Kasacje w 2008 roku
Kasacje w 2008 roku
No to tutaj wpisujemy z jakimi wagonami się pożegnaliśmy w 2008 roku...
Pomyśleć że za 12 miesięcy poniżej będzie mnóstwo postów... eh
Pozdrawiam, DB
Pomyśleć że za 12 miesięcy poniżej będzie mnóstwo postów... eh
Pozdrawiam, DB
Z Będzina w tym roku ma zostać skreślonych co najmniej 5 wozów.
Są to:
- uczestniczące w zderzeniu czołowym (Sosnowiec, sierpień 2007) wagony #325 oraz #576 (jednak zrezygnowano z jego naprawy ze względu na duża skalę uszkodzeń )
- wagony będące w ruchu liniowym, lecz o słabym stanie technicznym (prawdopodobnie będą to tylko wagony typu 105N): #538 oraz prawdopodobnie któreś z pozostałych zaczynających się na "5" (#515, #536 lub #539).
Według mnie na pewno powinien pójść #536, a jaki będzie drugi to zobaczymy.
Są to:
- uczestniczące w zderzeniu czołowym (Sosnowiec, sierpień 2007) wagony #325 oraz #576 (jednak zrezygnowano z jego naprawy ze względu na duża skalę uszkodzeń )
- wagony będące w ruchu liniowym, lecz o słabym stanie technicznym (prawdopodobnie będą to tylko wagony typu 105N): #538 oraz prawdopodobnie któreś z pozostałych zaczynających się na "5" (#515, #536 lub #539).
Według mnie na pewno powinien pójść #536, a jaki będzie drugi to zobaczymy.
Wagonem #536 miałem raczej nieprzyjemność jechać. No cóż, przypuszczałem, że Będzin zechce pokasować swoje ostatnie 105N (tzn. #448, #452, #515, #536, #538, #539). To jest tylko kwestia czasu.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2008, 22:05 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)
Z perspektywy TŚ - tak na 100%. Ale Modertrans miał ochotę go zrobićMika0005 pisze:To że #325 pójdzie do kasacji jest pewne
Już napomkłem o tym w "rozbitych stopiatkach, i ty w sumie też, nie wiem czemu tutaj zaś o tym piszemyMika0005 pisze:#576 ma iść niewiedzieć czemu (wydaje mi się że można by wyremontować)
Po za tym nie wiedzieć
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
#325 też by można było wyremontować, ale raczej w obu przypadkach byłoby to nieopłacalne.Mika0005 pisze:To że #325 pójdzie do kasacji jest pewne, #576 ma iść niewiedzieć czemu (wydaje mi się że można by wyremontować), ale nie wydaje mi się żeby skasowali liniowca.
Już na pewno nie #539!!!!
Wagony, które jeżdża liniowo i nie są uszkodzone w sposób uniemożliwiający jazdę również są kasowane. Przykładem sa np. wagony #444 i #516 skasowane w 2006 r. Co ciekawe #516 jeździł nawet następnego dnia PO skreśleniu (w TŚ wszystko możliwe )
Tu piszemy o #576 dlatego że wg najnowszych informacji ma on iść w tym roku do kasacji/i tylko mówię że szkoda :/luki pisze:Już napomkłem o tym w "rozbitych stopiatkach, i ty w sumie też, nie wiem czemu tutaj zaś o tym piszemy
Po za tym nie wiedzieć
A co do tego 'nie wiedzieć' pisanego rozłącznie to wierzę na słowo, bo sprawdzałem w słowniku przed chwilką, ale nie znalazłem. PZDR
dobreDW pisze:Co ciekawe #516 jeździł nawet następnego dnia PO skreśleniu (w TŚ wszystko możliwe )
Pozdrawiam R1 :santa:
Według informacji w portalu WPK http://wpk.katowice.pl/index.php?itemid=749 w tym roku skasowane zostaną:
RK-1: #325, #536, #538
RK-2: #318
RK-3 (Bytom): #580, #592, #764
Zapewne lista ta się powiększy o parę innych wagonów uszkodzonych po wypadkach itp.
RK-1: #325, #536, #538
RK-2: #318
RK-3 (Bytom): #580, #592, #764
Zapewne lista ta się powiększy o parę innych wagonów uszkodzonych po wypadkach itp.
To nie jest lista na ten rok, tylko na najbliższy czas. Istotnie ciekawe czemu nie ma na niej wagonów w stylu 620, ale może one szykowane są na jakiś remont. Z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że pozostałe rozwalone wagony będą jednak remontowane (np. 677).DW pisze:Według informacji w portalu WPK http://wpk.katowice.pl/index.php?itemid=749 w tym roku skasowane zostaną:
RK-1: #325, #536, #538
RK-2: #318
RK-3 (Bytom): #580, #592, #764
Zapewne lista ta się powiększy o parę innych wagonów uszkodzonych po wypadkach itp.
Stan #536 i #538 jest tragiczny, więc się nie dziwię, że je wytypowano.
Trochę dziwi mnie wytypowanie #580, #592 i #764. Czyżby Bytom chciał sobie zredukować do solówek składy #579+592 i #582+580 ? To może już lepiej wszystkie te wagony skasować i będzie po problemie, bo przecież po co remontować...
#318 to staruszek z 1974r. (nr fabr. 10). W gruncie rzeczy musi się kiedyś rozpaść. Szkoda, bo mam duży do niego sentyment.
Trochę dziwi mnie wytypowanie #580, #592 i #764. Czyżby Bytom chciał sobie zredukować do solówek składy #579+592 i #582+580 ? To może już lepiej wszystkie te wagony skasować i będzie po problemie, bo przecież po co remontować...
#318 to staruszek z 1974r. (nr fabr. 10). W gruncie rzeczy musi się kiedyś rozpaść. Szkoda, bo mam duży do niego sentyment.
Ostatnio zmieniony 15 mar 2008, 22:29 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)
Ja uważam, że nie powinno być czegoś takiego jak typowanie wagonów do kasacji. Rozumiem, że złom w cenie, ale spółka jednak z innych źródeł powinna czerpać swoje dochody. Skoro nie chcą remontować hebli, to powinny jeździć w takim stanie jakim są aż do poważnego zasilenia taboru. Zdarzy się jakaś pechowa seria kilku wypadków i obudzą się z ręką w nocniku.
Mam podobne zdanie. Ja nie neguję, że #580, #592 i rozszabrowany #764 są w złym stanie, ale coś w końcu powinno się remontować a nie wysyłać do Łodzi i Poznania wagony przecież wcale nie w takim najgorszym stanie. Bez sensu jest taka polityka taborowa.
Chyba że już wiedzą, że np. przyjedzie minimum kilkanaście krakusów, ale i tak zdania nie zmienię. :mruga:
Chyba że już wiedzą, że np. przyjedzie minimum kilkanaście krakusów, ale i tak zdania nie zmienię. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)
Trochę przyjedzie. Ale one raczej będą łatać poprzednie kasacje jeszcze. Tak do końca to nie da się zrozumieć tej polityki. Zresztą nawet stodwójki - heble, bo heble, ale jeździły jakoś. A teraz stoją pod płotem, a na liniach braki.Peter pisze:Chyba że już wiedzą, że np. przyjedzie minimum kilkanaście krakusów, ale i tak zdania nie zmienię. :mruga:
Pojawiła się nowa tabelka z ilostanem TŚ (na dzień 1 kwietnia 2008). Skreślone zostały odstawione w zeszłym roku wszystkie cztery stodwójki - 169, 228, 231 i 241. Pozostały trzy sztuki tego typu taboru.
Ze zmian dokonano także przekwalifikowania ze 105Na na 105N-2K (odpowiednio wg faktycznego znanego podziału stanu na zajezdnie, ubyło 5 sztuk 105Na, a przybyło tyle samo 105N-2K).
Z technicznej strony, Katowice, które były w ostatniej kolumnie, przeszły na drugą (wg kolejności rejonów zamiast starych zakładów).
Ze zmian dokonano także przekwalifikowania ze 105Na na 105N-2K (odpowiednio wg faktycznego znanego podziału stanu na zajezdnie, ubyło 5 sztuk 105Na, a przybyło tyle samo 105N-2K).
Z technicznej strony, Katowice, które były w ostatniej kolumnie, przeszły na drugą (wg kolejności rejonów zamiast starych zakładów).
Kurczę szkoda trochę.. Wydaje mi się że już prędzej powinni kasować takiego złoma jak #656 czy #639, a nie wóz, który wydaje się być w dość dobrym stanie. I to na dodatek jeden z moich ulubionych. Widać coś w tym jest, że wagony, które szczególnie lubię, szybko kończą w wypadkach (#787) / kasacjach.
W zeszłym roku #639 przechodzł jakieś prace naprawcze.adasiek pisze:Kurczę szkoda trochę.. Wydaje mi się że już prędzej powinni kasować takiego złoma jak #656 czy #639, a nie wóz, który wydaje się być w dość dobrym stanie. I to na dodatek jeden z moich ulubionych. Widać coś w tym jest, że wagony, które szczególnie lubię, szybko kończą w wypadkach (#787) / kasacjach.
No przecież #656 i #639 wizualnie wyglądają lepiej od #381. Ponadto przeciez #639 miał mały remoncik. Jeszcze pamiętam kilka dni przed odstawieniem to był w fatalnym, drzwi padały jak muchy, wywalało jazdę i w ogóle, ale teraz zdaje się chyba jakoś przyzwoicie chodzi, więc wobec przynajmniej #639 nie powiedział bym że do kasacji...adasiek pisze:Wydaje mi się że już prędzej powinni kasować takiego złoma jak #656 czy #639, a nie wóz, który wydaje się być w dość dobrym stanie.
#381 niestety ominęły odświeżenia i prace przy blacharce i wygląda jak wygląda, w środku jak się dziś przyjrzałem to sufit pokrzywiony, wszystko zabrudzone, drzwi w czasie jazdy się telepią strasznie, jeśli nie zdecydowali się na odświeżenie to nic dziwnego że kasacje chcą...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Jakby ostrzyli sobie zęby na #408 to pewnie nie montowaliby na nim połówkowca. Może coś się będzie działo w sprawie jego remontu, bo faktycznie dawno nie był odświeżany ( jeden z ostatnich gliwickich wagonów, nie posiadających białych listw ). Mimo to wydaje mi się, że trzyma się lepiej niż #381, zresztą kasacja każdego z tej parki byłaby jak dla mnie głupotą.ff pisze:408 tak samo omijają wszelkie odświeżenia. Jest to zresztą historyczna doczepka do pary 381, więc w kwestii remontów mają tę samę historię... Może też ostrzą na nią zęby?
Czyli w ruchu liniowym zostanie tylko #205. Rozumiem, że #136R idzie do kasacji.memphis pisze:Skąd taki pomysł? 165 został z dniem 8 maja przekwalifikowany na wagon roboczy-piaskarkę, z numerem 138R. Troszkę się Dział Techniczny z tym pośpieszył, ale w sobotę jeszcze nim normalnie pojedziemyBoguś pisze:Natomiast skreślono jeszcze jedną stodwójkę: #169.
Zacytuje wypowiedź z forum WPK:
- doczepy #580 i #592 idą już do kasacji (co zapowiedziano wcześniej w portalu WPK)
- wagon #609 po wjechaniu w drzewu również będzie skasowany, więc pewnie uszkodziła się w nim belka grzbietowa.
Ciężkie czasy dla Stroszka...
Wynika z tego, że:krzychu14 z forum WPK pisze:Witam.Na forum TŚ trwa dyskusja w sprawie najechania 347 na 682.Wagon 347 nie odniósł obrażeń i następny dzień kursował.682 natomiast ma solidnie rozbity tyłek.Wagon 609 ze składu 609-610 idzie do kasacji po uderzeniu w drzewo.Wczoraj rozpięto składy 582-580 i 579-592.Pierwsze wagony kursowały solo i miały składane sprzęgi z tyłu co oznacza mniej więcej,że doczepy idą w stan wiecznego odpoczynku.
- doczepy #580 i #592 idą już do kasacji (co zapowiedziano wcześniej w portalu WPK)
- wagon #609 po wjechaniu w drzewu również będzie skasowany, więc pewnie uszkodziła się w nim belka grzbietowa.
Ciężkie czasy dla Stroszka...
Decyzja ostatecznie zapadła i 165 już stał się 138R.memphis pisze:Tak gwoli formalności, to przekwalifikowanie 165 na piaskarę zostało wstrzymane do końca miesiąca. Więc może jeszcze go zobaczymy w ruchu liniowym.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,248183,0.html
Ostatni raz liniowo liniowo 165 została zaobserwowana (i doniesiono o tym w DPD) przez Witję w czwartek 29 maja na poc. 237. Ale może jeszcze w piątek gdzieś jednak się pojawiła.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości