Naprawy bieżące, odświeżenia
Odświeżony został skład #564+565. Oprócz nowych reflektorów, które już zostały uwzględnione w osobnym wątku, ma również zregenerowane wózki. Przetwornice statyczne pozostały.
Dzisiaj zauważyłem, że wagon #713 doczekał się szafki z tyłu i pulpitu manewrowego (foto w załączniku). Przed wizytą w ZUR szafki z tyłu w tym wagonie nie było. Nie ma jej nadal #714.
W wielu bytomskich wagonach na szafkach WN pojawiły się malowane od szablonu czerwone numery taborowe.
Dzisiaj zauważyłem, że wagon #713 doczekał się szafki z tyłu i pulpitu manewrowego (foto w załączniku). Przed wizytą w ZUR szafki z tyłu w tym wagonie nie było. Nie ma jej nadal #714.
W wielu bytomskich wagonach na szafkach WN pojawiły się malowane od szablonu czerwone numery taborowe.
*SDIP (U.N.O.)
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Wagon #506 został odmalowany, zapewne przechodził rejestrację, gdyż ma także niebieskawe wózki.
Edycja, dnia 5.10.2011:
Przód wagonu #373+ został odmalowany.
Edycja, dnia 22.11.2011:
Skład #316+472 został odmalowany.
Edycja, dnia 5.10.2011:
Przód wagonu #373+ został odmalowany.
Edycja, dnia 22.11.2011:
Skład #316+472 został odmalowany.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Podobnie jak wspomniany wcześniej 105N #548+488, 105Na #495+496 został wewnątrz odświeżony. Wymieniono płyty przy burtach, krzesełka pomalowano na brązowo a z tyłu standardowo na czarno. Pomalowane są grzejniki, szafki itd. Podłogi zostały stare. Przetoczono obręcze w wózkach. Na zewnątrz odmalowano tylko fartuchy.
Stroszek zaczął naklejać numery taborowe wewnątrz wagonów (na szafkach WN i kasetkach tylnych) w postaci czarnych cyferek na żółtym tle, czyli coś na kształt dotychczasowych zwyczajów będzińskich, z tym że są one około dwa razy mniejsze od szablonów na zewnątrz wagonów.
Stroszek zaczął naklejać numery taborowe wewnątrz wagonów (na szafkach WN i kasetkach tylnych) w postaci czarnych cyferek na żółtym tle, czyli coś na kształt dotychczasowych zwyczajów będzińskich, z tym że są one około dwa razy mniejsze od szablonów na zewnątrz wagonów.
*SDIP (U.N.O.)
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
#954 został odmalowany. Info
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Myślę, że #267 powinien ją mieć lada chwila, bo #260+261 i #266 już ją przeszły, a były wprowadzane do eksploatacji razem.Boguś pisze:#267 - nie wiemKZKGaPowicz pisze:Ciekawe, kiedy kończy się rejestracja na #267, #564+565, #639 i #791, bo ich obecne malowanie straszy.
#564+565 - wrzesień 2013
#639 - możliwe, że miał ją w wakacje,
#791 - remont kapitalny zakończony w lutym 2008 roku, więc rejestracja powinna być w lutym 2014
Nie wiedziałem, że RK wydłuża rejestrację na okres 6 lat Dzięki za odpowiedź.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
To akurat nie ma żadnego znaczenia.KZKGaPowicz pisze:Myślę, że #267 powinien ją mieć lada chwila, bo #260+261 i #266 już ją przeszły, a były wprowadzane do eksploatacji razem.
Może nie do końca się jasno wyraziłem. Wagony przechodzą rejestrację co 2 lata i nie ma znaczenia czy miały RK czy nie.KZKGaPowicz pisze:Nie wiedziałem, że RK wydłuża rejestrację na okres 6 lat Dzięki za odpowiedź.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
A co na przykład, jeżeli wagon był 1 rok po rejestracji w MPK Kraków, a przyjechał do nas, to znowu musiał ją przejść przed wprowadzeniem do eksploatacji?Boguś pisze:To akurat nie ma żadnego znaczenia.KZKGaPowicz pisze:Myślę, że #267 powinien ją mieć lada chwila, bo #260+261 i #266 już ją przeszły, a były wprowadzane do eksploatacji razem.
Aha! Wywnioskowałem wcześniej, że RK ją wydłuża, dzięki.Boguś pisze:Może nie do końca się jasno wyraziłem. Wagony przechodzą rejestrację co 2 lata i nie ma znaczenia czy miały RK czy nie.KZKGaPowicz pisze:Nie wiedziałem, że RK wydłuża rejestrację na okres 6 lat Dzięki za odpowiedź.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Taki #281 miał rejestrację jeszcze w Krakowie i przez około 6 miesięcy jeździł u nas. Przemalowanie wagonu wcale nie musi oznaczać, że miał rejestrację. Pierwsze krakusy, które do nas trafiły wyjechały po kilku dniach w krakowskich barwach.KZKGaPowicz pisze:A co na przykład, jeżeli wagon był 1 rok po rejestracji w MPK Kraków, a przyjechał do nas, to znowu musiał ją przejść przed wprowadzeniem do eksploatacji?
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Dzięki za odpowiedź. Rozwiałeś moje wątpliwości.Boguś pisze:Taki #281 miał rejestrację jeszcze w Krakowie i przez około 6 miesięcy jeździł u nas. Przemalowanie wagonu wcale nie musi oznaczać, że miał rejestrację. Pierwsze krakusy, które do nas trafiły wyjechały po kilku dniach w krakowskich barwach.KZKGaPowicz pisze:A co na przykład, jeżeli wagon był 1 rok po rejestracji w MPK Kraków, a przyjechał do nas, to znowu musiał ją przejść przed wprowadzeniem do eksploatacji?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Po naprawie powypadkowej Moderus #788 został przemalowany w nowe barwy zakładowe Tramwajów Śląskich S.A. Niestety całość szpeci brak uzupełnienia nadbudowy na dachu oraz ta daremna "gliwicka" czcionka numeru taborowego. Jak go zobaczyłem z daleka, to pomyślałem, co to za nowa modernizacja z dyktami :eye:
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Na chwilę obecną kasowniki ŚKUP są wyłączone. Pierwszy kasownik jako jedyny jest wyposażony w drukarkę do kasowania tradycyjnych biletów. Pozostałe trzy tylko do kart magnetycznych.Sebastian22 pisze:a normalne bilety to kasuje tez?
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Jak ktoś już wcześniej wspominał, skład #564+565 został odmalowany. Prawdopodobnie przechodził rejestrację.
Edycja, dnia 19.01.2014:
"Żelazko" #779 miało chyba rejestrację. Zostało przy okazji odmalowane.
Edycja, dnia 19.01.2014:
"Żelazko" #779 miało chyba rejestrację. Zostało przy okazji odmalowane.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Tak, potwierdzam; w sobotę dostałem takie info od motorniczego, który jeździł na tym wozie.KZKGaPowicz pisze:Jak ktoś już wcześniej wspominał, skład #564+565 został odmalowany. Prawdopodobnie przechodził rejestrację.
Edycja, dnia 19.01.2014:
"Żelazko" #779 miało chyba rejestrację. Zostało przy okazji odmalowane.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2014, 11:42 przez PatrykBe, łącznie zmieniany 2 razy.
Legenda:
* - wagon przygotowywany do wyjazdu
R - numer pociągu z rozkładu
* - wagon przygotowywany do wyjazdu
R - numer pociągu z rozkładu
Jest fotka na TWB. Wielkiej różnicy nie widać, ale pewnie na żywo jest to bardziej widoczne.
W sumie najstarsze żelazka jeżdżą już 7 lat. Ciekawe czy wszystkie zyskają niebawem świeższe barwy.
Odnowione zostało malowania zewnętrzne będzińskiego wozu #513. Ponadto dość świeże malowanie ma #451, więc prawdopodobnie kilka tygodni temu został odmalowany.
W sumie najstarsze żelazka jeżdżą już 7 lat. Ciekawe czy wszystkie zyskają niebawem świeższe barwy.
Odnowione zostało malowania zewnętrzne będzińskiego wozu #513. Ponadto dość świeże malowanie ma #451, więc prawdopodobnie kilka tygodni temu został odmalowany.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Jest różnica. Jak widziałem go w niedzielę, to malowanie rzuciło mi się w oczy.DW pisze:Jest fotka na TWB. Wielkiej różnicy nie widać, ale pewnie na żywo jest to bardziej widoczne.
W sumie najstarsze żelazka jeżdżą już 7 lat. Ciekawe czy wszystkie zyskają niebawem świeższe barwy.
Odnowione zostało malowania zewnętrzne będzińskiego wozu #513. Ponadto dość świeże malowanie ma #451, więc prawdopodobnie kilka tygodni temu został odmalowany.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Ostatnio zauważyłem w wagonie #374 i bodajże #677, ale nie jestem na 100% pewien.Boguś pisze:Nie wiem czyście zauważyli, ale w Gliwicach zaczęto usuwać ze stopiątek boczne listwy ozdobne. Zamiast nich są malowane kremowe paski jak w Moderusach.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości