Remont trasy Katowice Rynek - Zajezdnia Zawodzie

O bieżących inwestycjach w "żelazne drogi".
Wiadomość
Autor
Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#201 Post autor: Marcin » 19 lis 2009, 17:42

dombia pisze:Citadis na 100% nie da rady przejechać przez tunelik w Szopienicach?
Niestety na 100% nie da rady, tak samo pod wiaduktem na Piłsudskiego w Sosnowcu.

Citadisy na czas remontu mają mieć "wakacje" w zajezdni.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#202 Post autor: Boguś » 19 lis 2009, 18:28

Kuba pisze:linia nr 14 - wprowadzenie relacji: "Mysłowice Dworzec PKP" - "Zawodzie Pętla" wraz ze zwiększeniem częstotliwości kursowania na co 15 minut w dni robocze,
* linia nr 15 - wprowadzenie relacji: "Zagórze Pętla" - "Zawodzie Pętla" wraz ze zwiększeniem częstotliwości kursowania na co 15 minut w dni robocze
T14 i T15 będą zawracać w zajezdni. Pętla Zawodzie będzie nieczynna.
DW pisze:Trzeba będzie jeszcze zaczekać na rozkłady z TŚ, to będzie więcej wiadomo (bo z tego co słyszałem na czas remontu Będzin miał objąć całą 14-stkę i 15-stkę, ale skoro w rozkładach jest inaczej, to chyba tak nie będzie).
Kilku motorniczych z Zawodzia ma być przeniesionych do Będzina. Możliwe, że jakieś wagony też przeniosą.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#203 Post autor: R_G » 19 lis 2009, 20:07

T14 i T15 będą zawracać w zajezdni. Pętla Zawodzie będzie nieczynna.
W takim razie gdzie będzie zlokalizowany przystanek "Zawodzie Zajezdnia" skoro będą zawracać na zajezdni ?
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#204 Post autor: memphis » 19 lis 2009, 20:13

R_G pisze:
T14 i T15 będą zawracać w zajezdni. Pętla Zawodzie będzie nieczynna.
W takim razie gdzie będzie zlokalizowany przystanek "Zawodzie Zajezdnia" skoro będą zawracać na zajezdni ?
Tam gdzie jest od kilkudziesięciu lat ;)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#205 Post autor: DW » 19 lis 2009, 21:54

memphis pisze:
R_G pisze:
T14 i T15 będą zawracać w zajezdni. Pętla Zawodzie będzie nieczynna.
W takim razie gdzie będzie zlokalizowany przystanek "Zawodzie Zajezdnia" skoro będą zawracać na zajezdni ?
Tam gdzie jest od kilkudziesięciu lat ;)
Czyli będą trójkątować? Byłoby to w sumie logiczne, gdyby zajezdnia była zamknięta. Chyba, że jednak nie będzie, bo rozkłady na KZK mówią co innego (ale do tego się już przyzwyczailiśmy ;) ).
Pożyjemy, zobaczymy :P

Awatar użytkownika
observator
Posty: 405
Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
Lokalizacja: punkt_observacyjny
Kontakt:

#206 Post autor: observator » 19 lis 2009, 21:54

Wie ktoś jak będzie z kursowaniem w nocy w poniedziałek na wyłączonym odcinku? Chciałbym się upewnić gdyż planuję w nocy niedziela/poniedziałek około godziny 1-2giej jechać z Chorzowa na Zawodzie.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta

[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#207 Post autor: memphis » 19 lis 2009, 21:56

DW pisze:
memphis pisze:
R_G pisze:
T14 i T15 będą zawracać w zajezdni. Pętla Zawodzie będzie nieczynna.
W takim razie gdzie będzie zlokalizowany przystanek "Zawodzie Zajezdnia" skoro będą zawracać na zajezdni ?
Tam gdzie jest od kilkudziesięciu lat ;)
Czyli będą trójkątować? Byłoby to w sumie logiczne, gdyby zajezdnia była zamknięta. Chyba, że jednak nie będzie, bo rozkłady na KZK mówią co innego (ale do tego się już przyzwyczailiśmy ;) ).
Ale dlaczego zajezdnia miałaby być zamknięta? I dlaczego z powodu obsługi przystanków miałaby być konieczność trójkątowania? Na trójkącie w bramie wjazdowej lub wyjazdowej co do zasady to zawraca się nocki, w ciągu dnia też można o ile się komuś będzie chciało zabezpieczać manewry. Zapewne zawracanie przy/w zajezdni będzie tylko w czasie remontu tych kawałków torów na pętli.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#208 Post autor: ff » 19 lis 2009, 22:12

Komunikat podaje też informację o zmianie rozkładu linii 19. Nie ma jeszcze nowego rozkładu, ale informacja o zmianie w obu serwisach jest razem z liniami 6, 11, 13, 16. Pada przy nich wyrażenie, że zmiana jest podyktowana zmianą zajezdni (KZK) lub trasy w niektórych kursach (TŚ). Zatem skoro Stroszek dostał 3 pociągi na 6 to może Zawodzie/Batory uczknie coś z 19-tki? :)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#209 Post autor: memphis » 19 lis 2009, 22:35

ff pisze:Komunikat podaje też informację o zmianie rozkładu linii 19. Nie ma jeszcze nowego rozkładu, ale informacja o zmianie w obu serwisach jest razem z liniami 6, 11, 13, 16. Pada przy nich wyrażenie, że zmiana jest podyktowana zmianą zajezdni (KZK) lub trasy w niektórych kursach (TŚ). Zatem skoro Stroszek dostał 3 pociągi na 6 to może Zawodzie/Batory uczknie coś z 19-tki? :)
Na 19 zmienia się tabor - będzie tak jak w wakacje.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#210 Post autor: DW » 20 lis 2009, 22:08

Na stronie TŚ pojawiła się już większość rozkładów (nie ma jeszcze dla 6 i 16). Sytuacja taborowa na liniach przedstawia się następująco:
Dni robocze:
11 - 8 poc. - 6 składów oraz 2 solówki :!: (poc. 113 i 117)
13 - 7 poc. - solówki (czyli po staremu)
14 - 5 poc. - solówki
15 - 6 poc. - solówki (Będzin - poc. 1504, 1505; Zawodzie - pozostałe)
19 - 12 poc. - 9 składów oraz 3 solówki (poc. 1904, 1908, 1912)
20 - 9 poc. - składy

Dni wolne:
11 - 4 poc. - składy (po staremu)
13 - 4 poc. - solówki (nry poc. nieparzyste)
14 - 3 poc. - solówki
15 - 3 poc. - solówki (Będzin - poc. 1505, Zawodzie - pozostałe; nry poc. nieparzyste)
19 - 6 poc. - składy (po staremu)
20 - 5 poc. - składy

hanys76
Posty: 9052
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#211 Post autor: hanys76 » 21 lis 2009, 18:34

Jest już nowy rozkład, dla linii 16. W dni robocze będzie kursowac 5 składów, najpózniej wyjezdza pociąg 165 bo dopiero po 7.00 .

W dni wolne będą, kursowac 3 solówki.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#212 Post autor: ff » 21 lis 2009, 19:07

DW pisze:Dni robocze:
11 - 8 poc. - 6 składów oraz 2 solówki :!: (poc. 113 i 117)
Czyli też jak w przypadku linii 19 jest to mniej więcej rozkład wakacyjny. Mniej więcej, bo późnym wieczorem jest trochę inaczej. Wyjadą dwie podmiany - poc. 1111 za poc. 112 i poc. 1113 za poc. 116. Pociągi 114 i 118 na składach będą kursować do późnej nocy. Przypomnę, że poc. 118 dotąd był podmieniany przez poc. 1114 już przed 18:00, teraz jego kursy będą do końca na składzie. Pociągi nieparzyste (a więc i te dwie dzienne solówki 113 i 117) jak dotychczas zjeżdżają wczesnym wieczorem. Lepszym rozwiązaniem wg mnie byłoby wstawienie tych dwóch solówek na 114 i 118, o ile już muszą być dwie całodzienne.

W dni wolne wieczorem tylko wyjazd nocki 1111.

***

Jest już na TŚ linia 6. Stroszek wypuszcza 3 składy na poc. 602, 610 i 612. Batory wysyła 6 składów (603, 604, 606, 607, 608, 611) i 3 solówki :!: (601, 605 i 609). W dni wolne same składy.

Nocka to poc. 621, czyli bez zmian.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2009, 19:17 przez ff, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#213 Post autor: KZKGaPowicz » 21 lis 2009, 19:15

ff pisze:Przypomnę, że poc. 118 dotąd był podmieniany przez poc. 114 już przed 18:00, teraz jego kursy będą do końca na składach.
Literówka Ci się wkradła. Poc. 118 był podmieniany przez poc. 1114.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#214 Post autor: memphis » 21 lis 2009, 19:26

Zjazdy pociągów RK-2 w nocy z 22/23.11 odbędą się do Chorzowa, pewnie za wyjątkiem citków. Ruch na trasie do Zawodzia wstrzymany zostanie 23.11 o godz. 8:00, więc część wyjazdów może się odbyć jeszcze bezpośrednio z Zawodzia.

Tymczasowa dyspozytornia ruchu na potrzeby wyjazdów i zjazdów w Chorzowie zlokalizowana zostanie w punkcie regulatorskim przy przystanku. Na trzy zmiany czynny będzie również punkt regulatorski Chorzów Stadion Śląski. Mają tam stać dwa składy 2x105N jako rezerwa bierna.

Oprócz tego - dwa wagony nauki jazdy (solówki, czyli 2 i 3) zostały na czas robót przekazane na Stroszek.

Komunikację zastępczą stanowić będzie 10 autobusów, podobno same przeguby (łącznie z nocką). Obsługa przez PKM Katowice (6 wozów), PKM Świerklaniec (2 wozy) i Nowak Transport (2 wozy).

Roboty powinny zakończyć się do 11 lub 13 grudnia. Wraz ze wznowieniem ruchu do Zawodzia ma zostać również przywrócona "tymczasowa stała" trasa linii 7, czyli trójkątowanie w Łagiewnikach.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#215 Post autor: rafalurbino18 » 22 lis 2009, 10:45

memphis pisze:Zjazdy pociągów RK-2 w nocy z 22/23.11 odbędą się do Chorzowa, pewnie za wyjątkiem citków. Ruch na trasie do Zawodzia wstrzymany zostanie 23.11 o godz. 8:00, więc część wyjazdów może się odbyć jeszcze bezpośrednio z Zawodzia.

Tymczasowa dyspozytornia ruchu na potrzeby wyjazdów i zjazdów w Chorzowie zlokalizowana zostanie w punkcie regulatorskim przy przystanku. Na trzy zmiany czynny będzie również punkt regulatorski Chorzów Stadion Śląski. Mają tam stać dwa składy 2x105N jako rezerwa bierna.
Oczywiście w Chorzowie Batorym musi być jakaś rezerwa, więc jak część wagonów zjedzie już do tej zajezdni to rano mogą tam zostać, bo na linie wyjadą wagony z Zawodzia. Na pewno jest to lepsze rozwiązanie niż przenoszenie wagonów z Zawodzia do Chorzowa Batorego bezpośrednio. Ja się tak zastanawiam ile % wagonów zostanie na Zawodziu, a ile się przeniesie. Zobaczymy za kilka dni :)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#216 Post autor: ff » 22 lis 2009, 10:58

rafalurbino18 pisze:Ja się tak zastanawiam ile % wagonów zostanie na Zawodziu, a ile się przeniesie. Zobaczymy za kilka dni :)
Na pewno przeniosą wszystkie składy, bo Zawodzie nie będzie uruchamiać żadnego, a uruchomeinie Batorego będzie zbliżone do dotychczasowego z Zawodzia (było 27, będzie 26). Batory będzie miał do uruchomienia 12 solówek dziennych, Zawodzie 9, więc mniej więcej taka proporcja przeniesień solówek powinna być zachowana.

Awatar użytkownika
observator
Posty: 405
Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
Lokalizacja: punkt_observacyjny
Kontakt:

#217 Post autor: observator » 23 lis 2009, 00:55

memphis pisze:Zjazdy pociągów RK-2 w nocy z 22/23.11 odbędą się do Chorzowa, pewnie za wyjątkiem citków. Ruch na trasie do Zawodzia wstrzymany zostanie 23.11 o godz. 8:00, więc część wyjazdów może się odbyć jeszcze bezpośrednio z Zawodzia.
Zgadza się, miałem okazję być jedynym pasażerem zjeżdżającego citka ;)

ff pisze:
rafalurbino18 pisze:Ja się tak zastanawiam ile % wagonów zostanie na Zawodziu, a ile się przeniesie. Zobaczymy za kilka dni :)
Na pewno przeniosą wszystkie składy, bo Zawodzie nie będzie uruchamiać żadnego, a uruchomeinie Batorego będzie zbliżone do dotychczasowego z Zawodzia (było 27, będzie 26). Batory będzie miał do uruchomienia 12 solówek dziennych, Zawodzie 9, więc mniej więcej taka proporcja przeniesień solówek powinna być zachowana.

Przed chwilą przemknęły dwa składy solo [2] bez obsługi przystanków.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta

[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#218 Post autor: DW » 23 lis 2009, 18:17

Są już pierwsze rozbieżności pomiędzy rozkładem jazdy a stanem rzeczywistym.
Wg rozkładu na 15-stce tylko 2 poc. powinny być obsługiwane przez Będzin, a reszta przez Zawodzie, tymczasem dziś na 15-stce kursuje co najmniej 5 będzińskich wozów :!:
Na katowickich poc. pojawiły się #566, #424 i #450 (nie widziałem poc. 1503).
Albo rzeczywiście obsługę całej 15-stki przejął Będzin albo kilka będzińskich wozów trafiło na Zawodzie...

Na 14-stce normalnie kursują wozy z Zawodzia (przynajmniej na dwóch poc.).

102n@
Posty: 65
Rejestracja: 05 paź 2009, 19:34
Lokalizacja: Chorzów

#219 Post autor: 102n@ » 23 lis 2009, 18:30

Wszystkie wozy na 14-ce są zawodziańskie;) Jechałem dziś 700-ką, a widziałem: 749 i 688.

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#220 Post autor: Marcin » 23 lis 2009, 18:53

DW pisze:(nie widziałem poc. 1503).
Na 1503 kursuje wagon #501.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#221 Post autor: R_G » 23 lis 2009, 21:30

DW pisze:Są już pierwsze rozbieżności pomiędzy rozkładem jazdy a stanem rzeczywistym.(...)
Kolejne nieprawidłowości dotyczą rozkładów które nie uwzględniają zjazdów "zawodziańskich wozów" do Zajezdni w Będzinie. Najprawdopodobniej wszystkie wagony obsługujące linię nr 15 nocują w Będzinie.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#222 Post autor: Marcin » 23 lis 2009, 21:31

R_G pisze:Kolejne nieprawidłowości dotyczą rozkładów które nie uwzględniają zjazdów "zawodziańskich wozów" do Zajezdni w Będzinie. Najprawdopodobniej wszystkie wagony obsługujące linię nr 15 nocują w Będzinie.
Ja się ośmielę stwierdzić że Będzin przejął w 100% obsługę 15stki...

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#223 Post autor: ff » 24 lis 2009, 17:57

Ok. 17:00 zepsuła się jakaś cięzarówka na światłach Warszawska/Francuska (na ulicy Warszawskiej w stronę Rynku). Tam jest jeden pas ruchu, więc wszystko było zablokowane m.in zaraz za cieżarówką stały dwa ikarusy. Odbywały się piesze pielgrzymki pasażerów w kierunku Rynku.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#224 Post autor: Boguś » 25 lis 2009, 20:04

hanys76 pisze:Jest już nowy rozkład, dla linii 16. W dni robocze będzie kursowac 5 składów, najpózniej wyjezdza pociąg 165 bo dopiero po 7.00 .
Tak naprawdę jest to stary rozkład, który obowiązywał przed wprowadzeniem 9 pociągów na 16.
memphis pisze:Roboty powinny zakończyć się do 11 lub 13 grudnia. Wraz ze wznowieniem ruchu do Zawodzia ma zostać również przywrócona "tymczasowa stała" trasa linii 7, czyli trójkątowanie w Łagiewnikach.
Więc jednak do Łagiewnik. Słyszałem wersję, że TŚ nie chcą punktu regulatorskiego, co wiązało by się z kursowaniem 7ki na trasie Zawodzie - Chebzie.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#225 Post autor: ff » 25 lis 2009, 20:08

Boguś pisze:
hanys76 pisze:Jest już nowy rozkład, dla linii 16. W dni robocze będzie kursowac 5 składów, najpózniej wyjezdza pociąg 165 bo dopiero po 7.00 .
Tak naprawdę jest to stary rozkład, który obowiązywał przed wprowadzeniem 9 pociągów na 16.
Ale z tego co pamiętam to poc. 162 wyjeżdżał po 7:00.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#226 Post autor: Boguś » 25 lis 2009, 20:11

ff pisze:
Boguś pisze:
hanys76 pisze:Jest już nowy rozkład, dla linii 16. W dni robocze będzie kursowac 5 składów, najpózniej wyjezdza pociąg 165 bo dopiero po 7.00 .
Tak naprawdę jest to stary rozkład, który obowiązywał przed wprowadzeniem 9 pociągów na 16.
Ale z tego co pamiętam to poc. 162 wyjeżdżał po 7:00.
W jakimś okresie wyjeżdzał poc.165.

Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#227 Post autor: Karol » 26 lis 2009, 19:04

Boguś pisze:co wiązało by się z kursowaniem 7ki na trasie Zawodzie - Chebzie.
Być może 7 od grudnia będzie jeździć na trasie Szopienice-Łagiewniki.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#228 Post autor: Penny » 26 lis 2009, 20:48

Karol pisze:
Boguś pisze:co wiązało by się z kursowaniem 7ki na trasie Zawodzie - Chebzie.
Być może 7 od grudnia będzie jeździć na trasie Szopienice-Łagiewniki.
A skąd te informacje? Poza tym motorowi ze Stroszka nie mieli zapoznania z odcinkiem Zawodzie - Szopienice (no chyba, że jeszcze będą mieli).

Awatar użytkownika
observator
Posty: 405
Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
Lokalizacja: punkt_observacyjny
Kontakt:

#229 Post autor: observator » 29 gru 2009, 23:50

Ciekawie to wygląda - dać linie 7, ze Stroszka, kursującą praktycznie tylko w Katowicach. Co prawda obsługuję ją też Zawodzie ale to brzmi jakby np. 3 obsługiwał Będzin.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta

[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#230 Post autor: luki » 30 gru 2009, 00:57

observator pisze:Ciekawie to wygląda - dać linie 7, ze Stroszka, kursującą praktycznie tylko w Katowicach. Co prawda obsługuję ją też Zawodzie ale to brzmi jakby np. 3 obsługiwał Będzin.
Bez przesady. Bardziej brzmi to tak jakby 7 obsługiwał Będzin. Z Będzina do Zabrza jest kawał drogi.
Po za tym, co w tym dziwnego (czy też ciekawego). W 2003 roku podczas remontu Gliwickiej między Zawodziem a Pl. Wolności linię 37 w całości obsługiwał Stroszek.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#231 Post autor: rafalurbino18 » 30 gru 2009, 05:25

luki pisze:Po za tym, co w tym dziwnego (czy też ciekawego). W 2003 roku podczas remontu Gliwickiej między Zawodziem a Pl. Wolności linię 37 w całości obsługiwał Stroszek.
Wtedy się traci bardzo dużo pieniędzy na te kursy wyjazdowe i zjazdowe. Jestem za tym, aby linię obsługiwało więcej niż jedna zajezdnia, bo nie trzeba będzie wyjeżdżać po 3.00, by przed siódmą wykonać jakiś kurs. Oczywiście po likwidacji Batorego te wyjazdy stały się o wiele dłuższe, ale akurat w przypadku 7 to już dawno temu powinno tam jeździć Zawodzie.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#232 Post autor: memphis » 30 gru 2009, 11:07

rafalurbino18 pisze:Wtedy się traci bardzo dużo pieniędzy na te kursy wyjazdowe i zjazdowe.
TŚ nie tracą ;)

Co do rozkładów to chodzą ploty, że w styczniu będzie kolejna seria zmian, i chyba jakieś zajezdnie też się mają zmieniać. Trudno przewidywać jakie, 17 wróci na Stroszek?

105Na
Posty: 147
Rejestracja: 27 sty 2008, 14:34
Lokalizacja: Bytom

#233 Post autor: 105Na » 31 gru 2009, 09:20

memphis pisze:(...)

Co do rozkładów to chodzą ploty, że w styczniu będzie kolejna seria zmian, i chyba jakieś zajezdnie też się mają zmieniać. Trudno przewidywać jakie, 17 wróci na Stroszek?
no wreszcie mogą zrobić porządek, bo teraz jest paranoja! na Stroszku nadmiar ludzi... siedzą licznie na pogotowiach to jeszcze im 7-ki zabrali i w zamian nawet tych dodatkowych 17 nie dali, a w Zawodzi wypadają kursy z powodu braku motorowych....

Dawid71552
Posty: 410
Rejestracja: 27 sty 2009, 13:31
Lokalizacja: Ruda Śląska

#234 Post autor: Dawid71552 » 31 gru 2009, 10:30

Ponoć linie 17 i 18 mają być obsługiwane przez Stroszek, a linia 30 ma być obsługiwana przez Gliwice.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#235 Post autor: rafalurbino18 » 31 gru 2009, 12:00

Dawid71552 pisze:Ponoć linie 17 i 18 mają być obsługiwane przez Stroszek, a linia 30 ma być obsługiwana przez Gliwice.
Nie sądzę, żeby tak było. Kiedyś Stroszek miał tylko 17 i od tamtej pory innych strat pociągów oprócz tych na rzecz Gliwic nie miał. Zatem po co ma dostawać teraz z powrotem 18, a Gliwice ją tracić. Z uwagi na likwidację tramwajów w Gliwicach zniknęły 4 pociągi i teraz znów Gliwice mają tracić kolejne pięć?
Ja chciałbym, aby te 3 linie, czyli 17, 18 i 30 obsługiwały i Gliwice i Stroszek. W przypadku linii 18, gdzie podział "na pół" jest niemożliwy to trzy pociągi dostałyby Gliwice. Wtedy sytuacja z pociągami na Stroszku po tych zmianach i przed likwidacją tramwajów w Gliwicach uległaby poprawie o 1 pociąg, zaś w Gliwicach pogorszeniu o 5 pociągów (z czego cztery pochodzą z 1/4, więc tak naprawdę o 1). Widać, że w tym przykładzie Gliwice są dalej stratne, więc mogą w całości przejąć 30.

Wszystkie te przykłady są podane dla dni roboczych oraz z uwzględnieniem przywrócenia trójkątowania linii 7 w Łagiewnikach z jednoczesnym zredukowaniem liczby pociągów na 17 z ośmiu do czterech :!:

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#236 Post autor: ff » 31 gru 2009, 12:19

Obsługa linii 30 przez Gliwice jest pozbawiona logiki, praktyka pokazała, że 17 również, bo po obserwacjach można odnieść wrażenie, że jest tam więcej zjazdów niż kursów. Ino zjechać sobie z 17-tki i ma się godzinę dla siebie.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#237 Post autor: memphis » 31 gru 2009, 12:22

ff pisze:Obsługa linii 30 przez Gliwice jest pozbawiona logiki, praktyka pokazała, że 17 również, bo po obserwacjach można odnieść wrażenie, że jest tam więcej zjazdów niż kursów. Ino zjechać sobie z 17-tki i ma się godzinę dla siebie.
Tak jakby na Stroszek było bliżej :P

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#238 Post autor: luki » 31 gru 2009, 13:36

memphis pisze:Tak jakby na Stroszek było bliżej :P
1:0 dla memphisa ;)

Jedyne słuszne rozwiązanie to 17 w Chorzowie Batorym które zostało zaprzepaszczone kilka lat temu. Linia ta leży tak idealnie pośrodku, że z każdej innej zajezdni jest kawał drogi dojazdu.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#239 Post autor: rafalurbino18 » 31 gru 2009, 19:24

luki pisze:
memphis pisze:Tak jakby na Stroszek było bliżej :P
1:0 dla memphisa ;)

Jedyne słuszne rozwiązanie to 17 w Chorzowie Batorym które zostało zaprzepaszczone kilka lat temu. Linia ta leży tak idealnie pośrodku, że z każdej innej zajezdni jest kawał drogi dojazdu.
Właśnie dlatego potrzebna jest rezerwa. Wiem, że to mało zmieni, ale do wczoraj Gliwice miały 4 składy więcej z czwórki, ale i tak o tym nie pomyślano. A szkoda... Położenie Chorzowa Batorego jest dobre dla tej linii, ale o uruchomieniu tej zajezdni nie ma co mówić, więc szkoda. Chociaż nie jest jeszcze tak źle. Co by było, gdyby zamiast Gliwic był Chorzów :mryellow: Już ja widzę te wyjazdy na T3 :mruga:

Awatar użytkownika
observator
Posty: 405
Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
Lokalizacja: punkt_observacyjny
Kontakt:

#240 Post autor: observator » 25 sty 2010, 20:56

Niestety kierowcy samochodów korzystają z płyt w najlepsze. Na odcinku pomiędzy ul. Bogucicką a przystankiem Zawodzie Paderewskiego jedno z miejsc jest tak często wykorzystywane do przejeżdżania i zawracania że widać gołe, czyste płyty, jakby celowo je odśnieżono w tym celu.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta

[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#241 Post autor: Kuba » 20 paź 2010, 21:26

Będzie priorytet!

http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... rojekt.pdf

1. Skrzyżowanie Warszawska x Szkolna.
Strona 21.

2. Skrzyżowanie Warszawska x Francuska.
Strona 38.

3. Skrzyżowanie Warszawska x Damrota.
Strona 58.

4. Skrzyżowanie Warszawska x Graniczna x Dudy-Gracza.
Strona 84.

5. Przejście dla pieszych przez 1-maja (przy Paderewskiego).
Strona 107.

6. Skrzyżowanie 1-maja x Bogucicka.
Strona 128.

7. Przejście dla pieszych przez 1-maja (przy Staszica).
Strona 148.

8. Skrzyżowanie 1-maja x BMC.
Strona 168.

9. Przejście dla pieszych przez 1-maja (przy Marcinkowskiego)
Strona 191.

Termin realizacji: 15.12.2010r.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#242 Post autor: DW » 19 lis 2010, 18:41

W BIPie nadal nie ma żadnej informacji, a już w tym tygodniu rozpoczęto prace przy sygnalizacjach wzdłuż ul. Warszawskiej i 1 Maja. Przetarg musiała wygrać firma SYNCHROGOP, gdyż to ona prowadzi prace przy sygnalizacjach.
W tym tygodniu zajęto się głównie sygnalizacją na skrzyżowaniu z ul. Damrota. Zamontowano tam już detektory ruchu, słupy pod nowe światła dla pieszych (przy przejściu przez torowisko w pobliżu przystanku) oraz kopano doły w kilku miejscach na chodniku.
Pod koniec tygodnia jedna kamerka (wideodetektor) pojawił się też na skrzyżowaniu z ul. Graniczną.

hanys76
Posty: 9052
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#243 Post autor: hanys76 » 11 lip 2012, 15:06

Od poniedziałku 18 lipca zlikwidowany zostaje piorytet dla tramwajów, na skrzyżowaniu 1 Maja z Dudy Gracza w Katowicach na wniosek urzędu miejskiego. Tak ma zostac już na stałe, ręce opadają.
link

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#244 Post autor: Penny » 11 lip 2012, 15:15

hanys76 pisze:Od poniedziałku 18 lipca zlikwidowany zostaje piorytet dla tramwajów, na skrzyżowaniu 1 Maja z Dudy Gracza w Katowicach na wniosek urzędu miejskiego. Tak ma zostac już na stałe, ręce opadają.
Piękna niegospodarność. Najpierw łożą szmal na priorytet, żeby go potem stopniowo likwidować. Brawo GOP...

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#245 Post autor: grillmaster » 12 lip 2012, 11:10

Penny pisze:
hanys76 pisze:Od poniedziałku 18 lipca zlikwidowany zostaje piorytet dla tramwajów, na skrzyżowaniu 1 Maja z Dudy Gracza w Katowicach na wniosek urzędu miejskiego. Tak ma zostac już na stałe, ręce opadają.
Piękna niegospodarność. Najpierw łożą szmal na priorytet, żeby go potem stopniowo likwidować. Brawo GOP...
W ogóle jest to chyba najbardziej szwankująca sygnalizacja na tej trasie. W stronę Rynku, zapala się nie wiadomo z jak daleka, że jak Helmut podjeżdża na przystanek to ona już gaśnie. Ostatnio we wtorek na kilka minut się zawiesiła i dla wszystkich kierunków było czerwone światło.
Na Bogucickiej kiedyś też działał priorytet dla tramwajów. Co jakiś czas jak się psuł to przyjeżdżali i naprawiali. Obecnie od połowy czerwca już nie działa.

hanys76
Posty: 9052
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#246 Post autor: hanys76 » 12 lip 2012, 13:28

grillmaster pisze:W ogóle jest to chyba najbardziej szwankująca sygnalizacja na tej trasie. W stronę Rynku, zapala się nie wiadomo z jak daleka, że jak Helmut podjeżdża na przystanek to ona już gaśnie. Ostatnio we wtorek na kilka minut się zawiesiła i dla wszystkich kierunków było czerwone światło.
Na Bogucickiej kiedyś też działał priorytet dla tramwajów. Co jakiś czas jak się psuł to przyjeżdżali i naprawiali. Obecnie od połowy czerwca już nie działa.
To nie dziwie sie że takie korki się tworzą , skoro sygnalizacja szwankuje. Ale to powinni się zając naprawą tej sygnalizacji a nie likwidowaniem piorytetu.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#247 Post autor: KZKGaPowicz » 12 lip 2012, 16:50

hanys76 pisze:
grillmaster pisze:W ogóle jest to chyba najbardziej szwankująca sygnalizacja na tej trasie. W stronę Rynku, zapala się nie wiadomo z jak daleka, że jak Helmut podjeżdża na przystanek to ona już gaśnie. Ostatnio we wtorek na kilka minut się zawiesiła i dla wszystkich kierunków było czerwone światło.
Na Bogucickiej kiedyś też działał priorytet dla tramwajów. Co jakiś czas jak się psuł to przyjeżdżali i naprawiali. Obecnie od połowy czerwca już nie działa.
To nie dziwie sie że takie korki się tworzą , skoro sygnalizacja szwankuje. Ale to powinni się zając naprawą tej sygnalizacji a nie likwidowaniem piorytetu.
Niestety wg naszych urzędników tramwaje są winne wszystkiemu. Jak tak dalej pójdzie, to jak nie daj Boże spadnie jakiś samolot, to winne będą tramwaje...
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

hanys76
Posty: 9052
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#248 Post autor: hanys76 » 12 lip 2012, 19:36

Na forum wpk ktoś słusznie zauważył że samochody, skręcające w prawo nie kolidują z tramwajem. Nawet nie przecinają torowiska z tej strony, więc ten piorytet nie przeszkadzał. Wystarczy przyjrzec się ustawieniom sygnalizacji i z tym zrobic porządek. Tam w lewo mało kto skręca ,przeważnie wszyscy w prawo jadą. Więc tłumaczenie że tramwaj powoduje korki jest głupie, ale na poziomie urzędasów z magistratu.

Łukasz
Posty: 1699
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#249 Post autor: Łukasz » 18 paź 2012, 20:47

Stary nowy problem Gdyby głupota potrafiła latać to by Katowice już dawno w innej galaktyce były.
Ostatnio zmieniony 18 paź 2012, 22:49 przez Łukasz, łącznie zmieniany 1 raz.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#250 Post autor: DW » 18 paź 2012, 22:56

Łukasz pisze:Stary nowy problem Gdyby głupota potrafiła latać to by Katowice już dawno w innej galaktyce były.
I już trzeci raz od czasu rozpoczęcia remontu torowiska na trasie Zawodzie - Rynek będą ten przystanek stawiać :-P (po remoncie musieli przesuwać wiaty, bo były za blisko torowiska, czy coś w tym stylu ;) )

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości