Strona 1 z 6
Rozbite stopiątki
: 08 gru 2006, 16:01
autor: luki
Lista rozbitych wozów 105N:
(w nawiasie data zdarzenia)
R-1 Będzin:
-
R-2 Katowice:
-
R-3 Bytom:
R-4 Gliwice:
-
LEGENDA:
* - wagon odstawiony w ZUR
** - wagon najprawdopodobniej przeznaczony do kasacji
Ł - wagon przechodzi naprawę w MPK Łódź
P - wagon przechodzi naprawę w Modertrans Poznań
Lista wagonów odstawionych w wyniku awarii, rejestracji, wycofania z ruchu, itd., znajduje się tutaj.
: 08 gru 2006, 17:16
autor: luki
Przerzuciłem swój post z Dzień po dniu (2006.12.05) w którym wywiązała się króciutka mowa o #567.
Swój post dałem do nowego tematy "Rozbite stopiątki" w którym będziemy mówić o wozach poważnie rozbitych.
Zaliczają się do nich:
m.in. #376, #567, #619, #787
: 08 gru 2006, 17:21
autor: Peter
Najbardziej rozbity jest #619 i tak jak już pisałem, spodziewam się kasacji.
Kiepsko jest też z #376. Jego sytuację pogarsza to, że jest rocznikiem 1975, więc jest już dziadkiem jak na stopiątkę.
: 08 gru 2006, 17:33
autor: adasiek
Szkoda mi bardzo tych wagonów. O ile #619 był jednym z bardziej złomowatych wagonów w ZKT-4, to #376 nie sprawował się tak źle...Mam nadzieję że wyliże się z tego. Co do #787 to bardzo lubię ten wóz, dlatego tym bardziej chciałbym, by go uratowali. No ale skoro #742 potrafili złożyć to może i #787...
: 08 gru 2006, 17:35
autor: luki
#787 jest na Batorym więc może jednak coś z nim zrobią, jeszcze jako ZUTiKT-2 odratowali #476 przecież, a teraz jako zakład remontowy, ponadto chyba by go tam nie wysyłali jakby była kasacja. Myślę że #567 też się zajmą w swoim czasie.
: 08 gru 2006, 17:53
autor: DW
luki pisze:
Wygląda tak jak #668, tylko że #567 oberwał trochę wyżej.
Wie ktoś może w co przywalił? Według mnie to chyba w jakiś samochód.
Ostanio widziałem go 30 września, a już pod koniec października przestał kursować. Z tego wniosek, że wypadek miał miejsce w październiku.
: 12 gru 2006, 20:45
autor: Peter
A #668 był rozbity, bo wydaje mi się, że skreślili go ze względu na ten zwisający przód ? :o:
: 13 gru 2006, 11:08
autor: luki
Mógł być taki faktycznie od wypadku, chyba że był przegnity i się zapadł trochę...
: 13 gru 2006, 15:46
autor: DW
Peter pisze:A #668 był rozbity, bo wydaje mi się, że skreślili go ze względu na ten zwisający przód ? :o:
W marcu wagon miał wypadek (najechanie na #740 w Czeladzi na pętli), w którym mocno ucierpiał przód wagonu. Wagonu prawdopodbnie nie dało się naprawić lub ewentualnie naprawa byłaby nieopłacalne i dlatego go skasowano.
Wydaje mi się, że przesyłałem zdjęcia luki'emu, ale mogłem zapomnieć.
Dlatego poniżej zamieszczam zdjęcia wagonu odstawionego w hali napraw zaj. Będzin:
: 13 gru 2006, 15:55
autor: Boguś
DW pisze:Peter pisze:A #668 był rozbity, bo wydaje mi się, że skreślili go ze względu na ten zwisający przód ? :o:
W marcu wagon miał wypadek (najechanie na #740 w Czeladzi na pętli), w którym mocno ucierpiał przód wagonu. Wagonu prawdopodbnie nie dało się naprawić lub ewentualnie naprawa byłaby nieopłacalne i dlatego go skasowano.
Wydaje mi się, że przesyłałem zdjęcia luki'emu, ale mogłem zapomnieć.
Dlatego poniżej zamieszczam zdjęcia wagonu odstawionego w hali napraw zaj. Będzin:
A przedni kwadrat jak nowy a poza tym widać jak kratownica wygląda.
: 13 gru 2006, 15:56
autor: Peter
Dzięki. Szkoda go trochę, choć moim zdaniem coś było nie tak z tym przodem już przed wypadkiem.
Zawsze kojarzył mi się ten wagon z linią 22, na której go najczęściej spotykałem a w latach 90'tych miał tam chyba nawet stały przydział.
: 13 gru 2006, 16:46
autor: DW
Peter pisze:Dzięki. Szkoda go trochę, choć moim zdaniem coś było nie tak z tym przodem już przed wypadkiem.
Zawsze kojarzył mi się ten wagon z linią 22, na której go najczęściej spotykałem a w latach 90'tych miał tam chyba nawet stały przydział.
Czy miał coś z przoem tego nie wiem, bo zwykle jeździł na 22. Stały przydział miał na poc. 2201, na którym teraz kursuje #450.
: 13 gru 2006, 17:28
autor: luki
DW pisze:Wydaje mi się, że przesyłałem zdjęcia luki'emu, ale mogłem zapomnieć.
No ja niestety tych fotek nie dostałem
Ale strasznie oberwał, widać mimo naprawy miał już ten przód taki pochylony.
: 22 gru 2006, 20:29
autor: Peter
Jak myślicie, co się stanie z rozbitym #764 ? Zostanie solówką ?
Wydaje mi się, że dobrym pomysłem byłoby utworzenie składu #791+764 po remoncie obu wagonów (ewentualnie przenumerowanie #791 na #763''). Proponował już to Boguś o ile się nie mylę.
O uratowaniu #763 to nie ma nawet co marzyć...
Martwią mnie też dalsze losy rozbitego #780. Dzisiaj o nim mi przypomniał samotny #779 jeżdżący na 11.
: 22 gru 2006, 21:34
autor: Boguś
Peter pisze:Wydaje mi się, że dobrym pomysłem byłoby utworzenie składu #791+764 po remoncie obu wagonów (ewentualnie przenumerowanie #791 na #763'')
To przenumerowanie nie byłoby złe. W papierach byłby porządek jakby wpisali kasację składu #791+792 a nie #763 i #792
: 22 gru 2006, 22:07
autor: Peter
Pisząc o #780 mam na myśli
to. Musiało boleć. :wall:
: 22 gru 2006, 22:14
autor: Boguś
Peter pisze:Pisząc o #780 mam na myśli
to. Musiało boleć. :wall:
Oj, musiało musiało, tylko co go tak rąbnęło lub w co on?
: 22 gru 2006, 22:14
autor: Peter
Widać też, że zdążyli go już trochę rozebrać...
Wracając do przyczyn, to nie wiem co go tak urządziło. Wygląda jakby jakiś pojazd wjechał mu skośnie w tyłek rozwalając konstrukcję schodów i uszkadzając konstrukcję burty.
: 23 gru 2006, 12:26
autor: DW
luki pisze:DW pisze:as chorzów pisze:...567 stoi strzaskany na placu postojowym w batorym,...
Właśnie nie widziałem go ostatnio na poc. 2206(gdzie miał stały przydział).
A jakie ma obrażenia i czy z przodu czy z tyłu?
Wygląda tak: (fotka
as chorzów)
Z forum
http://tram-silesia.pl/forum dowiedziałem się, że do Chorzowa przybył wagon #540 (drugi do #530) z rozbitym tyłem. Być może to na niego najechał #567. Jedyne co mnie dziwi, to to, że skład #530+540 od 25.09 był rozpięty i nie widziałem, żeby wagony jeździły później w składzie, a wagon #567 widziałem jeszcze na początku października. Chyba że byliby aż takimi debilami i spowodowali wypadek na terenie zajezdni
: 23 gru 2006, 12:34
autor: luki
DW pisze:
Z forum
http://tram-silesia.pl/forum dowiedziałem się, że do Chorzowa przybył wagon #540 (drugi do #530) z rozbitym tyłem. Być może to na niego najechał #567. Jedyne co mnie dziwi, to to, że skład #530+540 od 25.09 był rozpięty i nie widziałem, żeby wagony jeździły później w składzie, a wagon #567 widziałem jeszcze na początku października. Chyba że byliby aż takimi debilami i spowodowali wypadek na terenie zajezdni
Jest to całkiem możliwe, już nie raz tak bywało. Tam to dopiero rozwalają
Jest jeszcze możliwość że w #540 coś innego zapakowało w lecie.
: 24 gru 2006, 14:56
autor: Peter
A to jednak coś w niego wrypało. :o:
Zastanawiałem się dlaczego rozpięli ten skład i szukałem przyczyn raczej w awarii elektryki. #540 dość długo stał wcześniej chyba z tego powodu. Mam nadzieję, że składzik #530+540 powróci do ruchu.
: 22 lut 2007, 13:25
autor: DW
#567 już jeździ naprawiony po wypadku, #540 podobno również, chociaż ciekawi mnie jak, skoro jego pierwszy wagon cały czas jeździ pojedynczo, a żeby go przerabiali na solówkę nie sądzę, bo ma kabinę wydzieloną charakterystycznie dla drugich wozów.
Tymczasem odkryłem kolejne wagony po wypadkach:
#511 - po zderzeniu z samochodem we wrześniu lub w październiku doznał wgniecenia przodu i "trochę" mu się blacha powyginała oraz starzaskały się szyby z przodu.
#601 - w styczniu zderzył się również z samochodem i również ma wgniecony przód, lecz dość lekko.
Wagon #511 będzie naprawiany w Chorzowie, a #601 w Będzinie.
Nadal nie wiem jak doszło do wypadku wagonów #567 i #540, bo nie widziałem nawet zdjęcia obrażeń wagonu #540.
Nie wiem też czy #540 na pewno wyjechał i jakby ktoś był w ZURze to możnaby było sprawdzić, czy on nadal tam stoi.
Zdjęcia dodam później, bo są bardzo ciemne i muszę je obrobić.
: 22 lut 2007, 13:28
autor: Peter
Z małej kabiny mogli zrobić dużą. To nie problem, jeśli tyle mają części z kasacji. Jest więc możliwe, że #540 został solówką. Takie kabiny przecież przerabiali w Krakusach ( wozy #250 i #254 ).
Przynajmniej jest pożytek, że wagon nie grzeje wiecznie przysłowiowych krzaków a #540 sporo się nastał już.
Osobiście wolałbym żeby nadal jeździł skład #530+540. A może podczepią #540 do #525, który również był niedawno remontowany.
: 22 lut 2007, 13:47
autor: DW
Peter pisze:Z małej kabiny mogli zrobić dużą. To nie problem. Jest więc możliwe, że #540 został solówką. Takie kabiny przecież przerabiali w Krakusach ( wozy #250 i #254 ).
Przynajmniej jest pożytek, że wagon nie grzeje wiecznie przysłowiowych krzaków a #540 sporo się nastał już.
Osobiście wolałbym żeby nadal jeździł skład #530+540. A może podczepią #540 do #525, który również był niedawno remontowany.
#525 był tylko naprawiany
i też jeździ tak jak #530 pojedynczo (dzisiaj oba na 26).
Wiem, że jest możliwe przerobienie kabiny, ale taniej byłoby przerobić wagony, które mają już duża kabinę motoniczego.
Jutro przejadę się i poszukam go na trasie
: 03 mar 2007, 07:08
autor: Peter
Ciekawe czy całkiem już zlikwidowali ślady po gniazdach i jakie atrapy dostał #567. Czy są to nadal ryflaki ? :chytry:
: 03 mar 2007, 09:25
autor: DW
Peter pisze:Ciekawe czy całkiem już zlikwidowali ślady po gniazdach i jakie atrapy dostał #567. Czy są to nadal ryflaki ? :chytry:
Powinni mu zlikwidować, tak jak w #525, ale jeszczo go nie widziałem, więc nie wiem.
Dzisiaj jest ładna pogoda, to może pojadę go zobaczyć. Jeśli tak to wieczorem odpowiem.
: 03 mar 2007, 09:30
autor: Peter
Nie no przecież się nie pali, ale jest ładnie za oknem dzisiaj rzeczywiście.
Mam nadzieję, że #540 też odnajdziesz.
: 04 mar 2007, 18:53
autor: DW
Peter pisze:Nie no przecież się nie pali, ale jest ładnie za oknem dzisiaj rzeczywiście.
Mam nadzieję, że #540 też odnajdziesz.
Wczoraj jednak nie byłem, po później pogoda się pogorszyła i liczyłem na to, że dzisiaj będzie ładniej, a tu prawie tak samo
Mimo to pojechałem do Czeladzi, żeby porobić zdjecia wagonowi #567. Oczekując na poc. 2203 tego wagonu trochę się wkurzyłem, bo zamiast niego przyjechał #665
Co więcej nie było go na żadnym pociągu na 22.
Dzisiaj w ogóle na 22 stałe przydziały były tylko na 2202 i 2204. Nie było żadnego zmodernizowanego wagonu, ani na 2205, ani na 2403.
: 09 mar 2007, 19:07
autor: as chorzów
764 wspoinalem kiedys chyba raczej bedzie 780'' a orginalny skasujom jest w marnym stanie albo solówka,791 dawno go niewidziałem jak byłem w bytomiu to jakos mi umknoł na hali było cus bez numerka.
: 09 mar 2007, 20:48
autor: Peter
Może 780, 791, 597, 696 jednak zmodernizują ? :devil:
A tak na poważnie to faktycznie mogliby #764 doczepić do #779, tylko zdaje się najpierw trzeba mu wyremontować rozbity przód i nie wiadomo co mu jeszcze innego może dolegać po tym wypadku. :mruga:
: 09 mar 2007, 23:25
autor: Boguś
Peter pisze:Może 780, 791, 597, 696 jednak zmodernizują ? :devil:
A tak na poważnie to faktycznie mogliby #764 doczepić do #779, tylko zdaje się najpierw trzeba mu wyremontować rozbity przód i nie wiadomo co mu jeszcze innego może dolegać po tym wypadku. :mruga:
Ja wolę żeby powróciło #779+780, #764 dopiąć do #766 a zmodernizować #791 i #597. A #696 chyba skasują.
: 19 mar 2007, 00:14
autor: ff
DW pisze:#567 już jeździ naprawiony po wypadku, #540 podobno również chociaż ciekawi mnie jak, skoro jego pierwszy wagon cały czas jeździ pojedynczo, a żeby go przerabiali na solówkę nie sądzę, bo ma kabinę wydzieloną charakterystycznie dla drugich wozów.
Faktycznie, 540 został już jakiś czas temu oddany. Jednak do Chorzowa przybyło praktycznie samo pudło - bez wnętrzności pod wagonem - wszystko co się mogłoby przydać zostało wymontowane. 540 z wymienionym tyłkiem wrócił z takim samym brakiem wyposażenia do Będzina i mają go sobie sami z powrotem poskładać. A czy składają, robią na solówkę czy stoi w kącie - nie mam pojęcia.
: 19 mar 2007, 07:57
autor: Peter
ff pisze:A czy składają, robią na solówkę czy stoi w kącie - nie mam pojęcia.
Znając Będzin może to trochę potrwać.
: 20 mar 2007, 18:21
autor: DW
Peter pisze:ff pisze:A czy składają, robią na solówkę czy stoi w kącie - nie mam pojęcia.
Znając Będzin może to trochę potrwać.
#540 nadal pozostał drugim wagonem
Pojawił się dziś na poc. 271 w składzie, jak dawniej z #530.
Tył ma zrobiony tak jak w #790, tylko że bez zaślepek po gniazdach (i. Otrzymał oczywiście kremowe listwy oraz pomalowano ściany od okien w kolorze kość słoniowa (nazwa koloru zaczerpnięta z SIWZ w BIP TŚ). Kolor czerwony bez zmian, bo po odmalowaniu we wrześniu jeździł niecałe 3 tygodnie. Pomalowano też stopnie w drzwiach
Tylko będzin trochę go oszpecił naklejając mu po stronie bez drzwi duże logo TŚ nad wywietrznikiem od przetwornicy. Wcześniej duże logo zamist małego dostały też #517 i #664. Ciekawe czy w innych zajezdniach też skończyły się już małe loga?
Ponieżej linki do zdjęć (słabej jakości, bo dzisiaj marna pogoda
):
http://trams.tr.funpic.de/details.php?image_id=308
http://trams.tr.funpic.de/details.php?image_id=309
http://trams.tr.funpic.de/details.php?image_id=310
: 20 mar 2007, 18:35
autor: ff
DW pisze:
Tylko będzin trochę go oszpecił naklejając mu po stronie bez drzwi duże logo TŚ nad wywietrznikiem od przetwornicy. Wcześniej duże logo zamist małego dostały też #517 i #664. Ciekawe czy w innych zajezdniach też skończyły się już małe loga?
Predzej skończyły się duże (257+258)
673 też nie dostał przy niedawnym przemalowaniu, no ale nigdy nie miał. 767 nadal nie uzupełnili. A tak w ogóle to chyba nie ma z tym problemu, chociaż Bytom lubi nie umieszczać nic między 1. i 2. drzwiami. Wydaje mi się, że to jest jednak niechlujstwo niż jakieś braki.
: 27 mar 2007, 18:06
autor: ff
DW pisze:
Tylko będzin trochę go oszpecił naklejając mu po stronie bez drzwi duże logo TŚ nad wywietrznikiem od przetwornicy. Wcześniej duże logo zamist małego dostały też #517 i #664. Ciekawe czy w innych zajezdniach też skończyły się już małe loga?
A czemu wagon 521 ma z przodu i z tyłu małe loga? Może dlatego się skończyły? A może po prostu nie przywiązują do tego wagi i nalepiają co się nawinie.
: 09 cze 2007, 14:20
autor: Boguś
adasiek pisze:. No ale skoro #742 potrafili złożyć
A tak wyglądał #742:
http://www.phototrans.eu/2-164768.html
: 05 lip 2007, 20:38
autor: Boguś
Może warto stworzyć listę stopiątek odstawionych w wyniku stłuczek, kolizji itp. Lista byłaby w miarę możliwości aktualizowana.
RK-1 Będzin
#511, #532, #553, #595, #601, #621*,
RK-2 Zawodzie
#338*, #693
RK-3 Gliwice
#376, #619, #787*
RK-3 Gliwice o. Stroszek
#763, #764
* - wagon odstawiony w ZUR
: 05 lip 2007, 21:10
autor: DW
Boguś pisze:Może warto stworzyć listę stopiątek odstawionych w wyniku stłuczek, kolizji itp. Listą byłaby w miarę możliwości aktualizowana.
...
Lepiej by było gdyby lista była w pierwszej wiadomości w tym temacie. Wtedy można by ją było łatwiej znaleźć.
Tak poza tym to nie wiem co w Będzinie robią tak długo z #601 i #553. Ich uszkodzenia nie są wielkie a odstawione są już od stycznia (#601) i początku kwietnia (#553). Pewnie nie ma kasy na części, ale mała ilość pracowników też daje się we znaki.
A #595 czeka na przewiezienie do Chorzowa już ponad rok. Mam nadzieję, że zostanie naprawiony a nie skasowany jak to lubią z niektórymi wagonami robić.
: 05 lip 2007, 23:51
autor: Boguś
DW pisze:A #595 czeka na przewiezienie do Chorzowa już ponad rok. Mam nadzieję, że zostanie naprawiony a nie skasowany jak to lubią z niektórymi wagonami robić.
Właściwie nie wiem dlaczego #595 nie został przewieziony razem z #621 lub wcześniej gdy do Chorzowa wysłano #753 i #754
: 06 lip 2007, 12:15
autor: luki
DW pisze:Boguś pisze:Może warto stworzyć listę stopiątek odstawionych w wyniku stłuczek, kolizji itp. Listą byłaby w miarę możliwości aktualizowana.
...
Lepiej by było gdyby lista była w pierwszej wiadomości w tym temacie. Wtedy można by ją było łatwiej znaleźć.
Jestem za, mam nadzieję że
Boguś się nie pogniewa, i skopiuję treść postu do pierwszego.
: 06 lip 2007, 15:45
autor: Boguś
luki pisze:Jestem za, mam nadzieję że
Boguś się nie pogniewa, i skopiuję treść postu do pierwszego.
Nie pogniewam się
: 26 lip 2007, 23:32
autor: Boguś
Do listy można dopisać #583+584 po wykolejeniu. Prawdopodobnie #583 niedługo powróci jako solo, gorzej z #584, który został bardziej uszkodzony.
EDIT 2007.07.27 12.10
luki pisze:Na 11 kursują, solo #583
Widocznie w #583 poszły tylko fartuchy i je przeszczepili. Zatem do listy dopisać można tylko #584
: 28 lip 2007, 22:23
autor: Peter
A co zostało uszkodzone w #584 oprócz fartuchów jak się domyślam
: 28 lip 2007, 22:34
autor: Boguś
Peter pisze:A co zostało uszkodzone w #584 oprócz fartuchów jak się domyślam
Wklejone z działu Dzień po dniu:
Boguś pisze:Skład ma pogięte fartuchy, wyrwane kable sterowania ukrotnionego i urwała się belka w wagonie #584 na której podparty jest sprzęg i być może nawrotnik.
i panowie z Nadzoru Ruchu przypuszczają, że może być uszkodzony tylny wózek
: 28 lip 2007, 23:00
autor: Peter
Boguś pisze:(...) panowie z Nadzoru Ruchu przypuszczają, że może być uszkodzony tylny wózek
No to trzeba go wymienić, chociaż na ten trzaskający w #692 nikt akurat jak na razie nie zwraca uwagi.
: 29 lip 2007, 14:31
autor: Boguś
Wrócę do odstawionych będzińskich wagonów: #511, #532, #553, #595, #601, #621. Od jakiegoś czasu nie kursuje też #539. Co prawda z ZUR powrócił #753, ale to jest wciąż za mało. Więc proponuję żeby Będzin wziął się za te rozbitki, bo niedługo do modernizacji ma iść #535 a w kolejce czekają #737 i #759. Jeśli to tego czasu wagony rozbite nie zostaną zrobione, to ja nie wiem czym oni zamierzają jeździć
: 30 lip 2007, 19:49
autor: Peter
#737 jeszcze dzisiaj widziałem w akcji. #539 też widziałem jadącego, ale bez tablic.
: 30 lip 2007, 22:13
autor: DW
Boguś pisze:Wrócę do odstawionych będzińskich wagonów: #511, #532, #553, #595, #601, #621. Od jakiegoś czasu nie kursuje też #539. Co prawda z ZUR powrócił #753, ale to jest wciąż za mało. Więc proponuję żeby Będzin wziął się za te rozbitki, bo niedługo do modernizacji ma iść #535 a w kolejce czekają #737 i #759. Jeśli to tego czasu wagony rozbite nie zostaną zrobione, to ja nie wiem czym oni zamierzają jeździć
Peter pisze:#737 jeszcze dzisiaj widziałem w akcji. #539 też widziałem jadącego, ale bez tablic.
#511 co najmniej od 17 lipca jest już w Chorzowie. Czyli za parę tygodni powinien powrócić do Będzina.
#535 nadal jeździ a #737 i #759 będą jeszcze jeździć co najmniej do końca sierpnia.
#539 powrócił na trasę w ciągu ostatnich dwóch tygodni. Poza pracami, jakie zapewne przeszedł przemalowano mu listwy na kremowo.
@Peter: Kiedy widziałeś #539 bez tablic? (Zapewne wyjeżdżał on 26)
: 30 lip 2007, 22:17
autor: Peter
DW pisze:@Peter: Kiedy widziałeś #539 bez tablic? (Zapewne wyjeżdżał on 26)
Widziałem go na przystanku "Sosnowiec Estakada" jak jechał w kierunku dworca PKP o 17:35. :mruga: