Remonty kapitalne w ZUR w Chorzowie
Poza 258 nie mamy żadnej doczepy - ani czynnej, ani biernej. O pomyśle, żeby 635 był faktycznie doczepą (bez kabiny motorniczego) też już słyszałem, ale nie wiem czy będzie takie coś realizowane. Podejrzewam, że nie - po co w Będzinie taki wagon jak za chwilę tam żaden skład może nie jeździć?Penny pisze:doczepą czynną = ? Przecież wszystkie mamy czynne... Czy chodzi o to, że będzie się nadawało na solówkę?Marcin pisze:A właśnie, prawda to że doczepa #635 ma być doczepą czynną ?.
Optymista :mryellow:memphis pisze:Poza 258 nie mamy żadnej doczepy - ani czynnej, ani biernej. O pomyśle, żeby 635 był faktycznie doczepą (bez kabiny motorniczego) też już słyszałem, ale nie wiem czy będzie takie coś realizowane. Podejrzewam, że nie - po co w Będzinie taki wagon jak za chwilę tam żaden skład może nie jeździć?Penny pisze:doczepą czynną = ? Przecież wszystkie mamy czynne... Czy chodzi o to, że będzie się nadawało na solówkę?Marcin pisze:A właśnie, prawda to że doczepa #635 ma być doczepą czynną ?.
Ktoś tam na forum się wypowiadał że ~doczepa~ (wcześniej skład jeździł w zestawieniu #636+635, teraz mówi się o #635+636) tego składu ma być bez kabiny.
Jeśli #602 miał przejść remont bieżący to jestem pod wrażeniem co się dzieje w ZUR z tym wagonem
Pozdrawiam R1 :santa:
Tylko, że jakiś czas później pisał, że z powodu braku funduszy liczba kapitalek w tym roku miała być ograniczona chyba o połowę do jakiś ośmiu, więc mogą się odbyć też remonty o mniejszym zakresie. Choć #602 i #636+635 pojechały do Chorzowa z przeznaczeniem na RK.ff pisze:Jak kojarzę, jakiś czas temu Tatra pisał na WPK, że będa już tylko kapitalki.R_G pisze:Jeśli #602 miał przejść remont bieżący to jestem pod wrażeniem co się dzieje w ZUR z tym wagonem
Ciekawie teraz wygląda #636+635, bo jak tak na niego patrzę to wygląda niewiele gorzej niż jak jeździł liniowo
http://www.phototrans.eu/14,310670,0.html
http://www.phototrans.eu/14,310671,0.html
Nieźle pordzewiały... Mam nadzieję, że mają dobre środki antykorozyjne, bo w przeciwnym wypadku jego remont nie miałby sensu, bo za parę lat skład rozpadłby się podczas jazdy
No i ciekawi mnie co z słupkiem pomiędzy 2. a 3. drzwiami, bo tam też się ściana rozpadała
Jest jeszcze fotka #716, który powinien wyjechać najszybciej z tej czwórki
http://www.phototrans.eu/14,310734,0.html
---------------------------------
Pojawiła się również fotka #677 z nowym przodem, który chyba też się łapie pod jakiś remont (RB?). Widać m.in. nowe siedzenia i pantograf.
http://www.phototrans.eu/14,310674,0.html
Ostatnio zmieniony 20 mar 2009, 19:25 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziwi mnie że w #525 nie pojawiły się jeszcze zasłonki plakaty itp, czyżby Będzin się uspokoił ?.
Oczywiście zostawili mu tyrystory ?.DW pisze:Pojawiła się również fotka #677 z nowym przodem, który chyba też się łapie pod jakiś remont (RB?). Widać m.in. nowe siedzenia i pantograf.
http://www.phototrans.eu/14,310674,0.html
Wagony #602, #635 i #636 przechodzą najprawdop. remont kapitalny.
Niestety nie będzie tak jak zapowiadano i drugi wagon składu#636+635 nie będzie jednak doczepą czynną, lecz ma on również posiadać kabinę. W dodatku ma być ona w pełni wyposażona i oba wozy mają jeździć solo
Trochę szkoda, że na 27 nadal nie będzie żadnego składu po remoncie, ale kiedyś może wreszcie się tego doczekamy...
Skoro już mowa o remontach to wagon #740, który nie jeździł od listopada 2008 do marca 2009 przechodził naprawę tyrystorów, które zostały wysłane do Warszawy (w celu przeprowadzenia prac). Przy okazji przeszedł też inne prace, gdyż odwlekano je podobno przez lata (szkoda tylko, że go w całości nie odnowiono ).
Niestety nie będzie tak jak zapowiadano i drugi wagon składu#636+635 nie będzie jednak doczepą czynną, lecz ma on również posiadać kabinę. W dodatku ma być ona w pełni wyposażona i oba wozy mają jeździć solo
Trochę szkoda, że na 27 nadal nie będzie żadnego składu po remoncie, ale kiedyś może wreszcie się tego doczekamy...
Skoro już mowa o remontach to wagon #740, który nie jeździł od listopada 2008 do marca 2009 przechodził naprawę tyrystorów, które zostały wysłane do Warszawy (w celu przeprowadzenia prac). Przy okazji przeszedł też inne prace, gdyż odwlekano je podobno przez lata (szkoda tylko, że go w całości nie odnowiono ).
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
#636+635 jest już w Będzinie .
http://www.baloonik.lua.pl/527.jpg
Foto, kol.piotrekw
Te wagony po lewej jak coś ;].
http://www.baloonik.lua.pl/527.jpg
Foto, kol.piotrekw
Te wagony po lewej jak coś ;].
#602 też ma 5 nagrzewnic. Podobnie mają #635 i #636, ale wcześniejsze wozy miały jeszcze po 3...mark40 pisze:W wagonie #716 zauważyłem 5 zamontowanych dmuchaw. To dobrze, zimą będzie w nich cieplej. 3 to zdecydowanie za mało było. Czy wiadomo jak w pozostałych wagonach po RK? Montowano już 5 we wczesniej wyremontowanych wagonach czy #716 jest pierwszy?
Z dzisiejszych informacji w DPD można wnioskować, że rozpoczęto liniową eksploatację wozów #635 i #636 po RK. Możliwe, że zostały przypisane do linii 24, bo dziś pojawiły się tam obydwa. W takim razie z '24' musiałby zostać zdjęte jakieś wozy, bo 5 z 6 poc. było już obsadzone przydziałami.
Wagony #636 i #635, które trafiły miesiąc temu do Będzina po RK już są szabrowane.
Z wagonu #635 z przedniej części dachu zniknęły już "grzybek" i kabel zasilający, a z #636, jak na razie tylko sam kabel (grzybek nadal jest na dachu).
Ponadto wewnątrz #636 nie wygląda jak wóz dopiero co remoncie. Jest już cały uświniony - podłoga brudna, pełno pajęczyn, a pod przedostatnim wywietrznikiem chodził sobie niemały pajączek. Ponadto w wywietrzniku koło 2. drzwi urwany jest już uchwyt (w dwóch miejsach) i teraz trzyma się chyba tylko wywietrznika...
Z wagonu #635 z przedniej części dachu zniknęły już "grzybek" i kabel zasilający, a z #636, jak na razie tylko sam kabel (grzybek nadal jest na dachu).
Ponadto wewnątrz #636 nie wygląda jak wóz dopiero co remoncie. Jest już cały uświniony - podłoga brudna, pełno pajęczyn, a pod przedostatnim wywietrznikiem chodził sobie niemały pajączek. Ponadto w wywietrzniku koło 2. drzwi urwany jest już uchwyt (w dwóch miejsach) i teraz trzyma się chyba tylko wywietrznika...
Potwierdzam. Pudło, wraz ze ścianami jest już gotowe. Ściany czołowe, tak jak zapowiadano na razie są jak w normalnych stopiątkach, ale ponoć ma otrzymać te plastikowe wkładki. Wagon będzie mógł jeździć w składzie, bo jest poprowadzony kabel zasilający do tyłu oraz z otworu na jedną z tylnych lamp zwisał kabel doprowadzający sygnał do gniazda (którego w pudle nie było, więc pewnie będzie w plastiku).Peter pisze:Powracając do #699 z tego co widziałem (podziękowania :eye: ) i się dowiedziałem jest w fazie montażu instalacji elektrycznej.
Chodzą też słuchy, że po #699 również #687 ma mieć ściany czołowe z tworzywa, tylko, że on ma móc jeździć jako doczepa. Ciekawe, czy będzie się różnił tylko tym, że będzie miał gniazdo z przodu, czy może zrobią z niego 105NaD bez kabiny (co byłoby mądrzejsze, jakby miał jeździć w składzie).
Dwa tygodnie temu prace przy pozostałych wozach w ZUR były następujące:
- #658 - montowanie ścian do szkieletu
- #321 (najprawdop.) - prace przy blacharce
- dwa inne wozy (#687?, ?) - prace przy szkielecie
- #527 - rozpoczęcie prac (nadal stał z rozbitym przodem)
- shinkadamo
- Posty: 112
- Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
- Lokalizacja: Ruda Śląska
http://www.phototrans.eu/14,355942,0,Ko ... a_699.html
Bardzo ładnie prezentuje się przód tego wagonu. Mam nadzieję, że więcej wagonów dostanie takie czoła.
Bardzo ładnie prezentuje się przód tego wagonu. Mam nadzieję, że więcej wagonów dostanie takie czoła.
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?
Ja go dziś nie planowałem focić, ale skoro już się trafiło ślepej kurze ziarno...
http://www.galeria.tramwaje.slask.pl/di ... p?pos=-485
http://www.galeria.tramwaje.slask.pl/di ... p?pos=-485
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
W drugiej połowie 2009 roku wykonano łącznie sześć remontów kapitalnych w Zakładzie Usługowo-Remontowym w Chorzowie Batorym. W większości remontów kapitalnych wykonano tym razem zmieniony design ściany czołowej. Odbyło się także sporo napraw bieżących oraz powypadkowych.
-> Cały Artykuł na portalu WPK
-> Cały Artykuł na portalu WPK
Skoro podczas RK z wozu pozostaje sam szkielet ( http://www.phototrans.eu/14,310670,0,Ko ... a_636.html )Peter pisze:Najciekawsza chyba jest informacja o remoncie kapitalnym eLek #131+132 i prawdopodobnym skierowaniu do ruchu liniowego. Czyżby powrót składu #550+551 po ponad 12 latach? Ciekawe czy go będą przebudowywać w takim razie na 105Na
to raczej nie będą z niego robić 105N, tylko będzie to pewnie 105Na - "ZURek"
#695+593 jednak będzie jeździł. Możliwe, że pierwszy wagon przygotowanie do rejestracji będzie miał w ZUR, a drugi na Zawodziu. Co do #680+679, na razie jest odstawiony.Marcin pisze:Skłaniając się bardziej ku temu drugiemu, takiego strupa to chyba nawet Będzin nie ma.Boguś pisze:To może oznaczać kasację #680+679 lub #695+593.
Ten wagon już pojechał na Stroszek. Czytaj inne tematy zanim coś napiszesz:N954 pisze:Po remoncie w ZUR w Chorzowie jest już wagon 255.
np. http://www.forum.tramwaje.slask.pl/view ... 4437#44437
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiem, że w planach tego roku nie przewidziano jakiegokolwiek RK 105Na, ale adam86 pisał coś w komentarzach na TWB, że 111N mają jednak RK przejść. Czy ktoś mógłby coś napisać na ten temat?
Czy w przyszłym roku planuje się jakieś RK w ZUR (za wyjątkiem ewentualnych modernizacji z programu unijnego)?
Czy w przyszłym roku planuje się jakieś RK w ZUR (za wyjątkiem ewentualnych modernizacji z programu unijnego)?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
W przyszłym roku zaplanowano RK kilku 105Na. Wiadomo może w jakim stylu, tzn. "ZURek" czy "żelaZURek"? Pytam, gdyż jak na RK pojechał #625, to mówiono, że rozpoczyna on nowy standard RK, a później, że jest to przypadek jednostkowy. Jakie wagony przewiduje się do RK w 2012 r. albo przynajmniej z jakich zajezdni? Z góry dziękuję za odpowiedź.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Na pewno do ZUR-u przyjedzie #718, które przejdzie spory remont. Wnętrze oraz kabina wraz z pulpitem zostanie zrobiona jak w zurkach. Dodatkowo zostanie zrobiona blacharka, wagon ma dostać diodowe wyświetlacze. Aparatura zostanie naprawiona oraz uzupełniona. Prawdopodobnie przednia i tylna ściana pozostanie tradycyjna. Być może dostanie kwadratowe światła.KZKGaPowicz pisze:W przyszłym roku zaplanowano RK kilku 105Na. Wiadomo może w jakim stylu, tzn. "ZURek" czy "żelaZURek"? Pytam, gdyż jak na RK pojechał #625, to mówiono, że rozpoczyna on nowy standard RK, a później, że jest to przypadek jednostkowy. Jakie wagony przewiduje się do RK w 2012 r. albo przynajmniej z jakich zajezdni? Z góry dziękuję za odpowiedź.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
wg tego przetargu
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ur2712012/
skład 111N będzie ZURkiem w wersji I. Ze zmian to jeszcze dostanie normalne drzwi płatowe (nie harmonijkowe).
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ur2712012/
skład 111N będzie ZURkiem w wersji I. Ze zmian to jeszcze dostanie normalne drzwi płatowe (nie harmonijkowe).
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Dostaną również wyświetlacze. Ciekawe czy po obu stronach wagonu będą boczne wyświetlacze?mark40 pisze:wg tego przetargu
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ur2712012/
skład 111N będzie ZURkiem w wersji I. Ze zmian to jeszcze dostanie normalne drzwi płatowe (nie harmonijkowe).
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości