Remont trasy Katowice Rynek - Zajezdnia Zawodzie

O bieżących inwestycjach w "żelazne drogi".
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#51 Post autor: luki » 17 kwie 2009, 00:19

- linia 7 na trasie Łagiewniki Targowisko - Katowice Dworzec PKP - Koszutka Słoneczna Pętla,
Czemu akurat na Słoneczną ? No to będzie efektywnie długi postój. Do tego weekendowa 16-tka stoi na pętli też dość długo.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#52 Post autor: memphis » 17 kwie 2009, 09:35

Jednak nastąpią zmiany wymuszone przez KZK - do Słonecznej pojedzie 20, nie 7, a oprócz tego nie będzie kursować 0.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#53 Post autor: luki » 17 kwie 2009, 13:07

memphis pisze:a oprócz tego nie będzie kursować 0.
Wpierw myślałem, że tą jedną linię zabierają w celu odluźnienia pętli przy Stadionie właśnie ze względu na zero.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#54 Post autor: Boguś » 11 maja 2009, 22:52

Dopiero 6 maja rozpoczęto demontaż torowiska na odcinku Bogucicka - Monte Casino. Obecnie na niektórych fragmentach ułożono nowe podkłady. Odcinek Ośrodek Sportowy - Łączna jest prawie ukończony.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#55 Post autor: luki » 11 maja 2009, 23:00

Ciekawe czy zaś będzie każdy odcinek z osobna podpinany, jak ostatnio.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
observator
Posty: 405
Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
Lokalizacja: punkt_observacyjny
Kontakt:

#56 Post autor: observator » 17 maja 2009, 19:06

Oddany do użytku fragment odcinka [1] wygląda dobrze. Wagony się nie kiwają, wchodzą w zakręty zdecydowanie ale bez szarpnięć. Jakość wykonania jest na tyle wysoka że można by tam jeździć bez problemu 100km/h gdyby wozy miały takie osiągi. [i sieć trakcyjna na to pozwalała bo teraz potrafi solidnie zaiskrzyć w kilku miejscach i niewykluczone że może dojść do połamania pantografu] Najlepiej wygląda gdy jedzie karlik lub skład w zakładowym z OTK2 dość szybko, tak z 50km/h.
Osobną kwestia jest hałas. Jeżeli stan torowiska się tak utrzymałby się wiele lat i nie było by hałasu to można by wystawić maksymalną ocenę. Zaletą jest to że nie ma "piszczenia" szyn niezależnie od temperatury, pory dnia, typu przejeżdżającego wagonu, prędkości, kierunku jazdy, ilości spiętych wagonów. [niestety jakby ktoś to przeczytał bo następnego dnia rano niestety usłyszałem ten stary znajomy dźwięk; trochę dziwne że pojawił się nagle więc albo podsypka nieco siadła z powodu roboty przy drugim kierunku (podkłady się nieco odsłoniły) albo przejechał wagon z napawanymi kołami i 'doszlifował'] Również nie potrafię rozróżnić co jedzie i w którym kierunku. Gdy hałas jest nieco dłuższy to co najwyżej można podejrzewać kilka wagonów lub wolniejszą jazdę jednego. Niestety podobnie jak na ul. Gliwickiej jest głośno. O ile słyszane z bliska dźwięki są mniej więcej jednakowe na całym zmodernizowanym odcinku to z wiekszej odległości fragment pomiedzy dylatacjami jest wyraźnie głośnieszy.
Jeżeli chodzi o zmodernizowane torowisko na skrzyżowaniu z ul. Bogucicką to słychać konkretne dudnienie, do plusów można zaliczyć że przejeżdżając samochodem nie da się wyczuć szyn.

Pierwsza doba kursowania wahadłowego tramwajów po odnowionym południowym torze (kierunek zajezdnia) odcinka pomiędzy przystankami 'Zawodzie Ośrodek Sportowy - Zawodzie Akademia Ekonomiczna' - motorowi często stosowali metode "pedał w grzejnik"

remont torowiska w dniach 5-8 maja 2009 - przy "Łącznej" wysepki po obu stronach

W zeszłym roku wykonałem zdjęcia odcinka przed remontem dzięki czemu będzie można porównać widoki

fragmenty dopisane
Ostatnio zmieniony 24 maja 2009, 19:48 przez observator, łącznie zmieniany 1 raz.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta

[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#57 Post autor: Peter » 17 maja 2009, 19:53

Fajne zdjęcia ;-)
Następny etap również będzie ciekawy jak nie ciekawszy, bo torowisko będzie zabudowane w płytach prefabrykowanych od Bogucickiej do Rynku. :)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#58 Post autor: Boguś » 18 maja 2009, 13:16

Peter pisze:Fajne zdjęcia ;-)
Następny etap również będzie ciekawy jak nie ciekawszy, bo torowisko będzie zabudowane w płytach prefabrykowanych od Bogucickiej do Rynku. :)
Zastanawia mnie tylko jedno: Po co te płyty aż do Bogucickiej?

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#59 Post autor: R_G » 23 maja 2009, 10:49


Prace torowe w Katowicach


W związku z pracami torowymi na Rynku w Katowicach w nocy z 21/22 maja 2009 r. nastąpią zmiany w kursowaniu linii 6 i 16.

W godz. 0:10-4:10 tramwaje linii 6 kursować będą od Bytomia do Placu Wolności w Katowicach, a tramwaje linii 16 kursować będą na trasie Brynów Pętla - Katowice Rynek. Na odcinku Katowice Rynek - Koszutka Słoneczna Pętla kursować będą tramwaje linii 20 oraz komunikacja zastępcza.

Prace sieciowe w Zawodziu


W związku z pracami sieciowymi w Zawodziu w nocy z 21/22 i 25/26 maja 2009 r. nastąpią zmiany w kursowaniu linii 13 i 20.

W godz. 1:20-3:15 tramwaje linii 20 kursować będą od Chorzowa do Pętli Słonecznej w Katowicach, a zamiast tramwajów linii 13 i 20 (na odcinku Katowice Plac Wolności - Zawodzie Zajezdnia) kursować będzie komunikacja zastępcza.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#60 Post autor: Boguś » 24 maja 2009, 19:24

Od piątku na odcinku Bogicicka - Bohaterów Monte Casino jeździ (jeździł) Plasser.

Awatar użytkownika
observator
Posty: 405
Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
Lokalizacja: punkt_observacyjny
Kontakt:

#61 Post autor: observator » 24 maja 2009, 19:35

Boguś pisze:Od piątku na odcinku Bogicicka - Bohaterów Monte Casino jeździ (jeździł) Plasser.
I to krakowski :) Od soboty popołudnia do pewnie jutra rana stacjonuje na łuku przy przystanku. Tradycyjnie zdjęcia w galerii tramspotting.
Boguś pisze:
Peter pisze:Fajne zdjęcia ;-)
Następny etap również będzie ciekawy jak nie ciekawszy, bo torowisko będzie zabudowane w płytach prefabrykowanych od Bogucickiej do Rynku. :)
Zastanawia mnie tylko jedno: Po co te płyty aż do Bogucickiej?
W oddzieleniu od zamierzeń zleceniodawców wydaje mi się że powinno być ładniej, łatwiej do utrzymania czystości i dodatkowy awaryjny pas jezdni.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta

[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#62 Post autor: luki » 06 cze 2009, 15:34

tram-silesia pisze:Remont torowiska przy ul. 1 Maja w Zawodziu

W związku z pracami torowymi związanymi z remontem torowiska przy ul. 1 Maja w Zawodziu w dniu 6 czerwca 2009 r. w godz. 6:00-22:00 nastąpią zmiany w kursowaniu linii 7, 14, 15 i 20.

Tramwaje kursować będą następująco:

* linia 7 na trasie Łagiewniki Targowisko - Katowice Dworzec PKP - Wełnowiec Plac Alfreda,
* linia 14 na trasieZawodzie Pętla - Mysłowice Dworzec PKP,
* linia 15 na trasie Zawodzie Pętla - Zagórze Pętla,
* linia 20 na trasie Chorzów Ratusz - Katowice Dworzec PKP - Koszutka Słoneczna Pętla.

Na trasie Katowice Plac Wolności - Zawodzie Zajezdnia uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
observator
Posty: 405
Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
Lokalizacja: punkt_observacyjny
Kontakt:

#63 Post autor: observator » 08 cze 2009, 00:15

W sobotę (6 czerwca) po południu i wieczorem sieciowcy jeździli wzdłuż jednotorów i poprawiali sieć. W pewnym momencie zrobili sobie nawet rajd w postaci kierowca + dwóch na balkoniku, który był podniesiony a ci dwaj schylali się gdy przejeżdżali pod linkami naciagającymi sieć :lol:
Po godz. 21szej z zajezdni wyjechała nieotablicowana ciemna stopiątka w zakładowym. Dojechała do sieciowców i poruszała się od naciągu do naciągu które regulowali sieciowcy.
Oddany do użytku kierunek na Rynek jest podobnie jak kierunek przeciwny dobrze wykonany. Co ciekawe motorowi osiągają prędkości zbliżone do tych sprzed remontu, nawet hamują dokładnie w tych samych miejscach mimo że do przystanku (przywrócony na stałe miejsce przy AE, na razie brak barierek oddzielających kierunki jazdy i wysepki od ulicy) jest daleko.

zdjęcia zatramwajów z dnia 6 czerwca (sobota) (zdjęcie 2 do 4)

zdjęcia z pierwszego dnia kursowania (niedziela 7 czerwcza) na ukończonym odcinku (zdjęcie od 5 do 12)
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta

[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#64 Post autor: Kuba » 08 cze 2009, 21:56

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1973

Rynek z nowym torowiskiem, lecz nie wraz z tym remontem, który w temacie zawarty jest. [nie wiedziałem gdzie wrzucić ;P]

1) Tory hop pod Zenita ze środka Rynku,
2) Czary mary trzy nowe przystanki:
..a) Rynek wędruje pod Muzeum,
..b) Przy skrzyżowaniu Św. Jana z Dworcową bliżej rybnku,
..c) Pod wiaduktem kolejowym,
3) Abra kadabra łącznik Brynów - Zawodzie.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#65 Post autor: Peter » 09 cze 2009, 17:34

Kilka słów komentarza co do koncepcji przebudowy Rynku. Przynajmniej dobrze, że zrezygnowano już z tej Pocztowej z dwoma torami. Nie sądzę również, żeby umiejscowienie przystanku na Św. Jana było dobrym pomysłem, bo mało tam jest raczej miejsca na dzisiejsze potoki pasażerskie. Ciekawy za to jest ten łącznik dwutorowy z Brynowa na Zawodzie.
Pętlę wokół Domu Mody mogliby jednak zostawić jako jeden tor powrotny z Brynowa przez Pocztową, szczególnie jeśli ta linia miałaby być kiedyś przedłużana a zaistaniałaby sytuacja braku przejazdu przez Rynek (normalnie liniowo by się tego toru nie użytkowało). Może to życzenie pobożne tramwajowego MKMa (przeszkadza zjazd do parkingu podziemnego), ale ten właśnie kierunek powrotny był już wykorzystywany wiele razy zresztą :mruga: :arrow: Foto

Dzisiaj sobie poobserwowałem co zostało do zrobienia z pierwszego etapu remontu Zawodzie - Rynek i został jeszcze do zrobienia krótki odcinek tuż za Ośrodkiem Sportowym z przejazdem przez skrzyżowanie i przejazd do Pętli Zawodzie. Kiedy wjeżdża się teraz na stare torowisko na Warszawskiej to jest po prostu masakra :twisted:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#66 Post autor: Boguś » 11 cze 2009, 20:04

Peter pisze:Dzisiaj sobie poobserwowałem co zostało do zrobienia z pierwszego etapu remontu Zawodzie - Rynek i został jeszcze do zrobienia krótki odcinek tuż za Ośrodkiem Sportowym z przejazdem przez skrzyżowanie
Właśnie jest robiony. Tramwaje jadące w kierunku zajezdni jeżdżą lewym torem.

Rozpoczęto również przygotowania do remontu kolejnego odcinka. Za skrzyżowaniem 1 Maja x Bogucicka w kierunku Centrum zamontowano zwrotnicę. Druga zwrotnica najprawdopodobniej pojawi przed przystankiem "Damrota" w kierunku Cetrum. Zatem będzie wymieniany tor w kierunku Zawodzia od Damrota aż do Bogucickiej.

Awatar użytkownika
observator
Posty: 405
Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
Lokalizacja: punkt_observacyjny
Kontakt:

#67 Post autor: observator » 14 cze 2009, 21:23

Peter pisze:Kilka słów komentarza co do koncepcji przebudowy Rynku. Przynajmniej dobrze, że zrezygnowano już z tej Pocztowej z dwoma torami.
Hmmm... Nie przypominam sobie żeby coś takiego kiedys planowano.
Peter pisze:Pętlę wokół Domu Mody mogliby jednak zostawić jako jeden tor powrotny z Brynowa przez Pocztową, szczególnie jeśli ta linia miałaby być kiedyś przedłużana a zaistaniałaby sytuacja braku przejazdu przez Rynek (normalnie liniowo by się tego toru nie użytkowało).
Pisałem już kiedyś że najlepiej Rynek zostawić z bezpieczną koncepcją (torowisko bliżej Zenitu prosto na ul. św Jana i dalej prosto pod most aby uniknąć wykolejeń; torowisko na Pocztowej i Dworcowej zlikwidować) a Palc Miarki odchudzić i na poszerzonej ulicy ze sklepem 'Militaria' wstawić dwa żeberka dzięki czemu uzyskano by miejsce do zawracania (potrzebne w przypadku gdyby za mostem nadal prosto - zlikwidować wjazd na Kościuszki, przydatne dla przyszłego 6/16 przedłużanego na południe, uniknięcie częstych blokad) oraz postojwe na 19/41).
Boguś pisze:
Peter pisze:Dzisiaj sobie poobserwowałem co zostało do zrobienia z pierwszego etapu remontu Zawodzie - Rynek i został jeszcze do zrobienia krótki odcinek tuż za Ośrodkiem Sportowym z przejazdem przez skrzyżowanie
Właśnie jest robiony. Tramwaje jadące w kierunku zajezdni jeżdżą lewym torem.
Gdy będą robić skrzyżowanie 1go maja/Bohaterów Monte Cassino to autobusy jadące w kierunku "centrum przesiadkowego" przy pętli pewnie bedą jeździc ul. Bogucicką ( i to dwa razy po kilka dni dla dwóch kierunków torowiska ale to już taka ciekawostka :-P ).
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta

[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#68 Post autor: Peter » 15 cze 2009, 07:38

observator pisze:Hmmm... Nie przypominam sobie żeby coś takiego kiedys planowano
Były takie plany. Mnie się to wydawało absurdalne, bo mielibyśmy ostry łuk prowadzący pod wiadukt kolejowy w obie strony no i oczywiście likwidację pętli.
Jest o tym wspomniane w tym artykule na końcu pierwszego akapitu dotyczącego Katowic ;)
(...) Wcześniejsze plany zakładały przeniesienie torów z ul. Św. Jana na ulicę Pocztową.
*SDIP (U.N.O.)

JoHoNuS
Posty: 121
Rejestracja: 11 gru 2006, 10:26

#69 Post autor: JoHoNuS » 17 cze 2009, 07:16

Wczoraj ok. południa zamknięto przejazd przez torowisko na skrzyżowaniu 1 maja - Boh. Monte Cassino - Racławicka. Rozebrano szyny wraz z podkładani oraz nieznacznie pogłębiono teren (tor w kier Zawodzia). Oczywiście sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu działała (SIC!) i tworzyły się bardzo duże korki. ok 17 korek sięgał skrzyżowania z Akademią Ekonomiczną w kierunku Zawodzia oraz pętli tramwajowej jadąc w kierunku Centrum. Oprócz tego większość kierowców zawracała na przełączce zaraz przed wjazdem na pętlę Zawodzie.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#70 Post autor: hanys76 » 17 cze 2009, 17:50

Od niedzieli 21 maja szykują się zmiany ,związane z remontem na Zawodziu ąż do odwołania .
Tramwaje Śląskie pisze:Zmiany rozkładów jazdy od 21 czerwca 2009 r.

W związku z remontem torowiska w ciągu ul. 1 Maja i Warszawskiej w Katowicach i prowadzeniem ruchu tramwajów na odcinkach jednotorowych, od dnia 21 czerwca 2009 r. do odwołania wprowadzone zostają zmiany w kursowaniu linii tramwajowych:

* linia 7 kursować będzie na trasie Łagiewniki Targowisko - Katowice Dworzec PKP - Wełnowiec Plac Alfreda,
* linia 14 kursować będzie na trasie Mysłowice Dworzec PKP - Zawodzie - Katowice Plac Wolności, ze zmniejszoną częstotliwością kursowania,
* linia 15 kursować będzie na dotychczasowej trasie, ze zmniejszoną częstotliwością kursowania,
* na liniach 13, 16 i 20 wprowadzone zostają nowe rozkłady jazdy zakładające zmiany godzin odjazdów.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#71 Post autor: rafalurbino18 » 17 cze 2009, 18:50

A wcześniej:
www.tram-silesia.pl pisze:Remont torowiska przy ul. 1 Maja i Warszawskiej w Katowicach

W związku z pracami torowymi związanymi z remontem torowiska przy ul. 1 Maja i Warszawskiej w Katowicach w dniu 20 czerwca 2009 r. w godz. 6:00-22:00 nastąpią zmiany w kursowaniu linii 7, 14, 15 i 20.

Tramwaje kursować będą następująco:
linia 7 na trasie Łagiewniki Targowisko[/b] - Katowice Dworzec PKP - Wełnowiec Plac Alfreda,
linia 14 na trasie Zawodzie Pętla - Mysłowice Dworzec PKP,
linia 15 na trasie Zawodzie Pętla - Zagórze Pętla,
linia 20 na trasie Chorzów Ratusz - Katowice Dworzec PKP - Koszutka Słoneczna Pętla.

Na trasie Katowice Plac Wolności - Zawodzie Zajezdnia uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza.

Awatar użytkownika
Fevon
Posty: 111
Rejestracja: 05 lut 2008, 13:58
Lokalizacja: Sosnowiec

#72 Post autor: Fevon » 17 cze 2009, 20:33

z dzisiaj

Obrazek

Obrazek

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#73 Post autor: DW » 17 cze 2009, 21:59

rafalurbino18 pisze:A wcześniej:
www.tram-silesia.pl pisze:Remont torowiska przy ul. 1 Maja i Warszawskiej w Katowicach

W związku z pracami torowymi związanymi z remontem torowiska przy ul. 1 Maja i Warszawskiej w Katowicach w dniu 20 czerwca 2009 r. w godz. 6:00-22:00 nastąpią zmiany w kursowaniu linii 7, 14, 15 i 20.

Tramwaje kursować będą następująco:
linia 7 na trasie Łagiewniki Targowisko[/b] - Katowice Dworzec PKP - Wełnowiec Plac Alfreda,
linia 14 na trasie Zawodzie Pętla - Mysłowice Dworzec PKP,
linia 15 na trasie Zawodzie Pętla - Zagórze Pętla,
linia 20 na trasie Chorzów Ratusz - Katowice Dworzec PKP - Koszutka Słoneczna Pętla.

Na trasie Katowice Plac Wolności - Zawodzie Zajezdnia uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza.
Akurat w dniu, kiedy jest DO w Gliwicach :shock:
Ciekawe, czy w takim wypadku coś pojedzie na paradę z Będzina, czy Zawodzia...

hanys76 pisze:Od niedzieli 21 maja szykują się zmiany ,związane z remontem na Zawodziu ąż do odwołania .
Tramwaje Śląskie pisze:Zmiany rozkładów jazdy od 21 czerwca 2009 r.

W związku z remontem torowiska w ciągu ul. 1 Maja i Warszawskiej w Katowicach i prowadzeniem ruchu tramwajów na odcinkach jednotorowych, od dnia 21 czerwca 2009 r. do odwołania wprowadzone zostają zmiany w kursowaniu linii tramwajowych:

* linia 7 kursować będzie na trasie Łagiewniki Targowisko - Katowice Dworzec PKP - Wełnowiec Plac Alfreda,
* linia 14 kursować będzie na trasie Mysłowice Dworzec PKP - Zawodzie - Katowice Plac Wolności, ze zmniejszoną częstotliwością kursowania,
* linia 15 kursować będzie na dotychczasowej trasie, ze zmniejszoną częstotliwością kursowania,
* na liniach 13, 16 i 20 wprowadzone zostają nowe rozkłady jazdy zakładające zmiany godzin odjazdów.
Czyli co, 14-stka i 15-stka co pół godziny i poza 20-stką nie dają nawet żadnej dodatkowej komunikacji zastępczej?? :shock:
W takim wypadku na 15-stce i 20-stce w żadnym wypadku nie powinno być żadnych solówek :!: a na 14-stce również składy byłby miło widziane.
Ale znając naszą kochaną komunikację, to możliwe, że mogą zostawić wszystkie solówki, a nawet jeszcze dodać jakieś w miejsce składów.

15-stkę pewnie już w całości przejmie Zawodzie, a wypożyczone wozy powinny wreszcie wrócić do swoich zajezdni macierzystych (przynajmniej na pewien czas).

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#74 Post autor: Marcin » 17 cze 2009, 22:14

DW pisze:Ciekawe, czy w takim wypadku coś pojedzie na paradę z Będzina, czy Zawodzia...
Może po prostu wagony do parady wyjadą dzień wcześniej i przenocują w Batorym.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#75 Post autor: DW » 17 cze 2009, 22:37

Marcin pisze:
DW pisze:Ciekawe, czy w takim wypadku coś pojedzie na paradę z Będzina, czy Zawodzia...
Może po prostu wagony do parady wyjadą dzień wcześniej i przenocują w Batorym.
Dokładnie tak ma być :P

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#76 Post autor: rafalurbino18 » 18 cze 2009, 07:47

DW pisze:
Marcin pisze:
DW pisze:Ciekawe, czy w takim wypadku coś pojedzie na paradę z Będzina, czy Zawodzia...
Może po prostu wagony do parady wyjadą dzień wcześniej i przenocują w Batorym.
Dokładnie tak ma być :P
Albo przyjadą od razu do Gliwic ;) Chciałbym, żeby w końcu Konstal 4N #20 się pojawił na trasie - i to w Gliwicach :-P

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#77 Post autor: memphis » 18 cze 2009, 08:13

rafalurbino18 pisze:
DW pisze:
Marcin pisze:
DW pisze:Ciekawe, czy w takim wypadku coś pojedzie na paradę z Będzina, czy Zawodzia...
Może po prostu wagony do parady wyjadą dzień wcześniej i przenocują w Batorym.
Dokładnie tak ma być :P
Albo przyjadą od razu do Gliwic ;)
20-tka przyjedzie do Gliwic, a 338 wyjedzie z Chorzowa.
Chciałbym, żeby w końcu Konstal 4N #20 się pojawił na trasie - i to w Gliwicach :-P
Nie pojawi się na trasie, będzie jeździł co najwyżej w zajezdni.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#78 Post autor: rafalurbino18 » 18 cze 2009, 10:52

memphis pisze:Nie pojawi się na trasie, będzie jeździł co najwyżej w zajezdni.
Szkoda :/ Myślałem, że na linię jublieuszową wyjedzie.
PS: Czy linia jubileuszowa będzie kursować wg rozkładu jakiegoś czy nie? Jak tak to czy rozkład będzie w sieci?

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#79 Post autor: memphis » 18 cze 2009, 13:17

rafalurbino18 pisze:
memphis pisze:Nie pojawi się na trasie, będzie jeździł co najwyżej w zajezdni.
Szkoda :/ Myślałem, że na linię jublieuszową wyjedzie.
PS: Czy linia jubileuszowa będzie kursować wg rozkładu jakiegoś czy nie? Jak tak to czy rozkład będzie w sieci?
http://www.tram-silesia.pl/rozklady/sta ... 0620&wyb=1

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#80 Post autor: hanys76 » 18 cze 2009, 21:48

Od niedzieli wchodzą zmiany na liniach 7,14 oraz 15. O ile linia 7 tylko zmienia trasę, to na 14 oraz 15 rozkład na dni robocze, jest interesujący. Na linii 14 będą kursowac 4 składy, wieczorem podmienione na solówki. Natomiast na 15 porażka, składy będą aż do nocy kursowac, wyjedzie tylko wieczorem jedna solówka na 1511. Będą wozic powietrze i pijaków ,którzy zdemolują drugie wagony. Częstotliwośc jednak co 30 minut, zamiast co 15.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#81 Post autor: ff » 18 cze 2009, 22:00

hanys76 pisze:Częstotliwośc jednak co 30 minut, zamiast co 15.
Na takiej 15-tce to straszna beznadzieja, bo przecież średnio skład co 30 minut jest już dotychczas i teraz praktycznie wywalają tylko solówkowe pociągi. Uważam, że powinny być linie uzupełniające z Zawodzia do Mysłowic i Sosnowca, które utrzymałyby obecną częstotliwość. Ale pewnie Zawodzie miało też inny problem. Okres urlopowy, a przy braku wakacyjnych 23, 33 oraz ograniczanej 16-tki zatrudnienie ciągle byłoby takie samo.

DOPISANE:

A jeszcze widzę, że jednak łączna liczba pociągów jednak nie spadnie i solówki będa miały gdzie jeździć w ciągu dnia, a nie tylko na linii 13. Na linię 16 wraca rozkład z dziewięcioma pociągami (nawet nie ośmioma) - 2 karliki (161 i 164) i 7 solówek. Częstotliwość co 7 minut. Ciekawe co ze składami żelazek. Mam nadzieję, że będa teraz na linii 6 :)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ff, łącznie zmieniany 1 raz.

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#82 Post autor: 37 » 18 cze 2009, 22:06

Linia 16 w dni robocze z zwiększoną częstotliwością!

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#83 Post autor: DW » 18 cze 2009, 22:07

hanys76 pisze:Od niedzieli wchodzą zmiany na liniach 7,14 oraz 15. O ile linia 7 tylko zmienia trasę, to na 14 oraz 15 rozkład na dni robocze, jest interesujący. Na linii 14 będą kursowac 4 składy, wieczorem podmienione na solówki. Natomiast na 15 porażka, składy będą aż do nocy kursowac, wyjedzie tylko wieczorem jedna solówka na 1511. Będą wozic powietrze i pijaków ,którzy zdemolują drugie wagony. Częstotliwośc jednak co 30 minut, zamiast co 15.
Będzin wraca z jednym składem na 15-stkę. W dni robocze będzie kursował na poc. 1503.
Ale ta zmiana częstotliwość to totalna beznadzieja. Za niedługo nie będzie się już w ogóle opłacało inwestować w 15-stkę, bo już nikt nią nie będzie jeździł (takt 30-minutowy jest wybitnie nieatrakcyjny...).

Miła niespodzianka z 20-stką w dni wolne. Będzie ona kursować co 15 minut. Ciekawe w takim razie co zrobią z 7-mką...

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#84 Post autor: 37 » 18 cze 2009, 22:09

Ta 16 odjezdzająca z Brynowa 2 minuty po 6 to napewno będzie potrzebna. Faktycznie lepiej było uzupełnić lukę na 15 i 14

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#85 Post autor: hanys76 » 18 cze 2009, 22:26

20 co prawda co 15 minut w soboty i niedziele , ale na samych solówkach niestety. Teraz czekac na rozkład 7 zobaczymy co wymyślą.

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#86 Post autor: dombia » 18 cze 2009, 23:04

Wychodzi na to że w jednym czasie na pętli w Mysłowicach będzie stało 6 wagonów (2 składy 14 i 2 solówki na 26). Podstacja wytrzyma? ;)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#87 Post autor: luki » 18 cze 2009, 23:40

dombia pisze:Wychodzi na to że w jednym czasie na pętli w Mysłowicach będzie stało 6 wagonów (2 składy 14 i 2 solówki na 26). Podstacja wytrzyma? ;)
Kiedyś wytrzymywała, to teraz czemu nie ?
Zresztą skoro będą stać to nie ma problemu, gorzej jakby wszystkie jechały na raz...

Prosi się motorowych 14-tki o gaszenie przetwornic i umożliwienie zajęcia miejsc w tramwaju podczas postoju przy dworcu ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#88 Post autor: hanys76 » 19 cze 2009, 09:47

Przerwy w ciągu dnia na Zagórzu będą w stylu 39, wychodzi że każdy pociąg ma po 45 minut przerwy. Dopiero wieczorem przerwa się zmniejsza.

Na 16 na pętli Brynowskiej będą stac po trzy pociągi z 16 naraz, to samo na Słonecznej . Jeśli na Słoneczną przyjedzie citadis to już będzie tłok, nie mówię już w razie jakiegoś zatrzymania o dodatkowych liniach które będą chciały tam zawrócic. Zrobi się niezły balagan ,bo 16 cały dzień będą okupowac łuk na Słonecznej. Według rozkładu jedna 16 ma odjezdzac ze Słonecznej ,a następne dwie już tam będą stac. Ale w praktyce pewnie ,różnie to będzie wyglądac.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#89 Post autor: Penny » 19 cze 2009, 11:14

memphis pisze:
rafalurbino18 pisze:
DW pisze:
Marcin pisze:
DW pisze:Ciekawe, czy w takim wypadku coś pojedzie na paradę z Będzina, czy Zawodzia...
Może po prostu wagony do parady wyjadą dzień wcześniej i przenocują w Batorym.
Dokładnie tak ma być :P
Albo przyjadą od razu do Gliwic ;)
20-tka przyjedzie do Gliwic, a 338 wyjedzie z Chorzowa.
#338 częściowo otablicowany jako linia 13 właśnie przyjechał (11:09) do Batorego na nocleg.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#90 Post autor: DW » 19 cze 2009, 16:37

hanys76 pisze:Przerwy w ciągu dnia na Zagórzu będą w stylu 39, wychodzi że każdy pociąg ma po 45 minut przerwy. Dopiero wieczorem przerwa się zmniejsza.
W weekendy jest tak już od bodajże lutego br. :P

ff pisze:A jeszcze widzę, że jednak łączna liczba pociągów jednak nie spadnie i solówki będa miały gdzie jeździć w ciągu dnia, a nie tylko na linii 13. Na linię 16 wraca rozkład z dziewięcioma pociągami (nawet nie ośmioma) - 2 karliki (161 i 164) i 7 solówek. Częstotliwość co 7 minut. Ciekawe co ze składami żelazek. Mam nadzieję, że będa teraz na linii 6 :)
Całkiem nie rozumiem co to ma na celu? Chyba tylko, żeby motorowi mieli gdzie jeździć. Niby większa częstotliwość ruchu jest atrakcyjniejsza, ale jak już coś to nie w wakacje, tylko w ciągu roku szkolnego...
O wiele lepiej byłoby dołożyć "biski" na 14 i 15 (15 w szczególności).
Poza tym i tak na 16-stce co jakieś 2 godz. jest przerwa 15 min.

Awatar użytkownika
observator
Posty: 405
Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
Lokalizacja: punkt_observacyjny
Kontakt:

#91 Post autor: observator » 21 cze 2009, 23:13

Na przejściu dla pieszych przy rozjeździe BMC wyłączono sygnalizację (migają pomarańczowe światła) i mole drogowe ustawiły znaki "Uwaga! Tramwaj". Z powodu braku przejazdu przez remont torowiska na skrzyżowaniu 1go Maja/Bohaterów Monte Cassino nadzór ruchu skraca sobie drogę i przejeżdza przez to przejście dla pieszych. Zdjęcia w galerii tramspotting.
Na nowym, trzecim odcinku jednotorowym (Bogucicka - Damrota) szyny juz zdemontowano i pocięto.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta

[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#92 Post autor: Boguś » 21 cze 2009, 23:17

hanys76 pisze:Od niedzieli wchodzą zmiany na liniach 7,14 oraz 15. O ile linia 7 tylko zmienia trasę, to na 14 oraz 15 rozkład na dni robocze, jest interesujący. Na linii 14 będą kursowac 4 składy, wieczorem podmienione na solówki.
Te cięcia są skandaliczne. Przecież początkowo miała z Zawodzia wylecieć jedna linia. A tu nagle wywalają 7 a 14 i 15 tną o połowę.
37 pisze:Linia 16 w dni robocze z zwiększoną częstotliwością!
Właściwie nie wiadomo po co.

Od dzisiaj do odwołania przystanki Damrota i Paderewskiego nie są obsługiwane :!: .

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#93 Post autor: ff » 21 cze 2009, 23:19

Boguś pisze:Od dzisiaj do odwołania przystanki Damrota i Paderewskiego nie są obsługiwane.
W kierunku Zawodzia.

Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#94 Post autor: Karol » 23 cze 2009, 19:18

ff pisze:
Boguś pisze:Od dzisiaj do odwołania przystanki Damrota i Paderewskiego nie są obsługiwane.
W kierunku Zawodzia.
Damrota? Chyba Graniczna...

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#95 Post autor: rafalurbino18 » 24 cze 2009, 06:17

Aby rozwiać wątpliwości:
Zmiany lokalizacji przystanków w Katowicach

W związku z prowadzonym remontem torowiska na ul. Warszawskiej i 1 Maja w Katowicach wprowadzone zostają zmiany w obsłudze przystanków tramwajowych:
od dnia 21 czerwca 2009 r. przystanki Zawodzie Paderewskiego i Katowice Graniczna (w kierunku jazdy do Zawodzia) będą nieczynne.
Źródło: www.tram-silesia.pl

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#96 Post autor: Boguś » 30 cze 2009, 20:17

Podczas demontażu torowiska i przystanku tramwajowego Graniczna, pracownicy ZUE natrafili na jakiś stary tor :!: Widać go bardzo wyraźnie. Zatem, dawne torowisko było przesunięte na prawą stronę, patrząc w kierunku Zawodzia.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#97 Post autor: luki » 30 cze 2009, 21:13

Po za tym wzdłuż 1-go Maja od Granicznej do AE, pod warstwami asfaltu widać warstwę kostek. Ta szyna pod przystankiem Graniczna jest podzielona na dwa fragmenty i przylga do kostki. Pierwszy fragment wychodzi od strony ul. Granicznej, potem jest przerwa i jest ta druga szyna.

Póki to jest proszę o wykonanie fotek. Ja nie wiem czy będę się tam wybierał, a przydało by się jako ciekawostka sfocić ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Fevon
Posty: 111
Rejestracja: 05 lut 2008, 13:58
Lokalizacja: Sosnowiec

#98 Post autor: Fevon » 30 cze 2009, 22:21

ta kostka była też widoczna na wcześniejszych odcinkach ;)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#99 Post autor: Peter » 01 lip 2009, 19:14

Jeżeli chodzi o remontowany tor na Warszawskiej w kierunku Zawodzia, to wykonano już w korycie większą część podbudowy betonowej. :)
Jak patrzę w projekt to mają być na tym płyty torowe VT i międzytorowe VM a także płyty boczne. One są cieńsze od płyt Edilon, które są wbudowane w ul. Gliwickiej.
Powinno to przetrwać wiele lat :-)

Jeżeli chodzi o wypowiedź
Peter pisze:Dzisiaj sobie poobserwowałem co zostało do zrobienia z pierwszego etapu remontu Zawodzie - Rynek i został jeszcze do zrobienia krótki odcinek tuż za Ośrodkiem Sportowym z przejazdem przez skrzyżowanie i przejazd do Pętli Zawodzie.
to ułożono już tor w kierunku Zawodzia na tej mijance za Ośrodkiem łącznie z przejazdem.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#100 Post autor: Boguś » 04 lip 2009, 19:21

luki pisze:Póki to jest proszę o wykonanie fotek. Ja nie wiem czy będę się tam wybierał, a przydało by się jako ciekawostka sfocić
Niestety zachował się tylko ten kawałek.
Załączniki
odkopane stare torowisko (1).JPG
odkopane stare torowisko.JPG

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 10 gości