: 16 gru 2016, 11:53
Jak się mają sprawy z naszym "dałnikiem kappa"?. Będzie też drugi?
Dyskusje o tramwajach na Śląsku i w Zagłębiu
http://www.forum.tramwaje.slask.pl/
http://www.forum.tramwaje.slask.pl/viewtopic.php?f=13&t=5016
#790 wczoraj przyjechał z ZURu do R1.polaraxa pisze:O ile mi wiadomo #913 oraz #790 miały na początku grudnia "REJESTRACJĘ" ale znając prace w ZUR pewnie coś z nimi jest nie tak skoro nie są oddane do ruchu.
Siedzenia w DABie były najlepsze. Wandaloodporne to może one nie były ale więcej osób mogło usiąść, no i wygoda i klimat..elot360 pisze:"Nowoczesny" design wagonu a w środku siedzenia jak w DABie.
Wyobrażasz sobie Maybacha odpalanego na korbę? To też pewnie miało swój urok.
Gdzieś chyba pod jakimś zdjęciem Solarisa czytałem że krzesełka powinny być teraz wandaloodporne. Takie czasy.
Zajechał i własnych silach, w poniedziałek późnym wieczorem...skoti pisze:A do R-1 #913 kiedy dotarł i co go holowało?
A co by było w tym głupiego, gdyby zamontowali tam klimatyzację? Myślę, że to już powinno zacząć robić się standardem..Lagu pisze:Jeszcze może mi powiecie, że #913 będzie, lub już ma klimę bo takie czasy...
No to ciekawe nie dopuszczony do ruchu, przyjechał sampycio1400 pisze:Zajechał i własnych silach, w poniedziałek późnym wieczorem...skoti pisze:A do R-1 #913 kiedy dotarł i co go holowało?
Niby gdzie.polaraxa pisze:przypominam iż wagon jeździł już na dniach otwartych R-1.
Na S7 kursował #910. Pomieszałeś coś.polaraxa pisze:Homologacja jest potrzebna do przewozu pasażerów, bo do ruchu wagon dopuszczenie posiadał przypominam iż wagon jeździł już na dniach otwartych R-1.
Hmmm, w styczniu mając postój na Batorym, zajrzałem na halę jak wyglądają prace z #913... Wnętrza kabiny nie mial, część siedzeń było zdemontowanych, kable były porozrzucane po całym wagonie... Tak więc na Katarzynce pewnie pokazane było samo pudło z minimalną ilością elektroniki aby coś świeciło...polaraxa pisze:Sorki coś pomyliłem, został zaprezentowany w dniu święta tramwajarzy. Jazdy testowe odbywał od grudnia.
On raczej nigdzie nie wyjechał, bo nie miał jak. Wszystko było robione na pokaz ma Katarzynce.polaraxa pisze:Sorki coś pomyliłem, został zaprezentowany w dniu święta tramwajarzy. Jazdy testowe odbywał od grudnia.
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... pasazerow/Zakończył się proces badań i testów przebudowanego pierwszego z wagonów typu Ptb. Od poniedziałku 24.04.2017 r. wagon będzie wozić pasażerów na linii nr 20 między Chorzowem a Katowicami. Poznaliśmy też nowe imię zmodernizowanego wagonu!
Po gruntownej modernizacji przeprowadzonej w Zakładzie Usługowo Remontowym Tramwajów Śląskich S.A. w Chorzowie, tramwaj oznaczony został symbolem Ptm. Tramwaje Śląskie przeprowadziły konsultacje ws. wyboru nowego imienia dla zmodernizowanego wagonu. – Otrzymaliśmy wiele listów od pasażerów. Sporo było wśród nich różnych ciekawych pomysłów na nazwanie tramwaju, jednak najwięcej głosów otrzymała jedna z naszych propozycji. W efekcie tego głosowania wagon Ptm zyskał imię Wawrzek – wyjaśnia rzecznik Tramwajów Śląskich S.A. Andrzej Zowada dodając, że Spółka skorzysta z przesłanych propozycji przy konsultacjach ws. imion dla kolejnych nowych wagonów. A w najbliższych latach tabor Tramwajów Śląskich ma się poszerzyć o trzy nowe modele.
Tymczasem Wawrzek przeszedł pomyślnie wszystkie badania techniczne i jazdy próbne, i w poniedziałek 24 kwietnia rozpocznie służbę na linii nr 20. – W pierwszym okresie wagon nie będzie przyporządkowany na stałe do żadnej linii. Chcemy, by początkowo pojawił się na różnych liniach we wszystkich rejonach, a dopiero za jakiś czas wagon ten zostanie przypisany do konkretnej zajezdni – mówi Andrzej Zowada.
W wyniku gruntownej modernizacji wagon zyskał m.in. niskopodłogową część środkową, nowy wygląd zewnętrzny i wystrój wnętrza, energooszczędny napęd, nowy system informacji pasażerskiej czy gniazda USB dostępne dla pasażerów. W Zakładzie Usługowo Remontowym Tramwajów Śląskich S.A. w Chorzowie trwa modernizacja kolejnego wagonu serii Pt.
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ebudowany/Zakład Usługowo Remontowy Tramwajów Śląskich S.A. w Chorzowie zakończył modernizację drugiego wagonu serii Pt o numerze 904. W wyniku modernizacji powstał jednokierunkowy, trójczłonowy wagon, z częścią środkową niskopodłogową.
Przebudowany wagon jest bliźniaczo podobny do pierwszego zmodernizowanego wagonu tej serii. – Zmiany, jakie zaszły w trakcie przebudowy, są bardzo głębokie i tak na dobrą sprawę, w tej ostatecznej wersji niewiele pozostało z wagonu pierwotnego – mówi rzecznik Tramwajów Śląskich S.A. Andrzej Zowada.
Zakres modernizacji, którą wykonali pracownicy Zakładu Usługowo Remontowego Tramwajów Śląskich S.A. w Chorzowie obejmował m.in.: zabudowę niskopodłogowego członu środkowego, zmianę wyglądu zewnętrznego, montaż nowego napędu z możliwością odzysku energii podczas hamowania, wymianę drzwi i foteli, zastosowanie nowego oświetlenia, systemu informacji pasażerskiej, monitoringu i emisji reklam, a także ładowarek USB umieszczonych w poręczach i ścianach bocznych.
W stosunku do pierwszego zmodernizowanego wagonu o nr 913 wyposażenie wagonu 904 uległo wzbogaceniu o nowe tablice boczne informacji pasażerskiej. W wagonie 904 tablice te są dwustronne – od strony zewnętrznej przekazują informację o numerze linii i kierunku, zaś strona wewnętrzna wyposażona jest w ekran LCD przedstawiający w sposób dynamiczny przebieg linii oraz mapkę ukazującą bieżące położenie wagonu z wykorzystaniem sygnału GPS. – Zastosowanie tego typu tablic umożliwia pasażerom orientację w przebiegu linii i łatwy wybór przystanku docelowego, co jest ważne zwłaszcza dla osób spoza regionu, nieznających okolicy – podkreśla Andrzej Zowada. Zmodernizowany wagon, po przeprowadzeniu badań technicznych, pomyślnie przebył jazdy próbne i w pierwszej kolejności zostanie skierowany do obsługi linii nr 20.
Drugi wagon serii Ptm otrzymał też imię. W efekcie wcześniejszych konsultacji społecznych wagon nosi imię Gucio.