N odpisał mi na WPK, że ponoć belka się nie uszkodziła i mówili na Stroszku, że spróbują go jeszcze uratować.DW pisze:- wagon #609 po wjechaniu w drzewu również będzie skasowany, więc pewnie uszkodziła się w nim belka grzbietowa.
Kasacje w 2008 roku
Znacznie tego więcej.Boguś pisze:Zaktualizowano ilość taboru na stronie TŚ:
- skreślono jedną stodwójkę, jeden wagon 105N i chyba jeden wagon 105Na
Link
Zniknęły:
- jedna stodwójka (169 - zdjęta ze stanu wagonów liniowych)
- jedna 105N z Bytomia (375?)
- jedna 105Na z Będzina (?)
- dwie 105Na z Katowic (263, 318)
- dwie 105Na z Bytomia (580, 592)
- jedna 105Na z Gliwic (381)
#375 zdaje się remontowali, więc może jednak #470. Ja bym tam skasował wygiętego #471 i zrobił #470+478.ff pisze:- jedna 105N z Bytomia (375?)
*SDIP (U.N.O.)
Mamy kolejną aktualizację ilostanu taborowego na stronach TŚ. Tym razem na dzień 22.09, czyli wtedy, kiedy skreślono ostatnią stodwójkę 205. Oprócz tego dodano krakusy i skorygowano bytomską pomyłkę 105N/105Na co do wagonu 487.
W Katowicach doszły 3 wagony 105Na (277, 281 i 282) oraz skasowano stodwójkę.
W Bytomiu doszły 3 wagony 105Na (276 i 278) oraz wagon 487, ktory prawdopodobnie został przesunięty z grupy 105N, gdyż tam ubył jeden.
W Gliwicach doszły dwa wagony 105Na (256 i 259).
W Będzinie natomiast największe zawirowania. Doszły dwa wagony 105Na (279 i 280), a jednocześnie ubyły dwa wagony 105N (podejrzewam, że spodziewane 536 i 538). Ale skoro poprawiono błąd w Bytomiu z wagonem 487, to dlaczego nie w Będzinie. Czyżby coś więc wyjaśniło, że w tym przypadku błąd był po stronie monografii a nie spółki? Mimo kasacji 536 i 538 nadal mielibysmy w Będzinie 6 wagonów 105N.
Chyba, że poprawiono błąd z dwoma wagonami 105N (odjęto 2 z grupy 105N, dodano 2 do 105Na), jednocześnie zapomniano o 279 i 280, a 536 i 538 ciągle są na stanie. Ale nie wierzę w taki brak profesjonalizmu.
Jest jeszcze jedna możliwość i chyba najbardziej prawdopodobna. Zrobiono korektę, wagony 536 i 538 są jeszcze na stanie, ale skasowano jakieś dwa wagony 105Na
W Katowicach doszły 3 wagony 105Na (277, 281 i 282) oraz skasowano stodwójkę.
W Bytomiu doszły 3 wagony 105Na (276 i 278) oraz wagon 487, ktory prawdopodobnie został przesunięty z grupy 105N, gdyż tam ubył jeden.
W Gliwicach doszły dwa wagony 105Na (256 i 259).
W Będzinie natomiast największe zawirowania. Doszły dwa wagony 105Na (279 i 280), a jednocześnie ubyły dwa wagony 105N (podejrzewam, że spodziewane 536 i 538). Ale skoro poprawiono błąd w Bytomiu z wagonem 487, to dlaczego nie w Będzinie. Czyżby coś więc wyjaśniło, że w tym przypadku błąd był po stronie monografii a nie spółki? Mimo kasacji 536 i 538 nadal mielibysmy w Będzinie 6 wagonów 105N.
Chyba, że poprawiono błąd z dwoma wagonami 105N (odjęto 2 z grupy 105N, dodano 2 do 105Na), jednocześnie zapomniano o 279 i 280, a 536 i 538 ciągle są na stanie. Ale nie wierzę w taki brak profesjonalizmu.
Jest jeszcze jedna możliwość i chyba najbardziej prawdopodobna. Zrobiono korektę, wagony 536 i 538 są jeszcze na stanie, ale skasowano jakieś dwa wagony 105Na
Totalne nieporozumienie kasowac 375, przecież ten wagon nie wygląda wcale zle. Stoi z tyłu na torach odstawczych, ale jest kompletny i mógłby jeszcze pojezdzic.
582 pocięty a 580 w trakcie rozbiórki w hali. Lepiej by 715 skasowali , ten wagon woła o pomstę do nieba , koszmar. Nie dosyc że zardzewiały, to jeszcze to malowanie w różnych odcieniach.
582 też w nieciekawym stanie, jak się przyjrzec.
582 pocięty a 580 w trakcie rozbiórki w hali. Lepiej by 715 skasowali , ten wagon woła o pomstę do nieba , koszmar. Nie dosyc że zardzewiały, to jeszcze to malowanie w różnych odcieniach.
582 też w nieciekawym stanie, jak się przyjrzec.
Chyba chodzi Ci o #592, bo #582 jeszcze jest na stanie. #582 jest pewnie w podobnym stanie jak #580 czyli fatalnym.hanys76 pisze:582 pocięty a 580 w trakcie rozbiórki w hali.
Co do Zawodzia to dziwne jest to, że nie malują na kremowo listew w #340 (czyli kolegi do składu skasowanego #318). Wagon ten jest też w dość złym stanie przynajmniej jeśli chodzi o blacharkę.
*SDIP (U.N.O.)
Wagon #592 fizycznie już nieistnieje. Znalazłem tylko połówkę drzwi z szafki bezpieczników. Mam fotkę :mryellow: .Peter pisze:Chyba chodzi Ci o #592, bo #582 jeszcze jest na stanie. #582 jest pewnie w podobnym stanie jak #580 czyli fatalnym.hanys76 pisze:582 pocięty a 580 w trakcie rozbiórki w hali.
Co do Zawodzia to dziwne jest to, że nie malują na kremowo listew w #340 (czyli kolegi do składu skasowanego #318). Wagon ten jest też w dość złym stanie przynajmniej jeśli chodzi o blacharkę.
#715 wygląda fatalnie, ale to nie jest powód by go kasować. Wystarczy go pomalować.
Co do #340, możliwe, że jest następny do kasacji.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2008, 19:16 przez Boguś, łącznie zmieniany 2 razy.
Tak to 592 jest pocięty, jego szczątki leżą z tyłu zajezdni , tak samo jak resztki z 764 lub 763.
Na drugiej hali , koło lakierni obok wagonu 490 na torach stały wózki prawdopodobnie z 592, albo ze składu 764+763 .
Z 580 została już tylko buda, w środku wszystko wyszabrowane. Teraz dopiero widac w jakim stanie był, wszystko przegnite. Blachy z wagonu 764 lub 763 stoją w hali w kącie, widocznie do czegoś to się przyda.
Wagon 258 stoi za halą, ma pootwierane szafki bezpiecznikowe i klapy nad drzwiami, zapewne coś z elektryką pochrzanione.
609 ma skrzywioną ramę także żyletki pewnie.
Według mnie to z 582 powinni zrobic to co z 580, oba jednakowo zdezolowane.
Na drugiej hali , koło lakierni obok wagonu 490 na torach stały wózki prawdopodobnie z 592, albo ze składu 764+763 .
Z 580 została już tylko buda, w środku wszystko wyszabrowane. Teraz dopiero widac w jakim stanie był, wszystko przegnite. Blachy z wagonu 764 lub 763 stoją w hali w kącie, widocznie do czegoś to się przyda.
Wagon 258 stoi za halą, ma pootwierane szafki bezpiecznikowe i klapy nad drzwiami, zapewne coś z elektryką pochrzanione.
609 ma skrzywioną ramę także żyletki pewnie.
Według mnie to z 582 powinni zrobic to co z 580, oba jednakowo zdezolowane.
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 27 lut 2008, 18:21
- Lokalizacja: Zabrze
Nie prawdopodobnie tylko na pewnoPeter pisze:a #774 prawdopodobnie dalej gnije na tyłach zajezdni.
http://www.tramwaje.cp6.win.pl/2008/DOZS/103.jpg
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Wpisanymi datami kasacji są daty ostatniego zaobserwowania ich przez nas na linii, więc najprawdop. nie są one prawdziwe.ff pisze:Wpis został dokonany na podstawie posta DW sprzed kilku dni o wagonach odstawionych. Domyślam się kto to zrobił.Boguś pisze:Zajrzałem sobie do bazy taboru w WPK i zauważyłem, że brakuje wagonów #536 i #538 z Będzina.
Póki co nie było jeszcze oficjalnej informacji, więc przywróciłem je do listy (pojawią się z opóźnieniem).
No, właśnie. Tutaj też ktoś wpisał przeniesienie, choć zapewne nie miał oficjalnych informacji i zapewne jest to również wypożyczenie (albo, tak jak piszesz, wszystkie 4 składy, które przywędrowały do Zawodzia mogły być oficjalnie przeniesione). Tutaj na razie nie wprowadzam zmian, bo nie wiem co jest źle, a co dobrze.ff pisze:Podobnie ma się rzecz z przeniesieniem 495+496 i 571+618 do Zawodzia. To może być wypożyczenie. A będzińskie składy z pierwszej transzy mogły być równie dobrze jako przeniesienie (ale tu akurat nie sądzę).
Trzeba by wreszcie rozwikłać wszelkie niejasności, bo pewnie jest trochę spraw, o których nie wiemy (np. kasacje, bo zapewne #536 i #538 są już od dawna skreślone, podobnie jak #317, #321 i #609, które są już długo odstawione...)
No ja już mówiłem, że byłbym chętnymemphis pisze:Po prostu trzeba się wybrać do TŚ i poprosić o te wszystkie brakujące informacje. Ja chętnie przedstawię tam kogoś kto by się tym zajął bardziej na stałe (czyli uzupełniał dane co jakiś czas), bo niestety sam nie mam czasu żeby tego pilnować na bieżąco. Ktoś chętny? DW? Luki?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Ja teżluki pisze:No ja już mówiłem, że byłbym chętnymemphis pisze:Po prostu trzeba się wybrać do TŚ i poprosić o te wszystkie brakujące informacje. Ja chętnie przedstawię tam kogoś kto by się tym zajął bardziej na stałe (czyli uzupełniał dane co jakiś czas), bo niestety sam nie mam czasu żeby tego pilnować na bieżąco. Ktoś chętny? DW? Luki?
Wagon 656 został skasowany jeszcze w 2008 roku, to samo 381, lada moment przyjedzie z Chorzowa 677 i będzie taki sam jak 620. Co się tyczy wagonu 381, to w dziewięćdziesiątych latach pojawił się na linii 3 w składzie 381 - 408. Razem z nim był także drugi skład 417 - 418. Oba były prawie że identyczne - ten pierwszy jeździł na poc. 33, drugi na 34. Z biegiem lat skład 381-408 został wycofany z linii 3, a to z tego powodu, że wagon 381 był przechylony na lewą stronę i często dochodziło do uszkodzeń pantografu.
W latach osiemdziesiątych jako nowe przyjechały składy, które na stałe jeździły na linii 3:
649-650, 651-652. 654-653, 656-655, 657-658. W 1997 na linii 3 jeździł skład 502-503, ale 502 poległ w wypadku, a 503 jeździł w składzie z 658, a teraz to solówka.
W latach osiemdziesiątych jako nowe przyjechały składy, które na stałe jeździły na linii 3:
649-650, 651-652. 654-653, 656-655, 657-658. W 1997 na linii 3 jeździł skład 502-503, ale 502 poległ w wypadku, a 503 jeździł w składzie z 658, a teraz to solówka.
Puschel
Pewnie niektóre części się przydały, ale podejrzewam, że stan techniczny #656 nie należał do najlepszych. W końcu to ex. #378 z 1975r. więc staruszek.ff pisze:A czemuż to 656 został skasowany? Jakiś konkretny poważniejszy powód czy brakowało części i trzeba było coś wybrać?
Czyżby te dziwnie naklejone wąskie numerki "656" to było takie oznaczenie jako przeznaczenie do kasacji? #318 też miał odwrócone brzuszki w ósemce
*SDIP (U.N.O.)
Zastanawia mnie tylko dlaczego #609, #641, #656 i #770 są wpisane jako 105Nluki pisze:Uzupełniłem listę kasacji wagonów liniowych. Jednocześnie spostrzegłem brak listy kasacji wagonów technicznych.
Dopisałem: #452, #609, #641, #656, #770
A po kasacji #452 w Będzinie są już tylko 3 wagony 105N - #448, #515 i #539 (zakładając, że #536 i #538 również zostały skreślone).
No właśnie. Dziwie się, że TŚ w obecnej, bardzo marnej sytuacji taborowej kasuje sprawne wozy. Nie wiem jak #656, ale #452 i jeśli się nie mylę #770 też nie były w aż tak tragicznym stanie. #452 to rzeczywiście jeden z gorszych wozów bo 105N, ale #334 jest raczej w o wiele gorszym stanie, a jeździ nadal...Peter pisze:#770 skasowany?luki pisze:Dopisałem: #452, #609, #641, #656, #770
#317+321, #536 oraz #538 zapewne również zostały skasowane gdzieś na przełomie lata/jesieni jeśli nie wcześniej.
Kilka lat temu widziałem pod zajezdnią zmianę motorniczych w 688 albo 687 i opuszczający motorowy powiedział na odchodne zmiennikowi "To jest bardzo dobry wagon".Peter pisze:Tych moich słów chyba nie można brać tak zupełnie na poważnie, chociaż #687 i #688 nie brylują swoim stanem technicznym. Może są ładnie pomalowane, ale to chyba wszystko.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości