Strona 1 z 1

105Na #135R

: 13 lis 2006, 19:30
autor: Peter
Jak Wam się podoba ten dziwny wagon (ex. 105Na #388) ? => 135R
Widać, że prace przy nim trwają. Mam nadzieję, że z powodzeniem zastąpi skasowany już #124R.

: 14 lis 2006, 13:01
autor: luki
Szkoda tylko że nie będzie dwukierunkowy jak #124R.
Ale ja mam sentyment do roboczych 105N, i cieszę się że takie coś powstaje.

Pamiętam jak za dawnych lat z dziwieniem i sensacją wypatrywałem #124R. Chyba pierwsze spotkanie z nim miałem na mijance Chorzów Szarlociniec.

Teraz czekam na #135R, prędko chyba jeszcze nie wyjedzie, bo prace są powolne.

: 14 lis 2006, 14:02
autor: rzelfix
Rozumiem, że wagon będzie przemalowywany w robocze barwy (pseudopomarańczowe)? :D

: 17 lis 2006, 23:09
autor: Boguś
Czy ex.388 był wagonem doczepnym?

: 18 lis 2006, 08:12
autor: dombia
Boguś pisze:Czy ex.388 był wagonem doczepnym?
Ostatnimi czasy nie. Czy wcześniej - nie wiem :)

: 18 lis 2006, 15:36
autor: Peter
#388 od wielu lat był wagonem doczepnym. Był w składzie #656+388. #656 jeździ teraz jako solówka.

: 18 lis 2006, 16:00
autor: Boguś
Peter pisze:#388 od wielu lat był wagonem doczepnym. Był w składzie #656+388. #656 jeździ teraz jako solówka.
Aha, dzięki

: 12 gru 2007, 15:48
autor: luki
Gotowy jest już wagon #135R.
Oto fotka użyczona przez Marbesa:
Obrazek
Obrazek

: 12 gru 2007, 19:49
autor: Boguś
Czy on ma wózki ekologiczne?

: 12 gru 2007, 20:50
autor: DW
luki pisze:Gotowy jest już wagon #135R.
Oto fotka użyczona przez Marbesa:
Obrazek
...
Wygląda prawie tak samo jak wagony robocze w ATSie :)

W tym tygodniu Gliwice zyskały wiele wozów: #420, #788 oraz roboczy #135R. Czyżby było to powodem tego, że jest zajezdnią nadrzędna nad Stroszkiem i zabierają im kasę :P

: 13 gru 2007, 13:12
autor: luki
Boguś pisze:Czy on ma wózki ekologiczne?
Jak najbardziej :)

: 18 gru 2007, 19:08
autor: tramfaj90
Witam Wszystkich !!!
#135R wygląda świetnie !! Gliwice spisały się na medal. TŚ ostatnio bardzo przykładają się do remontów i to z pewnością spowodowane jest poprawą sytuacji w firmie. Może dzięki dostawie stopiątek z Krakowa możliwe będzie jeszcze przebudowanie chociaż jeszcze 2 105N/Na na takie właśnie wagony robocze.

: 18 gru 2007, 21:51
autor: Peter
Witam :)

Zaczynali w... 2005r. Skończyli po praktycznie 2,5 roku. :lol: Dobrze, że nie skończyło się jednak kasacją jak w przypadku #572.
Szczerze mówiąc to rozruch powinnien w takich roboczych stopiątkach być przebudowywany na tyrystorowy, bo jeżeli będą za dużo ciągnąć to szybko spalą rozrusznik. :twisted: Poza tym już czas na trochę nowoczesności...
Druga sprawa to szkoda, że nie jest to wagon dwukierunkowy jak ś.p. #124R. :/

Zresztą być może jak się sprawy TŚ poukładają, to zostaną zakupione fabrycznie nowe specjalne wagony robocze.

: 19 gru 2007, 18:11
autor: tramfaj90
Możliwe że takowe zakupy dojdą kiedyś do skutku. Faktycznie #124R to był wóz jedyny w swoim rodzaju. Szczerze to TŚ mogłyby zrobić drugi taki wagon (lub przynajmniej podobny) bo nasze jedyne 13N ledwo zipią. :(

: 11 lut 2008, 19:18
autor: gta
Gdzie można zobaczyć ten 135R? Ja widziałem tylko kiedyś wagon roboczy chyba 11N lub 13N (nie pamiętam, bo to było około 1998 roku).

: 11 lut 2008, 19:35
autor: Boguś
gta pisze:Gdzie można zobaczyć ten 135R? Ja widziałem tylko kiedyś wagon roboczy chyba 11N lub 13N (nie pamiętam, bo to było około 1998 roku).
#135R stacjonuje w Zajezdni Gliwice, a więc można go zobaczyć na trasach dawnego ZKT-4, czyli linie 1, 3, 4, 5, 18, 30, 35. Widziałeś robocze 13N #61R lub #107R. Oba zresztą istnieją do dziś.

: 11 lut 2008, 19:51
autor: gta
Chyba tak, bo przypomniałem sobie, że był to na pewno roboczy 13N.