Strona 7 z 8

Składy - konfiguracje i spięcia

: 25 sty 2009, 22:09
autor: Pimpek
Pomyślałem, że przydał by się temat i lista wszystkich nietypowych konfiguracji składów, powstałych tymczasowo lub na dłuższy okres, a także spięć "starych" składów.
Na chwilę obecną wrzucam to co udało mi się z pamięci napisać. Zachęcam do uzupełniania i dyskusji...

R-1 Będzin (ex RK-1, exex ZKT-1):
#274+275 - 03.2012 ; 14.05.2012 - 29.06.2012 - 01.09.2012 - 07.09.2012 ; 05.09.2013
#508+534 - N - 30.10.2015
#511+532 - N - 14.02.2014 - 12.2014
#517+595 - N - 13.01.2015 - 18.09.2015
#521+518 - 19.06.2008 - 26.06.2008 ; 31.10.2009 - 02.11.2009 ; 16.12.2013
#527+552 - N - 01.09.2015
#530+540 - 12.2011 ; 25.02.2013
#532+524 - T - 16.06.2008 - 18.06.2008
#537+529 - 17.01.2009 ; 31.10.2009 - 02.11.2009 ; 02.09.2011 - ? ; 13.01.2014
#553+437 -
#553+513 - N - 31.10.2009 - 02.11.2009 ; 17.02.2014 - 01.09.2015
#627+667 - T - 30.01.2013 - 08.03.2014
#666+667 - T - 02.07.2008 - 03?.07.2008 ; 31.10.2009 - 02.11.2009 ; 01.09.2011 - 02.11.2011
#700+694 - N - 17.08.2015
#701+748 - T - 14.03.2013 - 24.06.2013 ; 14.02.2014 - 08.03.2014
#728+768 - T - 03.07.2013 (tylko w czasie jazd próbnych)
#737+759 - 24.02.2014 - 08.03.2014
#759+762 - T - 23.11.2005 - 2006?
#761+762 - 06?.1999 ; 09?.2001 - 2006

ZUTiKT Chorzów Batory (stacja ruchu zlikwidowana):
#328+329 - 2004 - 1.11.2004 - 11.2010
#370+371 - 2017.02.22
#505+504 -
#607+425 - T
#607+593 - T
#607+686 - T
#607+693 - T
#607+786 - T
#637+321 - T
#637+593 - T
#674+673 -
#694+593 -
#699+693 - T
#766+765 -
#768+767 -
#768+733 - T
#769+733 - T
#769+770 -
#772+771 -
#772+788 - T
#785+786 -
#787+788 -

R-2 Katowice Zawodzie (ex RK-2, exex ZKT-5)
#262+282 - N - 15.09.2008 - 10.07.2013
#284+282 - N - 15.07.2013
#318+706 (#706 z ZKT-3) - 10.2004 - 10.2004
#318+340 - N - 1994 ? - 11/12.2001 ; 06.2002 - ? ; 06.2005 - 02/03.2006
#328+617 - N - 07.04.2013 - 28.08.2013
#337+338 - 1997 - 1999
#370+371 - 15.12.2008
#505+504 - 02.01.2009
#550+551 - 06.10.2010 ; 11.05.2012 - 20.09.2012 ; 03.01.2013
#571+618 - N - 1998
#572+312 - N - 1994 - 2000
#607+617 - N - 13.04.2012 - 06.04.2013 ; 11.09.2013
#659+701 - T - 14.05.2012 - 25.05.2012 ; 29.06.2012 - 07.07.2012
#661+618 - N - ? - 1998 ?
#662+617 - N - ? - 03.04.2012
#675+638 - T - 07.10.2013 - 04.02.2014
#675+772 - T - 21.02.2014
#680+679 - 07.10.2014
#688+687 -
#692+695 - N - 03.07.2013 - 21.07.2013 ; 10.01.2014
#695+593 - N - 09.2006 - 26.04.2010
#699+687 - 27.11.2009 - 15.12.2009 ; 25.06.2012 - 20.09.2012 ; 03.01.2013
#702+749 - N - 29.03.2013 - 16.06.2013 - 24.10.2013
#702+638 - T - 29.09.2013 - 07.10.2013
#725+736 - 28.02.2010 ; 27.03.2010 - 15.10.2013
#728+573 - N - 24.03.2011 - 31.10.2012
#728+692 - N - 1996 ? - 10.2004
#728+736 - T
#728+747 :?: T - 16.05.2012 - 16.05.2012
#746+745 - 10.10.2008
#749+730 - T - 06.04.2007 - 16.04.2007
#772+771 - 07.11.2008
#748+747 - 27.12.2008 - 07.11.2011
#781+747- N - 07.03.2012 - 04.04.2012 ; 20.04.2012 - 25.06.2012 ; 02.09.2012 - 20.09.2012 ; 14.12.2012

R-3 Bytom Stroszek (ex RK-3 o. Bytom, exex ZKT-3)
#254+255 - 24.06.2010 ; 03.01.2013 spięty w Gliwicach
#276+278 - N - 25.09.2008
#354+355 - 11.08.2014
#467+489 -
#490+491 - ? ; 27.08.2009 - 12.01.2012 -
#579+610 - N - 08.2008
#587+612 - N - 09.09.2009 - 25.09.2010 ; 1.09.2011 - 07.09.2016 *
#644+344 - N - 1989/1990 ?
#644+490 - N - 17.10.2016
#681+682 - 2003 ; 19.08.2009
#683+642 - N - 22.01.2009
#684+756 - N - 14.04.2016 ; 2017.01.23 *
#703+704 - 1999 ? ; 05.09.2009
#705+706 - 10.2004 ? ; 25.09.2009
#707+708 - 14.10.09
#709+710 - 06.2008 - 13.06.2011 ; 22.01.2013
#711+712 -
#707+714 - T - 04.1999 - 04.1999
#713+714 - 14.02.2011 ; 1.09.2011
#715+716 - 2004 ; ? - 15.05.2009
#717+721 - N - 07.10.2009
#721+722 - 2002
#755+756 - 2017.01.26
#775+776 -
#777+778 - spięte około 1994/1995
#777+779 - T - 01.2008 - 01.2008 ; 27.08.2014

R-4 Gliwice (ex RK-3, exex ZKT-4)
#259+267 - N - 29.07.2013
#316+472 - N - 1998 - 2005 ; 11.09.2009
#372+376 -
#381+408 -
#399+372 -
#420+419 - 04.2008 ; 03.04.2012
#423+346 -
#461+460 - 27.09.2010 - 03.02.2011 ; 16.05.2012
#476+425 - N - 14.04.2015
#506+376 -
#506+503 - 22.04.2013 - 04.10.2014
#506+507 -
#506+559 - 03.08.2010 - 19.09.2010
#615+616 -
#654+653 - 12.08.2010
#658+503 - N - 1998? - 09.2005
#744+785 - T - 30.01.2013 - 06.02.2013

Legenda:
* - edycja/aktualizacja wpisu
N - konfiguracje nowe lub tymczasowe
T - konfiguracje tymczasowe
data rozpięcia trwałego składu
data rozpięcia składu
data spięcia dawnego składu
data spięcia nowego składu

Post zmienił właściciela z użytkownika luki na użytkownika Pimpek , który zajmie się utrzymaniem i aktualizowaniem listy.

: 17 kwie 2016, 08:47
autor: mi4chal744
Jako nowe konfigurację można wpisać skład #684+756.

: 25 kwie 2016, 18:26
autor: patryk644
Ponownie zrobiono #506+503

: 25 kwie 2016, 18:44
autor: skoti
Będzin miał jeszcze:
#525+524
#757+758

: 28 kwie 2016, 22:07
autor: Boguś
Pierwszy post tematu:
Pomyślałem, że przydał by się temat i lista wszystkich nietypowych konfiguracji składów, powstałych tymczasowo lub na dłuższy okres, a także spięć "starych" składów.
Na chwilę obecną wrzucam to co udało mi się z pamięci napisać. Zachęcam do uzupełniania i dyskusji...
skoti pisze:#525+524
Stała konfiguracja. Po przebudowie #524 na solówkę, takiego składu już nie było.
skoti pisze:#757+758
Taki skład istnieje do dziś.

Do tej listy pasuje za to #751+752.

: 28 kwie 2016, 23:10
autor: skoti
A co jest nietypowego w składzie #537+529 ?

: 30 kwie 2016, 21:40
autor: Boguś
skoti pisze:A co jest nietypowego w składzie #537+529 ?
Stały skład, który w 2009 roku został rozłączony. Doczepę przerobiono na solówkę i oba wagony jeździły solo. Po pewnym czasie wagony kilka razy były spinane. Obecnie od dłuższego czasu jeżdżą w składzie.

: 30 kwie 2016, 22:22
autor: skoti
Boguś pisze:
skoti pisze:A co jest nietypowego w składzie #537+529 ?
Stały skład, który w 2009 roku został rozłączony. Doczepę przerobiono na solówkę i oba wagony jeździły solo. Po pewnym czasie wagony kilka razy były spinane. Obecnie od dłuższego czasu jeżdżą w składzie.
No to takich przykładów jest mnóstwo, a na liście ich nie ma ;( Jak dla mnie to w tym temacie powinny byc wszystkie składy. były nie były krótko długo itd. itd...

: 01 maja 2016, 00:00
autor: luki
Przeczytaj pierwszy post. Lista ma na celu zawierać następujące składy:
1. Nietypowe najczęściej tymczasowe konfiguracje (czyli niepasujące numerycznie i/lub rocznikowo)
2. Składy trwale rozpięte - najczęściej takie jakie jeździły po opuszczeniu Konstalu razem aż do jakiegoś tam czasu kiedy zaczęły karierę tylko jako solówki albo któryś wóz ucierpiał w wypadku i poszedł na żyletki.
3. Składy spięte po latach rozłączenia lub nowe konfiguracje np. dwie solówki łączy się w dawny skład dorabiając gniazda sterowania itp.

: 02 maja 2016, 11:25
autor: skoti
luki pisze:#759+762 - T - 2006? - 2006?
#759+762 spięty 22/23.11.2005.

: 04 cze 2016, 07:23
autor: patryk644
#476+425 jeżdżą w składzie.

: 13 cze 2016, 12:20
autor: Damien
#680 i #679 jeżdżą w składzie.

: 13 cze 2016, 13:02
autor: hanys76
Damien pisze:#680 i #679 jeżdżą w składzie.
Widać była potrzeba ponownego spięcia ich w skład z powodu braków taborowych. Tak samo jak mogą w każdej chwili spiąc 550+551 w końcu na początku swojej kariery jezdziły w składzie. Jak nie ma takiego zapotrzebowania na składy to wagony, się rozpina jeśli drugi wagon może samodzielnie jezdzic. Zobaczymy na jak długo będzie ten skład jezdzic,

: 13 cze 2016, 15:14
autor: Damien
hanys76 pisze:
Damien pisze:#680 i #679 jeżdżą w składzie.
Widać była potrzeba ponownego spięcia ich w skład z powodu braków taborowych. Tak samo jak mogą w każdej chwili spiąc 550+551 w końcu na początku swojej kariery jezdziły w składzie. Jak nie ma takiego zapotrzebowania na składy to wagony, się rozpina jeśli drugi wagon może samodzielnie jezdzic. Zobaczymy na jak długo będzie ten skład jezdzic,
No właśnie, przez długi czas był skład #672+688, potem spięli #691 i #689, ale po wykolejeniu już ich nie połączono, a teraz czas na #680+679. W sumie za dużo składów Zawodzie chyba nie potrzebuje, być może jak wrócą składy ze Stroszka to może ten rozepną...

: 13 cze 2016, 15:57
autor: hanys76
Damien pisze:
hanys76 pisze:
Damien pisze:#680 i #679 jeżdżą w składzie.
Widać była potrzeba ponownego spięcia ich w skład z powodu braków taborowych. Tak samo jak mogą w każdej chwili spiąc 550+551 w końcu na początku swojej kariery jezdziły w składzie. Jak nie ma takiego zapotrzebowania na składy to wagony, się rozpina jeśli drugi wagon może samodzielnie jezdzic. Zobaczymy na jak długo będzie ten skład jezdzic,
No właśnie, przez długi czas był skład #672+688, potem spięli #691 i #689, ale po wykolejeniu już ich nie połączono, a teraz czas na #680+679. W sumie za dużo składów Zawodzie chyba nie potrzebuje, być może jak wrócą składy ze Stroszka to może ten rozepną...
W tygodniu planowo wyjezdza tylko 7 składów z Zawodzia reszta to pesy citki i helmuty. Oczywiście w rezerwie gdy brak danego sprawnego taboru to np za pesę jedzie zazwyczaj skład więc kilka musi byc na wymianę. Na stanie składów łącznie z rozpiętymi obecnie jest 20. Spiętych mamy teraz 12 a można spiąc jeszcze 4 sztuki. Jak widać za wiele tego nie ma. W razie większego pogromu w citadisach czy pesach może byc bieda.

: 13 cze 2016, 16:03
autor: patryk644
hanys76 pisze:
Damien pisze:
hanys76 pisze:
Damien pisze:#680 i #679 jeżdżą w składzie.
Widać była potrzeba ponownego spięcia ich w skład z powodu braków taborowych. Tak samo jak mogą w każdej chwili spiąc 550+551 w końcu na początku swojej kariery jezdziły w składzie. Jak nie ma takiego zapotrzebowania na składy to wagony, się rozpina jeśli drugi wagon może samodzielnie jezdzic. Zobaczymy na jak długo będzie ten skład jezdzic,
No właśnie, przez długi czas był skład #672+688, potem spięli #691 i #689, ale po wykolejeniu już ich nie połączono, a teraz czas na #680+679. W sumie za dużo składów Zawodzie chyba nie potrzebuje, być może jak wrócą składy ze Stroszka to może ten rozepną...
W tygodniu planowo wyjezdza tylko 7 składów z Zawodzia reszta to pesy citki i helmuty. Oczywiście w rezerwie gdy brak danego sprawnego taboru to np za pesę jedzie zazwyczaj skład więc kilka musi byc na wymianę. Na stanie składów łącznie z rozpiętymi obecnie jest 20. Spiętych mamy teraz 12 a można spiąc jeszcze 4 sztuki. Jak widać za wiele tego nie ma. W razie większego pogromu w citadisach czy pesach może byc bieda.
Musieli też coś zrobić za #250+251.

[ Dodano: 2016-07-21, 11:17 ]
#705 i #706 znowu jeżdżą w składzie.

: 04 paź 2016, 15:52
autor: PatrykBe
Dziś na R3 złączyli #644+490.

: 05 paź 2016, 23:05
autor: pycio1400
Od co najmniej wczoraj #264 kursuje solo...

: 05 paź 2016, 23:15
autor: Trampesar6
pycio1400 pisze:Od co najmniej wczoraj #264 kursuje solo...
Dzisiaj wagon wyjechał jako solówka ;)

: 12 paź 2016, 07:07
autor: patryk644
Znowu połączono #506 i #503. Dzisiaj skład na 114.

: 14 paź 2016, 01:08
autor: elot360
Ponawiam prośbę wpisania składu #644+490 do listy.

: 17 paź 2016, 09:21
autor: patryk644
Dzisiaj skład #644+490 jeździ na poc. 1904.

: 27 paź 2016, 11:22
autor: Pimpek
Zajmę się tą listą jutro, bo na tej liście jest o wiele więcej do poprawy, jak choćby #587+612, #746+745 czy #771+772. Chcę sprawdzić wszystkie składy z góry na dół i posprawdzać w DPD.

: 18 lis 2016, 15:06
autor: skoti
W Będzinie był jeszcze skład #759+760.

: 22 lis 2016, 04:45
autor: mi4chal744
#476+425 ponownie w składzie. Dziś na poc. 118.

: 22 lis 2016, 04:52
autor: patryk644
mi4chal254 pisze:#476+425 ponownie w składzie. Dziś na poc. 118.
Skład ten był już wczoraj na poc. 114.

: 14 gru 2016, 05:42
autor: rifi
Połączono w skład moderusow wagony #675+676, dziś kursuje na linii 13.

: 14 gru 2016, 08:08
autor: Trampesar6
Wagony 550 i 551 też połączono.

: 14 gru 2016, 09:24
autor: elot360
Trampesar6 pisze:Wagony 550 i 551 też połączono.
A masz gdzieś wpisane że zostały rozpięte.

: 14 gru 2016, 10:06
autor: rifi
elot360 pisze:
Trampesar6 pisze:Wagony 550 i 551 też połączono.
A masz gdzieś wpisane że zostały rozpięte.
Dziwne pytania zadajesz, przecież one przez ileś lat jeździły solo, a zostały spiete więc kolega napisał co Zauważył.

: 14 gru 2016, 10:48
autor: elot360
Ale nie ma daty rozpięcia składu przecież...
A to że skład został rozpięty bo jest zapotrzebowanie na solówki to inna sprawa. Ta informacja bardziej by się przydała w wpisie wagonów, tam jest na bieżąco prowadzone spinanie i rozpinanie składów.

: 14 gru 2016, 11:28
autor: Penny
Akurat #550 i #551 to zwykle jeżdżą jako solówki i ostatnio raz w składzie były dość dawno. Inna sprawa, powyższy spis jest nadal nieaktualny, ale zostanie zaktualizowany kompleksowo. Na razie nie ma sensu nanosić bieżących zmian, skoro poprzednie też już nie były wprowadzane.

: 22 gru 2016, 21:22
autor: patryk644
Mam pytanie, dlaczego taki spis nie uwzględnia takiego #440+446 i kiedy rozpoczną się prace nad aktualizacją?

: 22 gru 2016, 22:22
autor: skoti
Ten temat wydaję się trochę dziwny, co jest dziwnego, że to nietypowe konfiguracje składów : #508+534, #521+518, #530+540, #537+529, #700+694 ?

: 23 gru 2016, 01:29
autor: Penny
patryk644 pisze:Mam pytanie, dlaczego taki spis nie uwzględnia takiego #440+446 i kiedy rozpoczną się prace nad aktualizacją?
Jak wyżej: "Na razie nie ma sensu nanosić bieżących zmian, skoro poprzednie też już nie były wprowadzane."
skoti pisze:Ten temat wydaję się trochę dziwny, co jest dziwnego, że to nietypowe konfiguracje składów : #508+534, #521+518, #530+540, #537+529, #700+694 ?
Post jest bardzo stary. Chodziło oryginalnemu autorowi wtedy o to, że kiedyś takich składów nie było, tylko były to zwykle składy złożone z wagonów o numerach bocznych sąsiadujących ze sobą.

: 11 lut 2017, 14:06
autor: patryk644
Zająłem się szukaniem informacji w DPD na temat poszczególnych składów. Na razie mam to:

#476+425
od 14 kwietnia 2015 do 29 kwietnia 2015
od 7 maja 2015 do 16 lipca 2015
od 14 sierpnia 2015 do 28 sierpnia 2015
od 15 września 2015 do 25 września 2015
od 1 kwietnia 2016 do 7 kwietnia 2016
od 19 maja 2016 do 8 czerwca 2016
od 21 listopada 2016 do 22 listopada 2016
od 6 grudnia 2016 do dziś

#614+678
od 11 lutego 2017 do dziś

#644+490
od 17 października 2016 do 19 października 2016
od 24 października 2016 do 22 listopada 2016

W tym zestawieniu nie uwzględniałem sytuacji że skład ten był rozpisany tylko na weekend.

: 11 lut 2017, 22:16
autor: Pimpek
patryk644 pisze:Zająłem się szukaniem informacji w DPD na temat poszczególnych składów.
Dzięki za pomoc. Ja pomału jestem na ukończeniu algorytmu, który na podstawie DPD wyszuka wszystkie zmiany. Twoje manualne poszukiwania będą bardzo cenne przy sprawdzeniu, czy dane pozyskane automatycznie są całkowicie poprawne.

: 17 lut 2017, 16:26
autor: patryk644
Przeglądając książkę "Tramwaje górnośląskie tom II" znalazłem takie składy stopiątek jak:
- #326+327 (ok. 1977) - str. 99
- #377+378 (ok. 1977) - str. 378

: 23 lut 2017, 20:26
autor: Pimpek
Od dzisiaj wagon #370 kursuje solo. Zaobserwowano na pociągu 2015.

: 24 lut 2017, 12:55
autor: pycio1400
Od kilku dni już kursuje solo...

: 24 lut 2017, 14:29
autor: Pimpek
pycio1400 pisze:Od kilku dni już kursuje solo...
Dokładnie raptem od 22 lutego (jeżeli tego dnia w ogóle kursował), bo 21 lutego był jeszcze w składzie (dokładnie na pociągu 2004) ;-)

: 24 lut 2017, 21:29
autor: rifi
Z 21 na 22 lutego kursował już na nocnej linii 6.

: 28 lut 2017, 08:08
autor: Seba77
W dniu dzisiejszym na trasę wyjechał skład #783+784

: 28 lut 2017, 10:43
autor: Lagu
Seba77 pisze:W dniu dzisiejszym na trasę wyjechał skład #783+784
Jak i również skład #259+267

: 29 cze 2018, 10:52
autor: Szymek.
Proszę o dopisanie nowego składu żelazek #722+732

: 08 wrz 2018, 12:01
autor: IgorMike
Nowy skład alfów (zapewne tymczasowy) #788+617

Re: Składy - konfiguracje i spięcia

: 11 kwie 2019, 07:12
autor: #530+540
Po ukończeniu remontu na Pogoni w Sosnowcu, powstał skład #790+740.

Re: Składy - konfiguracje i spięcia

: 11 kwie 2019, 08:00
autor: Nex838
Niekoniecznie "powstał", bo taki skład jeździ od lat, tylko często jest rozpinany i spinany z powrotem.

Re: Składy - konfiguracje i spięcia

: 12 kwie 2019, 08:13
autor: #530+540
Nex838 pisze:
11 kwie 2019, 08:00
Niekoniecznie "powstał", bo taki skład jeździ od lat, tylko często jest rozpinany i spinany z powrotem.
Nie od lat, tylko od tąd kiedy wagony zaczęły wyglądać jak ZUR- ki (2016)

Re: Składy - konfiguracje i spięcia

: 12 kwie 2019, 09:31
autor: elot360
3 lata to twoim zdaniem mało?

Re: Składy - konfiguracje i spięcia

: 12 kwie 2019, 09:41
autor: #530+540
elot360 pisze:
12 kwie 2019, 09:31
3 lata to twoim zdaniem mało?
Tak.Dla mnie 3 lata to mało . Wg. mnie pojęcie,,od lat ,, znaczy 8-10 lat.