Remont Gliwickiej

O bieżących inwestycjach w "żelazne drogi".
Wiadomość
Autor
ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#51 Post autor: ff » 11 maja 2007, 23:49

luki pisze: Zatem zdjęte będą 4 wagony 102Na, z poc. 711, 372, 374, 375.
(...)
Na 11 będą 102Na na pociagach 111, 115, 117.
Czyli jedna stodwójka w ruchu mniej. :(
luki pisze: Na 41 dodane zostają:
w robocze skład na 4102
Oczywiście rozkład jak zwykle musi być napisany z błędami. Q kierunku bytomia wszystkie kursy 4102 i 4104 są obsadzone solówką. Do Katowic na składzie.
luki pisze:
DW pisze:Na 6 też zostają dodane składy na Stroszowych poc. 604 i 606.
No super :P
Więc w sumie trzy składy jak gdyby z tych 11-tek... ale gdzie pozostałe trzy ?
Licząc jeszcze linię 7 Stroszek ma cztery składy mniej. Martwi mnie to, bo jest to okazja do nicnierobienia z 465, 764 (ew. 780) oraz motywacja do odstawiania i szabrowania kolejnych doczep. Rozsądnym byłby teraz powrót do Zawodzia 578+577 i może jeszcze czegoś :roll: .
luki pisze:no i nie ma jeszcze aktualizacji linii 31, bym się tam zdziwił na skład planowy ;)
Trochę to dziwne. Rozkład kursów na 31 się na pewno nie zmienił, bo nie ma nic na ten temat na KZK. Rozkład na 41 jest nowy jedynie dla TŚ w sensie obsad. Może dlatego, że 31 jest teoretycznie łączone z 41 (wóz 10. i 6.) to też się znalazła ta linia w tym komunikacie, ale w praktyce nie ma żadnej zmiany.
luki pisze: Na 11 jest coś nie tak...
w dni robocze jest ok, 102Na są ulokowane na nieparzystych, ale zobaczcie sobotę, 102Na i nawet ta solówka zjeżdżają do ok. 20:00, a składy jeszcze się telepią do północy... ciekawe czy to błąd czy faktycznie jutro się to okaże prawdą...
Myślę, że to błąd. Tam lubią błędy :), ale szacunek, że w ogóle się w to bawią. Bez tego byłoby ciężko. ;)
Boguś pisze:Na TŚ 11 są oznaczone jako poc.1101, 1102, 1103 itd.
36 jako 3601, 3602 itd.
37 jako 3701, 3702, 3703 itd.
No i 20 również. Zaś jest 2001-2007 i 2011-2012. Kompletnie nieczytelne ;) Ręce opadają. Ino trzynastce oszczędziła zero.

Na linii 20 jest poc. 2012 na jedno poranne kółko. Ciekawe czy potem KZK wpisał przedysponowanie na jakąś solówkę 13, 37 lub do starych rozkładów czy to już sama zajezdnia sobie ustali plan służby motorowego po zadaniu 2012. Ale służba może iść razem z wagonem (inny pociąg solowy) lub bez (motorowy weźmie potem na skład).

Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#52 Post autor: Karol » 12 maja 2007, 04:07

ff pisze:Na linii 20 jest poc. 2012 na jedno poranne kółko. Ciekawe czy potem KZK wpisał przedysponowanie na jakąś solówkę 13, 37 lub do starych rozkładów czy to już sama zajezdnia sobie ustali plan służby motorowego po zadaniu 2012. Ale służba może iść razem z wagonem (inny pociąg solowy) lub bez (motorowy weźmie potem na skład).
Lub idzie do domu, bo zaczął pracę dzień wcześniej, a tę dwudziestkę miał na koniec służby.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#53 Post autor: luki » 12 maja 2007, 12:32

ff pisze:
luki pisze: Na 11 jest coś nie tak...
w dni robocze jest ok, 102Na są ulokowane na nieparzystych, ale zobaczcie sobotę, 102Na i nawet ta solówka zjeżdżają do ok. 20:00, a składy jeszcze się telepią do północy... ciekawe czy to błąd czy faktycznie jutro się to okaże prawdą...
Myślę, że to błąd. Tam lubią błędy :), ale szacunek, że w ogóle się w to bawią. Bez tego byłoby ciężko. ;)
No i 11 ma obsady właśnie wg. tych absurdów, na 116 solówka, na 118 stodwójka... eh
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#54 Post autor: Boguś » 12 maja 2007, 14:05

ff pisze:Licząc jeszcze linię 7 Stroszek ma cztery składy mniej. Martwi mnie to, bo jest to okazja do nicnierobienia z 465, 764 (ew. 780) oraz motywacja do odstawiania i szabrowania kolejnych doczep. Rozsądnym byłby teraz powrót do Zawodzia 578+577 i może jeszcze czegoś :roll: .
Stroszek raczej nic będzie rozpinał, chyba, że awaryjnie. Nie wykluczam, że nieplanowe 2x105N pojawią się na 36. Niestety remont Gliwickiej stał się kolejną okazją do pocięcia

Dopisane
luki pisze:A tak przy okazji, pamiętacie te śmieszne wyjazdy i zjazdy 9-tek, trasą 6/41 lub trasą 7 ? :twisted:
Trasą 7
Ostatnio zmieniony 14 maja 2007, 19:09 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.

Panewniczanin
Posty: 135
Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23

#55 Post autor: Panewniczanin » 12 maja 2007, 18:55

Ale cudawianki się dzisiaj dzieją! Ludzie nie czytają ogłoszeń, co poskutkowało m.in. szybką ewakuacją połowy pasażerów z T-7 na przystanku Katowice Grundmanna ("to on nie jedzie przez Gliwicką?!"), zastanawianiem się czy w 970 obowiązują bilety KZK, masowym wysiadaniem na przystanku Chorzów Batory Zajezdnia z zatramwaju, zorientowaniu się, że nigdzie nie stoi żaden tramwaj i ponownym masowym wsiadaniem do tego samego T-7, albo też czekaniu na nieobsługiwanych przystankach tramwajowych (na Załęże Dwór jacyś miejscowi menelosprzedawcy z szaberplacu by chyba siedzieli pół roku i czekali na tramwaj). :lol: Ludzie ciekawie to komentują, najlepszy był chyba facio z 970 "to chyba jakiś głąb z Sosnowca albo Warszawy wymyślił, na pewno nie z Katowic!" 8) Kierowca tego samego 970 popisał się stwierdzeniem o "wymianie torów - jak wszędzie - na plastikowe".
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#56 Post autor: Sebastian22 » 19 maja 2007, 19:16

Gdzie mozna znalezc postep prac? Kiedy ma sie zakonczyc remont?

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#57 Post autor: ff » 19 maja 2007, 19:21

Panewniczanin pisze:Ale cudawianki się dzisiaj dzieją! Ludzie nie czytają ogłoszeń, co poskutkowało m.in. szybką ewakuacją połowy pasażerów z T-7 na przystanku Katowice Grundmanna ("to on nie jedzie przez Gliwicką?!")
Hmm, a przecież on na tym przystanku ma nie stawać... Nie wiem wiecie, ale sporo osób wsiada do tych zatramwajów przy Hucie Baildon (kierunek Tysiąclecie). Bardzo fajne i szybkie połączenie np. z Silesii do Auchan :P Aby było ono szybkie kierowcy muszą jednak łamać przepisy. Blokują przy światłach lewy główny pas do jazdy prosto przy skręcaniu w lewo na Bracką bądź od razu skręcają z DTŚ w lewo na Mieszka I, omijając rondko po prawej.
Sebastian22 pisze:Kiedy ma sie zakonczyc remont?
Przywrócenie ruchu planuje się na 1 grudnia.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#58 Post autor: Peter » 08 lip 2007, 18:58

Dzisiaj sobie jechałem rowerkiem przez Gliwicką w celu sprawdzenia postępu robót i zauważyłem, że porobiły się wysokie muldy z naniesionego przez ciężarówki gruntu na torowisku. Poza tym torowisko jest miejscami poprzecinane prawdopodobnie w wyniku prowadzenia wykopów pod kanalizację. Panuje na tej ulicy błoga cisza a od strony Punktu 44 wydłubane jest trochę torowiska. Jednym słowem prace są bardzo "zaawansowane". Nikomu się nie spieszy mniej więcej jak do Euro 2012. :twisted:
Coś mi się wydaje, że termin przekroczą. :wink:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#59 Post autor: Boguś » 20 lip 2007, 15:57

Został ogłoszony przetarg: Przebudowa torowiska tramwajowego w ul. Gliwickiej w Katowicach odcinek od ul. Żelaznej do ul. Brackiej w zakresie: posadowienia słupów wraz z fundamentami oraz budową linii kablowych zasilaczy i kabli powrotnych.
:arrow: Link

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#60 Post autor: Peter » 09 sie 2007, 21:41

Remont Gliwickiej nabiera rozpędu. Podjechałem sobie tam dzisiaj naprawionym rowerkiem. Podłoże pod płyty jest już praktycznie przygotowane na pierwszym łuku za Punktem 44. Będą tam montowane specjalne płyty 40cm grubości a szyny zostaną zatopione w specjalnej elastycznej masie zalewowej (Edilon Corkelast). Ta technologia jest nowsza niż dotychczasowo kładzione płyty. Szyny nie są przykręcane na śruby lub mocowane na bolce, tylko trzymane są przez tą masę po stwardnieniu w komorach (ponoć nie do ruszenia :twisted: ). Oby wszystko poszło sprawnie. :wink:
Przyznam się, że znam osobiście nawet jednego z projektantów tego odcinka, więc pogadałem sobie o wielu innych szczegółach. 8)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#61 Post autor: Boguś » 16 sie 2007, 18:55

Boguś pisze:Został ogłoszony przetarg: Przebudowa torowiska tramwajowego w ul. Gliwickiej w Katowicach odcinek od ul. Żelaznej do ul. Brackiej w zakresie: posadowienia słupów wraz z fundamentami oraz budową linii kablowych zasilaczy i kabli powrotnych.
:arrow: Link
Właśnie wybrano wykonawcę
:arrow: Link

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#62 Post autor: Peter » 23 sie 2007, 18:23

Ostatnio znowu na rowerze odwiedziłem Gliwicką (niedziela) i wykop już ciągnie się aż do kościoła. Płyty Edilon zaczęli już układać i nawet "przymierzają" szyny.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#63 Post autor: Boguś » 24 sie 2007, 16:27

Wklejone z Naszego Masta:
Według planów modernizowany fragment Gliwickiej miał być gotowy do końca listopada. Zanosi się jednak na to, że tak się nie stanie. Wszystko z powodu problemów z położeniem torowiska. Okazuje się bowiem, że gdyby robotnicy ułożyli je zgodnie z przygotowanym projektem, to nowe tory nie "wpięłyby się" do już istniejących. Różnica poziomów wynosi od kilku do kilkunastu centymetrów. - Nasze główne założenie się nie zmienia. Chcemy zakończyć remont tego odcinka Gliwickiej przed zimą. Wiele zależy od pogody. Jeśli mrozy przyjdą już w październiku, wówczas niewiele będziemy mogli na to poradzić - tłumaczy Adam Kochański, naczelnik wydziału inwestycji Urzędu Miasta.

Remont kolejnego fragmentu Gliwickiej (od Janasa do Bocheńskiego) ma się rozpocząć wiosną przyszłego roku i potrwać do jesieni.
Wrzucę całość:
:arrow: Link

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#64 Post autor: luki » 06 paź 2007, 12:08

Wszystkie słupy szlaku 7, 13, 37 przy wiadukcie DTŚ na Załężu są malowane od kilku tygodni po kolei żółtawą farbą podkładową. Następnie malowane są na zielono.
Dziś pojawiło się pogotowie sieciowe na torze w kierunku Chorzowa i sieciowcy robili coś przy sieci.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#65 Post autor: hanys76 » 01 lis 2007, 17:16

Dziś będąc na cmentarzu na Załężu, zrobiłem sobie spacer Gliwicką. Stawianie słupów pod trakcję idzie pełną parą. Zaciekawiło mnie że słupy, nie są jednakowe. Większośc jest okrągła, ale co jakiś czas stoją kwadratowe. W dodatku są na górze ciekawie zakończone. Zobaczymy jak na tym, trakcja będzie zawieszona. Droga jest zrobiona tylko, do wysokości kościoła. Dalej po obu stronach torowiska są rowy. Zagrodzili to betonowymi zaporami ,żeby samochody nie jezdziły. Torowisko widac że już chyba na ukończeniu.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#66 Post autor: luki » 01 lis 2007, 17:44

hanys76 pisze:Zaciekawiło mnie że słupy, nie są jednakowe. Większośc jest okrągła, ale co jakiś czas stoją kwadratowe. W dodatku są na górze ciekawie zakończone.
Te kwadratowe na pewno będą robić kompresje dla trakcji. W środku będą ciężary naprężające drut jezdny.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#67 Post autor: hanys76 » 04 gru 2007, 19:21

Za około 10 dni mają, podobno otworzyc Gliwicką. Prace na remontowanym odcinku są na ukończeniu. Zaczynają się pojawiac wątpliwości, czy tramwaje przejadą niewyremontowanym odcinkiem. Torowisko które i tak było w fatalnym stanie, zostało teraz dokumentnie zdewastowane przez cięzki sprzęt, dojezdzający na remontowany odcinek. Powrót tramwajów na Gliwicką, stoi pod wielkim znakiem zapytania. Miałem ostatnio przyjemnośc jechac tamtędy samochodem, wygląda to strasznie.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#68 Post autor: hanys76 » 07 gru 2007, 11:22

Dziś w dzienniku zachodnim pojawił się artykuł o Gliwickiej.
http://katowice.naszemiasto.pl/wydarzenia/796645.html

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#69 Post autor: hanys76 » 14 gru 2007, 21:58

W dzisiejszym dzienniku zachodnim jest napisane że jednak Gliwicka bez tramwajów do przyszłego roku.
ZAŁĘŻE
Potwierdziły się nasze informacje
z ubiegłego tygodnia. Mimo że
kończy się kolejny etap remontu
ul. Gliwickiej, zimą nie będą nią
jeździć tramwaje.
W ciągu kilku dni mają się zakończyć
roboty na odcinku od ul. Żelaznej
do ul. Janasa. Do wykończenia
zostało tu jeszcze skrzyżowanie
tej ostatniej ulicy z Gliwicką.
Pierwotne plany zakładały, że
remont kolejnego fragmentu, od
Janasa do Bocheńskiego, rozpocznie
się dopiero wiosną. Na czas
przerwy Tramwaje Śląskie miały
ponownie uruchomić komunikację.
Stanie się jednak inaczej.
–Chcemy przyspieszyć całą inwestycję.
Dlatego z początkiem
stycznia rozpocznie się przebudowa
kanalizacji. Dzięki temu szybciej
przygotujemy teren dla
Tramwajów – tłumaczy Adam
Kochański, naczelnik wydziału inwestycji
Urzędu Miasta.
Niewstrzymywanie remontu
oznacza, że kierowcy będą się
musieli liczyć z utrudnieniami.
–Wmiarę postępów prac będziemy
zamykać kolejne odcinki Gliwickiej.
Dopuszczony będzie na
nich tylko ruch dojazdowy –wyjaśnia
Kochański.
W związku z tym, że zimą Gliwicką
nie ruszą tramwaje, utrzymana
zostanie zastępcza komunikacja
autobusowa i busowa.
Prowadzenie prac bez większych
przerw pozwoli na ich wcześniejsze
zakończenie. Pierwotny termin
zakładał ukończenie remontu
w październiku. (GREG)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#70 Post autor: Boguś » 19 gru 2007, 21:22

Komunikat UM Katowice na temat remontu Gliwickiej:
:arrow: Link

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#71 Post autor: DW » 11 kwie 2008, 17:33

Prawdopodobnie jeszcze przez parę miesięcy tramwaje nie powrócą na Gliwicką. Przetarg na II etap prac torowych na tej ulicy został unieważniony (cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą TŚ może przeznaczyć na sfinansowanie remontu).
Za parę dni pewnie pojawi się kolejny przetarg i prawdop. dadzą ok. miesiąc na ponowne składanie dokumentów.


Awatar użytkownika
shinkadamo
Posty: 112
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
Lokalizacja: Ruda Śląska

#73 Post autor: shinkadamo » 13 kwie 2008, 22:04

Torowisko prezentuje się bardzo dobrze, tylko sieć kajś wcieło :-P Poza tym jazda na tym odcinku będzie bardziej przyjemna niż nowoczesnym pojazdem komunikacji autobusowej jako że szyny zamontowane w technologii ERS będą lepiej eliminować hałas i drgania - kolejny odcinek gdzie mogą mknąć niskopodłogowe tramwaje - w naszym przypadku Konstal 116nd ;)
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#74 Post autor: memphis » 13 kwie 2008, 22:13

shinkadamo pisze:kolejny odcinek gdzie mogą mknąć niskopodłogowe tramwaje - w naszym przypadku Konstal 116nd ;)
Alstom, nie Konstal :P

I nie będą mogły dopóki Armii Krajowej w Chorzowie Batorym będzie przypominać poligon.

Awatar użytkownika
shinkadamo
Posty: 112
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
Lokalizacja: Ruda Śląska

#75 Post autor: shinkadamo » 14 kwie 2008, 15:34

memphis pisze:Alstom, nie Konstal
Eee tam, drobny błąd ;)
I nie będą mogły dopóki Armii Krajowej w Chorzowie Batorym będzie przypominać poligon.
Z tym też dają radę. Jeśli w 2012 chcemy być lepsi od Gdańska czy Warszawy, bo w tych miastach dalej cisza pod względem najważniejszego obiektu mistrzostw - stadionu - a jest on kluczem do organizacji meczy, więc jesteśmy na lepszej pozycji i trzeba to w najbliższym czasie wykorzystać :-P Sikorak, Gliwicka to na razie, ciekawe co następne. 4 lata to jeszcze spory czas na wykonanie wszystkiego czy nawet większości w bankach.
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#76 Post autor: memphis » 14 kwie 2008, 19:46

shinkadamo pisze:
memphis pisze:Alstom, nie Konstal
Eee tam, drobny błąd ;)
I nie będą mogły dopóki Armii Krajowej w Chorzowie Batorym będzie przypominać poligon.
Z tym też dają radę. Jeśli w 2012 chcemy być lepsi od Gdańska czy Warszawy, bo w tych miastach dalej cisza pod względem najważniejszego obiektu mistrzostw - stadionu - a jest on kluczem do organizacji meczy, więc jesteśmy na lepszej pozycji i trzeba to w najbliższym czasie wykorzystać :-P Sikorak, Gliwicka to na razie, ciekawe co następne. 4 lata to jeszcze spory czas na wykonanie wszystkiego czy nawet większości w bankach.
Jesteś niepoprawnym optymistą :) Niestety działania władz regionu nieustannie skutecznie ten optymizm burzą (zarówno co do Euro, jak i tramwajów).

Awatar użytkownika
shinkadamo
Posty: 112
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
Lokalizacja: Ruda Śląska

#77 Post autor: shinkadamo » 14 kwie 2008, 20:01

Jesteś niepoprawnym optymistą Niestety działania władz regionu nieustannie skutecznie ten optymizm burzą (zarówno co do Euro, jak i tramwajów).
Jeśli nic się nie poleprzy w transporcie itp, i jeśli nam zabiorą EURO to nie będę płakał jeśli chodzi o to drugie. Wtedy może polskie społeczeństwo zobaczy czym jest/była władza "lewicowa" - raczej postkomunistyczna i obecna liberalna. Nic sie nie dzieje ku lepszemu, a media to tłumią zajmując się innymi d***. Należy przywrócić PiS do władzy z Polaczkiem w ministerstwie transportu (moja opinia). On to coś przynajmniej działał jeśli chodzi o transport różnego rodzaju na Śląsku. Czy tak czasem za jego urzędu TŚ przestało należeć do Skarbu Państwa będąc workiem bez dna? Wydaje mi się, że ta drobnostka była jego zasługą :-P
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#78 Post autor: memphis » 14 kwie 2008, 20:08

shinkadamo pisze:On to coś przynajmniej działał jeśli chodzi o transport różnego rodzaju na Śląsku.
Jakieś konkrety?
Czy tak czasem za jego urzędu TŚ przestało należeć do Skarbu Państwa będąc workiem bez dna? Wydaje mi się, że ta drobnostka była jego zasługą :-P
On z tym nie miał nic wspólnego. To była kwestia nowelizacji ustawy o komercjalizacji przedsiębiorstw państwowych, która akurat weszła w życie i stosownego wniosku KZK GOP.

I nie ma co politykować, wszystkie władze wszystkich opcji i wszystkich szczebli mają w d*** transport publiczny, takie są fakty.

Awatar użytkownika
shinkadamo
Posty: 112
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
Lokalizacja: Ruda Śląska

#79 Post autor: shinkadamo » 14 kwie 2008, 22:32

memphis pisze:On z tym nie miał nic wspólnego. To była kwestia nowelizacji ustawy o komercjalizacji przedsiębiorstw państwowych, która akurat weszła w życie i stosownego wniosku KZK GOP.
Ale za rządów PiS gdzie Polaczek zasiadał w ministerstwie transportu. Ciekawe jakby zasiadał jakiś inny minister nie z Śląska, czy wspomnieliby o TŚ?
memphis pisze:I nie ma co politykować, wszystkie władze wszystkich opcji i wszystkich szczebli mają w d*** transport publiczny, takie są fakty.
Heh, mam odmienne zdanie jeśli chodzi o ugrupowanie rządzące od 2005 ;)
Jakieś konkrety?
Nie wiem jak się sprawa ma w innych województwach i jaki był wkład Polaczka tam w transport. U Polaczka była chęć wdrożenia wielu inwestycji na Śląsku - między innymi Polaczek wystąpił z partii za "hamowanie" jego planów i pomysłów na inwestycje w nasz region. Ale wieczne plany wybudowania linii kolejowej do Pyrzowic, wznowienie połączeń kolejowych (Bytom - Gliwice już funkcjonuje), remont owych linii, DTŚ, A1 i drobne korekty - idąc tym wszystkim przez ostatnie dwa lata dojdziemy do Pana Polaczka. Żaden inny minister jak Pol (SLD) nie mieli chęci w ogóle na przygotowanie projektów. Mimo tego uważam, że 2 lata to za krótko, aby mówić tutaj o porządnych konkretach, ale w gruncie rzeczy pierwsze efekty Polaczka są widoczne. Oczywiście trzeba uwzględnić tzw. "współpracę". Nie było czegoś takiego: "Polaczek powiedział i już gotowe" - nie! Były pewne procedury, które musiały zostać uwzględnione również przez innych ludzi i jakoś to szło. Mam tylko nadzieję, że obecny minister nie przywłaszczy sobie tego wszystkiego pod własny sukces. A śledzenie tego wszystkiego przez ostatnie parę lat - jak nie kilkanaście - dało mi możliwość wyciągnięcia owego wniosku.
Proszę pamiętać, że wtedy jeszcze nie wiedzieliśmy, że będziemy organizować EURO 2012.
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#80 Post autor: memphis » 14 kwie 2008, 22:52

shinkadamo pisze:
memphis pisze:On z tym nie miał nic wspólnego. To była kwestia nowelizacji ustawy o komercjalizacji przedsiębiorstw państwowych, która akurat weszła w życie i stosownego wniosku KZK GOP.
Ale za rządów PiS gdzie Polaczek zasiadał w ministerstwie transportu. Ciekawe jakby zasiadał jakiś inny minister nie z Śląska, czy wspomnieliby o TŚ?
Ale to nie ma żadnego znaczenia - minister transportu nie miał nic wspólnego z TŚ. Spółka była pod nadzorem ministerstwa skarbu państwa, umowę przekazania akcji podpisywał Jasiński, a nie Polaczek.
Heh, mam odmienne zdanie jeśli chodzi o ugrupowanie rządzące od 2005 ;)
Jak zwykle poproszę o konkrety. Zupełnie bez uprzedzeń jeśli chodzi o poglądy polityczne. Co rządy PiSu zrobiły dla transportu publicznego w Polsce? Dobrego oczywiście, bo nieustanne grzebanie w ustawie o transporcie drogowym niczego dobrego nie przynosi.
U Polaczka była chęć wdrożenia wielu inwestycji na Śląsku
Ale ja prosiłem o konkrety co dzięki niemu (dzięki jego działaniom) się stało, a nie jakie miał chęci.
Ale wieczne plany wybudowania linii kolejowej do Pyrzowic,
Wieczne plany to są tysiąca różnych rzeczy. Akurat jego pomysł linii przez Piekary jest bez sensu.
wznowienie połączeń kolejowych (Bytom - Gliwice już funkcjonuje),
Co on miał z tym wspólnego?
Proszę pamiętać, że wtedy jeszcze nie wiedzieliśmy, że będziemy organizować EURO 2012.
Dzięki staraniom władz wszystkich szczebli Chorzów może Euro obejrzeć co najwyżej w telewizji.

Awatar użytkownika
shinkadamo
Posty: 112
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
Lokalizacja: Ruda Śląska

#81 Post autor: shinkadamo » 15 kwie 2008, 16:47

memphis pisze:Spółka była pod nadzorem ministerstwa skarbu państwa, umowę przekazania akcji podpisywał Jasiński, a nie Polaczek.
Za bardzo skupiamy się na Polaczku. Pan Jasiński był również z PiSu więc dzięki niemu także coś dobrego dla TŚ się stało - chodzi mi dokładnie oto, że za PiS coś ruszyło, gdzie Polaczek zasiadał w min. transportu :P
memphis pisze:Jak zwykle poproszę o konkrety. Zupełnie bez uprzedzeń jeśli chodzi o poglądy polityczne. Co rządy PiSu zrobiły dla transportu publicznego w Polsce? Dobrego oczywiście, bo nieustanne grzebanie w ustawie o transporcie drogowym niczego dobrego nie przynosi.
Nie wiem czemu tak się dzieje, że każdy chce mieć wszystko od razu na tacy. Jak dobrze pamiętam Pan Jarosław Kaczyński powiedział, że jedna kadencja rządu nie wystarczy aby zauważyć efekty. Dwa lata rządzenia było krótkim okresem czasu na zauważenie efektów. Chodzi raczej o procedury i do podchodzenia do nich. W tym wypadku uważam, że polityka transportowa PiS była bardzo dobra w przeciwieństwie do obecnej i dlatego bardzo złym było, że ostatnie wybory wygrało obecnie rządzące ugrupowanie. Jest tak, że każdy wdraża swoje plany i kreśli wszystko na nowo, w tym wypadku polityka PiSu została przerwana i mamy to co mamy.
Ale ja prosiłem o konkrety co dzięki niemu (dzięki jego działaniom) się stało, a nie jakie miał chęci.
W tym wypadku niewiele mogę wypisać, gdyż jak pisałem powyżej dwa lata to za mało aby widzieć jakieś konkrety. W rzeczywistości nie mogliśmy wycisnąć wszystkich soków z PiS.
memphis pisze:Akurat jego pomysł linii przez Piekary jest bez sensu.
Tutaj już każdy ma swoje zdanie na ten temat. Ważne, że miał jakiś pomysł, który chciał wdrożyć w życie.
memphis pisze:Co on miał z tym wspólnego?
Wydaje mi się, że procedury, które były wcześniej doprowadziły do tych efektów.
memphis pisze:Dzięki staraniom władz wszystkich szczebli Chorzów może Euro obejrzeć co najwyżej w telewizji.
Dlatego pisałem, że Pan Polaczek wystąpił z partii za utrudnianie mu działania w naszym regionie. A jeśli chodzi o obecne rządy, nie dziwię się takiemu posunięciu. Śląsk zawsze był z tyłu i tak będzie.
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#82 Post autor: memphis » 15 kwie 2008, 23:31

shinkadamo pisze:
memphis pisze:Spółka była pod nadzorem ministerstwa skarbu państwa, umowę przekazania akcji podpisywał Jasiński, a nie Polaczek.
Za bardzo skupiamy się na Polaczku. Pan Jasiński był również z PiSu więc dzięki niemu także coś dobrego dla TŚ się stało - chodzi mi dokładnie oto, że za PiS coś ruszyło, gdzie Polaczek zasiadał w min. transportu :P
To akurat był przypadek - ktokolwiek by wtedy nie rządził to wydarzyłoby się to samo (z dokładnością do paru tygodni w plus lub w tył). Bardziej widziałbym tu jakąś zasługę wojewody Pietrzykowskiego.
W tym wypadku niewiele mogę wypisać, gdyż jak pisałem powyżej dwa lata to za mało aby widzieć jakieś konkrety. W rzeczywistości nie mogliśmy wycisnąć wszystkich soków z PiS.
Dalej uprawiasz polityczną propagandę ;) A prosiłem, żebyśmy nie dyskutowali o poglądach (nie przekonasz mnie do swoich, a ja nie będę próbował do moich), tylko o konkretnych sprawach i konkretnych działaniach.
Tutaj już każdy ma swoje zdanie na ten temat. Ważne, że miał jakiś pomysł, który chciał wdrożyć w życie.
Nie, nie jest ważne, że miał "jakiś" pomysł. Pomysły trzeba mieć sensowne, żeby przyniosiło to korzyści, a nie "jakieś".
Wydaje mi się, że procedury, które były wcześniej doprowadziły do tych efektów.
Jakie procedury? Przecież organizatorem przewozów kolejowych jest samorząd wojewódzki.
Dlatego pisałem, że Pan Polaczek wystąpił z partii za utrudnianie mu działania w naszym regionie. A jeśli chodzi o obecne rządy, nie dziwię się takiemu posunięciu. Śląsk zawsze był z tyłu i tak będzie.
Ale to znów nie ma żadnego znaczenia, bo najwięcej dali d*** włodarze regionalni.

Awatar użytkownika
shinkadamo
Posty: 112
Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
Lokalizacja: Ruda Śląska

#83 Post autor: shinkadamo » 16 kwie 2008, 15:46

memphis pisze:(nie przekonasz mnie do swoich, a ja nie będę próbował do moich)
Uważam to zdanie za zakończenie naszej dyskusji na ten temat ;) Ale przyznam, że korci mnie dalej ciągnąć ten wątek.

Tylko dodam:
memphis pisze:To akurat był przypadek - ktokolwiek by wtedy nie rządził to wydarzyłoby się to samo (z dokładnością do paru tygodni w plus lub w tył). Bardziej widziałbym tu jakąś zasługę wojewody Pietrzykowskiego.
Tak, tylko w porozumieniu z góru w Warszawie. A jeśli chodzi o przypadek - jest to według mnie naciągany wniosek ;)
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#84 Post autor: hanys76 » 22 kwie 2008, 18:25

Jedna z newralgicznych ulic w Katowicach remontowana jest odcinkami od kilku lat. Na ostatnim - 800-metrowym, pełnym rozgrzebanego błota - robotników nie widać już od wielu miesięcy.
Gliwicka, należąca do najbardziej podziurawionych ulic w mieście, remontowana jest z przerwami od ośmiu lat. Prace przy remoncie odcinka od ul. Janasa do ul. Brackiej miały się zakończyć w zeszłym roku. Nie udało się, a na rozgrzebanym terenie robotnicy byli ostatni raz widziani w grudniu.

Remontowany odcinek to ścisła zabudowa, przy ulicy są sklepy i domy mieszkalne. Ludzie mówią, że mają już dość niekończącego się remontu. - Pracuję tutaj. Objazd jest tak poprowadzony, że samochód muszę zostawiać na drugim końcu Gliwickiej. Owszem, można to znosić przez jakiś czas, ale nerwy nie wytrzymują, gdy człowiek widzi, co się tu dzieje! - mówi Katarzyna Czarnota.

- Ten remont odbija się na naszych finansach. Wiadomo: garnitury, eleganckie mokasyny czy szpilki. Goście nie chcą tonąć w błocie, więc nie chcą u nas mieszkać - skarży się Aneta Strączyńska z zarządu przedsiębiorstwa Hit, do którego należy hotel Załęże. Firma już zwróciła się do magistratu z wnioskiem o obniżenie podatku od nieruchomości.

- Złożyliśmy sprawozdania finansowe, bilanse i inne dokumenty, które pokazują, że ucierpieliśmy finansowo. Na razie nie mamy żadnych informacji. Podobnie jak i o samym remoncie: kiedy wznowią prace i kiedy wreszcie się to skończy. Chcemy organizować u nas sympozja, szkolenia, a nie mamy pojęcia, kiedy to będzie możliwe - dodaje Strączyńska.

Jak usłyszeliśmy w katowickim magistracie, przeciągające się prace, a właściwie ich brak, to wina tramwajarzy. - Opóźnienia są, bo prace blokuje nam naprawa torowiska. W każdej chwili możemy znów wejść i wymieniać kanalizację i nawierzchnię, ale prace muszą być prowadzone równolegle na torach. Spółka Tramwaje Śląskie modernizację przerwała i teraz czekamy na ich ruch - tłumaczy Józef Tajak, zastępca naczelnika wydziału inwestycji.

Janusz Berkowski, prezes Tramwajów Śląskich, zapewnia, że prace powinny być wznowione w czerwcu. - Wszystko zostało przerwane, bo poprzedni wykonawca podniósł stawki za robociznę. Mieliśmy z nim umowę okresową i kiedy w grudniu wygasła, już jej nie przedłużyliśmy. Szukamy nowej firmy. Ale pierwszy przetarg ze względów formalnych został unieważniony. Teraz kończymy drugi, który, mam nadzieję, wyłoni nowego wykonawcę - mówi Berkowski.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#85 Post autor: Peter » 30 lip 2008, 23:27

Ruszyły wreszcie dalsze roboty na Gliwickiej => FOTO
W tej chwili to tam się dość ciężko nawet rowerem jeździ.
*SDIP (U.N.O.)

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#86 Post autor: rafalurbino18 » 20 sie 2008, 17:23

Jedna z głównych arterii komunikacyjnych miasta, ulica Gliwicka remontowana jest już kilka lat. Główna droga Załęża kojarzy się większości mieszkańców z prawdziwym wyzwaniem komunikacyjnym.

Mieszkańcy Załęża są już zmęczeni wiecznym remontem ulicy, który najzwyczajniej w świecie uprzykrza im życie. Rozkopana droga utrudnia poruszanie pieszym, nierówna nawierzchnia po większych opadach wypełnia się kałużami i błotem. Nie lepiej jest w kwestii komunikacji samochodowej. Objazdy, brak dojazdu do punktów handlowych czy usługowych - to wszystko wpływa niekorzystnie na funkcjonowanie dzielnicy.

Mieszkańcy czekają
- Nie pamiętam już dokładnie ile to już trwa, ale 1,5 - 2 lata na pewno. Sprawa Gliwickiej ciągnie się od wieków. Remont generalny obejmujący wszystko – od kanalizacji poprzez oświetlenie, całą nawierzchnię ulicy i chodnika po tory tramwajowe - dłuży się niemiłosiernie. Na kilka miesięcy prace w ogóle ustały, albo były prowadzone w znikomym stopniu - żali się Aleksandra Węglorzy, mieszkanka Załęża.

- Do tej pory tu praktycznie nic się nie działo, zwłaszcza w zimie, a ta była przecież łagodna. Mam nadzieję, że skończą do końca roku, to trwa już stanowczo za długo. Dobrze, że ostatnio coś ruszyło, ale pracowników i sprzętu mogłoby być więcej - dodaje 70-letni mieszkaniec dzielnicy, proszący o anonimowość.

- W zimie realizowane były prace kanalizacyjne, których wykonanie było konieczne przed remontem torowiska. Nie wyobrażam sobie jak by to wyglądało, gdybyśmy zaczęli wtedy remontować. Nasze prace musiały poczekać w związku z robotami kanalizacyjnymi. Wykonanie prac równolegle nie jest możliwe z powodu ustawy o zamówieniach publicznych - mówi MM Silesii Szczepan Wodniok, dyr. techniczny Tramwajów Śląskich S.A.

Prace w toku
Na miejscu faktycznie zauważamy postęp w pracach, sytuacja rokuje lepiej niż jeszcze kilka miesięcy temu. Odcinek od ulicy Grundmanna do ulicy Janasa jest już ukończony w całości, położona jest nowa nawierzchnia, wymieniono również torowisko. Remont posuwa się dalej w kierunku ulicy Bocheńskiego. Kładzione jest nowe torowisko tramwajowe, a tam gdzie jeszcze nie tak dawno była jedynie rozkopana jezdnia zamieniona w błotne wertepy, utwardza się teren pod dalsze prace. Błoto i wszechobecne kałuże pozostały niestety na ostatnim odcinku, tuż przy wylocie do ul. Bocheńskiego. Problemem, oprócz kursów tramwajów, które z przyczyn oczywistych są zawieszone, jest ruch kołowy w omawianym obszarze. Cały teren od Janasa do Bocheńskiego jest praktycznie niedostępny dla samochodów, a kierowcy zmuszeni są do korzystania z objazdów.

Prace na odcinku od ul. Janasa do ul. Bocheńskiego miały się zakończyć w zeszłym roku, tak się jednak nie stało.

- To jest problem dla nas, dla miasta, ja nie dziwię się rozgoryczeniu mieszkańców. Kilka miesięcy temu mówiłem, że cierpliwość mieszkańców ul. Gliwickiej i tych, którzy tam na co dzień podróżują jest na wyczerpaniu, teraz to już się po prostu wyczerpała. Mówię to szczerze i z żalem - mówi MM Silesii Waldemar Bojarun, rzecznik Urzędu Miasta Katowice.

Tramwajem po Gliwickiej w grudniu
Według katowickiego magistratu przyczyną opóźnień jest opieszałość ze strony Tramwajów Śląskich.

- Niestety ta długotrwała procedura remontowa wiąże się z tym, że zawiedli nasi partnerzy do przebudowy. Tramwaje Śląskie ogłaszały procedurę przetargową na wykonanie torowiska trzy razy. To blokowało możliwość wykonania naszej części prac, tj. wymiany kanalizacji i nawierzchni. Bezpośredniego wpływu na tą sytuację nie mieliśmy, a spotkań monitujących Tramwaje Śląskie były dziesiątki, Oni bardzo powoli zmieniają swoje podejście. Na szczęście, odkąd miasto przejęło TŚ jest już lepiej, mamy nadzieję, że remont się zakończy do końca roku - dodaje Bojarun.

- Remont torowiska na pewno zakończy się do końca roku. Powinno być gotowe w październiku, eksploatacja ruszy prawdopodobnie w grudniu - uspokaja Wodniok.
Źródło : MM Silesia

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#87 Post autor: Kuba » 11 paź 2008, 12:02

102N@ na WPK pisze:A czy to prawda ze 25-go otwierają Gliwicką?;-) Pytam bo dziś czyszczono/odkaszano tory na wysokości Auchan i ludzie wyraźnie zaciekawieni tym co się dzieje spytali robotników kiedy tramwaje wrócą. Ci im odpowiedzieli że od 25-go. Aż nie uwierzyłem w to co usłyszałem...
Ciekawe jak będzie... Wyrobią się w 2 tyg?


A umowa na obsługę T-7 i 970 wygasa z dniem 1 listopada. Nie ma przetargu na dalszą obsługę więc chyba muszą się pospieszyć.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#88 Post autor: ff » 11 paź 2008, 13:44

Kuba pisze:A umowa na obsługę T-7 i 970 wygasa z dniem 1 listopada. Nie ma przetargu na dalszą obsługę więc chyba muszą się pospieszyć.
To nie jest jakiś straszny problem :)

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#89 Post autor: rafalurbino18 » 11 paź 2008, 18:26

Zawsze przecież można puścić zatramwaje od Sochy :mryellow: KZK przecież nie ogłasza przetargu na obsługę np. zatramwaju, który ma jeździć kilka godzin z powodu zerwania trakcji lub wykolejenia.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#90 Post autor: ff » 11 paź 2008, 18:35

Już KZK sobie poradzi. Będzie pewnie wszystko po staremu. Socha to partner TŚ i do organizacji zatramwajów w tym przypadku nie mają nic.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#91 Post autor: memphis » 12 paź 2008, 15:38

ff pisze:Socha to partner TŚ i do organizacji zatramwajów w tym przypadku nie mają nic.
Ależ skąd, partnerem TŚ w organizacji zatramwajów jest Silesia Transport ;)


Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#93 Post autor: Patryk105 » 21 paź 2008, 21:45

No przynajmniej układają już tory. :mryellow:
Pozdrawiam ;)

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#94 Post autor: 37 » 22 paź 2008, 20:16

I coś tam przy nich majstrują w pozostalych odcinkach trasy.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#95 Post autor: hanys76 » 29 paź 2008, 20:51

Jak donosi reksio na forum wpk , torowisko na Gliwickiej już połączone.
Do informacji dołączył zdjęcie.
http://images30.fotosik.pl/289/0b59a8491eaa1085.jpg

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#96 Post autor: Penny » 30 paź 2008, 22:27

Dzisiaj byłem na Gliwickiej. Torowisko kompletne. Na odcinku ul. Żelazna - ul. Wolnego remont całkowicie zakończony. Wszystkie warstwy nawierzchni, szyny w płytach, trakcja rozwieszona - jedynie gdzieniegdzie na łukach są nieuzupełnione luki pomiędzy płytami. Niewiele brakuje do otwarcia ;) Jakiś czas temu również odmalowano słupy trakcyjne wydzielonego torowiska pomiędzy Załęże Dwór a Załęże Lisa. Skoszono również trawę w obrębie torowiska aż do granicy z Chorzowem. W linkach fotki dla Was: (niestety DL raptem 25kb/s, więc trzeba cierpliwości - potem wrzucę to na inny serwer)
01 • 02 • 03 • 04 • 05 • 06 • 07 • 08 • 09 • 10 • 11 • 12 • 13 • 14

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#97 Post autor: memphis » 05 lis 2008, 17:02

Dziś w nocy odbędzie się po Gliwickiej jazda próbna wagonem nauki jazdy nr 3.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#98 Post autor: Penny » 05 lis 2008, 18:29

memphis pisze:Dziś w nocy odbędzie się po Gliwickiej jazda próbna wagonem nauki jazdy nr 3.
Chyba idę popatrzeć ;-) Będą jechać aż do Batorego w takim razie :D

Awatar użytkownika
observator
Posty: 405
Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
Lokalizacja: punkt_observacyjny
Kontakt:

#99 Post autor: observator » 09 lis 2008, 22:05

Wizytowałem dziś ulice Gliwicką. Jak jest sucho w tej chwili (niedziela wieczór) każdy widzi. Mimo to w jednym z miejsc fragment szyny jest schowany w kałuży :-x
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta

[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#100 Post autor: dombia » 12 lis 2008, 14:43

Tramwaje wracają na Gliwicką

Zakończyły się prace związane z przebudową torowiska i infrastruktury tramwajowej na ul. Gliwickiej. Od najbliższej soboty, 15 listopada, na wyremontowanych torach pojawią się tramwaje.

Prace remontowe podzielone były na dwa etapy – w roku 2007 zmodernizowano odcinek od ul. Żelaznej do ul. Janasa, drugi etap obejmował prace na odcinku od ul. Janasa do ul. Brackiej. Inwestycja została wykonana w technologii proekologicznej. Zastosowane rozwiązania eliminują oddziaływanie na otoczenie energii wibroakustycznej (na warstwach geowłókniny położono płyty żelbetowe, szyny przytwierdzone zostały żywicami epoksydowymi). Dzięki temu tramwaje poruszać się będą zdecydowanie ciszej. Wyremontowana została także infrastruktura, wymieniono słupy i sieć trakcyjną. Zastosowane rozwiązania technologiczne poprawią komfort podróżowania zarówno pasażerów tramwajów, jak i kierowców – szyny w ulicy umieszczone zostały w żelbetowych płytach na poziomie jezdni. Inwestycja kosztowała 10 mln zł, położono 1135 m podwójnego toru.

Ruch tramwajowy na ul. Gliwickiej przywrócony zostanie od 15 listopada. Od tego dnia zmienią się rozkłady jazdy dla linii tramwajowych nr 7 i 20. Tramwaje jeździć będą wyremontowanym odcinkiem ul. Gliwickiej. Linia nr 7 w relacji Łagiewniki Targowisko – Zawodzie Pętla; linia nr 20: Chorzów Ratusz – Zawodzie Pętla.

Kursowanie linii tramwajowej nr 36 oraz autobusowej komunikacji zastępczej tj. linii nr: T-7 i 970 zostanie zawieszone.
(Informacja prasowa)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości