Zagadka dotycząca #351, #352 i #612.
Zagadka dotycząca #351, #352 i #612.
Mógłby mi ktoś wyjaśnić sprawę wagonów #351, #352 i #612? Bo z tego co wiem te wagony były dość "spokrewnione"
Wagon #351'' (prod. 1992r.) został fizycznie skasowany w 2004r. Natomiast wagon 105Na #352 (prod. 1975r.) został w tym samym roku przenumerowany na #612'' po kasacji oryginalnego #612 z 1981r. (do składu z 105Na #587).
Mam też osobiste podejrzenie, że podmieniono przy remoncie #587 szafkę WN trójdzielną na dwudzielną właśnie ze skasowanego #351''.
Mam też osobiste podejrzenie, że podmieniono przy remoncie #587 szafkę WN trójdzielną na dwudzielną właśnie ze skasowanego #351''.
*SDIP (U.N.O.)
Ten wagon 587 jest jakiś poderzany. Zaraz jak wyszedł z tego remontu moją uwagę zwrócił fakt, że dach jest gładki - nie ma ani grzybka, ani pozostałości w postaci nasadki, ani mocowań do kabla na całej długości wagonu! Podejrzewałem podmianę. Jednak z tyłu niby wszystko się zgadza - komplet gniazd, komplet otworów i uchwytów do siatki zabezpieczającej. W takim razie dach wymieniali? Nie wierzę, że wszystko tak odkręcali, bo po co, nikt nigdzie tego nie robi. Teraz piszesz, że szafa jest z 351. Może coś jest na rzeczy... i 587 to wyciągnięty z jakichś zakamarków 351? 587 i 612 przecież w ostatnich latach miały taka samą historię eksploatacyjną (remonty, ilość przejechanych kilometrów), a 351 to był w końcu młody wagon...
Ta szafa w #587 na pewno nie jest z niego. Jak pamiętasz #587 miał trójdzielną, ale z przerabianymi drzwiami, dzięki czemu wyglądało to na dwudzielną. Taką przeróbkę miał też skasowany oryginalny #612.
Teraz jednak w szafie #587 nie ma tego charakterystycznego zespawanego połączenia obu części w 1/3 wysokości od dołu tak jak jest w oryginalnych innych wagonach z 1980 lub 1981r. :study:
Różnica też jest w przodzie, bo nie ma już starej atrapy w postaci jednej blachy.
Żeby ocenić czy jest to podmiana pudła trzeba się przyjrzeć większej liczbie szczegółów.
Teraz jednak w szafie #587 nie ma tego charakterystycznego zespawanego połączenia obu części w 1/3 wysokości od dołu tak jak jest w oryginalnych innych wagonach z 1980 lub 1981r. :study:
Różnica też jest w przodzie, bo nie ma już starej atrapy w postaci jednej blachy.
Żeby ocenić czy jest to podmiana pudła trzeba się przyjrzeć większej liczbie szczegółów.
*SDIP (U.N.O.)
Według mnie mogła zaistnieć możliwość wymiany dachu wagonu #587 podczas remontu. Wagon podczas rewitalizacji długo nie jeździł również liniowo. A co do jego oryginalności, to uważam, że jest to wciąż ten sam wóz (małe okienka uchylne na dachu przyciągnęły moją uwagę jeszcze przed remontem, białe poręcze...), mimo podwójnej szafki WN.
Jednak było przenumerowanie. Wagon #351" istnieje do dziś jako #587". Prawdziwy #587 został skasowany razem z #612 w październiku 2004 roku.ff pisze:Ten wagon 587 jest jakiś poderzany. Zaraz jak wyszedł z tego remontu moją uwagę zwrócił fakt, że dach jest gładki - nie ma ani grzybka, ani pozostałości w postaci nasadki, ani mocowań do kabla na całej długości wagonu! Podejrzewałem podmianę.
Zatem:
#587 -> #351"' kasacja październik 2004
#612 -> #352" kasacja październik 2004
#351" -> #587" do dziś
#352 -> #612" do dziś
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości