Aktualizacja mapki z danymi o sieci

Dyskusje na tematy odbiegające mniej lub bardziej od tematyki forum.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
polaque
Posty: 268
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

Aktualizacja mapki z danymi o sieci

#1 Post autor: polaque » 04 gru 2014, 00:33

Nie wiem czy to dobre miejsce (a w zasadzie dział), ale czy ktoś tą mapkę kiedyś zaktualizuje, zważywszy na to, że troszku się pozmieniało w sieci TŚ?

Bo to naprawdę ciekawa forma prezentacji sieci.

http://magazyn.wpk.katowice.pl/images/historia/gop.gif

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#2 Post autor: Peter » 04 gru 2014, 10:06

Ta ciekawa mapa ("Schemat rozwoju sieci tramwajowej w GOP") pochodzi z innej starszej strony. Aktualizacji nie było od lat. -> http://wilczekkk.republika.pl/
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 268
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#3 Post autor: polaque » 04 gru 2014, 14:21

Peter pisze:Ta ciekawa mapa ("Schemat rozwoju sieci tramwajowej w GOP") pochodzi z innej starszej strony. Aktualizacji nie było od lat. -> http://wilczekkk.republika.pl/
No, ja to rozumiem, ale można by było coś na podstawie tych danych zrobić coś "forumowego", co by podobnie wyglądało i miałoby aktualniejsze dane, tym bardziej, że tu wielu ma sporą wiedzę o funkcjonowaniu jej obecnie.

hombreee
Posty: 59
Rejestracja: 04 wrz 2012, 09:28
Lokalizacja: Chorzów

#4 Post autor: hombreee » 04 gru 2014, 15:05

Tu jest link do aktualnej mapki http://i.imgur.com/Y2KvgDw.png

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#5 Post autor: kolejorz. » 04 gru 2014, 15:16

Moja robota. :)

Staram się, aby była jak najdokładniejsza i bogata w szczegóły, więc zachęcam do zwracania uwag i pomysły, co by na niej można było jeszcze umieszczać. :)
W pierwszej kolejności zależy mi na oznaczeniu odcinków torów skrajnie zdegradowanych.

aso
Posty: 76
Rejestracja: 19 cze 2011, 09:47
Lokalizacja: Sosnowiec

#6 Post autor: aso » 04 gru 2014, 15:32

kolejorz. pisze:Moja robota. :)

Staram się, aby była jak najdokładniejsza i bogata w szczegóły, więc zachęcam do zwracania uwag i pomysły, co by na niej można było jeszcze umieszczać. :)
W pierwszej kolejności zależy mi na oznaczeniu odcinków torów skrajnie zdegradowanych.
Oooo, miło wiedzieć, kto jest autorem. Patrząc fachowym okiem - kawał dobrej roboty. Tym niemniej mam kilka pytań i uwag do tego dzieła:
1) Pierwsze - dotyczące treści - na jakiej podstawie wyodrębniłeś torowiska w złym stanie technicznym? Jakiś dokument, czy wyłącznie własna wiedza. Bowiem jest więcej odcinków naprawdę w złym stanie technicznym, a tylko część została zaznaczona na tej mapie.
2) Druga sprawa: pomimo 10 lat doświadczenia kartograficznego, moje oko nie jest w stanie dostrzec pewnych rzeczy, które masz teoretycznie rozróżnione na mapie, tj. torowisk wydzielonych od niewydzielonych albo od torowisk zielonych. Pomyśl nad dopracowaniem sygnatury, aby jednak było to rozróżnialne.
3) Ostatnie pytanie - w czym to było rysowane? Coś bardziej profesjonalnego, czy zwykły Corel? Masz jakieś wykształcenie kierunkowe (jesteś np. geodetą), miałeś styczność z kartografią, czy też teoretyczna wiedza o mapach jest Ci zupełnie obca?

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#7 Post autor: Warturtles » 04 gru 2014, 15:49

kolejorz. pisze:Staram się, aby była jak najdokładniejsza i bogata w szczegóły, więc zachęcam do zwracania uwag i pomysły, co by na niej można było jeszcze umieszczać.
Dobra robota z tą mapką. :) Jeżeli mogę zwrócić Ci uwagę, to na odcinku Rynek - Zawodzie jest trochę nie tak, jak powinno, jeżeli chodzi o sygnalizacje świetlne i lokalizacje przystanków. Przystanek "Katowice Graniczna" w kierunku Zawodzia znajduję się za światłami, nie przed. Przed obydwoma przystankami "Zawodzie Paderewskiego", patrząc od strony centrum są światła. A między przystankami "Zawodzie Uniwersytet Ekonomiczny" i "Zawodzie Ośrodek Sportowy" są dwie pary świateł. :) I linia 23 także zawraca na Placu Miarki. I wedle stanu na dzień 15.11 (na mapce) nie ma uwzględnionej linii 36, która już kursowała od 13.11.
Mam nadzieję, że moje sugestie Ciebie nie urażą, tylko zmotywują do dalszej pracy. :) Powodzenia i pozdrawiam. :)
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 268
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#8 Post autor: polaque » 04 gru 2014, 15:51

A może by spróbować zrobić interaktywną mapę?

Np. najprostszym sposobem, korzystając z map od Google, dla przykładu taką próbkę tu daję, jakby to mogło wyglądać.

https://goo.gl/maps/yMVB2

hombreee
Posty: 59
Rejestracja: 04 wrz 2012, 09:28
Lokalizacja: Chorzów

#9 Post autor: hombreee » 04 gru 2014, 15:58

Podoba mi się taka mapka. Ostatnio marzy mi się, aby na podstawie tego powstał System Sterowania Ruchem Tramwajami Śląskimi.
Na mapie byłyby wytyczone szlaki tramwajowe całego GOP-u z narzuconymi trasami lini tramwajowych.
Każdy tramwaj byłby wyposażony w nadajnik GPS, którego to sygnał byłby odbierany u Dyspozytora Ruchu.
Na danej wirtualnej mapie, byłoby widać, jak przemieszczają sie tramwaje na trasie.
Gdy jadą zgodnie z planem, byłyby obdarowane zielonym kolorem, jeśli opóżnione - kolorem pomarańczowym z wartością opóźnienia względem najbliższego przystanku.
Jeśli, gdyby się wykoleił, na czerwono, co by umożliwiło przekierowanie innych pociągów danej linii na najbliższą pętlę na trasie, bo nie tworzy się zator z kilkoma pociągami.
Jeśli na jakimś odcinku nie byłoby napięcia w sieci, cały dany odcinek byłby określony na czerwono.

To mój taki luźny pomysł, który można ulepszyć.

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 268
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#10 Post autor: polaque » 04 gru 2014, 16:00

hombreee pisze:Podoba mi się taka mapka. Ostatnio marzy mi się, aby na podstawie tego powstał System Sterowania Ruchem Tramwajami Śląskimi.
Na mapie byłyby wytyczone szlaki tramwajowe całego GOP-u z narzuconymi trasami lini tramwajowych.
Każdy tramwaj byłby wyposażony w nadajnik GPS, którego to sygnał byłby odbierany u Dyspozytora Ruchu.
Na danej wirtualnej mapie, byłoby widać, jak przemieszczają sie tramwaje na trasie.
Gdy jadą zgodnie z planem, byłyby obdarowane zielonym kolorem, jeśli opóżnione - kolorem pomarańczowym z wartością opóźnienia względem najbliższego przystanku.
Jeśli, gdyby się wykoleił, na czerwono, co by umożliwiło przekierowanie innych pociągów danej linii na najbliższą pętlę na trasie, bo nie tworzy się zator z kilkoma pociągami.
Jeśli na jakimś odcinku nie byłoby napięcia w sieci, cały dany odcinek byłby określony na czerwono.

To mój taki luźny pomysł, który można ulepszyć.
SDIP nie ma w swojej ostatniej fazie właśnie podobnie zaznaczać, tyle, że bez kolorów?

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#11 Post autor: kolejorz. » 04 gru 2014, 16:49

aso pisze:1) Pierwsze - dotyczące treści - na jakiej podstawie wyodrębniłeś torowiska w złym stanie technicznym? Jakiś dokument, czy wyłącznie własna wiedza. Bowiem jest więcej odcinków naprawdę w złym stanie technicznym, a tylko część została zaznaczona na tej mapie.
Źródłem jest własna wiedza i doświadczenia, jak również opinie ludzi z forum skyscrapercity. Nie opracowałem jeszcze dokładnego opisu, jak kwalifikować torowisko do zdegradowanego. Najprostszym na razie kryterium to takie, gdy funkcjonują ograniczenia do 10 km/h, kolokwialnie mówiąc, tramwajem narywa na takim torowisku. ;)
aso pisze:2) Druga sprawa: pomimo 10 lat doświadczenia kartograficznego, moje oko nie jest w stanie dostrzec pewnych rzeczy, które masz teoretycznie rozróżnione na mapie, tj. torowisk wydzielonych od niewydzielonych albo od torowisk zielonych. Pomyśl nad dopracowaniem sygnatury, aby jednak było to rozróżnialne.
Jest różny sposób oznaczania tego na mapie. Możesz bliżej mi to objaśnić, jakbyś to dokładnie widział?
aso pisze:3) Ostatnie pytanie - w czym to było rysowane? Coś bardziej profesjonalnego, czy zwykły Corel? Masz jakieś wykształcenie kierunkowe (jesteś np. geodetą), miałeś styczność z kartografią, czy też teoretyczna wiedza o mapach jest Ci zupełnie obca?
Mapkę robię w GIMP-ie. :) Posiadam podstawową wiedzę kartograficzną i myślę, że dobrze potrafię się poruszać w mapach, ale nie mam w tej dziedzinie wykształcenia.
Warturtles pisze:Dobra robota z tą mapką . Jeżeli mogę zwrócić Ci uwagę, to na odcinku Rynek - Zawodzie jest trochę nie tak, jak powinno, jeżeli chodzi o sygnalizacje świetlne i lokalizacje przystanków. Przystanek "Katowice Graniczna" w kierunku Zawodzia znajduję się za światłami, nie przed. Przed obydwoma przystankami "Zawodzie Paderewskiego", patrząc od strony centrum są światła. A między przystankami "Zawodzie Uniwersytet Ekonomiczny" i "Zawodzie Ośrodek Sportowy" są dwie pary świateł . I linia 23 także zawraca na Placu Miarki. I wedle stanu na dzień 15.11 (na mapce) nie ma uwzględnionej linii 36, która już kursowała od 13.11.
Mam nadzieję, że moje sugestie Ciebie nie urażą, tylko zmotywują do dalszej pracy. Powodzenia i pozdrawiam.
Uwag, ile wlezie. ;) Naniosę zmiany na tym odcinku. Na wszystkich sygnalizacjach działa priorytet dla tramwajów? Najciężej jest ogarnąć zmianę tras linii, bo to często się zmienia, ale staram się, aby było to aktualizowane w miarę na bieżąco.

Mapkę aktualizuję cyklicznie 15. każdego miesiąca.
polaque pisze:A może by spróbować zrobić interaktywną mapę?
Myślałem nad nałożeniem interaktywnych funkcji na mapkę, którą robię, ale na razie brak mi jeszcze wiedzy, jak to zrobić. Może kiedyś, jak się podszkolę. :)

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#12 Post autor: elot360 » 04 gru 2014, 18:51

kolejorz., mapa jest świetna, chyba jedyna taka czytelna, jaką w życiu widziałem (co z tego, że to jedyna taka mapa :P), dzięki niej chyba mógłbym sobie zaplanować ewentualną eksplorację linii tramwajowych za Brynicą, bo kiedyś trzeba. :P
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#13 Post autor: Warturtles » 04 gru 2014, 20:14

kolejorz. pisze:Uwag, ile wlezie. ;) Naniosę zmiany na tym odcinku. Na wszystkich sygnalizacjach działa priorytet dla tramwajów? Najciężej jest ogarnąć zmianę tras linii, bo to często się zmienia, ale staram się, aby było to aktualizowane w miarę na bieżąco.
Nie chcę wprowadzać w błąd, ale słyszałem, że z powodu remontów drogowych na Zawodziu priorytet jest póki co wyłączony. Dobrym przykładem jest jazda tramwajem na rynek/dworzec, przeważnie nigdy się nie mieszczę w rozkładowym czasie i nie zdążam się przesiąść na dworcu.
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

aso
Posty: 76
Rejestracja: 19 cze 2011, 09:47
Lokalizacja: Sosnowiec

#14 Post autor: aso » 05 gru 2014, 04:14

kolejorz. pisze:
aso pisze:1) Pierwsze - dotyczące treści - na jakiej podstawie wyodrębniłeś torowiska w złym stanie technicznym? Jakiś dokument, czy wyłącznie własna wiedza. Bowiem jest więcej odcinków naprawdę w złym stanie technicznym, a tylko część została zaznaczona na tej mapie.
Źródłem jest własna wiedza i doświadczenia, jak również opinie ludzi z forum skyscrapercity. Nie opracowałem jeszcze dokładnego opisu, jak kwalifikować torowisko do zdegradowanego. Najprostszym na razie kryterium to takie, gdy funkcjonują ograniczenia do 10 km/h, kolokwialnie mówiąc, tramwajem narywa na takim torowisku. ;)
Jak na mapę specjalistyczn,ą to trochę kiepskie źródło. Ale i tak traktuję to, co zrobiłeś - że jest to już coś więcej, niż kilka kresek w programie graficznym. Dlatego dużo korzystniej byłoby dopieścić efekt końcowy i poprosić o takie dane TŚ.
kolejorz. pisze:
aso pisze:2) Druga sprawa: pomimo 10 lat doświadczenia kartograficznego, moje oko nie jest w stanie dostrzec pewnych rzeczy, które masz teoretycznie rozróżnione na mapie, tj. torowisk wydzielonych od niewydzielonych albo od torowisk zielonych. Pomyśl nad dopracowaniem sygnatury, aby jednak było to rozróżnialne.
Jest różny sposób oznaczania tego na mapie. Możesz bliżej mi to objaśnić, jakbyś to dokładnie widział?
Przyjąłbym jedną podstawową zasadę - każda cecha opisana jest jedną, łatwo identyfikowalną sygnaturą. Ponieważ barwę już masz wykorzystaną do stanu torów, a kontur linii jest trudno identyfikowalny (nie jest wystarczająco widoczny), dodatkową informację (odcinki w jezdni) wprowadziłbym zwyczajnie obok przebiegu - jako równoległą linię na tych odcinkach, gdzie ta informacja jest niezbędna.
kolejorz. pisze:
aso pisze:3) Ostatnie pytanie - w czym to było rysowane? Coś bardziej profesjonalnego, czy zwykły Corel? Masz jakieś wykształcenie kierunkowe (jesteś np. geodetą), miałeś styczność z kartografią, czy też teoretyczna wiedza o mapach jest ci zupełnie obca?
Mapkę robię w GIMP-ie. :) Posiadam podstawową wiedzę kartograficzną i myślę, że dobrze potrafię się poruszać w mapach, ale nie mam w tej dziedzinie wykształcenia.
Ja nie krytykuję Cię za brak wiedzy, zauważam tylko, że nie jest to wiedza super profesjonalna. Uważam, że wiedzę masz, dlatego podjąłem z Tobą dyskusję.

Co do rysowania - dużo korzystniej byłoby pracować na wektorze, nie na rastrze. Zastanów się, czy nie warto tego przerysować.

A tutaj troszkę teorii odnośnie rysowania map i samego pojęcia sygnatury z mojej dawnej twórczości - jakieś 10 lat temu zgłębiałem pewne kwestie w ramach pracy magisterskiej.

"Sygnatury, czyli wszelkie symbole stosowane na mapach, stanowią podstawowy nośnik informacji, zapewniając komunikację między nadawcą (autorami mapy), a użytkownikiem (odbiorcą). Każdy znak pojawiający się na mapie stanowi zakodowaną informację. Proces czytania mapy polega na odkodowaniu informacji, czyli właściwej interpretacji sygnatur. Ułatwieniem interpretacji jest klucz zawarty w legendzie. Sygnatury, w miarę możliwości redakcyjnych, powinny być dobierane w taki sposób, aby użytkownik intuicyjnie rozróżniał i właściwie interpretował symbolikę mapy. Metoda sygnaturowa (L. Ratajski, 1989, s. 83) jest metodą jakościową – poszczególne zjawiska reprezentowane są przez dwie cechy: położenia (zasięgu) oraz charakterystyki jakościowej.

Najprostszy podział sygnatur to podział na sygnatury: punktowe, liniowe, powierzchniowe oraz złożone. L. Ratajski (1989, s. 76) rozszerza podział sygnatur punktowych: geometryczne, symboliczne, obrazkowe i literowe. Uwzględniając płaszczyznę, poszczególni autorzy wyróżniają następujące zmienne wizualne sygnatury (np. K. A. Saliszczew, 1998, s. 73, L. Ratajski, s. 20, A. Robinson, R. Sale, J. Morrison, 1984, s. 123-124, M.-J. Kraak, F. Ormeling, 1998, s. 157): kształt, wielkość, barwa, walor (jasność), deseń (ziarnistość), kierunek."

Soczówka A., 2005: Komunikacja miejska na współczesnych polskich planach miast. Praca magisterska wykonana pod kierunkiem dr hab. Marii Tkocz. Uniwersytet Śląski, Wydział Nauk o Ziemi, Sosnowiec (maszynopis powielony).

Wniosek końcowy: tworząc sygnaturę (czyli znaczek na mapie przekazujący jakieś informacje) nie można popełniać błędu, przypisując skrajnie różnym cechom bardzo podobne sygnatury.

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#15 Post autor: kolejorz. » 05 gru 2014, 09:45

aso pisze:Jak na mapę specjalistyczną to trochę kiepskie źródło. Ale i tak traktuję to, co zrobiłeś - że jest to już coś więcej, niż kilka kresek w programie graficznym. Dlatego dużo korzystniej byłoby dopieścić efekt końcowy i poprosić o takie dane TŚ.
Tylko, że jakich danych mogliby mi udzielić (o ile nie jest to ich jakąś tajemnicą). Torowiska zielone - czyli w dobrym stanie technicznym można bez problemu określić, bo w 90% przypadków to są te po remontach, które odbyły się w ostatnich 10-15 latach. W remoncie to widzimy, co jest remontowane. Żółty - tu źródłem jest BIP TŚ-ów. Mogliby pomóc w określeniu odcinków skrajnie zniszczonych wg ich kryteriów, wszystko inne raczej można określić na gruncie. Nigdy nie myślałem żeby to była profesjonalna mapa, po prostu hobbystyczna, ale jak najbliższa prawdy.
aso pisze:Przyjąłbym jedną podstawową zasadę - każda cecha opisana jest jedną, łatwo identyfikowalną sygnaturą. Ponieważ barwę już masz wykorzystaną do stanu torów, a kontur linii jest trudno identyfikowalny (nie jest wystarczająco widoczny), dodatkową informację (odcinki w jezdni) wprowadziłbym zwyczajnie obok przebiegu - jako równoległą linię na tych odcinkach, gdzie ta informacja jest niezbędna.
Dla mnie jest to czytelne, rozróżnienie torowisk wydzielonych od niewydzielonych. :P Jednak, jeśli twierdzisz, że może to być lepiej oznaczane, to to przeanalizuję. :)
aso pisze:Co do rysowania - dużo korzystniej byłoby pracować na wektorze, nie na rastrze. Zastanów się, czy nie warto tego przerysować.
Oczywiście myślałem nad wektorem, jednak musiałbym się podszkolić z programów, w których tworzy się taką grafikę, GIMP-a mam obcykanego, dlatego na niego się zdecydowałem.

aso
Posty: 76
Rejestracja: 19 cze 2011, 09:47
Lokalizacja: Sosnowiec

#16 Post autor: aso » 05 gru 2014, 11:06

kolejorz. pisze:
aso pisze:Jak na mapę specjalistyczną to trochę kiepskie źródło. Ale i tak traktuję to, co zrobiłeś - że jest to już coś więcej, niż kilka kresek w programie graficznym. Dlatego dużo korzystniej byłoby dopieścić efekt końcowy i poprosić o takie dane TŚ.
Tylko, że jakich danych mogliby mi udzielić (o ile nie jest to ich jakąś tajemnicą). Torowiska zielone - czyli w dobrym stanie technicznym można bez problemu określić, bo w 90% przypadków to są te po remontach, które odbyły się w ostatnich 10-15 latach. W remoncie to widzimy, co jest remontowane. Żółty - tu źródłem jest BIP TŚ-ów. Mogliby pomóc w określeniu odcinków skrajnie zniszczonych wg ich kryteriów, wszystko inne raczej można określić na gruncie. Nigdy nie myślałem żeby to była profesjonalna mapa, po prostu hobbystyczna, ale jak najbliższa prawdy.
Tylko to coś, co stworzyłeś ma możliwości być produktem profesjonalnym, tylko trzeba nad nim popracować. Oczywiście to jest Twoja wola i Twój wybór. A wiem, co piszę, bo w życiu trochę tych map natrzaskałem. Co do TŚ - uważam, że warto porozmawiać, bo nie potrzebujesz danych, które naruszają tajemnicę (tor jaki jest, każdy widzi).
kolejorz. pisze:
aso pisze:Co do rysowania - dużo korzystniej byłoby pracować na wektorze, nie na rastrze. Zastanów się, czy nie warto tego przerysować.
Oczywiście myślałem nad wektorem, jednak musiałbym się podszkolić z programów, w których tworzy się taką grafikę, GIMP-a mam obcykanego, dlatego na niego się zdecydowałem.
To teraz spróbuj przeprosić się z InkSpace. Jest to darmowy odpowiednik Corela. Kilka razy uratował mi cztery litery, gdy Corel miał problem z zaimportowaniem pewnych rzeczy.

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 268
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#17 Post autor: polaque » 05 gru 2014, 13:04

aso pisze:
kolejorz. pisze:
aso pisze:Jak na mapę specjalistyczną to trochę kiepskie źródło. Ale i tak traktuję to, co zrobiłeś - że jest to już coś więcej, niż kilka kresek w programie graficznym. Dlatego dużo korzystniej byłoby dopieścić efekt końcowy i poprosić o takie dane TŚ.
Tylko, że jakich danych mogliby mi udzielić (o ile nie jest to ich jakąś tajemnicą). Torowiska zielone - czyli w dobrym stanie technicznym można bez problemu określić, bo w 90% przypadków to są te po remontach, które odbyły się w ostatnich 10-15 latach. W remoncie to widzimy, co jest remontowane. Żółty - tu źródłem jest BIP TŚ-ów. Mogliby pomóc w określeniu odcinków skrajnie zniszczonych wg ich kryteriów, wszystko inne raczej można określić na gruncie. Nigdy nie myślałem żeby to była profesjonalna mapa, po prostu hobbystyczna, ale jak najbliższa prawdy.
Tylko to coś, co stworzyłeś ma możliwości być produktem profesjonalnym, tylko trzeba nad nim popracować. Oczywiście to jest Twoja wola i Twój wybór. A wiem, co piszę, bo w życiu trochę tych map natrzaskałem. Co do TŚ - uważam, że warto porozmawiać, bo nie potrzebujesz danych, które naruszają tajemnicę (tor jaki jest, każdy widzi).
kolejorz. pisze:
aso pisze:Co do rysowania - dużo korzystniej byłoby pracować na wektorze, nie na rastrze. Zastanów się, czy nie warto tego przerysować.
Oczywiście myślałem nad wektorem, jednak musiałbym się podszkolić z programów, w których tworzy się taką grafikę, GIMP-a mam obcykanego, dlatego na niego się zdecydowałem.
To teraz spróbuj przeprosić się z InkSpace. Jest to darmowy odpowiednik Corela. Kilka razy uratował mi cztery litery, gdy Corel miał problem z zaimportowaniem pewnych rzeczy.
Do tworzenia bardziej zaawansowanych map polecam QGIS, bo w odróżnieniu można pobrać mapy terenu (w sensie, by się lepiej rysowało), oznaczać obiekty, itd.

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#18 Post autor: kolejorz. » 05 gru 2014, 13:08

To nie jest typowa mapa, jest to raczej grafika przedstawiająca mapę. :)
Spokojnie, wystarczają programy graficzne, z którymi jako tako mam obycie do robienia takich "map".

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 268
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#19 Post autor: polaque » 05 gru 2014, 17:12

A tak swoją drogą, to widzę, że już na tej mapie umieściłeś nową lokalizację przystanku na Słonecznej.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#20 Post autor: KZKGaPowicz » 06 gru 2014, 22:24

Jeżeli chodzi o torowisko linii nr 18, to trochę przed przystankiem "Ruda Matejki" do początku odcinka wydzielonego za przystankiem "Ruda Osiedle Stare", przydałoby się oznaczyć torowisko w średnim stanie technicznym z koniecznością przebudowy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

aso
Posty: 76
Rejestracja: 19 cze 2011, 09:47
Lokalizacja: Sosnowiec

#21 Post autor: aso » 07 gru 2014, 13:03

polaque pisze:Do tworzenia bardziej zaawansowanych map polecam QGIS, bo w odróżnieniu można pobrać mapy terenu (w sensie, by się lepiej rysowało), oznaczać obiekty, itd.
Do bardziej zaawansowanych. Ta mapa formalnie nie jest mapą, bo nie posiada skali. To jest schemat. Ale jednocześnie skala nie jest potrzebna do właściwego przekazu. Dlatego tutaj programy graficzne są bardziej na miejscu. QGIS też ma pewne ograniczenia i choć jest pozornie prosty, to też wymaga wiele pracy, aby wydruk był adekwatny do tego, co jest w bazie. Poza tym - to jest produkt autora. On decyduje o jego postaci. Ja, co najwyżej mogę pomóc (doradzić, podpowiedzieć), jeśli jest takie życzenie.

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#22 Post autor: Warturtles » 07 gru 2014, 23:20

Na mapce może się jeszcze przydać informacja odnośnie zlikwidowanej linii 25 obok zlikwidowanego torowiska w Będzinie. :) Tak, jak to jest w przypadku linii 1, 4, 8 i 12.
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości