Strona 2 z 4

Re: Kasacje.

: 19 lis 2007, 18:56
autor: Boguś
DW pisze:#576 jednak już nie powróci... :cry:
Po przebudowie #575 na solówkę i likwidacji w niej gniazd byłem w 100% przekonany, że #576 będzie skasowany. Będzin nie rozpiąłby na stałe, bez żadnego powodu swojego najlepszego składu.

: 19 lis 2007, 19:11
autor: Peter
Dziękuję i witam beni. Uzupełniam listę w takim razie. :wink:
A KZK GOP i TŚ należą się gratulacje za pozbywanie się taboru i braku wagonów do obsługi linii. Oj ludzie będą marznąć na przystankach...
Ciekawe, że jakimś cudem nie skreślono jeszcze #620 i #764. :roll: Piszę to ironicznie oczywiście...

: 19 lis 2007, 19:22
autor: Boguś
Peter pisze:Ciekawe, że jakimś cudem nie skreślono jeszcze #620 i #764. :roll:
bo #619 + #787 = #620. #764 być może zostanie spięty z #776.

: 19 lis 2007, 20:34
autor: Peter
Podliczyłem ilostan taboru, biorąc pod uwagę otrzymane dane. :mruga:

Wagony w ruchu liniowym:

N: 2szt.
102Na: 7szt.
105N: 22szt.
105Na: 284szt.
105N-2K: 6szt.
105Nm-2K: 1szt.
111N: 4szt.
116Nd: 17szt.

Łącznie: 343szt.

Uwagi
1. Nie są wliczone do spisu #341, #342 i #789
2. Należy wziąć pod uwagę, że są również wagony zepsute czy w remontach w ZUR i poza GOP, które spis uwzględnia.


Jednym słowem sytuacja taborowa to istny dramat, wręcz katastrofa. :cry:
Przypomnę, że dla przykładu na początku lat 90-tych liczba wagonów wynosiła ponad 500 sztuk w tym ok. 100 stodwójek...

: 20 lis 2007, 09:21
autor: beni
Tylko zapomniałeś dodać że od początku roku 2008 ( 01 - 06 ) spodziewana jest dostawa używanych 105 z krakowa w ilości 44 sztuk .
Kraków podczas włączania do ruchu 24 wagonów ngt6/3 z czego 3 już są złożone (2027 2028 2029 ) i uruchomione .
Kraków wycofuje 105 z ruchu a one są w owiele lepszej kondycij niż Śląskie stąd pomysł by odkupić te wagony z krakowa ( opinia zarządu tramwajów w chorzowie pozytywnie wyraziła się o zakupie 105 z krakowa ) . Porozumienie podpisano o zakupie we wrześniu tego roku pierwsze stopiątki mają rafić na początku stycznia 2008 ( a nie wykluczone że już w grudniu ) .

: 20 lis 2007, 17:28
autor: Peter
To dobrze, ale i tak nie rozwiązuje to problemu tramwajów w GOP. 15 wagonów już mamy powiedzmy z poprzedniej dostawy. Część z nich niestety to totalny złom nawet jak na nasze warunki.
Pamiętam chociażby lata 90-te i wiem jak funkcjonowało PKT. Wagonów do dyspozycji było o wiele więcej. Wiadomo jednak jak się w Polsce dba o państwowe firmy... W tym roku wreszcie zaświeciło się światełko w tunelu.
Na Śląsku i w Zagłębiu są potrzebne inwestycje w wysokości wielu wręcz mld złotych w najbliższych latach jeśli chodzi o tramwaje. Taka jest prawda.

Dzięki oczywiście za wszelkie tego typu informacje. :)

: 02 gru 2007, 23:34
autor: Peter
Co do 105Na to jest ich o jedną sztukę więcej, bo nie policzyłem #756K. Stąd wagonów liniowych w tej chwili będzie 343.

: 07 mar 2008, 20:56
autor: DW
Z bazy taboru WPK zniknęło parę wozów, które zostały już skreślone ;) Są to (w nawiasie miesiąc kasacji):
- #119 (wrzesień 2007)
- #163 (czerwiec 2007)
- #166 (sierpień 2007)
- #168 (styczeń 2008)
- #376 (sierpień 2007)
- #597 (sierpień 2007)
- #619 (sierpień 2007)
- #696 (sierpień 2007)
- #763 (sierpień 2007)
- #787 (sierpień 2007)

Zaktualizowałem listę w pierwszym poście

: 09 mar 2008, 20:57
autor: Boguś
DW pisze:Z bazy taboru WPK zniknęło parę wozów, które zostały już skreślone ;) Są to (w nawiasie miesiąc kasacji):
- #119 (wrzesień 2007)
- #163 (czerwiec 2007)
- #166 (sierpień 2007)
- #168 (styczeń 2008)
- #376 (sierpień 2007)
- #597 (sierpień 2007)
- #619 (sierpień 2007)
- #696 (sierpień 2007)
- #763 (sierpień 2007)
- #787 (sierpień 2007)

Zaktualizowałem listę w pierwszym poście
Nawet szybko skreślili #168, a #241 nadal na stanie.

: 09 mar 2008, 21:11
autor: memphis
Boguś pisze:Nawet szybko skreślili #168, a #241 nadal na stanie.
A czemu 241 ma nie być na stanie? 168 się spalił, widać szybko poszło z ubezpieczycielem, więc został skreślony. 241, jak i pozostałe stodwójki, gnije pod płotem w zajezdni, ale poza tym nic mu nie dolega przecież ;)

: 09 mar 2008, 21:15
autor: Boguś
memphis pisze:
Boguś pisze:Nawet szybko skreślili #168, a #241 nadal na stanie.
A czemu 241 ma nie być na stanie? 168 się spalił, widać szybko poszło z ubezpieczycielem, więc został skreślony. 241, jak i pozostałe stodwójki, gnije pod płotem w zajezdni, ale poza tym nic mu nie dolega przecież ;)
Sugerowałem się tylko tym, że był dłużej odstawiony niż #168. Poza tym #241 już ledwo zipiał.

: 09 mar 2008, 23:27
autor: memphis
Boguś pisze:Sugerowałem się tylko tym, że był dłużej odstawiony niż #168. Poza tym #241 już ledwo zipiał.
One wszystkie ledwo zipią ;) W każdym razie raczej nie będą skreślane żadne stodwójki w tej chwili, raczej dopiero po skończeniu się im okresu rejestracji (czerwiec i wrzesień).

Natomiast właśnie z uwagi na te terminy i fakt, że właściwie z dnia na dzień mogą przestać jeździć (jakaś poważniejsza awaria, czy kolizja) to być może już w maju odbędzie się impreza dla miłośników, rajd stodwójką po GOPie (165, chyba, że się rozpadnie, wtedy 205).

: 10 mar 2008, 14:09
autor: shinkadamo
memphis pisze:to być może już w maju odbędzie się impreza dla miłośników, rajd stodwójką po GOPie (165, chyba, że się rozpadnie, wtedy 205).
Właśnie zastanawiałem się, czy będzie jakaś impreza pożegnalna tych wagonów ;)

: 10 mar 2008, 17:54
autor: R_G
Byłoby świetnie gdyby coś takiego było zrobione, a czy to są jakieś pewne informacje?

DOPISANE (odnosi się do poniższego postu)
Jednak #7 jak i #8 to nie to samo co #205 czy #165.
To pytam się czy ten ktoś oficjalnie planuje.

: 10 mar 2008, 18:59
autor: luki
Jeśli stodówjki przetrwają do daty zaplanowanej na ten "rajd" to pewnie tak.
Jakby co to są jeszcze #7 i #8 ;)

: 10 mar 2008, 19:57
autor: memphis
Mika0005 pisze:Byłoby świetnie gdyby coś takiego było zrobione, a czy to są jakieś pewne informacje?

DOPISANE (odnosi się do poniższego postu)
Jednak #7 jak i #8 to nie to samo co #205 czy #165.
To pytam się czy ten ktoś oficjalnie planuje.
Tak, to sa pewne informacje. 8 to nie 102Na, jak można zauważyć. Oczywiście, że w ostateczności jest jeszcze 7, ale on się średnio nadaje na imprezę pożegnalną.

: 11 mar 2008, 17:22
autor: shinkadamo
memphis pisze:
Mika0005 pisze:Byłoby świetnie gdyby coś takiego było zrobione, a czy to są jakieś pewne informacje?

DOPISANE (odnosi się do poniższego postu)
Jednak #7 jak i #8 to nie to samo co #205 czy #165.
To pytam się czy ten ktoś oficjalnie planuje.
Tak, to sa pewne informacje. 8 to nie 102Na, jak można zauważyć. Oczywiście, że w ostateczności jest jeszcze 7, ale on się średnio nadaje na imprezę pożegnalną.
Czekamy z niecierpliwością :-) EOT

: 14 mar 2008, 21:57
autor: 37
I tak dlugo u nas pojeździły... mimo wszystko szkoda, że odchodzą :-(
Nie rozumiem własciwie czemu stojące pod płotem na tyłach zajezdni stodwójki nie zostały skreślone?

No i nie zobaczę już stodwójki na moim przystanku... bo póki co podjeżdza na niego minibusik :/

Jak piszesz kilka rzeczy zaraz po sobie w tym samym temacie to możesz to dopisać do poprzedniego postu poprzez opcję "Edytuj"/DW

: 30 mar 2008, 15:03
autor: Peter
Uzupełniłem listę o wagony przewidziane do kasacji, żeby nie szukać potem po forum. :mruga:
#576 jest jeszcze na stanie ?

: 30 mar 2008, 19:08
autor: ff
Ja bym unikał wypisywania "przewidzianych do kasacji". Memphis już pisał, że to nie oznacza nawet, że w tym roku. A w 2001 roku np. 338 był przewidziany do kasacji. I co? Jeździł jeszcze kilka lat w takim stanie bez większej ingerencji :P Dopiero wypadek spowodował, że się nim zajęli, ale w zupełnie innym kierunku ;)

: 30 mar 2008, 19:15
autor: Peter
OK. Zgodnie z Twoim życzeniem.
Wkleję sobie jednak to tak dla siebie. ;)

Przewidziane do kasacji:
102Na: #169, #228, #231, #241, #247
105N: #536, #538
105Na: #318, #325, #576, #580, #592, #764


Ten temat to jest w końcu taki zlewik kasacyjny. :-)

: 30 mar 2008, 20:20
autor: DW
Peter pisze:Przewidziane do kasacji:
102Na: #169, #228, #231, #241, #247
105N: #536, #538
105Na: #318, #325, #576, #580, #592, #764
Według danych w portalu WPK to #169 ma być prawdop. pozostawiony na historyczny.
Natomiast #576 będzie chyba jednak naprawiany, bo wycięto mu uszkodzony przód, a nie usunięto innych części, które mogły by im się przydać jako zamienne do innych wagonów (np. pantograf i szyby). Choć sam już nie wiem co z nim będzie, bo cały czas słychać inne wersje o tym, co ma z nim być...

: 30 mar 2008, 20:34
autor: ff
DW pisze:Choć sam już nie wiem co z nim będzie, bo cały czas słychać inne wersje o tym, co ma z nim być...
Zależy kto to mówi. Na zajezdniach z reguły słyszę nieprawdy lub coś się później nie sprawdza. Nauczyłem się te informacje nie traktować poważnie, co chyba już zauważyliście :) Decyzje takie zapadają zza biurka i nie są zapewne znane niższemu szczeblowi na wiele miesięcy przed.

: 30 mar 2008, 20:35
autor: memphis
DW pisze:
Peter pisze:Przewidziane do kasacji:
102Na: #169, #228, #231, #241, #247
105N: #536, #538
105Na: #318, #325, #576, #580, #592, #764
Według danych w portalu WPK to #169 ma być prawdop. pozostawiony na historyczny.
Chcielibyśmy (tzn. KMTM), żeby, oprócz 205, zostawić i 165 i 169 na historyczne, a w przyszłości złożyć z nich jeden. Natomiast na piaskarkę (na którą TŚSA chcą przekwalifikować 165) można przecież przerobić 7-kę.

: 31 mar 2008, 19:14
autor: Peter
memphis pisze:Chcielibyśmy (tzn. KMTM), żeby, oprócz 205, zostawić i 165 i 169 na historyczne, a w przyszłości złożyć z nich jeden. Natomiast na piaskarkę (na którą TŚSA chcą przekwalifikować 165) można przecież przerobić 7-kę.
Tak nawiasem mówiąc, właśnie fajnie by było gdyby istniała możliwość zrobienia nie tylko składu 102N+102Na (i odwrotnie), ale również 2x102Na.
Sam bym się czymś takim przejechał, bo ostatnio miałem taką możliwość kilkanaście lat temu. :(
Póki co to sam ex. #150 się niestety rozpada a z przodu odpadł mu ostatnio duży płat farby... :/
DW pisze:Natomiast #576 będzie chyba jednak naprawiany, bo wycięto mu uszkodzony przód, a nie usunięto innych części, które mogły by im się przydać jako zamienne do innych wagonów (np. pantograf i szyby). Choć sam już nie wiem co z nim będzie, bo cały czas słychać inne wersje o tym, co ma z nim być...
Widziałem na TWB, że #448 "latał" wspólnie z #576 ( :arrow: foto ). Poczekamy - zobaczymy. :mruga:

: 31 mar 2008, 19:21
autor: memphis
Peter pisze:Tak nawiasem mówiąc, właśnie fajnie by było gdyby istniała możliwość zrobienia nie tylko składu 102N+102Na (i odwrotnie), ale również 2x102Na.
Takiej możliwości na pewno nie będzie, bo nawet zakładając wyremontowanie wszystkich wagonów to tylko 150 i 165/9 będą mieć gniazda, 205 nie.
Póki co to sam ex. #150 się niestety rozpada a z przodu odpadł mu ostatnio duży płat farby... :/
On się od lat rozpada ;)

: 29 sie 2008, 08:27
autor: Peter
Wyrzuciłem z listy #375 bo wg 105Na jest w pełni sprawny. Lepiej nie dopisywać jak nie ma 100% pewności. ;)

: 29 sie 2008, 09:39
autor: 37
Poprawka do roku 2008 odnośnie wagonu #169 :)

: 30 sie 2008, 21:49
autor: Wiroos
Można by dopisać #318, którego nie ma już na stanie od jakiegoś czasu. Wagon jednak fizycznie jeszcze istnieje.

: 30 sie 2008, 23:30
autor: Peter
Może jak zechcą zrobić #282, to #318 jeszcze się na L załapie. Takie plany ponoć mieli co do #318 ;-)
Powraca też kwestia #375. Nie wiem w sumie co z tym zrobić...

: 31 sie 2008, 01:39
autor: Karol
Peter pisze:Może jak zechcą zrobić #282, to #318 jeszcze się na L załapie. Takie plany ponoć mieli co do #318 ;-)
Powraca też kwestia #375. Nie wiem w sumie co z tym zrobić...

A ja słyszałem, że pudło 318 było zakontraktowane dla Policji/Straży Pożarnej jako "manekin" :mryellow: do ćwiczeń.

: 31 sie 2008, 10:06
autor: Wiroos
Karol pisze:A ja słyszałem, że pudło 318 było zakontraktowane dla Policji/Straży Pożarnej jako "manekin" :mryellow: do ćwiczeń.
Miało być, ale chyba nic z tego nie będzie...

: 31 sie 2008, 10:08
autor: Peter
A może na historyczny, w końcu to nr fabr. 10. :-) Oczywiście żartuję. ;)

: 28 paź 2008, 20:44
autor: 116Nd#808
Mam pytanie. Dlaczego wagonu #230 nie ma na tej liście? Został on skasowany w 2007r. ;)

: 28 paź 2008, 21:08
autor: DW
116Nd#808 pisze:Mam pytanie. Dlaczego wagonu #230 nie ma na tej liście? Został on skasowany w 2007r. ;)
Słuszna uwaga. Musiał się nam gdzieś zapodziać. Dopisałem do listy.
Dzięki :)

: 29 paź 2008, 19:08
autor: Boguś
Dopisuję również 205.

: 29 paź 2008, 20:10
autor: Peter
#205 przecież chyba nie skasowali ? Póki co to on nie ma rejestracji.

: 29 paź 2008, 20:12
autor: Boguś
Peter pisze:#205 przecież chyba nie skasowali ?
#205 nadal istnieje z przeznaczeniem jako zabytkowy. Ze stanu zdjęto go 22 września.

: 29 paź 2008, 20:15
autor: Peter
OK. Dodałem tylko komentarz, bo wagon nadal istnieje.

: 29 paź 2008, 20:19
autor: DW
Przeznaczony na zabytkowy jest też #169.

: 29 paź 2008, 20:55
autor: Peter
Tak sobie patrzę na te kasacje i jest jakaś szansa, że przynajmniej bilans zakupionych stopiątek do skasowanych będzie dodatni w tym roku. No cóż jeszcze dwa długie miesiące. :eye:

: 14 lut 2009, 21:45
autor: DW
[quote="W temacie "Listy w pierwszych postach tematów" memphis"]Wyjaśniło się w kwestii ilostanu wagonów w Będzinie - 536 i 538 jednak zostały już skasowane (z dniem 1 września 2008 r.)...[/quote]
Zatem dopisałem je do listy. W tym [2008] roku w Będzinie skreślono połowę wagonów typu 105N, bo 3 z 6. Obecnie pozostały już tylko #448, #515 i #539, z czego dwa ostatnie posiadają przetwornice statyczne, więc można wnioskować, że są w nieco lepszym stanie i zostaną może skasowane nieco później.

: 20 wrz 2009, 10:46
autor: Peter
Do skreślonego 20 stycznia #582 dopisane zostały wagony: #317 (zdjęty ze stanu 01.06.2009), #588+589 (zdjęte ze stanu 15.06.2009) i #769 (zdjęty ze stanu 01.07.2009).
Daty skreślenia wziąłem z bazy taboru wpk.katowice.

: 02 lut 2010, 13:40
autor: puschel
589 ma przejść remont w ZUR-ze, to należy go skreślać z listy, czy nie?

: 02 lut 2010, 14:17
autor: luki
puschel pisze:589 ma przejść remont w ZUR-ze, to należy go skreślać z listy, czy nie?
#588+589 został skasowany, więc tego się trzymamy. A to co po #589 zostało i tak już w ZURze nie ma ;)
Ty samym z "ZURkowej" listy usuwam #589.

: 18 wrz 2011, 14:28
autor: Peter
Do tegorocznych kasacji można już dopisać 105N #515, który poszedł wczoraj z dymem.

: 18 wrz 2011, 15:34
autor: DW
Peter pisze:Do tegorocznych kasacji można już dopisać 105N #515, który poszedł wczoraj z dymem.
Ale całkiem możliwe, że wciąż jest jeszcze na stanie.
Chyba, że ma ktoś pewne info z TŚ, że został już skreślony?

: 19 sie 2012, 15:15
autor: KZKGaPowicz
Można dopisać #662.

: 18 wrz 2012, 21:15
autor: Iwo
Na torach z pasażerami nie zobaczymy już wagonów 105Na:

#498
#501

Prawdopodobnie w niedziele 23 września br odbędą swój ostatni przejazd z Będzina do ZUR Chorzów Batory.

: 19 wrz 2012, 20:21
autor: DW
Iwo pisze:Na torach z pasażerami nie zobaczymy już wagonów 105Na:
#498
#501

Prawdopodobnie w niedziele 23 września br odbędą swój ostatni przejazd z Będzina do ZUR Chorzów Batory.
Niezłe hebelki z nich były (a w #498 wiecznie śmierdziało menelami nawet jak ich nie było :-P), ale mimo wszystko szkoda ich :( W końcu ile to razy jeździło się nimi do szkoły jak non-stop kursowały na 21 i 26 ;)
Do #498 miałem szczególny sentyment, bo to on najczęściej mi się trafiał jak zacząłem jeździć tramwajkami do gimnazjum ;)