Remont unijny - Bytom oraz Zabrze

O bieżących inwestycjach w "żelazne drogi".
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#101 Post autor: KZKGaPowicz » 11 wrz 2014, 14:31

Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:
elot360 pisze:Poza tym, zauważyłem, że płyty są nieco wyżej od aktualnego poziomu asfaltu. Tak ma być czy jest jakiś minimalny błąd?
To jest złudzenie optyczne. Ewentualne ubytki są później uzupełniane.
A to nie będzie całkowitej wymiany nawierzchni, jak np. na Armii Krajowej w Chorzowie (fakt, że była wymuszona, bo wymieniali kanalizację)?
Wychodzi na to, że TŚ zrobią tylko 50 cm od główki szyny, za co odpowiadają.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Dawid71552
Posty: 410
Rejestracja: 27 sty 2009, 13:31
Lokalizacja: Ruda Śląska

#102 Post autor: Dawid71552 » 11 wrz 2014, 20:06

Jest szansa, że od 15 września tramwaje pojadą Jagiellońską?

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#103 Post autor: Penny » 11 wrz 2014, 21:08

Dawid71552 pisze:Jest szansa, że od 15 września tramwaje pojadą Jagiellońską?
Pod wiaduktem coś zostało do roboty jeszcze. Poza tym na KZK GOP jeszcze nie ma śladu zmian - chociaż w sumie to niczego nie determinuje.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#104 Post autor: elot360 » 11 wrz 2014, 22:52

Penny pisze:
Dawid71552 pisze:Jest szansa, że od 15 września tramwaje pojadą Jagiellońską?
Pod wiaduktem coś zostało do roboty jeszcze.
Głównie pas drogowy w kierunku Centrum. Nie wyglądało, żeby było coś jeszcze. To jak w końcu jest z tym przejazdem? Mam rozumieć, że jak było pisane, że torowisko w ul. K. Miarki, to przejazd także idzie pod remont?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#105 Post autor: kolejorz. » 12 wrz 2014, 11:13

Oczywiście, że idzie do remontu. Na zdrowy rozum, nie zostawiliby 5 m starego torowiska.
Jeśli nie da się na zdrowy rozum, to zawsze jest dostępna dokumentacja projektowa.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#106 Post autor: elot360 » 12 wrz 2014, 15:14

kolejorz. pisze:Oczywiście, że idzie do remontu. Na zdrowy rozum, nie zostawiliby 5 m starego torowiska.
Jeśli nie da się na zdrowy rozum, to zawsze jest dostępna dokumentacja projektowa.
Nie znam się na tym, nie wiem, gdzie szukać. :lol:

A tak z innej beczki, dzisiaj wracając ze szkoły, zobaczyłem rozkopany przystanek Szombierki Kościół przyległy do ul. Frycza - Modrzewskiego. Tam gdzieś koło 23:20 9a z Chebzia ma kurs skrócony, zatrzymuje się tam i potem jedzie na Chebzie, teraz to płyty zniknęły, a został po nich żwirek. Czyżby zmieniał się rozkład dla 9a, czy to ma związek z końcem remontu na Zamłyniu (zespawanie dziewiątek w jedną? :))
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#107 Post autor: Penny » 12 wrz 2014, 20:37

elot360 pisze:
kolejorz. pisze:(...) zawsze jest dostępna dokumentacja projektowa.
Nie znam się na tym, nie wiem, gdzie szukać. :lol:
Proszę: http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... amowienia/

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#108 Post autor: elot360 » 13 wrz 2014, 16:55

Panowie zaczęli dłubać w przejeździe tramwajowym przez K. Miarki. Z tego, co udało mi się wywnioskować, to na Katowice / Kraków teraz jedzie się Jagiellońską w górę. Rano widziałem koło Zamłynia walec drogowy, a jakiś czas potem koparkę z młotem pneumatycznym.
Dzisiaj także zobaczyłem dwóch panów, którzy żwirek spod płyt na chwilowym stanowisku Szombierki Kościół, ładowali do wiaderek. Chyba nie byli z TŚ, tylko z zarządu dróg... ;)
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#109 Post autor: KZKGaPowicz » 14 wrz 2014, 15:54

Wydaje mi się w takim razie, że od 1 października nastąpi wznowienie ruchu tramwajowego.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#110 Post autor: elot360 » 15 wrz 2014, 14:49

Odświeżę trochę temat remontu torowiska w ul. Bytomskiej w Biskupicach. Podczas zjazdu z nowego torowiska w kierunku Bytomia, zawsze tramwaj w dość odczuwalnym stopniu przechyla się na lewo, co niekiedy może wywoływać przerażenie (aczkolwiek jak widać żadna skarga jeszcze nie poleciała). Takie coś może być, czy nie powinno występować?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#111 Post autor: luki » 15 wrz 2014, 23:23

Nie wiem, o którym dokładnie miejscu mowa, ale skoro takie coś jest w torowisku po remoncie i na łuku, może po prostu jest zrobiona tzw. przechyłka toru, czyli taki mały zabieg przeciwko sile odśrodkowej, co by można jechać szybciej po łuku, bez ryzyka wykolejenia, a także zmniejszyć zużycie szyny zewnętrznej w łuku.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#112 Post autor: grillmaster » 16 wrz 2014, 09:01

luki pisze:Nie wiem, o którym dokładnie miejscu mowa, ale skoro takie coś jest w torowisku po remoncie i na łuku, może po prostu jest zrobiona tzw. przechyłka toru, czyli taki mały zabieg przeciwko sile odśrodkowej, co by można jechać szybciej po łuku, bez ryzyka wykolejenia, a także zmniejszyć zużycie szyny zewnętrznej w łuku.
To nie jest w torowisku po remoncie. To jest styk na łączeniu nowego i starego torowiska.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#113 Post autor: elot360 » 16 wrz 2014, 10:51

grillmaster pisze:
luki pisze:Nie wiem, o którym dokładnie miejscu mowa, ale skoro takie coś jest w torowisku po remoncie i na łuku, może po prostu jest zrobiona tzw. przechyłka toru, czyli taki mały zabieg przeciwko sile odśrodkowej, co by można jechać szybciej po łuku, bez ryzyka wykolejenia, a także zmniejszyć zużycie szyny zewnętrznej w łuku.
To nie jest w torowisku po remoncie. To jest styk na łączeniu nowego i starego torowiska.
Żeby się nie czepiać tzw. "szczegółów", powiem, że to prosty odcinek. Tylko, czy nie mogli chociaż dla świętego spokoju wyremontować ten styk, by usunąć efekt statku pirackiego? Chociażby pod przykrywką awaryjnego remontu lub podczas zamknięcia trasy T5 od Szombierek po Pl. Wolności, kiedy to wymieniali:
- Rozjazd na mijance Biskupice Zamkowa - Biskupice Ziemska N/Ż
- Rozjazdy na skrzyżowaniu tras T5 i T9 (Szombierki Kościół)
- Wymiana torowiska z dodaniem płyt żelbetonowych (?) pod nowy ciąg ulicy Wytrwałych.

I było by spoko...
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#114 Post autor: Penny » 16 wrz 2014, 12:50

Pewnie niebawem zrobią. W momencie oddania, styk był w porządku, może się rozleciał w drodze eksploatacji. Motorowi głosili już o tym.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#115 Post autor: KZKGaPowicz » 18 wrz 2014, 10:13

We wczorajszym wydaniu tygodnika "Wiadomości Rudzkie" pojawiła się informacja, że wznowienie ruchu tramwajowego po ul. Jagiellońskiej planowane jest na przełomie listopada i grudnia (ciekawe czy tego roku ;)). Był tam artykuł nt. linii 9a i 9b. Argumentacja TŚ co do podzielenia linii 9 nie jest zgodna z prawdą. Napisali, że TŚ nie posiadają aż tyle wagonów dwukierunkowych, aby obsłużyć całą trasę linii 9 (od Chorzowa do Łagiewnik). Przecież Helmutów jest 14, a na trasę potrzebnych jest 9 pociągów. Nie wspominam już o wprowadzeniu taboru jednokierunkowego z tylnym pulpitem manewrowym.
Wiadomości Rudzkie pisze:Od kiedy jedna "9"?

2014-09-17 11:11:26 Magdalena Szewczyk

Od dłuższego czasu pasażerowie korzystający z usług linii tramwajowej nr 9 muszą nieźle kombinować z przesiadkami między tramwajem „9a” i „9b”.Skarża się na problemy dotyczące kasowania biletów na określony czas, bądź utrudnienia dotykające osób starszych, którzy muszą biegać między jedną częścią a drugą.

- Linia tramwajowa nr "9" w dalszym ciągu podzielona jest na dwa odcinki "a" i "b", co wymusza na pasażerach częste przesiadki i stwarza wiele problemów. Chciałbym wiedzieć na kiedy planowane jest połączenie tej linii oraz co stoi na przeszkodzie powrotu starej "Dziewiątki” – w tej sprawie dzwonił do nas pan Piotr.

Jak się okazuje, nadal trwają prace modernizacyjne linii. Ze względu na zamknięcie dla ruchu tramwajowego torowiska pod wiaduktem kolejowym w Bytomiu Zamłyniu oraz przy ul. Jagiellońskiej, linia nr 9 od Zamłynia skierowana została do Łagiewnik Targowiska.

- W związku z tym, że Łagiewniki Targowisko nie jest pętlą, kursować tam może jedynie tabor dwukierunkowy, który na tym końcowym przystanku zmienia tor, kierując się z powrotem do Chebzia. Niestety, spółka Tramwaje Śląskie nie dysponuje wystarczającą liczbą wagonów dwukierunkowych, która umożliwiałaby obsługę linii nr 9 tym taborem na całej długości trasy od Łagiewnik Targowiska przez Chebzie do Chorzowa Ratusza. Dlatego linia została podzielona na dwie części, a 9b od pętli w Chebziu obsługiwana jest taborem jednokierunkowym – tłumaczy Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki.

Wiadomością, która może uspokoić podróżujących, jest fakt, że w najbliższym czasie połączona „Dziewiątka” wróci na tory:

- Linia zostanie ponownie połączona w jedną linię nr 9 w momencie, kiedy zakończą się prace modernizacyjne w śródmieściu Bytomia i będzie możliwość dojazdu do pl. Sikorskiego, co planowane jest na przełomie listopada i grudnia. Istotna informacja dla pasażerów jest taka, że przesiadając się miedzy liniami 9a i 9b nie ma konieczności powtórnego kasowania biletu – dodaje rzecznik.

Oznacza to, że pasażerowie linii nr 9 już niebawem będą mogli korzystać z połączenia między Chorzowem, Świętochłowicami, Rudą Śląską a Bytomiem bez przesiadki.
Źródło: Wiadomości Rudzkie
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#116 Post autor: elot360 » 18 wrz 2014, 15:08

"Niebawem"? Do grudnia jeszcze kawał czasu, a został tylko mały kawałek. Co jeszcze jest do roboty?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#117 Post autor: barus » 18 wrz 2014, 18:06

KZKGaPowicz pisze:
Wiadomości Rudzkie pisze:Od kiedy jedna "9"?

2014-09-17 11:11:26 Magdalena Szewczyk

- Linia zostanie ponownie połączona w jedną linię nr 9 w momencie, kiedy zakończą się prace modernizacyjne w śródmieściu Bytomia i będzie możliwość dojazdu do pl. Sikorskiego, co planowane jest na przełomie listopada i grudnia.
Źródło: Wiadomości Rudzkie
Ale się z tym wszystkim grzebią. Jak pytałem robotników pod wiaduktem na Zamłyniu, to powiedzieli, że do końca września ma to być zrobione.

W sumie nie dziwi mnie ciągłe przeciąganie, przesuwanie wszelkich prac, terminów o kolejne miesiące w Bytomiu, bo w Świętochłowicach jest sto razy gorzej. Tu wszelkie terminy przesuwa się nawet o lata!

Odcinek Piaśniki-Łagiewniki miał być pierwotnie modernizowany w 2012 roku. Potem było info, że w 2013, potem, że w połowie roku 2014 i ciągle nic nie robią.
Kolejne info dostałem, że w sierpniu, a ostatnie, że na początku września.

ILE MOŻNA WYMYŚLAĆ TERMINÓW I CIĄGLE JE PRZESUWAĆ?

Nie zdziwię się, jak w tym roku w ogóle nie zaczną modernizować odcinka Piaśniki-Łagiewniki...
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2014, 19:13 przez barus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#118 Post autor: 105N #338 » 18 wrz 2014, 18:22

Odcinek Piaśniki-Łagiewniki miał być pierwotnie modernizowany w 2012 roku. Potem było info, że w 2013, potem, że w połowie roku 2014 i ciągle nic nie robią.
Irytujesz się tak bardzo, jakbyś miał w tym jakiś interes, by było tam nowe torowisko, co za różnica czy remont będzie w tym roku czy w przyszłym?

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#119 Post autor: elot360 » 18 wrz 2014, 18:44

105N #338 pisze:
Odcinek Piaśniki-Łagiewniki miał być pierwotnie modernizowany w 2012 roku. Potem było info, że w 2013, potem, że w połowie roku 2014 i ciągle nic nie robią.
Irytujesz się tak bardzo jakbyś miał w tym jakiś interes by było tam nowe torowisko, co za różnica czy remont będzie w tym roku czy w przyszłym?
To tylko jeden brakujący odcinek do zrobienia niskopodłogowego tramwaju z Bytomia do Katowic przez Świętochłowice. Poza tym, ten remont ma swój osobny dział.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#120 Post autor: 105N #338 » 18 wrz 2014, 23:01

elot360 pisze:To tylko jeden brakujący odcinek do zrobienia niskopodłogowego tramwaju z Bytomia do Katowic przez Świętochłowice.
Ale to nie powód, żeby się tak irytować, rozumiem jakby tramwaj tam nie kursował, a odcinek czekałby na odbudowę, ale jest on przejezdny przez większość taboru, więc co to za różnica, czy niskopodłogowiec pojedzie tam zimą 2014 czy wiosną 2016? Nie mówię, że remont nie jest potrzebny, bo jest i to bardzo, tylko nie jest to aż tak bardzo ważne, żeby siedzieć jak na szpilkach. Zwykły pasażer większą trudność odczuje z konieczności przesiadania się na linii 9, aniżeli z niewyremontowanego ww. odcinka.

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#121 Post autor: barus » 18 wrz 2014, 23:12

105N #338 pisze:Irytujesz się tak bardzo, jakbyś miał w tym jakiś interes, by było tam nowe torowisko, co za różnica, czy remont będzie w tym roku czy w przyszłym?
A skąd wiesz, że nie mam w tym interesu? Właśnie, że mam, dlatego tak o niego walczę od kilku lat.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#122 Post autor: KZKGaPowicz » 18 wrz 2014, 23:15

elot360 pisze:
105N #338 pisze:
Odcinek Piaśniki-Łagiewniki miał być pierwotnie modernizowany w 2012 roku. Potem było info, że w 2013, potem, że w połowie roku 2014 i ciągle nic nie robią.
Irytujesz się tak bardzo jakbyś miał w tym jakiś interes by było tam nowe torowisko, co za różnica czy remont będzie w tym roku czy w przyszłym?
To tylko jeden brakujący odcinek do zrobienia niskopodłogowego tramwaju z Bytomia do Katowic przez Świętochłowice. Poza tym, ten remont ma swój osobny dział.
Nie jest jedynym. Na remont czeka jeszcze odcinek Piaśniki Osiedle Skałka - Piaśniki Skrzyżowanie.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#123 Post autor: elot360 » 18 wrz 2014, 23:28

KZKGaPowicz pisze:
elot360 pisze:
105N #338 pisze:
Odcinek Piaśniki-Łagiewniki miał być pierwotnie modernizowany w 2012 roku. Potem było info, że w 2013, potem, że w połowie roku 2014 i ciągle nic nie robią.
Irytujesz się tak bardzo jakbyś miał w tym jakiś interes by było tam nowe torowisko, co za różnica czy remont będzie w tym roku czy w przyszłym?
To tylko jeden brakujący odcinek do zrobienia niskopodłogowego tramwaju z Bytomia do Katowic przez Świętochłowice. Poza tym, ten remont ma swój osobny dział.
Nie jest jedynym. Na remont czeka jeszcze odcinek Piaśniki Osiedle Skałka - Piaśniki Skrzyżowanie.
Może źle się wyraziłem, chodziło mi z grubsza o odcinek od targowiska do... DTŚ-ki, zakładając, że odcinek między DTŚ-ką a jakąś alejką z muralem przy przystanku (odcinek prowadzący w jezdni) będzie mógł przeboleć niskopodłogowce, lub inaczej mówiąc, da radę jeszcze trochę posłużyć.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#124 Post autor: 105N #338 » 18 wrz 2014, 23:42

A dlaczego miałby nie wytrzymać? Ten kawałek od przystanku "Osiedle Skałka" do momentu wchodzenia torowiska w jezdnię za przystankiem "Polna" to przecież nie tak stary odcinek.
Obrazek

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#125 Post autor: KZKGaPowicz » 19 wrz 2014, 12:40

105N #338 pisze:A dlaczego miałby nie wytrzymać? Ten kawałek od przystanku "Osiedle Skałka" do momentu wchodzenia torowiska w jezdnię za przystankiem "Polna" to przecież nie tak stary odcinek.
Jedynie mógłbym się przyczepić do "łokcia" na torze w kierunku Łagiewnik, zaraz na początku wydzielonego torowiska, tuż przed przyst. Świętochłowice Polna.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#126 Post autor: 105N #338 » 19 wrz 2014, 14:52

KZKGaPowicz pisze:
105N #338 pisze:A dlaczego miałby nie wytrzymać? Ten kawałek od przystanku "Osiedle Skałka" do momentu wchodzenia torowiska w jezdnię za przystankiem "Polna" to przecież nie tak stary odcinek.
Jedynie mógłbym się przyczepić do "łokcia" na torze w kierunku Łagiewnik, zaraz na początku wydzielonego torowiska, tuż przed przyst. Świętochłowice Polna.
Dokładnie, kiedyś coś podobnego było na torze obok (tj. w tym samym miejscu, w kierunku Chorzowa), ale torowcy jakoś to naprawili.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#127 Post autor: elot360 » 19 wrz 2014, 15:11

105N #338 pisze:A dlaczego miałby nie wytrzymać? Ten kawałek od przystanku "Osiedle Skałka" do momentu wchodzenia torowiska w jezdnię za przystankiem "Polna" to przecież nie tak stary odcinek.
No to odcinek od Skałki do przystanku Świętochłowice Kościół da radę. Reszta do Targowiska to ruina. Może być. :D
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#128 Post autor: 888 » 19 wrz 2014, 18:41

Cały odcinek od Polnej do skrzyżowania Katowickiej z Dworcową był wymieniany. Niestety nie zastosowano płyt prefabrykowanych, ale całość została porządnie wykonana i do teraz ten odcinek jest w stanie dobrym. Co do przejazdu torowego z jezdni na wydzielony fragment (przy Polnej), to robota była od razu spartolona. Pamiętam, że gdy podłączono nowy odcinek torowy od Skałki do Polnej (DTŚ), niemal od razu powstał paskudny łokieć w obu kierunkach i do dzisiaj torowcy nie potrafią go ogarnąć. Pewnie jest tak dlatego, ponieważ łuk zjazdowy (łączący oba remontowane fragmenty) jest źle zaprojektowany (pomierzony). Cały łuk musiałby być na nowo zerwany, wyorany i wykonany od nowa.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#129 Post autor: barus » 19 wrz 2014, 19:13

105N #338 pisze:A dlaczego miałby nie wytrzymać? Ten kawałek od przystanku "Osiedle Skałka" do momentu wchodzenia torowiska w jezdnię za przystankiem "Polna" to przecież nie tak stary odcinek.
Zgadza się. :) Tory na skrzyżowaniu Bytomskiej z DTŚ są w bardzo dobrym stanie, w dodatku rowkowe. Ich najlepiej nie ruszać. :)

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#130 Post autor: elot360 » 19 wrz 2014, 20:06

888 pisze:Cały łuk musiałby być na nowo zerwany, wyorany i wykonany od nowa.
Mogliby to zrobić za czasu, jak będą dłubać na Piaśnikach. Jak coś robić to porządnie, a fajnie by było, gdyby były 2 szybkie trasy (Katowice - Chorzów - Bytom i Katowice - Chorzów - Świętochłowice).

EDYCJA 2014.09.20
Byłem dzisiaj na Jagiellońskiej, bo data zakończenia w grudniu wydawała mi się absurdalna i zobaczyłem, że wszystko jest zrobione! Torowisko pod mostem, na Jagiellońskiej i w kawałku ulicy K. Miarki też. Sieć trakcyjna jest na całej długości, chociaż nad Jagiellońską jest jeszcze stara, a są nowe słupy. Oprócz korekt stylistycznych jak barierki czy ubytki w kostce brukowej, można by było puścić tam sporadycznie ruch. Przy okazji, na skrzyżowaniu Zabrzańskiej i Łagiewnickiej torowisko jest pomalowane oznakowaniem poziomym, są też postawione żółte słupki dla znaków C-9, C-10 czy C-11.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

DWD
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2012, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#131 Post autor: DWD » 20 wrz 2014, 18:24

elot360 pisze:Byłem dzisiaj na Jagiellońskiej, bo data zakończenia w grudniu wydawała mi się absurdalna i zobaczyłem, że wszystko jest zrobione! Torowisko pod mostem, na Jagiellońskiej i w kawałku ulicy K. Miarki też. Sieć trakcyjna jest na całej długości, chociaż nad Jagiellońską jest jeszcze stara, a są nowe słupy. Oprócz korekt stylistycznych jak barierki czy ubytki w kostce brukowej, można by było puścić tam sporadycznie ruch. Przy okazji, na skrzyżowaniu Zabrzańskiej i Łagiewnickiej torowisko jest pomalowane oznakowaniem poziomym, są też postawione żółte słupki dla znaków C-9, C-10 czy C-11.
Nie, nie jest wszystko zrobione. Na wyremontowanie czeka odc. na ul. Jagiellońskiej od Katowickiej do Moniuszki, co ma właśnie potrwać ok. 2 miesiące.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#132 Post autor: elot360 » 20 wrz 2014, 20:09

DWD pisze:
elot360 pisze:Byłem dzisiaj na Jagiellońskiej, bo data zakończenia w grudniu wydawała mi się absurdalna i zobaczyłem, że wszystko jest zrobione! Torowisko pod mostem, na Jagiellońskiej i w kawałku ulicy K. Miarki też. Sieć trakcyjna jest na całej długości, chociaż nad Jagiellońską jest jeszcze stara, a są nowe słupy. Oprócz korekt stylistycznych jak barierki czy ubytki w kostce brukowej, można by było puścić tam sporadycznie ruch. Przy okazji, na skrzyżowaniu Zabrzańskiej i Łagiewnickiej torowisko jest pomalowane oznakowaniem poziomym, są też postawione żółte słupki dla znaków C-9, C-10 czy C-11.
Nie, nie jest wszystko zrobione. Na wyremontowanie czeka odc. na ul. Jagiellońskiej od Katowickiej do Moniuszki, co ma właśnie potrwać ok. 2 miesiące.
To tyle, co te 2 odcinki na przejeździe tramwajowym w ul. K. Miarki pomnożone przez 2 m, a uwinęli się z tym dość szybko. No, bo, co tam jest takiego, prócz wymiany torowiska czy jeszcze drogi? Chociaż może na przystanku Jagiellońska może w końcu postawią jakąś ławkę... To byłby luksus.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

DWD
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2012, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#133 Post autor: DWD » 20 wrz 2014, 20:27

Termin 2 miesięcy jest jak najbardziej realny. Przypomnij sobie, ile robili odcinek na Katowickiej od wajchy elektrycznej do Agory? Ok. 4 tygodnie.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#134 Post autor: elot360 » 20 wrz 2014, 20:35

To jak niby ten przejazd zrobili tak szybko, a tam 4 tygodnie. Czym się różniło jedno od drugiego?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#135 Post autor: KZKGaPowicz » 24 wrz 2014, 15:05

Wy tam piszecie, że 2 miesiące. A co my w Rudzie mamy powiedzieć, że do Bytomia (na oko) do czerwca nie dojedziemy?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#136 Post autor: elot360 » 24 wrz 2014, 15:37

KZKGaPowicz pisze:Wy tam piszecie, że 2 miesiące. A co my w Rudzie mamy powiedzieć, że do Bytomia (na oko) do czerwca nie dojedziemy?
Jak to nie dojedziecie? Dojedziecie, ale z przesiadką. :P
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#137 Post autor: KZKGaPowicz » 24 wrz 2014, 15:55

elot360 pisze:
KZKGaPowicz pisze:Wy tam piszecie, że 2 miesiące. A co my w Rudzie mamy powiedzieć, że do Bytomia (na oko) do czerwca nie dojedziemy?
Jak to nie dojedziecie? Dojedziecie, ale z przesiadką. :P
Ciekawe tylko z jaką? Dojedziesz przed Ruda Stawy i koniec, bo mostu nie będzie. Może zrobią jakąś kładkę dla pieszych, bo tramwaju raczej nie zrobią od strony Bytomia.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#138 Post autor: elot360 » 24 wrz 2014, 15:56

KZKGaPowicz pisze:
elot360 pisze:
KZKGaPowicz pisze:Wy tam piszecie, że 2 miesiące. A co my w Rudzie mamy powiedzieć, że do Bytomia (na oko) do czerwca nie dojedziemy?
Jak to nie dojedziecie? Dojedziecie, ale z przesiadką. :P
Ciekawe tylko z jaką? Dojedziesz przed Ruda Stawy i koniec, bo mostu nie będzie. Może zrobią jakąś kładkę dla pieszych, bo tramwaju raczej nie zrobią od strony Bytomia.
Zawsze można przez Chebzie. Różnica jednej przesiadki w górę.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#139 Post autor: Boguś » 24 wrz 2014, 19:31

KZKGaPowicz pisze:
elot360 pisze:
KZKGaPowicz pisze:Wy tam piszecie, że 2 miesiące. A co my w Rudzie mamy powiedzieć, że do Bytomia (na oko) do czerwca nie dojedziemy?
Jak to nie dojedziecie? Dojedziecie, ale z przesiadką. :P
Ciekawe tylko z jaką? Dojedziesz przed Ruda Stawy i koniec, bo mostu nie będzie. Może zrobią jakąś kładkę dla pieszych, bo tramwaju raczej nie zrobią od strony Bytomia.
Jakąś kładkę pewnie zrobią. Przecież nie można odciąć jednego z głównych połączeń.
elot360 pisze:Zawsze można przez Chebzie. Różnica jednej przesiadki w górę.
A może przez Zaborze??? Czasem lepiej jest nic nie napisać niż palnąć taką głupotę.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#140 Post autor: elot360 » 24 wrz 2014, 19:38

Boguś pisze:
elot360 pisze:Zawsze można przez Chebzie. Różnica jednej przesiadki w górę.
A może przez Zaborze??? Czasem lepiej jest nic nie napisać niż palnąć taką głupotę.
Wydaje mi się, że KZKGaPowicz pisząc do Bytomia, miał na myśli centrum, więc tym się sugerowałem. Fakt, przez Zaborze też można, ale co jest głupiego, że przez Chebzie? Nie da się niby?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#141 Post autor: Boguś » 24 wrz 2014, 20:03

elot360 pisze:
Boguś pisze:
elot360 pisze:Zawsze można przez Chebzie. Różnica jednej przesiadki w górę.
A może przez Zaborze??? Czasem lepiej jest nic nie napisać niż palnąć taką głupotę.
Wydaje mi się, że KZKGaPowicz pisząc do Bytomia, miał na myśli centrum, więc tym się sugerowałem. Fakt, przez Zaborze też można, ale co jest głupiego, że przez Chebzie? Nie da się niby?
I jechać 2 razy dłużej...

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#142 Post autor: elot360 » 24 wrz 2014, 20:11

Boguś pisze:
elot360 pisze:
Boguś pisze:
elot360 pisze:Zawsze można przez Chebzie. Różnica jednej przesiadki w górę.
A może przez Zaborze??? Czasem lepiej jest nic nie napisać niż palnąć taką głupotę.
Wydaje mi się, że KZKGaPowicz pisząc do Bytomia, miał na myśli centrum, więc tym się sugerowałem. Fakt, przez Zaborze też można, ale co jest głupiego, że przez Chebzie? Nie da się niby?
I jechać 2 razy dłużej...
Pod którym względem 2x dłużej? Jeżeli liczyć od Rudy Południowej, to odległość do pokonania jest mniejsza, czyli czas przejazdu również.

EDYCJA 2014.09.29
Dzisiaj koło wiaduktu po stronie Szombierek wymieniali światła, nawet dokładali, więc na tym skrzyżowaniu panuje uporządkowany chaos. Martwi mnie tylko, bo jak malowali pasy, to na torowisku aktualnie nieużywanym jest nie taka cienka warstwa farby, nic się nie powinno stać, co nie?
Poza tym, bo chyba o tym nie pisałem, do elementu krajobrazu koło przystanku Szombierki Kościół można już dodać zardzewiałą szynę, która leży wzdłuż płotu oddzielającego torowisko od chodnika, w trawce. Ciekawe, że jeszcze nikt jej nie zabrał.
Jeszcze pamiętam na ul. Jagiellońskiej w zeszłą sobotę (jak wracałem z dnia otwartego), nieopodal (chyba) starej lokalizacji przystanku przy Jagiellońskiej w k. Sikorskiego leży(ał) słup z rozkładem jazdy za czasów, kiedy to 17 miała kursy zjazdowe przez Bytom. Wiem, mało istotne, ale jak ktoś chce, to niech weźmie, w końcu na dole słupka jest tylko mały kawałek betonu. ;)

EDYCJA 2014.09.30
Dzisiaj na tymczasowym stanowisku Szombierki Kościół dla linii 9a, stała koparka, a dwóch facetów sprzątało resztę piasku spod płyt betonowych. Ciekawe, czy z powrotem wsadzą barierki. Ciekawe, czy także w końcu na Zamłyniu wymienią odcinek toru z rozjazdem na normalny i w końcu wsadzą płyty betonowe z powrotem, bo tak to teraz nieładnie wygląda...
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#143 Post autor: Boguś » 01 paź 2014, 22:34

elot360 pisze:Martwi mnie tylko, bo jak malowali pasy, to na torowisku aktualnie nieużywanym jest nie taka cienka warstwa farby, nic się nie powinno stać, co nie?
Kilka przejazdów i nie będzie śladów po farbie.
elot360 pisze:Poza tym, bo chyba o tym nie pisałem, do elementu krajobrazu koło przystanku Szombierki Kościół można już dodać zardzewiałą szynę, która leży wzdłuż płotu oddzielającego torowisko od chodnika, w trawce. Ciekawe, że jeszcze nikt jej nie zabrał.
Na pętli w Brynowie spory stos starych szyn leży od kilku miesięcy. ;)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#144 Post autor: Peter » 02 paź 2014, 20:11

W Bytomiu rozpoczęły się roboty na Jagiellońskiej między Katowicką a Moniuszki.
Od Moniuszki do trójkąta w Zamłyniu trwa wieszanie przewodów trakcyjnych.
Załączniki
Bm_PrzewTrakcWiadukt.jpg
Bm_PrzejMiarki.jpg
Bm_Jagiel3.jpg
Bm_Jagiel2.jpg
Bm_Jagiel1.jpg
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#145 Post autor: elot360 » 02 paź 2014, 21:49

Liczę, że ul. Jagiellońska to będzie szybka robota. Mam też wrażenie, że światła, które zostały już zamontowane nieco [odwrotność do upłynniły] ruch, bo dzisiaj praktycznie cały dzień korki sięgały najprawdopodobniej Intermarche, w przelotach do przedszkola, koło 8 rano.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#146 Post autor: barus » 02 paź 2014, 22:34

Pod wiaduktem (Zamłynie) skończono już dość dawno. :) Zajebiste są te tory w płytach betonowych. :) Ładna, równa i trwała nawierzchnia. Oby szybko taką zrobili w Piaśnikach na skrzyżowaniu 7 z 11. :)

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#147 Post autor: elot360 » 02 paź 2014, 22:41

barus pisze:Pod wiaduktem (Zamłynie) skończono już dość dawno. :) Zajefajne* są te tory w płytach betonowych. :) Ładna, równa i trwała nawierzchnia. Oby szybko taką zrobili w Piaśnikach na skrzyżowaniu 7 z 11. :)
Zauważyliśmy, że dość dawno, dzięki za uświadomienie mnie w tym, że jednak nie jestem aż tak ślepy. Aż się nie mogę doczekać, kiedy wszystko wróci do normalności i czy wymienią te tory koło przystanku Zamłynie, bo to wygląda dość niefajnie.
Poza tym, o remontach w Świętochłowicach mówimy w innym temacie, który zapewne dasz radę znaleźć.

* - Zmieniłem jedno słowo w cytacie, bo nie było zbyt eleganckie z mojego punktu widzenia.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

barus
Posty: 80
Rejestracja: 30 lip 2014, 23:25
Lokalizacja: Świętochłowice

#148 Post autor: barus » 02 paź 2014, 22:48

elot360 pisze:Poza tym, o remontach w Świętochłowicach mówimy w innym temacie, który zapewne dasz radę znaleźć.

* - Zmieniłem jedno słowo w cytacie, bo nie było zbyt eleganckie z mojego punktu widzenia.
Znam doskonale wątek o remoncie w Świętochłowicach. :) Co chwilę coś tam piszę, a nawet wstawiam zdjęcia. ;)

Co do tego słowa, to ono już dawno się zneutralizowało stylistycznie i jest to zdanie prof. Miodka. :eye: Nie bądźmy bardziej święci od Papieża. :P

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#149 Post autor: elot360 » 02 paź 2014, 22:51

barus pisze:
elot360 pisze: Poza tym o remontach w Świętochłowicach mówimy w innym temacie, który zapewne dasz radę znaleźć.

* - Zmieniłem jedno słowo w cytacie, bo nie było zbyt eleganckie z mojego punktu widzenia
Znam doskonale wątek o remoncie w Świętochłowicach :) Co chwilę coś tam piszę a nawet wstawiam zdjęcia ;)

Co do tego słowa, to ono już dawno się zneutralizowało stylistycznie i jest to zdanie prof. Miodka. :eye: Nie bądźmy bardziej święci od Papieża. :P
Już kiedyś za podobne słowa dostałem warma, tylko ostrzegam. ;)
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#150 Post autor: DW » 03 paź 2014, 08:55

barus pisze:Co do tego słowa, to ono już dawno się zneutralizowało stylistycznie i jest to zdanie prof. Miodka. :eye: Nie bądźmy bardziej święci od Papieża. :P
Na pewno? Parę miesięcy temu w jednym z programów w TV prof. Miodek lub prof. Bralczyk (nie pamiętam już który z nich) uznał to słowo za wulgarne, ponieważ pochodzi od obscenicznego czasownika. Dlatego prosiłbym jednak o unikanie go w wypowiedziach na forum. :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości