Numery taborowe i loga po lewej stronie wagonów
Numery taborowe i loga po lewej stronie wagonów
Numery taborowe i loga po lewej stronie wagonów
Od marca 2009 roku na lewych burtach wagonów 105N i 105Na naklejano numery taborowe.
Numery naklejane są nad żaluzjami, po lewej stronie małego "jajka" (logo TŚ)
R-1 Będzin
Odstępstwa:
- brak jajka: -
- brak numeru: -
- duże jajo:
- dwa numery:#521 (tył) #663 (tył), #701(bok)
- numer pod jajem: #602, #625, #635, #694, #700 #726+727, #761, #768, #790+740
- numer po prawej stronie jaja: #257L+258L, #508+534, #509, #523, #575, #636, #663, #664, #752
Zawodzie
Odstępstwa:
- brak jajka: -
- brak numeru: -
- duże jajo: #264+265, #734+735, #782
- numer pod jajem: #550, #670, #699
- numer nad jajem: #782, #784
- numer po prawej stronie jaja: #268+269, #551, #607, #786
Bytom
Odstępstwa:
- brak jajka: -
- brak numeru: -
- duże jajo: #456+457, #766, #776
- numer pod jajem: #647+648, #684, #705+706, #715, #755, #766, #779
- numer po prawej stronie jaja: #321, #354, #355, #451, #456+457, #492+493, #495+496, #556+557, #587, #620, #693, #716, #722, #743, #760, #765, #776, #777, #778,
Gliwice
Odstępstwa:
- brak jajka: -
- brak numeru: -
- duże jajo: -
- numer pod jajem: #341+342, #360+406, #373+613, #417, #564, #614, #617, #651, #658, #677, #678, #681+682, #685+686, #733, #742
- numer po prawej stronie jaja: 143R, #255, #503, #639R
Legenda:
#257L+258L - Wagon nauki jazdy
#639R - Wagon roboczy
Oprócz tego w czasach PKT były jeszcze numery taborowe pod wroną po lewej stronie pod kabiną motorniczego, a w Będzinie numer taborowy nad kratką. Te pierwsze jeszcze przetrwały na kilku wagonach, drugie zastąpiło małe logo TŚ.
Ostatnimi wagonami posiadającymi numery po lewej stronie pod kabiną motorniczego były:
515, 740
(era starych numerów z czasów PKT skończyła się w październiku wraz z kasacją wagonu #515 i nałożeniem reklamy na #740)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
POST ORYGINALNY:
Nie wiem gdzie to za bardzo napisać, ale wagon #284 ma naklejony numer taborowy nad żaluzją przetwornicy. Dzisiaj to widziałem, chociaż na zdjęciu lukiego go jeszcze nie miał.
Od marca 2009 roku na lewych burtach wagonów 105N i 105Na naklejano numery taborowe.
Numery naklejane są nad żaluzjami, po lewej stronie małego "jajka" (logo TŚ)
R-1 Będzin
Odstępstwa:
- brak jajka: -
- brak numeru: -
- duże jajo:
- dwa numery:#521 (tył) #663 (tył), #701(bok)
- numer pod jajem: #602, #625, #635, #694, #700 #726+727, #761, #768, #790+740
- numer po prawej stronie jaja: #257L+258L, #508+534, #509, #523, #575, #636, #663, #664, #752
Zawodzie
Odstępstwa:
- brak jajka: -
- brak numeru: -
- duże jajo: #264+265, #734+735, #782
- numer pod jajem: #550, #670, #699
- numer nad jajem: #782, #784
- numer po prawej stronie jaja: #268+269, #551, #607, #786
Bytom
Odstępstwa:
- brak jajka: -
- brak numeru: -
- duże jajo: #456+457, #766, #776
- numer pod jajem: #647+648, #684, #705+706, #715, #755, #766, #779
- numer po prawej stronie jaja: #321, #354, #355, #451, #456+457, #492+493, #495+496, #556+557, #587, #620, #693, #716, #722, #743, #760, #765, #776, #777, #778,
Gliwice
Odstępstwa:
- brak jajka: -
- brak numeru: -
- duże jajo: -
- numer pod jajem: #341+342, #360+406, #373+613, #417, #564, #614, #617, #651, #658, #677, #678, #681+682, #685+686, #733, #742
- numer po prawej stronie jaja: 143R, #255, #503, #639R
Legenda:
#257L+258L - Wagon nauki jazdy
#639R - Wagon roboczy
Oprócz tego w czasach PKT były jeszcze numery taborowe pod wroną po lewej stronie pod kabiną motorniczego, a w Będzinie numer taborowy nad kratką. Te pierwsze jeszcze przetrwały na kilku wagonach, drugie zastąpiło małe logo TŚ.
Ostatnimi wagonami posiadającymi numery po lewej stronie pod kabiną motorniczego były:
515, 740
(era starych numerów z czasów PKT skończyła się w październiku wraz z kasacją wagonu #515 i nałożeniem reklamy na #740)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
POST ORYGINALNY:
Nie wiem gdzie to za bardzo napisać, ale wagon #284 ma naklejony numer taborowy nad żaluzją przetwornicy. Dzisiaj to widziałem, chociaż na zdjęciu lukiego go jeszcze nie miał.
Ostatnio zmieniony 27 lip 2019, 06:58 przez #530+540, łącznie zmieniany 311 razy.
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Ja na to uwagi nie zwracałem ale przed chwilą gdy wracałem do domu to, gdy na mijance mijałem skład #588+589 widziałem, że "największy gliwicki grat" je ma. Trochę za późno to zauważyłem, bo tak zwróciłbym na to uwagę wcześniej.ff pisze:Numerki pojawiły się także w Gliwicach. Wagonów tych jednak na razie nie ma za wiele. Widziałem żelazko 732, solówki 374 i 503 oraz skład 556+557, który jako jedyny ma numerki po prawej stronie dużych jaj. Wszystkie pozostałe wypisane gliwickie wagony w moim dzisiejszym porannym wątku w DPD jeszcze tych numerków nie miały, a więc większość wagonów ich jeszcze nie posiada.
Tymczasem w Bytomiu w nocy zgodnie z przewidywaniami większość wagonów dostała po numerku, ale jeszcze nie wszystkie wagony ze Stroszka mogą się nim pochwalić. Z numerkami dziś po południu widziałem 482+483, 548+488, 579, 711+712, a także wagon 683. Co ciekawe jego doczepka, która nie ma także małego jajka, numerka nie dostała. Może ten brak jajka wzbudził wątpliwości nalepiającego Numerków nie ma też jeszcze 719+720 (tu wątpliwości mógł zasiać fakt posiadania reklamy) oraz 743.
Może faktycznie mają wątpliwości czy wagonom w reklamach nalepiać...luki pisze:Jako wozy bez numeru z Bytomia dopisuję #684.
Numerek ma żelazko 777 - brzydko, obok wielkiego jaja :/
EDIT 24:00
Dopisuję jeszcze bytomskie wagony 681 i 706, które mają numerek z boku. W Bytomiu jest już ich tak dużo, że chyba powoli będziemy wyłapywać już tylko te, co ich jeszcze nie mają...
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Co do Gliwic to również można jeszcze się wstrzymać z wypisywaniem kolejnym i dopiero wtedy, gdy większość wagonów będzie miała numerki zacząć obserwować, które ich nie mają.ff pisze:Dopisuję jeszcze bytomskie wagony 681 i 706, które mają numerek z boku. W Bytomiu jest już ich tak dużo, że chyba powoli będziemy wyłapywać już tylko te, co ich jeszcze nie mają...
Edycja 06.54 -> Teraz widzę, że jakiś skład na trójce ma tylko numerek na prawej stronie na 2 wagonie, zaś 1 czysty
Ale chyba dziś w nocy większość wozów te nalepki dostała. Dziś rano widziałem z nimi 260+261, 476, 649+650 oraz wozy, które wczoraj jeszcze na pewno nie miały - 682 i 775. Właściwie to nie widziałem wozu bez nalepki, ale są też wagony, u których w ogóle nie zwróciłem na ten detal uwagi, np. 419 czy 791. Co do kroju cyferek to, co tradycyjne w Gliwicach, wśród trzech cyferek na jednej nalepce zdarza się, że niektóre są grubsze, a niektóre cieńsze. Numerów nie ma jeszcze skład 401+402, który minionej nocy przebywał najprawdopodobniej na Zawodziu.rafalurbino18 pisze:Teraz widzę, że jakiś skład na trójce ma tylko numerek na prawej stronie na 2 wagonie, zaś 1 czysty
Co do Bytomia to z numerkami widziałem 644+344. Widziałem też wszystkie wypisane w pierwszym poście wozy bez numerów (poza 684). Nadal ich nie mają.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Ja zaś jeśli widziałem dzisiaj wagon z lewej strony to tylko z numerami (wagon #564+ tylko nie miał). Tak więc w Gliwicach do czasu napewno wszystkie wagony będą miały te numerki.ff pisze:Ale chyba dziś w nocy większość wozów te nalepki dostała. Dziś rano widziałem z nimi 260+261, 476, 649+650 oraz wozy, które wczoraj jeszcze na pewno nie miały - 682 i 775. Właściwie to nie widziałem wozu bez nalepki, ale są też wagony, u których w ogóle nie zwróciłem na ten detal uwagi, np. 419 czy 791. Co do kroju cyferek to, co tradycyjne w Gliwicach, wśród trzech cyferek na jednej nalepce zdarza się, że niektóre są grubsze, a niektóre cieńsze. Numerów nie ma jeszcze skład 401+402, który minionej nocy przebywał najprawdopodobniej na Zawodziu.rafalurbino18 pisze:Teraz widzę, że jakiś skład na trójce ma tylko numerek na prawej stronie na 2 wagonie, zaś 1 czysty
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2009, 16:38 przez rafalurbino18, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja również wszystko, co dziś widziałem w Zabrzu i Rudzie, a widziałem sporo, posiadało numerki, także dalsze wypisywanie wagonów z numerkami staje się bezsensowne. Wypisujemy teraz tylko wyjątki. Twoje dopisuję.rafalurbino18 pisze:Ja zaś jeśli widziałem dzisiaj wagon z lewej strony to tylko z numerami (wagon #564+ tylko nie miał). Tak więc w Gliwicach do czasu napewno wszystkie wagony będą miały te numerki.
Zauważyłem, że wagon +392 ma duże jajo, a 364 nie pamiętam. Z reguły duże jaja mają wagony z reklamą i niedawno z reklam przemalowane - dotyczy to wszystkich zajezdni, choć oczywiście to nie wszystkie takie przypadki.
Ciekawe czy skład 401+402 kiedy już dotarł na zajezdnię, to przed wyjazdem na 3 dostał te numerki, czy jeszcze nadal ich nie ma.
Tutaj również proponuję zmienić front i wypisywać te, które jeszcze nie mają. Dziś widziałem, że nie ma ich także wagon 704 oraz +714 (713+ posiada).luksus pisze:Dziś zauważyłem, że numery po lewej stronie mają : #705, #776.
EDIT 18:15
Skład 644+344, wbrew temu co napisałem rano, ma numerek tylko na pierwszym wagonie.
Ma numerek na klapie nad drzwiami. Nie jest to oczywiście nowy numerek, tylko dotychczasowe standardowe oznaczenie numerkami 111N.
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2009, 18:37 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Pisałem już o tym powyżej. Jednak nie razi to tak bardzo w oczy, gdyż dotychczasowe numery z przodu, z tyłu oraz z prawego boku również cechują się tym samymrafalurbino18 pisze:I to nie jedyny tak brzydko przyklejony numer. Poza tym w niektórych wagonach czcionka jednej cyfry jest inna od drugiej.
EDIT 18:10
Nalepiony został numerek na wagon 642 i przy okazji bok uzupełniono o brakujące logo. Nalepiono jednak duże jajo. Prawdopodobnie tych małych brakuje. Duże jaja ma też skład 645+646. Czyli wszystkie wagony w reklamie M1 mają duże jaja
EDIT 20:48
Skład 647+648 jako nieliczny nie posiada jeszcze numerków.
EDIT 10.04
Kolejne wykreślane - bytomskie 704 i 719+720 posiadają już boczne numerki.
EDIT 11.04
647+648 dostał już numerki.
Wagon #566 otrzymał jajo na lewym boku.
Po 3-tygodniowych badaniach mogę stwierdzić, że wszystkie wozy z Będzina mają numery na lewym boku nad żaluzją nawiewową (poza #602, #635 i #636, które przechodzą RK).
Zaczęto natomiast usuwać numery ze starych miejsc Po odmalowaniu nie ma go #521, a w czasie prac usunięto go też z #518 (w jego miejscu widać świeżą farbę).
Po 3-tygodniowych badaniach mogę stwierdzić, że wszystkie wozy z Będzina mają numery na lewym boku nad żaluzją nawiewową (poza #602, #635 i #636, które przechodzą RK).
Zaczęto natomiast usuwać numery ze starych miejsc Po odmalowaniu nie ma go #521, a w czasie prac usunięto go też z #518 (w jego miejscu widać świeżą farbę).
No właśnie widziałem to jajo. Wygląda to naprawdę dziwnie nalepione w ten sposób. Wydaje mi się, że to jest jeszcze większe jako niż to co nazywamy dużym jajem, gdyż te duże się ledwo ledwo, ale jednak nad żaluzją mieszczą, a tu nie widzę możliwości. I 777 oraz 779 też chyba takie duże mają. Oraz karliki (niektóre?) na środkowych członach.rzelfix pisze:W #361 po lewej stronie pojawiło się jajo. Z tą różnicą, że jajo jest duże i przyklejone jest za żaluzją tuż pod (szóstym dużym) oknem.
EDIT 22.04
Żelazko 722 ma podobnie. Musiało być oklejane w Bytomiu. Ma też z przodu i z tyłu żółte nalepki tak jak inne bytomskie żelazka, jednak numery łódzkie u góry pozostały.rzelfix pisze:Żelazko #774 ma małe logo pod szybą naprzeciw trzecich drzwi. Numerek taborowy znajduje się pod logiem.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Ale skleroza Nie dość, że też go widziałem i zapomniałem wspomnieć to zapomniałem poprosić jeszcze o dopisanie wagonu 655+ do listy z dużymi jajami. Trzeba się leczyć :mryellow: DopisaneJak coś to wagon 564+ dalej nie ma tego numerkaff pisze:A przy okazji wykreślę także skład 401+402, gdyż dziś widziałem go już z numerami z boku.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Drobne zmiany zaszły także po zmianach reklam na składach 645+646 i 268+269. 645+646 utrzymał duże jajo tylko na drugim wagonie, na 645 nalepione zostało małe jajo. Natomiast 268+269 dostał duże jaja, a numerki taborowe są naklejone względem jaj "na godzinie jedenastej".
EDIT 28.04
Bardzo swobodnie w kwestii oznaczeń z lewej strony także potraktowano skład 270+271 z nową reklamą Hestii. Przede wszystkim oba wagony mają teraz duże jaja. Wagon 270 nie ma w ogóle numeru taborowego, natomiast wagon 271 numer ma, ale jest on po prawej stronie jaja i w dodatku znacznie od niego oddalony. Ze trzy nalepki by się jeszcze pomiędzy nimi zmieściły.
EDIT 28.04
Bardzo swobodnie w kwestii oznaczeń z lewej strony także potraktowano skład 270+271 z nową reklamą Hestii. Przede wszystkim oba wagony mają teraz duże jaja. Wagon 270 nie ma w ogóle numeru taborowego, natomiast wagon 271 numer ma, ale jest on po prawej stronie jaja i w dodatku znacznie od niego oddalony. Ze trzy nalepki by się jeszcze pomiędzy nimi zmieściły.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Dodam, że numerki są obecnie z ich prawej strony zamiast z lewej.rafalurbino18 pisze:Skład #379+415 ma już z lewej strony małe jaja. Musiały zostać zmienione przy odświeżeniu reklamy M1.
EDIT 12.05
408 chyba ma już jajeczko Ale jeszcze to potwierdzę.
EDIT 17.05
Wagon 716 po remoncie kapitalnym na numer pod jajkiem, podobnie jak bytomskie żelazka z ostatniej dostawy oraz wydziany w materiale TVS wagon 602.
EDIT 18.05
Nowa reklama na składzie 702+701 poskutkowała zmianami z lewej strony wagonów. Wagon 701 ma już małe jajko (do tej pory nie miał wcale).
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Gliwicki wagon #267 ma już po lewej stronie i numer i małe jajo. Proszę więc o wykreślenie go z dwóch list.
EDYCJA 08.06.
W składzie #364+392 już oba jajka po lewej stronie są małe. Co do numerka na wagonie #364+ to znów zmienił położenie. Tym razem jest położony dalej po lewej stronie od jajka, ale w dalszej odległości niż wcześniej
EDYCJA 08.06.
W składzie #364+392 już oba jajka po lewej stronie są małe. Co do numerka na wagonie #364+ to znów zmienił położenie. Tym razem jest położony dalej po lewej stronie od jajka, ale w dalszej odległości niż wcześniej
Wykreśliłem skład 757+758 z listy wagonów nieposiadających jajek. Ma już małe jajka.
EDIT 14.06
http://phototrans.eu/14,333232,0.html
Żelazko 778 ma z lewej strony duże jajko i pod nim numerek taborowy, czyli tak jak życzyłem sobie żeby było na wagonach 777 i 779 zanim je jeszcze nalepiano
EDIT 14.06
http://phototrans.eu/14,333232,0.html
Żelazko 778 ma z lewej strony duże jajko i pod nim numerek taborowy, czyli tak jak życzyłem sobie żeby było na wagonach 777 i 779 zanim je jeszcze nalepiano
Jajo ma już też wagon 695+. Wykreślam.
EDIT 06.08
Po niedawnym odmalowaniu wagon 654 otrzymał małe jako i numer taborowy w niestandardowym układzie. Jako jest po lewej stronie numeru.
EDIT 03.09
Wagon 708 z lewej strony otrzymał wielkie jajo przed żaluzją nawiewową (na środku pod względem wysokości burty). Numerek taborowy też jest trochę za wcześnie naklejony (na kącie żaluzji). Proszę dokonać odpowiednią edycję w pierwszym poście.
EDIT 06.08
Po niedawnym odmalowaniu wagon 654 otrzymał małe jako i numer taborowy w niestandardowym układzie. Jako jest po lewej stronie numeru.
EDIT 03.09
Wagon 708 z lewej strony otrzymał wielkie jajo przed żaluzją nawiewową (na środku pod względem wysokości burty). Numerek taborowy też jest trochę za wcześnie naklejony (na kącie żaluzji). Proszę dokonać odpowiednią edycję w pierwszym poście.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości