Strona 2 z 2

: 16 gru 2016, 11:53
autor: 888
Jak się mają sprawy z naszym "dałnikiem kappa"?. Będzie też drugi?

: 16 gru 2016, 14:17
autor: polaraxa
O ile mi wiadomo #913 oraz #790 miały na początku grudnia "REJESTRACJĘ" ale znając prace w ZUR pewnie coś z nimi jest nie tak skoro nie są oddane do ruchu. Wspomnę tylko iż #790 miał być oddany na "katarzynkę" potem po "rejestracji" a w sumie to terminów było kilka i żaden nie został dotrzymany wiec jeszcze przyjdzie nam poczekać na liniową premierę. W Gazecie Wyborczej z 13/12/2016 jest artykuł oraz wypowiedz pana rzecznika z której w skrócie wynika że wagon #913 nie jest w pełni wyposażony potrzebuje dodatkowych badań dopuszczających do ruchu i że może na linie wyjedzie wiosną 2017.

: 17 gru 2016, 15:53
autor: Iwo
polaraxa pisze:O ile mi wiadomo #913 oraz #790 miały na początku grudnia "REJESTRACJĘ" ale znając prace w ZUR pewnie coś z nimi jest nie tak skoro nie są oddane do ruchu.
#790 wczoraj przyjechał z ZURu do R1.

: 25 gru 2016, 18:40
autor: Lagu
Co do #913 jestem w stanie zrozumieć okropny wygląd, zmiana na jednokierunkowca(choć to glupota), ale komu przeszkadzały miękkie klimatyczne siedzenia?

: 25 gru 2016, 19:40
autor: elot360
"Nowoczesny" design wagonu a w środku siedzenia jak w DABie.
Wyobrażasz sobie Maybacha odpalanego na korbę? To też pewnie miało swój urok.

Gdzieś chyba pod jakimś zdjęciem Solarisa czytałem że krzesełka powinny być teraz wandaloodporne. Takie czasy.

: 25 gru 2016, 23:01
autor: Lagu
elot360 pisze:"Nowoczesny" design wagonu a w środku siedzenia jak w DABie.
Wyobrażasz sobie Maybacha odpalanego na korbę? To też pewnie miało swój urok.

Gdzieś chyba pod jakimś zdjęciem Solarisa czytałem że krzesełka powinny być teraz wandaloodporne. Takie czasy.
Siedzenia w DABie były najlepsze. Wandaloodporne to może one nie były ale więcej osób mogło usiąść, no i wygoda i klimat..
Bardziej wandaloodporne byłyby stare fotele z 105n xD i wygodniejsze niż te nowe.
Jeszcze może mi powiecie, że #913 będzie, lub już ma klimę bo takie czasy...

: 28 mar 2017, 15:29
autor: polaraxa
Dziś 28/03/2017 krótko po godz 10 na terenie R-1 rozpoczęły się badania techniczne oraz jazdy #913 w związku z potrzebą uzyskania homologacji i dopuszczenia do ruchu wagonu po "modernizacji' napędu.

: 29 mar 2017, 21:31
autor: skoti
A do R-1 #913 kiedy dotarł i co go holowało?

: 30 mar 2017, 02:21
autor: pycio1400
skoti pisze:A do R-1 #913 kiedy dotarł i co go holowało?
Zajechał i własnych silach, w poniedziałek późnym wieczorem...

: 30 mar 2017, 08:31
autor: trajtek
Lagu pisze:Jeszcze może mi powiecie, że #913 będzie, lub już ma klimę bo takie czasy...
A co by było w tym głupiego, gdyby zamontowali tam klimatyzację? Myślę, że to już powinno zacząć robić się standardem..

: 30 mar 2017, 20:42
autor: polaraxa
#913 ma klimatyzację w kabinie.

: 30 mar 2017, 20:51
autor: trajtek
Wiadomo już coś, na jakiej linii można go oczekiwać i w której z zajezdni?

: 30 mar 2017, 21:33
autor: skoti
pycio1400 pisze:
skoti pisze:A do R-1 #913 kiedy dotarł i co go holowało?
Zajechał i własnych silach, w poniedziałek późnym wieczorem...
No to ciekawe nie dopuszczony do ruchu, przyjechał sam

: 31 mar 2017, 20:58
autor: polaraxa
Póki co nie ma pomysłu na rejon do którego trafi nie mówiąc o linii choć w pierwszej wersji było to R-2 w drugiej R-4. Homologacja jest potrzebna do przewozu pasażerów bo do ruchu wagon dopuszczenie posiadał przypominam iż wagon jeździł już na dniach otwartych R-1.

: 01 kwie 2017, 00:16
autor: elot360
polaraxa pisze:przypominam iż wagon jeździł już na dniach otwartych R-1.
Niby gdzie.

: 01 kwie 2017, 00:24
autor: Trampesar6
polaraxa pisze:Homologacja jest potrzebna do przewozu pasażerów, bo do ruchu wagon dopuszczenie posiadał przypominam iż wagon jeździł już na dniach otwartych R-1.
Na S7 kursował #910. Pomieszałeś coś.

: 02 kwie 2017, 21:15
autor: polaraxa
Sorki coś pomyliłem, został zaprezentowany w dniu święta tramwajarzy. Jazdy testowe odbywał od grudnia.

: 02 kwie 2017, 23:08
autor: pycio1400
polaraxa pisze:Sorki coś pomyliłem, został zaprezentowany w dniu święta tramwajarzy. Jazdy testowe odbywał od grudnia.
Hmmm, w styczniu mając postój na Batorym, zajrzałem na halę jak wyglądają prace z #913... Wnętrza kabiny nie mial, część siedzeń było zdemontowanych, kable były porozrzucane po całym wagonie... Tak więc na Katarzynce pewnie pokazane było samo pudło z minimalną ilością elektroniki aby coś świeciło...

: 03 kwie 2017, 15:55
autor: PatrykBe
polaraxa pisze:Sorki coś pomyliłem, został zaprezentowany w dniu święta tramwajarzy. Jazdy testowe odbywał od grudnia.
On raczej nigdzie nie wyjechał, bo nie miał jak. Wszystko było robione na pokaz ma Katarzynce.
(Dodano 4.04.2017r.)
Dzisiaj na jeździe próbnej:
LINK

: 05 kwie 2017, 14:56
autor: trajtek
Na stronie Tramwajów Śląskich pojawił się wpis na temat tej modernizacji, z fotografiami i głosowaniem na imię dla tego tramwaju:
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... o-helmuta/

: 06 kwie 2017, 09:56
autor: kasztan
Jest artykuł na transport-publiczny.pl

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54852.html

: 20 kwie 2017, 20:29
autor: polaraxa
Jest oficjalna decyzja o przekazaniu na stan R-2 wagonu #913 ze zmienionym symbolem typy wagonu Ptm. Więc czekamy na jego liniowy debiut na linii 20 bo chyba tylko tam jest zapotrzebowanie na Pt /bo nadal będzie jako taki traktowany. Literka 'm' jest zmianą techniczną/.

: 20 kwie 2017, 20:39
autor: menx
W tamtym tygodniu w nocy testowali wagon #913 na trasie 7-ki. W środku było kilka osób (jakiś pracowników).

: 21 kwie 2017, 15:33
autor: Chudy1210
Zakończył się proces badań i testów przebudowanego pierwszego z wagonów typu Ptb. Od poniedziałku 24.04.2017 r. wagon będzie wozić pasażerów na linii nr 20 między Chorzowem a Katowicami. Poznaliśmy też nowe imię zmodernizowanego wagonu!



Po gruntownej modernizacji przeprowadzonej w Zakładzie Usługowo Remontowym Tramwajów Śląskich S.A. w Chorzowie, tramwaj oznaczony został symbolem Ptm. Tramwaje Śląskie przeprowadziły konsultacje ws. wyboru nowego imienia dla zmodernizowanego wagonu. – Otrzymaliśmy wiele listów od pasażerów. Sporo było wśród nich różnych ciekawych pomysłów na nazwanie tramwaju, jednak najwięcej głosów otrzymała jedna z naszych propozycji. W efekcie tego głosowania wagon Ptm zyskał imię Wawrzek – wyjaśnia rzecznik Tramwajów Śląskich S.A. Andrzej Zowada dodając, że Spółka skorzysta z przesłanych propozycji przy konsultacjach ws. imion dla kolejnych nowych wagonów. A w najbliższych latach tabor Tramwajów Śląskich ma się poszerzyć o trzy nowe modele.

Tymczasem Wawrzek przeszedł pomyślnie wszystkie badania techniczne i jazdy próbne, i w poniedziałek 24 kwietnia rozpocznie służbę na linii nr 20. – W pierwszym okresie wagon nie będzie przyporządkowany na stałe do żadnej linii. Chcemy, by początkowo pojawił się na różnych liniach we wszystkich rejonach, a dopiero za jakiś czas wagon ten zostanie przypisany do konkretnej zajezdni – mówi Andrzej Zowada.

W wyniku gruntownej modernizacji wagon zyskał m.in. niskopodłogową część środkową, nowy wygląd zewnętrzny i wystrój wnętrza, energooszczędny napęd, nowy system informacji pasażerskiej czy gniazda USB dostępne dla pasażerów. W Zakładzie Usługowo Remontowym Tramwajów Śląskich S.A. w Chorzowie trwa modernizacja kolejnego wagonu serii Pt.
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... pasazerow/

: 25 sie 2017, 12:42
autor: Trampesar6
Zakład Usługowo Remontowy Tramwajów Śląskich S.A. w Chorzowie zakończył modernizację drugiego wagonu serii Pt o numerze 904. W wyniku modernizacji powstał jednokierunkowy, trójczłonowy wagon, z częścią środkową niskopodłogową.


Przebudowany wagon jest bliźniaczo podobny do pierwszego zmodernizowanego wagonu tej serii. – Zmiany, jakie zaszły w trakcie przebudowy, są bardzo głębokie i tak na dobrą sprawę, w tej ostatecznej wersji niewiele pozostało z wagonu pierwotnego – mówi rzecznik Tramwajów Śląskich S.A. Andrzej Zowada.

Zakres modernizacji, którą wykonali pracownicy Zakładu Usługowo Remontowego Tramwajów Śląskich S.A. w Chorzowie obejmował m.in.: zabudowę niskopodłogowego członu środkowego, zmianę wyglądu zewnętrznego, montaż nowego napędu z możliwością odzysku energii podczas hamowania, wymianę drzwi i foteli, zastosowanie nowego oświetlenia, systemu informacji pasażerskiej, monitoringu i emisji reklam, a także ładowarek USB umieszczonych w poręczach i ścianach bocznych.

W stosunku do pierwszego zmodernizowanego wagonu o nr 913 wyposażenie wagonu 904 uległo wzbogaceniu o nowe tablice boczne informacji pasażerskiej. W wagonie 904 tablice te są dwustronne – od strony zewnętrznej przekazują informację o numerze linii i kierunku, zaś strona wewnętrzna wyposażona jest w ekran LCD przedstawiający w sposób dynamiczny przebieg linii oraz mapkę ukazującą bieżące położenie wagonu z wykorzystaniem sygnału GPS. – Zastosowanie tego typu tablic umożliwia pasażerom orientację w przebiegu linii i łatwy wybór przystanku docelowego, co jest ważne zwłaszcza dla osób spoza regionu, nieznających okolicy – podkreśla Andrzej Zowada. Zmodernizowany wagon, po przeprowadzeniu badań technicznych, pomyślnie przebył jazdy próbne i w pierwszej kolejności zostanie skierowany do obsługi linii nr 20.

Drugi wagon serii Ptm otrzymał też imię. W efekcie wcześniejszych konsultacji społecznych wagon nosi imię Gucio.
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ebudowany/