Wymiana torowiska na odcinku Nowa - Metalowców
Przy metalowców leżały już wczoraj jakieś elementy zwrotnicy.
Sygnalizacja z drugiej strony jest przy przystanku Chorzów Nowa. I tam jest ciekawie bo przy przystanku jest pierwsze "jedno" światło. A potem 50 metrów dalej jest kolejne (tj. 3 światła). Nie wiem czy nie dlatego, że tam troszkę krzaczorów i może one zasłaniają.
Sygnalizacja z drugiej strony jest przy przystanku Chorzów Nowa. I tam jest ciekawie bo przy przystanku jest pierwsze "jedno" światło. A potem 50 metrów dalej jest kolejne (tj. 3 światła). Nie wiem czy nie dlatego, że tam troszkę krzaczorów i może one zasłaniają.
To jest tzw. lampa podciągnięta - reguluje pierwszeństwo wjazdu na odcinek jednotorowy. A później przed wjazdem jest już właściwy sygnalizator dwukomorowy (nie trzy - ten jest po drugiej stronie odcinka, tam gdzie nie ma lampy podciągniętej).adas pisze:I tam jest ciekawie bo przy przystanku jest pierwsze "jedno" światło. A potem 50 metrów dalej jest kolejne (tj. 3 światła). Nie wiem czy nie dlatego, że tam troszkę krzaczorów i może one zasłaniają.
Bez sensu te zjazdy trasą 9, szybciej jest tak jak 11 do Chebzia i potem dopiero po trasie 9.Komunikacyjny Związek Komunalny informuje, że w związku z przygotowaniem do remontu torowiska między przystankami Chorzów Metalowców i Chorzów Nowa od godz. 19:00 dnia 24 sierpnia (piątek) do godz. 04:20 dnia 25 sierpnia 2012 roku (sobota) odcinek Chorzów Metalowców – Łagiewniki Zajezdnia będzie wyłączony z ruchu.
Linia tramwajowa nr 6 będzie kursowała na dwóch niezależnych odcinkach:
Bytom Politechnika Śląska – Łagiewniki Zajezdnia
Chorzów Metalowców – Katowice Plac Wolności
Linia tramwajowa nr 19 będzie kursowała na dwóch niezależnych odcinkach:
Stroszek Zajezdnia – Łagiewniki Zajezdnia
Chorzów Metalowców – Katowice Plac Wolności
Kurs o 01:10 z Katowic Placu Wolności będzie wykonany do przystanku Chorzów Metalowców, a następnie pojedzie do Chorzowa Ratusza i dalej po trasie linii nr 9 przez Świętochłowice, Rudę Śląską do Bytomia Placu Sikorskiego i po stałej trasie do Stroszka Zajezdni.
Kursy zjazdowe linii nr 7 o 19:57, 20:27, 22:57 i 23:22 z Siemianowic Placu Skargi oraz o 19:39, 20:09 i 23:16 z Łagiewnik Targowiska zostaną od przystanku Chorzów Metalowców skierowane do Chorzowa Ratusza, następnie po trasie linii nr 9 do Bytomia Placu Sikorskiego i dalej po stałej trasie do Stroszka Zajezdni.
Kursy zjazdowe linii nr 9 o 19:48, 20:43 i 00:08 z Chorzowa Ratusza zostaną skierowane po podstawowej trasie linii nr 9 przez Rudę Śląską.
Trasa autobusów komunikacji zastępczej w kierunku Chorzowa:
Łagiewniki Media-Markt – Łagiewniki Zajezdnia – Chorzów Polna – Chorzów Nowa – Chorzów Targowisko – Chorzów Rynek
Trasa autobusów komunikacji zastępczej w kierunku Łagiewnik:
Chorzów Metalowców – Chorzów Nowa – Chorzów Polna – Łagiewniki Zajezdnia – Łagiewniki Media-Markt
Lokalizacja przystanków:
Łagiewniki Media-Markt – w obu kierunkach na przystanku autobusowym w kierunku Bytomia
Łagiewniki Zajezdnia, Chorzów Polna – w rejonie przystanków tramwajowych
Chorzów Nowa – w kierunku Rynku przy ul. Nowej, między ul. Katowicką a przejazdem tramwajowym; w kierunku Łagiewnik przy ul. Kruszcowej na wysokości przystanku tramwajowego
Chorzów Targowisko – na przystanku tramwajowym w kierunku Rudy Śląskiej
Chorzów Rynek – na przystanku tramwajowym w kierunku Katowic
Chorzów Metalowców – na przystanku autobusowym
Aby motorniczy z zajezdni Bytom mógł jechać linią 11, musi mieć zapoznanie trasy. Być może dlatego zdecydowano się, aby zjechali linią 9. Szczególnie, że nie trzeba będzie dwa razy przez Paweł śmigaćhanys76 pisze:Bez sensu te zjazdy trasą 9, szybciej jest tak jak 11 do Chebzia i potem dopiero po trasie 9.
Widze że wielu ten remont zaskoczył. Myśle że jak połączymy to z planowanymi remontami z dofinansowań to wreszcie doczekamy się jednej trasy w GOPie w przyzwoitym stanie. Zastanawia mnie jednak że w tych planach jest pominięty odcinek AKS-Stadion Śląski. Chyba że ja czegoś nie doczytałem.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da
No to prawie cały jak na nasze możliwości. Takie brakujące kawałki to spółka powinna we własnym zakresie zrobić.Penny pisze:Nie jest. Tylko przejazd i rejon przystanków jest nowy, gdy budowano centrum handlowe.memphis pisze:Przecież jest wyremontowany.888 pisze:Zastanawia mnie jednak że w tych planach jest pominięty odcinek AKS-Stadion Śląski.
No rzeczywiście. Tylko pytanie jakiego rodzaju ma to być remont? Czy tylko wymiana podkładów i częściowo szyn, czy całego torowiska? Tak czy siak ten remont to dobry pomysł szczególnie na tym odcinku888 pisze:Widze że wielu ten remont zaskoczył. Myśle że jak połączymy to z planowanymi remontami z dofinansowań to wreszcie doczekamy się jednej trasy w GOPie w przyzwoitym stanie. Zastanawia mnie jednak że w tych planach jest pominięty odcinek AKS-Stadion Śląski. Chyba że ja czegoś nie doczytałem.
1908 #257+258
Bez jaj. Na kolei można puścić pociąg po trasie nieznanej mechanikowi (z zastrzeżeniem często drastycznego ograniczenia prędkości do 40 km/h), a w tramwajach się nie da?Boguś pisze:Kilka lat temu Stroszek jeździł na 11.Penny pisze:Aby motorniczy z zajezdni Bytom mógł jechać linią 11, musi mieć zapoznanie trasy.
A ileż to razy z Chebzia jedenastki były wyganiane linią 9 i to w obie strony, kiedy przez Lipiny nie było przejazdu. Dało się.
Zapoznanie, to nie tylko poznanie trasy fizycznie, ale także posiadanie aktualnej wiedzy nt. ruchu pociągów. W przypadku linii 11 ma to duże znaczenie. Wystarczy, że taka zjazdowa "siódemka" stojąca na Szarlocińcu zajmie sobie jednotor w stronę Chebzia, który planowo miał być zajęty z drugiej strony przez 11 w stronę Katowic. Myślę, że nie muszę tłumaczyć dalej, co z tą biedną "jedenastką" Myślę, że dlatego wstępnie planowano, żeby zjeżdżano linią 9.Karol pisze:Bez jaj. Na kolei można puścić pociąg po trasie nieznanej mechanikowi (z zastrzeżeniem często drastycznego ograniczenia prędkości do 40 km/h), a w tramwajach się nie da?
Owszem, ale nikt nie stwierdził, że czegoś się nie da. Jednak to są sytuacje nieplanowane, podyktowane siłą wyższą, a jeżeli ma się możliwość planowania, to wybiera się korzystniejsze rozwiązania. Na trasie linii 9 obowiązują mijanki rozkładowe, więc motorniczy linii 11 nie ma innego wyboru, jak wlec się jako "pociąg następny" za planowaną 9, która "myśli" za niego.Karol pisze:A ileż to razy z Chebzia jedenastki były wyganiane linią 9 i to w obie strony, kiedy przez Lipiny nie było przejazdu. Dało się.
Przypominam, że w przypadku sygnalizacji ręcznej też obowiązują planowe mijanki. Poza tym jest łączność, są regulatorzy, dyspozytor, itd. Naprawdę przejazd kilku pociągów nie stanowi żadnego problemu. A już szczególnie planowych, gdzie w decyzji można dokładnie napisać o której ma jechać, z czym albo za czym i jak się mijać. I kiedyś były takie rzeczy, dzisiaj się już nikomu nie chce...Penny pisze:Wystarczy, że taka zjazdowa "siódemka" stojąca na Szarlocińcu zajmie sobie jednotor w stronę Chebzia, który planowo miał być zajęty z drugiej strony przez 11 w stronę Katowic. Myślę, że nie muszę tłumaczyć dalej, co z tą biedną "jedenastką" Myślę, że dlatego wstępnie planowano, żeby zjeżdżano linią 9.
(...)
Na trasie linii 9 obowiązują mijanki rozkładowe, więc motorniczy linii 11 nie ma innego wyboru, jak wlec się jako "pociąg następny" za planowaną 9, która "myśli" za niego.
Nikomu, czyli KZK GOP, czy TŚ? Bo w sumie, to nie wiem, kto za takie "specjalne" rozkłady odpowiada.memphis pisze:(...) można dokładnie napisać o której ma jechać, z czym albo za czym i jak się mijać. I kiedyś były takie rzeczy, dzisiaj się już nikomu nie chce...
No i generalnie dobrze, że jednak się dało i zjechali w końcu trasą linii 11, bo wlec się trasą 9 to lekki absurd
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Penny, łącznie zmieniany 1 raz.
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
Na linii 11 obowiązują planowe mijanki, wtedy tylko kiedy jakiś sygnał jest niesprawny. Poza tym w rozkładzie nie ma zaznaczonych planowych mijanek, a jedynie informacyjnie, miejsce mijania się z pociągiem. Planowa mijanka to mijanka w określonym miejscu, o określonej godzinie i z określonym pociągiem. A takich informacji nie ma. Np. motorniczy myśli, że mieć będzie mijankę z poc. 118, a ostatnim kółkiem w jego planie jedzie poc. 115. Albo ma mieć mijankę ze 117, a przyjeżdża po podmianie na solo 1117.memphis pisze:Przypominam, że w przypadku sygnalizacji ręcznej też obowiązują planowe mijanki. Poza tym jest łączność, są regulatorzy, dyspozytor, itd. Naprawdę przejazd kilku pociągów nie stanowi żadnego problemu. A już szczególnie planowych, gdzie w decyzji można dokładnie napisać o której ma jechać, z czym albo za czym i jak się mijać. I kiedyś były takie rzeczy, dzisiaj się już nikomu nie chce...Penny pisze:Wystarczy, że taka zjazdowa "siódemka" stojąca na Szarlocińcu zajmie sobie jednotor w stronę Chebzia, który planowo miał być zajęty z drugiej strony przez 11 w stronę Katowic. Myślę, że nie muszę tłumaczyć dalej, co z tą biedną "jedenastką" Myślę, że dlatego wstępnie planowano, żeby zjeżdżano linią 9.
(...)
Na trasie linii 9 obowiązują mijanki rozkładowe, więc motorniczy linii 11 nie ma innego wyboru, jak wlec się jako "pociąg następny" za planowaną 9, która "myśli" za niego.
Planowe mijanki na linii 11 obowiązują zawsze.grillmaster pisze:Na linii 11 obowiązują planowe mijanki, wtedy tylko kiedy jakiś sygnał jest niesprawny. Poza tym w rozkładzie nie ma zaznaczonych planowych mijanek, a jedynie informacyjnie, miejsce mijania się z pociągiem. Planowa mijanka to mijanka w określonym miejscu, o określonej godzinie i z określonym pociągiem. A takich informacji nie ma. Np. motorniczy myśli, że mieć będzie mijankę z poc. 118, a ostatnim kółkiem w jego planie jedzie poc. 115. Albo ma mieć mijankę ze 117, a przyjeżdża po podmianie na solo 1117.
Link do instrukcji (co prawda była nowelizowana, ale to się nie zmieniło)
http://magazyn.wpk.katowice.pl/?p=ir/2-12
Punkty 2.2. - 2.3. polecam.
Spróbuj bez konsultacji z regulatorem ruszyć z Lipin albo Szarlocińca, jak w rozkładzie masz zaznaczone to swoje " jedynie informacyjnie, miejsce mijania się z pociągiem", a ten pociąg nie przyjeżdża i sygnał jest jasny.
Inna rzecz, że te oznaczenia rzeczywiście pozostawiają wiele do życzenia wobec tych wieczornych podmian, kiedy to pociągi ktoś sprytnie wymieszał i do końca nie wiadomo, na co się czeka.
Miejmy nadzieję, że torowisko będzie tez lepiej wyciszone. Ciekawe czy TŚ skończą remont na Nowej czy pojadą z remontem dalej wg zaplanowanej kiedyś inwestycji
Nieopodal Nowej jest też osławiony już zakręt przy ogródkach tzw łokciowy z którym też nic się nie robi od lat.
http://www.tram-silesia.pl/www/index.php/inwestycje/Przebudowa torowiska na odcinku od przystanku Chorzów Flota do przystanku Łagiewniki Cmentarz.
Nieopodal Nowej jest też osławiony już zakręt przy ogródkach tzw łokciowy z którym też nic się nie robi od lat.
Te wzdłuż torowiska, to stare szyny A prace trwają: wczoraj była ekipa 6 pracowników i modzili coś przy podkładach.hombreee pisze:przeciez jakies szyny leza obok uczeszczanego torowiska, tylko nie wiadomo czy to nowe czy stareLxd2-352 pisze:Podkłady już wszystkie ułożone i (mniej więcej) ustawione. Lada dzień powinni przywieźć szyny. Gdzieś obił mi się o uszy termin 15 października.
Są już szyny położone luzem na podkładach (mały odcinek), oczywiście szyny są nowe:)Penny pisze:Te wzdłuż torowiska, to stare szyny A prace trwają: wczoraj była ekipa 6 pracowników i modzili coś przy podkładach.hombreee pisze:przeciez jakies szyny leza obok uczeszczanego torowiska, tylko nie wiadomo czy to nowe czy stareLxd2-352 pisze:Podkłady już wszystkie ułożone i (mniej więcej) ustawione. Lada dzień powinni przywieźć szyny. Gdzieś obił mi się o uszy termin 15 października.
Pozdrawiam
Z tego, co widziałem, to codziennie po 3 pary (znaczy 6 szyn).
Edycja 10.10 18:49
Dziś pracownicy torowi rozpoczęli układanie szyn. Zostały położone przekładki izolacyjne na kilkunastu podkładach (od strony Nowej) oraz ułożono kilka metrów szyn i przytwierdzono je.
Scaliłem posty.
// Boguś
Edycja 10.10 18:49
Dziś pracownicy torowi rozpoczęli układanie szyn. Zostały położone przekładki izolacyjne na kilkunastu podkładach (od strony Nowej) oraz ułożono kilka metrów szyn i przytwierdzono je.
Scaliłem posty.
// Boguś
Ostatnio zmieniony 10 paź 2012, 22:31 przez Lxd2-352, łącznie zmieniany 1 raz.
1908 #257+258
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości