Kasacje w 2014 roku

Dyskusje o wagonach skasowanych i przeznaczonych do kasacji.
Wiadomość
Autor
polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#51 Post autor: polaraxa » 04 gru 2014, 19:45

Z dn 04/12/2014 ze stanu R-2 zdjęto #577 /kasacja/.

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#52 Post autor: rifi » 05 gru 2014, 08:24

polaraxa pisze:Z dn 04/12/2014 ze stanu R-2 zdjęto #577 /kasacja/.
A czy został podmieniony tak, jak w przypadku #590? Na inny wagon?

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#53 Post autor: polaraxa » 05 gru 2014, 19:47

Nie został podmieniony. A co się tyczy #590, to spróbuję się czegoś dowiedzieć.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#54 Post autor: Boguś » 07 gru 2014, 18:07

No, nie popisali się. Przecież to był bardzo solidny wagon. Jeszcze się okaże, że poleci #591 (ex. #781).

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#55 Post autor: rifi » 07 gru 2014, 19:31

Boguś pisze:No, nie popisali się. Przecież to był bardzo solidny wagon. Jeszcze się okaże, że poleci #591 (ex. #781).
Mam nadzieję, że #577 podmienili na inny wagon - gorszy szrot, i ten gorszy wagon skasowali jako #577. Jak widać, to polaraxa też nie wiedział, że podmienili ex. #590 na #340, a ex. #340 na #590 i to on zejdzie ze stanu pewnie, bo pisał, że musi się czegoś dowiedzieć o #590.

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#56 Post autor: polaraxa » 08 gru 2014, 23:21

Więc #340 to ex. #590, exex. #695. Tak, jak pisałem wcześniej, skasowano #577, ex. #771, exex. #772 /niestety/. Wszystkie te wagony miały swoje charakterystyczne elementy, więc nie było trudno je rozpoznać.

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#57 Post autor: rifi » 09 gru 2014, 07:48

polaraxa pisze:Więc #340 to ex. #590, exex. #695. Tak, jak pisałem wcześniej skasowano #577, ex. #771, exex. #772 /niestety/. Wszystkie te wagony miały swoje charakterystyczne elementy, więc nie było trudno je rozpoznać.
Jednym słowem szkoda tych wagonów. :-(

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#58 Post autor: Patryk105 » 09 gru 2014, 20:16

rifi pisze:
polaraxa pisze:Więc #340 to ex. #590, exex. #695. Tak, jak pisałem wcześniej skasowano #577, ex. #771, exex. #772 /niestety/. Wszystkie te wagony miały swoje charakterystyczne elementy, więc nie było trudno je rozpoznać.
Jednym słowem szkoda tych wagonów. :-(
#340 jeszcze jeździ, przecież go nie skasowali jeszcze.

EDYCJAT - dodałem cyctat
Ostatnio zmieniony 10 gru 2014, 21:14 przez Patryk105, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam ;)

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#59 Post autor: rifi » 09 gru 2014, 22:17

Patryk105 pisze:#340 jeszcze jeździ, przecież go nie skasowali jeszcze.
I #340 będzie jeździł! Bo to ex. #590, exex. #695!

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#60 Post autor: Patryk105 » 10 gru 2014, 21:12

rifi pisze:
Patryk105 pisze:#340 jeszcze jeździ, przecież go nie skasowali jeszcze.
I #340 będzie jeździł! Bo to ex. #590, exex. #695!
Jeździ #340 i #590 przynajmniej na razie. Mój post odnosił się do postu wyżej. ;)
Pozdrawiam ;)

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#61 Post autor: rifi » 10 gru 2014, 21:20

Patryk105 pisze:
rifi pisze:
Patryk105 pisze:#340 jeszcze jeździ, przecież go nie skasowali jeszcze.
I #340 będzie jeździł! Bo to ex. #590, exex. #695!
Jeździ #340 i #590 przynajmniej na razie. Mój post odnosił się do postu wyżej. ;)
#340 jeździ, a skasują #590.

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 8407
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#62 Post autor: mi4chal744 » 21 gru 2014, 23:02

#272+273 jest przeznaczony do kasacji, stoi na zajezdni cały rozebrany i bez drzwi.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#63 Post autor: KZKGaPowicz » 21 gru 2014, 23:06

mi4chal254 pisze:#272+273 jest przeznaczony do kasacji, stoi na zajezdni cały rozebrany i bez drzwi.
Nie ma również pantografów (info od tramwajarze z19)
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#64 Post autor: Peter » 22 gru 2014, 10:31

W przypadku #272+273 nie ma się co dziwić, bo to złom w sumie jest/był. Ostatnio #272 solo widziałem 04.12.2014 wraz z odświeżonym #579+610 w rezerwie.
Załączniki
272_579+610.jpg
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#65 Post autor: KZKGaPowicz » 22 gru 2014, 21:33

Zdaje mi się czy Stroszek w końcu zaczął odświeżać malowanie bardziej żywym czerwonym kolorem, który znacznie lepiej się prezentuje?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 8407
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#66 Post autor: mi4chal744 » 23 gru 2014, 11:05

Uzyskałem informację, że skład #272+273 został usunięty ze stanu.

Info od tramwajarze z19.

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2322
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#67 Post autor: tramwajarze z19 » 23 gru 2014, 17:32

mi4chal254 pisze:Uzyskałem informację, że skład #272+273 został usunięty ze stanu.
Dokładnie został zdjęty ze stanu 19 grudnia.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA

179/3 #5504 :D

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#68 Post autor: KZKGaPowicz » 25 gru 2014, 13:05

Kolega tramwajarze z19 przekazał mi informację, że kolejnym kandydatem do kasacji jest skład #579+610.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2322
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#69 Post autor: tramwajarze z19 » 25 gru 2014, 14:36

KZKGaPowicz pisze:Kolega tramwajarze z19 przekazał mi informację, że kolejnym kandydatem do kasacji jest skład #579+610.
Jak narazie jest to planowane, tylko pytanie jest takie czy kierownik działu technicznego ze Stroszka dotrzyma słowa.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA

179/3 #5504 :D

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 8407
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#70 Post autor: mi4chal744 » 25 gru 2014, 14:42

Co oni tak się uwzięli na kasacje wagonów ze Stroszka ??
Ostatnio zmieniony 25 gru 2014, 16:38 przez mi4chal744, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#71 Post autor: Boguś » 25 gru 2014, 16:36

tramwajarze z19 pisze:
KZKGaPowicz pisze:Kolega tramwajarze z19 przekazał mi informację, że kolejnym kandydatem do kasacji jest skład #579+610.
Jak narazie jest to planowane, tylko pytanie jest takie czy kierownik działu technicznego ze Stroszka dotrzyma słowa.
Skoro jest planowana kasacja, to po co miał rejestrację?
mi4chal254 pisze:Co oni tak się uwzieli na kasacje wagonów ze Stroszka ??
To są heble.

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 8407
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#72 Post autor: mi4chal744 » 25 gru 2014, 17:47

Boguś pisze:
tramwajarze z19 pisze:
KZKGaPowicz pisze:Kolega tramwajarze z19 przekazał mi informację, że kolejnym kandydatem do kasacji jest skład #579+610.
Jak narazie jest to planowane, tylko pytanie jest takie czy kierownik działu technicznego ze Stroszka dotrzyma słowa.
Skoro jest planowana kasacja, to po co miał rejestrację?
No właśnie.

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2322
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#73 Post autor: tramwajarze z19 » 25 gru 2014, 18:19

mi4chal254 pisze:
Boguś pisze:
tramwajarze z19 pisze:
KZKGaPowicz pisze:Kolega tramwajarze z19 przekazał mi informację, że kolejnym kandydatem do kasacji jest skład #579+610.
Jak narazie jest to planowane, tylko pytanie jest takie czy kierownik działu technicznego ze Stroszka dotrzyma słowa.
Skoro jest planowana kasacja, to po co miał rejestrację?
No właśnie.
Ogólem rzecz biorąc to zauważyłem, że od dawna ten kierownik obiecuje wiele a mało robi. Byłem u niego kilka razy i tyle mi mówił że pod koniec roku wszystkie wagony, które są na Stroszku a są z Gliwic to pójdą do swojej macierzystej zajezdni.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA

179/3 #5504 :D

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 8407
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#74 Post autor: mi4chal744 » 25 gru 2014, 18:52

tramwajarze z19 pisze:
mi4chal254 pisze:
Boguś pisze:
tramwajarze z19 pisze:
KZKGaPowicz pisze:Kolega tramwajarze z19 przekazał mi informację, że kolejnym kandydatem do kasacji jest skład #579+610.
Jak narazie jest to planowane, tylko pytanie jest takie czy kierownik działu technicznego ze Stroszka dotrzyma słowa.
Skoro jest planowana kasacja, to po co miał rejestrację?
No właśnie.
Ogólem rzecz biorąc to zauważyłem, że od dawna ten kierownik obiecuje wiele a mało robi. Byłem u niego kilka razy i tyle mi mówił że pod koniec roku wszystkie wagony, które są na Stroszku a są z Gliwic to pójdą do swojej macierzystej zajezdni.
No to z tą kasacją to też może być pic na wodę. A #791 to też nie jest z gliwic? Bo pamiętam, że jak jeszcze linia 1 jeździła do Wójtowej Wsi, to ten wagon był często na tej linii, i właśnie nie wiem czy on był na wypożyczeniu, czy poprostu należał do gliwic.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#75 Post autor: Boguś » 25 gru 2014, 19:04

mi4chal254 pisze:
tramwajarze z19 pisze:
mi4chal254 pisze:
Boguś pisze:
tramwajarze z19 pisze:
KZKGaPowicz pisze:Kolega tramwajarze z19 przekazał mi informację, że kolejnym kandydatem do kasacji jest skład #579+610.
Jak narazie jest to planowane, tylko pytanie jest takie czy kierownik działu technicznego ze Stroszka dotrzyma słowa.
Skoro jest planowana kasacja, to po co miał rejestrację?
No właśnie.
Ogólem rzecz biorąc to zauważyłem, że od dawna ten kierownik obiecuje wiele a mało robi. Byłem u niego kilka razy i tyle mi mówił że pod koniec roku wszystkie wagony, które są na Stroszku a są z Gliwic to pójdą do swojej macierzystej zajezdni.
No to z tą kasacją to też może być pic na wodę. A #791 to też nie jest z gliwic? Bo pamiętam, że jak jeszcze linia 1 jeździła do Wójtowej Wsi, to ten wagon był często na tej linii, i właśnie nie wiem czy on był na wypożyczeniu, czy poprostu należał do gliwic.
#791 jest bytomskim wagonem. Wtedy był na wypożyczeniu, podobnie jak bytomskie żelazka.
tramwajarze z19 pisze:Byłem u niego kilka razy i tyle mi mówił że pod koniec roku wszystkie wagony, które są na Stroszku a są z Gliwic to pójdą do swojej macierzystej zajezdni.
Rok jeszcze się nie skończył, więc kto wie. To, że wagony wrócą do macierzystych zajezdni jest pewne.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#76 Post autor: Peter » 25 gru 2014, 21:18

#579+610 jest poskładany z dwóch innych składów. Wagony pochodzą z lat 1980/1981 i nigdy nie miały RK, więc jest to zapewne sama rdza przykryta dużą ilością szpachli.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#77 Post autor: elot360 » 25 gru 2014, 21:27

Katowice i Będzin dostały Pesy.
Gliwice i Będzin mają dostać nowe dwukierunkowce.
A Bytom?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#78 Post autor: hanys76 » 25 gru 2014, 21:39

Peter pisze:#579+610 jest poskładany z dwóch innych składów. Wagony pochodzą z lat 1980/1981 i nigdy nie miały RK, więc jest to zapewne sama rdza przykryta dużą ilością szpachli.
Wagony #579+610 zostały spięte w 2008 roku po pamiętnym wypadku na linii 9 składu #609+610, gdzie wagon #609 został skasowany. Skład#579+610 to od zawsze była riuna, nie na darmo ma ksywę Czarnobyl, aż dziw, że to jeszcze jeździ. Najwyższy czas na wycofanie z ruchu i kasację.

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#79 Post autor: polaraxa » 25 gru 2014, 21:43

R-1, R-3 i R-4 dostały Moderusy zabrane z R-2. Wprowadzenie PES na linię nie wiele zmieniło, bo zastąpiły Citadisy. Zawodzie ma poważne braki taborowe i praktycznie zerowy zapas. Jeśli dyrekcja dotrzyma słowa i zacznie kasować im 105, to polegną. Martwicie się o inne rejony, przestudjujcie wyjazdówki rejonów, a zobaczycie, że każdy rejon ma zapas, każdy poza Zawodziem. A Wam się marzy oddanie wagonów? No chyba, że w komplecie z obsługą linii R-2.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#80 Post autor: elot360 » 25 gru 2014, 23:50

Może gdyby odcinek Bytom Urząd Miasta - Stroszek Zajezdnia byłby, no powiedzmy, w lepszym stanie, to czy Bytom nie mógłby odciążyć Zawodzia od 6, dostając Pesy (tak, wiem, szykuje się rozkmina tygodnia), w zamian za składy, które byłyby z 19, a przy okazji na 19 by była niska podłoga. Podobno Zawodzie ma nadwyżkę Pes, bo nie ma ich gdzie bardzo posyłać, to pomysł nie wydaje się moim zdaniem głupi, ale jego realizacja niestety nie nastąpi od razu.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#81 Post autor: 105N #338 » 26 gru 2014, 11:54

polaraxa pisze:Jeśli dyrekcja dotrzyma słowa i zacznie kasować im 105, to polegną.
Mówiłem to od samego początku. Co to jest za pomysł, żeby kupić 30, a wyrzucić 60 - nie mogę tego pojąć.
Obrazek

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#82 Post autor: kolejorz. » 26 gru 2014, 12:29

Zawodzie może ma braki, ale to pewnie też efekt niepełnego wykorzystywania możliwości taborowych. Kierując się tym zestawieniem: http://www.forum.tramwaje.slask.pl/1772.htm, to w ogóle nie jeżdżą Pt, ogólne wykorzystanie Helmutów jest marne. Karlików jeździ 9 z 13/14, powinno jeździć z 11. To samo Pesy 14 z 20, spokojnie też można by było jeszcze ze 3 włączyć do jazd na liniach. To daje w sumie jeszcze z ~10 wozów do wykorzystania na liniach, które kiszą się na zajezdniach.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#83 Post autor: mark40 » 26 gru 2014, 15:05

polaraxa pisze:R-1, R-3 i R-4 dostały Moderusy zabrane z R-2. Wprowadzenie PES na linię nie wiele zmieniło, bo zastąpiły Citadisy. Zawodzie ma poważne braki taborowe i praktycznie zerowy zapas. Jeśli dyrekcja dotrzyma słowa i zacznie kasować im 105, to polegną. Martwicie się o inne rejony, przestudjujcie wyjazdówki rejonów, a zobaczycie, że każdy rejon ma zapas, każdy poza Zawodziem. A Wam się marzy oddanie wagonów? No chyba, że w komplecie z obsługą linii R-2.
Citadisy zastąpiły ponad połowę składów na linii 20. Kolejorz. już wspomniał, że uruchomienie wagonów niskopodłogowych na Zawodziu jest zdecydowanie za niskie. Śmiało można by było już w pełni obsadzić citadisami 20-kę, a Pesami w całości 6 i 16. Helmuty dodatkowo na 36 i już się zwalnia prawie 20 stopiątek.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#84 Post autor: elot360 » 26 gru 2014, 15:15

mark40 pisze:
polaraxa pisze:R-1, R-3 i R-4 dostały Moderusy zabrane z R-2. Wprowadzenie PES na linię nie wiele zmieniło, bo zastąpiły Citadisy. Zawodzie ma poważne braki taborowe i praktycznie zerowy zapas. Jeśli dyrekcja dotrzyma słowa i zacznie kasować im 105, to polegną. Martwicie się o inne rejony, przestudjujcie wyjazdówki rejonów, a zobaczycie, że każdy rejon ma zapas, każdy poza Zawodziem. A Wam się marzy oddanie wagonów? No chyba, że w komplecie z obsługą linii R-2.
Citadisy zastąpiły ponad połowę składów na linii 20. Kolejorz. już wspomniał, że uruchomienie wagonów niskopodłogowych na Zawodziu jest zdecydowanie za niskie. Śmiało można by było już w pełni obsadzić citadisami 20-kę, a Pesami w całości 6 i 16. Helmuty dodatkowo na 36 i już się zwalnia prawie 20 stopiątek.
Całą 6? Nocne pociągi na Pesach...
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#85 Post autor: adam86 » 26 gru 2014, 15:21

elot360 pisze:
mark40 pisze:
polaraxa pisze:R-1, R-3 i R-4 dostały Moderusy zabrane z R-2. Wprowadzenie PES na linię nie wiele zmieniło, bo zastąpiły Citadisy. Zawodzie ma poważne braki taborowe i praktycznie zerowy zapas. Jeśli dyrekcja dotrzyma słowa i zacznie kasować im 105, to polegną. Martwicie się o inne rejony, przestudjujcie wyjazdówki rejonów, a zobaczycie, że każdy rejon ma zapas, każdy poza Zawodziem. A Wam się marzy oddanie wagonów? No chyba, że w komplecie z obsługą linii R-2.
Citadisy zastąpiły ponad połowę składów na linii 20. Kolejorz. już wspomniał, że uruchomienie wagonów niskopodłogowych na Zawodziu jest zdecydowanie za niskie. Śmiało można by było już w pełni obsadzić citadisami 20-kę, a Pesami w całości 6 i 16. Helmuty dodatkowo na 36 i już się zwalnia prawie 20 stopiątek.
Całą 6? Nocne pociągi na Pesach...
No, tylko TŚ pewnie nie chcą tego robić, bo za skład jest wyższa stawka niż za Pesę, Citadisa czy Helmuta.
KZKGOP 1779

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#86 Post autor: polaraxa » 26 gru 2014, 16:16

Póki trwają remonty torowisk, wagonów Pt nie można wprowadzić do normalnej obsługi liniowej. Więcej 116 też nie może jeździć /R-4 nie ma zapasu, więc wymienia wagony w R-2/ a PESY - szkoda gadać, ich awaryjność już dawno pobiła rekord Citadisów.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#87 Post autor: Boguś » 26 gru 2014, 18:11

elot360 pisze:Katowice i Będzin dostały Pesy.
Gliwice i Będzin mają dostać nowe dwukierunkowce.
A Bytom?
Bytom ma najwięcej moderusów.
elot360 pisze:Może gdyby odcinek Bytom Urząd Miasta - Stroszek Zajezdnia byłby, no powiedzmy, w lepszym stanie, to czy Bytom nie mógłby odciążyć Zawodzia od 6, dostając Pesy (tak, wiem, szykuje się rozkmina tygodnia), w zamian za składy, które byłyby z 19, a przy okazji na 19 by była niska podłoga. Podobno Zawodzie ma nadwyżkę Pes, bo nie ma ich gdzie bardzo posyłać, to pomysł nie wydaje się moim zdaniem głupi, ale jego realizacja niestety nie nastąpi od razu.
Remont trasy na Stroszek to jedna sprawa, a druga to przystosowanie całego zaplecza technicznego.
elot360 pisze:Całą 6? Nocne pociągi na Pesach...
Mówimy o pociągach dziennych, pomyśl trochę.
polaraxa pisze:Więcej 116 też nie może jeździć /R-4 nie ma zapasu, więc wymienia wagony w R-2/
Zamiast bawić się Citkami w Gliwicach, niech najpierw przystosują całe zaplecze techniczne, bo budowa jednego balkonika z żurawikiem do przeglądu aparatury na dachu to troszkę mało.
polaraxa pisze:a PESY, szkoda gadać, ich awaryjnośc już dawno pobiła rekord Citadisów.
Z czasem będzie lepiej. Na szczęście wagony są na gwaracji.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#88 Post autor: adam86 » 26 gru 2014, 21:52

polaraxa pisze:Póki trwają remonty torowisk, wagonów Pt nie można wprowadzi do normalnej obsługi liniowej.
No jasne, niech lepiej zajmują miejsce na zajezdni.
KZKGOP 1779

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#89 Post autor: kolejorz. » 27 gru 2014, 09:33

polaraxa pisze:Póki trwają remonty torowisk, wagonów Pt nie można wprowadzić do normalnej obsługi liniowej.
Jak to nie można? Wszystko się chyli ku końcowi fali remontów, na następne przyjdzie trochę poczekać. Aktualnie wykorzystywane są tylko 3 Pt z Gliwic na linii 17. Mogłyby chociaż zamiennie jeździć ze składami, żeby nie niszczyły się na zajezdniach. Na 9 Helmuty odniosły "sukces", ludziom się podobały, ale Ruda chyba nie zapłaci za większy tabor. :/ Poza tym, do remontów można jeszcze wykorzystywać 111N, a za rok dojdą jeszcze Bety. Spokojnie choć połowę Pt możnaby było dzisiaj wykorzystywać liniowo.

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 8407
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#90 Post autor: mi4chal744 » 27 gru 2014, 18:54

kolejorz. pisze:
polaraxa pisze:Póki trwają remonty torowisk, wagonów Pt nie można wprowadzić do normalnej obsługi liniowej.
Jak to nie można? Wszystko się chyli ku końcowi fali remontów, na następne przyjdzie trochę poczekać. Aktualnie wykorzystywane są tylko 3 Pt z Gliwic na linii 17. Mogłyby chociaż zamiennie jeździć ze składami, żeby nie niszczyły się na zajezdniach. Na 9 Helmuty odniosły "sukces", ludziom się podobały, ale Ruda chyba nie zapłaci za większy tabor. :/ Poza tym, do remontów można jeszcze wykorzystywać 111N, a za rok dojdą jeszcze Bety. Spokojnie choć połowę Pt możnaby było dzisiaj wykorzystywać liniowo.
Też tak myślę.

Awatar użytkownika
PatrykBe
Posty: 729
Rejestracja: 27 mar 2013, 08:04
Lokalizacja: Bytom

#91 Post autor: PatrykBe » 27 gru 2014, 20:07

tramwajarze z19 pisze:
KZKGaPowicz pisze:Kolega tramwajarze z19 przekazał mi informację, że kolejnym kandydatem do kasacji jest skład #579+610.
Jak narazie jest to planowane, tylko pytanie jest takie czy kierownik działu technicznego ze Stroszka dotrzyma słowa.
Tak, tak, dotrzyma słowa jak ostatnio...
Legenda:
* - wagon przygotowywany do wyjazdu
R - numer pociągu z rozkładu

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#92 Post autor: polaraxa » 28 gru 2014, 21:59

Panowie, tak dla jasności: to sekcja techniczna w dyrekcji decyduje, jakie wagony, w jakich ilościach i na które linie firma może wystawić, następnie to zestawienie trafia do KZK GOP i to oni podejmują ostateczną decyzję. Ona wraca do firmy, gdzie sekcja techniczna dyrekcji wraz z Dyrekcją Ruchu dzieli linie i pociągi na rejony. To nie kierownicy techniczni rejonów decydują o kasacjach wagonów. Wygląda to tak: kierownik wozowni wraz z osobami funkcyjnymi typuje /wyznacza z jakiegoś powodu/ wagon do tzw. kasacji, do tego wniosku dołącza uzasadnienie, a sekcja techniczna rejonu uzupełnia wniosek o wszystkie zdarzenia z nim związane /remonty, stłuczki, przebieg, itp., itd./. Te dokumenty trafiają do sekcji technicznej w dyrekcji firmy i tam zapada decyzja. Wszelkie decyzje dotyczące taboru w firmie /komu, ile, co/ podejmowane są w sekcji technicznej w dyrekcji firmy.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#93 Post autor: Boguś » 28 gru 2014, 22:34

polaraxa pisze:kierownik wozowni wraz z osobami funkcyjnymi typuje /wyznacza z jakiegoś powodu/ wagon do tzw. kasacji, do tego wniosku dołącza uzasadnienie, a sekcja techniczna rejonu uzupełnia wniosek o wszystkie zdarzenia z nim związane /remonty, stłuczki, przebieg, itp., itd./. Te dokumenty trafiają do sekcji technicznej w dyrekcji firmy i tam zapada decyzja. Wszelkie decyzje dotyczące taboru w firmie /komu, ile, co/ podejmowane są w sekcji technicznej w dyrekcji firmy.
Ciekawe, co wpisali przy #578+577 (ex.#772+771)?

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#94 Post autor: polaraxa » 30 gru 2014, 00:44

Zaczerpnąłem informacji i już odpowiadam na post "Bogusia". R-2 miało przygotować 2 listy wagonów typowanych do kasacji. O ile pamiętam, to na liście podstawowej były:#264+265, #328, #329, #340, #573, #558+559, #599+600. Na rezerwowej: #578+577, #590, #591. Nie wiem, czym to zostało podyktowane, że "GÓRA" zdecydowała o kasacji z listy rezerwowej, a nie podstawowej. Tak czy owak Zawodzie nie ma już na co podmieniać wagonów.

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#95 Post autor: Patryk105 » 30 gru 2014, 10:49

Nie ma co się dziwić, że nie mają na co pomieniać. Nie rozumiem ich polityki . Trupy jeżdżą, a w miarę dobre kasują.
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#96 Post autor: Penny » 30 gru 2014, 14:38

Panowie, wizualnie i wg dat remontów to wiele wozów była OK. Mogą być nagłe uszkodzenia konstrukcji, problemy z elektryką i inne krytyczne problemy, przez które wyklucza się wagony z ruchu liniowego.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#97 Post autor: Boguś » 30 gru 2014, 20:40

Nawet część wagonów z listy podstawowej jest w przyzwoitym stanie.

polaraxa
Posty: 471
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#98 Post autor: polaraxa » 31 gru 2014, 17:55

Z dn. 30/12/2014 ze stanu R-2 zostały zdjęte #328 /ex. #688/, #578 /ex. #772, exex. #771/ oraz #590 /ex. #340/.
Ostatnio zmieniony 31 gru 2014, 23:02 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#99 Post autor: Boguś » 31 gru 2014, 21:02

polaraxa pisze:Z dn. 30/12/2014 ze stanu R-2 zostały zdjęte #328 /ex. #672/, #578 /ex. #772, exex. #771/ oraz #590 /ex. #340/.
#328 to jest ex. #688. Oryginalny #672 pojechał do modernizacji.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#100 Post autor: Peter » 01 sty 2015, 11:25

#328 jeszcze niedawno widziałem w świeżym malowaniu zakładowym.
#590 w trzecim wcieleniu (ex. #340) to już była rozpacz (foto robocze z 21.11.2014).
Załączniki
590'''.jpg
*SDIP (U.N.O.)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości