Modernizacja Duwag Pt8

O bieżących remontach i realizowanych zakupach taboru tramwajowego.
Wiadomość
Autor
auri23
Posty: 188
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

Modernizacja Duwag Pt8

#1 Post autor: auri23 » 14 maja 2015, 16:50

Pojawił się przetarg na osprzęt do pojazdu o nr bocznym #913. Pojazd ten jest określony jako częściowo niskopodłogowy, oznacza to że niedługo planowana jest przebudowa tego pojazdu na pojazd z niskim środkowym członem.
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ur2682015/

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#2 Post autor: 105N #338 » 15 maja 2015, 07:12

Będzie to wagon jednokierunkowy częściowo niskopodłogowy, wszystkie "Helmuty" mają przejść taką modernizację.
Obrazek

auri23
Posty: 188
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#3 Post autor: auri23 » 15 maja 2015, 10:52

Czy jesteś pewien, że jednokierunkowy?

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#4 Post autor: grillmaster » 15 maja 2015, 12:36

auri23 pisze:Czy jesteś pewien, że jednokierunkowy?
Wystarczy sprawdzić SIWZ. W informacjach dot. czarnej skrzynki jest zapis:
Powyższe dane dotyczą również jazdy manewrowej (z tylnego pulpitu).
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez grillmaster, łącznie zmieniany 1 raz.

auri23
Posty: 188
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#5 Post autor: auri23 » 15 maja 2015, 14:36

Tak nie zwróciłem na to uwagi sorry. Jest to trochę dziwna sprawa. Pojazdy dwukierunkowe są potrzebne, a TŚ je przebudowuje na jednokierunkowe. Jest to dla mnie niezrozumiała polityka.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#6 Post autor: Penny » 15 maja 2015, 23:12

auri23 pisze:TŚ je przebudowuje na jednokierunkowe. Jest to dla mnie niezrozumiała polityka.
Na razie przebudowują tylko jeden, więc nadal będzie czym jeździć podczas remontów. Generalnie TŚ przymierza się do przebudowania tych wagonów, aby po zakończeniu remontów był z tych wagonów większy pożytek dla osób starszych, o ograniczonej sprawności ruchowej, niepełnosprawnych czy też rodziców z dzieckiem w wózku lub dla osób. Przecież wchodzenie do Helmuta z poziomu ulicy to wspinaczka.

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#7 Post autor: grillmaster » 15 maja 2015, 23:57

Penny pisze:Generalnie TŚ przymierza się do przebudowania tych wagonów, aby po zakończeniu remontów był z tych wagonów większy pożytek dla osób starszych, o ograniczonej sprawności ruchowej, niepełnosprawnych czy też rodziców z dzieckiem w wózku lub dla osób. Przecież wchodzenie do Helmuta z poziomu ulicy to wspinaczka.
Ale co ma piernik do wiatraka? Przecież może być dwukierunkowy z niską podłogą vide gdański N8C-NF.

auri23
Posty: 188
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#8 Post autor: auri23 » 16 maja 2015, 00:47

grillmaster pisze:
Penny pisze:Generalnie TŚ przymierza się do przebudowania tych wagonów, aby po zakończeniu remontów był z tych wagonów większy pożytek dla osób starszych, o ograniczonej sprawności ruchowej, niepełnosprawnych czy też rodziców z dzieckiem w wózku lub dla osób. Przecież wchodzenie do Helmuta z poziomu ulicy to wspinaczka.
Ale co ma piernik do wiatraka? Przecież może być dwukierunkowy z niską podłogą vide gdański N8C-NF.
No właśnie o to chodzi, środkowy człon w dół ok całkiem potrzebna sprawa, ale zabieranie jednej kabiny jest objawem głupoty. Potem mamy takie kwiatki jak teraz w Bytomiu. "Bo nie ma tyle pojazdów dwukierunkowych".

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#9 Post autor: Boguś » 16 maja 2015, 21:27

TŚ trochę się zapatrzyło na krakusów. Tam również przebudowali wagony dwukierunkowe na jednokierunkowe. Przykład MAN N8S -> MAN N8C

- przed przebudową:
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=46205

- po przebudowie:
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=47274
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=47615

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#10 Post autor: 105N #338 » 17 maja 2015, 10:14

Penny pisze:Na razie przebudowują tylko jeden, więc nadal będzie czym jeździć podczas remontów.
Dokładnie, na razie będzie zrobiony tylko jeden, reszta będzie robiona w czasie trwania następnego projektu unijnego, a do tego czasu powinno już dotrzeć kilka "Bet" które zastąpią wagony typu Pt8.
Obrazek

auri23
Posty: 188
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#11 Post autor: auri23 » 17 maja 2015, 10:38

Co z tego, że zastąpią. Nam jest potrzebne o wiele więcej taboru dwukierunkowego niż obecnie, żeby nie dochodziło do sytuacji jak teraz na linii 6/19.

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 268
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#12 Post autor: polaque » 17 maja 2015, 12:22

auri23 pisze:Co z tego, że zastąpią. Nam jest potrzebne o wiele więcej taboru dwukierunkowego niż obecnie, żeby nie dochodziło do sytuacji jak teraz na linii 6/19.
Moim zdaniem to jest po prostu nie przemyślane z tą sytuacją z liniami 6/19.

Skoro 6/19 mają podobną trasę to nie lepiej przerzucić 19 dwukierunkowe na trasie Łagiewniki Zajezdnia - Plac Sikorskiego i zwiększyć częstotliwość 6? Przecież to automatycznie rozwiąże problem dwukierunkowych.

tom
Posty: 132
Rejestracja: 19 paź 2014, 22:12
Lokalizacja: Katowice

#13 Post autor: tom » 17 maja 2015, 14:38

tak jak piszesz Helmuty puścić na Łagiewniki- Plac Sikorskiego a 6 i 19 tak jak dotychczas z Brynowa / Placu Miarki do Łagiewnik

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 268
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#14 Post autor: polaque » 17 maja 2015, 14:41

tom pisze:tak jak piszesz Helmuty puścić na Łagiewniki- Plac Sikorskiego a 6 i 19 tak jak dotychczas z Brynowa / Placu Miarki do Łagiewnik
Nie, na 19 były by helmuty (czyli na tej trasie co podałem) a na zwiększonej 6 było by więcej kursów i tak byłyby dostosowane żeby się łatwo można było przesiąść na Zajezdni.

auri23
Posty: 188
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#15 Post autor: auri23 » 17 maja 2015, 14:41

No tak i brak połączenia bezpośredniego, czego TŚ chciało uniknąć.

Awatar użytkownika
Pawel95
Posty: 122
Rejestracja: 05 gru 2013, 19:25
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#16 Post autor: Pawel95 » 08 cze 2015, 12:44

Wagon #913 prawdopodobnie będzie miał skończony remont w grudniu bieżącego roku.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Pawel95, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#17 Post autor: Peter » 12 cze 2015, 20:22

Tramwaje Śląskie otworzyły oferty w przetargu na wykonanie modernizacji wagonów Ptb.
Wystartował Modertrans oraz Protram :arrow: InfoTram
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#18 Post autor: 105N #338 » 13 cze 2015, 08:46

Nie wiem po co to zrobiono, mamy przecież ZUR który może to wykonać, a wagonów nie ma znowu tak dużo...
Obrazek

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#19 Post autor: pycio1400 » 13 cze 2015, 14:36

Modernizacje przeprowadza ZUR, przetarg był na przerobienie środkowego członu na niskopodłogowy.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#20 Post autor: Boguś » 14 cze 2015, 14:12

105N #338 pisze:Nie wiem po co to zrobiono, mamy przecież ZUR który może to wykonać, a wagonów nie ma znowu tak dużo...
ZUR nie ma technicznych możliwości przebudowy członu na niskopodłogowy.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#21 Post autor: adam86 » 14 cze 2015, 23:31

Boguś pisze:
105N #338 pisze:Nie wiem po co to zrobiono, mamy przecież ZUR który może to wykonać, a wagonów nie ma znowu tak dużo...
ZUR nie ma technicznych możliwości przebudowy członu na niskopodłogowy.
Jakiej przebudowy. Po prostu trzeba wyprodukować nowy człon i go tam wstawić.

Usunięto zwrot, który może być uznany za obraźliwy. /DW
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez adam86, łącznie zmieniany 1 raz.
KZKGOP 1779

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#22 Post autor: pycio1400 » 14 cze 2015, 23:58

adam86 pisze:
Boguś pisze:
105N #338 pisze:Nie wiem po co to zrobiono, mamy przecież ZUR który może to wykonać, a wagonów nie ma znowu tak dużo...
ZUR nie ma technicznych możliwości przebudowy członu na niskopodłogowy.
Jakiej do cholery przebudowy. Po prostu trzeba wyprodukować nowy człon i go tam wstawić.
"Przebudowa członu środkowego wagonu Ptb na człon niskopodłogowy (z prawem opcji uwzględniającym przebudowę kolejnych 9 członów)"

Według przetargu jest to przebudowa...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 10450
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#23 Post autor: skoti » 25 sie 2015, 14:52

Temat przebudowy „Helmutów” pojawił się dlatego, że w wagonach typu 105N nawet po modernizacji pozostaje wysoka podłoga. Stanowi duży problem dla osób starszych, a osobom poruszającym się na wózkach uniemożliwia wejście do tramwaju. W związku z szerokim zakresem prac przy wagonach typu Pt pojawiły się informację, iż po remoncie przestaną być tramwajami dwukierunkowymi. Aby uciąć wszelkie wątpliwości na ten temat, postanowiliśmy zapytać o to spółkę Tramwaje Śląskie.

– Tak to prawda. Wynika to z faktu, iż przy montażu środkowego członu niskopodłogowego i zachowaniu drzwi po obu stronach w części niskopodłogowej zabrakłoby miejsca na siedziska – w tym członie będzie też miejsce dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich – wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Śląskie.

Modernizacja „Helmutów” obejmie m.in. wymianę ściany przedniej i tylnej wagonu, pantograf zostanie wymieniony na połówkowy i usytuowany nad pierwszym wózkiem wagonu, we wszystkich członach zostaną zastosowane drzwi obrotowo – wychylne, zlikwidowana zostanie jedna kabina, wstawiony zostanie niskopodłogowy człon środkowy, miejsca po drzwiach z jednej strony wagonu zostaną zastąpione oknami. Dodatkowo, wagon zostanie wyposażony w elektroniczne tablice kierunkowe i foniczny system informacji pasażerskiej z monitoringiem oraz ledowe oświetlenie.

– Ważna jest także kwestia napędu – stare silniki zostaną zastąpione nowoczesnymi z funkcją rekuperacji energii – dodaje rzecznik.

Zakupione przez Tramwaje Śląskie, nowe, dwukierunkowe tramwaje firmy Modertrans Poznań, docelowo mają zastąpić „Helmuty”, które jak wspominaliśmy, po liftingu staną się wagonami jednokierunkowymi. Czy w związku z szerokim zakresem inwestycji w infrastrukturę, wystarczy spółce 12 nowych dwukierunkowych tramwajów?

– Posiadając 12 nowych dwukierunkowych wagonów, Spółka nie będzie potrzebować tak dużej liczby wagonów dwukierunkowych. Proszę pamiętać, że w tej chwili przebudowywany jest jeden wagon, a pozostałe nadal są dwukierunkowe. Ich modernizacja i przebudowa będzie realizowana sukcesywnie, więc na czas największej intensywności prac w nowym projekcie inwestycyjnym część tych wagonów nadal będzie mogła być wykorzystywana jako wozy dwukierunkowe – tłumaczy Andrzej Zowada.
Jednokierunkowy „Helmut”?

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#24 Post autor: Peter » 25 paź 2015, 18:45

Kilka fotek z 19 września z ZUR.
Załączniki
698-913.6.jpg
698-913.5.jpg
698-913.4.jpg
698-913.3.jpg
698-913.2.jpg
698-913.1.jpg
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#25 Post autor: elot360 » 20 mar 2016, 17:23

Ponieważ Protram upadł więc pojawił się nowy przetarg o wykonanie niskopodłogowego członu.
ZUR/206/2016

Wykonanie i dostawa członu środkowego z niską podłogą do wagonu typu Ptb (z prawem opcji uwzględniającym dostawę kolejnych 9 członów)


[ Dodano: 2016-04-05, 15:58 ]
Wybrano najkorzystniejszą ofertę. Wykonawcą będzie firma SAG Sp. z o.o. z Katowic.
LINK
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#26 Post autor: Sebastian22 » 23 kwie 2016, 14:35

Przebudowa tego wagonu trwa już zdecydowanie zbyt długo, myślę że to średnio opłacalna inwestycja.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#27 Post autor: elot360 » 23 kwie 2016, 14:51

Trwa za długo bo wcześniejszy wykonawca "splajtował". Poczekajmy może na efekt końcowy.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#28 Post autor: patryk644 » 25 maja 2016, 02:20

Czy są może jakieś postępy w przebudowie wagonu?

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#29 Post autor: elot360 » 24 sie 2016, 21:09

Nareszcie pojawiły się jakieś wieści.

JEDNOKIERUNKOWY „HELMUT” JESZCZE W TYM ROKU
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#30 Post autor: Peter » 25 sie 2016, 07:56

Jak można przeczytać po #913 kolejnym wagonem przeznaczonym do modernizacji jest #904. Dwa wagony mają być gotowe do końca roku a w przyszłym trzy kolejne.
Gdyby nie było kłopotów z Protramem prawdopodobnie prace by się już skończyły przy #913.
Ciekawe czy zostaną "upiększone" ściany czołowe / tylne i czy pozostaną obniżane mechanicznie schodki w członach skrajnych.
*SDIP (U.N.O.)

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#31 Post autor: patryk644 » 25 sie 2016, 16:14

Czekam na #913. Ciekawe jak będzie wyglądał. Jestem ciekaw czy po remoncie ze względu że wagony będą niskopodłogowe TŚ postanowią uruchomić jakiś dodatkowy wagon Pt na 20 albo na jakąś inną linię (o ile #913 trafi do Zawodzia).

Czy wiadomo jakie trzy wagony będą miały remont i czy wszystkie przejdą tę modernizację.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#32 Post autor: elot360 » 25 sie 2016, 16:23

Wiemy tyle ile jest w artykułach czyli... Nie wiemy z jakich wagonów będzie się składała ta trójka.

Jeśli dobrze pamiętam docelowo wszystkie Helmuty mają stracić swoje dwukierunkowe zastosowanie.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Trampesar6
Posty: 5875
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#33 Post autor: Trampesar6 » 18 paź 2016, 13:27

Na stronie TŚ pojawił się przetarg na zakup systemu informacji pasażerskiej i monitoringu do wagonu typu Pt (dotyczy modernizacji wagonu o nr 904).

Link do przetargu :arrow: http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ur5542016/
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#34 Post autor: elot360 » 18 paź 2016, 15:20

Pojawił się jakieś 10 dni temu. Już wybrali ofertę, wygrał R&G.

[ Dodano: 2016-10-19, 21:08 ]
Tak swoją drogą w internetach jakiś czas temu pojawił się news w kwestii przebudowy.

[ Dodano: 2016-10-25, 18:12 ]
Parę świeżych informacji.

:arrow: LINK
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#35 Post autor: patryk644 » 25 paź 2016, 20:18

Jeśli chodzi o opis to nie bardzo potrafię sobie wyobrazić jak te wagony będą wyglądać. Miejmy nadzieję że straszne nie będą.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2792
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#36 Post autor: elot360 » 25 paź 2016, 20:22

Czoła wymienia Modertrans więc może będzie coś a'la gdańskie N8C.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Chudy1210
Posty: 52
Rejestracja: 25 sie 2015, 11:20
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#37 Post autor: Chudy1210 » 26 paź 2016, 18:58

Kurczę, szkoda tego charakterystycznego helmutowego czoła, jedna z najbardziej unikatowych cech tego tramwaju. Wygląda na to, że faktycznie zyskamy coś w postaci gdańskich N8C, czyli trochę starsze Bety. Ciężko mi sobie teraz wyobrazić ten tramwaj.

[ Dodano: 2016-11-25, 16:00 ]
Obrazek

Źródło: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Ale paskudnie wygląda to czoło z wodogłowiem. W środku druga Beta.

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#38 Post autor: trajtek » 25 lis 2016, 16:13

Czy ja wiem, czy taki straszny - jak dla mnie nie wygląda najgorzej.

Awatar użytkownika
Lohner
Posty: 3103
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:00
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

#39 Post autor: Lohner » 25 lis 2016, 16:35

Przepraszam bardzo, ale co to jest za potwór? To coś nadal będzie miało nazwę Duwag Pt?
Może zacznij używać znaku "->" jako podmiana niż cytować i pisać bez podmiany....
http://komunikacjazbiorowa.flog.pl/

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#40 Post autor: trajtek » 25 lis 2016, 16:38

Lohner pisze:co to jest
Duewag Pt po modernizacji, myślałem, że jako zainteresowany tramwajami takie rzeczy się wie..

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#41 Post autor: hanys76 » 25 lis 2016, 17:38

Tak to wygląda z bliska bardziej szczegółowo szału nie ma.Zdjęcia od kolegi Przemka W.
Załączniki
15211793_1228904703819937_623352419_n.jpg
15240170_1228904610486613_1182912260_n.jpg
15208992_1228912670485807_1455462100_n.jpg

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#42 Post autor: trajtek » 25 lis 2016, 18:25

Wiadomo, ile wyniósł całkowity koszt tej modernizacji?

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#43 Post autor: patryk644 » 25 lis 2016, 18:53

A oto moja pierwsza reakcja jak ten tramwaj zobaczyłem :mdleje: :mdleje: :mdleje:.

Swoją drogą kiedy wagon ten wyjedzie liniowo?

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#44 Post autor: trajtek » 25 lis 2016, 18:58

patryk644 pisze:Swoją drogą kiedy wagon ten wyjedzie liniowo?
Jak i też do której zajezdni trafi ;)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#45 Post autor: DW » 25 lis 2016, 19:06

patryk644 pisze:Swoją drogą kiedy wagon ten wyjedzie liniowo?
Wtedy, kiedy zostanie zakończona jego modernizacja i zostanie dopuszczony do ruchu.

Chudy1210
Posty: 52
Rejestracja: 25 sie 2015, 11:20
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#46 Post autor: Chudy1210 » 25 lis 2016, 19:33

Ciekawe gdzie go puszczą. Jeśli jego wytrzymałość na kiepskie torowiska się nie zmieniła (a nie powinna) to uważam że powinien zagościć na takich liniach jak 3, 11 czy 27, gdzie niskiej podłogi jeszcze nie ma.

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#47 Post autor: patryk644 » 25 lis 2016, 19:41

Można byłoby puścić taki tramwaj na 9 lub 13.

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 10450
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#48 Post autor: skoti » 25 lis 2016, 21:51

Do Będzina chyba nie trafi, piękność linii 27 tylko w składach 105Na :)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#49 Post autor: DW » 26 lis 2016, 17:32

skoti pisze:Do Będzina chyba nie trafi, piękność linii 27 tylko w składach 105Na :)
Które obecnie mogłyby być już zastąpione solówkami, bo po wydłużeniu 835 przez Klimontów do Maczek i 815 przez Kazimierz do Ostrów T27 jeździ dużo mniej osób (przynajmniej rano i po 15:30). Czy jednak w ciągu dnia są jakieś kursy, gdy składy są bardziej zapełnione?

aso
Posty: 76
Rejestracja: 19 cze 2011, 09:47
Lokalizacja: Sosnowiec

#50 Post autor: aso » 26 lis 2016, 22:10

DW pisze:
skoti pisze:Do Będzina chyba nie trafi, piękność linii 27 tylko w składach 105Na :)
Które obecnie mogłyby być już zastąpione solówkami, bo po wydłużeniu 835 przez Klimontów do Maczek i 815 przez Kazimierz do Ostrów T27 jeździ dużo mniej osób (przynajmniej rano i po 15:30). Czy jednak w ciągu dnia są jakieś kursy, gdy składy są bardziej zapełnione?
Nic nowego. Jak puścisz autobus po tramwaju, to potok rozkłada się losowo. Co przyjedzie pierwsze - to zbiera. Po jakimś czasie dochodzisz do paradoksów, że potrzebujesz jednocześnie i przeguby, i składy, bo zawsze coś jest przepełnione.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości