Zakup 12 wagonów dwukierunkowych częściowo niskopodłogowych
Zakup 12 wagonów dwukierunkowych częściowo niskopodłogowych
W Biuletynie Informacji Publicznej Tramwajów Śląskich pojawił się przetarg na: "Zakup 12 wagonów tramwajowych z udziałem niskiej podłogi nie mniejszym niż 20% (zadanie 68)".
Mają to być wagony dwukierunkowe o długości od 26 do 29 metrów.
Treść zamówienia.
Mają to być wagony dwukierunkowe o długości od 26 do 29 metrów.
Treść zamówienia.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Do Gliwic trafią nowe dwukierunkowe tramwaje częściowo niskopodłogowe. Podobno mają trafić na linię 5 i być może na 3 (raczej wątpię, bo trzeba wyremontować torowisko w Mikulczycach).Rafał z Helenki pisze:Skoro 10 PES pójdzie do Będzina, to mam rozumieć, że kombinacje #521+518, #553+513, czy #511+532 będą istnieć do czasu dostaw tych wagonów? A tak liczyłem na to, że te tramwaje trafią też do Gliwic. Kiedyś coś napomkiwano o Karlikach na linii nr 3, ale to chyba bardzo daleka pieśń przyszłości
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
Skąd ta informacja KZKGaPowiczKZKGaPowicz pisze:Do Gliwic trafią nowe dwukierunkowe tramwaje częściowo niskopodłogowe. Podobno mają trafić na linię 5 i być może na 3 (raczej wątpię, bo trzeba wyremontować torowisko w Mikulczycach).Rafał z Helenki pisze:Skoro 10 PES pójdzie do Będzina, to mam rozumieć, że kombinacje #521+518, #553+513, czy #511+532 będą istnieć do czasu dostaw tych wagonów? A tak liczyłem na to, że te tramwaje trafią też do Gliwic. Kiedyś coś napomkiwano o Karlikach na linii nr 3, ale to chyba bardzo daleka pieśń przyszłości
Pozdrawiam
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Nie mogę wymieniać z nazwiska, ale na zebraniu KMTM chętnie Ci powiem. Będzin i Gliwice mają otrzymać po 6 tego typu wagonów.Damian_1947 pisze:Skąd ta informacja KZKGaPowiczKZKGaPowicz pisze:Do Gliwic trafią nowe dwukierunkowe tramwaje częściowo niskopodłogowe. Podobno mają trafić na linię 5 i być może na 3 (raczej wątpię, bo trzeba wyremontować torowisko w Mikulczycach).Rafał z Helenki pisze:Skoro 10 PES pójdzie do Będzina, to mam rozumieć, że kombinacje #521+518, #553+513, czy #511+532 będą istnieć do czasu dostaw tych wagonów? A tak liczyłem na to, że te tramwaje trafią też do Gliwic. Kiedyś coś napomkiwano o Karlikach na linii nr 3, ale to chyba bardzo daleka pieśń przyszłości
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
A wiadomo na jakich liniach w Będzinie pojawią się te wagony?KZKGaPowicz pisze:Do Gliwic trafią nowe dwukierunkowe tramwaje częściowo niskopodłogowe. Podobno mają trafić na linię 5 i być może na 3 (raczej wątpię, bo trzeba wyremontować torowisko w Mikulczycach).Rafał z Helenki pisze:Skoro 10 PES pójdzie do Będzina, to mam rozumieć, że kombinacje #521+518, #553+513, czy #511+532 będą istnieć do czasu dostaw tych wagonów? A tak liczyłem na to, że te tramwaje trafią też do Gliwic. Kiedyś coś napomkiwano o Karlikach na linii nr 3, ale to chyba bardzo daleka pieśń przyszłości
Pozdrawiam
Wydaję mi się, że to, gdzie, ile wozów trafi może się jeszcze kilka razy zmienić. Co do tego gdzie trafią to zależy co to będą za wozy, ale i tak pewnie nowych wozów nie wyśle się na wysłużone torowiska. A takie stanowią większość w Zagłębiu. W 2015 roku poza trasą 15-stki przystosowany do ruchu takich tramwajów będzie chyba tylko odcinek z zajezdni w Będzinie do centrum Sosnowca.
Przecież te tramwaje jak się przypuszcza typ Protramu lub Moderusa Bety będą mogły jeździć po wysłużonych torowiskach. W Zagłębiu pewniakiem na którą zostaną wysłane nowe wagony wydaje się linia 27.DW pisze:Wydaję mi się, że to, gdzie, ile wozów trafi może się jeszcze kilka razy zmienić. Co do tego gdzie trafią to zależy co to będą za wozy, ale i tak pewnie nowych wozów nie wyśle się na wysłużone torowiska. A takie stanowią większość w Zagłębiu. W 2015 roku poza trasą 15-stki przystosowany do ruchu takich tramwajów będzie chyba tylko odcinek z zajezdni w Będzinie do centrum Sosnowca.
Na dobrą sprawę i Twisty są też przystosowane do gorszych torowisk, bo inaczej po co by zamawiano wózki skrętne, gdyby je puszczać tylko na idealne torowiska, tak jak to będzie miało miejsce z Twistami. Równocześnie mogły to być Swingi i też byłoby dobrze, no ale przynajmniej mniej będą niszczyć szyny, więc taka potencjalna Beta czy 205 to spokojnie i na gorszych liniach pójdą, bo czego się spodziewać we wschodnich i zachodnich częściach sieci TŚ czyli zajezdnie R-1 i R-4, muszą sobie te tramy poradzić.
Tu głównie chodzi o promienie łuków. Taki Swing miałby problem m.in. z wjazdem koło Huty Kościuszko w Chorzowie.kolejorz. pisze:Na dobrą sprawę i Twisty są też przystosowane do gorszych torowisk, bo inaczej po co by zamawiano wózki skrętne, gdyby je puszczać tylko na idealne torowiska, tak jak to będzie miało miejsce z Twistami. Równocześnie mogły to być Swingi i też byłoby dobrze, no ale przynajmniej mniej będą niszczyć szyny
Ekhm, proszę mnie błędnie nie poprawiać:Moderus to nazwa własna tramwaju, więc piszemy z wielkiej litery. Pozdrawiam. //KZKGaPowicz
http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629431
20.10.1. Nazwy różnego rodzaju wytworów przemysłowych, np. samochodów, motocykli, rowerów, aparatów radiowych i telewizyjnych, aparatów fotograficznych, zegarków, lekarstw, papierosów, napojów, artykułów spożywczych, odzieży, butów, używane jako nazwy pospolite konkretnych przedmiotów, a nie jako nazwy marek i typów oraz firm:
fiat, mercedes, nysa, peugeot, jawa, diora, elemis, sony, kodak, cyma, omega, aspiryna, paracetamol, klubowe, marlboro, kryniczanka, ustronianka, napoleon (= koniak), tokaj, wyborowa (= wódka), kama, rama, pierniki toruńskie, solejka, adidasy,
ale: nazwy firm wytwarzających te artykuły oraz nazwy marek firmowych pisze się wielką literą, np. samochód marki Fiat albo samochód „Fiat”.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Poprawione do stanu przed moją korektą i bardzo przepraszam za wprowadzenie w błąd.memphis pisze:Ekhm, proszę mnie błędnie nie poprawiać:Moderus to nazwa własna tramwaju, więc piszemy z wielkiej litery. Pozdrawiam. //KZKGaPowicz
http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629431
20.10.1. Nazwy różnego rodzaju wytworów przemysłowych, np. samochodów, motocykli, rowerów, aparatów radiowych i telewizyjnych, aparatów fotograficznych, zegarków, lekarstw, papierosów, napojów, artykułów spożywczych, odzieży, butów, używane jako nazwy pospolite konkretnych przedmiotów, a nie jako nazwy marek i typów oraz firm:
fiat, mercedes, nysa, peugeot, jawa, diora, elemis, sony, kodak, cyma, omega, aspiryna, paracetamol, klubowe, marlboro, kryniczanka, ustronianka, napoleon (= koniak), tokaj, wyborowa (= wódka), kama, rama, pierniki toruńskie, solejka, adidasy,
ale: nazwy firm wytwarzających te artykuły oraz nazwy marek firmowych pisze się wielką literą, np. samochód marki Fiat albo samochód „Fiat”.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Źródło: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... -2678.htmlTransport Publiczny pisze:Cegielski dostarczy tramwaje dla GOP-u?
Tramwaje Śląskie analizują oferty złożone w przetargu na dostawę 12 nowych częściowo niskopodłogowych pojazdów. W postępowaniu nie startuje żaden z głównych graczy obecnych na rynku tramwajowych. Konkurencja rozgrywa się między dwiema poznańskimi firmami – Cegielskim i Modertransem.
W przetargu na dostawę 12 dwukierunkowych, częściowo niskopodłogowych tramwajów wpłynęły dwie oferty – obie złożone przez poznańskie firmy. – Trwają prace nad ich oceną. Do połowy lipca powinniśmy mieć jasność co do wyboru firmy – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich. Tańszą propozycję złożyła Fabryka Pojazdów Szynowych Cegielski, która jest gotowa zrealizować zamówienie za 41 mln 788 tys. zł. Drugi z kolei Modertrans zaoferował kwotę 47 mln 400 tys. zł. O wyborze decyduje przede wszystkim cena (90% oceny). Pozostałe punkty można uzyskać za udział niskiej podłogi.
Tramwaje Śląskie zamawiają dwukierunkowe pojazdy o długości od 26 do 29 m i szerokości mieszczącej się w przedziale 235-240 cm. Tramwaje powinny mieć co najmniej 20% niskiej podłogi (to jest 930 mm nad główką szyny). Mają pomieścić co najmniej 170 pasażerów, w tym 30 na miejscach siedzących. Zwycięzca przetargu będzie miał czas do 31 maja przyszłego roku na dostarczenie tramwajów, przy czym dostawy muszą się rozpocząć już w marcu przyszłego roku.
Jak dotąd Cegielski wyprodukował 30 wysokopodłogowych wagonów dla Warszawy. Dostawy tramwajów oznaczonych 123N zostały zrealizowane w 2007 r. Oprócz tego w 1995 r. w zakładach Cegielskiego powstał prototyp trójczłonowego tramwaju, z niskopodłogową wstawką, zwany Glizdą. Tramwaj oznaczony 115N (Konstal/HCP 105N/2) miał w założeniach obsługiwać Poznański Szybki Tramwaj. W 2007 r. premierę miał inny prototyp Cegielskiego – Puma (118N). Pojazd ten również jeździł po Poznaniu. Oba prototypy nie są już eksploatowane.
Modertrans z kolei specjalizuje się w modernizacji istniejących wagonów. W swojej ofercie ma też zupełnie nowy tramwaj Moderus Beta MF 02 AC. To trójczłonowy jednoprzestrzenny pojazd z częściowo niską podłogą. Pojazdy te są eksploatowane w Poznaniu. Ponadto jednego Moderusa firmy Modertrans będą też samodzielnie składać Tramwaje Szczecińskie.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty: http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... oferty.pdfKZKGaPowicz pisze:Wygrał Modertrans.
Cegielski został odrzucony. Ciekawe czy będzie się odwoływał.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Pewnie zbudują coś na bazie Bety, bo wagony dla TŚ będą troszkę inne.KZKGaPowicz pisze:Tak, raczej tylko ona pasuje.elot360 pisze:Czyli jest szansa na Bety, o ile się nie mylę?
A czy Cegielski zbudował jakieś wagony spełniające wymagania SIWZ? Bo mi się wydaje, że nie.DW pisze:Cegielski został odrzucony. Ciekawe czy będzie się odwoływał.
Cegielski w wyznaczonym terminie nie uzupełnił złożonej oferty. To tyle w temacie ich protestów.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Iwo, łącznie zmieniany 1 raz.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
A jednak nie tyle.Iwo pisze:Cegielski w wyznaczonym terminie nie uzupełnił złożonej oferty. To tyle w temacie ich protestów.
http://infotram.pl/text.php?id=66046
KZKGOP 1779
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Jednak Modertrans wygrał przetarg na dostawę 12-stu częściowo niskopodłogowych tramwajów
http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... szej_2.pdf
http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... szej_2.pdf
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
To chyba dobre wieści, bo Moderusy się chyba u nas sprawdziły, prawda?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
To zależy, kogo spytasz. Ja uważam, że dobrze, ponieważ jeśli będzie ten sam serwisant dla większości typów wagonów, będzie łatwiej je eksploatować, a także szybciej i łatwiej przeszkalać obsługę, bo powinien być to tramwaj zbliżony do Moderusa Alfa.elot360 pisze:To chyba dobre wieści, bo Moderusy się chyba u nas sprawdziły, prawda?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
To i tak nie jest dużo, biorąc pod uwagę to, że gdybyśmy chcieli cały Śląsk połączony liniami tramwajomymi i żeby jeździły same nowoczesne tramwaje. Jak na XXI wiek przystało i jak na kraj w Unii Europejskiej.
Na całą naszą wielką wspólną aglomerację to rozwiązaniem byłoby bardzo rozbudowane metro. No, ale to niemożliwe przez te wszytkie dziury i kopalnie oraz ryzyka trzęsień ziemii i zawałów. To powinna być szybka kolej naziemna tak, by ekspresowo ludzie mogli się przedostawać pomiędzy różnymi miastami, no ale nie ma. To jest jeszcze opcja bardzo szybkich linii tramwajowych pomiędzy miastami, nowoczesne tramwaje na uprzelewijowanych drogach. No, ale tego też za bardzo nie ma...
Na całą naszą wielką wspólną aglomerację to rozwiązaniem byłoby bardzo rozbudowane metro. No, ale to niemożliwe przez te wszytkie dziury i kopalnie oraz ryzyka trzęsień ziemii i zawałów. To powinna być szybka kolej naziemna tak, by ekspresowo ludzie mogli się przedostawać pomiędzy różnymi miastami, no ale nie ma. To jest jeszcze opcja bardzo szybkich linii tramwajowych pomiędzy miastami, nowoczesne tramwaje na uprzelewijowanych drogach. No, ale tego też za bardzo nie ma...
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez jenot, łącznie zmieniany 1 raz.
To w zachodnich krajach UE jeździ 100% nowoczesnego taboru? Bo widzę to inaczej.jenot pisze:To i tak nie jest dużo, biorąc pod uwagę to, że gdybyśmy chcieli cały Śląsk połączony liniami tramwajomymi i żeby jeździły same nowoczesne tramwaje. Jak na XXI wiek przystało i jak na kraj w Unii Europejskiej.
Odnośnie tematu: kiedy doczekamy podpisania umowy z Modertransem?
W obecnej chwili, uważam, że nasza sytuacja taborowa jest bardzo dobra, ponad 100 wagonów po remoncie, 30 nowych niskopodłogowców plus Karliki.Slim pisze:To w zachodnich krajach UE jeździ 100% nowoczesnego taboru? Bo widzę to inaczej.jenot pisze:To i tak nie jest dużo, biorąc pod uwagę to, że gdybyśmy chcieli cały Śląsk połączony liniami tramwajomymi i żeby jeździły same nowoczesne tramwaje. Jak na XXI wiek przystało i jak na kraj w Unii Europejskiej.
Nie, ponieważ na wagonie jest wtedy za dużo czerwonego, poza tym Pesy też mają drzwi kremowe.mark40 pisze:Drzwi czerwone.
Również nie, ponieważ dziwnie to wygląda. Wersja, którą zaprezentowałem w poprzednim poście wygląda najlepiej.mark40 pisze:Dolny pas bez załamania w środkowym członie.
Tutaj Twoje propozycje:
W SIWZ jest zapis: "Planowany termin realizacji zamówienia – od podpisania umowytrajtek pisze:Wiadomo coś, kiedy możemy się spodziewać pierwszego egzemplarza?
do 30.05.2015r, przy czym dostawy muszą rozpocząć się nie później niż od marca 2015r."
Dobrze by było, żeby się jednak wyrobili do końca maja.
*SDIP (U.N.O.)
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości