Remont unijny - Ruda Śląska
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Remont unijny - Ruda Śląska
Pojawił się przetarg na zadania: „Przejazdy na terenie miasta Ruda Śląska: przy pętli w Chebziu (100 m); w ul. Asfaltowej (20 m); w ul. Dworcowej (286 m); w ul. Droga do Lipin (20 m); w ul. Katowickiej (10 m)” (zadanie nr 53), „Modernizacja torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej w Rudzie Śląskiej” (zadanie nr 55), w ramach realizacji Projektu pn.: „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą”, POIS.07.03.00-00-012/11 współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
W SIWZ jest mowa o ul. Wolności, na której ruch należy prowadzić po 1 torze wahadłowo, ale remont trasy, gdzie jeździ sama "18" nie był w planach. Może przekopiowali to z części zabrzańskiej, gdzie chodzi o remont ul. Wolności na trasie linii 1 i 4.
W SIWZ jest mowa o ul. Wolności, na której ruch należy prowadzić po 1 torze wahadłowo, ale remont trasy, gdzie jeździ sama "18" nie był w planach. Może przekopiowali to z części zabrzańskiej, gdzie chodzi o remont ul. Wolności na trasie linii 1 i 4.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Re: Remont unijny - Ruda Śląska
KZKGaPowicz pisze:Pojawił się przetarg na zadania: „Przejazdy na terenie miasta Ruda Śląska: przy pętli w Chebziu (100 m); w ul. Asfaltowej (20 m); w ul. Dworcowej (286 m); w ul. Droga do Lipin (20 m); w ul. Katowickiej (10 m)” (zadanie nr 53), „Modernizacja torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej w Rudzie Śląskiej” (zadanie nr 55), w ramach realizacji Projektu pn.: „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą”, POIS.07.03.00-00-012/11 współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
W SIWZ jest mowa o ul. Wolności, na której ruch należy prowadzić po 1 torze wahadłowo, ale remont trasy, gdzie jeździ sama "18" nie był w planach. Może przekopiowali to z części zabrzańskiej, gdzie chodzi o remont ul. Wolności na trasie linii 1 i 4.
Który odcinek zadanie ci chodzi trochę nie rozumiem ?
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Remont unijny - Ruda Śląska
W nazwie, którą przytoczyłem nie ma o tym mowy, tylko najprawdopodobniej w SIWZ (link) się pomylili.DTSN pisze:KZKGaPowicz pisze:Pojawił się przetarg na zadania: „Przejazdy na terenie miasta Ruda Śląska: przy pętli w Chebziu (100 m); w ul. Asfaltowej (20 m); w ul. Dworcowej (286 m); w ul. Droga do Lipin (20 m); w ul. Katowickiej (10 m)” (zadanie nr 53), „Modernizacja torowiska wzdłuż ul. Zabrzańskiej w Rudzie Śląskiej” (zadanie nr 55), w ramach realizacji Projektu pn.: „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą”, POIS.07.03.00-00-012/11 współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
W SIWZ jest mowa o ul. Wolności, na której ruch należy prowadzić po 1 torze wahadłowo, ale remont trasy, gdzie jeździ sama "18" nie był w planach. Może przekopiowali to z części zabrzańskiej, gdzie chodzi o remont ul. Wolności na trasie linii 1 i 4.
Który odcinek zadanie ci chodzi trochę nie rozumiem ?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Jak by na to nie patrzeć to będzie się działo w czasie wymiany jak i w Zabrzu myślę o ulicy 3-go Maja jak i o Maciejowie do granicy z Gliwicami. Jedynka będzie musiała kurować tylko do Zaborza pętli i ciekaw jestem co zrobią z czwórką czy zawieszą ją a
w zamian puszczą jedynkę częściej ?
w zamian puszczą jedynkę częściej ?
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Zapraszam tutaj, bo była o tym mowa.DTSN pisze:Jak by na to nie patrzeć to będzie się działo w czasie wymiany jak i w Zabrzu myślę o ulicy 3-go Maja jak i o Maciejowie do granicy z Gliwicami. Jedynka będzie musiała kurować tylko do Zaborza pętli i ciekaw jestem co zrobią z czwórką czy zawieszą ją a
w zamian puszczą jedynkę częściej ?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Remont torowiska na Zabrzańskiej oznacza całkowite wstrzymanie ruchu. Więc ruch wahadłowy na linii 18 jest bardzo prawdopodobny. Wychodzi na to, że obecna 18 zostanie podzielona na dwie części:KZKGaPowicz pisze:W SIWZ jest mowa o ul. Wolności, na której ruch należy prowadzić po 1 torze wahadłowo, ale remont trasy, gdzie jeździ sama "18" nie był w planach. Może przekopiowali to z części zabrzańskiej, gdzie chodzi o remont ul. Wolności na trasie linii 1 i 4.
18 - Stroszek - Biskupice
? - Bobrek - Ruda Wolności obsługiwana przez dwukierunkowce
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Według planów wstrzymanie ruchu do Chebzia ma trwać nieco ponad 7 m-cy. Zapewne pierwsza część będzie tak jak mówisz, a druga najprawdopodobniej będzie na trasie: "Bobrek Os. Pod Brzozami" - "Ruda Południowa" (obecny przystanek). Ja oznaczyłbym tę linię jako 48.Boguś pisze:Remont torowiska na Zabrzańskiej oznacza całkowite wstrzymanie ruchu. Więc ruch wahadłowy na linii 18 jest bardzo prawdopodobny. Wychodzi na to, że obecna 18 zostanie podzielona na dwie części:KZKGaPowicz pisze:W SIWZ jest mowa o ul. Wolności, na której ruch należy prowadzić po 1 torze wahadłowo, ale remont trasy, gdzie jeździ sama "18" nie był w planach. Może przekopiowali to z części zabrzańskiej, gdzie chodzi o remont ul. Wolności na trasie linii 1 i 4.
18 - Stroszek - Biskupice
? - Bobrek - Ruda Wolności obsługiwana przez dwukierunkowce
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Uważam, że powinniśmy mieć jakiś zakres numeracji związany z liniami tymczasowymi. Kiedyś były to 3X, a teraz jest różnie, bo była 37 i 40. Obecnie zakres od 40 do 49 jest wolny, a więc można byłoby go wykorzystać na te cele.Penny pisze:A może reaktywujemy numer 8 A tak na poważnie, to po co mieszać Po prostu będą dwie linie 18. Tak jak było w przypadku linii 15 od 2006-09-25 do 2006-11-30.KZKGaPowicz pisze:Ja oznaczyłbym tę linię jako 48.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Nigdy nie było żadnego zakresu linii uzupełniających. Nadawane numery były po prostu mniej lub bardziej związane z relacją linii.KZKGaPowicz pisze:Uważam, że powinniśmy mieć jakiś zakres numeracji związany z liniami tymczasowymi. Kiedyś były to 3X, a teraz jest różnie, bo była 37 i 40.
Ale po co? To tylko zamieszanie wprowadza, że zamiast linii o normalnym numerze jeździ jakieś dziwo.Obecnie zakres od 40 do 49 jest wolny, a więc można byłoby go wykorzystać na te cele.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
W Krakowie taki system funkcjonuje i jakoś nie słyszałem, żeby ktoś miał o to pretensje. Ponadto pasażerowie powinni czytać ogłoszenia na rozkładach jazdy i napisy na tablicach autobusów lub tramwajów, bo później nic nie wiedzą, patrz przykład kursowanie wg rozkładów sobotnich w dni robocze.memphis pisze:Nigdy nie było żadnego zakresu linii uzupełniających. Nadawane numery były po prostu mniej lub bardziej związane z relacją linii.KZKGaPowicz pisze:Uważam, że powinniśmy mieć jakiś zakres numeracji związany z liniami tymczasowymi. Kiedyś były to 3X, a teraz jest różnie, bo była 37 i 40.
Ale po co? To tylko zamieszanie wprowadza, że zamiast linii o normalnym numerze jeździ jakieś dziwo.Obecnie zakres od 40 do 49 jest wolny, a więc można byłoby go wykorzystać na te cele.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Inna filozofia, inna tradycja, inna jakość informacji, gęstsza sieć i mniejsze przywiązanie numeru do trasy. Trudno to porównywać.KZKGaPowicz pisze:W Krakowie taki system funkcjonuje i jakoś nie słyszałem, żeby ktoś miał o to pretensje.
Ogłoszenia i napisy często są bez sensu i wprowadzają w błąd, więc nie ma się co dziwić, że nikt im nie ufa.Ponadto pasażerowie powinni czytać ogłoszenia na rozkładach jazdy i napisy na tablicach autobusów lub tramwajów, bo później nic nie wiedzą, patrz przykład kursowanie wg rozkładów sobotnich w dni robocze.
Inny odrębny numer dla linii zastępczej czy tymczasowej ma sens wtedy gdy obsługuje ona jakąś relację zwykle nie funkcjonującą, różniącą się od innych i funkcjonującą równolegle do stałych linii. Nie ma sensu zmiana numeru tylko z powodu tymczasowego skrócenia relacji. Idąc tym tropem należałoby zmienić numery np. linii 6, 11 i 19, bo mają zmienioną trasę. O 16 nie wspominając. I byłoby 46, 41 (:P) i 49, a może i 56? Uprzedzając, wprowadzona przy przebudowie Ronda zmiana numeru 41 na 31 była właściwie przypadkiem - była idea żeby na stałe to zmienić, ale się rozmyślono i po zakończeniu przebudowy wrócił stary numer.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Dziś rozpoczęło się korytowanie pod nowe torowisko na ul. Zabrzańskiej, o dziwo od Rudy Południowej, a prace miały iść od Chebzia
Edycja, dnia 26.04.2013:
Wykorytowany został już prawie odcinek "Ruda Południowa /Tech./" - "Ruda Urząd Skarbowy". Na Rudzie Południowej leżało kilka nowych szyn w kolorze szarym oraz płyty bodajże żelbetowe.
Edycja, dnia 29.04.2013:
Odcinek "Ruda Południowa /Tech./" - "Ruda Urząd Skarbowy" został już wykorytowany z wyłączeniem mijanki. Za mijanką w kierunku Chebzia wykorytowano ok. 1/3 odległości do następnego przystanku "Chebzie Styczyńskiego" w kierunku Chebzia.
Ciekawi mnie czy po modernizacji mijanki na Rudzie Południowej wezmą się za dalszą część torowiska ul. Zabrzańskiej, czy też najpierw zmodernizują przejazdy na rondzie i torowisko w jezdni na ul. Dworcowej w Chebziu, bo jeśli nie, to linia 18 nie powróci tak szybko?
Edycja, dnia 26.04.2013:
Wykorytowany został już prawie odcinek "Ruda Południowa /Tech./" - "Ruda Urząd Skarbowy". Na Rudzie Południowej leżało kilka nowych szyn w kolorze szarym oraz płyty bodajże żelbetowe.
Edycja, dnia 29.04.2013:
Odcinek "Ruda Południowa /Tech./" - "Ruda Urząd Skarbowy" został już wykorytowany z wyłączeniem mijanki. Za mijanką w kierunku Chebzia wykorytowano ok. 1/3 odległości do następnego przystanku "Chebzie Styczyńskiego" w kierunku Chebzia.
Ciekawi mnie czy po modernizacji mijanki na Rudzie Południowej wezmą się za dalszą część torowiska ul. Zabrzańskiej, czy też najpierw zmodernizują przejazdy na rondzie i torowisko w jezdni na ul. Dworcowej w Chebziu, bo jeśli nie, to linia 18 nie powróci tak szybko?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Wyremontowano tą pancerną wiatę na przystanku Urząd Skarbowy. Uzupełniono blachę trapezową i wczoraj była pomalowana podkładem. Dzisiaj rano otrzymała piękny zielony kolor. Dzisiaj właśnie korytują tą mijankę. Odnośnie korytowania wydaje się trochę płytkie. Pamiętam remont Ruda Południowa - Ruda Poczta, tam to było prawdziwe korytowanie.
Projektant, wykonawca i nadzór inwestorski na prawdę wiedzą co robią... Korytowanie jest takie jak powinno być.misza pisze:Wyremontowano tą pancerną wiatę na przystanku Urząd Skarbowy. Uzupełniono blachę trapezową i wczoraj była pomalowana podkładem. Dzisiaj rano otrzymała piękny zielony kolor. Dzisiaj właśnie korytują tą mijankę. Odnośnie korytowania wydaje się trochę płytkie. Pamiętam remont Ruda Południowa - Ruda Poczta, tam to było prawdziwe korytowanie.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Po ostatnich doniesieniach o estakadzie w Pszczynie, stwierdzenie "wiedzą co robią" nie jest pewnikiemIwo pisze: Projektant, wykonawca i nadzór inwestorski na prawdę wiedzą co robią... Korytowanie jest takie jak powinno być.
Po dzisiejszych porannych burzach miejscami w korytach stoi woda.
Na Rudzie Południowej rozładowano kilka płyt węgierskich - czy to tylko pod przejazdy, czy będzie tak cały odcinek zrobiony?
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Czy dobrze zrozumiałem, że będą montować używane, a nie nowe szyny? Mam nadzieję, że nie.memphis pisze:Węgierska? Wg dokumentacji mają być normalne szyny używane, więc nie może być węgierska. A płyty prefabrykowane mają być w tunelikach.misza pisze:Na Rudzie Południowej rozładowano kilka płyt węgierskich - czy to tylko pod przejazdy, czy będzie tak cały odcinek zrobiony?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Jemu pewnie chodzi o jakąś inną płyte prefabrykowaną, np. edilon.memphis pisze:Węgierska? Wg dokumentacji mają być normalne szyny używane, więc nie może być węgierska. A płyty prefabrykowane mają być w tunelikach.misza pisze:Na Rudzie Południowej rozładowano kilka płyt węgierskich - czy to tylko pod przejazdy, czy będzie tak cały odcinek zrobiony?
KZKGOP 1779
Oczywiście płyta prefabrykowana. Nie wiem skąd mi się ta węgierska przyplątała. Przepraszam za zamieszanie.adam86 pisze:Jemu pewnie chodzi o jakąś inną płyte prefabrykowaną, np. edilon.memphis pisze:Węgierska? Wg dokumentacji mają być normalne szyny używane, więc nie może być węgierska. A płyty prefabrykowane mają być w tunelikach.misza pisze:Na Rudzie Południowej rozładowano kilka płyt węgierskich - czy to tylko pod przejazdy, czy będzie tak cały odcinek zrobiony?
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
To dobrze. A stąd, że Twoją poprzednią wypowiedź odebrałem dwuznacznie.memphis pisze:Oczywiście, że nowe. Skąd taki absurdalny pomysł, że stare?KZKGaPowicz pisze:Czy dobrze zrozumiałem, że będą montować używane, a nie nowe szyny? Mam nadzieję, że nie.
Edycja, dnia 8.05.2013:
Przy przystanku "Ruda Urząd Skarbowy" usypano małą górkę tłucznia, a poza tym rozpoczęto betonowanie fundamentów pod nowe słupy trakcyjne.
Edycja, dnia 9.05.2013:
Zapomniałem jeszcze napisać, że zauważyłem na rondzie w Chebziu, iż została wybrana ziemia, która była pomiędzy szynami. W Wiadomościach Rudzkich napisano, że remont przejazdów na ul. Dworcowej i Niedurnego odbędzie się w pierwszej kolejności i potrwa od połowy maja do połowy sierpnia.
Edycja, dnia 28.05.2013:
Do fanów tunelików na Chebziu. Jeden z nich został wyburzony, a pozostał tylko ten z przejazdem kolejowym. Trwa uzbrajanie terenu.
Edycja, dnia 6.06.2013:
Wczoraj pomiędzy przystankami "Ruda Urząd Skarbowy" a "Chebzie Styczyńskiego" kilka słupów trakcyjnych bez wieszaków w kolorze o odcieniu jasnej szarości było już posadowionych w fundamentach, a kilka leżało na ziemi.
Edycja, dnia 14.06.2013:
W połowie odcinka między mijanką "Ruda Południowa /Tech./" a mostem Trasy N-S do okolic starego centrum dystrybucji sieci sklepów "Biedronka" ułożono podkłady i szyny. Same podkłady są już ułożone troszeczkę dalej, a kolejne są przygotowane do ułożenia.
Edycja, dnia 16.06.2013:
Dziś było już 2 razy tyle torów, co w piątek. Trwa remont tunelika z linią kolejową.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Zdjęcia z kolejnego raportu. Ciekawi mnie czy po wymianie mijanki na Rudzie Południowej linia 18 zostanie odwieszona, czy trzeba będzie poczekać aż do maja przyszłego roku? Myślę, że po pierwszym etapie prac powinna wrócić. A Wy jak uważacie?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
A cóż to zmieni, skoro dalej do Chebzia nie będzie jeszcze toru...? Prędzej zakończą się prace na Osiedlu Pod Brzozami i wtedy może uruchomią linię 18 w relacji Bytom Plac Sikorskiego - Ruda Południowa, jeżeli będzie czym - bo przecież tabor dwukierunkowy nadal będzie wymagany.KZKGaPowicz pisze:Ciekawi mnie czy po wymianie mijanki na Rudzie Południowej linia 18 zostanie odwieszona
2013-06-15 :: Remont przejazdu przy Osiedlu Pod Brzozami
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Prace na wydzielonym torowisku mają się zakończyć do połowy września.Penny pisze:A cóż to zmieni, skoro dalej do Chebzia nie będzie jeszcze toru...? Prędzej zakończą się prace na Osiedlu Pod Brzozami i wtedy może uruchomią linię 18 w relacji Bytom Plac Sikorskiego - Ruda Południowa, jeżeli będzie czym - bo przecież tabor dwukierunkowy nadal będzie wymagany.KZKGaPowicz pisze:Ciekawi mnie czy po wymianie mijanki na Rudzie Południowej linia 18 zostanie odwieszona
Edycja, dnia 12.07.2013:
Większość nowych słupów trakcyjnych wzdłuż ul. Zabrzańskiej została posadowiona w fundamentach. W tej chwili są jeszcze stabilizowane kołkami drewnianymi. Przy przystanku "Ruda Urząd Skarbowy" nie ma tej wiaty z blachy, która niedawno była uzupełniona i odmalowana. Są również przygotowane podkłady pod nowe szyny i części rozjazdów, które już leżą obok. Nowe szyny są w kolorze ciemnoszarym, a rozjazdy w kolorze bordowym.
Edycja, dnia 19.07.2013:
Ułożono już bardzo dużo torów między przystnkami "Ruda Południowa /Tech./" a "Ruda Urząd Skarbowy". Jeden ze słupów trakcyjnych pomiędzy przystankami "Ruda Urząd Skarbowy" a "Chebzie Styczyńskiego" przekrzywił się po rozstabilizowaniu, niestety dzisiaj nie zauważyłem czy został wyprostowany.
Na samym przystanku "Ruda Urząd Skarbowy" montowane dziś były zwrotnice rozjazdowe.
Jeszcze przedwczoraj były ułożone same drewniane podkłady.
PS. Na Rudzie Południowej budowana jest nowa sygnalizacja świetlna, która będzie czuwać nad bezpieczeństwem ruchu drogowego przy wyjeździe na ul. Zabrzańską z nowego centrum handlowego na rogu ul. 1-go Maja i Zabrzańskiej. Zatem tramwaje postoją sobie jeszcze dłużej niż dotychczas. Ciekawe czy zrobią przystanek obok tego CH?
Edycja, dnia 26.07.2013:
Ułożono już bardzo dużo torowiska od Rudy Południowej, jeszcze kilkaset metrów i dotrze na mijankę "Ruda Urząd Skarbowy", gdzie zwrotnicę od strony Rudy zespawano już z torem w kierunku Bytomia / Zabrza.
Z kolei na przejazdach w kierunku Goduli i DTŚ (k. Gliwice) na rondzie UE trwa uzbrajanie płyty betonowej.
Edycja, dnia 2.08.2013:
Torowisko zostało już ułożone prawie do rozjazdu (od strony Rudy Płd.) przy US w Rudzie. Od jutra linia 10 zostanie skrócona do Rudy Południowej. Myślałem, że wydłużą ją do Biskupic, no cóż - trudno. W związku z tym możemy spodziewać się wymiany mijanki na "Rudzie Południowej /Tech./". Ten łuk "18" też mogliby wymienić, zauważyłem ostatnio tam jakieś zarysowania na płytach, więc coś się tam musiało wykoleić.
Zakończono już remont przejazdu w stronę Goduli, obecnie rozebrany jest przejazd w kierunku Lipin i Piaśnik. Remont powinien zakończyć się do ok. 3 tygodni.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Naprawdę tak myślałeś? Dobrze, że nawet KZK GOP nie ma takich głupich pomysłów. Prawie 2km wieźć powietrze tylko po to by zawrócić na pętli... (abstrahując od tego, że wcześniej i tak trzeba zmienić kierunek jazdy)KZKGaPowicz pisze:Od jutra linia 10 zostanie skrócona do Rudy Południowej. Myślałem, że wydłużą ją do Biskupic, no cóż - trudno.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Do Zaborza też praktycznie nikt nie jeździł z kilkoma wyjątkami.rafalurbino18 pisze:Naprawdę tak myślałeś? Dobrze, że nawet KZK GOP nie ma takich głupich pomysłów. Prawie 2km wieźć powietrze tylko po to by zawrócić na pętli... (abstrahując od tego, że wcześniej i tak trzeba zmienić kierunek jazdy)KZKGaPowicz pisze:Od jutra linia 10 zostanie skrócona do Rudy Południowej. Myślałem, że wydłużą ją do Biskupic, no cóż - trudno.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Tak właściwie to 10 od początku powinna kończyć na Rudzie Południowej.KZKGaPowicz pisze:Do Zaborza też praktycznie nikt nie jeździł z kilkoma wyjątkami.rafalurbino18 pisze:Naprawdę tak myślałeś? Dobrze, że nawet KZK GOP nie ma takich głupich pomysłów. Prawie 2km wieźć powietrze tylko po to by zawrócić na pętli... (abstrahując od tego, że wcześniej i tak trzeba zmienić kierunek jazdy)KZKGaPowicz pisze:Od jutra linia 10 zostanie skrócona do Rudy Południowej. Myślałem, że wydłużą ją do Biskupic, no cóż - trudno.
Tam kilkanaście razy były zaliczane te płyty. OIDP nawet zaliczyła je N-ka w czasie kiedy był poprzedni remont Dworcowej w Chebziu (jeździła do ul. Węglowej). Nawet kiedyś coś tak wypadło, że znalazło się przy sygnalizatorze obok Zajazdu Rudzkiego.KZKGaPowicz pisze:Ten łuk "18" też mogliby wymienić, zauważyłem ostatnio tam jakieś zarysowania na płytach, więc coś się tam musiało wykoleić.
Ten łuk jest spartaczony od samego początku. Jak mawiał Adaś Miałczyński "Bo przez dziesiątki lat jedni bezmyślni kretyni pod kierunkiem innych bezmyślnych kretynów umieszczają..." spawanie szyny na środku tego "łuku"
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Raczej nie. Remont dotyczy przejazdów linii nr 1 i 18 oraz 11 i 17. Na Wirku z kolei linii nr 9. Ciekawe, kiedy zaczną wymieniać torowisko na mijance "Ruda Południowa /Tech./"? W każdym bądź razie w środę zdemontowano sieć trakcyjną na torze w kierunku Zabrza.Sebastian22 pisze:A czy na Chebziu bedzie tez remont szyn w jezdni od strony wjazdu z DTŚ? Nigdzie nie ma info o tym a tam tez sa powykrzywiane plyty.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Wreszcie wyrwano torowisko na mijance "Ruda Południowa /Tech./". O dziwo dziś pracownicy pracowali, a wcześniej to nawet w sobotę nikogo nie widziałem. Chyba termin ich goni.
Edycja, dnia 19.08.2013:
Dziś rozebrano część torowiska linii 1.
Edycja, dnia 19.08.2013:
Dziś rozebrano część torowiska linii 1.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Będą wyremontowane. Teraz pytanie czy równolegle z ul. Dworcową czy później?888 pisze:Odnośnie remontu przejazdów to myślałem że wymienią te po stronie wjazdu pod wiadukt na Chebziu. Wskazuje na to nawet jedno ze zdjęć na stronce TŚSA w zakładce remont unijny.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Widać że na Rudzie Śląskiej praca wre, dobrze że mają czas do maja 2014r.
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 159&type=1
źródło fotek
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 159&type=1
źródło fotek
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
Przecież tam jest sygnalizacja ręczna i ten stan nie ulegnie zmianie po remoncie.kolejorz. pisze:Mam pytanie.
Czy na odcinku wzdłuż Zabrzańskiej będzie zamontowany system sygnalizacji międzymijankowej (przekaźnikowej) lub w ogóle jakikolwiek system sygnalizacji pozwalający poruszać się po jednym torze?
Dlaczego archaiczna? Doskonale się sprawdza, szczególnie tam gdzie jest duży ruch pociągów następnych. Nie ma możliwości zastąpienia sygnalizacji ręcznej czymś innym równie funkcjonalnym. Ręczna ma właściwie tylko jedną wadę - że trzeba wychodzić do skrzynki. Cała reszta to zalety - prosta w budowie, bezpieczna (bo zgaszony sygnał oznacza zakaz wjazdu, wszystko jedno z jakiego powodu się nie świeci), funkcjonalna (umożliwia ruch pociągów następnych, wiele wlotów, obsługę z jednego miejsca mimo różnych kierunków jazdy, itd.)kolejorz. pisze:dlatego teraz odpowiedź że zostanie tam archaiczna ręczna sygnalizacyjna bardzo mnie dziwi.
Szukałem w SIWZ i nic nie znalazłem, było o sygnalizacjach ale nic o tym jak ma to wyglądać na mijankach. Może TŚ będą same to robić.
Może i się dobrze sprawdza ale archaiczna jest właśnie przez to że "system żarówek" nie jest jakimś szczytem technologicznym. Przy sygnalizacji przekaźnikowej motorniczy nie musi przynajmniej wychodzić z tramwaju, a każde takie wychodzenie motorniczego czy to po zapalenie sygnału czy zmiany kierunku zwrotnicy to nie świadczy dobrze o "innowacji" jeżeli tak to można ująć Po za tym w wielu miejscach taka sygnalizacja międzymijankowa funkcjonuje na sieci TŚ i widocznie musi to jakoś w miarę dobrze funkcjonować więc pomyślałem że i tu by się nadało ją zamontować.
Może i się dobrze sprawdza ale archaiczna jest właśnie przez to że "system żarówek" nie jest jakimś szczytem technologicznym. Przy sygnalizacji przekaźnikowej motorniczy nie musi przynajmniej wychodzić z tramwaju, a każde takie wychodzenie motorniczego czy to po zapalenie sygnału czy zmiany kierunku zwrotnicy to nie świadczy dobrze o "innowacji" jeżeli tak to można ująć Po za tym w wielu miejscach taka sygnalizacja międzymijankowa funkcjonuje na sieci TŚ i widocznie musi to jakoś w miarę dobrze funkcjonować więc pomyślałem że i tu by się nadało ją zamontować.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości