Wyłączenie odcinka Bytom - Łagiewniki
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Popieram w całości. Jak jest okazja do zniszczenia czegoś, to robią to szybko, zaś jeśli chodzi o odtworzenie tego, to prędzej Boże Narodzenie przypadnie w maju.Peter pisze:No niestety u nas nawet odtworzyć odcinka linii tramwajowej nie potrafią.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Trójkąt w Łagiewnikach zostanie otwarty z dniem 1 września 2010 r. Na razie Tramwaje Śląskie oczekują na ekspertyzę Policji w sprawie bezpieczeństwa prowadzenia ruchu. Wyjazd po żeberku jest zabezpieczony sygnalizacją świetlną, jednak nie będzie regulatora ruchu i motorowi będą musieli zawracać bez asysty. Z tej racji do obsługi linii 7 kierowane będą tylko i wyłącznie wozy z pulpitem manewrowym z tyłu.
Sranie w banie. Ciekawe skąd mają ich tyle nazbierać.Penny pisze:Trójkąt w Łagiewnikach zostanie otwarty z dniem 1 września 2010 r. Na razie Tramwaje Śląskie oczekują na ekspertyzę Policji w sprawie bezpieczeństwa prowadzenia ruchu. Wyjazd po żeberku jest zabezpieczony sygnalizacją świetlną, jednak nie będzie regulatora ruchu i motorowi będą musieli zawracać bez asysty. Z tej racji do obsługi linii 7 kierowane będą tylko i wyłącznie wozy z pulpitem manewrowym z tyłu.
KZKGOP 1779
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
Żelazka, wagony po ostatnich RK+#678adam86 pisze:Sranie w banie. Ciekawe skąd mają ich tyle nazbierać.
Z KZK GOP:rifi pisze:a skąd te informacje o 7
http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co= ... 2010-08-28
Ilośc wariantów powala
http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co= ... trasy=4433
Te warianty są bardzo ciekawe:Boguś pisze:http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co= ... 2010-08-28
Ilośc wariantów powala
http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co= ... trasy=4433
A Kurs do: Chorzów Batory Zajezdnia
B Kurs do: Zawodzie Pętla
C Kurs do: Katowice Dąbrówki
D Kurs do: Zawodzie Akademia Ekon.
E Kurs do: Piaśniki Skrzyżowanie
F Kurs do: Zawodzie Zajezdnia
G Kurs do: Załęże Szkoła
Z Kurs przez: Chropaczów Osiedle Na Wzgórzu » Łagiewniki Targowisko
Poza A,B, F i Z reszta jest zastanawiająca. Czyżby KZK GOP miał płacić za obsługę tylko na tych odcinkach, a dalej tramwaje będą jeździć "gratis" albo puste?
Stroszek ma 7 żelazek (#722, #766, #774, #775, #777, #778, #779), 1 ZURka (#255), 2 wozy po nieco starszym RK (#716, #791) oraz 3 wozy po RK w 2000/1 r. (#347, #678, #718).Boguś pisze:Żelazka, wagony po ostatnich RK+#678adam86 pisze:Sranie w banie. Ciekawe skąd mają ich tyle nazbierać.
Łącznie 12 wozów z tylnymi pulpitami, ale #777 jest rozbity, #347 i #718 odstawione, a jedno żelazko jest na stałe przypisane na 9-tkę. Zostaje zatem 9 wozów.
Natomiast Zawodzie ma 4 żelazka jeżdżące solo (#693, #694, #700, #782), 2 ZURki (#687, #699) i 1 wóz po nieco starszym RK (#674).
Łącznie 7 wozów, które jak na razie jeżdżą.
Na '7' będzie teraz kursować jakieś 11-12 wozów. Skoro 3 są z Zawodzia, to Stroszek wystawiać będzie 8-9 wozów, więc może ich trochę braknąć do obsługi. Najwyżej za jakiś czas wcisną się na siódemkę helmuty i będzie ok
EDYCJA (14:30):
W wykazie wozów z pulpitami zapomniałem o #716, którego dopisałem. Dzięki Boguś
Ostatnio zmieniony 27 sie 2010, 14:31 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.
Niby jest w Będzinie jest: 7 żelazek (#665, #669, #670, #737, #759, #761, #762), 1 moderus (#535), 4 wozy po RK w ZUR (#525, #602, #635, #636), 2 po RK w 2000/6r. (#740, #790) i jedyna zwykła stopiątka z pulpitem - #529.Kuba pisze:Zawsze mogą być jakieś wypożyczenia z Będzina ;p
Łącznie rekordowa liczba jak na jedną zajezdnię, bo aż 15 wozów z tylnymi pulpitami.
Ale cała linia '24' (6 pociągów) powinna być obsadzona wagonami z tylnymi pulpitami, a żelazek raczej nie oddadzą
Jeszcze #524, więc wagonów z tylnymi pulpitami jest 16.DW pisze:Niby jest w Będzinie jest: 7 żelazek (#665, #669, #670, #737, #759, #761, #762), 1 moderus (#535), 4 wozy po RK w ZUR (#525, #602, #635, #636), 2 po RK w 2000/6r. (#740, #790) i jedyna zwykła stopiątka z pulpitem - #529.
Łącznie rekordowa liczba jak na jedną zajezdnię, bo aż 15 wozów z tylnymi pulpitami.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Ja stawiam, że do czasu odbudowy torowiska na linii nr 7, bo to, że otworzą trasę na Stroszek nie zmieni tego, że trzeba na trójkącie manewrować tyłem :-/ Do tej pory na 7 widziałem z Gliwic wozy #732, #765 i #786, a z Będzina #670. Dzisiaj na 7 nie ma samych żelazek - kursuje #791.KZKGaPowicz pisze:Ciekawi mnie czy gliwickie "żelazka" zostaną na Stroszku do czasu odbudowy torowiska linii nr 7 do Bytomia, czy tylko do czasu zakończenia remontu torowiska linii nr 9 i 19 w Bytomiu?
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Oczywiście, że otwarcie trasy na Stroszek nic nie zmieni na trasie "7", ale wtedy na Stroszek powrócą wagony po RK w ZUR: #255 i #716. Mogli przecież wypożyczyć do Gliwic zamiast powyższych wagonów na przykład #773 i #776.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Wiadomo coś w sprawie budowy dalszej tej linii?? Czy aby coś tam jeszcze pojedzie.
Mam też jedno pytanie, dlaczego jak ostatni raz jechałem autobusem T-7 to wsiadając do autobusu to kierowca mnie poprosił o pokazanie biletu. Owszem miałem, za 2,00, skasowałem. I ja się teraz pytam, dlaczego?? Dlaczego w komunikacji zastępczej autobusowej stosuje się zasadę "WSIADANIE PIERWSZYMI DRZWIAMI"?? Jeżeli jest to komunikacja zastępcza "A", a w tramwaju te zasady się nie stosuje, to w autobusach też jej nie powinno się stosować.
Mam też jedno pytanie, dlaczego jak ostatni raz jechałem autobusem T-7 to wsiadając do autobusu to kierowca mnie poprosił o pokazanie biletu. Owszem miałem, za 2,00, skasowałem. I ja się teraz pytam, dlaczego?? Dlaczego w komunikacji zastępczej autobusowej stosuje się zasadę "WSIADANIE PIERWSZYMI DRZWIAMI"?? Jeżeli jest to komunikacja zastępcza "A", a w tramwaju te zasady się nie stosuje, to w autobusach też jej nie powinno się stosować.
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D
POZDRAWIAM !
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D
POZDRAWIAM !
- Kamil105Na
- Posty: 189
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
A tak nieco odbiegając od tematu. Dlaczego prawie wszystkie linie autobusowe nie mogą jeździć co x minut, jak tramwaje, tylko w jakimś niesymetrycznym takcie ? np.adam86 pisze:W zasadzie obecnie taryfa przewiduje, że w autobusach oznaczonych stosownie obowiązuje program. BTW o jakie T7 idzie? Nie o 607 raczej?
7: 10 35 8: 05 40 9: 14 10: 08 11 11:
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Na to pytanie zna odpowiedź tylko ten kto te rozkłady tworzy. W przypadku tramwajów na niektórych liniach wręcz wymuszone jest kursowanie co określoną ilość minut z uwagi na mijanki. Autobusy nie mają takiej konieczności, co oczywiście nie oznacza, że to jest powodem tych dziwnych taktów. Gdyby twórca rozkładu miał pojęcie, że równy takt pomaga zapamiętać godziny odjazdów pasażerom, to mógłby taki stworzyć. Pozostaje jeszcze problem skróconych czasów przejazdów poza szczytem, ale to maksymalnie jest kilka minut różnicy i nie dotyczy to (prawie) komunikacji tramwajowej.Kamil105Na pisze:A tak nieco odbiegając od tematu. Dlaczego prawie wszystkie linie autobusowe nie mogą jeździć co x minut, jak tramwaje, tylko w jakimś niesymetrycznym takcie ? np.adam86 pisze:W zasadzie obecnie taryfa przewiduje, że w autobusach oznaczonych stosownie obowiązuje program. BTW o jakie T7 idzie? Nie o 607 raczej?7: 10 35 8: 05 40 9: 14 10: 08 11 11:
Przede wszystkim w weekend, abstrahując od tego, że tak wogóle to wszystkie przeloty należy poskracać.Penny pisze:Krótszy przelot dla tramwajów powinien obowiązywać od 21:00 (bo 20:00 to może przesada) do 6:00 rano, a nie tak jak teraz od 23:00 do 5:00. Ruch rano nie jest już tak duży, jak kiedyś.
KZKGOP 1779
Pojawiła się aktualizacja dokumentacji projektowej wraz z doprojektowaniem części linii tramwajowej dla inwestycji pn.: “Przebudowa torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Świętochłowickiej i Łagiewnickiej na odcinku od granic miasta ze Świętochłowicami do Zamłynia w Bytomiu” Link
*SDIP (U.N.O.)
Jednak myślę, że pomimo planu budowania jednotoru na całym wyłączonym odcinku, lepsze to, niż nic. Linia 7 i tak już bardzo poważnie ucierpiała z powodu wyłączenia tego odcinka. Kiedyś była to linia priorytetowa, którą niezależnie od pory jeździła masa ludzi i to nie solówką, ale 102Na lub składem.Boguś pisze:Będzie linia jednotorowa z mijanką przy Szybach Rycerskich. Ruch będzie zabezpieczony sygnalizacją przekaźnikową. Paranoja i tyle.
Nie mam pewności, czy dobrze zinterpretowałem projekt, ale z pliku "06_Układ geometryczny.pdf" (załącznik) wynika, że powstanie nowy przystanek: przy skrzyżowaniu obok Urzędu Pracy (ok. 300 m od "Bytom Łagiewnicka").
- Załączniki
-
- 06_Układ geometryczny.pdf
- (782.9 KiB) Pobrany 174 razy
Tyle, że cały odcinek jest położony na niekorzystnych warunkach terenowych, a żaden projektant nie zaprojektuje rozjazdów na spadzie... Szyby Rycerskie to jedyny fragment gdzie spadek dopuszcza możliwość zabudowy rozjazdówmemphis pisze:Trzeba przyznać, że poszli po rozum do głowy z tą mijanką, jest mniej więcej w połowie drogi (choć chyba lepsza byłaby na, czy zaraz obok przystanku Łagiewniki Krzyżowa). Na drugi tor chyba nie co liczyć w tym stuleciu, choć i tak dobrze, że chociaż będzie zaprojektowany i zarezerwowany w terenie.
Podobno jest szansa na większe dofinansowanie projektu z Unii, które wyniesie 60%. Zatem TŚ wspólnie z samorządami mają okazję to wykorzystać.memphis pisze:Na drugi tor chyba nie co liczyć w tym stuleciu, choć i tak dobrze, że chociaż będzie zaprojektowany i zarezerwowany w terenie.
Chociaż jak sobie przypomnę, gdy GZM przez 3 lata nie potrafił zebrać dokumentacji na spalarnię śmieci i przez to 600 mln. przeszło koło nosa.
Ale przecież w rejonie Krzyżowej nie ma spadu. Z resztą już rozjady tam były.105Na pisze: Tyle, że cały odcinek jest położony na niekorzystnych warunkach terenowych, a żaden projektant nie zaprojektuje rozjazdów na spadzie... Szyby Rycerskie to jedyny fragment gdzie spadek dopuszcza możliwość zabudowy rozjazdów
KZKGOP 1779
źródłoRynek Kolejowy, 2011-07-19 pisze:Z Łagiewnik do centrum Bytomia jednym torem. Bo taniej
Tramwaje Śląskie przygotowują się do odbudowania zlikwidowanej trzy lata temu linii z Łagiewnik do centrum Bytomia. - Położymy podbudowę pod dwa tory. Podobnie będzie ze słupami trakcyjnymi. Dlatego wszystko będzie już przygotowane na linię dwutorową, ale pieniędzy starczy nam tylko na jeden tor - powiedział "Gazecie Wyborczej" Andrzej Bywalec z Tramwajów Śląskich. Przeciw prowizorce zaprotestowało już 1,5 tysiąca mieszkańców.
- Budowa torowiska wzdłuż Łagiewnickiej będzie elementem ogromnego kontraktu finansowanego częściowo z funduszy unijnych. Do końca roku powinniśmy dostać dofinansowanie i wtedy możemy ruszać z pracami - powiedział "Gazecie Wyborczej" Andrzej Bywalec. Inwestycja jest warta 21 mln złotych. Do budowy drugiego toru tramwajarzom brakuje 10 mln. Zamiast niego powstanie 300-metrowa mijanka w rejonie ul. Szybów Rycerskich.
Jeden z radnych zebrał juz 1,5 tysiąca podpisów za przywróceniem dwutorowej linii. Codziennie rozkłada stolik na przystanku tramwajowym i rozmawia z mieszkańcami. Zebranymi podpisami chce przekonać resztę rady miasta do wzięcia kredytu na dofinansowanie budowy drugiego toru.
Zatem jeźdźmy się podpisać
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Ta spółka działa sama przeciwko sobie. Powinni wystąpić jako Tramwaje Śląskie S.A. do miasta Bytom o dofinansowanie tej inwestycji, a nie że kierownik zajezdni Stroszek występuje, ale jako radny. Widać, że tej firmie na niczym jednak nie zależy. Ponadto TŚ same wnioskowały o likwidację linii 8 i 25. Czy jakakolwiek inna firma tramwajowa w Polsce działa w ten sposób?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Na stronie z ogłoszeniami UM Bytom 14.12.2011 pojawiła się informacja:
Z A W I A D O M I E N I E
o wszczęciu postępowania
Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - kodeks postępowania administracyjnego / jednolity tekst z 2000r. Dz. U. nr 98, poz. 1071 z późn. zm. / w związku z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym / Dz.U. nr 80, poz. 717 z późn. zm. / zawiadamia się strony, że w dniu 05.12.2011 r. zostało wszczęte
p o s t ę p o w a n i e
w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego pn.:
„Przebudowa torowiska tramwajowego z przebudową i budową infrastruktury towarzyszącej”
(AAP. 6733.40.2011)
Inwestycja zlokalizowana jest w Bytomiu przy ul. Łagiewnickiej.
Wnioskodawcą jest:
Pan Jacek Pala – WBP Sp. z o.o., 41-800 Zabrze, ul. Pawliczka 25 - pełnomocnik występujący w im. „Tramwaji Śląskich” S.A., 41-506 Chorzów, ul. Inwalidzka 5.
W związku z powyższym informuje się, że do dnia 05.01.2012 r. strony mogą zapoznać się z aktami sprawy, uzyskać wyjaśnienia w sprawie, składać wnioski i zastrzeżenia /U.M. w Bytomiu, Wydział Architektury, p.401/.
z up. Prezydenta
Naczelnik Wydziału Architektury
(-) mgr inż. arch. Ewa Kowalik
*SDIP (U.N.O.)
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Najlepsze jest to, że jeśli nie odbudują tego fragmentu "7", a będzie remont torowiska na ul. Jagiellońskiej i ruch zostanie wyłączony, to Bobrek i Szombierki zostaną bez tramwaju, chyba, że "5", "9" i "18" będą trójkątowały na Zamłyniu, ale musieliby dobudować troszkę torowiska w stronę Łagiewnik.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Na odbudowanej trasie 7 ma być sygnalizacja przekaźnikowa, więc wydłużenie tych linii odpada.KZKGaPowicz pisze:Najlepsze jest to, że jeśli nie odbudują tego fragmentu "7", a będzie remont torowiska na ul. Jagiellońskiej i ruch zostanie wyłączony, to Bobrek i Szombierki zostaną bez tramwaju, chyba, że "5", "9" i "18" będą trójkątowały na Zamłyniu, ale musieliby dobudować troszkę torowiska w stronę Łagiewnik.
- 102na#138R
- Posty: 48
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 23:45
- Lokalizacja: świętochłowice
Przed wczoraj (tj. 6 listopada) wracając z Bytomia zauważyłem, ze robotnicy z TŚ zrywają i tną resztki torowiska tramwajowego linii nr 7 na odcinku wzdłuż ul. Świętochłowickiej. Niestety nie mam zdjęć- jechałem samochodem i nie zdążyłem
Czy skoro właśnie pozbywają się resztek starego torowiska, to oznacza to, że za niedługo zacznie się jego odbudowa? Z tego co pamiętam to właśnie w teraźniejszym okresie mieli się za to wziąć, więc stąd takie moje pytanie.
Czy skoro właśnie pozbywają się resztek starego torowiska, to oznacza to, że za niedługo zacznie się jego odbudowa? Z tego co pamiętam to właśnie w teraźniejszym okresie mieli się za to wziąć, więc stąd takie moje pytanie.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
To byłaby wspaniała wiadomość i fajny prezent na Mikołaja. Swoją drogą, to TŚ zaoszczędziły nieco pieniędzy w przetargach, to może rzeczywiście będzie odcinek dwutorowy. Na początku TŚ się chwaliły, że do Sosnowca będą dwa tory, a to że z dwóch zrobi się jeden do Bytomia, to tak nie trąbili. Może zrozumieli błąd?Peter pisze:7 będzie jednak odtworzona jako trasa dwutorowa? Kurier Kolejowy
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości