 688), 370, 416, 504, 505, 574, 583 (^2) (G), 590 (^2), 598, 637&, 659, 672&, 675&, 680 (^3), 685, 688$, 691 (^2), 692 (^2)&, 695&, 702&, 725&, 728&, 731 (^3), 747, 748, 749, 768&, 771, 772 (^2), 781&
Bytom: 361, 362, 491, 681&, 682 (G), 683, 705, 707&, 709, 717
Gliwice: 260, 379, 408, 420, 458&, 476, 477, 608, 742&, 744&

(^n) - pantograf połówkowy zdemontowany "n" razy.

(B) - zdemontowany w Będzinie
(G) - zdemontowany w Gliwicach
(S) - zdemontowany na Stroszku
(Z) - zdemontowany na Zawodziu
N - otrzymanie pantografu typu OTK-2 poprzez przenumerowanie
$ - utrata pantografu typu OTK-2 poprzez przenumerowanie
& - wagon posiadał pantograf OTK-2 przed remontem (brak tego symbolu przy wagonie oznacza, że przed remontem miał zamontowany pantograf typu OTK-1)

Podmiany typów pantografów:
Będzin:
509 => OTK-1 => 509
523 => OTK-1 => 523 => OTK-1 => 523
524 => OTK-1 => 524
525 => 525 => 525
526 => 526 => 526 => OTK-1 (skasowany)
535 => OTK-1 => 535 => 535 => 535
567 => 567 => OTK-1 (skasowany)
575 => OTK-1 => 575 => OTK-1 => #575 (podmiana na Stroszku)
595 => OTK-1 => 595 => 595 => OTK-1 => 595 (skasowany)
602 => OTK-1 => 602
621 => (przenumerowanie)
636 => OTK-1 => 636
665 => OTK-1 => 665 => OTK-1 => 665
700=> OTK-1 => 700
728 => 728
737 => 737
748 => OTK-1 (podmiana na Zawodziu) => 748
752 => OTK-1 => 752
753 => OTK-1 => 753 => (kasacja-przenumerowanie) => 753
754 => OTK-1 => 754 => OTK-1 => 754
761 => 761
762 =>OTK-1 => 762
768 => OTK-1 => 768 (podmiany na Zawodziu) => 768
937 => 937 => 937
Katowice:
284 => OTK-1 => 284 => OTK-1 => 284 (skasowany)
318 => 318 (skasowany)
340 => OTK-1 => 340 => OTK-1 => 340 => OTK-1 => 340
370 => 370 => OTK-1 -> 370
416 => 416 => 416 => 416 => OTK-1 (skasowany)
504 (skasowany)
505 (skasowany)
550 => 550 => 550 => OTK-1 => 550
551 => OTK-1 => 551
573 => 573 => 573
574 (skasowany)
583 => OTK-1 -> 583 => OTK-1] (podmiana w Gliwicach) => 583
590 => OTK-1 => 590 => 590 => OTK-1 (skasowany)
591 => OTK-1 => 591 => 591 (przenumerowanie z 781) => 591
599 => OTK-1 => 599 => #599 (podmiana na Stroszku)
604 => 604
637 => 637
669 => 669 => 669 => 669 (podmiana w ZUR)
670 => OTK-1 => 670 (podmiana w ZUR)
672 => 672
675 => 675 => 675
680 => OTK-1 => 680 => OTK-1 => 680 => 680 => OTK-1 => 680 => 680 => OTK-1 => 680
688 => 328
691 => OTK-1 => 691 => OTK-1 => 691
692 => OTK-1 => 692 => OTK-1 => 692 => 692
693 => 693 => OTK-1 => 693 (podmiana w ZUR)
695 => OTK-1 => 695 => 695
699 (!) => 699 => 699 (!)
702 => OTK-1 => 702 => 702
725 => OTK-1 => 725 => 725
731 => OTK-1 => 731 => OTK-1 => 731 => OTK-1
734 => 734 => 734
747 => 747 (?) => 747 => OTK-1 => 747
749 => 749 => OTK-1 => 749
767 => OTK-1 => 767 => OTK-1 => 767 => OTK-1 => 767
771 => OTK-1 => 771
772 => OTK-1 => 772 => OTK-1 => 772
781 => 781 => 781
782 => OTK-1 => 782 (podmiana w ZUR)
783 => 783
784 => OTK-1 => 784
Bytom:
321 => 321 => 321
361 => 361 (podmiana w Gliwicach) => OTK-1 (skasowany)
362 => 362 => 362 => OTK-1 (skasowany)
490 => OTK-1 => 490
491 => OTK-1 (skasowany)
681 => 681 => 681 => 681 => 681
682 => 682 => OTK-1 (podmiany w Gliwicach) => 682
683 => 683 => OTK-1 => 683
703 => 703 => 703 => 703
705 => OTK-1 => 705
707 => 707 => 707
716 => 716 (podmiana w Gliwicach) => 716 => 716 => 716
717 => 717 => OTK-1 => 717
722 => 722 => 722 => 722
755 => 755 => 755 => OTK-1 => 755 => OTK-1 (podmiany w Będzinie) => 755
766 => 766
773 => 773 => OTK-1 => 773
774 => 774
775 => 775
777 => 777 => 777 => 777 => 777 => 777 => 777 => 777
778 => 778 => 778 => 778
779 => 779
791 => 791 => 791
Gliwice:
254 => 254 => 254 => OTK-1 => #254
255 => OTK-1 (podmiana w Gliwicach) => 255 (podmiana w ZUR)
256 => 256 => 256 (skasowany)
260 => 260 => OTK-1
267 => OTK-1 => 267
417 => 417 => OTK-1 => 417 => OTK-1 => 417 => OTK-1 => 417
419 => OTK-1 => 419
420 => 420 => 420 => OTK-1 => 420 => OTK-1
425 => 425 => OTK-1 => 425 => OTK-1 => 425
458 => OTK-1 => 458 => 458 => OTK-1 => 458 => 458
476 => 476 => 476 => OTK-1
477 => 477 => 477 (skasowany)
608 => OTK-1 (Nauka Jazdy 143L -> wagon roboczy 143R)
614 => OTK-1 => 614
617 => OTK-1 => 617
620 => OTK-1 => 620 (podmiana na Stroszku) => 620
653 => OTK-1 => 653
658 => OTK-1 => 658 => 658
659 => OTK-1 (podmiana na Zawodziu) => 659 => OTK-1 => 659
677 => 677 => OTK-1 => 677 => OTK-1 => 677
685 => OTK-1 (podmiana na Zawodziu) => 685 => 685
732 => 732 (podmiana na Stroszku)
733 => OTK-1 => 733 => 733 => 733 (podmiana w ZUR) => 733 => 733

742 => 742 => 742 => OTK-1 => 742 =>742 => OTK-1 => 742
744 => OTK-1 => 744 => 744
765 => 765 (podmiana na Stroszku) => 765 (podmiana na Stroszku) => 765 (podmiana na Stroszku) => 765 (podmiana na Stroszku) => 765 (podmiana na Stroszku)
785 => 785 => 785
786 => 786 (podmiana na Stroszku)
788 => 788 => OTK-1 => 788 => OTK-1 => 788 => 788 => 788 => OTK-1 => 788 => OTK-1 => 788
924 => 924
oryginalnie w pierwszym poście luki pisze:Jak dobrze pamiętamy to niedawno #767 woził połówkowy pantograf ale go zdjęto. Dziś widziałem wagon 105Na z zwykłym OTK-1, wydawało mi się że to #692 lub #672. Zauważyłem jednak że siedzenia tapicerowane takie jak w #692.
Więc zatem chyba zabrali mu połówkowca :evil:
Ostatnio zmieniony 17 maja 2017, 19:02 przez luki, łącznie zmieniany 673 razy.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#202 Post autor: ff » 30 paź 2008, 20:04

Zgadza się, wiem o różnicach, ale bazgroły pozostają bazgrołami.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#203 Post autor: luki » 30 paź 2008, 20:17

ff pisze:Pewnie wkrótce go dostanie 338 ;)
A tan nie ma mieć w standardzie OTK-1 :?: ;)
Nie wiem jak Wam, ale mnie wydaje się że z OTK-2 to #338 utracił by część swojej wartości historycznej. Ale to już moje skromne zdanie ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#204 Post autor: ff » 30 paź 2008, 20:21

luki pisze:A tan nie ma mieć w standardzie OTK-1 :?: ;)
Nie wiem jak Wam, ale mnie wydaje się że z OTK-2 to #338 utracił by część swojej wartości historycznej. Ale to już moje skromne zdanie ;)
Oczywiście, ale... montaż przetwornicy statycznej? Demontaż lusterek w starym stylu? Wpieprzenie numerów linii w kółeczko ze strzałką? OTK-2 moim zdaniem byłby kropką nad i ;)

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#205 Post autor: R_G » 30 paź 2008, 22:21

#747 ma połówkowy mysłowicki pantograf.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#206 Post autor: ff » 30 paź 2008, 22:26

R_G pisze:#747 ma połówkowy mysłowicki pantograf.
Czyli podmiana typu.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#207 Post autor: R_G » 30 paź 2008, 22:31

ff pisze:
R_G pisze:#747 ma połówkowy mysłowicki pantograf.
Czyli podmiana typu.
Dokumentnie

EDYCJA 19:34

Nowy 'mysłowicki' pantograf OTK-2 został zamontowany w wagonie #498.
Warto dodać że jest to najstarszy wagon w RK-1 który otrzymał 'mysłowicki' patyk, ale przede wszystkim pantograf OTK-2
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#208 Post autor: KZKGaPowicz » 01 lis 2008, 20:12

Pantograf typu OTK-2 nowej generacji z tzw. "kwadratowymi ramionami" dostał wagon #682 z zajezdni Bytom-Stroszek, zaobserwowany dzisiaj na linii 9.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#209 Post autor: rzelfix » 01 lis 2008, 20:19

Muszę się także przyjrzeć wagonowi #777, bo ten już chyba dostał standardowe OTK-2.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#210 Post autor: KZKGaPowicz » 08 lis 2008, 10:28

Wagon #683 z Zajezdni Bytom-Stroszek dostał pantograf typu OTK-2 z tzw. "kwadratowymi ramionami".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#211 Post autor: ff » 08 lis 2008, 19:07

rzelfix pisze:Muszę się także przyjrzeć wagonowi #777, bo ten już chyba dostał standardowe OTK-2.
Tak, jest zdjęcie :arrow: http://phototrans.eu/14,278658,0.html A jesteś pewien, że tak wcześniej było i Ci się nie przywidziało?

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#212 Post autor: Boguś » 08 lis 2008, 19:20

KZKGaPowicz pisze:Wagon #683 z Zajezdni Bytom-Stroszek dostał pantograf typu OTK-2 z tzw. "kwadratowymi ramionami".
Dziwne, czyli jednak nie idzie do modernizacji. Identyczny przypadek był z wagonem #681.

A może na Stroszku planują spiąć jakieś stare składy, np. #683+684. W końcu niedługo otwierają Gliwicką, a składów mało.

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#213 Post autor: rzelfix » 09 lis 2008, 00:42

ff pisze:
rzelfix pisze:Muszę się także przyjrzeć wagonowi #777, bo ten już chyba dostał standardowe OTK-2.
Tak, jest zdjęcie :arrow: http://phototrans.eu/14,278658,0.html A jesteś pewien, że tak wcześniej było i Ci się nie przywidziało?
Jestem tego absolutnie pewien.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

Re: Pantografy OTK-2

#214 Post autor: ff » 12 lis 2008, 15:20

Wagon 675 ze składu 675+676 ma podmieniony połówkowy pantograf z czarnego na srebrny kwadratowy mysłowicki :D

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#215 Post autor: Marcin » 12 lis 2008, 18:06

Hmm widzę że unifikują patyki,ale co oni robią z tymi starymi OTK-2 ?.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#216 Post autor: ff » 12 lis 2008, 18:26

Marcin pisze:Hmm widzę że unifikują patyki,ale co oni robią z tymi starymi OTK-2 ?.
Wydaje mi się, że łamią się. Teraz wiedzą, że ciągle jest realizowana dostawa nowych pantografów, a starych pogiętych już raczej nie regenerują regularnie, jak jeszcze niedawno w chudych czasach. Pogięty pantograf tak jak torowiska, sieć słupy i wagony można dać na złom, a z tego jest kasa. Wpisuje się to w obecne działania i dążenia spółki.

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#217 Post autor: Kuba » 13 lis 2008, 12:23

Wagon #526 otrzymał mysłowicki pantograf.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#218 Post autor: ff » 13 lis 2008, 14:58

Kuba pisze:Wagon #526 otrzymał mysłowicki pantograf.
Wpisałem. Dodam tylko, że w takim razie jest to druga podmiana połówkowca. Stracił czarny pantograf starszego typu.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#219 Post autor: DW » 15 lis 2008, 20:59

Kuba pisze:Wagon #526 otrzymał mysłowicki pantograf.
Dopiero teraz zauważyłem na swoich zdjęciach, że z tym pantografem jeździł już w poniedziałek (10.11) :) Coś ostatnio jestem mało spostrzegawczy ;)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#220 Post autor: ff » 16 lis 2008, 21:36

R_G pisze:#747 ma połówkowy mysłowicki pantograf.
Zdjęcia observatora z 11.11 wskazują, że nadal/znowu jest pantograf poprzedniego typu... I co teraz? :DD:

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#221 Post autor: Boguś » 17 lis 2008, 18:51

Pierwszy wagon ze składu #680+679 dostał kwadraciaka. Wagon ten otrzymał po raz trzeci pantograf typu OTK-2.

Dopisuję do listy.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#222 Post autor: Boguś » 19 lis 2008, 20:52

Kolejny wagon dostał kwadraciaka. Tym razem padło na #361.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#223 Post autor: ff » 19 lis 2008, 22:33

Boguś pisze:Kolejny wagon dostał kwadraciaka. Tym razem padło na #361.
Widziałem go przedwczoraj na 19, widziałem, że ma połówkowy kwadratowy, ale nie skojarzyłem, że to coś nowego :)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#224 Post autor: KZKGaPowicz » 20 lis 2008, 21:11

Kolejny wagon z Zajezdni Stroszek otrzymał pantograf typu OTK-2 nowej generacji z tzw. "kwadratowymi ramionami". Jest to #717 kursujący dzisiaj prawdopodobnie na poc. 97.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#225 Post autor: Marcin » 20 lis 2008, 21:30

No i do listy dopisać można chyba już też #775 który niebawem wróci z Łodzi ;).

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#226 Post autor: ff » 20 lis 2008, 21:32

Marcin pisze:No i do listy dopisać można chyba już też #775 który niebawem wróci z Łodzi ;).
Jak wyjedzie to się dopisze :P

105Na
Posty: 147
Rejestracja: 27 sty 2008, 14:34
Lokalizacja: Bytom

#227 Post autor: 105Na » 21 lis 2008, 06:34

KZKGaPowicz pisze:Kolejny wagon z Zajezdni Stroszek otrzymał pantograf typu OTK-2 nowej generacji z tzw. "kwadratowymi ramionami". Jest to #717 kursujący dzisiaj prawdopodobnie na poc. 97.
Potwierdzam służba 239 poc. 97 wóz #717 z kwadratowym biglem :mryellow:

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#228 Post autor: Patryk105 » 24 lis 2008, 18:58

Będąc dziś na rynku w Chorzowie zauważyłem wagon 490 z pantografem połówkowym czy może to ktoś potwierdzić? Jeździ na 9 lub 17. Lecz nie zwróciłem uwagi czy mysłowicki czy też nie.
Pozdrawiam ;)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#229 Post autor: DW » 24 lis 2008, 19:01

Patryk105 pisze:Będąc dziś na rynku w Chorzowie zauważyłem wagon 490 z pantografem połówkowym czy może to ktoś potwierdzić? Jeździ na 9 lub 17. Lecz nie zwróciłem uwagi czy mysłowicki czy też nie.
:arrow: http://www.phototrans.eu/14,282127,0.html

Dopisałem do listy :)

Chyba jednak nie :P . Dopisałem
Boguś


Hmm... Ciekawe, bo wydawało mi się, że dopisałem.
Może nie kliknąłem wyślij? /DW
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#230 Post autor: KZKGaPowicz » 27 lis 2008, 15:11

Mamy już wreszcie pierwszy skład "Żelazek" i na dodatek z dwoma pantografami typu OTK-2 starszej generacji! Jak podaje użytkownik hanys76 dzisiaj testowano skład #694+#693 lub #693+#694 (nie wiadomo, w jakiej kolejności są spięte) na trasie Zawodzie Zajezdnia - Katowice Plac Wolności - Zawodzie Zajezdnia. (Nie wiadomo, czy wagony będą jeździć solo lub w składzie.) Proszę zatem dopisać do listy wagony: #693 i #694.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#231 Post autor: luki » 27 lis 2008, 16:20

KZKGaPowicz pisze:Proszę zatem dopisać do listy wagony: #693 i #694.
Ja bym się wstrzymał z tym do rozpoczęcia eksploatacji.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#232 Post autor: KZKGaPowicz » 01 gru 2008, 19:52

Można już dopisać do listy te w/w wagony, bo skład pojawił się dziś na linii 16, o czym informuje użytkownik Peter.

Zrobione
Boguś
Ostatnio zmieniony 01 gru 2008, 21:12 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

Re: Pantografy OTK-2

#233 Post autor: ff » 02 gru 2008, 12:23

Wagon 425 dostał srebrzysty połówkowy myslowicki pantograf.

Wagon 340 dostał OTK-1. Myślę więc, że powoli będziemy się z tym wagonem żegnać :/

EDIT 03.12

491 ma mysłowicki OTK-2.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#234 Post autor: DW » 04 gru 2008, 16:17

Kolejna podmiana pantografu w Będzinie - #755 znowu wozi mysłowicki OTK-2.
Pantografy na tym wozie były podmieniane podobnie jak na #526 (mysł. -> starszy -> mysł.).
Albo w Będzinie nie mają co robić i sobie przekładają pantografy z wozu na wóz albo tak często się one psują...

Obecnie Będzin ma co najmniej 6 nowszych, mysłowickich OTK-2 (na liście jest też #621, który od 1,5 miesiąca jest odstawiony; być może to z niego pochodzi OTK-2, który wozi #755).

DOPISANE (05.12 17:25)
Dopisałem do listy katowicki #637, który, wg Patryka105[/b] otrzymał pant. OTK-2.
Nie napisał tylko jakiego jest typu, więc na razie założyłem, że to "mysłowicki".

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#235 Post autor: KZKGaPowicz » 05 gru 2008, 19:06

Potwierdzam. Wagon #637 ze składu #637+638 posiada pantograf typu OTK-2 nowej generacji. Dzisiaj kursuje na poc. 113. W dodatku zostało u niego i w jego wagonie doczepnym #638 odświeżone malowanie zewnętrzne i wewnętrzne, otrzymali nowe światła postojowe wraz z kierunkowskazami z przodu oraz nowe światła tylne.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#236 Post autor: ff » 05 gru 2008, 19:11

Nowy pantograf ma również moderus 788. Jest to na 99% pantograf mysłowicki, ponieważ jest srebrny i aż się błyszczy, podobnie jak założony również w tym tygodniu pantograf na 425. Moderus w środę miał jeszcze swój czarny pantograf, a w czwartek, czyli wczoraj, nie kursował.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#237 Post autor: KZKGaPowicz » 07 gru 2008, 10:04

Lada dzień wyjedzie wagon #674 z pantografem typu OTK-2 nowej generacji. Miał już próbę hamowania. Jak wyjedzie na jedną z linii obsługiwanych przez Zawodzie, to dopiszcie go do listy.
Link do zdjęcia przesłanego na forum WPK Katowice przez użytkownika reksio:
http://img512.imageshack.us/img512/1077/hpim3813gu2.jpg
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#238 Post autor: ff » 07 gru 2008, 21:05

Tak sobie dziś przeglądałem zdjęcia z wagonami posiadającymi pantografy OTK-2 i zauważyłem, że moderusy mają inne patyki niż żelazka i pozostałe stopiątki z pantografami starszej generacji. Pantografy żelazek i owych stopiątek charakteryzują się tym, że na wysokości 1/3 górnych ramion jest pozioma złączka wzmacjaniąca i od dopiero tej złączki biegnie druga złączka po przekątnej. Poza tym różnicą jeszcze jest to, że górne ramiona na samej górze się zakrzywiają i odtąd na krótkim odcinku do ślizgacza "idą" już prosto. Tymczasem w moderusach nie ma w ogóle złączki poziomej, złączka przekątna zaczyna się w miejscu rozwidlających się ramion, a ramiona się nie zakrzywiają, bo cały czas pod tym samym kątem idą do samych ślizgów. Nie widzę jakichś większych różnic między pantografami poprzednich i obecnych żelazek a pantografami montowanymi na stopiątkach zarówno z zamówienia przetargowego kiedy masowo pojawiły się w Będzinie, Gliwicach i na Zawodziu jak i wcześniejszych dostaw na Zawodziu np. 340, 747, 692 oraz 662, 691, 767. Jak widać nie wymieniłem 318... Dlaczego?

Dyskusja z maja 2007:
Boguś pisze:
ff pisze:
Boguś pisze:
ff pisze:Dziś widziałem 318 i pantograf zdawał mi się być czarny... może to też jest nowy?
Bo on jest czarny :wink:, wcześniej szary
Czyli może być nowy?
Wszystko na to wskazuje
luki pisze:Dziś widziałem #680 z blizsza i raczej obstawiam że ma nowego, któregoś z tych trzech co widzieliśmy na Zawodziu. Zatem tamten poprzedni z #680 albo jest na #318 albo w naprawie gwarancyjnej.

Ale co do #318 wydaje mi się że miał tego czarnego już wczesniej niż pojawiły się te obecne...
Faktycznie, po zdjęciach widać, że pierwotnie prototypowo 318 miał cały czas taki pantograf jaki mają teraz moderusy :!: Na TWB ostatnie zdjęcie z tym pantografem jest w listopadzie 2005. Z nowym czarnym - takim jak mają pozostałe stopiątki oraz żelazka jest zdjęcie z kwietnia 2006 - a wtedy na sieci było już więcej wagonów już z takimi patykami.

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#239 Post autor: Marcin » 11 gru 2008, 12:44

Do listy proszę dopisać wagon #767 który kursuje dziś na linii 12 ;).

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#240 Post autor: Boguś » 11 gru 2008, 20:30

Wagon #591 stracił pantograf OTK-2.

Wczoraj wydawało mi się, że #777 ma mysłowicki OTK-2. Na razie nie poprawiam informacji, bo widziałem go po ciemku i nie jestem w 100% pewien.
Ostatnio zmieniony 11 gru 2008, 21:02 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#241 Post autor: Patryk105 » 11 gru 2008, 20:48

Proszę do listy dopisać 766
Pozdrawiam ;)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#242 Post autor: ff » 11 gru 2008, 20:51

Patryk105 pisze:Proszę do listy dopisać 766
Dopisałem też 775.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#243 Post autor: KZKGaPowicz » 11 gru 2008, 21:54

Proszę przy wagonie #767 z Zawodzia oznaczyć #767* (tzn. pantograf typu OTK-2 był czasowo zdemontowany) i zarazem usunąć go z listy wagonów, które miały tego typu pantografy. Zamiast niego (do listy wagonów, które miały takowe zamontowane) dopiszcie #591 z Zawodzia.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#244 Post autor: ff » 12 gru 2008, 17:28

Boguś pisze:Wczoraj wydawało mi się, że #777 ma mysłowicki OTK-2. Na razie nie poprawiam informacji, bo widziałem go po ciemku i nie jestem w 100% pewien.
Potwierdzam. Ma podmieniony patyk.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#245 Post autor: Boguś » 18 gru 2008, 20:37

ff pisze:
Boguś pisze:Wczoraj wydawało mi się, że #777 ma mysłowicki OTK-2. Na razie nie poprawiam informacji, bo widziałem go po ciemku i nie jestem w 100% pewien.
Potwierdzam. Ma podmieniony patyk.
Dzisiaj widziałem #777, któremu znowu zamontowano stary OTK-2. :!:.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#246 Post autor: KZKGaPowicz » 22 gru 2008, 21:53

Możecie już dopisać wagon #674 z Zawodzia, posiadający pantograf OTK-2 tzw. "nowej generacji".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#247 Post autor: Boguś » 23 gru 2008, 12:12

Boguś pisze:
ff pisze:
Boguś pisze: Wczoraj wydawało mi się, że #777 ma mysłowicki OTK-2. Na razie nie poprawiam informacji, bo widziałem go po ciemku i nie jestem w 100% pewien.
Potwierdzam. Ma podmieniony patyk.
Dzisiaj widziałem #777, któremu znowu zamontowano stary OTK-2.
Już sam nie wiem co się dzieje. Wczoraj widziałem #777 z kwadraciakiem :!: .Albo te patyki są do kitu i co chwile je wymieniają, albo na Stroszku nie mają co robić.

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#248 Post autor: Patryk105 » 28 gru 2008, 15:51

Wydaje mi się że widziałem dzisiaj 591 z pantografem OTK-2 na 11. Proszę o potwierdzenie czy ma czy jednak nie.
Pozdrawiam ;)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#249 Post autor: ff » 28 gru 2008, 16:58

Patryk105 pisze:Wydaje mi się że widziałem dzisiaj 591 z pantografem OTK-2 na 11. Proszę o potwierdzenie czy ma czy jednak nie.
Nie, ma OTK-1.

EDIT 30.12

Do naszej listy wpisałem oznaczenie kursywą, które ma za zadanie wyróżnić pantografy, które dostały fabrycznie moderusy oraz który był na 318 jak pierwszy i jedyny przez kilka lat OTK-2 na sieci. Widzę, że te pantografy są montowane nadal w Poznaniu, może kiedyś TŚ zakupi właśnie partię takich pantografów do zwykłych stopiątek. Powinno się więc je u nas rozróżniać, co nie jest strasznie trudne. Charakterystyczne elementy opisałem bodajże na poprzedniej stronie.

EDIT 31.12

Uwaga :!: Taki pantograf ma też wagon 781 :!: Może to nawet ten sam, który miał 318.

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#250 Post autor: Marcin » 02 sty 2009, 17:52

Wydaje mi się że #674 dostał OTK-2 starszego typu.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#251 Post autor: ff » 04 sty 2009, 18:08

Marcin pisze:Wydaje mi się że #674 dostał OTK-2 starszego typu.
Na TWB jest zdjęcie dzień wcześniej niż Twój post i ma ten pantograf, co miał. Teraz tego wagonu już nie będzie na poc. 611 (może będzie na poc. 118? :D), więc sprawdzi kto inny :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości