Wagony robocze 13N
Wagony robocze 13N
Postanowiłem utworzyć nowy temat o roboczych 13. Na TWB w dziale WPK Katowice znalazłem fotki liniowych trzynastek
http://transport.wroc.biz/
Czy te trzynastki są obecnymi #61R i 107R?
http://transport.wroc.biz/
Czy te trzynastki są obecnymi #61R i 107R?
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22
Ano nasze 13n to raczej poligon doswiadczalny w produkcji i mozliwosci ulepszenia tramwajów tylko unas 13 wycofano w latach 1980tych a warszawioki bedom sie z nimi meczyc z jakiesz jeszcze 10lat --unas technicznych było 3szt na 6szt w gopie 5 13 i 1 doczepa czynna 13nsd takie cos podobne do tej co z krakowa przyjechała 105nad 258 -10r 61r 107r .107r miała kirownice zamiast nastawnika jak w przegubowym 15n 10r z 1962r i 61r to były sieciowe 13n 10r miała podest sieciowy z sieciowych ogórków ikarusów .107r tesz dopadli rozwalili jej zuraw hydrauliczny 61r ,107r i 124r 105na stycznikowa to najnowoczesniejsze tramwaje techniczne jakie w polsce powstały niestety zaniedbane technicznie i moralnie 107rteraz jak pada o jej zaleje przetwornice i cza ja sciagac do zajezdni.
#61R tragicznie wygląda,lakier garściami odłazi. #124R to była chyba jedyna dwukieronkowa, pojedyńcza 105-tka jaka kiedykolwiek jeździłaas chorzów pisze:Ano nasze 13n to raczej poligon doswiadczalny w produkcji i mozliwosci ulepszenia tramwajów tylko unas 13 wycofano w latach 1980tych a warszawioki bedom sie z nimi meczyc z jakiesz jeszcze 10lat --unas technicznych było 3szt na 6szt w gopie 5 13 i 1 doczepa czynna 13nsd takie cos podobne do tej co z krakowa przyjechała 105nad 258 -10r 61r 107r .107r miała kirownice zamiast nastawnika jak w przegubowym 15n 10r z 1962r i 61r to były sieciowe 13n 10r miała podest sieciowy z sieciowych ogórków ikarusów .107r tesz dopadli rozwalili jej zuraw hydrauliczny 61r ,107r i 124r 105na stycznikowa to najnowoczesniejsze tramwaje techniczne jakie w polsce powstały niestety zaniedbane technicznie i moralnie 107rteraz jak pada o jej zaleje przetwornice i cza ja sciagac do zajezdni.
Można jakieś fotki?Boguś pisze:#61R tragicznie wygląda,lakier garściami odłazi. #124R to była chyba jedyna dwukieronkowa, pojedyńcza 105-tka jaka kiedykolwiek jeździłaas chorzów pisze:Ano nasze 13n to raczej poligon doswiadczalny w produkcji i mozliwosci ulepszenia tramwajów tylko unas 13 wycofano w latach 1980tych a warszawioki bedom sie z nimi meczyc z jakiesz jeszcze 10lat --unas technicznych było 3szt na 6szt w gopie 5 13 i 1 doczepa czynna 13nsd takie cos podobne do tej co z krakowa przyjechała 105nad 258 -10r 61r 107r .107r miała kirownice zamiast nastawnika jak w przegubowym 15n 10r z 1962r i 61r to były sieciowe 13n 10r miała podest sieciowy z sieciowych ogórków ikarusów .107r tesz dopadli rozwalili jej zuraw hydrauliczny 61r ,107r i 124r 105na stycznikowa to najnowoczesniejsze tramwaje techniczne jakie w polsce powstały niestety zaniedbane technicznie i moralnie 107rteraz jak pada o jej zaleje przetwornice i cza ja sciagac do zajezdni.
Tu znajdziesz najnowszą fotkę, to ta co oba 13N są na jednej focie http://www.tramwaje1.za.pl/wagony_2.html
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Wyjaśniła się po trochu historia naszych roboczych trzynastek:
- 61R:
1962-1991 jako liniowy a dokładniej:1962-1971 jako #127, 1971-1980 #305, 1980-1991 #61 i potem 61R
- 107R:
1962-1991 jako liniowy a dokładniej: 1962-1971 #125, 1971-1982 #303, 1982-1991 #107 i potem 107R
A dodatkowo:
- 43R:
1967-1968 istniał jako liniowy 14N, 1968-1969 już 13N #140, 1969-1985 #301, 1985-1988 jako roboczy #43R, kasacja w 1988
- #44R:
1967-1968 istniał jako liniowy 14ND, 1968-1969 już 13ND #141, 1969-1985 #302, 1985-1988 jako roboczy #44R, kasacja w 1988
- 61R:
1962-1991 jako liniowy a dokładniej:1962-1971 jako #127, 1971-1980 #305, 1980-1991 #61 i potem 61R
- 107R:
1962-1991 jako liniowy a dokładniej: 1962-1971 #125, 1971-1982 #303, 1982-1991 #107 i potem 107R
A dodatkowo:
- 43R:
1967-1968 istniał jako liniowy 14N, 1968-1969 już 13N #140, 1969-1985 #301, 1985-1988 jako roboczy #43R, kasacja w 1988
- #44R:
1967-1968 istniał jako liniowy 14ND, 1968-1969 już 13ND #141, 1969-1985 #302, 1985-1988 jako roboczy #44R, kasacja w 1988
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2007, 12:26 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Eee tam, jeszcze pojeżdżą co najmniej kilka lat. Niedawno były kompleksowo remontowane, kapitalki, modernizacje i inne cuda. Tylko tym którym wypada z grafiku remont w tym roku nie bedą już remontowane i pójdą do kasacji. To samo dotyczy najstarszych stopiątek.Boguś pisze:Warszawskie trzynastki w tym roku raczej przejdą do historii
A co do naszych trzynastek to jakoś nie chce mi się wierzyć, że jeszcze w 1991 były liniowe....
I ciekawe czy wreszcie tego 61R pomalują, bo jego obecny stan to jest straszny wstyd.
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23
Kiedyś w starej "Zajezdni" były podane plany taborowe TW na najbliższe lata - podano okresy napraw głównych (pierwszych i drugich) oraz OIDP okresy kasacji. Z tego wynikało, że trzynastki pojeżdżą jeszcze trochę (ile dokładnie lat nie pamiętam, a nie chce mi się wywalać połowy rzeczy z szuflady z "skarbami").Boguś pisze:Bo tam jest kasa. Warszawskie trzynastki w tym roku raczej przejdą do historiiSebastian22 pisze:w wawie te 13N calkiem dobrze wygladaja.....lepiej niz u nas 105Na....
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."
Mimo tego nie chciałbym tych wagonów u nas chociażby na brak ogrzewania. :/Sebastian22 pisze:w wawie te 13N calkiem dobrze wygladaja.....lepiej niz u nas 105Na....
Co do naszych roboczych 13N to wyglądają strasznie. Na razie nie ma zbytnio czym ich zastąpić.
Cóż są dobrze po 40-tce a dokładniej mają po 45 lat, więc trudno się dziwić dlaczego są w takim stanie.
Dlatego mogliby sprowadzić trzynastki z TW właśnie na robocze.
*SDIP (U.N.O.)
Jednak pomalowanie 61R aż się prosi. Wiele by to nie kosztowało, a od razu inaczej by wyglądał, bo obecnie straszy. Wg mnie to najbardziej eksploatowany roboczy wagon w TŚ. Widzę go najczęściej i w różnych rolach.Peter pisze: Co do naszych roboczych 13N to wyglądają strasznie. Na razie nie ma zbytnio czym ich zastąpić.
Cóż są dobrze po 40-tce a dokładniej mają po 45 lat, więc trudno się dziwić dlaczego są w takim stanie.
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Mają 247 sztuk 13N. Na pewno "troszkę" pojeżdżą. Myślę, że konstruktorzy w Konstalu nigdy nie przypuszczali, że te wynalazki będą się miały całkiem nieźle jeszcze w 2007r.Sebastian22 pisze:Tez slyszalem ze w wawie pojezdza jeszcze troche te 13N....co prawda kupują nowy tabor z "ceglorza" i Pesy ale nie w takiej ilosci aby wyeliminowac 13N (ok.300 sztuk)
To fakt. #61R wygląda o wiele gorzej niż #107R. Pomalować zawsze można, ale chyba w tym przypadku najpierw z dużą ilością szpachlówki.ff pisze:Jednak pomalowanie 61R aż się prosi. Wiele by to nie kosztowało, a od razu inaczej by wyglądał, bo obecnie straszy. Wg mnie to najbardziej eksploatowany roboczy wagon w TŚ. Widzę go najczęściej i w różnych rolach.
Dlatego uważam to co napisałem, że wcale nie byłoby głupie żeby sprowadzić z Warszawy jakieś 13-tki na wagony robocze. Na pewno są w lepszym stanie i ciuteńkę młodsze od naszych. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)
Wprowadził mnie w błąd brak litery R, więc poprawwiam:ff pisze: A co do naszych trzynastek to jakoś nie chce mi się wierzyć, że jeszcze w 1991 były liniowe....
- 61R:
jako liniowy 1962-1980, a dokładniej: 1962-1971 #127, 1971-1980 #305
jako roboczy 1980 do dziś, a dokładniej: 1980-1991 #61, 1991 do dziś #61R
- 107R:
jako liniowy 1962- 1982, a dokładniej 1962-1971 #125, 1971-1982 #303
jako roboczy 1982 do dziś, a dokładniej 1982-1991 #107, 1991 do dziś 107R
Tu jest dobrzeBoguś pisze: dodatkowo:
- 43R:
1967-1968 istniał jako liniowy 14N, 1968-1969 już 13N #140, 1969-1985 #301, 1985-1988 jako roboczy #43R, kasacja w 1988
- #44R:
1967-1968 istniał jako liniowy 14ND, 1968-1969 już 13ND #141, 1969-1985 #302, 1985-1988 jako roboczy #44R, kasacja w 1988
Wyszperałem ze swojej bazy jeszcze jedną:
- 10R
jako liniowy 1962-1983, a dokładniej 1962-1971 #128, 1971-1983 #306
jako roboczy 1983-1993, a dokładniej 1983-1991 #10, 1991-1993 #10R. #10R skasowany w 1993
A już niebawem wagony typu 13N w GOP pozostaną tylko wspomnieniem...beni pisze:Nie wiem czy wiecie ale została na stanie tylko jedna 13N stycznikowa.
Ponoć ostatni wagon typu 13N - #61R ma zostać skasowany
W sumie to nie ma się co dziwić, bo wyglądał już tragicznie i pewnie już prawie do niczego się nie nadawał, ale mogliby w sumie zostawić jednego na pamiątkę...
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Jest dość duża szansa na liniowy 13N. Wszystko to jest skutkiem wizyty miłośników z Warszawy dnia 03.03.2012r., a konkretniej chodzi o wymianę. My oddajemy 105N #3 (N.Jazdy) za któryś z 13N. Prezes TŚ jest pozytywnie nastawiony co do tego pomysłu. Chodzi tylko o koszta transportu, czekamy na odp. z Warszawy.
Pozdrawiam
Ciekawe na jakiej linii będzie kursować i pod jaką zajezdnie .Fajnie by było zobaczyć 13N na 19Damian_1947 pisze:Jest dość duża szansa na liniowy 13N. Wszystko to jest skutkiem wizyty miłośników z Warszawy dnia 03.03.2012r., a konkretniej chodzi o wymianę. My oddajemy 105N #3 (N.Jazdy) za któryś z 13N. Prezes TŚ jest pozytywnie nastawiony co do tego pomysłu. Chodzi tylko o koszta transportu, czekamy na odp. z Warszawy.
Pozdrawiam Konstal
Na żadnej. Jeśli 13N trafi do nas, to będzie jako zabytkowy, a nie liniowy.Konstal pisze:Ciekawe na jakiej linii będzie kursować i pod jaką zajezdnie .Fajnie by było zobaczyć 13N na 19Damian_1947 pisze:Jest dość duża szansa na liniowy 13N. Wszystko to jest skutkiem wizyty miłośników z Warszawy dnia 03.03.2012r., a konkretniej chodzi o wymianę. My oddajemy 105N #3 (N.Jazdy) za któryś z 13N. Prezes TŚ jest pozytywnie nastawiony co do tego pomysłu. Chodzi tylko o koszta transportu, czekamy na odp. z Warszawy.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Z takiego rozwiązania bardzo bym się ucieszył. Przynajmniej Nauka Jazdy L #3 nie byłaby skasowana, a my mielibyśmy zabytkowy 13N. Mogliby jeszcze jednego kupić i przerobić na wagon roboczy.Boguś pisze:Na żadnej. Jeśli 13N trafi do nas, to będzie jako zabytkowy, a nie liniowy.Konstal pisze:Ciekawe na jakiej linii będzie kursować i pod jaką zajezdnie .Fajnie by było zobaczyć 13N na 19Damian_1947 pisze:Jest dość duża szansa na liniowy 13N. Wszystko to jest skutkiem wizyty miłośników z Warszawy dnia 03.03.2012r., a konkretniej chodzi o wymianę. My oddajemy 105N #3 (N.Jazdy) za któryś z 13N. Prezes TŚ jest pozytywnie nastawiony co do tego pomysłu. Chodzi tylko o koszta transportu, czekamy na odp. z Warszawy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
To, że #338 jeździ liniowo jest paranoją. Ten wagon od dawna powinien być nie liniowy i wyjeżdżać tylko jako pociąg specjalny lub na linię turystyczną.Mikulek pisze:Najlepiej by było gdyby kupili/zamienili się za dwa 13N ale jeden byłby tak jak mówią w poprzednich postach zabytkowy a drugiego mogliby zrobić na coś w stylu #338 ( WPK ) i mógłby jeździć np. na tej linii 19 lub razem z "szybkowcem" na 13...
Ma za mało drzwi.TŚ25 pisze:Jak już to bardziej na 13, na 19 to za mały wóz trochę, chyba że w wakacje czy dni wolne.
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Wagony 13N, które mogą przyjechać z Warszawy możliwe, że będą kursowały jak #338 celem "zarabiania na siebie". Jeżeli przyjedzie 1 skład to napewno 1 wagon będzie jeździł liniowo, a drugi jako roboczy. Zobaczymy co będzie czas pokaże, są podejmowane kroki, aby ściągnąć z Warszawy skład wagonów 13NBoguś pisze:To, że #338 jeździ liniowo jest paranoją. Ten wagon od dawna powinien być nie liniowy i wyjeżdżać tylko jako pociąg specjalny lub na linię turystyczną.Mikulek pisze:Najlepiej by było gdyby kupili/zamienili się za dwa 13N ale jeden byłby tak jak mówią w poprzednich postach zabytkowy a drugiego mogliby zrobić na coś w stylu #338 ( WPK ) i mógłby jeździć np. na tej linii 19 lub razem z "szybkowcem" na 13...
Pozdrawiam
Skończcie pociskac pierdoły, które wygaduje pewien pracownik TŚ. Nie ma dla TŚ kompletnie żadnego znaczenia, czy taki wagon będzie jeździł, koszt utrzymania tego wagonu jest niewielki. Ubezpieczenie i badania techniczne to są grosze. Zastanówcie się ile trzeba wydać, na to, żeby taki wagon utrzymać w ciągłej sprawności, skoro ma codziennie jeździc. Zobaczcie jak ten nieszczesny #338 wygląda.
KZKGOP 1779
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości