Pantografy OTK-2

Dyskusje o wagonach serii Konstal 105N i pochodnych.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Pantografy OTK-2

#401 Post autor: luki » 14 lis 2006, 12:46

Pantografy połówkowe (191 szt. = 8 + 183):
Będzin (43 szt. = 4 + 39): 508, 509*, 521, 523*, 524,
525, 530, 535*, 537, 552, 566, 575, 602, 621, 623, 625, 627, 629, 633, 636*+635, 645, 646, 663, 664, 665*, 667, 700, 701, 726+727, 728, 737, 748, 751, 752*, 753, 754, 759, 761, 762*, 768, 937
Zawodzie (45 szt. = 0 + 45): 264, 268, 282, 340, 370*, 550*, 551*, 573, 583, 604, 607, 637+638, 669, 670*, 672, 673, 674, 675, 676, 679, 680*, 687, 688, 689, 691, 692, 693*, 695, 699 (!), 702, 725, 734, 736, 745, 746, 749, 767*, 771+772, 781+747, 782, 783, 784
Stroszek (56 szt. = 1 + 55): 257, 283, 321, 354, 355, 451*, 456, 490*, 492, 495, 587, 599, 612, 620*, 642, 644, 647+648, 678, 683, 684, 703+704, 705+706, 707, 708, 709+710, 711+712*, 713+714, 715, 716, 717+721, 719+720, 722, 732, 743, 755+756, 760, 765, 766, 773*, 774, 775, 776, 777, 778, 779, 786, 791
Gliwice (45 szt. = 3 + 42): 254*+255*, 259, 267*, 341+342 (!+!), 360+406 (!^+!), 373+613 (!+!^), 374, 417*, 419*, 425*, 458*, 461, 503, 506, 556, 564, 565, 614*, 617, 649, 651, 652, 653*+654, 658*, 659*, 660, 661, 677*, 681+682, 685+686, 733*, 742*, 744, 757+758, 785, 788*, 924

937 - wagon E1.

Rodzaje pantografów:
(!) - pantograf typu OTK-2 podnoszony i opuszczany automatycznie
druk normalny - pantograf m.in. montowany fabrycznie żelazkom
kursywa - pantograf m.in. montowany fabrycznie Moderusom
podkreślenie - połówkowy "kwadratowe ramiona" (tzw. mysłowicki) montowany m. in. wagonom po RK w ZUR
podkreślenie czerwone - połówkowy (wiedeński) montowany w wagonach typu E1 (zobacz)
pogrubienie - wagony, u których OTK-2 jest standardem
^ - brak siłownika do automatycznego podnoszenia i opuszczania pantografu typu OTK-2
* - OTK-2 okresowo był zdemontowany

Wagony, które miały pantografy OTK-2:
Będzin: 498, 526, 567, 621$, 622, 694, 754 (^2), 755 (^2)
Zawodzie: 281, 318, 328 (ex. 688), 370, 416, 504, 505, 574, 583 (^2) (G), 590 (^2), 598, 637&, 659, 672&, 675&, 680 (^3), 685, 688$, 691 (^2), 692 (^2)&, 695&, 702&, 725&, 728&, 731 (^3), 747, 748, 749, 768&, 771, 772 (^2), 781&
Bytom: 361, 362, 491, 681&, 682 (G), 683, 705, 707&, 709, 717
Gliwice: 260, 379, 408, 420, 458&, 476, 477, 608, 742&, 744&

(^n) - pantograf połówkowy zdemontowany "n" razy.

(B) - zdemontowany w Będzinie
(G) - zdemontowany w Gliwicach
(S) - zdemontowany na Stroszku
(Z) - zdemontowany na Zawodziu
N - otrzymanie pantografu typu OTK-2 poprzez przenumerowanie
$ - utrata pantografu typu OTK-2 poprzez przenumerowanie
& - wagon posiadał pantograf OTK-2 przed remontem (brak tego symbolu przy wagonie oznacza, że przed remontem miał zamontowany pantograf typu OTK-1)

Podmiany typów pantografów:
Będzin:
509 => OTK-1 => 509
523 => OTK-1 => 523 => OTK-1 => 523
524 => OTK-1 => 524
525 => 525 => 525
526 => 526 => 526 => OTK-1 (skasowany)
535 => OTK-1 => 535 => 535 => 535
567 => 567 => OTK-1 (skasowany)
575 => OTK-1 => 575 => OTK-1 => #575 (podmiana na Stroszku)
595 => OTK-1 => 595 => 595 => OTK-1 => 595 (skasowany)
602 => OTK-1 => 602
621 => (przenumerowanie)
636 => OTK-1 => 636
665 => OTK-1 => 665 => OTK-1 => 665
700=> OTK-1 => 700
728 => 728
737 => 737
748 => OTK-1 (podmiana na Zawodziu) => 748
752 => OTK-1 => 752
753 => OTK-1 => 753 => (kasacja-przenumerowanie) => 753
754 => OTK-1 => 754 => OTK-1 => 754
761 => 761
762 =>OTK-1 => 762
768 => OTK-1 => 768 (podmiany na Zawodziu) => 768
937 => 937 => 937
Katowice:
284 => OTK-1 => 284 => OTK-1 => 284 (skasowany)
318 => 318 (skasowany)
340 => OTK-1 => 340 => OTK-1 => 340 => OTK-1 => 340
370 => 370 => OTK-1 -> 370
416 => 416 => 416 => 416 => OTK-1 (skasowany)
504 (skasowany)
505 (skasowany)
550 => 550 => 550 => OTK-1 => 550
551 => OTK-1 => 551
573 => 573 => 573
574 (skasowany)
583 => OTK-1 -> 583 => OTK-1] (podmiana w Gliwicach) => 583
590 => OTK-1 => 590 => 590 => OTK-1 (skasowany)
591 => OTK-1 => 591 => 591 (przenumerowanie z 781) => 591
599 => OTK-1 => 599 => #599 (podmiana na Stroszku)
604 => 604
637 => 637
669 => 669 => 669 => 669 (podmiana w ZUR)
670 => OTK-1 => 670 (podmiana w ZUR)
672 => 672
675 => 675 => 675
680 => OTK-1 => 680 => OTK-1 => 680 => 680 => OTK-1 => 680 => 680 => OTK-1 => 680
688 => 328
691 => OTK-1 => 691 => OTK-1 => 691
692 => OTK-1 => 692 => OTK-1 => 692 => 692
693 => 693 => OTK-1 => 693 (podmiana w ZUR)
695 => OTK-1 => 695 => 695
699 (!) => 699 => 699 (!)
702 => OTK-1 => 702 => 702
725 => OTK-1 => 725 => 725
731 => OTK-1 => 731 => OTK-1 => 731 => OTK-1
734 => 734 => 734
747 => 747 (?) => 747 => OTK-1 => 747
749 => 749 => OTK-1 => 749
767 => OTK-1 => 767 => OTK-1 => 767 => OTK-1 => 767
771 => OTK-1 => 771
772 => OTK-1 => 772 => OTK-1 => 772
781 => 781 => 781
782 => OTK-1 => 782 (podmiana w ZUR)
783 => 783
784 => OTK-1 => 784
Bytom:
321 => 321 => 321
361 => 361 (podmiana w Gliwicach) => OTK-1 (skasowany)
362 => 362 => 362 => OTK-1 (skasowany)
490 => OTK-1 => 490
491 => OTK-1 (skasowany)
681 => 681 => 681 => 681 => 681
682 => 682 => OTK-1 (podmiany w Gliwicach) => 682
683 => 683 => OTK-1 => 683
703 => 703 => 703 => 703
705 => OTK-1 => 705
707 => 707 => 707
716 => 716 (podmiana w Gliwicach) => 716 => 716 => 716
717 => 717 => OTK-1 => 717
722 => 722 => 722 => 722
755 => 755 => 755 => OTK-1 => 755 => OTK-1 (podmiany w Będzinie) => 755
766 => 766
773 => 773 => OTK-1 => 773
774 => 774
775 => 775
777 => 777 => 777 => 777 => 777 => 777 => 777 => 777
778 => 778 => 778 => 778
779 => 779
791 => 791 => 791
Gliwice:
254 => 254 => 254 => OTK-1 => #254
255 => OTK-1 (podmiana w Gliwicach) => 255 (podmiana w ZUR)
256 => 256 => 256 (skasowany)
260 => 260 => OTK-1
267 => OTK-1 => 267
417 => 417 => OTK-1 => 417 => OTK-1 => 417 => OTK-1 => 417
419 => OTK-1 => 419
420 => 420 => 420 => OTK-1 => 420 => OTK-1
425 => 425 => OTK-1 => 425 => OTK-1 => 425
458 => OTK-1 => 458 => 458 => OTK-1 => 458 => 458
476 => 476 => 476 => OTK-1
477 => 477 => 477 (skasowany)
608 => OTK-1 (Nauka Jazdy 143L -> wagon roboczy 143R)
614 => OTK-1 => 614
617 => OTK-1 => 617
620 => OTK-1 => 620 (podmiana na Stroszku) => 620
653 => OTK-1 => 653
658 => OTK-1 => 658 => 658
659 => OTK-1 (podmiana na Zawodziu) => 659 => OTK-1 => 659
677 => 677 => OTK-1 => 677 => OTK-1 => 677
685 => OTK-1 (podmiana na Zawodziu) => 685 => 685
732 => 732 (podmiana na Stroszku)
733 => OTK-1 => 733 => 733 => 733 (podmiana w ZUR) => 733 => 733

742 => 742 => 742 => OTK-1 => 742 =>742 => OTK-1 => 742
744 => OTK-1 => 744 => 744
765 => 765 (podmiana na Stroszku) => 765 (podmiana na Stroszku) => 765 (podmiana na Stroszku) => 765 (podmiana na Stroszku) => 765 (podmiana na Stroszku)
785 => 785 => 785
786 => 786 (podmiana na Stroszku)
788 => 788 => OTK-1 => 788 => OTK-1 => 788 => 788 => 788 => OTK-1 => 788 => OTK-1 => 788
924 => 924
oryginalnie w pierwszym poście luki pisze:Jak dobrze pamiętamy to niedawno #767 woził połówkowy pantograf ale go zdjęto. Dziś widziałem wagon 105Na z zwykłym OTK-1, wydawało mi się że to #692 lub #672. Zauważyłem jednak że siedzenia tapicerowane takie jak w #692.
Więc zatem chyba zabrali mu połówkowca :evil:
Ostatnio zmieniony 17 maja 2017, 19:02 przez luki, łącznie zmieniany 673 razy.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#402 Post autor: KZKGaPowicz » 02 sie 2010, 09:02

Wagon #417 otrzymał pantograf typu OTK-2 "nowej generacji". Ponadto "żelazko" #779 ma podmieniony pantograf OTK-2 starszej generacji na "nowej generacji".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#403 Post autor: Kamil105Na » 06 sie 2010, 12:59

Odświeżając nieco temat:
zastanawia mnie fakt w jakim celu zakłada się pantografy OTK-2 skoro pod względem eksploatacyjnym są gorsze od OTK-1 ?
Pozdrawiam!
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

105Na
Posty: 147
Rejestracja: 27 sty 2008, 14:34
Lokalizacja: Bytom

#404 Post autor: 105Na » 06 sie 2010, 13:36

Kamil105Na pisze:Odświeżając nieco temat:
zastanawia mnie fakt w jakim celu zakłada się pantografy OTK-2 skoro pod względem eksploatacyjnym są gorsze od OTK-1 ?
Pozdrawiam!
A dlaczego tak sądzisz? Chyba jest odwrotnie... OTK - 2 jest podobno mnie podatny na połamania ze względu na większą "elastyczność", ze względu na brak tylnego ramienia...

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#405 Post autor: Kamil105Na » 06 sie 2010, 13:38

Rozmawiałem z motorniczym. Mówił, że podczas cofania OTK-2 ma problemy ze stabilnością: "idzie do przodu".
OTK-1 w porównaniu do OTK-2 jest masywniejszy. Tylne ramię ustabilnia pantograf. A tak w ogóle to wiedeński pantograf jest ładniejszy :mryellow:
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#406 Post autor: luki » 06 sie 2010, 13:55

Kamil105Na pisze:Rozmawiałem z motorniczym. Mówił, że podczas cofania OTK-2 ma problemy ze stabilnością: "idzie do przodu".
Z tego co mi wiadomo, to nie ma żadnego znaczenia w eksploatacji czy pantograf jedzie z włosem czy pod włos. Zobacz sobie pesy czy też tramwaje za granicą (no i na kolei też tak jest często np. w EP09 i ET22)
Kamil105Na pisze:OTK-1 w porównaniu do OTK-2 jest masywniejszy. Tylne ramię ustabilnia pantograf. A tak w ogóle to wiedeński pantograf jest ładniejszy :mryellow:
Właśnie, OTK-2 jest lepszy bo lżejszy, te pantografy rzadziej się łamią, nie mają takich "przechyłek", natomiast OTK-1 są ciągle gdzieś powyginane, do przodu do tyłu i właśnie tylne ramię najczęściej powoduje, że się łamie.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#407 Post autor: Kamil105Na » 06 sie 2010, 16:02

luki pisze: Z tego co mi wiadomo, to nie ma żadnego znaczenia w eksploatacji czy pantograf jedzie z włosem czy pod włos. Zobacz sobie pesy czy też tramwaje za granicą (no i na kolei też tak jest często np. w EP09 i ET22)
Pantografy OTK-2 to nie to samo, co pantografy połówkowe na kolei. A o wadzie OTK-2 mówił mi motorniczy więc jest to chyba dość wiarygodne źródło informacji. :eye:
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#408 Post autor: KZKGaPowicz » 06 sie 2010, 17:49

Kamil105Na pisze:
luki pisze: Z tego co mi wiadomo, to nie ma żadnego znaczenia w eksploatacji czy pantograf jedzie z włosem czy pod włos. Zobacz sobie pesy czy też tramwaje za granicą (no i na kolei też tak jest często np. w EP09 i ET22)
Pantografy OTK-2 to nie to samo, co pantografy połówkowe na kolei. A o wadzie OTK-2 mówił mi motorniczy więc jest to chyba dość wiarygodne źródło informacji. :eye:
Ewidentnie zgadzam się z Tobą luki. Jakoś na początku eksploatacji OTK-2 w Gliwicach pytałem motorniczego o tego typu pantografy, a on odpowiedział mi, że są lepsze od tych zwykłych, gdyż są bardziej stabilniejsze.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

hanys76
Posty: 9058
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#409 Post autor: hanys76 » 08 sie 2010, 18:33

Wagon 731 stracił połówkowy pantograf, obecnie wozi otk1 .

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#410 Post autor: KZKGaPowicz » 12 sie 2010, 10:08

Prawdopodobnie ZURek #417 połamał wczoraj swój pantograf typu OTK-2 "nowej generacji". Obecnie ma zamontowany pantograf typu OTK-2 starszej generacji. Ponadto jest źle podliczony stan ogólny pantografów typu OTK-2. Po uwzględnieniu podmiany na #417 powinno to wyglądać tak: Pantografy połówkowe (76 szt. = 31 + 43 + 2):
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#411 Post autor: DW » 13 sie 2010, 18:09

Pierwszy wagon składu #662+617 stracił pantograf OTK-2 starszego typu. Obecnie jeździ z OTK-1.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#412 Post autor: KZKGaPowicz » 13 sie 2010, 21:42

ZURek #458 poważnie uszkodził swój pantograf, wyglądał mi na połamany. Ciekawe, jaki pantograf będzie miał teraz?

Edycja, dnia 14.08.2010:
ZURek #458 stracił pantograf typu OTK-2 "nowej generacji". Zamontowano mu pantograf typu OTK-1.

Tak się zastanawiałem, dlaczego nie zgłoszą do ZURu potrzeby zamontowania OTK-2. Przecież w ZURze mają na pewno jakiś zapas tych pantografów.

Edycja, dnia 18.08.2010:
ZURek #417 stracił pantograf typu OTK-2 "starszej generacji". Zamontowano mu pantograf typu OTK-1.
(...)
Wagony, które miały pantografy OTK-2:
Gliwice: 408, 425, 458**, 608, 733, 742&, 742, 744

** - utracony dwukrotnie
*** - utracony trzykrotnie
(...)
Tutaj brakuje ZURka #417.
Ostatnio zmieniony 19 sie 2010, 13:55 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#413 Post autor: KZKGaPowicz » 27 sie 2010, 21:15

Wagon #620 otrzymał pantograf typu OTK-1, zaś wagon #772+ otrzymał pantograf typu OTK-2 starszej generacji. Górna część jego pantografu wygląda na zardzewiałą. Wygląda to jeszcze gorzej niż na pantografie wagonu #614.

Edycja, dnia 29.08.2010:
"Żelazko" #669 wg tego zdjęcia straciło pantograf typu OTK-2 "nowej generacji". Teraz ma zamontowany pantograf typu OTK-2, który jest montowany fabrycznie Moderusom.

Edycja, dnia 4.09.2010:
ZURek #417 otrzymał pantograf typu OTK-2 "nowej generacji".

Edycja, dnia 5.09.2010:
Wydaje mi się, że "żelazko" #783+ ma podmieniony pantograf typu OTK-2 starszej generacji na nowej generacji. Ponadto ktoś chyba nawet pisał, że powyższy wagon połamał pantograf.
Pantografy połówkowe (74 szt. = 30 + 41 + 3):
Mamy źle podliczony ogólny stan pantografów OTK-2. Powinno być (po uwzględnieniu podmiany na "żelazku" #783+): (73 szt. = 28 + 42 + 3).
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#414 Post autor: DW » 05 wrz 2010, 15:23

Wagon #747 (doczepa do #748) stracił swój pantograf OTK-2 starszego typu. Najpóźniej do 23.08 wozi OTK-1 (zrzut z kamerki poniżej; potwierdzone obserwacją na żywo).
KZKGaPowicz pisze:Wydaje mi się, że "żelazko" #783+ ma podmieniony pantograf typu OTK-2 starszej generacji na nowej generacji. Ponadto ktoś chyba nawet pisał, że powyższy wagon połamał pantograf.
Po połamaniu swojego pantografu otrzymał inny, ale tego samego typu - starszy OTK-2. Różni się on tym, że nie jest czarny, tylko szarawy.
Z tego co dziś widziałem w kamerce, to nadal ma ten sam patyk, co 23.08, gdy widziałem go na żywo.
Załączniki
#747 z OTK-1.
#747 z OTK-1.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#415 Post autor: KZKGaPowicz » 09 wrz 2010, 10:23

O ile się nie mylę, "żelazko" #742 otrzymało w trakcie remontu powypadkowego w MPK Łódź pantograf typu OTK-2 starszej generacji.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#416 Post autor: rafalurbino18 » 09 wrz 2010, 18:42

KZKGaPowicz pisze:O ile się nie mylę, "żelazko" #742 otrzymało w trakcie remontu powypadkowego w MPK Łódź pantograf typu OTK-2 starszej generacji.
OTK-1 dalej ;)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#417 Post autor: luki » 10 wrz 2010, 15:06

Hmm, zdawało mi się, że jak je wywozili to miało OTK-2 ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#418 Post autor: DW » 10 wrz 2010, 17:32

Wagon #525 po RK w ZUR ma podmieniony pantograf OTK-2 z szarego "mysłowickiego" na czarny starszego typu. Jeździ tak najpóźniej od dziś, ale możliwe, że nowy patyk ma już jakiś czas.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#419 Post autor: KZKGaPowicz » 10 wrz 2010, 22:23

Pantografy połówkowe (73 szt. = 30 + 42 + 3):
Będzin (18 szt. = 9 + 8 + 1): 523, 524, 525, 567, 575*, 602, 621, 635, 636, 665, 669, 670, 737, 754*, 755, 759, 761, 762
DW pisze:Wagon #525 po RK w ZUR ma podmieniony pantograf OTK-2 z szarego "mysłowickiego" na czarny starszego typu. Jeździ tak najpóźniej od dziś, ale możliwe, że nowy patyk ma już jakiś czas.
Skoro #525 ma podmieniony pantograf typu OTK-2 "nowej generacji" na starszy model, to wtedy powinno być tak: #525, a nie
525
. Ponadto znowu mamy źle podliczony ogólny stan pantografów typu OTK-2. Tak to powinno wyglądać: Pantografy połówkowe (73 szt. = 30 + 40 + 3)
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#420 Post autor: DW » 11 wrz 2010, 11:23

KZKGaPowicz pisze:
DW pisze:Wagon #525 po RK w ZUR ma podmieniony pantograf OTK-2 z szarego "mysłowickiego" na czarny starszego typu. Jeździ tak najpóźniej od dziś, ale możliwe, że nowy patyk ma już jakiś czas.
Skoro #525 ma podmieniony pantograf typu OTK-2 "nowej generacji" na starszy model, to wtedy powinno być tak: #525, a nie
525
No tak, zmieniłem wszystko (ilostan i podmianę), ale zapomniałem zmienić tego w liście wozów z OTK-2 ;)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#421 Post autor: KZKGaPowicz » 12 wrz 2010, 20:27

Potwierdzam, że "żelazko" #742 ma zamontowany pantograf typu OTK-2 starszej generacji.

Edycja, dnia 16.09.2010:
ZURek #255 stracił pantograf typu OTK-2 "nowej generacji". Zamontowano mu pantograf typu OTK-1 :!:

Edycja, dnia 17.09.2010:
Wagony, które miały pantografy OTK-2:
(...)
Bytom: 255, 361, 491, 682^, 683, 705

(...)

^ - zdemontowany w Gliwicach
Przy wagonie #255 powinien być znaczek "^".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#422 Post autor: KZKGaPowicz » 27 wrz 2010, 14:02

Moderus Alfa #788 stracił swój pantograf typu OTK-2 starszej generacji. Zamontowano mu pantograf typu OTK-1 :!:
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#423 Post autor: DW » 28 wrz 2010, 16:00

Szykuje się kolejna dostawa pantografów OTK-2 :) W BIPie TŚ pojawiło się zamówienie na 7 nowych pantografów. Ciekawe czy nowe patyki będą tego samego typu co któreś z poprzednich, czy może jeszcze inne... ;)
:arrow: http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... -24642010/

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#424 Post autor: KZKGaPowicz » 30 wrz 2010, 14:40

Gliwickie "żelazko" #733 straciło pantograf typu OTK-2 "nowej generacji" na rzecz pantografu OTK-2 starszej generacji.
Ponadto wagon #370+ otrzymał pantograf typu OTK-2 starszej generacji :!:
DW pisze:Szykuje się kolejna dostawa pantografów OTK-2 :) W BIPie TŚ pojawiło się zamówienie na 7 nowych pantografów. Ciekawe czy nowe patyki będą tego samego typu co któreś z poprzednich, czy może jeszcze inne... ;)
:arrow: http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... -24642010/
Podejrzewam, że kilka sztuk pójdzie do Gliwic, gdyż połówkowce straciły ZURki: #255, #458 i Moderus Alfa #788 oraz do Będzina, gdyż tam również Moderus Alfa #535 stracił połówkowca.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#425 Post autor: Boguś » 30 wrz 2010, 14:45

KZKGaPowicz pisze:
DW pisze:Szykuje się kolejna dostawa pantografów OTK-2 W BIPie TŚ pojawiło się zamówienie na 7 nowych pantografów. Ciekawe czy nowe patyki będą tego samego typu co któreś z poprzednich, czy może jeszcze inne...
http://www.tram-silesia.p...011/r-24642010/
Podejrzewam, że kilka sztuk pójdzie do Gliwic, gdyż połówkowce straciły ZURki: #255 i #458 oraz Moderus Alfa #788.
Pantografy zamawia R-2 Zawodzie, więc wątpię.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#426 Post autor: KZKGaPowicz » 02 paź 2010, 10:18

ZURek #458 otrzymał kolejny raz pantograf typu OTK-2 "nowej generacji".

Edycja, dnia 7.10.2010:
Wagon #744 otrzymał w ZUR pantograf typu OTK-2 "nowej generacji".

Edycja, dnia 7.10.2010 o godz. 15:29:
(...)
Wagony, które miały pantografy OTK-2:
(...)Gliwice: 408, 425, 608, 620, 733, 742&, 744, 788**
Z tego działu można już wykreślić wagon #744.

Edycja, dnia 13.10.2010:
Można dopisać ZURki #550 i #551, które otrzymały pantografy typu OTK-2 "nowej generacji".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#427 Post autor: DW » 27 paź 2010, 20:18

W Będzinie kolejne żelazko otrzymało połówkowy pantograf z Mysłowic. Najpóźniej od wczoraj (26.10) z nowszym OTK-2 jeździ #737.
Ponadto nowsze patyki mają #761 i, odstawiony na Zawodziu, #669.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Pantografy OTK-2

#428 Post autor: KZKGaPowicz » 31 paź 2010, 16:46

(...)
Gliwice (18 szt. = 8 + 9 + 1): 256, 259, 260, 267, 417*, 419, 458*, 476, 477, 614, 658*, 677, 732, 733*, 742, 744, 765, 786
(...)
Przy wagonie #744 powinna być "*".
(...)
Gliwice:
256 => 256
417 => 417 => OTK-1 => 417
425 => 425 (ob. OTK-1)
458 => OTK-1 => 458 => 458 => OTK-1 => 458
476 => 476
477 => 477 => 477
658 -> OTK-1 -> 658
733 -> OTK-1 -> 733 -> 733
742 => 742-> OTK-1-> #742
788 => 788 => OTK-1 => 788 (ob. OTK-1)
(...)
Tutaj powinno być: 744 => OTK-1 => 744
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#429 Post autor: DW » 04 lis 2010, 19:42

Najpóźniej od 31. października #755+ jeździ ze starym pantografem OTK-1 :(
Zatem swój OTK-2 z Mysłowic musiał gdzieś uszkodzić.

DOPISANE (15.11, 19:00):
Ostatnio trochę się pozmieniało z pantografami OTK-2 w Będzinie:
- najpóźniej 12.11 wagon #567 stracił swój pantograf OTK-2 z Mysłowic; obecnie wozi OTK-1,
- najpóźniej 12.11 moderus #535 otrzymał z powrotem pantograf OTK-2. Różnica jest taka, że nie ma oryginalnego, tylko wersje starszą (ze Szczecina).
- w czasie RK w ZUR wagon #625 otrzymał pantograf OTK-2 nowej generacji (z Mysłowic).

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#430 Post autor: rafalurbino18 » 15 lis 2010, 20:12

#417 stracił OTK-2 i dostał OTK-1 ;)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#431 Post autor: KZKGaPowicz » 16 lis 2010, 16:45

Przy Moderusie Alfa #535 powinna być "*".

EDIT 25.11
Moderus Alfa #788 otrzymał pantograf typu OTK-2 starszej generacji.

Edycja, dnia 26.11.2010:
(...)
Wagony, które miały pantografy OTK-2:
(...)
Gliwice: 408, 417**, 425, 608, 620, 733, 742&, 788**

** - utracony dwukrotnie
*** - utracony trzykrotnie

^ - zdemontowany w Gliwicach
& - przed remontem
(...)
Można już wykreślić #788 z tego działu.

EDIT 4.12
"Żelazko" #722 otrzymało pantograf typu OTK-2 starszej generacji.

Edycja, dnia 4.12.2010 o godz. 20:03:
ZURek #417 ma pantograf typu OTK-2 nowej generacji. Być może rafalurbino18 się wcześniej pomylił i zamiast #417 widział #255.

Nie piszemy kilku postów pod rząd.// Boguś
Ostatnio zmieniony 08 gru 2010, 20:16 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 3 razy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#432 Post autor: rafalurbino18 » 04 gru 2010, 20:10

KZKGaPowicz pisze:ZURek #417 ma pantograf typu OTK-2 nowej generacji. Być może rafalurbino18 się wcześniej pomylił i zamiast #417 widział #255.
Trochę sobie przypominam jak go wtedy widziałem i dalej uważam, że miał wtedy OTK-1 i był to #417. Dopisuję zatem podmianę. Jak ktoś ma pewny dowód, że jednak miał cały czas OTK-2 to niech pisze :)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#433 Post autor: DW » 06 gru 2010, 21:58

#755+ otrzymał z powrotem pantograf OTK-2 z Mysłowic (w miejsce OTK-1).

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#434 Post autor: Boguś » 09 gru 2010, 15:41

W wagonie #370+ zamieniono OTK-2 starszej generacji na n OKT-2 nowszej generacji.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#435 Post autor: KZKGaPowicz » 10 gru 2010, 21:17

Przy wagonie #755+ powinna być "*".

Edycja, dnia 31.12.2010:
(...)
Podmiany typów pantografów:
Będzin:
(...)
526 => 526 => 526
(...)
Katowice:
318 => 318
(...)
Przy wagonie #526 powinien być napis (ob. OTK-1), a przy #318 (obecnie skasowany) i oczywiście dopisać czy przed samą kasacją tegoż wagonu miał zamontowany pantograf typu OTK-2 lub wcześniej dokonano podmiany na pantograf typu OTK-1.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#436 Post autor: Boguś » 02 sty 2011, 19:38

KZKGaPowicz pisze:a przy #318 (obecnie skasowany) i oczywiście dopisać czy przed samą kasacją tegoż wagonu miał zamontowany pantograf typu OTK-2 lub wcześniej dokonano podmiany na pantograf typu OTK-1.
Ciekawe po co? #318 przed kasacją nie było na liście z OTK-2, więc chyba logiczne jest, jaki pantograf miał.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#437 Post autor: KZKGaPowicz » 07 sty 2011, 19:14

"Żelazko" #778 otrzymało pantograf typu OTK-2 "nowej generacji".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#438 Post autor: Przemek » 08 sty 2011, 00:21

Jak ktoś chce pantograf OTK-2 na własność to pod mostem na Chebziu leżą zwłoki takiego jednego :D

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#439 Post autor: KZKGaPowicz » 10 sty 2011, 18:42

Moderus Alfa #788 otrzymał pantograf typu OTK-2 "nowej generacji".

Edycja, dnia 11.01.2011:

Wagony, które miały pantografy OTK-2:

Gliwice: 408, 425, 608, 620, 733, 742&
Stąd można wykreślić "żelazko" #733, które już od bardzo dawna ma pantograf połówkowy.

Edycja, dnia 16.01.2011:
Wagon #416 otrzymał pantograf typu OTK-2 starszej generacji.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#440 Post autor: DW » 20 sty 2011, 21:54

Po tym jak #595 połamał swój pantograf OTK-1 12.01, otrzymał z powrotem patyk OTK-2. Jednak tym razem zamontowano mu nowszą wersję - mysłowicką. Z nowym patykiem kursuje najpóźniej od piątku (14.01).

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#441 Post autor: KZKGaPowicz » 23 sty 2011, 22:18

Wagon #767 stracił pantograf typu OTK-2; zamontowano mu zwykły - OTK-1.

Edycja, dnia 5.02.2011:
Według tych zdjęć, to wagony #281 oraz #731+ otrzymały pantografy typu OTK-2 starszej generacji.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#442 Post autor: DW » 05 lut 2011, 21:15

KZKGaPowicz pisze:Według tych zdjęć, to wagony #281 oraz #731+ otrzymały pantografy typu OTK-2 starszej generacji.
Nawet nie zauważyłem kiedy #731 dostał połówkowca. 17.01 miał jeszcze OTK-1, a 29.01 już OTK-2.

#281 OTK-2 otrzymał w czasie ostatnich prac (po których wyjechał 03.02).

Ponadto taki sam pantograf OTK-2 (starszej generacji, ze Szczecina) otrzymał wagon #692. Kursuje z nim najpóźniej od 29.01.

Sądzę, że ostatnie OTK-2, które pojawiły się na Zawodziu pochodzą z ostatniego zamówienia na 7 sztuk takich patyków.
Niedawno pantograf tego typu otrzymał też #416. Jeśli też pochodzi z tego zamówienia, to niebawem na katowickich wozach powinny się pojawić jeszcze 3 takie patyki.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Pantografy OTK-2

#443 Post autor: KZKGaPowicz » 06 lut 2011, 11:13

Wagony, które miały pantografy OTK-2:

Zawodzie: 318, 340**, 504, 505, 590, 591, 599, 662, 680***, 685, 695, 702, 747, 748, 749, 767***, 768, 771
Stąd można wykreślić wagon #695.
DW pisze:Sądzę, że ostatnie OTK-2, które pojawiły się na Zawodziu pochodzą z ostatniego zamówienia na 7 sztuk takich patyków.
Niedawno pantograf tego typu otrzymał też #416. Jeśli też pochodzi z tego zamówienia, to niebawem na katowickich wozach powinny się pojawić jeszcze 3 takie patyki.
Stawiam, że teraz OTK-2 dostanie #662+.

Ponadto Gliwice powinny coś zamówić na zapas, bo jak Moderus, "żelazko" czy też ZURek połamie pantograf, a zamontują im zwykłe OTK-1, to wygląda to nieciekawie. Ponadto zalegają z oddaniem OTK-2 ZURkowi #255 ze Stroszka.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#444 Post autor: Boguś » 06 lut 2011, 18:25

KZKGaPowicz pisze:
DW pisze:Sądzę, że ostatnie OTK-2, które pojawiły się na Zawodziu pochodzą z ostatniego zamówienia na 7 sztuk takich patyków.
Niedawno pantograf tego typu otrzymał też #416. Jeśli też pochodzi z tego zamówienia, to niebawem na katowickich wozach powinny się pojawić jeszcze 3 takie patyki.
Stawiam, że teraz OTK-2 dostanie #662+.
Równie dobrze może go dostać dowolny wagon, np. #599+600, który najprawdopodobniej ma przygotowanie do rejestracji.
KZKGaPowicz pisze:Ponadto Gliwice powinny coś zamówić na zapas, bo jak Moderus, "żelazko" czy też ZURek połamie pantograf, a zamontują im zwykłe OTK-1, to wygląda to nieciekawie. Ponadto zalegają z oddaniem OTK-2 ZURkowi #255 ze Stroszka.
Rozumiem, że posiadasz informacje na temat stanów magazynowych pantografów w R-4 Gliwice :-P

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#445 Post autor: KZKGaPowicz » 06 lut 2011, 20:02

Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:
DW pisze:Sądzę, że ostatnie OTK-2, które pojawiły się na Zawodziu pochodzą z ostatniego zamówienia na 7 sztuk takich patyków.
Niedawno pantograf tego typu otrzymał też #416. Jeśli też pochodzi z tego zamówienia, to niebawem na katowickich wozach powinny się pojawić jeszcze 3 takie patyki.
Stawiam, że teraz OTK-2 dostanie #662+.
Równie dobrze może go dostać dowolny wagon, np. #599+600, który najprawdopodobniej ma przygotowanie do rejestracji.
Zapomniałem o tym składzie i zgadzam się, że może taki pantograf otrzymać.
Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:Ponadto Gliwice powinny coś zamówić na zapas, bo jak Moderus, "żelazko" czy też ZURek połamie pantograf, a zamontują im zwykłe OTK-1, to wygląda to nieciekawie. Ponadto zalegają z oddaniem OTK-2 ZURkowi #255 ze Stroszka.
Rozumiem, że posiadasz informacje na temat stanów magazynowych pantografów w R-4 Gliwice :-P
Nie mam żadnych informacji magazynowych na temat stanu ilości pantografów OTK-2 w Gliwicach; są to jedynie moje wnioski wynikające z tego, że po połamaniu połówkowców przez #417, #458, #658,#733, #742, #788, to przez dość długi okres kursowały z tradycyjnymi pantografami, co świadczy o braku zapasu.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#446 Post autor: DW » 18 lut 2011, 17:32

Będziński #575 ponownie stracił pantograf OTK-2 starego typu.
Najpóźniej od środy (16.12) jeździ z OTK-1.

DOPISANE (26.02, 22:25):
W czasie ostatnich prac #599+ otrzymał z powrotem pantograf OTK-2 starszego typu, ale pochodzący z ostatniej dostawy. Pierwszy raz z nowym patykiem widziałem go 21.02.
Fotka: http://www.forum.tramwaje.slask.pl/gale ... p?pid=1305

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#447 Post autor: KZKGaPowicz » 02 mar 2011, 12:36

Tak jak zapowiedział Boguś, ZURek #255 otrzymał pantograf typu OTK-2 "nowej generacji".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#448 Post autor: DW » 02 mar 2011, 16:54

Po połamaniu pantografu OTK-2 przez #636 (tydzień temu - 22.02) otrzymał on zwykły pantograf typu OTK-1.
Jeździ tak najpóźniej od wczoraj (a zapewne już od 25.02).

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#449 Post autor: KZKGaPowicz » 03 mar 2011, 13:29

DW pisze:Po połamaniu pantografu OTK-2 przez #636 (tydzień temu - 22.02) otrzymał on zwykły pantograf typu OTK-1.
Jeździ tak najpóźniej od wczoraj (a zapewne już od 25.02).
A przed samym połamaniem miał pantograf typu OTK-2 starszej czy nowej generacji, bo na liście wagonów, które posiadały połówkowce i przy podmianach jest zaksięgowany, że miał ten starszej wersji? Wiem, że miał RK w ZUR, więc tradycyjnie powinien mieć tam zamontowany ten nowszy. Jako dowód: zdjęcie 1, zdjęcie 2.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#450 Post autor: rafalurbino18 » 03 mar 2011, 14:03

#254 dostał OTK-2 nowszej generacji ;)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#451 Post autor: KZKGaPowicz » 03 mar 2011, 14:04

Przy ZURku #255 brakuje "*".

Edycja, dnia 4.03.2011:
Przeoczyliśmy jedną rzecz, gdyż przy "żelazku" #742 brakuje "*".

Edycja, dnia 10.03.2011:
Wagon #362 stracił swój pantograf typu OTK-2 "nowej generacji".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości