Wyłączenie odcinka Bytom - Łagiewniki

O bieżących inwestycjach w "żelazne drogi".
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
observator
Posty: 405
Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
Lokalizacja: punkt_observacyjny
Kontakt:

#51 Post autor: observator » 25 sie 2008, 00:02

butthead pisze:
ff pisze:Ja uważam, że lepiej by było to robić ze wstrzymaniem ruchu. (...) Sprawnym torem odbywałyby się wyjazdy i zjazdy.
A już najlepiej by było po prostu zamknąć cały odcinek i zrobić obydwa tory od razu porządnie, ekipy nie musiałyby dwa razy w ciągu dnia przygotowywać szlaku na przejazd tramwajów. Tylko że oczywiście wypadałoby wtedy uruchomić na te dwa-trzy miesiące Batory, co chyba ze względów ambicjonalnych jest nie do pomyślenia.
To jest najlepsze rozwiązanie - od razu oba kierunki porządnie tak jak na Gliwickiej, tyle że nie tak wolno. Natomiast dla utrzymania połączenia z zajezdnią zbudować tymczasowy odcinek jednotorowy na wewnetrznym pasie jednej z jezdni.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta

[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#52 Post autor: ff » 19 wrz 2008, 01:28

Przetarg na remont torowiska w Łagiewnikach unieważniono, bo oferty były za drogie.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#53 Post autor: KZKGaPowicz » 15 cze 2009, 10:20

[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#54 Post autor: hanys76 » 15 lip 2009, 06:55

Torowisko 7 patrząc od Zamłynia, biegnące po lewej stronie drogi jest juz całe zdemontowane. Dalej jest, zasypane gałęziami.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#55 Post autor: Peter » 20 lip 2009, 18:12

hanys76 pisze:Torowisko 7 patrząc od Zamłynia, biegnące po lewej stronie drogi jest juz całe zdemontowane. Dalej jest, zasypane gałęziami.
Od strony Łagiewnik też jest przeorane. Obecnie dość smutno to wygląda :/
Jak patrzę na te 16 części do opracowania w BIP (SIWZ), to nie widzę ujętego tego odcinka (wg dołączonej mapy odcinek 15 i 15b). Będzie inny przetarg?
W tej chwili jest remont samej ulicy Łagiewnickiej i Świętochłowickiej w Bytomiu :arrow: Link
*SDIP (U.N.O.)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#56 Post autor: memphis » 20 lip 2009, 19:09

Peter pisze:Jak patrzę na te 16 części do opracowania w BIP (SIWZ), to nie widzę ujętego tego odcinka (wg dołączonej mapy odcinek 15 i 15b). Będzie inny przetarg?
Nie będzie przetargu na opracowanie dokumentacji, bo takowa już istnieje (jej wykonanie zleciło miasto jakiś czas temu). Niestety dokumentacja zakłada odbudowę linii jako jednotorowej z mijankami, bo kosztem tramwaju poszerzana będzie jezdnia. Przetarg będzie na wykonawcę robót, ale to pewnie za jakiś czas dopiero (może w przyszłym roku).

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#57 Post autor: Peter » 20 lip 2009, 19:25

Dzięki :-) Jakoś mi to przeszło przed nosem ;-)
memphis pisze:Niestety dokumentacja zakłada odbudowę linii jako jednotorowej z mijankami, bo kosztem tramwaju poszerzana będzie jezdnia.
Jest może dostępny jakiś plan sytuacyjny jak to ma wyglądać?
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#58 Post autor: Penny » 20 lip 2009, 19:43

memphis pisze:Niestety dokumentacja zakłada odbudowę linii jako jednotorowej z mijankami, bo kosztem tramwaju poszerzana będzie jezdnia.
Mam rozumieć, że cały odcinek od Łagiewniki Targowisko aż do Bytom Łagiewnicka ma być jednotorowy? W sumie to jest całkiem prawdopodobne, ponieważ wycięto wszystkie drzewa rosnące między torowiskiej a jezdnią między przystankami Targowisko - Krzyżowa i od przejazdu przy UP do przystanku Łagiewnicka.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#59 Post autor: adam86 » 20 lip 2009, 20:05

memphis pisze: Nie będzie przetargu na opracowanie dokumentacji, bo takowa już istnieje (jej wykonanie zleciło miasto jakiś czas temu). Niestety dokumentacja zakłada odbudowę linii jako jednotorowej z mijankami, bo kosztem tramwaju poszerzana będzie jezdnia. Przetarg będzie na wykonawcę robót, ale to pewnie za jakiś czas dopiero (może w przyszłym roku).
O ROTFL. No normalnie nie ma to jak się cofać w rozwoju. A że tak zapytam, co oni niby chcą poszerzać od Krzyżowej do targowiska? Przecież tam chyba po 5 m pasy mają!
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#60 Post autor: luki » 20 lip 2009, 20:05

Ale zauważcie jak jednak kasa i jezdnia wygrywa z dwutorową linią. A może ktoś ma sentyment do mijanek po prostu.
Nic tylko teraz przywołać te wszystkie słowa o tym, że linie tramwajowe trzeba przebudowywać na dwutorowe. A tu zaś mamy zwrot do tyłu, kolejne cenne minuty podróży i czekania na mijankę - a miało być tak pięknie.

Czy wiadomo jaka będzie długość jednotoru i mijanek, - no i oczywiście ilość/częstotliwość.
Byle by dało się wyciągnąć góra do trzech minut przelotu, ale pewno i tak upchają spowalniaczy :/
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#61 Post autor: memphis » 20 lip 2009, 21:06

Peter pisze:Dzięki :-) Jakoś mi to przeszło przed nosem ;-)
memphis pisze:Niestety dokumentacja zakłada odbudowę linii jako jednotorowej z mijankami, bo kosztem tramwaju poszerzana będzie jezdnia.
Jest może dostępny jakiś plan sytuacyjny jak to ma wyglądać?
Niestety nie widziałem żadnego planu, słyszałem tylko o tych rozwiązaniach. Być może ostatecznie okaże się, że jednotorowy będzie tylko fragment, a od Targowiska do Krzyżowej zostaną jednak dwa tory.
A że tak zapytam, co oni niby chcą poszerzać od Krzyżowej do targowiska? Przecież tam chyba po 5 m pasy mają!
Dwie jezdnie z pasem zieleni pośrodku (i azylami na przejściach)?


Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#63 Post autor: Boguś » 13 sie 2009, 11:09

Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na:
- modernizacje torowiska na odcinku od granic miasta Świętochłowice do Szybów Rycerskich w Bytomiu wraz z przebudową sieci trakcyjnej,
- modernizacje torowiska na odcinku od Zamłynia do Szybów Rycerskich w Bytomiu wraz z przebudową sieci trakcyjnej

Na chwile obecną nie jest dostępny SIWZ.

http://bip.tram-silesia.pl/?id=przetarg ... /index.htm

Dopisane 14.08
Jest już SIWZ
http://bip.tram-silesia.pl/przetargi/po ... 9/siwz.pdf

Z treści wynika, że odcinek ma być jednotorowy z mijankami:
- wykonanie jednotorowej sieci jezdnej, włączając się do dwutorowej sieci płaskiej przy skrzyżowaniu z ulicami Św. Piotra i Ostatnią w Bytomiu oraz przy skrzyżowaniu ul. Łagiewnickiej z Zabrzańską w Zamłyniu
- wykonanie konstrukcji nośnych na wysięgnikach jedno i dwutorowych
- wykonanie sygnalizacji międzymijankowej

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#64 Post autor: Peter » 15 sie 2009, 11:28

Boguś pisze:Z treści wynika, że odcinek ma być jednotorowy z mijankami
Ciekawe tylko jest to, że do rozbiórki mamy w SIWZ zapisane ok. 2260 mtp a wybudowane ma zostać 2720 mtp, czyli więcej o około 460 mtp niż jest ;-)
*SDIP (U.N.O.)

Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#65 Post autor: Karol » 15 sie 2009, 12:50

Może po prostu wbrew obawom jednak nie będzie to przebudowa na całkowicie jednotorowy odcinek z mijankami. I być może jednotory na tym odcinku zostaną, ale będzie ich o te 500 metyrów mniej...

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#66 Post autor: adam86 » 16 sie 2009, 09:48

Karol pisze:Może po prostu wbrew obawom jednak nie będzie to przebudowa na całkowicie jednotorowy odcinek z mijankami. I być może jednotory na tym odcinku zostaną, ale będzie ich o te 500 metyrów mniej...
Po prostu juz część torowiska zdemontowano i zostało tyle ile pisze w SIWZ, a odległość od zamłynia do targowiska to własnie ok 2,5 km. Czyli juz wiadomo, ze bedzie jednotor na całej długości.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#67 Post autor: Peter » 16 sie 2009, 11:55

No fakt trzeba przyznać mamy "postęp" w naszej komunikacji. Dosłownie błyskawicznie się wszystko rozbiera. Za dwa tygodnie odetniemy kolejne kilometry torów w Gliwicach a tymczasem z wielkim zacięciem zbudujemy jednotor na ex w większości dwutorowym odcinku linii 7 w XXI wieku... Zresztą powinniśmy jeszcze skakać z radości, że w ogóle ktoś to zamierza odbudować.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#68 Post autor: Penny » 16 sie 2009, 12:04

W sumie nie zanosi się, żeby to ustrojstwo (linia 7) jeździło częściej jak co 15 minut, więc miejmy nadzieję, że tak zbudują mijanki, żeby przeloty między nimi nie były jak np. między Chropaczów Ratusz a Lipiny Mijanka...

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#69 Post autor: memphis » 17 sie 2009, 13:55

Dokumentacja:
http://bip.tram-silesia.pl/przetargi/po ... tacja1.zip
http://bip.tram-silesia.pl/przetargi/po ... tacja2.zip

Tak pobieżnie patrząc wynika z niej, że cały odcinek od Targowiska (od ul. Aptecznej) aż do Zamłynia będzie jednotorowy, bez żadnych mijanek. Natomiast patrząc po rysunkach widać, że również na całej długości będzie pozostawione miejsce (ok. 4 m) na drugi tor - budowany będzie prawy tor w kierunku jazdy do Katowic.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#70 Post autor: luki » 17 sie 2009, 14:16

memphis pisze:Tak pobieżnie patrząc wynika z niej, że cały odcinek od Targowiska (od ul. Aptecznej) aż do Zamłynia będzie jednotorowy, bez żadnych mijanek. Natomiast patrząc po rysunkach widać, że również na całej długości będzie pozostawione miejsce (ok. 4 m) na drugi tor - budowany będzie prawy tor w kierunku jazdy do Katowic.
Aż żal patrzeć, że coś co było dwutorowe, tera będzie jednotorowe. A gdzie ta idea dobudowy drugich torów. Jak tak dalej pójdzie to za kilkanaście lat (jeśli w ogóle będą jeszcze tramwaje) to wszystkie szlaki dwutorowe wyremontuje się w jednotorowe ?
No ale tak to jest jak idzie się śladem kosztów. A co z tego, że 7 będzie co 15 minut. Przecież jak na trasie coś się spóźni, to potem każdy następny kurs będzie przez ten jednotor opóźniony (tutaj szczególnym problemem będzie brak dodatkowej - chociaż jednej mijanki).
Do tego dochodzi brak postoju na Pl. Sikorskiego.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#71 Post autor: adam86 » 17 sie 2009, 15:34

memphis pisze:Dokumentacja:
http://bip.tram-silesia.pl/przetargi/po ... tacja1.zip
http://bip.tram-silesia.pl/przetargi/po ... tacja2.zip

Tak pobieżnie patrząc wynika z niej, że cały odcinek od Targowiska (od ul. Aptecznej) aż do Zamłynia będzie jednotorowy, bez żadnych mijanek. Natomiast patrząc po rysunkach widać, że również na całej długości będzie pozostawione miejsce (ok. 4 m) na drugi tor - budowany będzie prawy tor w kierunku jazdy do Katowic.
Ale to w takim razie 7 nie bedzie mogła jechac co 15 minut.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#72 Post autor: luki » 17 sie 2009, 15:43

adam86 pisze: Ale to w takim razie 7 nie bedzie mogła jechac co 15 minut.
Niby czemu. Przecież, mijanki przy 14 minutowym wychodziły w rejonie trójkąta na Łagiewnikach a następnie na Zamłyniu. Odcinek wystarczy dla takiego taktu, ale przydał by się jednak postój na Pl. Sikorskiego na jakieś 2-4 minuty. Przynajmniej tak mi się wydaje.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#73 Post autor: Penny » 17 sie 2009, 16:07

Na odcinku od ul. Krzyżowej do Zamłynia niemal księżycowy widok. Mnóstwo drzew wycięte. Torowiska na w/w odcinku nie ma już wcale. Pozostało parę słupów trakcyjnych po wschodniej strony ulicy w okolicach Gojny. Ruch samochodowy odbywa się tylko w kierunku południowym (od Zamłynia do Łagiewnik).

A jedną mijankę na tym odcinku to mogliby profilaktycznie zrobić na wypadek jakichś zakłóceń w ruchu.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#74 Post autor: adam86 » 17 sie 2009, 20:56

luki pisze: Niby czemu. Przecież, mijanki przy 14 minutowym wychodziły w rejonie trójkąta na Łagiewnikach a następnie na Zamłyniu. Odcinek wystarczy dla takiego taktu, ale przydał by się jednak postój na Pl. Sikorskiego na jakieś 2-4 minuty. Przynajmniej tak mi się wydaje.
Ale biorąc pod uwage tendencję do wydłuzania przelotów to sie to może nie udac.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#75 Post autor: luki » 17 sie 2009, 21:12

A przelot nowym odcinkiem nie powinien być szybszy ze względu choćby na nową infrastrukturę ? Ponadto nie będzie już ta 7 tak się dąsać po obu stornach jedni, tylko poleci lewą stroną.
Ale i tak, co by nie było, to taki jednotor to czysta kpina. Nie wyobrażam sobie, jak będzie to wyglądać, przy rutynowych spóźnieniach od strony Katowic. Sytuacja będzie pewnie taka jak na 11-tce, spóźniony poczeka sobie na następny pociąg i pojadą stadem.
Ponadto pewnie rozkład i tak będzie zakładał mijankę gdzieś na jednotorze (co znamy już z niejednego miejsca tej sieci), więc czym się tu martwić.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#76 Post autor: memphis » 17 sie 2009, 22:02

Przelot Łagiewnicka-Targowisko był 7 minut, więc to nie stanowi problemu, gorzej z "wycelowaniem" mijanki akurat na końca odcinka jednotorowego, bo wtedy się chyba postój wydłuża na Sikorskim.

Co do jeżdżenia stadem to raczej nie będzie mogło być praktykowane na szerszą skalę, bo planowana jest sygnalizacja przekaźnikowa.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#77 Post autor: adam86 » 18 sie 2009, 22:27

memphis pisze:Przelot Łagiewnicka-Targowisko był 7 minut, więc to nie stanowi problemu, gorzej z "wycelowaniem" mijanki akurat na końca odcinka jednotorowego, bo wtedy się chyba postój wydłuża na Sikorskim.
A znając wiesz kogo, to może byc dłuższy:) Tak samo juz na Gliwickiej było, że po remoncie nagle sie wydłuzyły czasy przejazdu.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#78 Post autor: mark40 » 22 sie 2009, 20:35

Przed zamknieciem 7 odcinek Zamłynie-Tragowisko pokonywała w 8 minut. Nowe torowisko powinno ten przejazd skrócić do 7 minut, lub nawet do 6.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#79 Post autor: rafalurbino18 » 23 sie 2009, 07:28

mark40 pisze:Przed zamknieciem 7 odcinek Zamłynie-Tragowisko pokonywała w 8 minut. Nowe torowisko powinno ten przejazd skrócić do 7 minut, lub nawet do 6.
Oczywiście, że powinno. I mam nadzieję, że tak się stanie, bo jak mamy remontować torowiska i później jeździć po nich np. wg takiego rozkładu jaki jest na Lipinach to ja dziękuje. Motorniczy zamiast pojechać szybciej, to będzie jechał tak wolno jak kiedyś, byleby tylko o czasie.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#80 Post autor: adam86 » 24 sie 2009, 14:52

mark40 pisze:Przed zamknieciem 7 odcinek Zamłynie-Tragowisko pokonywała w 8 minut. Nowe torowisko powinno ten przejazd skrócić do 7 minut, lub nawet do 6.
Przed remontem na Gliwickiej tramwaj z Katowic do Chorzowa jechał krócej niz po remoncie, to tak tylko apropos tego co powinno:)
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#81 Post autor: Peter » 31 sie 2009, 20:38

Przeszedłem dzisiaj cały wyłączony odcinek. Jak wiemy dzień dzisiejszy jest bardzo smutny, ale w tym akurat miejscu wszystko wskazuje, że tramwaj powróci. Krajobraz rzeczywiście księżycowy...
Załączniki
38_2009.08.31.jpg
37_2009.08.31.jpg
36_2009.08.31.jpg
35_2009.08.31.jpg
34_2009.08.31.jpg
33_2009.08.31.jpg
32_2009.08.31.jpg
31_2009.08.31.jpg
30_2009.08.31.jpg
29_2009.08.31.jpg
28_2009.08.31.jpg
27_2009.08.31.jpg
26_2009.08.31.jpg
25_2009.08.31.jpg
24_2009.08.31.jpg
23_2009.08.31.jpg
22_2009.08.31.jpg
21_2009.08.31.jpg
20_2009.08.31.jpg
19_2009.08.31.jpg
18_2009.08.31.jpg
17_2009.08.31.jpg
16_2009.08.31.jpg
15_2009.08.31.jpg
14_2009.08.31.jpg
13_2009.08.31.jpg
12_2009.08.31.jpg
11_2009.08.31.jpg
10_2009.08.31.jpg
09_2009.08.31.jpg
08_2009.08.31.jpg
07_2009.08.31.jpg
06_2009.08.31.jpg
05_2009.08.31.jpg
04_2009.08.31.jpg
03_2009.08.31.jpg
02_2009.08.31.jpg
01_2009.08.31.jpg
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#82 Post autor: luki » 31 sie 2009, 22:08

Pytanie tylko czemu tak "zakręcili" te tory na Łagiewnikach ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

luksus
Posty: 474
Rejestracja: 11 gru 2007, 16:40
Lokalizacja: Chorzów

#83 Post autor: luksus » 01 wrz 2009, 16:30

Pewnie by poszerzyć jezdnie i zrobić dodatkowe pasy na skrzyżowaniu

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#84 Post autor: Kuba » 01 wrz 2009, 16:35

Czemu robione torowisko jest na drewnie a nie betonie?
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#85 Post autor: adam86 » 01 wrz 2009, 17:47

Kuba pisze:Czemu robione torowisko jest na drewnie a nie betonie?
Bo taniej.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#86 Post autor: Peter » 01 wrz 2009, 18:01

No nie do końca. W projekcie jest napisane, że mają być drewniane w rejonie ul. Św. Piotra. Jak popatrzycie na kosztorys dla obu podzielonych odcinków, to przewiduje się 980+2939 = 3919 podkładów betonowych (B40) i 157+24 = 181 podkładów drewnianych (sosnowych). Zdecydowana większość podkładów będzie betonowych.

Co do charakterystyki obu materiałów, z których wykonuje się podkłady, drewno mimo że impregnowane jest mniej trwałe niż beton (dlatego odchodzi się obecnie od tego typu podkładów), natomiast drewno lepiej amortyzuje drgania niż beton, który jest materiałem kruchym i może szybko popękać, gdy drgania są duże, np. na końcach szyn (w dylatacjach szynowych dlatego praktycznie zawsze stosuje się podkłady drewniane).

EDIT 2009.11.09

Postępowanie unieważniono :arrow: Link
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#87 Post autor: Penny » 09 lis 2009, 23:55

Peter pisze:EDIT 2009.11.09
Postępowanie unieważniono :arrow: Link
No to ciekawe co dalej... Skoro Bytom "przestał" mieć pieniądze na odbudowę linii (i nie dostanie też na to dofinansowania), to chyba już tramwaju na Szybach Rycerskich nie zobaczymy :(

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#88 Post autor: mark40 » 10 lis 2009, 17:39

Wygląda to trochę inaczej
Prezydent Miasta Bytom
Sz. P. Piotr Koj
ul. Parkowa 2, Bytom

Szanowny Panie Prezydencie

W związku z niepokojacą informacją dotyczącą unieważnienia przetargu przez Spółkę Tramwaje Śląskie na modernizacje linii tramwajowej 7 w granicach miasta Bytomia kieruje pytanie dotyczące powodu zaniechania tej inwestycji lub ewentualnych planów realizacji.

Powód unieważnienia zamawiającego: "Niemożliwość należytego wypełnienia zobowiązania proceduralnego powstała wskutek okoliczności, bezpośrednio niezależnych od zamawiającego, tzn. utraty zabezpieczenia finansowego w związku ze zmianą decyzji o przekazaniu środków przez dysponenta (tj. gminę Bytom), której zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie wszczęcia przedmiotowego postępowania."
Błyskawiczna odpowiedź
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana mail na wstępie należy podkreślić, że właścicielem infrastruktóry tramwajowej są Tramwaje Śląskie S.A.. Gmina Bytom jest wyłącznie jednym z akcjonariuszy tej spółki. Miasto Bytom nigdy nie deklarowało, ze pokryje w całości koszty odbudowy linii 7. Natomiast Tramwaje Śląskie S.A otrzymały od Ministerstwa Rozwoju Regionalnego promesę na dofinansowanie modernizacji infrastruktóry tramwajowej na Śląsku ( linie tramwajowe- w tym linia 7, zakup i modernizacja taboru tramwajowego).

Warunkiem otrzymania tej dotacji jest przygotowanie stosownego wniosku oraz zapewnienie udziału własnego w przedsięwzięciu w wysokości 50% w całkowitych nakładów. Miasto Bytom zadeklarowało (w formie umowy z Tramwajami Śląskimi S.A ) że dekapitalizuje spółkę w wysokości niezbędnego udziału własnego na przedsięwzięcia realizowane w naszym mieście. Jednak do dnia dzisiejszego spółka nie przygotowała wniosku, nie wiadomo więc czy obiecane pieniądze z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego otrzyma. W świetle powyższego jest zupełnie niezrozumiałe przytoczone przez spółkę uzasadnienie unieważnienia przetargu.

Powtarzam raz jeszcze Tramwajami Śląskimi S.A przed ogłoszeniem przetargu nie posiadały żadnych deklaracji dotyczących sfinansowania odbudowy tej linii w całości z budżetu miasta a jedynie deklarację sfinansowania udziału własnego w przypadku pozyskania środków unijnych z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Sprawa odbudowy linii 7 jest wiec dalej aktualna pod warunkiem, że TŚ S.A złożą stosowny wniosek i otrzymają pieniądze z Ministerstwa, miasto Bytom dokapitalizuje wtedy spółkę w celu zapewnienia jej środków na udział własny w zadaniu zgodnie z wyżej wymienioną umową.

Z Poważaniem

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#89 Post autor: Penny » 10 lis 2009, 19:39

Wielkie dzięki ;) Porządny i merytoryczny post. Pozostaje mieć nadzieję, że TŚ nie zepsują sprawy...

Awatar użytkownika
Filip_777
Posty: 348
Rejestracja: 11 lis 2006, 11:50
Lokalizacja: Bytom

#90 Post autor: Filip_777 » 11 lis 2009, 13:19

Co do prezydenta Koja - widać, że on jest "za" tramwajami. Za jego kadencji coś wreszcie ruszyło się w sprawie tramwaju do Miechowic. Zobaczymy co dalej z tego wyniknie.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#91 Post autor: luki » 11 lis 2009, 14:09

Filip_777 pisze:Za jego kadencji coś wreszcie ruszyło się w sprawie tramwaju do Miechowic.
Ten tramwaj rusza się tylko gdzieś między jednym wersem, a drugim, a efektów niestety nie widać.
Teraz trzeba liczyć na odbudowę 7-mki, bo jak będzie się do tego podchodzić tak jak do Miechowic, to ta odbudowa latami będzie trwać.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#92 Post autor: 37 » 14 lis 2009, 14:04

infrastruktóry
!!!

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#93 Post autor: KZKGaPowicz » 21 lis 2009, 20:03

Z tego, co dzisiaj zauważyłem, to łącznik przebiegający przez ulicę na targowisku w Łagiewnikach (umożliwiający jazdę z Chropaczowa do Bytomia) jest już podłączony do torowiska, z którego korzystają teraz linie nr 7 i 17.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#94 Post autor: rafalurbino18 » 06 gru 2009, 10:14

KZKGaPowicz pisze:Z tego, co dzisiaj zauważyłem, to łącznik przebiegający przez ulicę na targowisku w Łagiewnikach (umożliwiający jazdę z Chropaczowa do Bytomia) jest już podłączony do torowiska, z którego korzystają teraz linie nr 7 i 17.
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=213

EDYCJA 10 Lipca

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=5023

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#95 Post autor: Peter » 10 lip 2010, 14:34

rafalurbino pisze:EDYCJA 10 Lipca
Bardzo ładnie tylko szkoda, że w kierunku Bytomia nadal są to tory donikąd. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#96 Post autor: rafalurbino18 » 10 lip 2010, 19:01

Peter pisze:
rafalurbino pisze:EDYCJA 10 Lipca
Bardzo ładnie tylko szkoda, że w kierunku Bytomia nadal są to tory donikąd. :mruga:
Akurat to mnie nie wkurza tak bardzo, jak dalsze zamknięcie trójkątu. Ciekawe ile jeszcze przyjdzie czekać pasażerom na normalny tramwaj do centrum Świętochłowic i dalej Chorzowa.

Edycja 12 sierpnia:
Uwaga kierowcy!

Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu informuje, że o północy z 14 na 15 sierpnia zostanie dopuszczona do ruchu drogowego ulica Łagiewnicka i Świętochłowicka na całym odcinku przebudowy.
Źródło: www.bytom.pl/pl/10/1281444950/4

Sam trójkąt ma niby być oddany 21 sierpnia.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#97 Post autor: KZKGaPowicz » 13 sie 2010, 10:43

Ja tylko przypomnę, że przed zamknięciem trójkąta w Łagiewnikach w dni robocze "7" i "17", które były obsadzone w 100% solówkami kursowały co 15 minut (poprzeplatane pomiędzy sobą 7/8 minut), a w dni wolne co 30 minut (poprzeplatane pomiędzy sobą mniej więcej 14/16 minut). Ciekawe jak będzie wyglądać rozkład po otwarciu tegoż trójkąta?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#98 Post autor: hanys76 » 18 sie 2010, 18:07

W bytomskiej dzielnicy Łagiewniki nie chcą się pogodzić z tym, że w czasie remontu ulicy zdemontowane zostały tory tramwajowe...
link do artykułu Jeśli przedstawiciel tś mówi prawdę , to byłby to jakiś sukces .Po tak długim czasie ,szkoda tylko że ma to byc linia jednotorowa. Poczekamy do przyszłego roku, wtedy się okaże czy ruszy odbudowa.

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#99 Post autor: TŚ25 » 18 sie 2010, 18:36

hanys76 pisze:
W bytomskiej dzielnicy Łagiewniki nie chcą się pogodzić z tym, że w czasie remontu ulicy zdemontowane zostały tory tramwajowe...
link do artykułu Jeśli przedstawiciel tś mówi prawdę , to byłby to jakiś sukces .Po tak długim czasie ,szkoda tylko że ma to byc linia jednotorowa. Poczekamy do przyszłego roku, wtedy się okaże czy ruszy odbudowa.
Dobre :eye:
A czy my się doczekamy tego tramwaju?
Już dwa lata jest ten odcinek zamknięty, a położone są tylko 100m torów w Łagiewnikach???
A tory donikąd? Zabite deskami?
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#100 Post autor: Peter » 18 sie 2010, 18:42

No niestety u nas nawet odtworzyć odcinka linii tramwajowej nie potrafią.
*SDIP (U.N.O.)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości