Rozkopanie łuku przy przystanku Niwka Kościół.
Rozkopanie łuku przy przystanku Niwka Kościół.
Od ok. 2 tygodni trwają prace na łuku, przy przystanku Niwka Kościół kilka dni temu powiększono teren rozkopanego torowiska, pojawiły się również nowe szyny na wymianę. W sumie do wymiany prawdopodobnie pójdzie cały łuk (który jest potwornie zużyty) i kilka metrów prostej. Zużycie ta tym łuku było tak duże że w niektórych miejscach (łuku) starty był cały kołnierz rowka. Ciekawe jak długi odcinek będzie wymieniony ? Mam nadzieje że TŚ nie zrobią "odwalanki" i porządnie wymienią ten odcinek bo strach po nim obecnie jechać Wie ktoś więcej coś na ten temat ?
Pozdrawiam, Kamil
Czas najwyższy żeby się w końcu za tą linię wziąć. Szkoda jedynie że jest to taka dłubanina po kawałku. Najlepszym rozwiązaniem byłaby całkowita modernizacja odcinka od Modrzejowa od Dańdówki. Wtedy tramwaje mogłyby znacznie przyśpieszyć i czas przejazdu z Mysłowic do Sosnowca mógłby się zbliżyć do czasu przejazdu autobusu 35, którym niestety w chwili obecnej jedzie się szybciej.
Jestem ciekaw jak ten łuk położą, mam nadzieje że posłuży przynajmniej kilka lat Ostatnio spawali "dziury" na odcinku Niwka Pawiak - Cmentarz Komunalny, niestety to tylko takie łatanie... mogli by wymienić całe torowisko a nie tracić koszty na ciągłe naprawy... Tylko skąd TŚ znajdą na to pieniądze ?
Pozdrawiam, Kamil
Że co? O co Ci chodzi, bo kompletnie nie da się zrozumieć? Szyny się spawa, a nie zgrzewa, ponadto o co chodzi z tym, że "po produkcji są proste"? Skoro wymieniają szyne w łuku to chyba nic dziwnego, że jest wygięta? Czy aby nie jest znowu pospawana tylko główka i stopka?Fevon pisze:Dzisiaj się im przyglądałem. Trochę niefajnie zgrzano te szyny ... po produkcji sa proste i zachowywały wymiar, a tu takie średnie wykonanie. Zobaczymy jak je oszlifują po położeniu.
KZKGOP 1779
Nie zrozumiałeś mnie, nie chodzi mi o wygięcie, tylko o to jak je połączono (szyny osobno są ok, tylko po połączeniu w długą mają pewne mankamenty) i jak na moje oko średnio to wygląda, ale spoko. Zobaczymy jak już położą i wyszlifują. Nie przypatrywałem się bardzo dokładnie, zresztą było już nieco szarawo, lecz miałem wrażenie, że jest lekkie przesunięcie. Ale jak już pisałem zależy od wyszlifowania. Tolerancja niedoskonałości poprzecznej do szyny nie może przekraczać głębokości 0,5 mm; niedoskonałości o głębokości
większa niż 0,5 mm i mniej niż 1 mm należy skorygować do wartości maksymalnej 0,5 mm. niedoskonałości powyżej głębokości 1 mm są nie do zaakceptowania.
większa niż 0,5 mm i mniej niż 1 mm należy skorygować do wartości maksymalnej 0,5 mm. niedoskonałości powyżej głębokości 1 mm są nie do zaakceptowania.
Nie wiem dokładnie, ale tam ma być chyba wymieniony odcinek aż za most nad Orląt Lwowskich, no chyba, że tego prostego odcinka między mostem, a tym łukiem nie ruszą (na moście remont będzie na pewno). Oczywiście to nie będzie wymiana tylko szyn, ale całego toru, bo te podkłady, jak je tylko ruszą rozsypią się w drobny mak, nie wspominając już o braku czegoś takiego jak podsypka .
Dziś w nocy, wymieniono zewnętrzną szynę w łuku. Szyna według mnie jest jeszcze nie do końca przymocowana tzn. wiele wkrętów wystaję, łapy są przekrzywione, niedokręcone. W około leży mnóstwo wkrętów, pierścieni i kilka łap - pewnie zaraz staną się łupem złomiarzy. Mam nadzieje że dokończą porządnie wymianę bo jeśli to koniec, to wydaje mi się że za niedługo ten tor się rozleci
Edycja 16:55 - Wszystkie porzucone elementy mocujące szyny zostały bardzo starannie wyzbierane. Mam nadzieje że nie przez złodziei a przez TŚ Przyjrzałem się dokładniej i co drugie mocowanie jest niewłaściwie przymocowane, dużo śrub jest tylko do połowy wkręconych a łapy są krzywo przymocowane co widać na zdjęciach.
Zdjęcia:
Edycja 16:55 - Wszystkie porzucone elementy mocujące szyny zostały bardzo starannie wyzbierane. Mam nadzieje że nie przez złodziei a przez TŚ Przyjrzałem się dokładniej i co drugie mocowanie jest niewłaściwie przymocowane, dużo śrub jest tylko do połowy wkręconych a łapy są krzywo przymocowane co widać na zdjęciach.
Zdjęcia:
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Linia26, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, Kamil
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Przecież był już rozkład co 10 min. na linii 26 obsługiwanej 1x105N, później zmieniono częstotliwość na co 20 min. przy obsłudze składami 2x105N, a teraz kursuje co 12 minut przy mieszanej obsadzie.Karix26 pisze:Nie wiem jak wy, ale ja uważam że powinni dobudować drugi tor(tam gdzie się da) od Modrzejowa do Dańdówki i nie było by problemu z mijankami i można by było zrobić rozkład co 10 min :mryellow:
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości