Przebudowa pętli Chebzie
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Przebudowa pętli Chebzie
Z informacji, które uzyskałem, w najbliższym czasie planuje się przebudowę pętli w Chebziu. W chwili obecnej nie znam szczegółów. Jednakże widząc, jak zaciekła jest dyskusja o CP w Chorzowie (zresztą musztarda po obiedzie), chciałbym, abyście zamieszczali tutaj swoje koncepcje.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Zrobiłem na szybko szkic śrubokrętem, jak to widzę.
Ogólne założenia:
1. Każdy początek kursu jest na skraju pętli (tramwaj nie musi przebijać się 5 min. przez pętlę).
2. Koniec z cofaniem na tor postojowy.
3. Powstaje tor na rezerwy czy odstawienie defektów.
4. Sygnalizacja ręczna Dworcowa - Urząd Skarbowy: Jedna skrzynka zostaje na Dworcowej - tramwaje jadące do pętli obsługują ją, zwalniając tor. W kierunku Urzędu Skarbowego skrzynka jest na pętli przy przystanku początkowym - koniec kiszenia na Dworcowej!
Ogólne założenia:
1. Każdy początek kursu jest na skraju pętli (tramwaj nie musi przebijać się 5 min. przez pętlę).
2. Koniec z cofaniem na tor postojowy.
3. Powstaje tor na rezerwy czy odstawienie defektów.
4. Sygnalizacja ręczna Dworcowa - Urząd Skarbowy: Jedna skrzynka zostaje na Dworcowej - tramwaje jadące do pętli obsługują ją, zwalniając tor. W kierunku Urzędu Skarbowego skrzynka jest na pętli przy przystanku początkowym - koniec kiszenia na Dworcowej!
Re: Przebudowa pętli Chebzie
Niestety u nas przebudowa przeważnie oznacza odtworzenie stanu obecnego. Prawda jest taka, że tą pętlę należy zaorać i wybudować od nowa w zupełnie innym układzie torowym.KZKGaPowicz pisze:Z informacji, które uzyskałem, w najbliższym czasie planuje się przebudowę pętli w Chebziu. W chwili obecnej nie znam szczegółów. Jednakże widząc, jak zaciekła jest dyskusja o CP w Chorzowie (zresztą musztarda po obiedzie), chciałbym, abyście zamieszczali tutaj swoje koncepcje.
Ja to bym widział mniej więcej tak:
http://i.imgur.com/u3M5tAi.jpg
Wybudowałbym drugi tor od strony ul. Niedurnego tak, aby 9 nie musiała się przetelepywać przez pętlę, a miała swoje osobne tory, a dzięki temu właściwa pętla byłaby trochę obok na wschód.
Przeniósłbym przystanki 1 i 18 koło 11 i 17 tak, aby skoncentrować je w jednym miejscu, najlepiej bym je widział dla wszystkich linii jak najbliżej przystanku Chebzie Rondo, ale nie udało mi się nic konkretnego wymyślić.
Od strony wschodniej dodałbym jeszcze trzeci tor - awaryjny. Dla wszystkich linii pozostaje możliwość zawracania, w tym dla 9, jeśli kończyłaby na pętli.
Pozostawiłbym drugi tor przy punkcie kontrolerskim na wypadek, gdyby w przyszłości 18 jeździłaby w kierunku Nowego Bytomia.
http://i.imgur.com/u3M5tAi.jpg
Wybudowałbym drugi tor od strony ul. Niedurnego tak, aby 9 nie musiała się przetelepywać przez pętlę, a miała swoje osobne tory, a dzięki temu właściwa pętla byłaby trochę obok na wschód.
Przeniósłbym przystanki 1 i 18 koło 11 i 17 tak, aby skoncentrować je w jednym miejscu, najlepiej bym je widział dla wszystkich linii jak najbliżej przystanku Chebzie Rondo, ale nie udało mi się nic konkretnego wymyślić.
Od strony wschodniej dodałbym jeszcze trzeci tor - awaryjny. Dla wszystkich linii pozostaje możliwość zawracania, w tym dla 9, jeśli kończyłaby na pętli.
Pozostawiłbym drugi tor przy punkcie kontrolerskim na wypadek, gdyby w przyszłości 18 jeździłaby w kierunku Nowego Bytomia.
Zauważyłem, że Twój projekt, obejmuje chyba 2 tory w stronę Nowego Bytomia, a chyba jeszcze nie wiadomo, czy remont Chebzia obejmowałby także dobudowy drugiego toru w tamtym kierunku...kolejorz. pisze:Ja to bym widział mniej więcej tak:
http://i.imgur.com/u3M5tAi.jpg
Wybudowałbym drugi tor od strony ul. Niedurnego tak, aby 9 nie musiała się przetelepywać przez pętlę, a miała swoje osobne tory, a dzięki temu właściwa pętla byłaby trochę obok na wschód.
Przeniósłbym przystanki 1 i 18 koło 11 i 17 tak, aby skoncentrować je w jednym miejscu, najlepiej bym je widział dla wszystkich linii jak najbliżej przystanku Chebzie Rondo, ale nie udało mi się nic konkretnego wymyślić.
Od strony wschodniej dodałbym jeszcze trzeci tor - awaryjny. Dla wszystkich linii pozostaje możliwość zawracania, w tym dla 9, jeśli kończyłaby na pętli.
Pozostawiłbym drugi tor przy punkcie kontrolerskim na wypadek, gdyby w przyszłości 18 jeździłaby w kierunku Nowego Bytomia.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości