Strona 1 z 1

Kasacje w 2013 roku

: 11 sty 2013, 20:01
autor: DW
Zgodnie z ilostanem wagonów w przetargu na mycie ze Stroszka zniknęły 4 stopiątki a z Zawodzia 3. Dwie bytomskie to na pewno #361 i #362.
Ciekawe czy rzeczywiście skreślono kolejne wozy ze stanu, czy to jakieś zawirowania związane z remontami.

http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... wt7272012/

Re: Stałe przydziały wagonów na pociągach

: 11 sty 2013, 20:21
autor: Iwo
Wagon #526 na chwilę obecną poddawany jest unicestwieniu.

Re: Stałe przydziały wagonów na pociągach

: 11 sty 2013, 21:26
autor: DW
Iwo pisze:Wagon #526 na chwilę obecną poddawany jest unicestwieniu.
Szaleją z tymi kasacjami. Jeszcze 2-3 lata i już prawie w ogóle hebelków nie będzie :(
A jeszcze nieco ponad rok temu przechodził rejestrację .

Czy #513 czeka to samo? Bo też zaginął ostatnimi czasy.

Re: Stałe przydziały wagonów na pociągach

: 11 sty 2013, 22:10
autor: Iwo
DW pisze:
Iwo pisze:Wagon #526 na chwilę obecną poddawany jest unicestwieniu.
Szaleją z tymi kasacjami. Jeszcze 2-3 lata i już prawie w ogóle hebelków nie będzie :(
A jeszcze nieco ponad rok temu przechodził rejestrację .

Czy #513 czeka to samo? Bo też zaginął ostatnimi czasy.
Osobiscie bardzo się cieszę, że ten trup poddawany jest utylizacji gdyż w zasadzie nie nadawała się tak kupa złomu do jazdy. #513 jest na razie odstawiony na hali i coś przy nim dłubią.

: 18 sty 2013, 20:21
autor: Boguś
DW pisze:Ciekawe czy rzeczywiście skreślono kolejne wozy ze stanu, czy to jakieś zawirowania związane z remontami.
Wszystko wskazuje na to, że #645+646 zostanie w Będzinie, #659+660 w Gliwicach. Trzecim brakującym wagonem z Zawodzia może być #662.

: 19 sty 2013, 10:16
autor: KZKGaPowicz
Boguś pisze:
DW pisze:Ciekawe czy rzeczywiście skreślono kolejne wozy ze stanu, czy to jakieś zawirowania związane z remontami.
Wszystko wskazuje na to, że #645+646 zostanie w Będzinie, #659+660 w Gliwicach. Trzecim brakującym wagonem z Zawodzia może być #662.
A nie +617, bo z tego, co mi wiadomo #662 poszedł do kasacji?

: 19 sty 2013, 21:27
autor: Boguś
KZKGaPowicz pisze:
Boguś pisze:
DW pisze:Ciekawe czy rzeczywiście skreślono kolejne wozy ze stanu, czy to jakieś zawirowania związane z remontami.
Wszystko wskazuje na to, że #645+646 zostanie w Będzinie, #659+660 w Gliwicach. Trzecim brakującym wagonem z Zawodzia może być #662.
A nie +617, bo z tego, co mi wiadomo #662 poszedł do kasacji?
Może wyjaśnię to jeszcze raz. Okazuję się, że na Stroszku zniknęły 4 wagony, a na Zawodziu 3:

Stroszek:
#361, #362 - kasacja
#645+646 - przeprowadzka do Będzina

Zawodzie:
#659+660 - przeprowadzka do Gliwic
#662 - kasacja

Natomiast +617 nadal jest na stanie zajezdni Zawodzie i jeździ liniowo w składzie z #607.

: 20 sty 2013, 13:55
autor: KZKGaPowicz
Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:
Boguś pisze:
DW pisze:Ciekawe czy rzeczywiście skreślono kolejne wozy ze stanu, czy to jakieś zawirowania związane z remontami.
Wszystko wskazuje na to, że #645+646 zostanie w Będzinie, #659+660 w Gliwicach. Trzecim brakującym wagonem z Zawodzia może być #662.
A nie +617, bo z tego, co mi wiadomo #662 poszedł do kasacji?
Może wyjaśnię to jeszcze raz. Okazuję się, że na Stroszku zniknęły 4 wagony, a na Zawodziu 3:

Stroszek:
#361, #362 - kasacja
#645+646 - przeprowadzka do Będzina

Zawodzie:
#659+660 - przeprowadzka do Gliwic
#662 - kasacja

Natomiast +617 nadal jest na stanie zajezdni Zawodzie i jeździ liniowo w składzie z #607.
Masz rację, chodzi o kasację, źle zrozumiałem - pomyliłem z modernizacją, którą +617 ma przejść.

: 05 kwie 2013, 18:45
autor: polaraxa
281 został też zdjęty ze stanu R-2 do kasacji.

: 12 maja 2013, 19:56
autor: DW
Poza #526 również #601 miał być zdjęty ze stanu, ale póki co nie było oficjalnego info o jego skreśleniu.

: 30 maja 2013, 16:11
autor: DW
Czy dysponuje ktoś datami skreśleń ze stanu stopiątek z lat 2012 i 2013?
Przydałoby się uzupełnić dane w bazie taboru WPK, gdzie niektóre stopiątki, których już nie ma nadal widnieją w spisie, a brakuje nam takich danych.

: 15 lip 2013, 18:07
autor: polaraxa
Z dn 15/07/2013 wag #262 zszedł ze stanu R-2 /KASACJA/ tym samym powstał nowy skład #284+#282 widziałem jak w sobotę jeżdził po terenie zajezdni. Dodatkowo przy okazji montażu ŚKUP #282 ma zostac wyposażony w wyświetlacze.

: 15 lip 2013, 22:16
autor: Seba77
polaraxa pisze:Z dn 15/07/2013 wag #262 zszedł ze stanu R-2 /KASACJA/ tym samym powstał nowy skład #284+#282 widziałem jak w sobotę jeżdził po terenie zajezdni.
W dniu dzisiejszym ten skład #284+282 jeżdżił na poc. 2010

: 16 lip 2013, 09:25
autor: hanys76
Do kasacjj poszedł także hebel 578, ciekawe że 577 zostawili .

: 16 lip 2013, 22:14
autor: grillmaster
hanys76 pisze:Do kasacjj poszedł także hebel 578, ciekawe że 577 zostawili .
W końcu do Łodzi/Poznania ma iść 45 wagonów, więc któryś musi być bez pary.

: 16 lip 2013, 23:25
autor: rifi
grillmaster pisze:
hanys76 pisze:Do kasacjj poszedł także hebel 578, ciekawe że 577 zostawili .
W końcu do Łodzi/Poznania ma iść 45 wagonów, więc któryś musi być bez pary.
Albo ex #578+577 poszedł do modernizacji po przenumerowaniu na #772+771?

Bo po coś te przenumerowanie ex #772+771 musi być.

: 17 lip 2013, 22:05
autor: Boguś
Seba77 pisze:
polaraxa pisze:Z dn 15/07/2013 wag #262 zszedł ze stanu R-2 /KASACJA/ tym samym powstał nowy skład #284+#282 widziałem jak w sobotę jeżdził po terenie zajezdni.
W dniu dzisiejszym ten skład #284+282 jeżdżił na poc. 2010
Najprawdopodobniej jest to powrót do fabrycznej konfiguracji.
grillmaster pisze:
hanys76 pisze:Do kasacjj poszedł także hebel 578, ciekawe że 577 zostawili.
W końcu do Łodzi/Poznania ma iść 45 wagonów, więc któryś musi być bez pary.
Ten bez pary to może być będziński #760.

: 18 lip 2013, 07:25
autor: szymon nolewajk
polaraxa pisze:Z dn 15/07/2013 wag #262 zszedł ze stanu R-2 /KASACJA/
Czemu #262 idzie do kasacji?

: 27 lip 2013, 23:37
autor: rifi
Czyli ex 578+577 nie poszedł do kasacji bo dziś wrócił z poznania jako #772+771.

: 21 paź 2013, 12:32
autor: DW
Będziński wagon #450 jak dotąd nie otrzymał jeszcze instalacji ŚKUP. Jako, że już chyba wszystkie (lub prawie wszystkie) stopiątki, które miały otrzymać nowe kasowniki, otrzymały je, podejrzewam, że owy wóz może być przewidziany do kasacji w najbliższym czasie.
Co ciekawe rok starszy skład #440+446, będący w jeszcze gorszym stanie, otrzymał ŚKUP, więc wychodzi na to, że jeszcze trochę pojeździ.

: 21 paź 2013, 16:39
autor: Iwo
DW pisze:Będziński wagon #450 jak dotąd nie otrzymał jeszcze instalacji ŚKUP. Jako, że już chyba wszystkie (lub prawie wszystkie) stopiątki, które miały otrzymać nowe kasowniki, otrzymały je, podejrzewam, że owy wóz może być przewidziany do kasacji w najbliższym czasie.
Co ciekawe rok starszy skład #440+446, będący w jeszcze gorszym stanie, otrzymał ŚKUP, więc wychodzi na to, że jeszcze trochę pojeździ.
#450 idzie do kasacji, niestety #532, który miał też być skasowany jeszcze trochę pojeździ. Notabene jest to jedna z nielicznych "stopiątek", która ma stare światła :)

: 16 lis 2013, 17:57
autor: szymon nolewajk
Wie ktoś czemu skasowany został #262 :?:

: 16 lis 2013, 18:27
autor: Boguś
szymon nolewajk pisze:Wie ktoś czemu skasowany został #262 :?:
Zły stan techniczny i problemy z instalacją elektryczną.

: 06 gru 2013, 19:57
autor: polaraxa
Z dniem 01/12/2013 ze stanu R-1 zszedł #450 a z R-2 #416

: 31 gru 2013, 16:32
autor: polaraxa
Z dniem 30/12/2013 ze stanu R-2 zszedł #277

: 01 sty 2014, 17:05
autor: szymon nolewajk
Czemu #277 poszedł do kasacji?

: 02 sty 2014, 12:45
autor: KZKGaPowicz
szymon nolewajk pisze:Czemu #277 poszedł do kasacji?
Najprawdopodobniej z powodu instalacji elektrycznej.

: 02 sty 2014, 20:50
autor: 105N #338
Najprawdopodobniej z powodu instalacji elektrycznej.
Przecież to można wymienić...

: 02 sty 2014, 20:57
autor: KZKGaPowicz
105N #338 pisze:
Najprawdopodobniej z powodu instalacji elektrycznej.
Przecież to można wymienić...
Z tego samego powodu zostały skasowane #252+253, #262, #276+278 i #281 (ten ostatni chyba też z tej samej przyczyny).

: 03 sty 2014, 13:44
autor: Boguś
KZKGaPowicz pisze:
105N #338 pisze:
Najprawdopodobniej z powodu instalacji elektrycznej.
Przecież to można wymienić...
Z tego samego powodu zostały skasowane #252+253, #262, #276+278 i #281 (ten ostatni chyba też z tej samej przyczyny).
Może z dwa lata temu ZUR miał wymieniać instalacje elektryczne w kilku lub kilkunastu wagonach.

Jeśli chodzi o wagon #262, to on miał być skasowany już dwa lata wcześniej po poważnej kolizji na Lipinach.

: 03 sty 2014, 20:29
autor: polaraxa
Od momentu zakupu wagonów z Krakowa było wiadomo, że jako pierwsze pójdą do kasacji. Zostaną jedynie na dłużej 2 wagony wyremontowane jako ZUR-ki 6 posiadających podwójne siedzenia bo są po RK i 2 po wymianie instalacji elektrycznej. Czyli 4 w Gliwicach i 6 w Katowicach.

: 03 sty 2014, 22:15
autor: Boguś
polaraxa pisze:Od momentu zakupu wagonów z Krakowa było wiadomo, że jako pierwsze pójdą do kasacji. Zostaną jedynie na dłużej 2 wagony wyremontowane jako ZUR-ki 6 posiadających podwójne siedzenia bo są po RK i 2 po wymianie instalacji elektrycznej. Czyli 4 w Gliwicach i 6 w Katowicach.
Czyli zostaną #254+255, #266, #267. W Katowicach pozostaną #268+269, #270+271 i #283+285.

: 04 sty 2014, 08:16
autor: szymon nolewajk
A #257+258 będą kasowane?

Edycja 10.52

#286 też ma podwójne siedzenia.

: 04 sty 2014, 10:54
autor: Patryk105
#260+261 z Gliwic również ma podwójne siedzenia ala autobusowe.

: 04 sty 2014, 10:59
autor: KZKGaPowicz
Jest jeszcze #259+267, w którym drugi wagon ma podwójne siedzenia.

: 04 sty 2014, 15:48
autor: adam86
polaraxa pisze:Od momentu zakupu wagonów z Krakowa było wiadomo, że jako pierwsze pójdą do kasacji. Zostaną jedynie na dłużej 2 wagony wyremontowane jako ZUR-ki 6 posiadających podwójne siedzenia bo są po RK i 2 po wymianie instalacji elektrycznej. Czyli 4 w Gliwicach i 6 w Katowicach.
Po RK jest więcej wagonów z Krakowa, chociażby wspominany #257+258.

: 04 sty 2014, 19:22
autor: Boguś
KZKGaPowicz pisze:Jest jeszcze #259+267, w którym drugi wagon ma podwójne siedzenia.
No zgoda, ale my tu piszemy o wagonach, które miały RK. Podwójne siedzenia mogli im założyć przy RB.

Tak jak Adam wspominał krakusów po RK jest więcej, bo na 100% remont miał również #264+265.

: 05 sty 2014, 23:14
autor: polaraxa
Sorki ale zapomniałem o #286 a jeśli chodzi o #264+265 to w nim są tylko przerobione sterowniki drzwi

: 06 sty 2014, 09:40
autor: szymon nolewajk
polaraxa pisze: a jeśli chodzi o #264+265 to w nim są tylko przerobione sterowniki drzwi
A przerobienie na 105Na w 1999?

: 06 sty 2014, 11:39
autor: Penny
szymon nolewajk pisze:
polaraxa pisze: a jeśli chodzi o #264+265 to w nim są tylko przerobione sterowniki drzwi
A przerobienie na 105Na w 1999?
Mówimy o okresie eksploatacji w Tramwajach Śląskich i kryteriach kasacji wagonów wg remontów taboru przeprowadzanych w tym okresie.

: 06 sty 2014, 12:23
autor: adam86
polaraxa pisze:Sorki ale zapomniałem o #286 a jeśli chodzi o #264+265 to w nim są tylko przerobione sterowniki drzwi
A cóż to są te sterowniki drzwi?

: 10 sty 2014, 13:54
autor: DW
Według przetargu na mycie i sprzątanie wagonów (link) zajezdnia Bytom na dzień 01.01.2014 r. posiada 73 wagony serii 105N. Jeszcze niedawno miała ich 81.
W innych zajezdniach wagonów nie przybyło, więc oznacza to, że z końcem roku najprawdopodobniej dokonano kasacji 8 wagonów (zajezdnia posiadała 7 sztuk wozów typu 105N, więc pewnie pozbyto się już ich wszystkich).

: 02 lut 2014, 19:03
autor: DW
Zna ktoś dokładną datę kasacji #477?

: 28 lut 2014, 13:07
autor: tramwajarze z19
Dorzucam zdjęcie wagonów 105N na Stroszku w trakcie kasacji.