Strona 1 z 1

Kasacje w 2020 roku

: 16 lut 2020, 09:56
autor: #530+540
Zakładam temat w związku z rozpoczęciem nowego roku. W tym roku do TŚ mają trafić nowe wagony z moderntransu. Bez kasacji się nie obejdzie. Pewne jest to że w tym roku pożegnamy się z wieloma wiedeńczykami i paroma stopiatkami. I pomyśleć że za 12 miesięcy pod moim postem będzie mnóstwo innych...

Re: Kasacje w 2020 roku

: 21 mar 2020, 10:22
autor: #530+540
Pierwszy ruch dotyczący kasacji: #518 stracił pantograf na rzecz #751 i został przeniesiony za #7. #931 to samo. Przed halą obok jakiejś zgnitej roboczej N i zurka #740 (po kolizji, bo ten plastik na przodzie jest zarysowany) stoi wiedeniec bez pantografu (chyba kolejna kasacja) #937 prawdopodobnie opuścił już zajezdnie, bo nigdzie go nie było... a szkoda, bo był wyjątkowy za to, że miał zachowane logo Wiedeńskiego przewoźnika i kilka innych rzeczy z tamtych stron.

Re: Kasacje w 2020 roku

: 21 cze 2020, 19:36
autor: #530+540
Wg. pliku pdf TŚ "Odpowiedzi na pytania wykonawcy" wagony #456+457 mają ważne badania do 15.06. Sam skład nie wyjeżdża już prawie 2 miesiące, jest strasznie awaryjny, wagony mają niskie nr. fabryczne jak i rok produkcji (1977). Myślę że TŚ go tak trzymają w zajezdni aż mu się skończy ważność badania technicznego i go odstawią na dobre.

EDIT: Podsumujmy tegoroczne kasację:
#255, #924, #934, #940 i ew. #941.

Re: Kasacje w 2020 roku

: 13 wrz 2020, 23:04
autor: Nex838
Podobno na Zawodziu są wpisane w tym roku na kasację wagony: #524, #566 oraz #598, ale ja szczerze w to wątpię, bo #524 i #598 mają dopuszczenie jeszcze do przyszłego roku, a #566 miał w tym roku mini-remont i dosyć dobrze jeździ, jak i wygląda. Obawiam się też o #537+529, bo dopuszczenie ma do 21, a nic przy nim nie jest robione (inne tegoroczne rejestracje nie jeździły już spory czas przed nią). Chyba, że tylko podbiją papier, i byle do dostarczenia Pes... Choć sam skład jest w dobrym stanie, jak na Będzińskie standardy, więc może będzie robiony po wygaśnięciu dopuszczenia. Każda wiedza na jego temat jest dla mnie cenna... ;)

Re: Kasacje w 2020 roku

: 14 wrz 2020, 06:50
autor: #530+540
Że #598 :shock: ? Przecież to jeden z młodszych wagonów.

Re: Kasacje w 2020 roku

: 09 paź 2020, 04:23
autor: Nex838
Rocznik 1993. Stan techniczny też dobry. Ale podobno chodzi o to, że ma stare wnętrze, a jego wymiana jest już traktowana jako modernizacja w ramach RB/RK.

EDIT: W tym roku do kasacji ma trafić również skład #264+265. Najbardziej oryginalne 105Na łącznie ze #111+112 oraz #629+630, choć w przeciwieństwie do swoich kolegów, ten to ex. 105N rocznik 1977. Nie spodziewałem się, że przy takich brakach taborowych, i epidemii koronawirusa trafi do kasacji tyle stopiątek... E1 też zostały skasowane przed wygaśnięciem dopuszczenia, co w sumie zagraża także wagonom #524 i #598, pomimo tego, iż według papierów mogą jeździć do przyszłego roku.

Re: Kasacje w 2020 roku

: 09 paź 2020, 05:56
autor: IgorMike
Halo halo, 111+112 na historyka

Re: Kasacje w 2020 roku

: 09 paź 2020, 06:19
autor: Nex838
To wiadomo ;) Mam też cichą nadzieję, że może jednak #264+265 nie zostanie skasowany, a zostanie chociażby dawcą do #313...

Re: Kasacje w 2020 roku

: 19 lis 2020, 01:41
autor: Nex838
Kolejnymi pretendentami do kasacji są #509 oraz #607. Ten drugi, kto wie, ale pierwszy ma na to 90% szans. Jest w tragicznym wręcz stanie i nic przy nim nie robią. Jak w przyszłym tygodniu będzie dalej jeździł to można się spodziewać odstawienia. Dopuszczenie ma do 30 listopada.

Re: Kasacje w 2020 roku

: 19 lis 2020, 07:31
autor: #530+540
Nex838 pisze:
19 lis 2020, 01:41
Kolejnymi pretendentami do kasacji są #509 oraz #607. Ten drugi, kto wie, ale pierwszy ma na to 90% szans. Jest w tragicznym wręcz stanie i nic przy nim nie robią. Jak w przyszłym tygodniu będzie dalej jeździł to można się spodziewać odstawienia. Dopuszczenie ma do 30 listopada.
Żeby mi #509 skasować? Ja się na to nie godzę ;) A co do #607 to jest on po dwóch poważnych wypadkach, kto wie czy tam czegoś na Zawodziu nie zmajstrowano...