Strona 1 z 2

Modernizacja Duwag Pt8

: 14 maja 2015, 16:50
autor: auri23
Pojawił się przetarg na osprzęt do pojazdu o nr bocznym #913. Pojazd ten jest określony jako częściowo niskopodłogowy, oznacza to że niedługo planowana jest przebudowa tego pojazdu na pojazd z niskim środkowym członem.
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ur2682015/

: 15 maja 2015, 07:12
autor: 105N #338
Będzie to wagon jednokierunkowy częściowo niskopodłogowy, wszystkie "Helmuty" mają przejść taką modernizację.

: 15 maja 2015, 10:52
autor: auri23
Czy jesteś pewien, że jednokierunkowy?

: 15 maja 2015, 12:36
autor: grillmaster
auri23 pisze:Czy jesteś pewien, że jednokierunkowy?
Wystarczy sprawdzić SIWZ. W informacjach dot. czarnej skrzynki jest zapis:
Powyższe dane dotyczą również jazdy manewrowej (z tylnego pulpitu).

: 15 maja 2015, 14:36
autor: auri23
Tak nie zwróciłem na to uwagi sorry. Jest to trochę dziwna sprawa. Pojazdy dwukierunkowe są potrzebne, a TŚ je przebudowuje na jednokierunkowe. Jest to dla mnie niezrozumiała polityka.

: 15 maja 2015, 23:12
autor: Penny
auri23 pisze:TŚ je przebudowuje na jednokierunkowe. Jest to dla mnie niezrozumiała polityka.
Na razie przebudowują tylko jeden, więc nadal będzie czym jeździć podczas remontów. Generalnie TŚ przymierza się do przebudowania tych wagonów, aby po zakończeniu remontów był z tych wagonów większy pożytek dla osób starszych, o ograniczonej sprawności ruchowej, niepełnosprawnych czy też rodziców z dzieckiem w wózku lub dla osób. Przecież wchodzenie do Helmuta z poziomu ulicy to wspinaczka.

: 15 maja 2015, 23:57
autor: grillmaster
Penny pisze:Generalnie TŚ przymierza się do przebudowania tych wagonów, aby po zakończeniu remontów był z tych wagonów większy pożytek dla osób starszych, o ograniczonej sprawności ruchowej, niepełnosprawnych czy też rodziców z dzieckiem w wózku lub dla osób. Przecież wchodzenie do Helmuta z poziomu ulicy to wspinaczka.
Ale co ma piernik do wiatraka? Przecież może być dwukierunkowy z niską podłogą vide gdański N8C-NF.

: 16 maja 2015, 00:47
autor: auri23
grillmaster pisze:
Penny pisze:Generalnie TŚ przymierza się do przebudowania tych wagonów, aby po zakończeniu remontów był z tych wagonów większy pożytek dla osób starszych, o ograniczonej sprawności ruchowej, niepełnosprawnych czy też rodziców z dzieckiem w wózku lub dla osób. Przecież wchodzenie do Helmuta z poziomu ulicy to wspinaczka.
Ale co ma piernik do wiatraka? Przecież może być dwukierunkowy z niską podłogą vide gdański N8C-NF.
No właśnie o to chodzi, środkowy człon w dół ok całkiem potrzebna sprawa, ale zabieranie jednej kabiny jest objawem głupoty. Potem mamy takie kwiatki jak teraz w Bytomiu. "Bo nie ma tyle pojazdów dwukierunkowych".

: 16 maja 2015, 21:27
autor: Boguś
TŚ trochę się zapatrzyło na krakusów. Tam również przebudowali wagony dwukierunkowe na jednokierunkowe. Przykład MAN N8S -> MAN N8C

- przed przebudową:
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=46205

- po przebudowie:
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=47274
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=47615

: 17 maja 2015, 10:14
autor: 105N #338
Penny pisze:Na razie przebudowują tylko jeden, więc nadal będzie czym jeździć podczas remontów.
Dokładnie, na razie będzie zrobiony tylko jeden, reszta będzie robiona w czasie trwania następnego projektu unijnego, a do tego czasu powinno już dotrzeć kilka "Bet" które zastąpią wagony typu Pt8.

: 17 maja 2015, 10:38
autor: auri23
Co z tego, że zastąpią. Nam jest potrzebne o wiele więcej taboru dwukierunkowego niż obecnie, żeby nie dochodziło do sytuacji jak teraz na linii 6/19.

: 17 maja 2015, 12:22
autor: polaque
auri23 pisze:Co z tego, że zastąpią. Nam jest potrzebne o wiele więcej taboru dwukierunkowego niż obecnie, żeby nie dochodziło do sytuacji jak teraz na linii 6/19.
Moim zdaniem to jest po prostu nie przemyślane z tą sytuacją z liniami 6/19.

Skoro 6/19 mają podobną trasę to nie lepiej przerzucić 19 dwukierunkowe na trasie Łagiewniki Zajezdnia - Plac Sikorskiego i zwiększyć częstotliwość 6? Przecież to automatycznie rozwiąże problem dwukierunkowych.

: 17 maja 2015, 14:38
autor: tom
tak jak piszesz Helmuty puścić na Łagiewniki- Plac Sikorskiego a 6 i 19 tak jak dotychczas z Brynowa / Placu Miarki do Łagiewnik

: 17 maja 2015, 14:41
autor: polaque
tom pisze:tak jak piszesz Helmuty puścić na Łagiewniki- Plac Sikorskiego a 6 i 19 tak jak dotychczas z Brynowa / Placu Miarki do Łagiewnik
Nie, na 19 były by helmuty (czyli na tej trasie co podałem) a na zwiększonej 6 było by więcej kursów i tak byłyby dostosowane żeby się łatwo można było przesiąść na Zajezdni.

: 17 maja 2015, 14:41
autor: auri23
No tak i brak połączenia bezpośredniego, czego TŚ chciało uniknąć.

: 08 cze 2015, 12:44
autor: Pawel95
Wagon #913 prawdopodobnie będzie miał skończony remont w grudniu bieżącego roku.

: 12 cze 2015, 20:22
autor: Peter
Tramwaje Śląskie otworzyły oferty w przetargu na wykonanie modernizacji wagonów Ptb.
Wystartował Modertrans oraz Protram :arrow: InfoTram

: 13 cze 2015, 08:46
autor: 105N #338
Nie wiem po co to zrobiono, mamy przecież ZUR który może to wykonać, a wagonów nie ma znowu tak dużo...

: 13 cze 2015, 14:36
autor: pycio1400
Modernizacje przeprowadza ZUR, przetarg był na przerobienie środkowego członu na niskopodłogowy.

: 14 cze 2015, 14:12
autor: Boguś
105N #338 pisze:Nie wiem po co to zrobiono, mamy przecież ZUR który może to wykonać, a wagonów nie ma znowu tak dużo...
ZUR nie ma technicznych możliwości przebudowy członu na niskopodłogowy.

: 14 cze 2015, 23:31
autor: adam86
Boguś pisze:
105N #338 pisze:Nie wiem po co to zrobiono, mamy przecież ZUR który może to wykonać, a wagonów nie ma znowu tak dużo...
ZUR nie ma technicznych możliwości przebudowy członu na niskopodłogowy.
Jakiej przebudowy. Po prostu trzeba wyprodukować nowy człon i go tam wstawić.

Usunięto zwrot, który może być uznany za obraźliwy. /DW

: 14 cze 2015, 23:58
autor: pycio1400
adam86 pisze:
Boguś pisze:
105N #338 pisze:Nie wiem po co to zrobiono, mamy przecież ZUR który może to wykonać, a wagonów nie ma znowu tak dużo...
ZUR nie ma technicznych możliwości przebudowy członu na niskopodłogowy.
Jakiej do cholery przebudowy. Po prostu trzeba wyprodukować nowy człon i go tam wstawić.
"Przebudowa członu środkowego wagonu Ptb na człon niskopodłogowy (z prawem opcji uwzględniającym przebudowę kolejnych 9 członów)"

Według przetargu jest to przebudowa...

: 25 sie 2015, 14:52
autor: skoti
Temat przebudowy „Helmutów” pojawił się dlatego, że w wagonach typu 105N nawet po modernizacji pozostaje wysoka podłoga. Stanowi duży problem dla osób starszych, a osobom poruszającym się na wózkach uniemożliwia wejście do tramwaju. W związku z szerokim zakresem prac przy wagonach typu Pt pojawiły się informację, iż po remoncie przestaną być tramwajami dwukierunkowymi. Aby uciąć wszelkie wątpliwości na ten temat, postanowiliśmy zapytać o to spółkę Tramwaje Śląskie.

– Tak to prawda. Wynika to z faktu, iż przy montażu środkowego członu niskopodłogowego i zachowaniu drzwi po obu stronach w części niskopodłogowej zabrakłoby miejsca na siedziska – w tym członie będzie też miejsce dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich – wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Śląskie.

Modernizacja „Helmutów” obejmie m.in. wymianę ściany przedniej i tylnej wagonu, pantograf zostanie wymieniony na połówkowy i usytuowany nad pierwszym wózkiem wagonu, we wszystkich członach zostaną zastosowane drzwi obrotowo – wychylne, zlikwidowana zostanie jedna kabina, wstawiony zostanie niskopodłogowy człon środkowy, miejsca po drzwiach z jednej strony wagonu zostaną zastąpione oknami. Dodatkowo, wagon zostanie wyposażony w elektroniczne tablice kierunkowe i foniczny system informacji pasażerskiej z monitoringiem oraz ledowe oświetlenie.

– Ważna jest także kwestia napędu – stare silniki zostaną zastąpione nowoczesnymi z funkcją rekuperacji energii – dodaje rzecznik.

Zakupione przez Tramwaje Śląskie, nowe, dwukierunkowe tramwaje firmy Modertrans Poznań, docelowo mają zastąpić „Helmuty”, które jak wspominaliśmy, po liftingu staną się wagonami jednokierunkowymi. Czy w związku z szerokim zakresem inwestycji w infrastrukturę, wystarczy spółce 12 nowych dwukierunkowych tramwajów?

– Posiadając 12 nowych dwukierunkowych wagonów, Spółka nie będzie potrzebować tak dużej liczby wagonów dwukierunkowych. Proszę pamiętać, że w tej chwili przebudowywany jest jeden wagon, a pozostałe nadal są dwukierunkowe. Ich modernizacja i przebudowa będzie realizowana sukcesywnie, więc na czas największej intensywności prac w nowym projekcie inwestycyjnym część tych wagonów nadal będzie mogła być wykorzystywana jako wozy dwukierunkowe – tłumaczy Andrzej Zowada.
Jednokierunkowy „Helmut”?

: 25 paź 2015, 18:45
autor: Peter
Kilka fotek z 19 września z ZUR.

: 20 mar 2016, 17:23
autor: elot360
Ponieważ Protram upadł więc pojawił się nowy przetarg o wykonanie niskopodłogowego członu.
ZUR/206/2016

Wykonanie i dostawa członu środkowego z niską podłogą do wagonu typu Ptb (z prawem opcji uwzględniającym dostawę kolejnych 9 członów)


[ Dodano: 2016-04-05, 15:58 ]
Wybrano najkorzystniejszą ofertę. Wykonawcą będzie firma SAG Sp. z o.o. z Katowic.
LINK

: 23 kwie 2016, 14:35
autor: Sebastian22
Przebudowa tego wagonu trwa już zdecydowanie zbyt długo, myślę że to średnio opłacalna inwestycja.

: 23 kwie 2016, 14:51
autor: elot360
Trwa za długo bo wcześniejszy wykonawca "splajtował". Poczekajmy może na efekt końcowy.

: 25 maja 2016, 02:20
autor: patryk644
Czy są może jakieś postępy w przebudowie wagonu?

: 24 sie 2016, 21:09
autor: elot360
Nareszcie pojawiły się jakieś wieści.

JEDNOKIERUNKOWY „HELMUT” JESZCZE W TYM ROKU

: 25 sie 2016, 07:56
autor: Peter
Jak można przeczytać po #913 kolejnym wagonem przeznaczonym do modernizacji jest #904. Dwa wagony mają być gotowe do końca roku a w przyszłym trzy kolejne.
Gdyby nie było kłopotów z Protramem prawdopodobnie prace by się już skończyły przy #913.
Ciekawe czy zostaną "upiększone" ściany czołowe / tylne i czy pozostaną obniżane mechanicznie schodki w członach skrajnych.

: 25 sie 2016, 16:14
autor: patryk644
Czekam na #913. Ciekawe jak będzie wyglądał. Jestem ciekaw czy po remoncie ze względu że wagony będą niskopodłogowe TŚ postanowią uruchomić jakiś dodatkowy wagon Pt na 20 albo na jakąś inną linię (o ile #913 trafi do Zawodzia).

Czy wiadomo jakie trzy wagony będą miały remont i czy wszystkie przejdą tę modernizację.

: 25 sie 2016, 16:23
autor: elot360
Wiemy tyle ile jest w artykułach czyli... Nie wiemy z jakich wagonów będzie się składała ta trójka.

Jeśli dobrze pamiętam docelowo wszystkie Helmuty mają stracić swoje dwukierunkowe zastosowanie.

: 18 paź 2016, 13:27
autor: Trampesar6
Na stronie TŚ pojawił się przetarg na zakup systemu informacji pasażerskiej i monitoringu do wagonu typu Pt (dotyczy modernizacji wagonu o nr 904).

Link do przetargu :arrow: http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ur5542016/

: 18 paź 2016, 15:20
autor: elot360
Pojawił się jakieś 10 dni temu. Już wybrali ofertę, wygrał R&G.

[ Dodano: 2016-10-19, 21:08 ]
Tak swoją drogą w internetach jakiś czas temu pojawił się news w kwestii przebudowy.

[ Dodano: 2016-10-25, 18:12 ]
Parę świeżych informacji.

:arrow: LINK

: 25 paź 2016, 20:18
autor: patryk644
Jeśli chodzi o opis to nie bardzo potrafię sobie wyobrazić jak te wagony będą wyglądać. Miejmy nadzieję że straszne nie będą.

: 25 paź 2016, 20:22
autor: elot360
Czoła wymienia Modertrans więc może będzie coś a'la gdańskie N8C.

: 26 paź 2016, 18:58
autor: Chudy1210
Kurczę, szkoda tego charakterystycznego helmutowego czoła, jedna z najbardziej unikatowych cech tego tramwaju. Wygląda na to, że faktycznie zyskamy coś w postaci gdańskich N8C, czyli trochę starsze Bety. Ciężko mi sobie teraz wyobrazić ten tramwaj.

[ Dodano: 2016-11-25, 16:00 ]
Obrazek

Źródło: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Ale paskudnie wygląda to czoło z wodogłowiem. W środku druga Beta.

: 25 lis 2016, 16:13
autor: trajtek
Czy ja wiem, czy taki straszny - jak dla mnie nie wygląda najgorzej.

: 25 lis 2016, 16:35
autor: Lohner
Przepraszam bardzo, ale co to jest za potwór? To coś nadal będzie miało nazwę Duwag Pt?

: 25 lis 2016, 16:38
autor: trajtek
Lohner pisze:co to jest
Duewag Pt po modernizacji, myślałem, że jako zainteresowany tramwajami takie rzeczy się wie..

: 25 lis 2016, 17:38
autor: hanys76
Tak to wygląda z bliska bardziej szczegółowo szału nie ma.Zdjęcia od kolegi Przemka W.

: 25 lis 2016, 18:25
autor: trajtek
Wiadomo, ile wyniósł całkowity koszt tej modernizacji?

: 25 lis 2016, 18:53
autor: patryk644
A oto moja pierwsza reakcja jak ten tramwaj zobaczyłem :mdleje: :mdleje: :mdleje:.

Swoją drogą kiedy wagon ten wyjedzie liniowo?

: 25 lis 2016, 18:58
autor: trajtek
patryk644 pisze:Swoją drogą kiedy wagon ten wyjedzie liniowo?
Jak i też do której zajezdni trafi ;)

: 25 lis 2016, 19:06
autor: DW
patryk644 pisze:Swoją drogą kiedy wagon ten wyjedzie liniowo?
Wtedy, kiedy zostanie zakończona jego modernizacja i zostanie dopuszczony do ruchu.

: 25 lis 2016, 19:33
autor: Chudy1210
Ciekawe gdzie go puszczą. Jeśli jego wytrzymałość na kiepskie torowiska się nie zmieniła (a nie powinna) to uważam że powinien zagościć na takich liniach jak 3, 11 czy 27, gdzie niskiej podłogi jeszcze nie ma.

: 25 lis 2016, 19:41
autor: patryk644
Można byłoby puścić taki tramwaj na 9 lub 13.

: 25 lis 2016, 21:51
autor: skoti
Do Będzina chyba nie trafi, piękność linii 27 tylko w składach 105Na :)

: 26 lis 2016, 17:32
autor: DW
skoti pisze:Do Będzina chyba nie trafi, piękność linii 27 tylko w składach 105Na :)
Które obecnie mogłyby być już zastąpione solówkami, bo po wydłużeniu 835 przez Klimontów do Maczek i 815 przez Kazimierz do Ostrów T27 jeździ dużo mniej osób (przynajmniej rano i po 15:30). Czy jednak w ciągu dnia są jakieś kursy, gdy składy są bardziej zapełnione?

: 26 lis 2016, 22:10
autor: aso
DW pisze:
skoti pisze:Do Będzina chyba nie trafi, piękność linii 27 tylko w składach 105Na :)
Które obecnie mogłyby być już zastąpione solówkami, bo po wydłużeniu 835 przez Klimontów do Maczek i 815 przez Kazimierz do Ostrów T27 jeździ dużo mniej osób (przynajmniej rano i po 15:30). Czy jednak w ciągu dnia są jakieś kursy, gdy składy są bardziej zapełnione?
Nic nowego. Jak puścisz autobus po tramwaju, to potok rozkłada się losowo. Co przyjedzie pierwsze - to zbiera. Po jakimś czasie dochodzisz do paradoksów, że potrzebujesz jednocześnie i przeguby, i składy, bo zawsze coś jest przepełnione.