Niestety na 100% nie da rady, tak samo pod wiaduktem na Piłsudskiego w Sosnowcu.dombia pisze:Citadis na 100% nie da rady przejechać przez tunelik w Szopienicach?
Citadisy na czas remontu mają mieć "wakacje" w zajezdni.
T14 i T15 będą zawracać w zajezdni. Pętla Zawodzie będzie nieczynna.Kuba pisze:linia nr 14 - wprowadzenie relacji: "Mysłowice Dworzec PKP" - "Zawodzie Pętla" wraz ze zwiększeniem częstotliwości kursowania na co 15 minut w dni robocze,
* linia nr 15 - wprowadzenie relacji: "Zagórze Pętla" - "Zawodzie Pętla" wraz ze zwiększeniem częstotliwości kursowania na co 15 minut w dni robocze
Kilku motorniczych z Zawodzia ma być przeniesionych do Będzina. Możliwe, że jakieś wagony też przeniosą.DW pisze:Trzeba będzie jeszcze zaczekać na rozkłady z TŚ, to będzie więcej wiadomo (bo z tego co słyszałem na czas remontu Będzin miał objąć całą 14-stkę i 15-stkę, ale skoro w rozkładach jest inaczej, to chyba tak nie będzie).
Czyli będą trójkątować? Byłoby to w sumie logiczne, gdyby zajezdnia była zamknięta. Chyba, że jednak nie będzie, bo rozkłady na KZK mówią co innego (ale do tego się już przyzwyczailiśmy ).memphis pisze:Tam gdzie jest od kilkudziesięciu latR_G pisze:W takim razie gdzie będzie zlokalizowany przystanek "Zawodzie Zajezdnia" skoro będą zawracać na zajezdni ?T14 i T15 będą zawracać w zajezdni. Pętla Zawodzie będzie nieczynna.
Ale dlaczego zajezdnia miałaby być zamknięta? I dlaczego z powodu obsługi przystanków miałaby być konieczność trójkątowania? Na trójkącie w bramie wjazdowej lub wyjazdowej co do zasady to zawraca się nocki, w ciągu dnia też można o ile się komuś będzie chciało zabezpieczać manewry. Zapewne zawracanie przy/w zajezdni będzie tylko w czasie remontu tych kawałków torów na pętli.DW pisze:Czyli będą trójkątować? Byłoby to w sumie logiczne, gdyby zajezdnia była zamknięta. Chyba, że jednak nie będzie, bo rozkłady na KZK mówią co innego (ale do tego się już przyzwyczailiśmy ).memphis pisze:Tam gdzie jest od kilkudziesięciu latR_G pisze:W takim razie gdzie będzie zlokalizowany przystanek "Zawodzie Zajezdnia" skoro będą zawracać na zajezdni ?T14 i T15 będą zawracać w zajezdni. Pętla Zawodzie będzie nieczynna.
Na 19 zmienia się tabor - będzie tak jak w wakacje.ff pisze:Komunikat podaje też informację o zmianie rozkładu linii 19. Nie ma jeszcze nowego rozkładu, ale informacja o zmianie w obu serwisach jest razem z liniami 6, 11, 13, 16. Pada przy nich wyrażenie, że zmiana jest podyktowana zmianą zajezdni (KZK) lub trasy w niektórych kursach (TŚ). Zatem skoro Stroszek dostał 3 pociągi na 6 to może Zawodzie/Batory uczknie coś z 19-tki?
Czyli też jak w przypadku linii 19 jest to mniej więcej rozkład wakacyjny. Mniej więcej, bo późnym wieczorem jest trochę inaczej. Wyjadą dwie podmiany - poc. 1111 za poc. 112 i poc. 1113 za poc. 116. Pociągi 114 i 118 na składach będą kursować do późnej nocy. Przypomnę, że poc. 118 dotąd był podmieniany przez poc. 1114 już przed 18:00, teraz jego kursy będą do końca na składzie. Pociągi nieparzyste (a więc i te dwie dzienne solówki 113 i 117) jak dotychczas zjeżdżają wczesnym wieczorem. Lepszym rozwiązaniem wg mnie byłoby wstawienie tych dwóch solówek na 114 i 118, o ile już muszą być dwie całodzienne.DW pisze:Dni robocze:
11 - 8 poc. - 6 składów oraz 2 solówki (poc. 113 i 117)
Literówka Ci się wkradła. Poc. 118 był podmieniany przez poc. 1114.ff pisze:Przypomnę, że poc. 118 dotąd był podmieniany przez poc. 114 już przed 18:00, teraz jego kursy będą do końca na składach.
Oczywiście w Chorzowie Batorym musi być jakaś rezerwa, więc jak część wagonów zjedzie już do tej zajezdni to rano mogą tam zostać, bo na linie wyjadą wagony z Zawodzia. Na pewno jest to lepsze rozwiązanie niż przenoszenie wagonów z Zawodzia do Chorzowa Batorego bezpośrednio. Ja się tak zastanawiam ile % wagonów zostanie na Zawodziu, a ile się przeniesie. Zobaczymy za kilka dnimemphis pisze:Zjazdy pociągów RK-2 w nocy z 22/23.11 odbędą się do Chorzowa, pewnie za wyjątkiem citków. Ruch na trasie do Zawodzia wstrzymany zostanie 23.11 o godz. 8:00, więc część wyjazdów może się odbyć jeszcze bezpośrednio z Zawodzia.
Tymczasowa dyspozytornia ruchu na potrzeby wyjazdów i zjazdów w Chorzowie zlokalizowana zostanie w punkcie regulatorskim przy przystanku. Na trzy zmiany czynny będzie również punkt regulatorski Chorzów Stadion Śląski. Mają tam stać dwa składy 2x105N jako rezerwa bierna.
Na pewno przeniosą wszystkie składy, bo Zawodzie nie będzie uruchamiać żadnego, a uruchomeinie Batorego będzie zbliżone do dotychczasowego z Zawodzia (było 27, będzie 26). Batory będzie miał do uruchomienia 12 solówek dziennych, Zawodzie 9, więc mniej więcej taka proporcja przeniesień solówek powinna być zachowana.rafalurbino18 pisze:Ja się tak zastanawiam ile % wagonów zostanie na Zawodziu, a ile się przeniesie. Zobaczymy za kilka dni
Zgadza się, miałem okazję być jedynym pasażerem zjeżdżającego citkamemphis pisze:Zjazdy pociągów RK-2 w nocy z 22/23.11 odbędą się do Chorzowa, pewnie za wyjątkiem citków. Ruch na trasie do Zawodzia wstrzymany zostanie 23.11 o godz. 8:00, więc część wyjazdów może się odbyć jeszcze bezpośrednio z Zawodzia.
ff pisze:Na pewno przeniosą wszystkie składy, bo Zawodzie nie będzie uruchamiać żadnego, a uruchomeinie Batorego będzie zbliżone do dotychczasowego z Zawodzia (było 27, będzie 26). Batory będzie miał do uruchomienia 12 solówek dziennych, Zawodzie 9, więc mniej więcej taka proporcja przeniesień solówek powinna być zachowana.rafalurbino18 pisze:Ja się tak zastanawiam ile % wagonów zostanie na Zawodziu, a ile się przeniesie. Zobaczymy za kilka dni
Kolejne nieprawidłowości dotyczą rozkładów które nie uwzględniają zjazdów "zawodziańskich wozów" do Zajezdni w Będzinie. Najprawdopodobniej wszystkie wagony obsługujące linię nr 15 nocują w Będzinie.DW pisze:Są już pierwsze rozbieżności pomiędzy rozkładem jazdy a stanem rzeczywistym.(...)
Tak naprawdę jest to stary rozkład, który obowiązywał przed wprowadzeniem 9 pociągów na 16.hanys76 pisze:Jest już nowy rozkład, dla linii 16. W dni robocze będzie kursowac 5 składów, najpózniej wyjezdza pociąg 165 bo dopiero po 7.00 .
Więc jednak do Łagiewnik. Słyszałem wersję, że TŚ nie chcą punktu regulatorskiego, co wiązało by się z kursowaniem 7ki na trasie Zawodzie - Chebzie.memphis pisze:Roboty powinny zakończyć się do 11 lub 13 grudnia. Wraz ze wznowieniem ruchu do Zawodzia ma zostać również przywrócona "tymczasowa stała" trasa linii 7, czyli trójkątowanie w Łagiewnikach.
W jakimś okresie wyjeżdzał poc.165.ff pisze:Ale z tego co pamiętam to poc. 162 wyjeżdżał po 7:00.Boguś pisze:Tak naprawdę jest to stary rozkład, który obowiązywał przed wprowadzeniem 9 pociągów na 16.hanys76 pisze:Jest już nowy rozkład, dla linii 16. W dni robocze będzie kursowac 5 składów, najpózniej wyjezdza pociąg 165 bo dopiero po 7.00 .
Bez przesady. Bardziej brzmi to tak jakby 7 obsługiwał Będzin. Z Będzina do Zabrza jest kawał drogi.observator pisze:Ciekawie to wygląda - dać linie 7, ze Stroszka, kursującą praktycznie tylko w Katowicach. Co prawda obsługuję ją też Zawodzie ale to brzmi jakby np. 3 obsługiwał Będzin.
Wtedy się traci bardzo dużo pieniędzy na te kursy wyjazdowe i zjazdowe. Jestem za tym, aby linię obsługiwało więcej niż jedna zajezdnia, bo nie trzeba będzie wyjeżdżać po 3.00, by przed siódmą wykonać jakiś kurs. Oczywiście po likwidacji Batorego te wyjazdy stały się o wiele dłuższe, ale akurat w przypadku 7 to już dawno temu powinno tam jeździć Zawodzie.luki pisze:Po za tym, co w tym dziwnego (czy też ciekawego). W 2003 roku podczas remontu Gliwickiej między Zawodziem a Pl. Wolności linię 37 w całości obsługiwał Stroszek.
no wreszcie mogą zrobić porządek, bo teraz jest paranoja! na Stroszku nadmiar ludzi... siedzą licznie na pogotowiach to jeszcze im 7-ki zabrali i w zamian nawet tych dodatkowych 17 nie dali, a w Zawodzi wypadają kursy z powodu braku motorowych....memphis pisze:(...)
Co do rozkładów to chodzą ploty, że w styczniu będzie kolejna seria zmian, i chyba jakieś zajezdnie też się mają zmieniać. Trudno przewidywać jakie, 17 wróci na Stroszek?
Nie sądzę, żeby tak było. Kiedyś Stroszek miał tylko 17 i od tamtej pory innych strat pociągów oprócz tych na rzecz Gliwic nie miał. Zatem po co ma dostawać teraz z powrotem 18, a Gliwice ją tracić. Z uwagi na likwidację tramwajów w Gliwicach zniknęły 4 pociągi i teraz znów Gliwice mają tracić kolejne pięć?Dawid71552 pisze:Ponoć linie 17 i 18 mają być obsługiwane przez Stroszek, a linia 30 ma być obsługiwana przez Gliwice.
1:0 dla memphisamemphis pisze:Tak jakby na Stroszek było bliżej
Właśnie dlatego potrzebna jest rezerwa. Wiem, że to mało zmieni, ale do wczoraj Gliwice miały 4 składy więcej z czwórki, ale i tak o tym nie pomyślano. A szkoda... Położenie Chorzowa Batorego jest dobre dla tej linii, ale o uruchomieniu tej zajezdni nie ma co mówić, więc szkoda. Chociaż nie jest jeszcze tak źle. Co by było, gdyby zamiast Gliwic był Chorzów :mryellow: Już ja widzę te wyjazdy na T3 :mruga:luki pisze:1:0 dla memphisamemphis pisze:Tak jakby na Stroszek było bliżej
Jedyne słuszne rozwiązanie to 17 w Chorzowie Batorym które zostało zaprzepaszczone kilka lat temu. Linia ta leży tak idealnie pośrodku, że z każdej innej zajezdni jest kawał drogi dojazdu.
Piękna niegospodarność. Najpierw łożą szmal na priorytet, żeby go potem stopniowo likwidować. Brawo GOP...hanys76 pisze:Od poniedziałku 18 lipca zlikwidowany zostaje piorytet dla tramwajów, na skrzyżowaniu 1 Maja z Dudy Gracza w Katowicach na wniosek urzędu miejskiego. Tak ma zostac już na stałe, ręce opadają.
W ogóle jest to chyba najbardziej szwankująca sygnalizacja na tej trasie. W stronę Rynku, zapala się nie wiadomo z jak daleka, że jak Helmut podjeżdża na przystanek to ona już gaśnie. Ostatnio we wtorek na kilka minut się zawiesiła i dla wszystkich kierunków było czerwone światło.Penny pisze:Piękna niegospodarność. Najpierw łożą szmal na priorytet, żeby go potem stopniowo likwidować. Brawo GOP...hanys76 pisze:Od poniedziałku 18 lipca zlikwidowany zostaje piorytet dla tramwajów, na skrzyżowaniu 1 Maja z Dudy Gracza w Katowicach na wniosek urzędu miejskiego. Tak ma zostac już na stałe, ręce opadają.
To nie dziwie sie że takie korki się tworzą , skoro sygnalizacja szwankuje. Ale to powinni się zając naprawą tej sygnalizacji a nie likwidowaniem piorytetu.grillmaster pisze:W ogóle jest to chyba najbardziej szwankująca sygnalizacja na tej trasie. W stronę Rynku, zapala się nie wiadomo z jak daleka, że jak Helmut podjeżdża na przystanek to ona już gaśnie. Ostatnio we wtorek na kilka minut się zawiesiła i dla wszystkich kierunków było czerwone światło.
Na Bogucickiej kiedyś też działał priorytet dla tramwajów. Co jakiś czas jak się psuł to przyjeżdżali i naprawiali. Obecnie od połowy czerwca już nie działa.
Niestety wg naszych urzędników tramwaje są winne wszystkiemu. Jak tak dalej pójdzie, to jak nie daj Boże spadnie jakiś samolot, to winne będą tramwaje...hanys76 pisze:To nie dziwie sie że takie korki się tworzą , skoro sygnalizacja szwankuje. Ale to powinni się zając naprawą tej sygnalizacji a nie likwidowaniem piorytetu.grillmaster pisze:W ogóle jest to chyba najbardziej szwankująca sygnalizacja na tej trasie. W stronę Rynku, zapala się nie wiadomo z jak daleka, że jak Helmut podjeżdża na przystanek to ona już gaśnie. Ostatnio we wtorek na kilka minut się zawiesiła i dla wszystkich kierunków było czerwone światło.
Na Bogucickiej kiedyś też działał priorytet dla tramwajów. Co jakiś czas jak się psuł to przyjeżdżali i naprawiali. Obecnie od połowy czerwca już nie działa.
I już trzeci raz od czasu rozpoczęcia remontu torowiska na trasie Zawodzie - Rynek będą ten przystanek stawiać (po remoncie musieli przesuwać wiaty, bo były za blisko torowiska, czy coś w tym stylu )Łukasz pisze:Stary nowy problem Gdyby głupota potrafiła latać to by Katowice już dawno w innej galaktyce były.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości