Remont ul. Armii Krajowej w Chorzowie

O bieżących inwestycjach w "żelazne drogi".
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

Remont ul. Armii Krajowej w Chorzowie

#1 Post autor: Penny » 24 sie 2012, 04:49

mojchorzow.pl, 2012-08-20 pisze:Remont torowiska ma wystartować w tym roku

Przejeżdżając przez ul. Armii Krajowej w Chorzowie trudno nie zauważyć, że droga pozostawia wiele do życzenia. (...) Ze względu na trwający remont torowiska na katowickim rynku, harmonogram prac ulega zmianie i jest jeszcze dopinany na „ostatni guzik”. (...) Jak zapowiada spółka Tramwaje Śląskie, remont rozpocznie się jeszcze w tym roku i potrwa około roku. (...) Nowy odcinek torowiska zostanie osadzony na płytach żelbetowych z elementami wibroakustycznymi. (...) Ze względu na to, że Tramwaje Śląskie są jeszcze przed przetargiem, nie chcą zdradzić kosztu inwestycji. Z nieoficjalnych źródeł jednak wynika, że będzie to około 30 milionów złotych.
źródło

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#2 Post autor: 888 » 24 sie 2012, 09:29

No łaski nie robią. Jak nie wystartują z tym remontem szybko to będa musieli w końcu zawiesić tam ruch.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da


Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#4 Post autor: Penny » 02 lip 2013, 22:41

Od soboty (2013.06.29) przestał funkcjonować przystanek Chorzów Batory Zajezdnia w kier. Chorzowa/Świętochłowic, który mieścił się w miejscu przystanku "tylko do wysiadania". Przystanek jest przeniesiony za mijankę, tj. tuż przy skrzyżowaniu z ul. Jasińskiego. Przystanek w kierunku Katowic pozostał bez zmian.

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#5 Post autor: pycio1400 » 03 lip 2013, 20:44

CVzyli jadąc od Katowic na zajezdnie, to gdzie musze wysiąść?
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#6 Post autor: Penny » 03 lip 2013, 23:12

pycio1400 pisze:Czyli jadąc od Katowic na zajezdnie, to gdzie musze wysiąść?
Na najlepiej na tym przeniesionym przystanku, który obrazując, mieści się obecnie w połowie drogi pomiędzy dawnym przystankiem przy zajezdni i przystankiem Chorzów Batory Piekarska. Google Maps
Załączniki
13070601.jpg

adas
Posty: 32
Rejestracja: 08 cze 2010, 12:05
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

#7 Post autor: adas » 09 lip 2013, 12:37

Na odcinku od starego wiaduktu kolejowego pomiędzy Chorzowem a Świętochłowicami rozłożono dziś (albo i wcześniej) płyty betonowe. Leżą do skrzyżowania z ul. Dąbrowskiego.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#8 Post autor: Penny » 20 lip 2013, 17:43

Od kilku dni układane są płyty Edilonu. Na razie leży około 50 metrów płyt.

EDIT: W dniu 2013.08.17 zalano elastyczną masą szyny w płytach. Tor na odcinku od skrzyżowania ulic Armii Krajowej i Wysockiego do zwrotnicy zjazdowej do zajezdni Batory jest już całkowicie gotowy! Pozostały odcinek ma być dokończony do 6 września 2013 r. (wg. informacji uzyskanej od pracowników)

EDIT: W dniach 27-29 września ruch tramwajowy w Chorzowie Batorym będzie wyłączony. Od 30 września tramwaje pojadą nowym torem.

EDIT: Od 12 listopada przystanek Chorzów Batory Zajezdnia w kier. Chorzowa jest na swoim starym miejscu.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#9 Post autor: KZKGaPowicz » 15 lis 2013, 12:39

Penny pisze:W dniu 2013.08.17 zalano elastyczną masą szyny w płytach. Tor na odcinku od skrzyżowania ulic Armii Krajowej i Wysockiego do zwrotnicy zjazdowej do zajezdni Batory jest już całkowicie gotowy! Pozostały odcinek ma być dokończony do 6 września 2013 r. (wg. informacji uzyskanej od pracowników)
Chyba 2014 r. ;)
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#10 Post autor: Penny » 15 lis 2013, 14:31

KZKGaPowicz pisze:
Penny pisze:W dniu 2013.08.17 zalano elastyczną masą szyny w płytach. Tor na odcinku od skrzyżowania ulic Armii Krajowej i Wysockiego do zwrotnicy zjazdowej do zajezdni Batory jest już całkowicie gotowy! Pozostały odcinek ma być dokończony do 6 września 2013 r. (wg. informacji uzyskanej od pracowników)
Chyba 2014 r. ;)
Niedoprecyzowałem. Chodziło mi o pozostałą część prowadzonych prac toru północnego (po którym odbywa się już ruch) pomiędzy Wysockiego, a Jasińskiego. Jak się okazało, spóźnili się z oddaniem ;)

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#11 Post autor: elot360 » 16 lis 2013, 23:01

W ogóle do kiedy miały być zrobione wszystkie plany z UE?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#12 Post autor: Penny » 13 lut 2014, 22:28

Tak jak w dniu 9 lutego pisałem, że:
Natomiast odcinek toru, po którym jechało się pod prąd wyjeżdżając z zajezdni w kier. Chorzowa/Bytomia w ogóle nie istnieje. Nie ma jeszcze płyt oraz wylanych ław pod zwrotnice.
(...) tak w dniu dzisiejszym jest już wszystko wylane, płyty położone, szyny w 80% przygotowane, zwrotnice przyspawane. Jeżeli tempo prac zostanie utrzymane, to do zajezdni Batory będzie dało się zjechać z obu kierunków już za tydzień!

EDIT 2014-02-15: W dniu dzisiejszym brakuje tylko prostej toru południowego pomiędzy łukami. Reszta jest już przyłączona. Od strony Katowic w najbliższym czasie będzie już można zlikwidować mijankę. Kursy nocne linii 7 będą też mogły być wykonywane do Batorego.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#13 Post autor: hanys76 » 23 lut 2014, 17:15

Na Armii Krajowej trwają przygotowania do remontu kolejnego odcinka torowiska.
www.tram-silesia.pl pisze:Wykonawca zadania tramwajowego zakończył już budowę nowych torowisk na dwóch odcinkach: od granicy Chorzowa i Świętochłowic do ul. BOWiD oraz od ul. Jasińskiego do ul. Gałeczki. Oba odcinki są już gotowe i od poniedziałku tramwaje będą korzystać z dwóch nowych torów.

Aby tak się stało, Wykonawca zlikwiduje rozjazdy technologiczne w rejonie granicy ze Świętochłowicami, ul. BOWiD i ul. Gałeczki. Rozjazd usytuowany na wysokości ul. Jasińskiego zostanie przełożony w drugą stronę, a nowy rozjazd zabudowany zostanie w rejonie ul. Wita Stwosza, dzięki czemu od poniedziałku na tym odcinku prowadzony będzie ruch tramwajów po jednym torze. – Takie rozwiązanie jest konieczne, by wykonawca działający na zlecenie Urzędu Miasta mógł przystąpić do przebudowy kanalizacji w tym miejscu. Są to skomplikowane prace na sporych głębokościach, które ze względów bezpieczeństwa wymagają zawieszenia ruchu tramwajów na torze przylegającym do wykopów – wyjaśnia rzecznik Tramwajów Śląskich S.A. Andrzej Zowada.
Źródło: http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... -krajowej/
Ostatnio zmieniony 23 lut 2014, 17:47 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#14 Post autor: Penny » 24 lut 2014, 16:55

Zdemontowano już część torowiska na przeciwko wiaduktu ul. Piłkarskiej. Obecny jednotor jest zabezpieczony sygnalizacją ręczną, tak jak w poprzednim przypadku.

Otrzymałem informację od pracowników budowy, że mają czas do 14 marca, aby oddać odcinek Gazownia - Batory Dworzec do dwutorowego ruchu tramwajowego.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#15 Post autor: adam86 » 25 lut 2014, 21:10

Penny pisze:Zdemontowano już część torowiska na przeciwko wiaduktu ul. Piłkarskiej. Obecny jednotor jest zabezpieczony sygnalizacją ręczną, tak jak w poprzednim przypadku.
Jakiej? Piłkarska to w Bytomiu.
Otrzymałem informację od pracowników budowy, że mają czas do 14 marca, aby oddać odcinek Gazownia - Batory Dworzec do dwutorowego ruchu tramwajowego.
Ale zaraz, przecież w weekend oba tory podłączano.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#16 Post autor: Penny » 25 lut 2014, 23:17

adam86 pisze:
Penny pisze:Zdemontowano już część torowiska na przeciwko wiaduktu ul. Piłkarskiej. Obecny jednotor jest zabezpieczony sygnalizacją ręczną, tak jak w poprzednim przypadku.
Jakiej? Piłkarska to w Bytomiu.
Sorry. Pisane z komórki. T9 zawiodło. Oczywiście chodzi o Piekarską.
Otrzymałem informację od pracowników budowy, że mają czas do 14 marca, aby oddać odcinek Gazownia - Batory Dworzec do dwutorowego ruchu tramwajowego.
Ale zaraz, przecież w weekend oba tory podłączano.
Nie miałem okazji zaobserwować. Wygląda zatem na to, że oddali przed czasem lub po prostu spławili ciekawskiego ;-)

EDIT 2014-03-12: Położono wczoraj pierwsze dwie płyty Edilon od strony dworca PKP.

EDIT 2014-05-02: Pozostało jeszcze zespawać nowy tor w dwóch miejscach i zalać - tym samym cały wyłączony tor na odcinku Batory Dworzec - Jasińskiego będzie już gotowy.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#17 Post autor: hanys76 » 06 maja 2014, 20:59

Od poniedziałku ruszają z remontem torowiska na skrzyżowaniu, Armii Krajowej/BOWID w Chorzowie . Linia 40 zostanie skrócona od Katowic do zajezdni w Batorym, linia 7 pojedzie bez zmian.
LINK

Seba77
Posty: 11312
Rejestracja: 25 sie 2012, 10:14
Lokalizacja: Pszczyna

#18 Post autor: Seba77 » 07 maja 2014, 15:53

09/10 – 11/12.05.2014 r. prace torowe w Chorzowie

W związku z pracami torowymi na ul. Armii Krajowej w Chorzowie Batorym od godz. 05:40 w nocy z dnia 09/10.05.2014 r. do godz. 04:00 w nocy z dnia 11/12.05.2014 r. nastąpi zmiana organizacji ruchu tramwajowego.

Linia nr 7 - kursować będzie na trasie: Łagiewniki Targowisko – Chorzów Ratusz oraz Zawodzie Pętla – Chorzów Batory zajezdnia

Linia nr 40 - kursować będzie na trasie: Zawodzie zajezdnia – Chorzów Batory zajezdnia

Na trasie Chorzów Ratusz – Chorzów Batory zajezdnia i Świętochłowice Gazownia – Chorzów Batory zajezdnia uruchomiona zostanie komunikacja zastępcza kursująca zgodnie z tramwajowymi rozkładami jazdy.

Przystanki linii T- 40 w kierunku Chorzowa:

Chorzów Batory Zajezdnia (tramwajowy) – Chorzów BOWiD DTŚ (przejazd ul. Armii Krajowej, Gałeczki i DTŚ) – Chorzów Dom Działkowca (stanowisko tymczasowe na ul. Hajduckiej) – Chorzów Cmentarna (stanowisko tramwajowe) – Chorzów Kościół św. Jadwigi – Chorzów Sobieskiego – Chorzów Rynek (przystanek autobusowy na ul. Katowickiej)

Przystanki linii T- 40 w kierunku Katowic:

Chorzów Ratusz (stanowisko tymczasowe pod estakadą na ul. Faski) – Chorzów Sobieskiego (tramwajowy) – Chorzów Kościół św. Jadwigi (tramwajowy) – Chorzów Cmentarna (stanowisko tramwajowe) – Chorzów Dom Działkowca (stanowisko tramwajowe) – Chorzów Racławicka (stanowisko tymczasowe) – Chorzów Batory Dworzec PKP (stanowisko tramwajowe) – Chorzów Batory Piekarska (tramwajowy) – Chorzów Batory Zajezdnia

Przystanki linii T- 7 w kierunku Świętochłowic:

Chorzów Batory Zajezdnia (tramwajowy) – Chorzów BOWiD DTŚ (przejazd ul. Armii Krajowej, Gałeczki i DTŚ) – Świętochłowice Gazownia (tramwajowy; przejazd wzdłuż DTŚ i ul. Bałtycką)

Przystanki linii T- 7 w kierunku Chorzowa:

Świętochłowice Gazownia (tymczasowy w rejonie przystanku tramwajowego) – Chorzów Batory Dworzec PKP (stanowisko tramwajowe) – Chorzów Batory Piekarska (tramwajowy) – Chorzów Batory Zajezdnia (tramwajowy)

Uwaga:

Ze względu na obowiązującą organizację ruchu drogowego w ciągu ul. Armii Krajowej przystanki: Chorzów Batory zajezdnia, Chorzów Batory Piekarska i Chorzów Batory Dworzec PKP dla kier. Świętochłowice i Chorzów Ratusz będą obsługiwane przez komunikację zastępczą na przystankach dla kier. Chorzów Batory zajezdnia (drogą okrężną).

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#19 Post autor: Penny » 13 cze 2014, 07:44

Na skrzyżowaniu przy dworcu zamontowano już krzyżownice. Na odcinku Wyspiańskiego - Wita Stwosza przy nowym torze leży już nowy asfalt, więc:
- można już przesunąć tymczasowy przystanek Chorzów Batory Piekarska w tradycyjne miejsce
- przełożyć ruch samochodowy, aby rozpocząć prace remontowe drugiego toru

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#20 Post autor: elot360 » 02 lip 2014, 20:35

Chorzów – kolejny etap remontu torowiska na ul. Armii Krajowej w Chorzowie Batorym – dotyczy linii tramwajowych nr 7 i 30

Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że z powodu kolejnego etapu remontu torowiska tramwajowego na ul. Armii Krajowej w Chorzowie Batorym od 4 do 6 lipca 2014 roku (piątek – niedziela) zostanie zamknięte dla ruchu tramwajowego skrzyżowanie z al. Bojowników o Wolność i Demokrację.

Linia nr 7 będzie skrócona do zajezdni Chorzów Batory:
Zawodzie Pętla – Chorzów Batory Zajezdnia.
Nie będą obsługiwane przystanki na odcinku Chorzów Batory Piekarska – Biskupice Pętla.

Zostanie przywrócona linia nr 30 na zmienionej trasie:
Biskupice Pętla – … – Bytom Zamłynie – Bytom Łagiewnicka – Bytom Urząd Pracy – Łagiewniki Gojny n/ż – Łagiewniki Szyby Rycerskie n/ż – Łagiewniki Krzyżowa – Łagiewniki Fabryczna – Łagiewniki Targowisko – Chropaczów Osiedle Na Wzgórzu – Piaśniki Skrzyżowanie – Piaśniki Osiedle Skałka – Świętochłowice Polna – Świętochłowice Kościół – Świętochłowice Szpital – Świętochłowice Mijanka – Świętochłowice Gazownia – Chorzów Bałtycka – Chorzów Kościół św. Jadwigi – Chorzów Sobieskiego (tylko w kierunku Ratusza) – Chorzów Żeromskiego (tylko w kierunku Biskupic) – Chorzów Dworcowa (tylko w kierunku Biskupic) – Chorzów Ratusz.

Zostanie uruchomiona czasowa linia autobusowa T-7:
Trasa: Chorzów Batory Zajezdnia, Armii Krajowej, (Katowice) Gliwicka, (Chorzów) J. Gałeczki, Drogowa Trasa Średnicowa, Bałtycka, Wolności, Świętochłowice Gazownia.
Powrót: Świętochłowice Gazownia, Katowicka, (Chorzów) Armii Krajowej, Chorzów Batory Zajezdnia.
Przystanki: Chorzów Batory Zajezdnia, Chorzów DTŚ – BOWiD (stanowisko tymczasowe przed skrzyżowaniem z al. Bojowników o Wolność i Demokrację), Chorzów DTŚ – BOWiD (stanowisko za skrzyżowaniem z al. Bojowników o Wolność i Demokrację), Świętochłowice Gazownia.
Powrót: Świętochłowice Gazownia (stanowisko tymczasowe za skrzyżowaniem z ul. Wolności w Chorzowie), Chorzów Batory Dworzec PKP (stanowisko tramwajowe), Chorzów Batory Piekarska (stanowisko tramwajowe), Chorzów Batory Zajezdnia.

Rozkłady jazdy zostaną zmienione.
Źródło


(Nie jestem pewien czy to powinno trafić do "Drobne Remonty", ale skoro kolejny etap, więc wrzucam tu. Ewentualnie proszę przenieść.)

EDYCJA 14 SIERPNIA
Zauważyłem że w końcu jakoś na nowo ruszyły tam prace. Na odcinku (chyba) od Zajezdni Batory do skrzyżowania z trasą linii 40 są już ułożone płyty, a nad płytami na deseczkach ułożone torowisko. Jak się nie mylę, to nowe torowisko (to w kierunku Katowic) jest przed zmianą skrajów drogi dla samochodów.

EDYCJA 2014.09.20
Na odcinku od Zajezdni na Batorym do przystanku Batory Piekarska szyny w chyba 1/3 lub w 3/4 jest w torowisku. Reszta na drewnianych klockach stoi nad płytami. Na odcinku od Piekarskiej do skrzyżowania z ul. BOiWD (to w tą ulice skręca 20 prawda?) i kawałek dalej do mijanki dalej nie ma nic, prócz tam chyba małego kawałka płyt przy skrzyżowaniu z trasą 20.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#21 Post autor: Penny » 21 wrz 2014, 12:20

elot360 pisze:Na odcinku od Piekarskiej do skrzyżowania z ul. BOiWD (to w tą ulice skręca 20 prawda?) i kawałek dalej do mijanki dalej nie ma nic, prócz tam chyba małego kawałka płyt przy skrzyżowaniu z trasą 20.
Jest wymieniona kanalizacja, nowe podłoże i położyli już Edilona od skrzyżowania z BOWiD do skrzyżowania z Wita Stwosza. Tam cały czas trwają prace, tylko nie stricte związane z komunikacją tramwajową ;-)

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#22 Post autor: elot360 » 21 wrz 2014, 12:27

Penny pisze:
elot360 pisze:Na odcinku od Piekarskiej do skrzyżowania z ul. BOiWD (to w tą ulice skręca 20 prawda?) i kawałek dalej do mijanki dalej nie ma nic, prócz tam chyba małego kawałka płyt przy skrzyżowaniu z trasą 20.
Jest wymieniona kanalizacja, nowe podłoże i położyli już Edilona od skrzyżowania z BOWiD do skrzyżowania z Wita Stwosza. Tam cały czas trwają prace, tylko nie stricte związane z komunikacją tramwajową ;-)
Nie znam się deka na tym, ale chyba ważne że coś robią ;)
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#23 Post autor: Penny » 22 paź 2014, 20:38

Aktualnie trwają prace przy budowie wysepki przystankowej przy dworcu dla toru w kier. Katowic. Wracamy zatem do dawnych czasów, gdy właśnie w tym miejscu był taki wspólny przystanek dla tramwajów jadących od Świętochłowic i od centrum Chorzowa. :-)

EDIT: fotka z dawnych czasów
Załączniki
Batory 15.jpg

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#24 Post autor: 105N #338 » 26 paź 2014, 09:45

Ktoś wie, w którym roku przystanek podzielono na dwa i jaki był tego powód?
Na zdjęciu widać, że kostka na postoju taksówek, która przetrwała do dzisiaj, była już tam dawno temu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#25 Post autor: Penny » 26 paź 2014, 10:43

105N #338 pisze:Ktoś wie, w którym roku przystanek podzielono na dwa i jaki był tego powód?
Musiałbym poszukać, gdzie to znalazłem, ale pamiętam, jak czytałem o tej przebudowie w gazecie:
- poprawa bezpieczeństwa skrzyżowania;
- integracja z przystankami autobusowymi;
- potencjalna oszczędność czasu przejazdu wynikająca z umieszczenia przystanków przed skrzyżowaniem, a nie za.

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#26 Post autor: 105N #338 » 26 paź 2014, 11:07

Penny pisze:
105N #338 pisze:Ktoś wie, w którym roku przystanek podzielono na dwa i jaki był tego powód?
Musiałbym poszukać, gdzie to znalazłem, ale pamiętam, jak czytałem o tej przebudowie w gazecie:
- poprawa bezpieczeństwa skrzyżowania;
- integracja z przystankami autobusowymi;
- potencjalna oszczędność czasu przejazdu wynikająca z umieszczenia przystanków przed skrzyżowaniem, a nie za.
Tak właśnie myślałem, że głównym powodem było skrzyżowanie, a pomysłu z wysepką nie zastosowano z powodu braku pieniędzy.
Penny, nie orientujesz się może jeszcze, który to mógł być rok?
Obrazek

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#27 Post autor: Penny » 26 paź 2014, 16:08

105N #338 pisze:Penny, nie orientujesz się może jeszcze, który to mógł być rok?
Poszukam dzisiaj. Jak tylko znajdę, to zmienię treść tego posta na coś konkretnego dla Ciebie. ;-)

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#28 Post autor: elot360 » 24 lis 2014, 17:10

Na Forum Polskich Wieżowców natknąłem się na fotki z remontu (Patrz posty #15861-15863). Wygląda na to, że praktycznie roboty zakończone.

Swoją drogą bardzo się zdziwiłem, że jednotor, prócz wydłużenia w stronę Katowic, wydłużył się także znacznie do samego Chorzowa.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#29 Post autor: Penny » 24 lis 2014, 17:15

elot360 pisze:Swoją drogą bardzo się zdziwiłem, że jednotor, prócz wydłużenia w stronę Katowic, wydłużył się także znacznie do samego Chorzowa.
W Chorzowie Batorym nie ma już jednotoru. Natomiast długość jednotorów pomiędzy granicą Chorzowa i Katowic a przystankiem Załęże Wiśniowa jest identyczna. Lokalizację zmieniła jedynie mijanka pośrednia.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#30 Post autor: elot360 » 24 lis 2014, 17:17

Penny pisze:
elot360 pisze:Swoją drogą bardzo się zdziwiłem, że jednotor, prócz wydłużenia w stronę Katowic, wydłużył się także znacznie do samego Chorzowa.
W Chorzowie Batorym nie ma już jednotoru. Natomiast długość jednotorów pomiędzy granicą Chorzowa i Katowic a przystankiem Załęże Wiśniowa jest identyczna. Lokalizację zmieniła jedynie mijanka pośrednia.
Z tego, co pamiętam (tak, chodzi mi o mijankę w Załężu), to zaczynała się za przystankiem, a kończyła się na wysokości przystanku Załęże Szkoła (No może nieco wcześniej ;) )
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#31 Post autor: Penny » 24 lis 2014, 17:20

elot360 pisze:Z tego, co pamiętam (tak, chodzi mi o mijankę w Załężu), to zaczynała się za przystankiem, a kończyła się na wysokości przystanku Załęże Szkoła (No może nieco wcześniej ;) )
Początek mijanki na tym zdjęciu istnieje już od około miesiąca. A w miejscu, które Ty masz na myśli, jest krótki odcinek dwutorowy, który nazwałem mijanką pośrednią.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#32 Post autor: elot360 » 24 lis 2014, 17:23

Penny pisze:
elot360 pisze:Z tego, co pamiętam (tak, chodzi mi o mijankę w Załężu), to zaczynała się za przystankiem, a kończyła się na wysokości przystanku Załęże Szkoła (No może nieco wcześniej ;) )
Początek mijanki na tym zdjęciu istnieje już od około miesiąca. A w miejscu, które Ty masz na myśli, jest krótki odcinek dwutorowy, który nazwałem mijanką pośrednią.
]Nie zauważyłeś, że nie podałem dokładniejszej daty mojego pamiętania. :P Bo tak na wakacje, może trochę później, mi to siedzi we łbie. Do Katowic spraw nie mam, więc sugeruję się zdjęciami robionymi przez użytkowników, którzy jedynie co mają w kieszeni to aparat, telefon i 3 paczki dodatkowych baterii oraz 2 stacje dokujące na akumulatory. :D (Takie moje wyobrażenie). Stąd moje zdziwienie. :)
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#33 Post autor: Penny » 25 lis 2014, 07:02

elot360 pisze:Nie zauważyłeś, że nie podałem dokładniejszej daty mojego pamiętania. :P
Zauważyłem, dlatego Ci tą datę przybliżyłem.


EDIT: Niecałe trzy tygodnie (około 20 grudnia 2014) temu zamontowano sanki do automatycznej obsługi zwrotnic, aby ułatwić (przyspieszyć) zjazd do zajezdni. Powieszono też sygnalizatory. Jednak jeszcze to wszystko nie zostało uruchomione.

Awatar użytkownika
jdubowski
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2014, 21:08
Lokalizacja: Bytom

#34 Post autor: jdubowski » 24 paź 2015, 21:29

Na Armii Krajowej z tego co widać obecnie trwają prace przy nowej sieci trakcyjnej.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości