Wagony robocze 13N

Dyskusje o technicznych wagonach serii N, 13N, 105N i KSW.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

Wagony robocze 13N

#1 Post autor: Boguś » 20 lis 2006, 23:32

Postanowiłem utworzyć nowy temat o roboczych 13. Na TWB w dziale WPK Katowice znalazłem fotki liniowych trzynastek
http://transport.wroc.biz/
Czy te trzynastki są obecnymi #61R i 107R?

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#2 Post autor: luki » 21 lis 2006, 16:10

Jeśli się nie mylę to te akurat od razu po zakupie przerobiono na stycznikowe i robocze.
Właściwie te 6 sztuk co u nas było to takie resztki produkcyjne które nie dostały się do Wawy.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#3 Post autor: Boguś » 21 lis 2006, 21:35

Konstal nie miał co z nimi zrobić, więc dał je nam. Mogłoby tak być dzisiaj.

as chorzów
Posty: 274
Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22

#4 Post autor: as chorzów » 22 lis 2006, 17:37

Ano nasze 13n to raczej poligon doswiadczalny w produkcji i mozliwosci ulepszenia tramwajów tylko unas 13 wycofano w latach 1980tych a warszawioki bedom sie z nimi meczyc z jakiesz jeszcze 10lat --unas technicznych było 3szt na 6szt w gopie 5 13 i 1 doczepa czynna 13nsd takie cos podobne do tej co z krakowa przyjechała 105nad 258 -10r 61r 107r .107r miała kirownice zamiast nastawnika jak w przegubowym 15n 10r z 1962r i 61r to były sieciowe 13n 10r miała podest sieciowy z sieciowych ogórków ikarusów .107r tesz dopadli rozwalili jej zuraw hydrauliczny 61r ,107r i 124r 105na stycznikowa to najnowoczesniejsze tramwaje techniczne jakie w polsce powstały niestety zaniedbane technicznie i moralnie 107rteraz jak pada o jej zaleje przetwornice i cza ja sciagac do zajezdni.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#5 Post autor: Boguś » 22 lis 2006, 17:48

as chorzów pisze:Ano nasze 13n to raczej poligon doswiadczalny w produkcji i mozliwosci ulepszenia tramwajów tylko unas 13 wycofano w latach 1980tych a warszawioki bedom sie z nimi meczyc z jakiesz jeszcze 10lat --unas technicznych było 3szt na 6szt w gopie 5 13 i 1 doczepa czynna 13nsd takie cos podobne do tej co z krakowa przyjechała 105nad 258 -10r 61r 107r .107r miała kirownice zamiast nastawnika jak w przegubowym 15n 10r z 1962r i 61r to były sieciowe 13n 10r miała podest sieciowy z sieciowych ogórków ikarusów .107r tesz dopadli rozwalili jej zuraw hydrauliczny 61r ,107r i 124r 105na stycznikowa to najnowoczesniejsze tramwaje techniczne jakie w polsce powstały niestety zaniedbane technicznie i moralnie 107rteraz jak pada o jej zaleje przetwornice i cza ja sciagac do zajezdni.
#61R tragicznie wygląda,lakier garściami odłazi. #124R to była chyba jedyna dwukieronkowa, pojedyńcza 105-tka jaka kiedykolwiek jeździła

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#6 Post autor: dombia » 09 gru 2006, 10:07

Boguś pisze:
as chorzów pisze:Ano nasze 13n to raczej poligon doswiadczalny w produkcji i mozliwosci ulepszenia tramwajów tylko unas 13 wycofano w latach 1980tych a warszawioki bedom sie z nimi meczyc z jakiesz jeszcze 10lat --unas technicznych było 3szt na 6szt w gopie 5 13 i 1 doczepa czynna 13nsd takie cos podobne do tej co z krakowa przyjechała 105nad 258 -10r 61r 107r .107r miała kirownice zamiast nastawnika jak w przegubowym 15n 10r z 1962r i 61r to były sieciowe 13n 10r miała podest sieciowy z sieciowych ogórków ikarusów .107r tesz dopadli rozwalili jej zuraw hydrauliczny 61r ,107r i 124r 105na stycznikowa to najnowoczesniejsze tramwaje techniczne jakie w polsce powstały niestety zaniedbane technicznie i moralnie 107rteraz jak pada o jej zaleje przetwornice i cza ja sciagac do zajezdni.
#61R tragicznie wygląda,lakier garściami odłazi. #124R to była chyba jedyna dwukieronkowa, pojedyńcza 105-tka jaka kiedykolwiek jeździła
Można jakieś fotki?

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#7 Post autor: luki » 09 gru 2006, 11:15

Tu znajdziesz najnowszą fotkę, to ta co oba 13N są na jednej focie http://www.tramwaje1.za.pl/wagony_2.html
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#8 Post autor: Boguś » 05 kwie 2007, 15:56

Wyjaśniła się po trochu historia naszych roboczych trzynastek:
- 61R:
1962-1991 jako liniowy a dokładniej:1962-1971 jako #127, 1971-1980 #305, 1980-1991 #61 i potem 61R
- 107R:
1962-1991 jako liniowy a dokładniej: 1962-1971 #125, 1971-1982 #303, 1982-1991 #107 i potem 107R

A dodatkowo:
- 43R:
1967-1968 istniał jako liniowy 14N, 1968-1969 już 13N #140, 1969-1985 #301, 1985-1988 jako roboczy #43R, kasacja w 1988
- #44R:
1967-1968 istniał jako liniowy 14ND, 1968-1969 już 13ND #141, 1969-1985 #302, 1985-1988 jako roboczy #44R, kasacja w 1988
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2007, 12:26 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#9 Post autor: Sebastian22 » 05 kwie 2007, 18:15

w wawie te 13N calkiem dobrze wygladaja.....lepiej niz u nas 105Na....

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#10 Post autor: Boguś » 05 kwie 2007, 18:20

Sebastian22 pisze:w wawie te 13N calkiem dobrze wygladaja.....lepiej niz u nas 105Na....
Bo tam jest kasa. Warszawskie trzynastki w tym roku raczej przejdą do historii

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#11 Post autor: ff » 05 kwie 2007, 20:30

Boguś pisze:Warszawskie trzynastki w tym roku raczej przejdą do historii
Eee tam, jeszcze pojeżdżą co najmniej kilka lat. Niedawno były kompleksowo remontowane, kapitalki, modernizacje i inne cuda. Tylko tym którym wypada z grafiku remont w tym roku nie bedą już remontowane i pójdą do kasacji. To samo dotyczy najstarszych stopiątek.

A co do naszych trzynastek to jakoś nie chce mi się wierzyć, że jeszcze w 1991 były liniowe....

I ciekawe czy wreszcie tego 61R pomalują, bo jego obecny stan to jest straszny wstyd.

Panewniczanin
Posty: 135
Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23

#12 Post autor: Panewniczanin » 06 kwie 2007, 15:05

Boguś pisze:
Sebastian22 pisze:w wawie te 13N calkiem dobrze wygladaja.....lepiej niz u nas 105Na....
Bo tam jest kasa. Warszawskie trzynastki w tym roku raczej przejdą do historii
Kiedyś w starej "Zajezdni" były podane plany taborowe TW na najbliższe lata - podano okresy napraw głównych (pierwszych i drugich) oraz OIDP okresy kasacji. Z tego wynikało, że trzynastki pojeżdżą jeszcze trochę (ile dokładnie lat nie pamiętam, a nie chce mi się wywalać połowy rzeczy z szuflady z "skarbami"). :P
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#13 Post autor: Peter » 06 kwie 2007, 15:13

Sebastian22 pisze:w wawie te 13N calkiem dobrze wygladaja.....lepiej niz u nas 105Na....
Mimo tego nie chciałbym tych wagonów u nas chociażby na brak ogrzewania. :/

Co do naszych roboczych 13N to wyglądają strasznie. Na razie nie ma zbytnio czym ich zastąpić. :?
Cóż są dobrze po 40-tce a dokładniej mają po 45 lat, więc trudno się dziwić dlaczego są w takim stanie.
Dlatego mogliby sprowadzić trzynastki z TW właśnie na robocze. :P
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#14 Post autor: ff » 06 kwie 2007, 16:21

Peter pisze: Co do naszych roboczych 13N to wyglądają strasznie. Na razie nie ma zbytnio czym ich zastąpić. :?
Cóż są dobrze po 40-tce a dokładniej mają po 45 lat, więc trudno się dziwić dlaczego są w takim stanie.
Jednak pomalowanie 61R aż się prosi. Wiele by to nie kosztowało, a od razu inaczej by wyglądał, bo obecnie straszy. Wg mnie to najbardziej eksploatowany roboczy wagon w TŚ. Widzę go najczęściej i w różnych rolach.

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#15 Post autor: Sebastian22 » 06 kwie 2007, 20:11

Tez slyszalem ze w wawie pojezdza jeszcze troche te 13N....co prawda kupują nowy tabor z "ceglorza" i Pesy ale nie w takiej ilosci aby wyeliminowac 13N (ok.300 sztuk)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#16 Post autor: Peter » 06 kwie 2007, 20:27

Sebastian22 pisze:Tez slyszalem ze w wawie pojezdza jeszcze troche te 13N....co prawda kupują nowy tabor z "ceglorza" i Pesy ale nie w takiej ilosci aby wyeliminowac 13N (ok.300 sztuk)
Mają 247 sztuk 13N. Na pewno "troszkę" pojeżdżą. Myślę, że konstruktorzy w Konstalu nigdy nie przypuszczali, że te wynalazki będą się miały całkiem nieźle jeszcze w 2007r. :wink:
ff pisze:Jednak pomalowanie 61R aż się prosi. Wiele by to nie kosztowało, a od razu inaczej by wyglądał, bo obecnie straszy. Wg mnie to najbardziej eksploatowany roboczy wagon w TŚ. Widzę go najczęściej i w różnych rolach.
To fakt. #61R wygląda o wiele gorzej niż #107R. Pomalować zawsze można, ale chyba w tym przypadku najpierw z dużą ilością szpachlówki. :twisted:
Dlatego uważam to co napisałem, że wcale nie byłoby głupie żeby sprowadzić z Warszawy jakieś 13-tki na wagony robocze. Na pewno są w lepszym stanie i ciuteńkę młodsze od naszych. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#17 Post autor: Boguś » 07 kwie 2007, 13:23

ff pisze: A co do naszych trzynastek to jakoś nie chce mi się wierzyć, że jeszcze w 1991 były liniowe....
Wprowadził mnie w błąd brak litery R, więc poprawwiam:
- 61R:
jako liniowy 1962-1980, a dokładniej: 1962-1971 #127, 1971-1980 #305
jako roboczy 1980 do dziś, a dokładniej: 1980-1991 #61, 1991 do dziś #61R

- 107R:
jako liniowy 1962- 1982, a dokładniej 1962-1971 #125, 1971-1982 #303
jako roboczy 1982 do dziś, a dokładniej 1982-1991 #107, 1991 do dziś 107R
Boguś pisze: dodatkowo:
- 43R:
1967-1968 istniał jako liniowy 14N, 1968-1969 już 13N #140, 1969-1985 #301, 1985-1988 jako roboczy #43R, kasacja w 1988
- #44R:
1967-1968 istniał jako liniowy 14ND, 1968-1969 już 13ND #141, 1969-1985 #302, 1985-1988 jako roboczy #44R, kasacja w 1988
Tu jest dobrze

Wyszperałem ze swojej bazy jeszcze jedną:
- 10R
jako liniowy 1962-1983, a dokładniej 1962-1971 #128, 1971-1983 #306
jako roboczy 1983-1993, a dokładniej 1983-1991 #10, 1991-1993 #10R. #10R skasowany w 1993

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#18 Post autor: Boguś » 12 lip 2007, 23:05

Oto 107R w poprzednim wcieleniu: Foto

beni
Posty: 27
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:22

#19 Post autor: beni » 15 lut 2009, 21:28

Nie wiem czy wiecie ale została na stanie tylko jedna 13N stycznikowa.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#20 Post autor: DW » 07 lis 2009, 17:10

beni pisze:Nie wiem czy wiecie ale została na stanie tylko jedna 13N stycznikowa.
A już niebawem wagony typu 13N w GOP pozostaną tylko wspomnieniem...
Ponoć ostatni wagon typu 13N - #61R ma zostać skasowany :!:
W sumie to nie ma się co dziwić, bo wyglądał już tragicznie i pewnie już prawie do niczego się nie nadawał, ale mogliby w sumie zostawić jednego na pamiątkę...

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#21 Post autor: Marcin » 09 lis 2009, 20:50

Hm, muszę was zmartwić, przejeżdżając dziś koło zaj.Zawodzie na placu nie było już wagonu 13N.

piotram
Posty: 53
Rejestracja: 15 sty 2009, 20:42
Lokalizacja: Warszawa

#22 Post autor: piotram » 13 wrz 2010, 15:49

Chodzą słuchy w TW, że TŚ ma zakupić 3 szt. 13N do przerobienia na robocze. Cos wiadomo bliżej?

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#23 Post autor: TŚ25 » 13 paź 2011, 15:14

Co się teraz dzieje z 13N??
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#24 Post autor: Boguś » 14 paź 2011, 21:19

TŚ25 pisze:Co się teraz dzieje z 13N??
Stoi w ZURze.

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#25 Post autor: Damian_1947 » 02 kwie 2012, 22:42

Jest dość duża szansa na liniowy 13N. Wszystko to jest skutkiem wizyty miłośników z Warszawy dnia 03.03.2012r., a konkretniej chodzi o wymianę. My oddajemy 105N #3 (N.Jazdy) za któryś z 13N. Prezes TŚ jest pozytywnie nastawiony co do tego pomysłu. Chodzi tylko o koszta transportu, czekamy na odp. z Warszawy.
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
Konstal
Posty: 99
Rejestracja: 02 lis 2011, 06:37
Lokalizacja: Stroszek
Kontakt:

#26 Post autor: Konstal » 05 kwie 2012, 18:11

Damian_1947 pisze:Jest dość duża szansa na liniowy 13N. Wszystko to jest skutkiem wizyty miłośników z Warszawy dnia 03.03.2012r., a konkretniej chodzi o wymianę. My oddajemy 105N #3 (N.Jazdy) za któryś z 13N. Prezes TŚ jest pozytywnie nastawiony co do tego pomysłu. Chodzi tylko o koszta transportu, czekamy na odp. z Warszawy.
Ciekawe na jakiej linii będzie kursować i pod jaką zajezdnie .Fajnie by było zobaczyć 13N na 19 :)
Pozdrawiam Konstal :)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#27 Post autor: Boguś » 05 kwie 2012, 20:45

Konstal pisze:
Damian_1947 pisze:Jest dość duża szansa na liniowy 13N. Wszystko to jest skutkiem wizyty miłośników z Warszawy dnia 03.03.2012r., a konkretniej chodzi o wymianę. My oddajemy 105N #3 (N.Jazdy) za któryś z 13N. Prezes TŚ jest pozytywnie nastawiony co do tego pomysłu. Chodzi tylko o koszta transportu, czekamy na odp. z Warszawy.
Ciekawe na jakiej linii będzie kursować i pod jaką zajezdnie .Fajnie by było zobaczyć 13N na 19 :)
Na żadnej. Jeśli 13N trafi do nas, to będzie jako zabytkowy, a nie liniowy.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#28 Post autor: KZKGaPowicz » 06 kwie 2012, 09:20

Boguś pisze:
Konstal pisze:
Damian_1947 pisze:Jest dość duża szansa na liniowy 13N. Wszystko to jest skutkiem wizyty miłośników z Warszawy dnia 03.03.2012r., a konkretniej chodzi o wymianę. My oddajemy 105N #3 (N.Jazdy) za któryś z 13N. Prezes TŚ jest pozytywnie nastawiony co do tego pomysłu. Chodzi tylko o koszta transportu, czekamy na odp. z Warszawy.
Ciekawe na jakiej linii będzie kursować i pod jaką zajezdnie .Fajnie by było zobaczyć 13N na 19 :)
Na żadnej. Jeśli 13N trafi do nas, to będzie jako zabytkowy, a nie liniowy.
Z takiego rozwiązania bardzo bym się ucieszył. Przynajmniej Nauka Jazdy L #3 nie byłaby skasowana, a my mielibyśmy zabytkowy 13N. Mogliby jeszcze jednego kupić i przerobić na wagon roboczy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Mikulek

#29 Post autor: Mikulek » 09 kwie 2012, 10:02

Najlepiej by było gdyby kupili/zamienili się za dwa 13N ale jeden byłby tak jak mówią w poprzednich postach zabytkowy a drugiego mogliby zrobić na coś w stylu #338 ( WPK ) i mógłby jeździć np. na tej linii 19 lub razem z "szybkowcem" na 13...

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#30 Post autor: TŚ25 » 09 kwie 2012, 12:14

Jak już to bardziej na 13, na 19 to za mały wóz trochę, chyba że w wakacje czy dni wolne.
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#31 Post autor: Boguś » 09 kwie 2012, 12:44

Mikulek pisze:Najlepiej by było gdyby kupili/zamienili się za dwa 13N ale jeden byłby tak jak mówią w poprzednich postach zabytkowy a drugiego mogliby zrobić na coś w stylu #338 ( WPK ) i mógłby jeździć np. na tej linii 19 lub razem z "szybkowcem" na 13...
To, że #338 jeździ liniowo jest paranoją. Ten wagon od dawna powinien być nie liniowy i wyjeżdżać tylko jako pociąg specjalny lub na linię turystyczną.
TŚ25 pisze:Jak już to bardziej na 13, na 19 to za mały wóz trochę, chyba że w wakacje czy dni wolne.
Ma za mało drzwi.

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#32 Post autor: Damian_1947 » 22 paź 2012, 00:01

Boguś pisze:
Mikulek pisze:Najlepiej by było gdyby kupili/zamienili się za dwa 13N ale jeden byłby tak jak mówią w poprzednich postach zabytkowy a drugiego mogliby zrobić na coś w stylu #338 ( WPK ) i mógłby jeździć np. na tej linii 19 lub razem z "szybkowcem" na 13...
To, że #338 jeździ liniowo jest paranoją. Ten wagon od dawna powinien być nie liniowy i wyjeżdżać tylko jako pociąg specjalny lub na linię turystyczną.
Wagony 13N, które mogą przyjechać z Warszawy możliwe, że będą kursowały jak #338 celem "zarabiania na siebie". Jeżeli przyjedzie 1 skład to napewno 1 wagon będzie jeździł liniowo, a drugi jako roboczy. Zobaczymy co będzie czas pokaże, są podejmowane kroki, aby ściągnąć z Warszawy skład wagonów 13N :)
Pozdrawiam ;)

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#33 Post autor: adam86 » 23 paź 2012, 19:39

Skończcie pociskac pierdoły, które wygaduje pewien pracownik TŚ. Nie ma dla TŚ kompletnie żadnego znaczenia, czy taki wagon będzie jeździł, koszt utrzymania tego wagonu jest niewielki. Ubezpieczenie i badania techniczne to są grosze. Zastanówcie się ile trzeba wydać, na to, żeby taki wagon utrzymać w ciągłej sprawności, skoro ma codziennie jeździc. Zobaczcie jak ten nieszczesny #338 wygląda.
KZKGOP 1779

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości