Czemu akurat na Słoneczną ? No to będzie efektywnie długi postój. Do tego weekendowa 16-tka stoi na pętli też dość długo.- linia 7 na trasie Łagiewniki Targowisko - Katowice Dworzec PKP - Koszutka Słoneczna Pętla,
Remont trasy Katowice Rynek - Zajezdnia Zawodzie
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
- observator
- Posty: 405
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
- Lokalizacja: punkt_observacyjny
- Kontakt:
Oddany do użytku fragment odcinka [1] wygląda dobrze. Wagony się nie kiwają, wchodzą w zakręty zdecydowanie ale bez szarpnięć. Jakość wykonania jest na tyle wysoka że można by tam jeździć bez problemu 100km/h gdyby wozy miały takie osiągi. [i sieć trakcyjna na to pozwalała bo teraz potrafi solidnie zaiskrzyć w kilku miejscach i niewykluczone że może dojść do połamania pantografu] Najlepiej wygląda gdy jedzie karlik lub skład w zakładowym z OTK2 dość szybko, tak z 50km/h.
Osobną kwestia jest hałas. Jeżeli stan torowiska się tak utrzymałby się wiele lat i nie było by hałasu to można by wystawić maksymalną ocenę. Zaletą jest to że nie ma "piszczenia" szyn niezależnie od temperatury, pory dnia, typu przejeżdżającego wagonu, prędkości, kierunku jazdy, ilości spiętych wagonów. [niestety jakby ktoś to przeczytał bo następnego dnia rano niestety usłyszałem ten stary znajomy dźwięk; trochę dziwne że pojawił się nagle więc albo podsypka nieco siadła z powodu roboty przy drugim kierunku (podkłady się nieco odsłoniły) albo przejechał wagon z napawanymi kołami i 'doszlifował'] Również nie potrafię rozróżnić co jedzie i w którym kierunku. Gdy hałas jest nieco dłuższy to co najwyżej można podejrzewać kilka wagonów lub wolniejszą jazdę jednego. Niestety podobnie jak na ul. Gliwickiej jest głośno. O ile słyszane z bliska dźwięki są mniej więcej jednakowe na całym zmodernizowanym odcinku to z wiekszej odległości fragment pomiedzy dylatacjami jest wyraźnie głośnieszy.
Jeżeli chodzi o zmodernizowane torowisko na skrzyżowaniu z ul. Bogucicką to słychać konkretne dudnienie, do plusów można zaliczyć że przejeżdżając samochodem nie da się wyczuć szyn.
Pierwsza doba kursowania wahadłowego tramwajów po odnowionym południowym torze (kierunek zajezdnia) odcinka pomiędzy przystankami 'Zawodzie Ośrodek Sportowy - Zawodzie Akademia Ekonomiczna' - motorowi często stosowali metode "pedał w grzejnik"
remont torowiska w dniach 5-8 maja 2009 - przy "Łącznej" wysepki po obu stronach
W zeszłym roku wykonałem zdjęcia odcinka przed remontem dzięki czemu będzie można porównać widoki
fragmenty dopisane
Osobną kwestia jest hałas. Jeżeli stan torowiska się tak utrzymałby się wiele lat i nie było by hałasu to można by wystawić maksymalną ocenę. Zaletą jest to że nie ma "piszczenia" szyn niezależnie od temperatury, pory dnia, typu przejeżdżającego wagonu, prędkości, kierunku jazdy, ilości spiętych wagonów. [niestety jakby ktoś to przeczytał bo następnego dnia rano niestety usłyszałem ten stary znajomy dźwięk; trochę dziwne że pojawił się nagle więc albo podsypka nieco siadła z powodu roboty przy drugim kierunku (podkłady się nieco odsłoniły) albo przejechał wagon z napawanymi kołami i 'doszlifował'] Również nie potrafię rozróżnić co jedzie i w którym kierunku. Gdy hałas jest nieco dłuższy to co najwyżej można podejrzewać kilka wagonów lub wolniejszą jazdę jednego. Niestety podobnie jak na ul. Gliwickiej jest głośno. O ile słyszane z bliska dźwięki są mniej więcej jednakowe na całym zmodernizowanym odcinku to z wiekszej odległości fragment pomiedzy dylatacjami jest wyraźnie głośnieszy.
Jeżeli chodzi o zmodernizowane torowisko na skrzyżowaniu z ul. Bogucicką to słychać konkretne dudnienie, do plusów można zaliczyć że przejeżdżając samochodem nie da się wyczuć szyn.
Pierwsza doba kursowania wahadłowego tramwajów po odnowionym południowym torze (kierunek zajezdnia) odcinka pomiędzy przystankami 'Zawodzie Ośrodek Sportowy - Zawodzie Akademia Ekonomiczna' - motorowi często stosowali metode "pedał w grzejnik"
remont torowiska w dniach 5-8 maja 2009 - przy "Łącznej" wysepki po obu stronach
W zeszłym roku wykonałem zdjęcia odcinka przed remontem dzięki czemu będzie można porównać widoki
fragmenty dopisane
Ostatnio zmieniony 24 maja 2009, 19:48 przez observator, łącznie zmieniany 1 raz.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
Prace torowe w Katowicach
W związku z pracami torowymi na Rynku w Katowicach w nocy z 21/22 maja 2009 r. nastąpią zmiany w kursowaniu linii 6 i 16.
W godz. 0:10-4:10 tramwaje linii 6 kursować będą od Bytomia do Placu Wolności w Katowicach, a tramwaje linii 16 kursować będą na trasie Brynów Pętla - Katowice Rynek. Na odcinku Katowice Rynek - Koszutka Słoneczna Pętla kursować będą tramwaje linii 20 oraz komunikacja zastępcza.
Prace sieciowe w Zawodziu
W związku z pracami sieciowymi w Zawodziu w nocy z 21/22 i 25/26 maja 2009 r. nastąpią zmiany w kursowaniu linii 13 i 20.
W godz. 1:20-3:15 tramwaje linii 20 kursować będą od Chorzowa do Pętli Słonecznej w Katowicach, a zamiast tramwajów linii 13 i 20 (na odcinku Katowice Plac Wolności - Zawodzie Zajezdnia) kursować będzie komunikacja zastępcza.
Pozdrawiam R1 :santa:
- observator
- Posty: 405
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
- Lokalizacja: punkt_observacyjny
- Kontakt:
I to krakowski Od soboty popołudnia do pewnie jutra rana stacjonuje na łuku przy przystanku. Tradycyjnie zdjęcia w galerii tramspotting.Boguś pisze:Od piątku na odcinku Bogicicka - Bohaterów Monte Casino jeździ (jeździł) Plasser.
W oddzieleniu od zamierzeń zleceniodawców wydaje mi się że powinno być ładniej, łatwiej do utrzymania czystości i dodatkowy awaryjny pas jezdni.Boguś pisze:Zastanawia mnie tylko jedno: Po co te płyty aż do Bogucickiej?Peter pisze:Fajne zdjęcia
Następny etap również będzie ciekawy jak nie ciekawszy, bo torowisko będzie zabudowane w płytach prefabrykowanych od Bogucickiej do Rynku.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
tram-silesia pisze:Remont torowiska przy ul. 1 Maja w Zawodziu
W związku z pracami torowymi związanymi z remontem torowiska przy ul. 1 Maja w Zawodziu w dniu 6 czerwca 2009 r. w godz. 6:00-22:00 nastąpią zmiany w kursowaniu linii 7, 14, 15 i 20.
Tramwaje kursować będą następująco:
* linia 7 na trasie Łagiewniki Targowisko - Katowice Dworzec PKP - Wełnowiec Plac Alfreda,
* linia 14 na trasieZawodzie Pętla - Mysłowice Dworzec PKP,
* linia 15 na trasie Zawodzie Pętla - Zagórze Pętla,
* linia 20 na trasie Chorzów Ratusz - Katowice Dworzec PKP - Koszutka Słoneczna Pętla.
Na trasie Katowice Plac Wolności - Zawodzie Zajezdnia uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
- observator
- Posty: 405
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
- Lokalizacja: punkt_observacyjny
- Kontakt:
W sobotę (6 czerwca) po południu i wieczorem sieciowcy jeździli wzdłuż jednotorów i poprawiali sieć. W pewnym momencie zrobili sobie nawet rajd w postaci kierowca + dwóch na balkoniku, który był podniesiony a ci dwaj schylali się gdy przejeżdżali pod linkami naciagającymi sieć
Po godz. 21szej z zajezdni wyjechała nieotablicowana ciemna stopiątka w zakładowym. Dojechała do sieciowców i poruszała się od naciągu do naciągu które regulowali sieciowcy.
Oddany do użytku kierunek na Rynek jest podobnie jak kierunek przeciwny dobrze wykonany. Co ciekawe motorowi osiągają prędkości zbliżone do tych sprzed remontu, nawet hamują dokładnie w tych samych miejscach mimo że do przystanku (przywrócony na stałe miejsce przy AE, na razie brak barierek oddzielających kierunki jazdy i wysepki od ulicy) jest daleko.
zdjęcia zatramwajów z dnia 6 czerwca (sobota) (zdjęcie 2 do 4)
zdjęcia z pierwszego dnia kursowania (niedziela 7 czerwcza) na ukończonym odcinku (zdjęcie od 5 do 12)
Po godz. 21szej z zajezdni wyjechała nieotablicowana ciemna stopiątka w zakładowym. Dojechała do sieciowców i poruszała się od naciągu do naciągu które regulowali sieciowcy.
Oddany do użytku kierunek na Rynek jest podobnie jak kierunek przeciwny dobrze wykonany. Co ciekawe motorowi osiągają prędkości zbliżone do tych sprzed remontu, nawet hamują dokładnie w tych samych miejscach mimo że do przystanku (przywrócony na stałe miejsce przy AE, na razie brak barierek oddzielających kierunki jazdy i wysepki od ulicy) jest daleko.
zdjęcia zatramwajów z dnia 6 czerwca (sobota) (zdjęcie 2 do 4)
zdjęcia z pierwszego dnia kursowania (niedziela 7 czerwcza) na ukończonym odcinku (zdjęcie od 5 do 12)
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1973
Rynek z nowym torowiskiem, lecz nie wraz z tym remontem, który w temacie zawarty jest. [nie wiedziałem gdzie wrzucić ;P]
1) Tory hop pod Zenita ze środka Rynku,
2) Czary mary trzy nowe przystanki:
..a) Rynek wędruje pod Muzeum,
..b) Przy skrzyżowaniu Św. Jana z Dworcową bliżej rybnku,
..c) Pod wiaduktem kolejowym,
3) Abra kadabra łącznik Brynów - Zawodzie.
Rynek z nowym torowiskiem, lecz nie wraz z tym remontem, który w temacie zawarty jest. [nie wiedziałem gdzie wrzucić ;P]
1) Tory hop pod Zenita ze środka Rynku,
2) Czary mary trzy nowe przystanki:
..a) Rynek wędruje pod Muzeum,
..b) Przy skrzyżowaniu Św. Jana z Dworcową bliżej rybnku,
..c) Pod wiaduktem kolejowym,
3) Abra kadabra łącznik Brynów - Zawodzie.
Kilka słów komentarza co do koncepcji przebudowy Rynku. Przynajmniej dobrze, że zrezygnowano już z tej Pocztowej z dwoma torami. Nie sądzę również, żeby umiejscowienie przystanku na Św. Jana było dobrym pomysłem, bo mało tam jest raczej miejsca na dzisiejsze potoki pasażerskie. Ciekawy za to jest ten łącznik dwutorowy z Brynowa na Zawodzie.
Pętlę wokół Domu Mody mogliby jednak zostawić jako jeden tor powrotny z Brynowa przez Pocztową, szczególnie jeśli ta linia miałaby być kiedyś przedłużana a zaistaniałaby sytuacja braku przejazdu przez Rynek (normalnie liniowo by się tego toru nie użytkowało). Może to życzenie pobożne tramwajowego MKMa (przeszkadza zjazd do parkingu podziemnego), ale ten właśnie kierunek powrotny był już wykorzystywany wiele razy zresztą :mruga: Foto
Dzisiaj sobie poobserwowałem co zostało do zrobienia z pierwszego etapu remontu Zawodzie - Rynek i został jeszcze do zrobienia krótki odcinek tuż za Ośrodkiem Sportowym z przejazdem przez skrzyżowanie i przejazd do Pętli Zawodzie. Kiedy wjeżdża się teraz na stare torowisko na Warszawskiej to jest po prostu masakra
Pętlę wokół Domu Mody mogliby jednak zostawić jako jeden tor powrotny z Brynowa przez Pocztową, szczególnie jeśli ta linia miałaby być kiedyś przedłużana a zaistaniałaby sytuacja braku przejazdu przez Rynek (normalnie liniowo by się tego toru nie użytkowało). Może to życzenie pobożne tramwajowego MKMa (przeszkadza zjazd do parkingu podziemnego), ale ten właśnie kierunek powrotny był już wykorzystywany wiele razy zresztą :mruga: Foto
Dzisiaj sobie poobserwowałem co zostało do zrobienia z pierwszego etapu remontu Zawodzie - Rynek i został jeszcze do zrobienia krótki odcinek tuż za Ośrodkiem Sportowym z przejazdem przez skrzyżowanie i przejazd do Pętli Zawodzie. Kiedy wjeżdża się teraz na stare torowisko na Warszawskiej to jest po prostu masakra
*SDIP (U.N.O.)
Właśnie jest robiony. Tramwaje jadące w kierunku zajezdni jeżdżą lewym torem.Peter pisze:Dzisiaj sobie poobserwowałem co zostało do zrobienia z pierwszego etapu remontu Zawodzie - Rynek i został jeszcze do zrobienia krótki odcinek tuż za Ośrodkiem Sportowym z przejazdem przez skrzyżowanie
Rozpoczęto również przygotowania do remontu kolejnego odcinka. Za skrzyżowaniem 1 Maja x Bogucicka w kierunku Centrum zamontowano zwrotnicę. Druga zwrotnica najprawdopodobniej pojawi przed przystankiem "Damrota" w kierunku Cetrum. Zatem będzie wymieniany tor w kierunku Zawodzia od Damrota aż do Bogucickiej.
- observator
- Posty: 405
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
- Lokalizacja: punkt_observacyjny
- Kontakt:
Hmmm... Nie przypominam sobie żeby coś takiego kiedys planowano.Peter pisze:Kilka słów komentarza co do koncepcji przebudowy Rynku. Przynajmniej dobrze, że zrezygnowano już z tej Pocztowej z dwoma torami.
Pisałem już kiedyś że najlepiej Rynek zostawić z bezpieczną koncepcją (torowisko bliżej Zenitu prosto na ul. św Jana i dalej prosto pod most aby uniknąć wykolejeń; torowisko na Pocztowej i Dworcowej zlikwidować) a Palc Miarki odchudzić i na poszerzonej ulicy ze sklepem 'Militaria' wstawić dwa żeberka dzięki czemu uzyskano by miejsce do zawracania (potrzebne w przypadku gdyby za mostem nadal prosto - zlikwidować wjazd na Kościuszki, przydatne dla przyszłego 6/16 przedłużanego na południe, uniknięcie częstych blokad) oraz postojwe na 19/41).Peter pisze:Pętlę wokół Domu Mody mogliby jednak zostawić jako jeden tor powrotny z Brynowa przez Pocztową, szczególnie jeśli ta linia miałaby być kiedyś przedłużana a zaistaniałaby sytuacja braku przejazdu przez Rynek (normalnie liniowo by się tego toru nie użytkowało).
Gdy będą robić skrzyżowanie 1go maja/Bohaterów Monte Cassino to autobusy jadące w kierunku "centrum przesiadkowego" przy pętli pewnie bedą jeździc ul. Bogucicką ( i to dwa razy po kilka dni dla dwóch kierunków torowiska ale to już taka ciekawostka ).Boguś pisze:Właśnie jest robiony. Tramwaje jadące w kierunku zajezdni jeżdżą lewym torem.Peter pisze:Dzisiaj sobie poobserwowałem co zostało do zrobienia z pierwszego etapu remontu Zawodzie - Rynek i został jeszcze do zrobienia krótki odcinek tuż za Ośrodkiem Sportowym z przejazdem przez skrzyżowanie
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
Były takie plany. Mnie się to wydawało absurdalne, bo mielibyśmy ostry łuk prowadzący pod wiadukt kolejowy w obie strony no i oczywiście likwidację pętli.observator pisze:Hmmm... Nie przypominam sobie żeby coś takiego kiedys planowano
Jest o tym wspomniane w tym artykule na końcu pierwszego akapitu dotyczącego Katowic
(...) Wcześniejsze plany zakładały przeniesienie torów z ul. Św. Jana na ulicę Pocztową.
*SDIP (U.N.O.)
Wczoraj ok. południa zamknięto przejazd przez torowisko na skrzyżowaniu 1 maja - Boh. Monte Cassino - Racławicka. Rozebrano szyny wraz z podkładani oraz nieznacznie pogłębiono teren (tor w kier Zawodzia). Oczywiście sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu działała (SIC!) i tworzyły się bardzo duże korki. ok 17 korek sięgał skrzyżowania z Akademią Ekonomiczną w kierunku Zawodzia oraz pętli tramwajowej jadąc w kierunku Centrum. Oprócz tego większość kierowców zawracała na przełączce zaraz przed wjazdem na pętlę Zawodzie.
Od niedzieli 21 maja szykują się zmiany ,związane z remontem na Zawodziu ąż do odwołania .
Tramwaje Śląskie pisze:Zmiany rozkładów jazdy od 21 czerwca 2009 r.
W związku z remontem torowiska w ciągu ul. 1 Maja i Warszawskiej w Katowicach i prowadzeniem ruchu tramwajów na odcinkach jednotorowych, od dnia 21 czerwca 2009 r. do odwołania wprowadzone zostają zmiany w kursowaniu linii tramwajowych:
* linia 7 kursować będzie na trasie Łagiewniki Targowisko - Katowice Dworzec PKP - Wełnowiec Plac Alfreda,
* linia 14 kursować będzie na trasie Mysłowice Dworzec PKP - Zawodzie - Katowice Plac Wolności, ze zmniejszoną częstotliwością kursowania,
* linia 15 kursować będzie na dotychczasowej trasie, ze zmniejszoną częstotliwością kursowania,
* na liniach 13, 16 i 20 wprowadzone zostają nowe rozkłady jazdy zakładające zmiany godzin odjazdów.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
A wcześniej:
www.tram-silesia.pl pisze:Remont torowiska przy ul. 1 Maja i Warszawskiej w Katowicach
W związku z pracami torowymi związanymi z remontem torowiska przy ul. 1 Maja i Warszawskiej w Katowicach w dniu 20 czerwca 2009 r. w godz. 6:00-22:00 nastąpią zmiany w kursowaniu linii 7, 14, 15 i 20.
Tramwaje kursować będą następująco:
linia 7 na trasie Łagiewniki Targowisko[/b] - Katowice Dworzec PKP - Wełnowiec Plac Alfreda,
linia 14 na trasie Zawodzie Pętla - Mysłowice Dworzec PKP,
linia 15 na trasie Zawodzie Pętla - Zagórze Pętla,
linia 20 na trasie Chorzów Ratusz - Katowice Dworzec PKP - Koszutka Słoneczna Pętla.
Na trasie Katowice Plac Wolności - Zawodzie Zajezdnia uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza.
Akurat w dniu, kiedy jest DO w Gliwicachrafalurbino18 pisze:A wcześniej:www.tram-silesia.pl pisze:Remont torowiska przy ul. 1 Maja i Warszawskiej w Katowicach
W związku z pracami torowymi związanymi z remontem torowiska przy ul. 1 Maja i Warszawskiej w Katowicach w dniu 20 czerwca 2009 r. w godz. 6:00-22:00 nastąpią zmiany w kursowaniu linii 7, 14, 15 i 20.
Tramwaje kursować będą następująco:
linia 7 na trasie Łagiewniki Targowisko[/b] - Katowice Dworzec PKP - Wełnowiec Plac Alfreda,
linia 14 na trasie Zawodzie Pętla - Mysłowice Dworzec PKP,
linia 15 na trasie Zawodzie Pętla - Zagórze Pętla,
linia 20 na trasie Chorzów Ratusz - Katowice Dworzec PKP - Koszutka Słoneczna Pętla.
Na trasie Katowice Plac Wolności - Zawodzie Zajezdnia uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza.
Ciekawe, czy w takim wypadku coś pojedzie na paradę z Będzina, czy Zawodzia...
Czyli co, 14-stka i 15-stka co pół godziny i poza 20-stką nie dają nawet żadnej dodatkowej komunikacji zastępczej??hanys76 pisze:Od niedzieli 21 maja szykują się zmiany ,związane z remontem na Zawodziu ąż do odwołania .
Tramwaje Śląskie pisze:Zmiany rozkładów jazdy od 21 czerwca 2009 r.
W związku z remontem torowiska w ciągu ul. 1 Maja i Warszawskiej w Katowicach i prowadzeniem ruchu tramwajów na odcinkach jednotorowych, od dnia 21 czerwca 2009 r. do odwołania wprowadzone zostają zmiany w kursowaniu linii tramwajowych:
* linia 7 kursować będzie na trasie Łagiewniki Targowisko - Katowice Dworzec PKP - Wełnowiec Plac Alfreda,
* linia 14 kursować będzie na trasie Mysłowice Dworzec PKP - Zawodzie - Katowice Plac Wolności, ze zmniejszoną częstotliwością kursowania,
* linia 15 kursować będzie na dotychczasowej trasie, ze zmniejszoną częstotliwością kursowania,
* na liniach 13, 16 i 20 wprowadzone zostają nowe rozkłady jazdy zakładające zmiany godzin odjazdów.
W takim wypadku na 15-stce i 20-stce w żadnym wypadku nie powinno być żadnych solówek a na 14-stce również składy byłby miło widziane.
Ale znając naszą kochaną komunikację, to możliwe, że mogą zostawić wszystkie solówki, a nawet jeszcze dodać jakieś w miejsce składów.
15-stkę pewnie już w całości przejmie Zawodzie, a wypożyczone wozy powinny wreszcie wrócić do swoich zajezdni macierzystych (przynajmniej na pewien czas).
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Albo przyjadą od razu do Gliwic Chciałbym, żeby w końcu Konstal 4N #20 się pojawił na trasie - i to w GliwicachDW pisze:Dokładnie tak ma byćMarcin pisze:Może po prostu wagony do parady wyjadą dzień wcześniej i przenocują w Batorym.DW pisze:Ciekawe, czy w takim wypadku coś pojedzie na paradę z Będzina, czy Zawodzia...
20-tka przyjedzie do Gliwic, a 338 wyjedzie z Chorzowa.rafalurbino18 pisze:Albo przyjadą od razu do GliwicDW pisze:Dokładnie tak ma byćMarcin pisze:Może po prostu wagony do parady wyjadą dzień wcześniej i przenocują w Batorym.DW pisze:Ciekawe, czy w takim wypadku coś pojedzie na paradę z Będzina, czy Zawodzia...
Nie pojawi się na trasie, będzie jeździł co najwyżej w zajezdni.Chciałbym, żeby w końcu Konstal 4N #20 się pojawił na trasie - i to w Gliwicach
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
http://www.tram-silesia.pl/rozklady/sta ... 0620&wyb=1rafalurbino18 pisze:Szkoda :/ Myślałem, że na linię jublieuszową wyjedzie.memphis pisze:Nie pojawi się na trasie, będzie jeździł co najwyżej w zajezdni.
PS: Czy linia jubileuszowa będzie kursować wg rozkładu jakiegoś czy nie? Jak tak to czy rozkład będzie w sieci?
Od niedzieli wchodzą zmiany na liniach 7,14 oraz 15. O ile linia 7 tylko zmienia trasę, to na 14 oraz 15 rozkład na dni robocze, jest interesujący. Na linii 14 będą kursowac 4 składy, wieczorem podmienione na solówki. Natomiast na 15 porażka, składy będą aż do nocy kursowac, wyjedzie tylko wieczorem jedna solówka na 1511. Będą wozic powietrze i pijaków ,którzy zdemolują drugie wagony. Częstotliwośc jednak co 30 minut, zamiast co 15.
Na takiej 15-tce to straszna beznadzieja, bo przecież średnio skład co 30 minut jest już dotychczas i teraz praktycznie wywalają tylko solówkowe pociągi. Uważam, że powinny być linie uzupełniające z Zawodzia do Mysłowic i Sosnowca, które utrzymałyby obecną częstotliwość. Ale pewnie Zawodzie miało też inny problem. Okres urlopowy, a przy braku wakacyjnych 23, 33 oraz ograniczanej 16-tki zatrudnienie ciągle byłoby takie samo.hanys76 pisze:Częstotliwośc jednak co 30 minut, zamiast co 15.
DOPISANE:
A jeszcze widzę, że jednak łączna liczba pociągów jednak nie spadnie i solówki będa miały gdzie jeździć w ciągu dnia, a nie tylko na linii 13. Na linię 16 wraca rozkład z dziewięcioma pociągami (nawet nie ośmioma) - 2 karliki (161 i 164) i 7 solówek. Częstotliwość co 7 minut. Ciekawe co ze składami żelazek. Mam nadzieję, że będa teraz na linii 6
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ff, łącznie zmieniany 1 raz.
Będzin wraca z jednym składem na 15-stkę. W dni robocze będzie kursował na poc. 1503.hanys76 pisze:Od niedzieli wchodzą zmiany na liniach 7,14 oraz 15. O ile linia 7 tylko zmienia trasę, to na 14 oraz 15 rozkład na dni robocze, jest interesujący. Na linii 14 będą kursowac 4 składy, wieczorem podmienione na solówki. Natomiast na 15 porażka, składy będą aż do nocy kursowac, wyjedzie tylko wieczorem jedna solówka na 1511. Będą wozic powietrze i pijaków ,którzy zdemolują drugie wagony. Częstotliwośc jednak co 30 minut, zamiast co 15.
Ale ta zmiana częstotliwość to totalna beznadzieja. Za niedługo nie będzie się już w ogóle opłacało inwestować w 15-stkę, bo już nikt nią nie będzie jeździł (takt 30-minutowy jest wybitnie nieatrakcyjny...).
Miła niespodzianka z 20-stką w dni wolne. Będzie ona kursować co 15 minut. Ciekawe w takim razie co zrobią z 7-mką...
Kiedyś wytrzymywała, to teraz czemu nie ?dombia pisze:Wychodzi na to że w jednym czasie na pętli w Mysłowicach będzie stało 6 wagonów (2 składy 14 i 2 solówki na 26). Podstacja wytrzyma?
Zresztą skoro będą stać to nie ma problemu, gorzej jakby wszystkie jechały na raz...
Prosi się motorowych 14-tki o gaszenie przetwornic i umożliwienie zajęcia miejsc w tramwaju podczas postoju przy dworcu
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Przerwy w ciągu dnia na Zagórzu będą w stylu 39, wychodzi że każdy pociąg ma po 45 minut przerwy. Dopiero wieczorem przerwa się zmniejsza.
Na 16 na pętli Brynowskiej będą stac po trzy pociągi z 16 naraz, to samo na Słonecznej . Jeśli na Słoneczną przyjedzie citadis to już będzie tłok, nie mówię już w razie jakiegoś zatrzymania o dodatkowych liniach które będą chciały tam zawrócic. Zrobi się niezły balagan ,bo 16 cały dzień będą okupowac łuk na Słonecznej. Według rozkładu jedna 16 ma odjezdzac ze Słonecznej ,a następne dwie już tam będą stac. Ale w praktyce pewnie ,różnie to będzie wyglądac.
Na 16 na pętli Brynowskiej będą stac po trzy pociągi z 16 naraz, to samo na Słonecznej . Jeśli na Słoneczną przyjedzie citadis to już będzie tłok, nie mówię już w razie jakiegoś zatrzymania o dodatkowych liniach które będą chciały tam zawrócic. Zrobi się niezły balagan ,bo 16 cały dzień będą okupowac łuk na Słonecznej. Według rozkładu jedna 16 ma odjezdzac ze Słonecznej ,a następne dwie już tam będą stac. Ale w praktyce pewnie ,różnie to będzie wyglądac.
#338 częściowo otablicowany jako linia 13 właśnie przyjechał (11:09) do Batorego na nocleg.memphis pisze:20-tka przyjedzie do Gliwic, a 338 wyjedzie z Chorzowa.rafalurbino18 pisze:Albo przyjadą od razu do GliwicDW pisze:Dokładnie tak ma byćMarcin pisze:Może po prostu wagony do parady wyjadą dzień wcześniej i przenocują w Batorym.DW pisze:Ciekawe, czy w takim wypadku coś pojedzie na paradę z Będzina, czy Zawodzia...
W weekendy jest tak już od bodajże lutego br.hanys76 pisze:Przerwy w ciągu dnia na Zagórzu będą w stylu 39, wychodzi że każdy pociąg ma po 45 minut przerwy. Dopiero wieczorem przerwa się zmniejsza.
Całkiem nie rozumiem co to ma na celu? Chyba tylko, żeby motorowi mieli gdzie jeździć. Niby większa częstotliwość ruchu jest atrakcyjniejsza, ale jak już coś to nie w wakacje, tylko w ciągu roku szkolnego...ff pisze:A jeszcze widzę, że jednak łączna liczba pociągów jednak nie spadnie i solówki będa miały gdzie jeździć w ciągu dnia, a nie tylko na linii 13. Na linię 16 wraca rozkład z dziewięcioma pociągami (nawet nie ośmioma) - 2 karliki (161 i 164) i 7 solówek. Częstotliwość co 7 minut. Ciekawe co ze składami żelazek. Mam nadzieję, że będa teraz na linii 6
O wiele lepiej byłoby dołożyć "biski" na 14 i 15 (15 w szczególności).
Poza tym i tak na 16-stce co jakieś 2 godz. jest przerwa 15 min.
- observator
- Posty: 405
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
- Lokalizacja: punkt_observacyjny
- Kontakt:
Na przejściu dla pieszych przy rozjeździe BMC wyłączono sygnalizację (migają pomarańczowe światła) i mole drogowe ustawiły znaki "Uwaga! Tramwaj". Z powodu braku przejazdu przez remont torowiska na skrzyżowaniu 1go Maja/Bohaterów Monte Cassino nadzór ruchu skraca sobie drogę i przejeżdza przez to przejście dla pieszych. Zdjęcia w galerii tramspotting.
Na nowym, trzecim odcinku jednotorowym (Bogucicka - Damrota) szyny juz zdemontowano i pocięto.
Na nowym, trzecim odcinku jednotorowym (Bogucicka - Damrota) szyny juz zdemontowano i pocięto.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
Te cięcia są skandaliczne. Przecież początkowo miała z Zawodzia wylecieć jedna linia. A tu nagle wywalają 7 a 14 i 15 tną o połowę.hanys76 pisze:Od niedzieli wchodzą zmiany na liniach 7,14 oraz 15. O ile linia 7 tylko zmienia trasę, to na 14 oraz 15 rozkład na dni robocze, jest interesujący. Na linii 14 będą kursowac 4 składy, wieczorem podmienione na solówki.
Właściwie nie wiadomo po co.37 pisze:Linia 16 w dni robocze z zwiększoną częstotliwością!
Od dzisiaj do odwołania przystanki Damrota i Paderewskiego nie są obsługiwane .
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Aby rozwiać wątpliwości:
Źródło: www.tram-silesia.plZmiany lokalizacji przystanków w Katowicach
W związku z prowadzonym remontem torowiska na ul. Warszawskiej i 1 Maja w Katowicach wprowadzone zostają zmiany w obsłudze przystanków tramwajowych:
od dnia 21 czerwca 2009 r. przystanki Zawodzie Paderewskiego i Katowice Graniczna (w kierunku jazdy do Zawodzia) będą nieczynne.
Po za tym wzdłuż 1-go Maja od Granicznej do AE, pod warstwami asfaltu widać warstwę kostek. Ta szyna pod przystankiem Graniczna jest podzielona na dwa fragmenty i przylga do kostki. Pierwszy fragment wychodzi od strony ul. Granicznej, potem jest przerwa i jest ta druga szyna.
Póki to jest proszę o wykonanie fotek. Ja nie wiem czy będę się tam wybierał, a przydało by się jako ciekawostka sfocić
Póki to jest proszę o wykonanie fotek. Ja nie wiem czy będę się tam wybierał, a przydało by się jako ciekawostka sfocić
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Jeżeli chodzi o remontowany tor na Warszawskiej w kierunku Zawodzia, to wykonano już w korycie większą część podbudowy betonowej.
Jak patrzę w projekt to mają być na tym płyty torowe VT i międzytorowe VM a także płyty boczne. One są cieńsze od płyt Edilon, które są wbudowane w ul. Gliwickiej.
Powinno to przetrwać wiele lat
Jeżeli chodzi o wypowiedź
Jak patrzę w projekt to mają być na tym płyty torowe VT i międzytorowe VM a także płyty boczne. One są cieńsze od płyt Edilon, które są wbudowane w ul. Gliwickiej.
Powinno to przetrwać wiele lat
Jeżeli chodzi o wypowiedź
to ułożono już tor w kierunku Zawodzia na tej mijance za Ośrodkiem łącznie z przejazdem.Peter pisze:Dzisiaj sobie poobserwowałem co zostało do zrobienia z pierwszego etapu remontu Zawodzie - Rynek i został jeszcze do zrobienia krótki odcinek tuż za Ośrodkiem Sportowym z przejazdem przez skrzyżowanie i przejazd do Pętli Zawodzie.
*SDIP (U.N.O.)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości