Remont w Zabrzu Makoszowach

O bieżących inwestycjach w "żelazne drogi".
Wiadomość
Autor
trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

Remont w Zabrzu Makoszowach

#1 Post autor: trajtek » 09 wrz 2015, 20:23

[quote="Daro85 w temacie "Linia 7 i jej duże napełnienia""]
andrzejh69 pisze:Cieszy że na 7 będą Bety, choć moim zdaniem powinny one trafić w ogóle do zakładu w Gliwicach i obsługiwać linię 5. A na 7-ce winny być Karliki w połowie zdjęte z linii 20 (zn co drugi skład na 20 to Karlik). Takim sposobem zarówno i Zabrze i Bytom miało by więcej niskopodłogowych kursów mimo że bety stacjonowały by w Gliwicach, a w ciągu komunikacyjnym Zawodzie- Batory ilość niskopodłogowców została by taka sama jak obecnie. Katowice mają już tak dużo w porównaniu do innych miast kursów niskopodłogowych, że fundowanie im kolejnych uważam za niesprawiedliwe.
Tak, ale 5 akurat wydaje mi się nieszczególnym pomysłem dla wykorzystania tam taboru jakim jest Beta, zwłaszcza w obecnej sytuacji rozkładowej. Prędzej widziałbym dla nich miejsce np. na 1.
Ciekawe jak rozwiążą sprawę z 7ką, bo najfajniej byłoby zapewnić tam przynajmniej połowę obsady niskopodłogowej.[/quote]Gdyby miały trafić do Gliwic, to widziałbym je na linii 3 - sześć wagonów, można by obsadzić nimi całą linię (5 pociągów + 1 w rezerwie), bez rozmieniania się na jeden niskopodłogowy pociąg na godzinę - ale w Gliwicach te wagony się nie pojawią, ponadto torowisko na odcinku Makoszowy - Plac Teatralny będzie w bardzo dobrym stanie, bo praktycznie na całej długości będzie wymienione, gorzej dalej w kierunku Mikulczyc, gdzie by miały się na czym zmęczyć, bo torowisko jest jakie jest..

Ale też wiem, że są linie, które bardziej potrzebują tych wagonów i na nie zasługują, na przykład T7 - ale jeśli miałyby jeździć w połowie, a drugie pół to byłyby solówki, to średnio.. (podobnie jak na T4, gdzie normalnie dwa pociągi to wysoko pojemnościowe Karliki, a dwa to zwykłe solówki - gdyby solówki wymienić na E1, nie byłoby jeszcze tak źle, choć w sumie przy takiej częstotliwości, z jaką jeździ T1/T4 Karlik często jedzie pustawy..


Posty napisane do 11.09.2015 przeniesiono z tematu "Linia 7 i jej duże napełnienia". /DW
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2015, 15:25 przez trajtek, łącznie zmieniany 1 raz.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#2 Post autor: DW » 09 wrz 2015, 21:12

trajtek pisze:(...) ponadto torowisko na odcinku Makoszowy - Plac Teatralny będzie w bardzo dobrym stanie
Masz na myśli odcinek Park Pileckiego - Plac Teatralny? Bo od mijanki Park Pileckiego do Makoszów torowisko jest w tragicznym stanie i nic nie wskazuje na to by miało się to zmienić.

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#3 Post autor: trajtek » 09 wrz 2015, 21:18

DW pisze:
trajtek pisze:(...) ponadto torowisko na odcinku Makoszowy - Plac Teatralny będzie w bardzo dobrym stanie
Masz na myśli odcinek Park Pileckiego - Plac Teatralny? Bo od mijanki Park Pileckiego do Makoszów torowisko jest w tragicznym stanie i nic nie wskazuje na to by miało się to zmienić.
Torowisko od Kopalni do miejsca za przystankiem Makoszowy Koksownia (gdzie torowisko przecina jezdnie) jest wymieniane. Jedyne o czym zapomniałem, to odcinek wzdłuż os. Janek

Tutaj zdjęcia, ktoś wrzucił na fb ;)

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#4 Post autor: adam86 » 09 wrz 2015, 22:27

TŚ robią to własnymi siłami?
KZKGOP 1779

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#5 Post autor: pycio1400 » 10 wrz 2015, 04:37

Pewnie tak... Własnymi siłami robili też odcinek Szopienice Dwór - Pętla ;)
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#6 Post autor: DW » 10 wrz 2015, 08:27

trajtek pisze:Torowisko od Kopalni do miejsca za przystankiem Makoszowy Koksownia (gdzie torowisko przecina jezdnie) jest wymieniane. Jedyne o czym zapomniałem, to odcinek wzdłuż os. Janek
Tutaj zdjęcia, ktoś wrzucił na fb ;)
Z tego co widzę remont zaczyna się dopiero kilkadziesiąt metrów przed przystankiem Koksownia i kończy kawałek za przejazdem drogowym (dokładniej przed mostem nad Czerniawką). Dobre i to, ale nadal pozostaje jeszcze prawie 500 m końcowego odcinka trasy oraz ponad 1 km do ronda za Osiedlem Janek.
pycio1400 pisze:Własnymi siłami robili też odcinek Szopienice Dwór - Pętla ;)
Oraz jakieś 100 m toru nad wiaduktem kolejowym w Sosnowcu Dańdówce :)

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#7 Post autor: Przemek » 10 wrz 2015, 12:58

adam86 pisze:TŚ robią to własnymi siłami?
Chyba brakło pieniążków na geowłókninę :P

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#8 Post autor: kolejorz. » 10 wrz 2015, 15:18

Własne siły TŚ raczej nie są zbyt bogate ;)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#9 Post autor: Penny » 10 wrz 2015, 17:20

Przemek pisze:Chyba brakło pieniążków na geowłókninę :P
kolejorz. pisze:Własne siły TŚ raczej nie są zbyt bogate ;)
Najważniejsze, żeby nie było fuszerki, to powinno długo wytrzymać ;-) Od marca przyszłego roku mają się zabierać za odcinek Stadion Śląski - Chorzów AKS, także z własnych środków.

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#10 Post autor: kolejorz. » 10 wrz 2015, 18:21

Ten odcinek podobno miał czekać na budowę obwodnicy Chorzowa

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#11 Post autor: adam86 » 10 wrz 2015, 18:43

Penny pisze:
Przemek pisze:Chyba brakło pieniążków na geowłókninę :P
kolejorz. pisze:Własne siły TŚ raczej nie są zbyt bogate ;)
Najważniejsze, żeby nie było fuszerki, to powinno długo wytrzymać ;-) Od marca przyszłego roku mają się zabierać za odcinek Stadion Śląski - Chorzów AKS, także z własnych środków.
O matko, to jest wyrzucanie pieniędzy w błoto. Zobaczcie jak wygląda jednotor przed Alfredem, albo tutaj te płyty EPT. Przecież to jest niepoważne.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#12 Post autor: Penny » 10 wrz 2015, 18:59

kolejorz. pisze:Ten odcinek podobno miał czekać na budowę obwodnicy Chorzowa
A to ona ma powstać ta obwodnica? Przecież wyremontowali Estakadę za ciężkie miliony i zagospodarowali teren szybu Prezydent.

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 268
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#13 Post autor: polaque » 10 wrz 2015, 22:13

adam86 pisze:
Penny pisze:
Przemek pisze:Chyba brakło pieniążków na geowłókninę :P
kolejorz. pisze:Własne siły TŚ raczej nie są zbyt bogate ;)
Najważniejsze, żeby nie było fuszerki, to powinno długo wytrzymać ;-) Od marca przyszłego roku mają się zabierać za odcinek Stadion Śląski - Chorzów AKS, także z własnych środków.
O matko, to jest wyrzucanie pieniędzy w błoto. Zobaczcie jak wygląda jednotor przed Alfredem, albo tutaj te płyty EPT. Przecież to jest niepoważne.
Z jednotorem przy Alfredzie jeśli mowa o tym na linii do Gnieźnieńskiej to nie jest tak źle, ja bym się lepiej za siemianowicki jednotor wziął tak aby tam tramwaje nie musiały zwalniać nie raz dość przy zakręcie.

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#14 Post autor: kolejorz. » 11 wrz 2015, 09:47

Penny pisze:
kolejorz. pisze:Ten odcinek podobno miał czekać na budowę obwodnicy Chorzowa
A to ona ma powstać ta obwodnica? Przecież wyremontowali Estakadę za ciężkie miliony i zagospodarowali teren szybu Prezydent.
Może jest zbyt wielka niewiadoma odnośnie tej drogi i dlatego TŚ chcą zrobić ten odcinek. Wiem tylko tyle że obwodnica była zgłaszana do programów unijnych, chyba nawet jako podstawowa inwestycja.

Chudy1210
Posty: 52
Rejestracja: 25 sie 2015, 11:20
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#15 Post autor: Chudy1210 » 11 wrz 2015, 10:09

kolejorz. pisze:
Penny pisze:
kolejorz. pisze:Ten odcinek podobno miał czekać na budowę obwodnicy Chorzowa
A to ona ma powstać ta obwodnica? Przecież wyremontowali Estakadę za ciężkie miliony i zagospodarowali teren szybu Prezydent.
Może jest zbyt wielka niewiadoma odnośnie tej drogi i dlatego TŚ chcą zrobić ten odcinek. Wiem tylko tyle że obwodnica była zgłaszana do programów unijnych, chyba nawet jako podstawowa inwestycja.
Remont estakady był niby potrzebny, bo już była w katastrofalnym stanie. Nie mówię że to słuszna decyzja, jeśli faktycznie w planach jest budowa obwodnicy, to uważam to za wywalenie kasy w błoto. Swoją drogą, TŚ mogły by wyremontować przejazd tramwajowy przy Wesołym Miasteczku, tam jest tragedia dla kierowców i motorniczych.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#16 Post autor: adam86 » 11 wrz 2015, 14:22

polaque pisze:
adam86 pisze:
Penny pisze:
Przemek pisze:Chyba brakło pieniążków na geowłókninę :P
kolejorz. pisze:Własne siły TŚ raczej nie są zbyt bogate ;)
Najważniejsze, żeby nie było fuszerki, to powinno długo wytrzymać ;-) Od marca przyszłego roku mają się zabierać za odcinek Stadion Śląski - Chorzów AKS, także z własnych środków.
O matko, to jest wyrzucanie pieniędzy w błoto. Zobaczcie jak wygląda jednotor przed Alfredem, albo tutaj te płyty EPT. Przecież to jest niepoważne.
Z jednotorem przy Alfredzie jeśli mowa o tym na linii do Gnieźnieńskiej to nie jest tak źle, ja bym się lepiej za siemianowicki jednotor wziął tak aby tam tramwaje nie musiały zwalniać nie raz dość przy zakręcie.
Nie jest źle? Tam 5 lat temu był remont, a tor jest nie dość, że nie podbity, to na dodatek szyny są pospawane zamiast na całym przekroju to tylko na główce.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#17 Post autor: grillmaster » 11 wrz 2015, 16:53

adam86 pisze:Nie jest źle? Tam 5 lat temu był remont, a tor jest nie dosc ze niepodbity, to na dodatek szyny są pospawane zamiast na całym przekroju to tylko na główce.
Tyle, że remont był tam przed 2008 rokiem,więc daje to trochę więcej lat.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#18 Post autor: adam86 » 11 wrz 2015, 18:36

grillmaster pisze:
adam86 pisze:Nie jest źle? Tam 5 lat temu był remont, a tor jest nie dosc ze niepodbity, to na dodatek szyny są pospawane zamiast na całym przekroju to tylko na główce.
Tyle, że remont był tam przed 2008 rokiem,więc daje to trochę więcej lat.
Owszem 2007 r. Ale to nie ma nic do rzeczy akurat.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#19 Post autor: grillmaster » 11 wrz 2015, 22:11

adam86 pisze:
grillmaster pisze:
adam86 pisze:Nie jest źle? Tam 5 lat temu był remont, a tor jest nie dosc ze niepodbity, to na dodatek szyny są pospawane zamiast na całym przekroju to tylko na główce.
Tyle, że remont był tam przed 2008 rokiem,więc daje to trochę więcej lat.
Owszem 2007 r. Ale to nie ma nic do rzeczy akurat.
Innych się czepiasz, że piszą nieprecyzyjnie, a sam piszesz nieprawdę. Ale Ty możesz.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#20 Post autor: adam86 » 11 wrz 2015, 22:35

grillmaster pisze:
adam86 pisze:
grillmaster pisze:
adam86 pisze:Nie jest źle? Tam 5 lat temu był remont, a tor jest nie dosc ze niepodbity, to na dodatek szyny są pospawane zamiast na całym przekroju to tylko na główce.
Tyle, że remont był tam przed 2008 rokiem,więc daje to trochę więcej lat.
Owszem 2007 r. Ale to nie ma nic do rzeczy akurat.
Innych się czepiasz, że piszą nieprecyzyjnie, a sam piszesz nieprawdę. Ale Ty możesz.
Ale nie ma nic do rzeczy, czy to było 3 lata w tą czy tamtą. Chodzi o to, w jaki sposób ten remont wykonano. Bo ten tor od początku jest krzywy. Zdjęcia z Zabrza pokazuja, że w dalszym ciagu nie potrafią połozyc torowiska jak trzeba.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#21 Post autor: Boguś » 11 wrz 2015, 23:46

W niektórych miejscach brakuje podsypki a podkłady ułożyli na jakiejś glinie. Nie wróże długiej trwałości tego odcinka.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#22 Post autor: DW » 22 wrz 2015, 16:18

W Makoszowach wyjęto szyny ponoć aż w okolice przystanku przy kopalni.

Jesienią remont będzie kontynuowany. Wymienione zostanie ponad 1400 mtp (metrów toru pojedynczego) na odcinku od mostu nad Czerniawką aż do mijanki Park Pileckiego (zapewne z wyłączeniem torowiska na rondzie na skrzyżowaniu z ul. Winklera).

Tramwaje Śląskie ogłosiły dziś przetargi na dostawę:
- szyn,
- podkładów,
- podkładów,
- części montażowych
na zadania:
- remont odcinka od ul. Stabika do przystanku Polna w Chorzowie oraz
- kontynuacja prac do Parku Pileckiego w Zabrzu Makoszowach.

Po wykonaniu prac wyremontowana będzie cała trasa od Placu Wolności do kopalni w Makoszowach (lub nawet łącznie z pętlą). Wtedy będzie mógł być na niej eksploatowany tabor niskopodłogowy. Przeszkodą jest trasa linii 3, która biegnie z Makoszów do Mikulczyc, gdzie torowisko nadal będzie w złym stanie. Rozwiązaniem byłaby zmiana przebiegu tras linii 3 i 4, co spowodowałoby konieczność przesiadek dla dość licznej części pasażerów podróżujących z północnej części linii 3 na południową.

Ponadto obejmuję dostawę części na remont 900 mtp pomiędzy przystankiem Chorzów Polna a ul. Stabika. Myślałem, że tą trasę obejmie nowa perspektywa unijna.

Trampesar6
Posty: 5875
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#23 Post autor: Trampesar6 » 22 wrz 2015, 16:29

Wie ktoś może, kiedy rozpocznie się remont odcinka pomiędzy przystankiem Chorzów Polna a ul. Stabika?
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#24 Post autor: DW » 22 wrz 2015, 16:57

Odpowiedź w specyfikacji do zamówień. Pierwsze dostawy materiałów mają być do 2-3 tygodni od podpisania umowy lub do 30.10. Termin składania ofert to 30.09, więc prace powinny się zacząć w drugiej połowie października lub na początku listopada.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#25 Post autor: adam86 » 22 wrz 2015, 18:28

I że niby znowu TŚ ma je robić własnymi siłami? Ehhh....
KZKGOP 1779

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#26 Post autor: trajtek » 25 lis 2016, 16:47

Większość tego odcinka jest już wymieniona, zostało niewiele - mijanka na przystanku Zabrze Park Pileckiego oraz trochę pomiędzy przystankami Zabrze Os. Janek a Makoszowy Koksownia. Pomijając małą estetykę wykonanego remontu, jak dla mnie nie przyniósł on żadnych efektów - tory są krzywe, tramwajem nadal rzuca na boki, w ogóle nie czuć, że coś było wymieniane. Jeśli to ma być finalny efekt, to są to pieniądze wyrzucone w błoto.

auri23
Posty: 188
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#27 Post autor: auri23 » 27 lis 2016, 17:08

Pytanie czy torowisko zostało już podbite, jeżeli nie to nie ma co się dziwić. Podczas każdego remontu własnego czy zewnętrznego zanim nie podpiją torów to tak to wygląda.

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#28 Post autor: pycio1400 » 27 lis 2016, 19:07

auri23 pisze:Pytanie czy torowisko zostało już podbite, jeżeli nie to nie ma co się dziwić. Podczas każdego remontu własnego czy zewnętrznego zanim nie podpiją torów to tak to wygląda.
Samo podbicie trwa już trochę czasu, tak więc wątpię aby to zrobili zanim skończą cały odcinek bo to by było bez sensu...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości