Kasacje w 2011 roku
Kasacje w 2011 roku
Niebawem szykują się kolejne kasacje stopiątek. W tym roku pożegnamy większość wozów typu 105N, których spółka chce się najprędzej pozbyć ze względu na większy pobór prądu niż wozy typu 105Na.
Już niebawem pożegnamy ostatniego 105N w Będzinie - #515
Kasowane będą również 105N ze Stroszka. Na pierwszy ogień pójdzie pewnie #471+478, który dawno nie przechodził większych prac i wciąż są z nim problemy. Później zapewne #361 i #362, a dalej #467+489, #548+488 i #470, które jeszcze parę miesięcy temu przeszły większe prace. #464+465 dopiero co wyjechał po rejestracji, więc pewnie pojeździ najdłużej.
Poza 105N kasowane będą też 105Na w najgorszym stanie. Niebawem pożegnamy największe heble - #578+577, #579+610 i #629+630.
Jako, że w TŚ jest "tradycja", że nowe wozy zastępują stare, to w najbliższych latach czeka nas prawdziwa rzeź stopiątek Każdy Helmut ma zastąpić 2 stopiątki, więc 10 Helmutów zastąpi 20 stopiątek.
Już niebawem pożegnamy ostatniego 105N w Będzinie - #515
Kasowane będą również 105N ze Stroszka. Na pierwszy ogień pójdzie pewnie #471+478, który dawno nie przechodził większych prac i wciąż są z nim problemy. Później zapewne #361 i #362, a dalej #467+489, #548+488 i #470, które jeszcze parę miesięcy temu przeszły większe prace. #464+465 dopiero co wyjechał po rejestracji, więc pewnie pojeździ najdłużej.
Poza 105N kasowane będą też 105Na w najgorszym stanie. Niebawem pożegnamy największe heble - #578+577, #579+610 i #629+630.
Jako, że w TŚ jest "tradycja", że nowe wozy zastępują stare, to w najbliższych latach czeka nas prawdziwa rzeź stopiątek Każdy Helmut ma zastąpić 2 stopiątki, więc 10 Helmutów zastąpi 20 stopiątek.
Jak widać jednak muszą czymś jeździć, skoro jeszcze #464+465 wyjechał na trasę. Jest to przecież hebel jakich mało a dalej się broni. Nie zdziwię się jak jeszcze inne 105N wyjadą po naprawach elektryki itp.
#471+478 wolałbym pożegnać. #467+489 trzyma się stosunkowo nieźle, chociaż głowa mnie rozbolała od przetwornicy jak nim ostatnio jechałem. Może statyczne gdzieś upchną ze skasowanego #482+483.
Z kolei na wawkomie piszą, że TW odstawia skreślone 105Na pod płot. Decyzja ma dopiero zapaść czy trafią do GOP czy nie.
#471+478 wolałbym pożegnać. #467+489 trzyma się stosunkowo nieźle, chociaż głowa mnie rozbolała od przetwornicy jak nim ostatnio jechałem. Może statyczne gdzieś upchną ze skasowanego #482+483.
Z kolei na wawkomie piszą, że TW odstawia skreślone 105Na pod płot. Decyzja ma dopiero zapaść czy trafią do GOP czy nie.
*SDIP (U.N.O.)
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Pewnie Zawodzie coś odda, skoro tam są najlepsze wagony i najmniej z tej zajezdni zostanie skasowane. Przecież Zawodzie kiedyś też się zapcha i więcej wagonów tam już nie będzie mogło nocowaćR_G pisze:A czy w zamian za #515 i #629+630 dostanie coś podesłane do Będzina ?
#515 szkoda bardzo bo zauważyłem że ostatnio został z tyłu odmalowany i prezentuje się całkiem ciekawie. Miałem nadzieję że chociaż jego oszczędzą
rafalurbino18 pisze:Pewnie Zawodzie coś odda, skoro tam są najlepsze wagony i najmniej z tej zajezdni zostanie skasowane. (...)
Najlepsze wagony?! bo utwierdzę się w przekonaniu, że ja po prostu mam pecha. Wagonów po remoncie/ modernizacji jest mniej więcej po równo na zajezdniach... a liczbą zjazdów można zobaczyć jakie to najlepsze wozy są w R-2
Z tego co widzę, to od jutra Będzin uruchamia już o dwa pociągi mniej, czyli niekoniecznie będzie co łatać, zresztą jakiś czas temu Będzin dostał już trzy wozy ze Stroszka więc po co coś ma dostawać znowu ?R_G pisze:A czy w zamian za #515 i #629+630 dostanie coś podesłane do Będzina ?
#515 szkoda bardzo bo zauważyłem że ostatnio został z tyłu odmalowany i prezentuje się całkiem ciekawie. Miałem nadzieję że chociaż jego oszczędzą
Zdaje mi się, że ten właśnie hebel przetrwa najdłużejDW pisze:Kasowane będą również 105N ze Stroszka. Na pierwszy ogień pójdzie pewnie #471+478, który dawno nie przechodził większych prac i wciąż są z nim problemy.
Póki co pierwszeństwo mają właśnie 105N, i w ramach helmutów kasowane jest 20 wagonów (łącznie z tymi z 31 grudnia).DW pisze:W tym roku pożegnamy większość wozów typu 105N, których spółka chce się najprędzej pozbyć ze względu na większy pobór prądu niż wozy typu 105Na.
Ponadto jak już wspominano, spodziewamy się dostawy "części" z Wawy, a to oznacza kolejne kasacje naszych wozów. Najprawdopodobniej będą one jako podmiany, czyli dostaną numery po jakichś naszych wagonach. Czyli nie spodziewajcie się, że coś nam przybędzie.
Też tak uważam, bo jak się okazuje powodem kasacji był brak IOD (swoją drogą - tak trudno się to instaluje ? )adam86 pisze:A kasowanie sprawnych wozów jak #505 i #504 jest oczywiście totalną paranoją.
Teraz nie ma czym jeździć i raczej nic się nie zmieni. Przecież kasacje są za helmuty i będą też za "części" z Wawy, więc praktycznie nic nie ubędzie ani nie przybędzie.adam86 pisze:Za chwile znów nie będzie czym jeździć...
Prawdopodobnie do kasacji pójdą też wszystkie eLki, czyli #2, #3, i #111+112.
Przypomnę, że z rok temu kandydatem na L w zamian za #131+132 był skład #571+618 jednak ostatecznie wciąż nie ma składu eLek z Zawodzia.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
No to fakt.luki pisze:Z tego co widzę, to od jutra Będzin uruchamia już o dwa pociągi mniej, czyli niekoniecznie będzie co łatać,
Jak na razie to nic nie dostał tylko te wagony są na wypożyczeniu.zresztą jakiś czas temu Będzin dostał już trzy wozy ze Stroszka więc po co coś ma dostawać znowu ?
Pozdrawiam R1 :santa:
Była mowa o #2 i #3.luki pisze:Prawdopodobnie do kasacji pójdą też wszystkie eLki, czyli #2, #3, i #111+112.
#505+504 został skasowany z innej przyczyny. Nie pamiętam już jakiej.luki pisze:Też tak uważam, bo jak się okazuje powodem kasacji był brak IOD (swoją drogą - tak trudno się to instaluje ? )adam86 pisze:A kasowanie sprawnych wozów jak #505 i #504 jest oczywiście totalną paranoją.
Wydaje mi się, że Konstal, chciał zauważyć, że omawiane w pierwszym poście kasowane wagony związane były z helmutami.
Helmuty były tylko dla Zawodzia ale w TŚ zazwyczaj gdy na stan wchodzą "nowe" wagony, to inne się skreśla, nie ważne gdzie.
Jeśli potem braknie taboru to albo gdzieś się potnie składy z linii albo przerzuci jakieś wozy do innych zajezdni.
Helmuty były tylko dla Zawodzia ale w TŚ zazwyczaj gdy na stan wchodzą "nowe" wagony, to inne się skreśla, nie ważne gdzie.
Jeśli potem braknie taboru to albo gdzieś się potnie składy z linii albo przerzuci jakieś wozy do innych zajezdni.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
W czasie dostawy citadisów do Katowic, to masowo kasowano wagony także w Chorzowie, Będzinie, Stroszku i Gliwicach. W zamian za kasowane 102Na, do Chorzowa przychodziły katowickie składy 105N/105Na.luki pisze:Helmuty były tylko dla Zawodzia ale w TŚ zazwyczaj gdy na stan wchodzą "nowe" wagony, to inne się skreśla, nie ważne gdzie.
Jeśli potem braknie taboru to albo gdzieś się potnie składy z linii albo przerzuci jakieś wozy do innych zajezdni.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości