Pantografy OTK-2

Dyskusje o wagonach serii Konstal 105N i pochodnych.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Pantografy OTK-2

#151 Post autor: luki » 14 lis 2006, 12:46

Pantografy połówkowe (191 szt. = 8 + 183):
Będzin (43 szt. = 4 + 39): 508, 509*, 521, 523*, 524,
525, 530, 535*, 537, 552, 566, 575, 602, 621, 623, 625, 627, 629, 633, 636*+635, 645, 646, 663, 664, 665*, 667, 700, 701, 726+727, 728, 737, 748, 751, 752*, 753, 754, 759, 761, 762*, 768, 937
Zawodzie (45 szt. = 0 + 45): 264, 268, 282, 340, 370*, 550*, 551*, 573, 583, 604, 607, 637+638, 669, 670*, 672, 673, 674, 675, 676, 679, 680*, 687, 688, 689, 691, 692, 693*, 695, 699 (!), 702, 725, 734, 736, 745, 746, 749, 767*, 771+772, 781+747, 782, 783, 784
Stroszek (56 szt. = 1 + 55): 257, 283, 321, 354, 355, 451*, 456, 490*, 492, 495, 587, 599, 612, 620*, 642, 644, 647+648, 678, 683, 684, 703+704, 705+706, 707, 708, 709+710, 711+712*, 713+714, 715, 716, 717+721, 719+720, 722, 732, 743, 755+756, 760, 765, 766, 773*, 774, 775, 776, 777, 778, 779, 786, 791
Gliwice (45 szt. = 3 + 42): 254*+255*, 259, 267*, 341+342 (!+!), 360+406 (!^+!), 373+613 (!+!^), 374, 417*, 419*, 425*, 458*, 461, 503, 506, 556, 564, 565, 614*, 617, 649, 651, 652, 653*+654, 658*, 659*, 660, 661, 677*, 681+682, 685+686, 733*, 742*, 744, 757+758, 785, 788*, 924

937 - wagon E1.

Rodzaje pantografów:
(!) - pantograf typu OTK-2 podnoszony i opuszczany automatycznie
druk normalny - pantograf m.in. montowany fabrycznie żelazkom
kursywa - pantograf m.in. montowany fabrycznie Moderusom
podkreślenie - połówkowy "kwadratowe ramiona" (tzw. mysłowicki) montowany m. in. wagonom po RK w ZUR
podkreślenie czerwone - połówkowy (wiedeński) montowany w wagonach typu E1 (zobacz)
pogrubienie - wagony, u których OTK-2 jest standardem
^ - brak siłownika do automatycznego podnoszenia i opuszczania pantografu typu OTK-2
* - OTK-2 okresowo był zdemontowany

Wagony, które miały pantografy OTK-2:
Będzin: 498, 526, 567, 621$, 622, 694, 754 (^2), 755 (^2)
Zawodzie: 281, 318, 328 (ex. 688), 370, 416, 504, 505, 574, 583 (^2) (G), 590 (^2), 598, 637&, 659, 672&, 675&, 680 (^3), 685, 688$, 691 (^2), 692 (^2)&, 695&, 702&, 725&, 728&, 731 (^3), 747, 748, 749, 768&, 771, 772 (^2), 781&
Bytom: 361, 362, 491, 681&, 682 (G), 683, 705, 707&, 709, 717
Gliwice: 260, 379, 408, 420, 458&, 476, 477, 608, 742&, 744&

(^n) - pantograf połówkowy zdemontowany "n" razy.

(B) - zdemontowany w Będzinie
(G) - zdemontowany w Gliwicach
(S) - zdemontowany na Stroszku
(Z) - zdemontowany na Zawodziu
N - otrzymanie pantografu typu OTK-2 poprzez przenumerowanie
$ - utrata pantografu typu OTK-2 poprzez przenumerowanie
& - wagon posiadał pantograf OTK-2 przed remontem (brak tego symbolu przy wagonie oznacza, że przed remontem miał zamontowany pantograf typu OTK-1)

Podmiany typów pantografów:
Będzin:
509 => OTK-1 => 509
523 => OTK-1 => 523 => OTK-1 => 523
524 => OTK-1 => 524
525 => 525 => 525
526 => 526 => 526 => OTK-1 (skasowany)
535 => OTK-1 => 535 => 535 => 535
567 => 567 => OTK-1 (skasowany)
575 => OTK-1 => 575 => OTK-1 => #575 (podmiana na Stroszku)
595 => OTK-1 => 595 => 595 => OTK-1 => 595 (skasowany)
602 => OTK-1 => 602
621 => (przenumerowanie)
636 => OTK-1 => 636
665 => OTK-1 => 665 => OTK-1 => 665
700=> OTK-1 => 700
728 => 728
737 => 737
748 => OTK-1 (podmiana na Zawodziu) => 748
752 => OTK-1 => 752
753 => OTK-1 => 753 => (kasacja-przenumerowanie) => 753
754 => OTK-1 => 754 => OTK-1 => 754
761 => 761
762 =>OTK-1 => 762
768 => OTK-1 => 768 (podmiany na Zawodziu) => 768
937 => 937 => 937
Katowice:
284 => OTK-1 => 284 => OTK-1 => 284 (skasowany)
318 => 318 (skasowany)
340 => OTK-1 => 340 => OTK-1 => 340 => OTK-1 => 340
370 => 370 => OTK-1 -> 370
416 => 416 => 416 => 416 => OTK-1 (skasowany)
504 (skasowany)
505 (skasowany)
550 => 550 => 550 => OTK-1 => 550
551 => OTK-1 => 551
573 => 573 => 573
574 (skasowany)
583 => OTK-1 -> 583 => OTK-1] (podmiana w Gliwicach) => 583
590 => OTK-1 => 590 => 590 => OTK-1 (skasowany)
591 => OTK-1 => 591 => 591 (przenumerowanie z 781) => 591
599 => OTK-1 => 599 => #599 (podmiana na Stroszku)
604 => 604
637 => 637
669 => 669 => 669 => 669 (podmiana w ZUR)
670 => OTK-1 => 670 (podmiana w ZUR)
672 => 672
675 => 675 => 675
680 => OTK-1 => 680 => OTK-1 => 680 => 680 => OTK-1 => 680 => 680 => OTK-1 => 680
688 => 328
691 => OTK-1 => 691 => OTK-1 => 691
692 => OTK-1 => 692 => OTK-1 => 692 => 692
693 => 693 => OTK-1 => 693 (podmiana w ZUR)
695 => OTK-1 => 695 => 695
699 (!) => 699 => 699 (!)
702 => OTK-1 => 702 => 702
725 => OTK-1 => 725 => 725
731 => OTK-1 => 731 => OTK-1 => 731 => OTK-1
734 => 734 => 734
747 => 747 (?) => 747 => OTK-1 => 747
749 => 749 => OTK-1 => 749
767 => OTK-1 => 767 => OTK-1 => 767 => OTK-1 => 767
771 => OTK-1 => 771
772 => OTK-1 => 772 => OTK-1 => 772
781 => 781 => 781
782 => OTK-1 => 782 (podmiana w ZUR)
783 => 783
784 => OTK-1 => 784
Bytom:
321 => 321 => 321
361 => 361 (podmiana w Gliwicach) => OTK-1 (skasowany)
362 => 362 => 362 => OTK-1 (skasowany)
490 => OTK-1 => 490
491 => OTK-1 (skasowany)
681 => 681 => 681 => 681 => 681
682 => 682 => OTK-1 (podmiany w Gliwicach) => 682
683 => 683 => OTK-1 => 683
703 => 703 => 703 => 703
705 => OTK-1 => 705
707 => 707 => 707
716 => 716 (podmiana w Gliwicach) => 716 => 716 => 716
717 => 717 => OTK-1 => 717
722 => 722 => 722 => 722
755 => 755 => 755 => OTK-1 => 755 => OTK-1 (podmiany w Będzinie) => 755
766 => 766
773 => 773 => OTK-1 => 773
774 => 774
775 => 775
777 => 777 => 777 => 777 => 777 => 777 => 777 => 777
778 => 778 => 778 => 778
779 => 779
791 => 791 => 791
Gliwice:
254 => 254 => 254 => OTK-1 => #254
255 => OTK-1 (podmiana w Gliwicach) => 255 (podmiana w ZUR)
256 => 256 => 256 (skasowany)
260 => 260 => OTK-1
267 => OTK-1 => 267
417 => 417 => OTK-1 => 417 => OTK-1 => 417 => OTK-1 => 417
419 => OTK-1 => 419
420 => 420 => 420 => OTK-1 => 420 => OTK-1
425 => 425 => OTK-1 => 425 => OTK-1 => 425
458 => OTK-1 => 458 => 458 => OTK-1 => 458 => 458
476 => 476 => 476 => OTK-1
477 => 477 => 477 (skasowany)
608 => OTK-1 (Nauka Jazdy 143L -> wagon roboczy 143R)
614 => OTK-1 => 614
617 => OTK-1 => 617
620 => OTK-1 => 620 (podmiana na Stroszku) => 620
653 => OTK-1 => 653
658 => OTK-1 => 658 => 658
659 => OTK-1 (podmiana na Zawodziu) => 659 => OTK-1 => 659
677 => 677 => OTK-1 => 677 => OTK-1 => 677
685 => OTK-1 (podmiana na Zawodziu) => 685 => 685
732 => 732 (podmiana na Stroszku)
733 => OTK-1 => 733 => 733 => 733 (podmiana w ZUR) => 733 => 733

742 => 742 => 742 => OTK-1 => 742 =>742 => OTK-1 => 742
744 => OTK-1 => 744 => 744
765 => 765 (podmiana na Stroszku) => 765 (podmiana na Stroszku) => 765 (podmiana na Stroszku) => 765 (podmiana na Stroszku) => 765 (podmiana na Stroszku)
785 => 785 => 785
786 => 786 (podmiana na Stroszku)
788 => 788 => OTK-1 => 788 => OTK-1 => 788 => 788 => 788 => OTK-1 => 788 => OTK-1 => 788
924 => 924
oryginalnie w pierwszym poście luki pisze:Jak dobrze pamiętamy to niedawno #767 woził połówkowy pantograf ale go zdjęto. Dziś widziałem wagon 105Na z zwykłym OTK-1, wydawało mi się że to #692 lub #672. Zauważyłem jednak że siedzenia tapicerowane takie jak w #692.
Więc zatem chyba zabrali mu połówkowca :evil:
Ostatnio zmieniony 17 maja 2017, 19:02 przez luki, łącznie zmieniany 673 razy.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#152 Post autor: Kuba » 08 wrz 2008, 18:39

#595 ma kwadratowy połówkowy. Nie jest podkreślone w 1 poście ;P
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#153 Post autor: DW » 08 wrz 2008, 18:51

Kuba pisze:#595 ma kwadratowy połówkowy. Nie jest podkreślone w 1 poście ;P
Bo wcześniej miał stary połówkowy. Ciekawe czy go połamał, czy coś innego było powodem jego wymiany?

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#154 Post autor: R_G » 08 wrz 2008, 20:04

Mnie się zdaje że dalej jest połówkowy ze starej dostawy
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#155 Post autor: Kuba » 08 wrz 2008, 20:07

Mika0005 pisze:Mnie się zdaje że dalej jest połówkowy ze starej dostawy
Teraz to się w ogóle pogubiłem. mam zapisane, że kwadratowy... Jutro jak zobaczę albo ktoś inny to się dowiemy na 100%...

09.09.2008
Jednak ma stary połówkowy. Przepraszam za błąd. Musiał mi sie a innym pomylić ; )
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#156 Post autor: ff » 09 wrz 2008, 17:52

DW pisze:Czy poza nowym pantografem może doczekał się wreszcie odnowienia malowania? Bo ostatnio był najbrzydszą (z zewnątrz) solówką w Będzinie.
Wystarczyłoby przynajmniej listwę maznąc na kremowo i od razu byłoby inaczej. Straszny brud się tam nazbierał.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#157 Post autor: DW » 15 wrz 2008, 21:28

Wagon #755 najprawdop. otrzymał pant. OTK-2 ze starej dostawy (tj. czarny), a jeszcze kilka dni temu miał szary, kwadratowy z nowej dostawy. Ciekawe co było powodem zmiany i z jakiego wagonu pochodzi ów pantograf (może #575, albo #525, którego patyk uległ uszkodzeniu?)

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#158 Post autor: Marcin » 15 wrz 2008, 21:58

DW pisze:Ciekawe co było powodem zmiany
Może w ramach oszczędności ten pantograf pójdzie na #625 kiedy już naprawią mu przód a jak wiadomo nie nastąpi to prędko.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#159 Post autor: R_G » 15 wrz 2008, 22:04

Marcin pisze:
DW pisze:Ciekawe co było powodem zmiany
Może w ramach oszczędności ten pantograf pójdzie na #625 kiedy już naprawią mu przód a jak wiadomo nie nastąpi to prędko.
Jest jeszcze kilka w zapasie OTK-2 nowej generacji z dostawy.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#160 Post autor: ff » 19 wrz 2008, 14:44

Wagon 685 od składu 685+686 nie ma już połówkowego pantografu :!: Będzin wyszedł na prowadzenie w ich posiadaniu.

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#161 Post autor: Marcin » 19 wrz 2008, 14:49

ff pisze:Będzin wyszedł na prowadzenie w ich posiadaniu.
Nie sądzę,ponoć wagon #754 też go stracił ;).

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#162 Post autor: Kuba » 19 wrz 2008, 15:38

Marcin pisze: Nie sądzę,ponoć wagon #754 też go stracił ;) .
Owszem stracił. Wozi OTK-1
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#163 Post autor: ff » 19 wrz 2008, 17:25

DW pisze:TŚ złożyło zamówienie na dostawę kolejnych pantografów połówkowych. Tym razem ma być ich 38 i dostarczone mają zostać do końca września br.
:arrow: http://bip.tram-silesia.pl/przetargi/po ... 1_2008.pdf
Ten przetarg został rozstrzygnięty już jakiś czas temu, ale chyba nie było tu informacji kto go wygrał. Pantografy te powstają w Mysłowicach w warsztacie ślusarskim Wytwórni Przyczep :)

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#164 Post autor: Marcin » 19 wrz 2008, 17:39

ff pisze:Pantografy te powstają w Mysłowicach w warsztacie ślusarskim Wytwórni Przyczep :)
Czyli są to te kwadratowe szare pantografy ?.A gdzie produkowali zwykłe OTK2 ?.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#165 Post autor: ff » 19 wrz 2008, 17:55

Marcin pisze:
ff pisze:Pantografy te powstają w Mysłowicach w warsztacie ślusarskim Wytwórni Przyczep :)
Czyli są to te kwadratowe szare pantografy ?.A gdzie produkowali zwykłe OTK2 ?.
Tak. Mysłowickie pantografy są też w Warszawie - i to już od dobrych paru lat. Ta firma właśnie wygrywała przetargi ogłaszane przez Tramwaje Warszawskie np. w 2000 i 2002 roku. Przejrzałem archiwum z przetargami. Ale kto wygrał te poprzednie zamówienia w TŚ i czy był w ogóle wynik na stronie www to nie pamiętam. Pewnie nie było, bo bym coś kojarzył.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#166 Post autor: rafalurbino18 » 03 paź 2008, 20:06

Gliwicka solówka #419 dostała pantograf OTK-2 (taki jak ma #620).

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#167 Post autor: ff » 03 paź 2008, 22:13

rafalurbino18 pisze:Gliwicka solówka #419 dostała pantograf OTK-2 (taki jak ma #620).
Dopisałem. Dopisałem również wagon 707, co w DPD donosi aschorzów. Natomiast na TWB pojawiło się zdjęcie wagonu 362 z połówkowcem. Wygląda na to, że teraz kolejna transza nowych mysłowickich patyków trafiła do obu zajezdni RK-3 i co kilka dni będą się pojawiać nowe wozy z takimi odbierakami :)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#168 Post autor: KZKGaPowicz » 10 paź 2008, 21:20

W zajezdni Bytom-Stroszek kolejny wagon dostał pantograf typu OTK-2 z tzw. "kwadratowymi ramionami" - to wagon #681. Mało tego, inny wagon o numerze #682 został odmalowany.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#169 Post autor: ff » 10 paź 2008, 21:25

Dopisałem tego 681. W tej chwili każdy rejon ma dokładnie po 14 pantografów OTK-2.
KZKGaPowicz pisze:Mało tego, inny wagon o numerze #682 został odmalowany.
Już jakiś miesiąc temu.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#170 Post autor: Boguś » 11 paź 2008, 09:38

KZKGaPowicz pisze:W zajezdni Bytom-Stroszek kolejny wagon dostał pantograf typu OTK-2 z tzw. "kwadratowymi ramionami" - to wagon #681.
Zakładają patyk wagonowi, który ma iść do modernizacji :o: . Dziwna ta polityka.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#171 Post autor: ff » 11 paź 2008, 13:45

Boguś pisze:Zakładają patyk wagonowi, który ma iść do modernizacji :o: . Dziwna ta polityka.
Pewnie jednak nie pójdzie. Myślę, że go zamielili za 766.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#172 Post autor: rafalurbino18 » 16 paź 2008, 19:03

ff pisze:Wygląda na to, że teraz kolejna transza nowych mysłowickich patyków trafiła do obu zajezdni RK-3 i co kilka dni będą się pojawiać nowe wozy z takimi odbierakami
W Gliwicach pojawił się kolejny wagon z mysłowickim OTK-2. Tym razem jest to krakus #256 (ex #459K). Czyli jest to trzeci wagon obok #419 i #620 z takim pantografem.

Edycja 20 paź. :
Również #259 dostał pantograf OTK-2. Czyli w Gliwicach są już 4 wagony z "mysłowickimi" pantografami.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#173 Post autor: DW » 20 paź 2008, 18:25

rafalurbino18 pisze:Również #259 dostał pantograf OTK-2. Czyli w Gliwicach są już 4 wagony z "mysłowickimi" pantografami.
Dopisałem.

Wagon #526, po wczorajszym połamaniu "mysłowickiego" OTK-2 otrzymał dzisiaj pantograf OTK-2 starszego typu.

Poprawiłem sumę / ff
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#174 Post autor: Boguś » 20 paź 2008, 20:25

Pantograf OTK-2 nowego typu ma skład #574+573 :P

Dopisałem do listy.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#175 Post autor: luki » 20 paź 2008, 22:05

Boguś pisze:Pantograf OTK-2 nowego typu ma skład #574+573 :P
Hura :!: Wreszcie :D
Nic tylko poprosić jeszcze o statyka i będzie cacy :P
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#176 Post autor: Boguś » 21 paź 2008, 18:59

Prawdopodobnie wagon #748 ma pantograf OTK-2. Postaram się szybko potwierdzić tą informację.

Na razie nie dopisuję go do listy.

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#177 Post autor: rzelfix » 21 paź 2008, 19:00

Ale ja mogę potwierdzić :)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#178 Post autor: luki » 21 paź 2008, 20:37

rafalurbino18 pisze:Również #259 dostał pantograf OTK-2. Czyli w Gliwicach są już 4 wagony z "mysłowickimi" pantografami.
Podobno #266 też taki ma, ale nie do końca potwierdzone.

EDYCJA
#688 ma kwadraciaka :)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#179 Post autor: rafalurbino18 » 22 paź 2008, 16:50

luki pisze:
rafalurbino18 pisze:Również #259 dostał pantograf OTK-2. Czyli w Gliwicach są już 4 wagony z "mysłowickimi" pantografami.
Podobno #266 też taki ma, ale nie do końca potwierdzone.
Postaram się to sprawdzić. :)

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#180 Post autor: Patryk105 » 22 paź 2008, 21:03

Dzisiaj na poc. 1117 jedzie wagon 728 z pantografem połówkowym kwadratowym.
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#181 Post autor: luki » 23 paź 2008, 12:50

Bardzo prawdopodobne że na 608 wozi się teraz #734+735 z OTK-2 vel. kwadraciak, ale trzeba to jeszcze potwierdzić.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#182 Post autor: rafalurbino18 » 23 paź 2008, 17:52

No to mamy 1 skład z OTK-2 w Gliwicach. Mysłowicki pantograf posiada 1-szy wagon składu #260+261.

Co do #266 - ma jednak pantograf tradycyjny (OTK-1).

PS: Już 3 wagony ex. MPK Kraków w G-ach mają te pantografy nowej generacji. Nie wiem co z #267 <- nie widziałem go kilka dni, może ma :P

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#183 Post autor: luki » 23 paź 2008, 18:10

rafalurbino18 pisze:Co do #266 - ma jednak pantograf tradycyjny (OTK-1).
Może info było trochę przekłamane i chodziło o #260 ;)
Dlatego też konieczne było potwierdzenie za co dziękujemy :D
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#184 Post autor: Boguś » 24 paź 2008, 21:00

luki pisze:Bardzo prawdopodobne że na 608 wozi się teraz #734+735 z OTK-2 vel. kwadraciak, ale trzeba to jeszcze potwierdzić.
Potwierdzam, że #734+735 ma pantograf OTK-2 nowego typu.

Dopisałem do listy.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#185 Post autor: KZKGaPowicz » 24 paź 2008, 21:08

Proszę poprawić, ponieważ Zajezdnia Katowice-Zawodzie posiada 19 sztuk pantografów typu OTK-2, a nie 18. Także suma się nie zgadza, bo jest ich 50 sztuk, a nie 49. Dziękuję.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#186 Post autor: ff » 24 paź 2008, 21:29

Poprawiłem. Proszę pamiętać o aktualizowaniu sum. W ostatnich dniach to robiłem łącznie z dzisiejszym już trzykrotnie.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#187 Post autor: rafalurbino18 » 25 paź 2008, 12:27

luki pisze:
rafalurbino18 pisze:Co do #266 - ma jednak pantograf tradycyjny (OTK-1).
Może info było trochę przekłamane i chodziło o #260 ;)
Dlatego też konieczne było potwierdzenie za co dziękujemy :D
A może chodziło o #267? Ten również dostał pantograf OTK-2 nowej generacji, więc proszę o dopisanie do listy. Z krakusów w G-ach został tylko #266 z OTK-1 (i doczepa #261 ale to inna sprawa).

Dopisałem. I mała uwaga do spisu. Wycofałem granatowe oznaczenie krakusów, które się ostatnio pojawiło. Moim zdaniem rozprasza to uwagę od rzeczy istotniejszych, a to w końcu zwykła klasyczna stopiątka tylko że z Krakowa. Zresztą są one bardzo łatwo identyfikowalne z uwagi na przeznaczoną dla nich numerację 2xx, a wagony podajemy przecież po kolei. / ff
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez rafalurbino18, łącznie zmieniany 2 razy.

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#188 Post autor: rzelfix » 26 paź 2008, 13:22

#777 kursuje ze srebrnym mysłowickim połówkowcem.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#189 Post autor: ff » 26 paź 2008, 15:57

W pierwszym poście wydzieliłem nową sekcję, gdzie proponuję dopisywać tego typu zamiany jak powyższa.

Jak wyliczyłem, pojawiło się już 19 pantografów z Wytwórni Przyczep i jest to dokładnie połowa zamówienia (oczywiście zawsze mogła zajść sytuacja podmiany kwadratowego na kwadratowy, ale tego nigdy nie wyłapiemy). RK-1, RK-2, RK-3 G - każdy po 5 szt., a RK-3 B - 4 szt. W ogłoszeniu przetargowym dostawa wszystkich 38 sztuk miała być do 30 września. Możliwe więc, że TŚ albo zapłacą za nie mniej, albo pojawią się gratisy :D Nie liczę do tej 19-tki pantografów, które są montowane w ZUR, ponieważ informacja o zakupie bodajże trzech sztuk tego rodzaju odbieraków została nam przekazana jeszcze przed ogłoszeniem przetargu.

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#190 Post autor: Marcin » 27 paź 2008, 16:46

Z listy można wykreślić wagon #509 widziany dziś na 28 ze zwykłym OTK-1.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#191 Post autor: DW » 27 paź 2008, 16:55

Marcin pisze:Z listy można wykreślić wagon #509 widziany dziś na 28 ze zwykłym OTK-1.
Szkoda. To już drugi wagon z Będzina, z którego zdjęto starszy OTK-2. Mogli mu chociaż w zamian dać mysłowicki OTK-2 :(
Zapewne jak patyk zostanie naprawiony to otrzyma go inny wóz (jak to ostatnio #526 dostał starszy OTK-2, a wcześniej podobna sytuacja miała miejsce z #755).

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#192 Post autor: Patryk105 » 27 paź 2008, 19:54

Dlaczego na liście nie ma 659?
Pozdrawiam ;)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#193 Post autor: ff » 27 paź 2008, 21:37

Patryk105 pisze:Dlaczego na liście nie ma 659?
Cięzko stwierdzić dlaczego go nie było. Może po doniesieniu nie wpisaliśmy od razu i się zapomniało, a może ktoś omyłkowo usunął.

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#194 Post autor: Marcin » 28 paź 2008, 16:47

Zauważyłem dziś nowy pantograf OTK-2 na jakimś wozie z Będzina początek nr to 53X lub 63X niestety za szybko jechał żebym mógł dojrzeć poprawny numer.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#195 Post autor: DW » 28 paź 2008, 17:23

Marcin pisze:Zauważyłem dziś nowy pantograf OTK-2 na jakimś wozie z Będzina początek nr to 53X lub 63X niestety za szybko jechał żebym mógł dojrzeć poprawny numer.
63x raczej odpada, bo to same składy, które cały czas jeżdżą, a OTK-2 zwykle zakładają parę dni. Poza tym #633+634 widziałem, a gdyby #636+635 dostał OTK-2 to pomyślałbym, że zwariowali.
Z 53x mógł dostał #537+529, bo ostatnio na trasie był 21.10 albo #530, który ostatnio był widziany 24.10.
Za parę dni się zapewne dowiemy co to za wóz.

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#196 Post autor: Marcin » 28 paź 2008, 19:12

DW pisze:Z 53x mógł dostał #537+529, bo ostatnio na trasie był 21.10 albo #530, który ostatnio był widziany 24.10.
Za parę dni się zapewne dowiemy co to za wóz.
Była to solówka więc może #530 chociaż nie wiem czy ma on logo na tylnej ścianie.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#197 Post autor: DW » 28 paź 2008, 21:06

Marcin pisze:
DW pisze:Z 53x mógł dostał #537+529, bo ostatnio na trasie był 21.10 albo #530, który ostatnio był widziany 24.10.
Za parę dni się zapewne dowiemy co to za wóz.
Była to solówka więc może #530 chociaż nie wiem czy ma on logo na tylnej ścianie.
Logo ma, więc możliwe :)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#198 Post autor: DW » 29 paź 2008, 17:05

Pojawił się kolejny (lub zdemontowany wcześniej z #526 lub #755) mysłowicki pantograf OTK-2. Otrzymał go wagon #567 w zamian za stary OTK-2.

#530 jednak nie ma OTK-2, nadal ma OTK-1.

Obecnie w Będzinie są:
- 4 pantografy OTK-2 "mysłowickie"
- 6* starszych OTK-2 (wcześniej było 8)
- 3 pantografy montowane w czasie modernizacji w Łodzi/Poznaniu

* - wliczając #575, który jest już długo odstawiony

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#199 Post autor: Boguś » 30 paź 2008, 19:09

Na Zawodziu pojawił się kolejny "kwadratowy" pantograf OTK-2. Otrzymał go wagon #416 :!: . Oprócz tego został odmalowany.

Dopisałem do listy.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#200 Post autor: ff » 30 paź 2008, 19:49

Pewnie wkrótce go dostanie 338 ;) Fajnie, że 416 odmalowany. 403+404 podobnych bazgrołów nie przeżył :(

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#201 Post autor: Peter » 30 paź 2008, 19:59

Dobrze, bo mnie się specjalnie nie podobał #416 z tymi bazgrołami.
Niebieskawy #403+404 z różnymi innymi kolorkami, słonikami itp. wyglądał oryginalniej. Nie było widać zakładowego malowania, bo prawdopodobnie zrobiono mu podkład pod te malowanki albo to był podkład po reklamie. ;-)
Przy okazji ff pamiętasz kiedy dokładnie skasowali #403+404 ?
*SDIP (U.N.O.)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości