Wyłączenie odcinka Bytom - Łagiewniki

O bieżących inwestycjach w "żelazne drogi".
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#101 Post autor: TŚ25 » 18 sie 2010, 18:48

Fakt staje się faktem. ;)
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#102 Post autor: KZKGaPowicz » 18 sie 2010, 20:47

Peter pisze:No niestety u nas nawet odtworzyć odcinka linii tramwajowej nie potrafią.
Popieram w całości. Jak jest okazja do zniszczenia czegoś, to robią to szybko, zaś jeśli chodzi o odtworzenie tego, to prędzej Boże Narodzenie przypadnie w maju.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#103 Post autor: adam86 » 18 sie 2010, 21:29

Ale zdaje się, że odbudowa 7 wcale nie jest w programie unijnym, a i Bytom wcale kasy na to nie ma.
KZKGOP 1779

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#104 Post autor: memphis » 18 sie 2010, 23:08

adam86 pisze:Ale zdaje się, że odbudowa 7 wcale nie jest w programie unijnym
Jak nie jest jak jest?

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#105 Post autor: Penny » 20 sie 2010, 11:02

Na razie ani widu, ani słychu o otwarciu trójkąta dla tramwajów... Nie rozumiem, co stoi na przeszkodzie.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#106 Post autor: memphis » 20 sie 2010, 18:29

To się chyba jeszcze przesunie. Wkrótce ma być przecież jakaś przerwa w ruchu w Bytomiu w związku z budową Agory - może chcą to za jednym zamachem zrobić.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#107 Post autor: Penny » 26 sie 2010, 17:46

Trójkąt w Łagiewnikach zostanie otwarty z dniem 1 września 2010 r. Na razie Tramwaje Śląskie oczekują na ekspertyzę Policji w sprawie bezpieczeństwa prowadzenia ruchu. Wyjazd po żeberku jest zabezpieczony sygnalizacją świetlną, jednak nie będzie regulatora ruchu i motorowi będą musieli zawracać bez asysty. Z tej racji do obsługi linii 7 kierowane będą tylko i wyłącznie wozy z pulpitem manewrowym z tyłu.

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#108 Post autor: 37 » 26 sie 2010, 17:54

Od kilku godzin komunikat na stronie KZK GOP mówi o 28 sierpnia.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#109 Post autor: adam86 » 26 sie 2010, 19:42

Penny pisze:Trójkąt w Łagiewnikach zostanie otwarty z dniem 1 września 2010 r. Na razie Tramwaje Śląskie oczekują na ekspertyzę Policji w sprawie bezpieczeństwa prowadzenia ruchu. Wyjazd po żeberku jest zabezpieczony sygnalizacją świetlną, jednak nie będzie regulatora ruchu i motorowi będą musieli zawracać bez asysty. Z tej racji do obsługi linii 7 kierowane będą tylko i wyłącznie wozy z pulpitem manewrowym z tyłu.
Sranie w banie. Ciekawe skąd mają ich tyle nazbierać.
KZKGOP 1779

adas
Posty: 32
Rejestracja: 08 cze 2010, 12:05
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

#110 Post autor: adas » 26 sie 2010, 19:56

A wiadomo jaki rozkład (co 30 minut co 15?). T17 zostanie z taką częstotliwością jak jest?

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#111 Post autor: grillmaster » 26 sie 2010, 20:25

Linia 7 co 15min. w robocze, co 30 w wolne (3 w robocze, 1 w wolne z Zawodzia). 17 bez zmian (brak komunikatu w/s zmiany rozkładu).

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#112 Post autor: rifi » 26 sie 2010, 21:44

a skąd te informacje o 7 :?:

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#113 Post autor: Boguś » 27 sie 2010, 12:30

adam86 pisze:Sranie w banie. Ciekawe skąd mają ich tyle nazbierać.
Żelazka, wagony po ostatnich RK+#678
rifi pisze:a skąd te informacje o 7
Z KZK GOP:
http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co= ... 2010-08-28

Ilośc wariantów powala
http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co= ... trasy=4433

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#114 Post autor: DW » 27 sie 2010, 14:24

Te warianty są bardzo ciekawe:
A Kurs do: Chorzów Batory Zajezdnia
B Kurs do: Zawodzie Pętla
C Kurs do: Katowice Dąbrówki
D Kurs do: Zawodzie Akademia Ekon.
E Kurs do: Piaśniki Skrzyżowanie
F Kurs do: Zawodzie Zajezdnia
G Kurs do: Załęże Szkoła
Z Kurs przez: Chropaczów Osiedle Na Wzgórzu » Łagiewniki Targowisko
Poza A,B, F i Z reszta jest zastanawiająca. Czyżby KZK GOP miał płacić za obsługę tylko na tych odcinkach, a dalej tramwaje będą jeździć "gratis" albo puste? ;)
Boguś pisze:
adam86 pisze:Sranie w banie. Ciekawe skąd mają ich tyle nazbierać.
Żelazka, wagony po ostatnich RK+#678
Stroszek ma 7 żelazek (#722, #766, #774, #775, #777, #778, #779), 1 ZURka (#255), 2 wozy po nieco starszym RK (#716, #791) oraz 3 wozy po RK w 2000/1 r. (#347, #678, #718).
Łącznie 12 wozów z tylnymi pulpitami, ale #777 jest rozbity, #347 i #718 odstawione, a jedno żelazko jest na stałe przypisane na 9-tkę. Zostaje zatem 9 wozów.

Natomiast Zawodzie ma 4 żelazka jeżdżące solo (#693, #694, #700, #782), 2 ZURki (#687, #699) i 1 wóz po nieco starszym RK (#674).
Łącznie 7 wozów, które jak na razie jeżdżą.

Na '7' będzie teraz kursować jakieś 11-12 wozów. Skoro 3 są z Zawodzia, to Stroszek wystawiać będzie 8-9 wozów, więc może ich trochę braknąć do obsługi. Najwyżej za jakiś czas wcisną się na siódemkę helmuty i będzie ok :-P

EDYCJA (14:30):
W wykazie wozów z pulpitami zapomniałem o #716, którego dopisałem. Dzięki Boguś :)
Ostatnio zmieniony 27 sie 2010, 14:31 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#115 Post autor: Boguś » 27 sie 2010, 14:29

DW pisze:Łącznie 12 wozów z tylnymi pulpitami, ale #777 jest rozbity, #347 i #718 odstawione, a jedno żelazko jest na stałe przypisane na 9-tkę. Zostaje zatem 8 wozów.
Zapomniałeś o #716.

Żelazko z 9 można wyciąc.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#116 Post autor: hanys76 » 27 sie 2010, 20:38

Z rozkładu 7 usunięto oznaczenia kursów konczących się na Piaśnikach, może pozstałe durne opcje także znikną. Ale widzę że cały rozkład na dni robocze, kończy się na Piaśnikach dalej już niema.

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#117 Post autor: Kuba » 27 sie 2010, 22:11

Zawsze mogą być jakieś wypozyczenia z Będzina ;p
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#118 Post autor: DW » 27 sie 2010, 22:24

Kuba pisze:Zawsze mogą być jakieś wypożyczenia z Będzina ;p
Niby jest w Będzinie jest: 7 żelazek (#665, #669, #670, #737, #759, #761, #762), 1 moderus (#535), 4 wozy po RK w ZUR (#525, #602, #635, #636), 2 po RK w 2000/6r. (#740, #790) i jedyna zwykła stopiątka z pulpitem - #529.
Łącznie rekordowa liczba jak na jedną zajezdnię, bo aż 15 wozów z tylnymi pulpitami.
Ale cała linia '24' (6 pociągów) powinna być obsadzona wagonami z tylnymi pulpitami, a żelazek raczej nie oddadzą :-P

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#119 Post autor: Boguś » 28 sie 2010, 17:29

DW pisze:Niby jest w Będzinie jest: 7 żelazek (#665, #669, #670, #737, #759, #761, #762), 1 moderus (#535), 4 wozy po RK w ZUR (#525, #602, #635, #636), 2 po RK w 2000/6r. (#740, #790) i jedyna zwykła stopiątka z pulpitem - #529.
Łącznie rekordowa liczba jak na jedną zajezdnię, bo aż 15 wozów z tylnymi pulpitami.
Jeszcze #524, więc wagonów z tylnymi pulpitami jest 16.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#120 Post autor: KZKGaPowicz » 31 sie 2010, 09:46

Ciekawi mnie czy gliwickie "żelazka" zostaną na Stroszku do czasu odbudowy torowiska linii nr 7 do Bytomia, czy tylko do czasu zakończenia remontu torowiska linii nr 9 i 19 w Bytomiu?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#121 Post autor: Penny » 31 sie 2010, 11:11

KZKGaPowicz pisze:Ciekawi mnie czy gliwickie "żelazka" zostaną na Stroszku do czasu odbudowy torowiska linii nr 7 do Bytomia, czy tylko do czasu zakończenia remontu torowiska linii nr 9 i 19 w Bytomiu?
Ja stawiam, że do czasu odbudowy torowiska na linii nr 7, bo to, że otworzą trasę na Stroszek nie zmieni tego, że trzeba na trójkącie manewrować tyłem :-/ Do tej pory na 7 widziałem z Gliwic wozy #732, #765 i #786, a z Będzina #670. Dzisiaj na 7 nie ma samych żelazek - kursuje #791.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#122 Post autor: KZKGaPowicz » 31 sie 2010, 20:33

Oczywiście, że otwarcie trasy na Stroszek nic nie zmieni na trasie "7", ale wtedy na Stroszek powrócą wagony po RK w ZUR: #255 i #716. Mogli przecież wypożyczyć do Gliwic zamiast powyższych wagonów na przykład #773 i #776.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#123 Post autor: TŚ25 » 21 lut 2011, 20:58

Wiadomo coś w sprawie budowy dalszej tej linii?? Czy aby coś tam jeszcze pojedzie.
Mam też jedno pytanie, dlaczego jak ostatni raz jechałem autobusem T-7 to wsiadając do autobusu to kierowca mnie poprosił o pokazanie biletu. Owszem miałem, za 2,00, skasowałem. I ja się teraz pytam, dlaczego?? Dlaczego w komunikacji zastępczej autobusowej stosuje się zasadę "WSIADANIE PIERWSZYMI DRZWIAMI"?? Jeżeli jest to komunikacja zastępcza "A", a w tramwaju te zasady się nie stosuje, to w autobusach też jej nie powinno się stosować.
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#124 Post autor: adam86 » 21 lut 2011, 22:24

W zasadzie obecnie taryfa przewiduje, że w autobusach oznaczonych stosownie obowiązuje program. BTW o jakie T7 idzie? Nie o 607 raczej?
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Kamil105Na
Posty: 189
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#125 Post autor: Kamil105Na » 24 lut 2011, 15:54

adam86 pisze:W zasadzie obecnie taryfa przewiduje, że w autobusach oznaczonych stosownie obowiązuje program. BTW o jakie T7 idzie? Nie o 607 raczej?
A tak nieco odbiegając od tematu. Dlaczego prawie wszystkie linie autobusowe nie mogą jeździć co x minut, jak tramwaje, tylko w jakimś niesymetrycznym takcie ? np.
7: 10 35 8: 05 40 9: 14 10: 08 11 11:
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#126 Post autor: rafalurbino18 » 24 lut 2011, 17:40

Kamil105Na pisze:
adam86 pisze:W zasadzie obecnie taryfa przewiduje, że w autobusach oznaczonych stosownie obowiązuje program. BTW o jakie T7 idzie? Nie o 607 raczej?
A tak nieco odbiegając od tematu. Dlaczego prawie wszystkie linie autobusowe nie mogą jeździć co x minut, jak tramwaje, tylko w jakimś niesymetrycznym takcie ? np.
7: 10 35 8: 05 40 9: 14 10: 08 11 11:
Na to pytanie zna odpowiedź tylko ten kto te rozkłady tworzy. W przypadku tramwajów na niektórych liniach wręcz wymuszone jest kursowanie co określoną ilość minut z uwagi na mijanki. Autobusy nie mają takiej konieczności, co oczywiście nie oznacza, że to jest powodem tych dziwnych taktów. Gdyby twórca rozkładu miał pojęcie, że równy takt pomaga zapamiętać godziny odjazdów pasażerom, to mógłby taki stworzyć. Pozostaje jeszcze problem skróconych czasów przejazdów poza szczytem, ale to maksymalnie jest kilka minut różnicy i nie dotyczy to (prawie) komunikacji tramwajowej.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#127 Post autor: adam86 » 24 lut 2011, 18:24

rafalurbino18 pisze:Pozostaje jeszcze problem skróconych czasów przejazdów poza szczytem, ale to maksymalnie jest kilka minut różnicy i nie dotyczy to (prawie) komunikacji tramwajowej.
Nie, to w ogóle nie dotyczy tramwajów. Stąd też tramwaje nagminnie jeżdżą przed czasem wieczorem.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#128 Post autor: Penny » 24 lut 2011, 20:14

Krótszy przelot dla tramwajów powinien obowiązywać od 21:00 (bo 20:00 to może przesada) do 6:00 rano, a nie tak jak teraz od 23:00 do 5:00. Ruch rano nie jest już tak duży, jak kiedyś.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#129 Post autor: adam86 » 24 lut 2011, 20:37

Penny pisze:Krótszy przelot dla tramwajów powinien obowiązywać od 21:00 (bo 20:00 to może przesada) do 6:00 rano, a nie tak jak teraz od 23:00 do 5:00. Ruch rano nie jest już tak duży, jak kiedyś.
Przede wszystkim w weekend, abstrahując od tego, że tak wogóle to wszystkie przeloty należy poskracać.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#130 Post autor: Peter » 12 kwie 2011, 22:08

Pojawiła się aktualizacja dokumentacji projektowej wraz z doprojektowaniem części linii tramwajowej dla inwestycji pn.: “Przebudowa torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Świętochłowickiej i Łagiewnickiej na odcinku od granic miasta ze Świętochłowicami do Zamłynia w Bytomiu” :arrow: Link
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#131 Post autor: Boguś » 12 kwie 2011, 22:57

Będzie linia jednotorowa z mijanką przy Szybach Rycerskich. Ruch będzie zabezpieczony sygnalizacją przekaźnikową. Paranoja i tyle.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#132 Post autor: Penny » 13 kwie 2011, 08:09

Boguś pisze:Będzie linia jednotorowa z mijanką przy Szybach Rycerskich. Ruch będzie zabezpieczony sygnalizacją przekaźnikową. Paranoja i tyle.
Jednak myślę, że pomimo planu budowania jednotoru na całym wyłączonym odcinku, lepsze to, niż nic. Linia 7 i tak już bardzo poważnie ucierpiała z powodu wyłączenia tego odcinka. Kiedyś była to linia priorytetowa, którą niezależnie od pory jeździła masa ludzi i to nie solówką, ale 102Na lub składem.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#133 Post autor: memphis » 13 kwie 2011, 09:40

Trzeba przyznać, że poszli po rozum do głowy z tą mijanką, jest mniej więcej w połowie drogi (choć chyba lepsza byłaby na, czy zaraz obok przystanku Łagiewniki Krzyżowa). Na drugi tor chyba nie co liczyć w tym stuleciu, choć i tak dobrze, że chociaż będzie zaprojektowany i zarezerwowany w terenie.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#134 Post autor: Penny » 13 kwie 2011, 10:22

Nie mam pewności, czy dobrze zinterpretowałem projekt, ale z pliku "06_Układ geometryczny.pdf" (załącznik) wynika, że powstanie nowy przystanek: przy skrzyżowaniu obok Urzędu Pracy (ok. 300 m od "Bytom Łagiewnicka").
Załączniki
06_Układ geometryczny.pdf
(782.9 KiB) Pobrany 174 razy

105Na
Posty: 147
Rejestracja: 27 sty 2008, 14:34
Lokalizacja: Bytom

#135 Post autor: 105Na » 14 kwie 2011, 09:09

memphis pisze:Trzeba przyznać, że poszli po rozum do głowy z tą mijanką, jest mniej więcej w połowie drogi (choć chyba lepsza byłaby na, czy zaraz obok przystanku Łagiewniki Krzyżowa). Na drugi tor chyba nie co liczyć w tym stuleciu, choć i tak dobrze, że chociaż będzie zaprojektowany i zarezerwowany w terenie.
Tyle, że cały odcinek jest położony na niekorzystnych warunkach terenowych, a żaden projektant nie zaprojektuje rozjazdów na spadzie... Szyby Rycerskie to jedyny fragment gdzie spadek dopuszcza możliwość zabudowy rozjazdów

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#136 Post autor: Boguś » 14 kwie 2011, 20:36

memphis pisze:Na drugi tor chyba nie co liczyć w tym stuleciu, choć i tak dobrze, że chociaż będzie zaprojektowany i zarezerwowany w terenie.
Podobno jest szansa na większe dofinansowanie projektu z Unii, które wyniesie 60%. Zatem TŚ wspólnie z samorządami mają okazję to wykorzystać.

Chociaż jak sobie przypomnę, gdy GZM przez 3 lata nie potrafił zebrać dokumentacji na spalarnię śmieci i przez to 600 mln. przeszło koło nosa.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#137 Post autor: memphis » 14 kwie 2011, 21:09

Boguś pisze:Zatem TŚ wspólnie z samorządami mają okazję to wykorzystać.
Do zmniejszenia wkładu własnego najprawdopodobniej ;)

A nawet jeśli coś będą dokładać do projektu to lista potrzeb jest baaaardzo długa...

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#138 Post autor: adam86 » 15 kwie 2011, 18:45

105Na pisze: Tyle, że cały odcinek jest położony na niekorzystnych warunkach terenowych, a żaden projektant nie zaprojektuje rozjazdów na spadzie... Szyby Rycerskie to jedyny fragment gdzie spadek dopuszcza możliwość zabudowy rozjazdów
Ale przecież w rejonie Krzyżowej nie ma spadu. Z resztą już rozjady tam były.
KZKGOP 1779

105Na
Posty: 147
Rejestracja: 27 sty 2008, 14:34
Lokalizacja: Bytom

#139 Post autor: 105Na » 26 kwie 2011, 10:58

adam86 pisze: Ale przecież w rejonie Krzyżowej nie ma spadu. Z resztą już rozjady tam były.
dużo rzeczy teraz "jest" choć na nowo się ich wybudować zgodnie z przepisami nie da.....

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#140 Post autor: Penny » 19 lip 2011, 13:37

Rynek Kolejowy, 2011-07-19 pisze:Z Łagiewnik do centrum Bytomia jednym torem. Bo taniej

Tramwaje Śląskie przygotowują się do odbudowania zlikwidowanej trzy lata temu linii z Łagiewnik do centrum Bytomia. - Położymy podbudowę pod dwa tory. Podobnie będzie ze słupami trakcyjnymi. Dlatego wszystko będzie już przygotowane na linię dwutorową, ale pieniędzy starczy nam tylko na jeden tor - powiedział "Gazecie Wyborczej" Andrzej Bywalec z Tramwajów Śląskich. Przeciw prowizorce zaprotestowało już 1,5 tysiąca mieszkańców.


- Budowa torowiska wzdłuż Łagiewnickiej będzie elementem ogromnego kontraktu finansowanego częściowo z funduszy unijnych. Do końca roku powinniśmy dostać dofinansowanie i wtedy możemy ruszać z pracami - powiedział "Gazecie Wyborczej" Andrzej Bywalec. Inwestycja jest warta 21 mln złotych. Do budowy drugiego toru tramwajarzom brakuje 10 mln. Zamiast niego powstanie 300-metrowa mijanka w rejonie ul. Szybów Rycerskich.

Jeden z radnych zebrał juz 1,5 tysiąca podpisów za przywróceniem dwutorowej linii. Codziennie rozkłada stolik na przystanku tramwajowym i rozmawia z mieszkańcami. Zebranymi podpisami chce przekonać resztę rady miasta do wzięcia kredytu na dofinansowanie budowy drugiego toru.
źródło

Zatem jeźdźmy się podpisać ;)
Załączniki
z9967922X,Radny-Andrzej-Kostek-od-kilkunastu-dni-rozstawia-stolik[1].jpg

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#141 Post autor: KZKGaPowicz » 22 paź 2011, 10:46

Ta spółka działa sama przeciwko sobie. Powinni wystąpić jako Tramwaje Śląskie S.A. do miasta Bytom o dofinansowanie tej inwestycji, a nie że kierownik zajezdni Stroszek występuje, ale jako radny. Widać, że tej firmie na niczym jednak nie zależy. Ponadto TŚ same wnioskowały o likwidację linii 8 i 25. Czy jakakolwiek inna firma tramwajowa w Polsce działa w ten sposób?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#142 Post autor: Peter » 15 gru 2011, 09:10

Na stronie z ogłoszeniami UM Bytom 14.12.2011 pojawiła się informacja:
Z A W I A D O M I E N I E
o wszczęciu postępowania

Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - kodeks postępowania administracyjnego / jednolity tekst z 2000r. Dz. U. nr 98, poz. 1071 z późn. zm. / w związku z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym / Dz.U. nr 80, poz. 717 z późn. zm. / zawiadamia się strony, że w dniu 05.12.2011 r. zostało wszczęte

p o s t ę p o w a n i e

w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego pn.:
„Przebudowa torowiska tramwajowego z przebudową i budową infrastruktury towarzyszącej”
(AAP. 6733.40.2011)

Inwestycja zlokalizowana jest w Bytomiu przy ul. Łagiewnickiej.

Wnioskodawcą jest:
Pan Jacek Pala – WBP Sp. z o.o., 41-800 Zabrze, ul. Pawliczka 25 - pełnomocnik występujący w im. „Tramwaji Śląskich” S.A., 41-506 Chorzów, ul. Inwalidzka 5.

W związku z powyższym informuje się, że do dnia 05.01.2012 r. strony mogą zapoznać się z aktami sprawy, uzyskać wyjaśnienia w sprawie, składać wnioski i zastrzeżenia /U.M. w Bytomiu, Wydział Architektury, p.401/.

z up. Prezydenta
Naczelnik Wydziału Architektury
(-) mgr inż. arch. Ewa Kowalik
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#143 Post autor: KZKGaPowicz » 20 paź 2012, 18:08

Najlepsze jest to, że jeśli nie odbudują tego fragmentu "7", a będzie remont torowiska na ul. Jagiellońskiej i ruch zostanie wyłączony, to Bobrek i Szombierki zostaną bez tramwaju, chyba, że "5", "9" i "18" będą trójkątowały na Zamłyniu, ale musieliby dobudować troszkę torowiska w stronę Łagiewnik.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#144 Post autor: Boguś » 20 paź 2012, 18:20

KZKGaPowicz pisze:Najlepsze jest to, że jeśli nie odbudują tego fragmentu "7", a będzie remont torowiska na ul. Jagiellońskiej i ruch zostanie wyłączony, to Bobrek i Szombierki zostaną bez tramwaju, chyba, że "5", "9" i "18" będą trójkątowały na Zamłyniu, ale musieliby dobudować troszkę torowiska w stronę Łagiewnik.
Na odbudowanej trasie 7 ma być sygnalizacja przekaźnikowa, więc wydłużenie tych linii odpada.

Awatar użytkownika
102na#138R
Posty: 48
Rejestracja: 23 kwie 2011, 23:45
Lokalizacja: świętochłowice

#145 Post autor: 102na#138R » 08 lis 2012, 00:59

Przed wczoraj (tj. 6 listopada) wracając z Bytomia zauważyłem, ze robotnicy z TŚ zrywają i tną resztki torowiska tramwajowego linii nr 7 na odcinku wzdłuż ul. Świętochłowickiej. Niestety nie mam zdjęć- jechałem samochodem i nie zdążyłem :cry:
Czy skoro właśnie pozbywają się resztek starego torowiska, to oznacza to, że za niedługo zacznie się jego odbudowa? Z tego co pamiętam to właśnie w teraźniejszym okresie mieli się za to wziąć, więc stąd takie moje pytanie.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#146 Post autor: KZKGaPowicz » 08 lis 2012, 11:51

Nie ma jeszcze ogłoszonego przetargu. :cry:
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#147 Post autor: Peter » 07 gru 2012, 17:47

7 będzie jednak odtworzona jako trasa dwutorowa? :arrow: Kurier Kolejowy
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#148 Post autor: KZKGaPowicz » 07 gru 2012, 19:47

Peter pisze:7 będzie jednak odtworzona jako trasa dwutorowa? :arrow: Kurier Kolejowy
To byłaby wspaniała wiadomość i fajny prezent na Mikołaja. Swoją drogą, to TŚ zaoszczędziły nieco pieniędzy w przetargach, to może rzeczywiście będzie odcinek dwutorowy. Na początku TŚ się chwaliły, że do Sosnowca będą dwa tory, a to że z dwóch zrobi się jeden do Bytomia, to tak nie trąbili. Może zrozumieli błąd?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#149 Post autor: adam86 » 07 gru 2012, 20:57

Obawiam się, że to mogą być bzdury. Pamiętajcie, że powstała dokumentacja projektowa na linie jednotorową.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#150 Post autor: mark40 » 07 gru 2012, 21:28

Która powstała chyba kilka miesięcy temu albo i dawniej. Możliwe, że dlatego tak długo nie ogłaszali przetargu i doprojektowali drugi tor. W sumie okaże się gdy będzie przetarg.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości