Kasacje w 2014 roku

Dyskusje o wagonach skasowanych i przeznaczonych do kasacji.
Wiadomość
Autor
Szymek.
Posty: 661
Rejestracja: 02 kwie 2014, 15:13
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Kasacje w 2014 roku

#1 Post autor: Szymek. » 08 kwie 2014, 15:55

Czy ktoś wie, jakie wagony będą w tym roku kasowane?

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#2 Post autor: 105N #338 » 09 kwie 2014, 21:14

Miejmy nadzieję, że żadne...
Obrazek

Szymek.
Posty: 661
Rejestracja: 02 kwie 2014, 15:13
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#3 Post autor: Szymek. » 10 kwie 2014, 06:09

Na pewno będą jakieś wagony kasowane za Pesy.

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#4 Post autor: 105N #338 » 10 kwie 2014, 10:25

Brakuje wagonów, a Ty chcesz, żeby kasowali?
Obrazek

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#5 Post autor: DW » 10 kwie 2014, 11:51

A czy Szymek pisał, że tak chce? Za każdą Pesę muszą być skasowane 2 stopiątki, więc w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy kasacji będzie sporo.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2014, 21:48 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#6 Post autor: KZKGaPowicz » 10 kwie 2014, 12:14

DW pisze:A czy Szymek pisał, że tak chce? Za każdą Pesę muszą być skasowane 2 stopiątki, więc w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy kasacji będzie sporo.
Część zostanie jeszcze przekazana innym zajezdniom.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#7 Post autor: 105N #338 » 10 kwie 2014, 12:24

DW pisze:Za każdą Pesę muszą być skasowane 2 stopiątki
Jaki to ma sens?
Obrazek

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2322
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#8 Post autor: tramwajarze z19 » 11 kwie 2014, 13:58

KZKGaPowicz pisze:
DW pisze:A czy Szymek pisał, że tak chce? Za każdą Pesę muszą być skasowane 2 stopiątki, więc w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy kasacji będzie sporo.
Część zostanie jeszcze przekazana innym zajezdniom.
Z tego, co pamiętam, to gdzieś na forum było pisane, że wszystkie Moderusy znikną z Zawodzia.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA

179/3 #5504 :D

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#9 Post autor: Przemek » 12 kwie 2014, 12:46

Podobno #138R ma iść na żyletki.

Szymek.
Posty: 661
Rejestracja: 02 kwie 2014, 15:13
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#10 Post autor: Szymek. » 12 kwie 2014, 18:24

Przemek pisze:Podobno #138R ma iść na żyletki.
Czy oni oszaleli?!

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#11 Post autor: Boguś » 12 kwie 2014, 18:49

Szymek. pisze:
Przemek pisze:Podobno #138R ma iść na żyletki.
Czy oni oszaleli?!
Wiesz, w jakim on jest stanie?

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#12 Post autor: Przemek » 12 kwie 2014, 20:18

Sprawa wygląda tak, że są Moderusy, Helmuty, będą Pesy. Nie ma zapotrzebowania na wyjazdy tego wagonu w celu sypania piachem. W zeszłym roku wyjechał tylko ze dwa razy na Mysłowice. Mają to jeszcze przemyśleć, bo do lorek można brać #110, ale gorzej z jazdami typu odchwaszczanie torowisk, #138R ma nawet zamontowane specjalne zbiorniki w doczepie, a za kabiną dwa duże zasobniki na piach (ładowność 0,5 t).

Szymek.
Posty: 661
Rejestracja: 02 kwie 2014, 15:13
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#13 Post autor: Szymek. » 12 kwie 2014, 20:58

Boguś pisze:
Szymek. pisze:
Przemek pisze:Podobno #138R ma iść na żyletki.
Czy oni oszaleli?!
Wiesz, w jakim on jest stanie?
No, ale takie wagony wg mnie powinno się remontować.

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#14 Post autor: Patryk105 » 12 kwie 2014, 21:06

Szymek. pisze:
Boguś pisze:
Szymek. pisze:
Przemek pisze:Podobno #138R ma iść na żyletki.
Czy oni oszaleli?!
Wiesz, w jakim on jest stanie?
No, ale takie wagony wg mnie powinno się remontować.
Problem jest jeden, a mianowicie pieniądze ;)
Pozdrawiam ;)

Szymek.
Posty: 661
Rejestracja: 02 kwie 2014, 15:13
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#15 Post autor: Szymek. » 12 kwie 2014, 21:11

Patryk105 pisze:
Szymek. pisze:
Boguś pisze:
Szymek. pisze:
Przemek pisze:Podobno #138R ma iść na żyletki.
Czy oni oszaleli?!
Wiesz, w jakim on jest stanie?
No, ale takie wagony wg mnie powinno się remontować.
Problem jest jeden, a mianowicie pieniądze ;)
Ten problem występuje wszędzie.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#16 Post autor: Boguś » 12 kwie 2014, 21:53

Szymek. pisze:
Patryk105 pisze:
Szymek. pisze:
Boguś pisze:
Szymek. pisze:
Przemek pisze:Podobno #138R ma iść na żyletki.
Czy oni oszaleli?!
Wiesz, w jakim on jest stanie?
No, ale takie wagony wg mnie powinno się remontować.
Problem jest jeden, a mianowicie pieniądze ;)
Ten problem występuje wszędzie.
Pół miliona za remont kapitalny.

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#17 Post autor: grillmaster » 12 kwie 2014, 22:04

Moim zdaniem priorytetem powinno być w tym wypadku wyremontowanie kancioka, bo jakby nie było jest jeszcze jedna stodwójka w niezłym stanie.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#18 Post autor: hanys76 » 12 kwie 2014, 22:10

grillmaster pisze:Moim zdaniem priorytetem powinno być w tym wypadku wyremontowanie kancioka, bo jakby nie było jest jeszcze jedna stodwójka w niezłym stanie.
Kancioka czeka tylko jedno - złomowisko, bo jego stan jest tragiczny i pogarsza się, a nikt nie da pieniędzy na remont. Taka jest prawda, że wszyscy to mają w nosie w TŚ, czekają aż zgnije całkiem i go potną.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#19 Post autor: adam86 » 13 kwie 2014, 08:00

grillmaster pisze:Moim zdaniem priorytetem powinno być w tym wypadku wyremontowanie kancioka, bo jakby nie było jest jeszcze jedna stodwójka w niezłym stanie.
Obawiam się, że ani stodwójka, ani kanciok remontu nie doczekają. A problemem nie jest tyle brak pieniędzy, co raczej brak chęci.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#20 Post autor: grillmaster » 13 kwie 2014, 08:31

adam86 pisze:
grillmaster pisze:Moim zdaniem priorytetem powinno być w tym wypadku wyremontowanie kancioka, bo jakby nie było jest jeszcze jedna stodwójka w niezłym stanie.
Obawiam się, że ani stodwójka, ani kanciok remontu nie doczekają. A problemem nie jest tyle brak pieniędzy, co raczej brak chęci.
Ja też tak myślę. Chodziło mi tylko o to, że ewentualne remonty stodwojek, powinni zacząć od kancioka.

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2322
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#21 Post autor: tramwajarze z19 » 07 maja 2014, 15:32

Z dniem dzisiejszym, tzn. 7.05.2014 r. poszedł do kasacji skład #471+478.

EDIT 16:38:
O godzinie 16:00 ze Stroszka wywieźli wagon #470.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA

179/3 #5504 :D

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#22 Post autor: hanys76 » 07 maja 2014, 18:16

Na złomowisko pojechał już także wagon #281 z Zawodzia. Info i foto Przemek W.
Załączniki
10155543_706976816012731_1582983818745676837_n.jpg

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#23 Post autor: DW » 07 maja 2014, 18:27

tramwajarze z19 pisze:Z dniem dzisiejszym, tzn. 7.05.2014 r. poszedł do kasacji skład #471+478.
"Poszedł" w sensie "pojechał na lawecie na złomowanie"?

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#24 Post autor: KZKGaPowicz » 08 maja 2014, 07:12

hanys76 pisze:Na złomowisko pojechał już także wagon #281 z Zawodzia. Info i foto Przemek W.
Jedna z ostatnich pozostałości po linii 12. Wreszcie pozbyliśmy się wagonów 105N, za wyjątkiem #338.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2322
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#25 Post autor: tramwajarze z19 » 08 maja 2014, 15:58

DW pisze:
tramwajarze z19 pisze:Z dniem dzisiejszym, tzn. 7.05.2014 r. poszedł do kasacji skład #471+478.
"Poszedł" w sensie "pojechał na lawecie na złomowanie"?
Tak.

EDIT 16:44:
O godzinie 15:00 wywieziono ze Stroszka skład #464+465.

EDIT 09.05.2014 21:53:
O godzinie 10:30 wywieziono z R3 skład #548+488, a o godzinie 13:00 pojechały #361 i #362. Tym sposobem zajezdnia Stroszek nie posiada wagonów 105N.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA

179/3 #5504 :D

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#26 Post autor: Patryk105 » 10 maja 2014, 21:15

Wie ktoś może gdzie wywieziono #416? Na Phototransie jest zdjęcie jak jedzie na lawecie w Łodzi. Może ma ktoś jakieś dokładniejsze info na temat tego konkretnego wagonu?
Pozdrawiam ;)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#27 Post autor: DW » 10 maja 2014, 21:25

Z DPD:
Iwo w DPD 2014.05.05 pisze:Dziś z Zajezdni w Będzinie do Lubicza odjechały trzy odstawione już dawno do złomowania 105...
Można to też wyczytać z ogłoszenia znajdującego się tutaj.
Za 23 sztuki firma z Lubicza zapłaciła po 20.000 zł za sztukę.

Podsumowując wywieziono na pewno następujące wagony:
- z Będzina: #450, #526, #601 (05.05),
- z Zawodzia: #262, #281, #416 (06.05)
- ze Stroszka: #470, #471+478 (07.05), #464+465 (08.09), #361, #362, #548+488 (09.05).
Wagony z Gliwic i Chorzowa albo już pojechały na żyletki, albo pojadą w najbliższym czasie.

Rafał z Helenki
Posty: 283
Rejestracja: 27 lut 2008, 18:21
Lokalizacja: Zabrze

#28 Post autor: Rafał z Helenki » 12 cze 2014, 10:10

DW pisze:Z DPD:
Iwo w DPD 2014.05.05 pisze:Dziś z Zajezdni w Będzinie do Lubicza odjechały trzy odstawione już dawno do złomowania 105...
Można to też wyczytać z ogłoszenia znajdującego się tutaj.
Za 23 sztuki firma z Lubicza zapłaciła po 20.000 zł za sztukę.

Podsumowując wywieziono na pewno następujące wagony:
- z Będzina: #450, #526, #601 (05.05),
- z Zawodzia: #262, #281, #416 (06.05)
- ze Stroszka: #470, #471+478 (07.05), #464+465 (08.09), #361, #362, #548+488 (09.05).
Wagony z Gliwic i Chorzowa albo już pojechały na żyletki, albo pojadą w najbliższym czasie.
Długo to trochę trwało. 06.07.2012 ostatnie pojawienie się składu #384+345 odnotowane w DPD, 27.12.2012 - to samo w przypadku #395+386. Oba widziane wtedy na linii nr 5. Potem skreślenie, a teraz dopiero wywiezienie? Jeżeli aż 2 lata to zajęło, to trzeba przyznać, że "niezłe" mają tempo śląscy tramwajarze, jeśli chodzi o pozbywanie się zbędnego sprzętu.
:)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#29 Post autor: DW » 12 cze 2014, 14:22

Większość z tych wagonów została skreślona ze stanu już kilka, kilkanaście miesięcy wcześniej.

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#30 Post autor: polaraxa » 25 wrz 2014, 20:19

Z dn. 23/09/2014 został skreślony ze stanu R-2 #329. Na dniach zostanie odholowany do ZUR. Do końca roku mają jeszcze zejść 4 wagony.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#31 Post autor: Boguś » 25 wrz 2014, 21:38

polaraxa pisze:Z dn. 23/09/2014 został skreślony ze stanu R-2 #329. Na dniach zostanie odholowany do ZUR. Do końca roku mają jeszcze zejść 4 wagony.
Jeśli mówimy o wagonach z Zawodzia, to wydaje się, że to będą #328 i #340. A gdzie pozostałe dwa? Czy to jakiś skład idzie do kasacji, czy #617 i #661 po remoncie opuszczają Zawodzie?

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#32 Post autor: rifi » 26 wrz 2014, 08:21

Boguś pisze:
polaraxa pisze:Z dn. 23/09/2014 został skreślony ze stanu R-2 #329. Na dniach zostanie odholowany do ZUR. Do końca roku mają jeszcze zejść 4 wagony.
Jeśli mówimy o wagonach z Zawodzia, to wydaje się, że to będą #328 i #340. A gdzie pozostałe dwa? Czy to jakiś skład idzie do kasacji, czy #617 i #661 po remoncie opuszczają Zawodzie?
Ja wątpię, aby to był wagon #328 do kasacji, bo to jest ex #688, a jak ex 688 byłby w tak złym stanie, to by jego wysłali do remontu, a nie podmieniali na #328.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#33 Post autor: Boguś » 26 wrz 2014, 17:10

rifi pisze:
Boguś pisze:
polaraxa pisze:Z dn. 23/09/2014 został skreślony ze stanu R-2 #329. Na dniach zostanie odholowany do ZUR. Do końca roku mają jeszcze zejść 4 wagony.
Jeśli mówimy o wagonach z Zawodzia, to wydaje się, że to będą #328 i #340. A gdzie pozostałe dwa? Czy to jakiś skład idzie do kasacji, czy #617 i #661 po remoncie opuszczają Zawodzie?
Ja wątpię, aby to był wagon #328 do kasacji, bo to jest ex #688, a jak ex 688 byłby w tak złym stanie, to by jego wysłali do remontu, a nie podmieniali na #328.
#688 po przenumerowaniu "przejął" dokumentację od oryginalnego #328, według której jest z 1975 roku.

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#34 Post autor: Patryk105 » 30 wrz 2014, 17:14

Boguś pisze:
rifi pisze:
Boguś pisze:
polaraxa pisze:Z dn. 23/09/2014 został skreślony ze stanu R-2 #329. Na dniach zostanie odholowany do ZUR. Do końca roku mają jeszcze zejść 4 wagony.
Jeśli mówimy o wagonach z Zawodzia, to wydaje się, że to będą #328 i #340. A gdzie pozostałe dwa? Czy to jakiś skład idzie do kasacji, czy #617 i #661 po remoncie opuszczają Zawodzie?
Ja wątpię, aby to był wagon #328 do kasacji, bo to jest ex #688, a jak ex 688 byłby w tak złym stanie, to by jego wysłali do remontu, a nie podmieniali na #328.
#688 po przenumerowaniu "przejął" dokumentację od oryginalnego #328, według której jest z 1975 roku.
Takie coś jest wg mnie kompletnie niezrozumiałe. Co mam na myśli. Zmienili numery, żeby wysłać starsze wozy na modernizację, jednocześnie robiąc młodsze wozy starszymi (wg dokumentacji). Teraz pewnie posłużą się nią, żeby mieli jakąś podstawę, np. do kasacji wozu rzekomo z roku 1975 (niekoniecznie w złym stanie technicznym).
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#35 Post autor: grillmaster » 30 wrz 2014, 19:31

Patryk105 pisze:
Boguś pisze:
rifi pisze:
Boguś pisze:
polaraxa pisze:Z dn. 23/09/2014 został skreślony ze stanu R-2 #329. Na dniach zostanie odholowany do ZUR. Do końca roku mają jeszcze zejść 4 wagony.
Jeśli mówimy o wagonach z Zawodzia, to wydaje się, że to będą #328 i #340. A gdzie pozostałe dwa? Czy to jakiś skład idzie do kasacji, czy #617 i #661 po remoncie opuszczają Zawodzie?
Ja wątpię, aby to był wagon #328 do kasacji, bo to jest ex #688, a jak ex 688 byłby w tak złym stanie, to by jego wysłali do remontu, a nie podmieniali na #328.
#688 po przenumerowaniu "przejął" dokumentację od oryginalnego #328, według której jest z 1975 roku.
Takie coś jest wg mnie kompletnie niezrozumiałe. Co mam na myśli. Zmienili numery, żeby wysłać starsze wozy na modernizację, jednocześnie robiąc młodsze wozy starszymi (wg dokumentacji). Teraz pewnie posłużą się nią, żeby mieli jakąś podstawę, np. do kasacji wozu rzekomo z roku 1975 (niekoniecznie w złym stanie technicznym).
Nie do końca starsze, bo wg Bazy Taboru WPK, wagon #328'' był z 1991 roku.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#36 Post autor: Boguś » 01 paź 2014, 22:09

grillmaster pisze:
Patryk105 pisze:
Boguś pisze:
rifi pisze:
Boguś pisze:
polaraxa pisze:Z dn. 23/09/2014 został skreślony ze stanu R-2 #329. Na dniach zostanie odholowany do ZUR. Do końca roku mają jeszcze zejść 4 wagony.
Jeśli mówimy o wagonach z Zawodzia, to wydaje się, że to będą #328 i #340. A gdzie pozostałe dwa? Czy to jakiś skład idzie do kasacji, czy #617 i #661 po remoncie opuszczają Zawodzie?
Ja wątpię, aby to był wagon #328 do kasacji, bo to jest ex #688, a jak ex 688 byłby w tak złym stanie, to by jego wysłali do remontu, a nie podmieniali na #328.
#688 po przenumerowaniu "przejął" dokumentację od oryginalnego #328, według której jest z 1975 roku.
Takie coś jest wg mnie kompletnie niezrozumiałe. Co mam na myśli. Zmienili numery, żeby wysłać starsze wozy na modernizację, jednocześnie robiąc młodsze wozy starszymi (wg dokumentacji). Teraz pewnie posłużą się nią, żeby mieli jakąś podstawę, np. do kasacji wozu rzekomo z roku 1975 (niekoniecznie w złym stanie technicznym).
Nie do końca starsze, bo wg Bazy Taboru WPK, wagon #328'' był z 1991 roku.
Zgadza się. Dla wagonu #328 Konstal w ramach RK zrobił nowe pudło, ale w papierach został rok produkcji 1975. :) Takich przypadków było więcej.

Co do ex. #688, czyli obecnego #328. Ten wagon nie jest w dobrym stanie.

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#37 Post autor: polaraxa » 24 paź 2014, 06:55

Z tego, co usłyszałem, sekcja techniczna dyrekcji wytypowała do kasacji w pierwszej kolejności #578+577, #590 oraz #591. Jak dla mnie to kolejna wtopa tych panów. Przecież to byłe #772+771 /wysoki nr/ #695 /po wymianie instalacji/ #781 /wysoki nr/.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2014, 21:00 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#38 Post autor: DW » 24 paź 2014, 09:14

polaraxa pisze:Z tego, co usłyszałem, sekcja techniczna dyrekcji wytypowała do kasacji w pierwszej kolejności #578+577, #590 oraz #591. Jak dla mnie to kolejna wtopa tych panów. Przecież to byłe #772+771 /wysoki nr/ #692 /po wymianie instalacji/ #781 /wysoki nr/.
Może mają dane odnośnie poprzednich wagonów z tymi numerami? Wtedy to naprawdę były trupy. Teraz to całkiem przyzwoite wagony. Choć trzeba przyznać, że na Zawodziu jest już dość mało trupów. Dużo bardziej przydałoby się wycofać z eksploatacji choćby bytomskie wozy. Chyba, że Stroszek idzie na rekord w najdłużej kursujących stopiątkach bez remontu. ;)

Rafał z Helenki
Posty: 283
Rejestracja: 27 lut 2008, 18:21
Lokalizacja: Zabrze

#39 Post autor: Rafał z Helenki » 24 paź 2014, 10:41

polaraxa pisze:Z tego, co usłyszałem, sekcja techniczna dyrekcji wytypowała do kasacji w pierwszej kolejności #578+577, #590 oraz #591. Jak dla mnie to kolejna wtopa tych panów. Przecież to byłe #772+771 /wysoki nr/ #692 /po wymianie instalacji/ #781 /wysoki nr/.
#590 przed przenumerowaniem w 2013 r., miał nr tab. #695. Jest to bardzo nietypowa stopiątka, posiadający nr fabryczny identyczny z rokiem prod., tzn. 1985. :) :)
:)

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#40 Post autor: Iwo » 24 paź 2014, 16:19

Planowane do kasacji wagony w R1: #511, #532, #440+446, #517, #631+632, #527. Lista może jeszcze uleć zmianom.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#41 Post autor: R_G » 24 paź 2014, 19:09

W sumie 3 składy. Zepną moderusy czy 27 zostanie pociachane?
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#42 Post autor: DW » 24 paź 2014, 20:22

R_G pisze:W sumie 3 składy. Zepną moderusy czy 27 zostanie pociachane?
W zamian mogą przybyć składy z innych zajezdni.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#43 Post autor: elot360 » 24 paź 2014, 20:29

DW pisze:
R_G pisze:W sumie 3 składy. Zepną moderusy czy 27 zostanie pociachane?
W zamian mogą przybyć składy z innych zajezdni.
Ewentualnie Stroszek odda do Będzina Moderusa #760...
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Szymek.
Posty: 661
Rejestracja: 02 kwie 2014, 15:13
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#44 Post autor: Szymek. » 24 paź 2014, 20:35

Przecież do Będzina mają trafić nowe dwukierunki i one może zostaną wysłane na linię 27 w miejsce składów wyżej wypisanych.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#45 Post autor: Peter » 24 paź 2014, 21:34

polaraxa pisze:Z tego, co usłyszałem, sekcja techniczna dyrekcji wytypowała do kasacji w pierwszej kolejności #578+577, #590 oraz #591. Jak dla mnie to kolejna wtopa tych panów.
Myślałem, że w pierwszej kolejności polecą #340 (prod. 1975) i zrupieciały już #599+600 jeszcze z szafami trójdzielnymi (prod. 1980). ;)
Co do tych podmienionych (#578''+577'' ex #772''+771'', exex #771+772 i #591'' ex #781), też do końca w sumie nie wiadomo w jakim są stanie. To są roczniki 1989, czyli kryzysowe. :twisted:
Z kolei wagon #590'' ex #695 (prod. 1985) nigdy nie przechodził RK.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#46 Post autor: Boguś » 24 paź 2014, 22:37

Szymek. pisze:Przecież do Będzina mają trafić nowe dwukierunki i one może zostaną wysłane na linię 27 w miejsce składów wyżej wypisanych.
Dopóki nie zbudują podstacji na Dańdówce, to żaden nowy wagon tam nie trafi. Tam ledwo co żelazko się toczy. Właściwie to tam nie powinien jeździć żaden zmodernizowany wagon. Na trasie Dańdówka - Kazimierz są duże spadki napięcia - nawet poniżej 200V.
Peter pisze:Z kolei wagon #590'' ex #695 (prod. 1985) nigdy nie przechodził RK.
Wagon miał wymienianą całą instalację elektryczną. Jego pudło i blacha są zdrowiutkie.
DW pisze:Może mają dane odnośnie poprzednich wagonów z tymi numerami? Wtedy to naprawdę były trupy
Właśnie, bo oprócz numerków wagony te przejęły całą dokumentację, według której nie miały żadnego remontu.
Peter pisze:Myślałem, że w pierwszej kolejności polecą #340 (prod. 1975) i zrupieciały już #599+600 jeszcze z szafami trójdzielnymi (prod. 1980). ;)
To jest całkiem dobry skład. Gorsze są niektóre krakusy.

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#47 Post autor: Iwo » 25 paź 2014, 20:03

Boguś pisze:
Szymek. pisze:Przecież do Będzina mają trafić nowe dwukierunki i one może zostaną wysłane na linię 27 w miejsce składów wyżej wypisanych.
Dopóki nie zbudują podstacji na Dańdówce, to żaden nowy wagon tam nie trafi. Tam ledwo co żelazko się toczy. Właściwie to tam nie powinien jeździć żaden zmodernizowany wagon. Na trasie Dańdówka - Kazimierz są duże spadki napięcia - nawet poniżej 200V.
Trafi. Podstacja na Kazimierzu już jest po modernizacji. Poza tym spadki, o których piszesz nie mają już od dawna miejsca. Skład HF wjedzie tam bez problemów.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#48 Post autor: DW » 03 gru 2014, 21:02

Iwo pisze:
Boguś pisze:
Szymek. pisze:Przecież do Będzina mają trafić nowe dwukierunki i one może zostaną wysłane na linię 27 w miejsce składów wyżej wypisanych.
Dopóki nie zbudują podstacji na Dańdówce, to żaden nowy wagon tam nie trafi. Tam ledwo co żelazko się toczy. Właściwie to tam nie powinien jeździć żaden zmodernizowany wagon. Na trasie Dańdówka - Kazimierz są duże spadki napięcia - nawet poniżej 200V.
Trafi. Podstacja na Kazimierzu już jest po modernizacji. Poza tym spadki, o których piszesz nie mają już od dawna miejsca. Skład HF wjedzie tam bez problemów.
Dziś miałem okazję pojeździć sporo po trasie linii 27 i za każdym razem (w kilku kursach) zdażały się spadki napięcia, głównie na ul. Makuszyńskiego. W składach co chwilę gasły tam przetwornice i miały problem z rozpędzaniem się. Natomiast hamowanie nie było płynne.
Problem dotknął również sygnalizacji. Rano nie zaświeciło się światło "stój" po zajęciu odcinka jednotorowego na Makuszyńskiego przez tramwaj jadący z Kazimierza. Gdy na Klonową przyjechał 27 z Będzina, otrzymał tylko światło "jedź" pomimo jadącego z naprzeciwka składu. Dobrze, że są radia...

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#49 Post autor: luki » 03 gru 2014, 23:46

DW pisze:Dobrze, że są radia...
Dobrze, że są mijanki planowe... bo są? :D
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#50 Post autor: DW » 04 gru 2014, 07:29

luki pisze:
DW pisze:Dobrze, że są radia...
Dobrze, że są mijanki planowe... bo są? :D
W tym wypadku akurat nie. ;) Mijanki powinny się odbywać na przystanku Kolonia Pstrowskiego, a była na Klonowej.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości