Strona 1 z 1

Kasacje w 2015 roku

: 18 sty 2015, 21:01
autor: Boguś
Przesądzony jest los będzińskiego +513. Wagon będzie jeździł do końca rejestracji, czyli maksymalnie pół roku.

: 18 sty 2015, 21:30
autor: Peter
Być może dlatego tak krótko był w ZUR, bo okazało się, w jakim naprawdę jest stanie.

: 18 sty 2015, 21:33
autor: Boguś
Peter pisze:Być może dlatego tak krótko był w ZUR, bo okazało się w jakim naprawdę jest stanie.
Dokładnie tak było. Jego naprawa była nieopłacalna.

: 24 paź 2015, 19:52
autor: DW
W zestawieniu liczby wagonów w ogłoszeniu u zamówieniu na "Mycie i sprzątanie wagonów tramwajowych Spółki" liczba wozów typu 105Na wynosi 155. Nie ma wyszczególnionych typów 105N2K i 111N, więc muszą być liczone jako 105Na. Obecnie wozów typu 105Na, 105N2K i 111N jest łącznie 173. Oznacza to planowane kasacje. Nie jestem tylko pewien czy rzeczywiście ubędzie aż 18 czy tylko 7 stopiątek, bo obecny ilostan na stronie TŚ zaniża liczbę wozów 105Na o 11 sztuk.

: 25 paź 2015, 12:36
autor: 666
To są dane do przetargu na mycie wagonów więc mogą być nieprecyzyjne. Moim zdaniem mogą nie uwzględniać kilku sztuk, które będą w remontach / naprawach (może taki trick, aby uzyskać lepszą ofertę)?

: 25 paź 2015, 13:34
autor: DW
W takim wypadku powinna być też zaniżona liczba wozów innych typów, m.in. Citadisów. Prędzej dane mogą być nieprecyzyjne, bo przez wypożyczenia wielu stopiatek TŚ mogą się gubić ile ich mają na stanie ;)

: 26 paź 2015, 14:54
autor: kolejorz.
TŚ mogą się gubić jaki mają ilostan taboru? To ładnie ...

: 27 paź 2015, 08:24
autor: Peter
Może ma to związek ze stopiątkami w leasingu zwrotnym.

: 27 paź 2015, 08:58
autor: DW
To by się zgadzało, bo w leasingu jest 12 wagonów, a tyle brakuje w ilostanie :)

: 08 gru 2015, 16:02
autor: polaraxa
Z dn 05/12/2015 zostały wycofane z ruchu i zdjęte ze stanu R-2 #558+559,#591 oraz #284 /KASACJA/.

: 08 gru 2015, 19:03
autor: tramwajarze z19
polaraxa pisze:Z dn 05/12/2015 zostały wycofane z ruchu i zdjęte ze stanu R-2 #558+559,#591 oraz #284 /KASACJA/.
Nie rozumiem tej decyzji. Przecież to dobre są wagony. A ten #284 nie miał w tym roku małego remontu w ZUR?

: 12 gru 2015, 22:41
autor: Boguś
tramwajarze z19 pisze:
polaraxa pisze:Z dn 05/12/2015 zostały wycofane z ruchu i zdjęte ze stanu R-2 #558+559,#591 oraz #284 /KASACJA/.
Nie rozumiem tej decyzji. Przecież to dobre są wagony. A ten #284 nie miał w tym roku małego remontu w ZUR?
#282 miał remont bieżący wraz z wymianą całej instalacji elektrycznej. #284 był w złym stanie, więc jego kasacja mnie nie zdziwiła. Szkoda mi trochę #591 ex. #781.

Nie wiedziałem, że #558+559 był na stanie Zawodzia.

: 13 gru 2015, 05:14
autor: pycio1400
Boguś pisze:
tramwajarze z19 pisze:
polaraxa pisze:Z dn 05/12/2015 zostały wycofane z ruchu i zdjęte ze stanu R-2 #558+559,#591 oraz #284 /KASACJA/.
Nie rozumiem tej decyzji. Przecież to dobre są wagony. A ten #284 nie miał w tym roku małego remontu w ZUR?
#282 miał remont bieżący wraz z wymianą całej instalacji elektrycznej. #284 był w złym stanie, więc jego kasacja mnie nie zdziwiła. Szkoda mi trochę #591 ex. #781.

Nie wiedziałem, że #558+559 był na stanie Zawodzia.
Boguś, w tym problem, że #284 się naprawdę bardzo dobrze jeździło :)

: 28 gru 2015, 22:36
autor: tramwajarze z19
Dwie fotki wagonu #622 w czasie kasacji.

: 31 gru 2015, 21:34
autor: polaraxa
Co się tyczy #579+610 zaholowany do R-3 /KASACJA/.

: 01 sty 2016, 01:18
autor: tramwajarze z19
polaraxa pisze:Co się tyczy #579+610 zaholowany do R-3 /KASACJA/.
Na pewno kasacja? Przyjechał na Stroszek, bo skończyło mu się dopuszczenie do ruchu przecież. Ponadto teraz czeka na rejestrację.

: 01 sty 2016, 10:58
autor: Peter
tramwajarze z19 pisze:Dwie fotki wagonu #622 w czasie kasacji.
Za nim zdaje się #347 stoi.

: 01 sty 2016, 13:56
autor: tramwajarze z19
Peter pisze:
tramwajarze z19 pisze:Dwie fotki wagonu #622 w czasie kasacji.
Za nim zdaje się #347 stoi.
Tak, za #622 stoi #347.

: 01 sty 2016, 19:24
autor: Boguś
tramwajarze z19 pisze:
polaraxa pisze:Co się tyczy #579+610 zaholowany do R-3 /KASACJA/.
Na pewno kasacja? Przyjechał na Stroszek, bo skończyło mu się dopuszczenie do ruchu przecież. Ponadto teraz czeka na rejestrację.
Ta zajezdnia nie przestaje mnie zaskakiwać w negatywnym słowa znaczeniu. To jest niepoważnie wypożyczać wagony w których kończy się dopuszczenie do ruchu. Takich dziwnych przypadków jest znacznie więcej. Przecież przed wprowadzeniem Bet na linię 5 był JEDEN przejazd testowy na którym nie sprawdzili czy drzwi przy otwieraniu i zamykaniu nie haczą o perony przystankowe.

A wisienką na torcie jest sytuacja kiedy przez kilka dni wagony jeżdżą z pustymi piasecznicami bo ktoś zapomniał zamówić piasek.

O jakim Ty oczekiwaniu mówisz. Taki #579+610 musi mieć przygotowanie do rejestracji przez minimum 2-3 miesiące.

Edycja 17.01.2016
"Czarnobyl" #579+610 został zdjęty ze stanu. Nie wiem czy jeszcze w 2015 czy już może w 2016 roku.

: 17 sty 2016, 21:59
autor: DW
W 2015 roku ze stanu skreślono 20 wagonów liniowych (w nawiasie data skreślenia):
R-1: #274 (29.01), #920 (31.03), #513 i #595 (29.09), #440+446 i #517 (30.11).
R-2: #284, #558+559, #591 (11.12).
R-3: #347 (19.11), #579+610 i #622 (11.12).
R-4: #256 i #260+261 (30.11), #561+382 (31.12).

Ponadto 30.09.2015 r. ze stanu zdjęto gliwicki wagon roboczy #91 (jego zdjęcia na phototrans.eu).

: 17 sty 2016, 22:11
autor: Dawid71552
DW pisze:R-4: #256 i #260+261 (30.11), #561+382 (31.12).
Co do #561+382 to coś się nie zgadza, gdyż według DPD z 4.01.2016 był na poc. 1904. A co z #708 ?

: 17 sty 2016, 22:23
autor: DW
Już nie raz wagony wysyłano na trasy już po skreśleniu ze stanu ;)
#708 nie został skreślony w 2015 roku. Nic więcej nie wiem.

: 17 sty 2016, 23:28
autor: tramwajarze z19
#708 posłuży jako części zamienne.

: 25 sty 2016, 21:33
autor: PatrykBe
#579+610 przeznaczone do kasacji.

: 26 sty 2016, 12:20
autor: DW
PatrykBe pisze:#579+610 przeznaczone do kasacji.
Przecież pisałem już tydzień temu, że w grudniu zostały skreślone ze stanu.

: 02 mar 2016, 18:32
autor: elot360
Pojawiło się ogłoszenie na temat złomowania wyżej wymienionych wagonów.

Co ciekawe do kasacji poszły 2 pudła oraz jeszcze parę E1. Z Gliwic natomiast ściągnięto wagon "typu 102". Ktoś wie o jaki może chodzić?

Ogłoszenie

: 02 mar 2016, 18:33
autor: DW
elot360 pisze:Z Gliwic natomiast ściągnięto wagon "typu 102". Ktoś wie o jaki może chodzić?
102Na #205.

: 02 mar 2016, 21:40
autor: elot360
DW pisze:
elot360 pisze:Z Gliwic natomiast ściągnięto wagon "typu 102". Ktoś wie o jaki może chodzić?
102Na #205.
A on nie był na historyczny odstawiony?

: 03 mar 2016, 17:51
autor: DW
elot360 pisze:
DW pisze:
elot360 pisze:Z Gliwic natomiast ściągnięto wagon "typu 102". Ktoś wie o jaki może chodzić?
102Na #205.
A on nie był na historyczny odstawiony?
Był. Jakieś 5 lat temu, jak wóz był jeszcze na Batorym, rozpoczęliśmy prace nad remontem jego wnętrza i przygotowywaliśmy go do malowania z zewnątrz. Niestety, z chwilą przeniesienia wagonu do Gliwic najprawdopodobniej skończyły się jakiekolwiek inwestycje w ten wóz.

: 03 mar 2016, 21:32
autor: Chudy1210
Szkoda tej stodwójki, są jeszcze jakieś odstawione 102Na poza 137R w miarę dobrym stanie?

: 27 kwie 2016, 10:09
autor: trajtek
O 10:07 z Gliwice Zajezdnia wyjeżdżał załadowany na tira #260.

: 27 kwie 2016, 13:02
autor: tramwajarze z19
Wszystkie wagony, które zostały zdjęte ze stanu w R-3 (tj. 347, 382, 561, 579, 610 oraz 622), z dniem dzisiejszym zostały wywiezione z zajezdni na TIRach, aby odbyć swą ostatnią podróż.