Zakup 12 wagonów dwukierunkowych częściowo niskopodłogowych

O bieżących remontach i realizowanych zakupach taboru tramwajowego.
Wiadomość
Autor
trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#51 Post autor: trajtek » 18 cze 2015, 19:38

Koniec czerwca zbliża się coraz większymi krokami, są jakieś słuchy, kiedy miałby by się pierwsze wagony pojawić? Czy może to jednak potrwać jeszcze dłużej?

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2298
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#52 Post autor: tramwajarze z19 » 18 cze 2015, 22:05

trajtek pisze:Koniec czerwca zbliża się coraz większymi krokami, są jakieś słuchy, kiedy miałby by się pierwsze wagony pojawić? Czy może to jednak potrwać jeszcze dłużej?
We wrześniu przyjedzie pierwszy egzemplarz.
Linia 46:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Linia 49:Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

rifi
Posty: 587
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#53 Post autor: rifi » 19 cze 2015, 01:17

To już są kpiny, miał być pierwszy kwartał, potem do końca czerwca a teraz września? Może okaże się tak ze żadna beta nie przyjedzie, z Pesami takich akcji nie było.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez rifi, łącznie zmieniany 1 raz.

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#54 Post autor: 888 » 19 cze 2015, 08:34

Tak się szarpali o ten przetarg i teraz takie poślizgi. Grunt żeby sobie zaklepać a potem zwodzić!
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#55 Post autor: trajtek » 19 cze 2015, 09:20

We wrześniu to liniowo miały wyjechać :p Ehhhh...

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#56 Post autor: Boguś » 21 cze 2015, 19:57

888 pisze:Tak się szarpali o ten przetarg i teraz takie poślizgi. Grunt żeby sobie zaklepać a potem zwodzić!
Za zawalenie terminów są stosowne kary, więc Modertransowi nie jest to na rękę.

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#57 Post autor: 888 » 22 cze 2015, 20:26

Tak, kary itp. Ale suma sumarów i tak lepiej zaklepać zamówienie nawet z ewentualnymi potrąceniami za zwłokę :P
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#58 Post autor: Boguś » 23 cze 2015, 22:36

888 pisze:Tak, kary itp. Ale suma sumarów i tak lepiej zaklepać zamówienie nawet z ewentualnymi potrąceniami za zwłokę :P
Niekoniecznie :P

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#59 Post autor: DTSN » 15 lip 2015, 23:13

W TVS podali że już w sierpniu 12 nowych niskopodłogowych wagonów wyjdzie na trasę :)
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#60 Post autor: trajtek » 16 lip 2015, 05:35

A w ogóle jakiś juz przyjechał? :D
Ostatnio zmieniony 16 lip 2015, 10:10 przez trajtek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2298
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#61 Post autor: tramwajarze z19 » 16 lip 2015, 08:59

DTSN pisze:W TVS podali że już w sierpniu 12 nowych niskopodłogowych wagonów wyjdzie na trasę :)
Chyba im chodziło o Jazdy Próbne...
trajtek pisze:A wogóle jakiś juz przyjechał? :D
Nie przyjechał jeszcze ani jeden.
Linia 46:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Linia 49:Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#62 Post autor: Peter » 03 sie 2015, 19:27

Pierwsze fotki dwukierunkowego Moderusa Beta MF 16 AC BD dla TŚ :arrow:Foto
*SDIP (U.N.O.)

Trampesar6
Posty: 3618
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#63 Post autor: Trampesar6 » 03 sie 2015, 19:51

Całkiem fajne :)
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Wełnowiec - Koszutka - Rynek - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec Plac Alfreda - Koszutka - Św. Jana - Brynów Pętla

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2298
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#64 Post autor: tramwajarze z19 » 03 sie 2015, 19:51

Peter pisze:Pierwsze fotki dwukierunkowego Moderusa Beta MF 16 AC BD dla TŚ :arrow:Foto
I tak ta Beta trochę postoi sobie, gdyż podobno spółka TŚ chce wagonów jak zakończą się modernizacje torowisk.
Linia 46:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Linia 49:Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 265
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#65 Post autor: polaque » 03 sie 2015, 20:36

Tu jeszcze są jakieś zdjęcia https://www.facebook.com/LioosekPhotogr ... =1&theater Nie wiem czy wszystkim się wyświetlą.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#66 Post autor: memphis » 04 sie 2015, 12:23


Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2298
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#67 Post autor: tramwajarze z19 » 04 sie 2015, 12:25

Jak się dowiedziałem z tego źródła, wywnioskuję iż Beta trafi do zajezdni w Będzinie oraz na Stroszek. W ile tym jest prawdy że Beta trafi na Stroszek?
Linia 46:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Linia 49:Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#68 Post autor: DTSN » 04 sie 2015, 12:44

Nie rozumiem tej decyzji !
Dla czego Gliwicka zajezdnia jest nieodpowiednia że tak zdecydowano ?!
Wcześniejsze ustalenia były iz po 6 sztuk trafi do Będzina i Gliwic
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 6024
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#69 Post autor: mi4chal744 » 04 sie 2015, 13:42

DTSN pisze:Nie rozumiem tej decyzji !
Dla czego Gliwicka zajezdnia jest nieodpowiednia że tak zdecydowano ?!
Wcześniejsze ustalenia były iz po 6 sztuk trafi do Będzina i Gliwic
Ja tego też nie rozumie, przecież Gliwice ma w miare proste tory i beta by dała sobie rade, śmiało by mogły jeżdzić na linii 1 :/
Linia 5: Zabrze Stalmacha - Zabrze - Biskupice - Bobrek - Szombierki - Bytom Plac Sikorskiego

WPISUJE TO CO WIDZĘ !! INFORMUJE BY POTEM NIE BYŁO JAKIŚ CHORYCH INSYNUACJI!

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 265
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#70 Post autor: polaque » 04 sie 2015, 13:55

Będzie ich 12. Będą dwukierunkowe. Pierwszy z nich jest w trakcie badań homologacyjnych. Nowe wagony produkowane przez firmę Modertrans dla Tramwajów Śląskich nabierają konkretnych kształtów i jesienią będzie je można spotkać na torach w naszej Aglomeracji.



Zakup 12 nowych, częściowo niskopodłogowych, dwukierunkowych wagonów jest elementem etapu II Projektu pn. “Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

Moderus Beta MF 16 AC BD – bo taka jest jego pełna nazwa – posiada 8 silników trakcyjnych prądu przemiennego o łącznej mocy 400kW, środkowy człon wagonu jest niskopodłogowy (wysokość podłogi od główki szyny wynosi 350 mm), a udział niskiej podłogi w całej długości tramwaju wynosi 26%. Wagon będzie mógł jednorazowo przewieźć maksymalnie 198 pasażerów, w tym 46 na miejscach siedzących. Wagon wyposażony będzie w nowoczesne systemy informacyjno-emisyjne: 4 tablice o przekątnej 38″ wyświetlające przebieg trasy, system emisji reklam, system monitoringu, a także elementy poprawiające komfort i bezpieczeństwo, w tym system smarowania obrzeży kół zapewniający cichą jazdę oraz rejestrator zdarzeń (tak zwaną czarną skrzynkę).

Obecnie trwają badania homologacyjne pierwszego tramwaju, a produkcja kolejnych jest zaawansowana w 80%. – Prace nad projektem i produkcją trwają od września 2014 r. natomiast rozpoczęcie produkcji możliwe było dopiero na koniec grudnia 2014 r. W samej firmie Modertrans Poznań, nie licząc poddostawców, w produkcję wagonów dla Tramwajów Śląskich zaangażowanych jest ponad 200 osób – mówi Jarosław Bakinowski, wiceprezes Zarządu Modertrans Poznań Sp. z o.o.

Po zakończeniu procedury homologacji rozpocznie się proces odbioru w Tramwajach Śląskich, by w końcu mogły zostać przeprowadzone szkolenia dla motorniczych i obsługi. – Pierwsze tramwaje dostarczymy zamawiającemu w sierpniu. Całe zamówienie chcemy przekazać Tramwajom Śląskim do końca października – informuje Jarosław Bakinowski.
Żródło : http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... zie-badan/

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#71 Post autor: trajtek » 04 sie 2015, 19:18

Jakoś nie nie dziwi, w Gliwicach i tak my trzy rozklekotane Karliki, parę Moderusów z czego nie dość, że mamy ich kilka to jeszcze dwa brane są na naukę jazdy, a tak reszta to złom i mamy chyba najbardziej zacofana zajezdnie..

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 6024
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#72 Post autor: mi4chal744 » 05 sie 2015, 14:35

A Stroszek pewnie by puszczał te bety na linię 19 lub 7.
Linia 5: Zabrze Stalmacha - Zabrze - Biskupice - Bobrek - Szombierki - Bytom Plac Sikorskiego

WPISUJE TO CO WIDZĘ !! INFORMUJE BY POTEM NIE BYŁO JAKIŚ CHORYCH INSYNUACJI!

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2298
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#73 Post autor: tramwajarze z19 » 07 sie 2015, 12:14

Dostałem info od znajomego motorniczego iż pierwsza Beta przyjedzie 10 sierpnia.
Linia 46:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Linia 49:Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#74 Post autor: Boguś » 09 sie 2015, 16:14

tramwajarze z19 pisze:
Peter pisze:Pierwsze fotki dwukierunkowego Moderusa Beta MF 16 AC BD dla TŚ Foto
I tak ta Beta trochę postoi sobie, gdyż podobno spółka TŚ chce wagonów jak zakończą się modernizacje torowisk.
Przecież modernizacje torowisk potrwają jeszcze przez kilka najbliższych lat. Co ty to piszesz ;)
mi4chal254 pisze:Ja tego też nie rozumie, przecież Gliwice ma w miare proste tory i beta by dała sobie rade, śmiało by mogły jeżdzić na linii 1
Idealna byłaby 3. Jest tylko jedno ale: torowisko.
trajtek pisze:Jakoś nie nie dziwi, w Gliwicach i tak my trzy rozklekotane Karliki,
Powinniście się cieszyć, że je macie. Bo tak właściwie, to one nie powinny jeździć w Zabrzu. Ze względu na stan torowiska oraz zaplecze techniczne. Jest poważniejsza awaria i wagony trzeba naprawiać z Zawodziu.
mi4chal254 pisze:A Stroszek pewnie by puszczał te bety na linię 19 lub 7.
Prawdopodobnie na 19. Jeśli tam będą kursować, to może składy Moderusów trafią do R-4.

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#75 Post autor: DW » 10 sie 2015, 11:18

Pierwsza Beta, jaka do nas przyjedzie, ma trafić właśnie na Stroszek.

Wagony te mają wózki zbliżone do tych co są w stopiątkach, stąd powinny móc poruszać się po każdej trasie, choć wiadomo, że na gorszych torowiskach wozy będą się bardziej zużywać.
Na 27 w najbliższych latach raczej się nie pojawią z uwagi na występujące nadal problemy z zanikami napięcia.

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#76 Post autor: Iwo » 10 sie 2015, 17:51

DW pisze:Pierwsza Beta, jaka do nas przyjedzie, ma trafić właśnie na Stroszek.

Wagony te mają wózki zbliżone do tych co są w stopiątkach, stąd powinny móc poruszać się po każdej trasie, choć wiadomo, że na gorszych torowiskach wozy będą się bardziej zużywać.
Na 27 w najbliższych latach raczej się nie pojawią z uwagi na występujące nadal problemy z zanikami napięcia.
Pojawią. Wagony są dostosowane przez producenta do powiedzmy niskich napięć...
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

polaraxa
Posty: 400
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#77 Post autor: polaraxa » 10 sie 2015, 18:30

Jest też wersja że cała 12 trafi najpierw do Zawodzia. Potem mają zapaśc decyzje o podziale wagonów na inne rejony. Moim zdaniem nie ma co gdybac przyjadą podzielą wtedy ponarzekamy czy to dobrze czy żle. Osobiście uważam że ta partia wagonów należy się R-3 i R-4. pozostali dostali PESY.

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#78 Post autor: DTSN » 10 sie 2015, 22:45

Też tej decyzji nie rozumiem, dlaczego Gliwicom nie dali tych sześciu wagonów.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#79 Post autor: trajtek » 11 sie 2015, 20:37

Boguś pisze:
trajtek pisze:Jakoś nie nie dziwi, w Gliwicach i tak my trzy rozklekotane Karliki,
Powinniście się cieszyć, że je macie. Bo tak właściwie, to one nie powinny jeździć w Zabrzu. Ze względu na stan torowiska oraz zaplecze techniczne.
A tory po wyjeździe z zajezdni w Bytomiu jak nie tylko są w idealnym stanie? Pesy na linii 6 też jeżdżą po torowisku w 100% idealnym?

Do Gliwic trafiają jakieś marne ochłapy - ile my mamy Moderusów, a ile inni. Nie dość, że mamy ich najmniej to jeszcze #726+727 jest od nas wypożyczany do nauki jazdy. Faktycznie, trzy zdezelowane Karliki to wielki powód do radości, to że nie powinno to jeździć u nas to się zgodzę - jeździ często puste, wolno i tłucze się jakby tonę złomu miał za sobą przywiązaną, ale podczas wizyty w Katowicach tego nie uświadczyłem, więc coś na rzeczy jest, że dostaliśmy najbardziej zużyte.. ;)
Nawet teraz, planowo w tygodniu wg rozkładu Moderusy solo powinny być na poc. 171, 173, 175, 402, 404, 505, 114 - już jest 7 potrzebnych, żeby to wszystko spełnić, a w Gliwicach mamy tylko #651, #652, #659, #660, #744 i #785 więc już brak jednego. Nie mówię już, że gdy ruszy linia 30 potrzebny jest kolejny. Lepiej wygląda sytuacja ze składami, bo na poc. 506, 511, 31 oraz 34 i tyle samo jest składów. Ale gdy już nam wezmą do nauki jazdy, też nie ma czym tej luki zapełnić.

Wgl czemu nie trafią one do jednej Zajezdni, trochę to marnowanie taboru. Trochę pójdzie tu, trochę pójdzie tam, 1/3 wagonów będzie stała w rezerwie, a gdyby były w jednej, to większy procent byłby w użyciu.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2015, 21:26 przez trajtek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#80 Post autor: Boguś » 12 sie 2015, 14:58

trajtek pisze:Nie dość, że mamy ich najmniej to jeszcze #726+727 jest od nas wypożyczany do nauki jazdy
Przecież to rejon użycza wagony do Nauki Jazdy. Od dawna tak było.
trajtek pisze:Faktycznie, trzy zdezelowane Karliki to wielki powód do radości, to że nie powinno to jeździć u nas to się zgodzę - jeździ często puste, wolno i tłucze się jakby tonę złomu miał za sobą przywiązaną, ale podczas wizyty w Katowicach tego nie uświadczyłem, więc coś na rzeczy jest, że dostaliśmy najbardziej zużyte..
Dostaliście Karliki, które jako jedne z ostatnich miały RB.
Ostatnio miałem spacer wzdłuż Warszawskiej i 1 Maja w Katowicach i mogłem troszkę poobserwować. Niektóre citki tak hałasowały, że aż uszy więdły. Wózki tłukły się niemiłosiernie.

Trochę nie rozumiem tej decyzji o przydzieleniu Bet do Bytomia a nie do Gliwic. Bo porównując inwestycje w ramach 2 etapu to Zabrze bije Bytom na głowę. Tych inwestycji w Zabrzu jest znacznie więcej i według mnie nowe wagony im się po prostu należą. A w kolejnej perspektywie unijnej szykuje się przebudowa linii do granicy w Rudą Śląską.
trajtek pisze:A tory po wyjeździe z zajezdni w Bytomiu jak nie tylko są w idealnym stanie?
Tu się zgodzę. Torowisko od zajezdni w Gliwicach do końca odcinka wydzielonego jest w niezłym stanie. Potem jest źle do deptaku. A Stroszek to wiadomo.

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 6024
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#81 Post autor: mi4chal744 » 13 sie 2015, 21:38

Ja się z trajtek zgodzę, bo Gliwice ma skromną ilość moderusów, co chwile na jakieś linii są nie planowe. A na dodatek Stroszek ma na pewno największą ilość moderusów alfa, powinno to być podzielone po równo. No chyba, że spółka Tramwaje Śląskie chce szybko zużyć te bety posyłając je na te torowisko w stanie złym. W Zabrzu są remontowane torowiska na tam gdzie było najgorsze torowisko w Zabrzu, po remoncie tam będzie torowisko w dobrym stanie i beta by się tak nie niszczyła jak będąc np. w Będzinie. No chyba, że będzie tak jak wspomniał wyżej użytkownik Boguś że jak Stroszek dostanie bety to częśc moderusów może wyemigrować na Gliwice, ale coś czuje, że tak to się niestety nie stanie.
Linia 5: Zabrze Stalmacha - Zabrze - Biskupice - Bobrek - Szombierki - Bytom Plac Sikorskiego

WPISUJE TO CO WIDZĘ !! INFORMUJE BY POTEM NIE BYŁO JAKIŚ CHORYCH INSYNUACJI!

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#82 Post autor: 105N #338 » 15 sie 2015, 11:43

mi4chal254 pisze:No chyba, że spółka Tramwaje Śląskie chce szybko zużyć te bety posyłając je na te torowisko w stanie złym
Jest to to samo co Moderus Alfa i może jeździć po takich samych torowiskach, chodzi głównie o to, że R-3 jest jedyną zajezdnią która nie posiada taboru niskopodłogowego a jak na razie jedyne niskopodłogowce które będą mogły bez problemu kursować na Stroszek to właśnie Bety, owszem Karlik przejedzie ale jest to dla niego mordęga i to właśnie pokazuje jaka konstrukcja Stopiątki jest genialna i dobrze przemyślana.
Obrazek

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#83 Post autor: Boguś » 15 sie 2015, 13:25

105N #338 pisze:
mi4chal254 pisze:No chyba, że spółka Tramwaje Śląskie chce szybko zużyć te bety posyłając je na te torowisko w stanie złym
Jest to to samo co Moderus Alfa i może jeździć po takich samych torowiskach, chodzi głównie o to, że R-3 jest jedyną zajezdnią która nie posiada taboru niskopodłogowego a jak na razie jedyne niskopodłogowce które będą mogły bez problemu kursować na Stroszek to właśnie Bety, owszem Karlik przejedzie ale jest to dla niego mordęga i to właśnie pokazuje jaka konstrukcja Stopiątki jest genialna i dobrze przemyślana.
Konstrukcja stopiątki na pewno nie jest genialna i dobrze przemyślana. A z tym bezproblemowym kursowaniem Bet po zniszczonych torowiskach też bym uważał.

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#84 Post autor: DTSN » 15 sie 2015, 13:30

W Zabrzu torowiska są w nie najlepszym stanie dla tego Bety powinny trafić do R-4
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#85 Post autor: trajtek » 16 sie 2015, 08:39

W zajezdni w Bytomiu nie mają, ale jak 6 kursowala na stałej trasie swojej to 11 pociągów było obsadzone najnowoczesniejszymi Pesami a tylko 1 Karlikiem i tez spora Część Bytomia one obslugiwaly. Po Zabrzu jeżdżą tylko dwa Karliki :)

Carleek
Posty: 279
Rejestracja: 20 wrz 2009, 12:15
Lokalizacja: Bytom

#86 Post autor: Carleek » 16 sie 2015, 09:37

To może i ja dodam swoje trzy grosze. Jedyną z głównych linii na której nie uświadczysz niskopodłogowca, a jednoczesnie są spore potoki pasażerskie jest T5. Dla mnie jest bez znaczenia, która zajezdnia będzie miała na stanie Bety, spoglądając jednak na obecny układ komunikacyjny proponuje R-4. Dodatkowo za Gliwicami przemawia układ torowy linii T3, gdzie w przypadku awarii, zatrzymania Beta jest idealna.

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#87 Post autor: 105N #338 » 16 sie 2015, 12:40

Boguś pisze:Konstrukcja stopiątki na pewno nie jest genialna i dobrze przemyślana.
Może coś więcej? Poza wysoką podłogą nie widzę żadnych minusów.
Obrazek

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#88 Post autor: Boguś » 16 sie 2015, 13:07

105N #338 pisze:
Boguś pisze:Konstrukcja stopiątki na pewno nie jest genialna i dobrze przemyślana.
Może coś więcej? Poza wysoką podłogą nie widzę żadnych minusów.
Konstrukcja belki grzbietowej, czop skrętu, rozruch, rozmieszczenie aparatury (wada tylko w serii 105N), brak piasecznic. Tyle przychodzi mi do głowy.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#89 Post autor: adam86 » 16 sie 2015, 22:17

Litości, co ma stopiątka do Bety. Konstrukcja ani jednego ani drugiego nie jest genialna.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#90 Post autor: 105N #338 » 16 sie 2015, 23:40

Boguś pisze:
105N #338 pisze:
Boguś pisze:Konstrukcja stopiątki na pewno nie jest genialna i dobrze przemyślana.
Może coś więcej? Poza wysoką podłogą nie widzę żadnych minusów.
Konstrukcja belki grzbietowej, czop skrętu, rozruch, rozmieszczenie aparatury (wada tylko w serii 105N), brak piasecznic. Tyle przychodzi mi do głowy.
Ale to są wady łatwe do naprawienia, chodziło mi głównie o wytrzymałość tej konstrukcji. ;)
adam86 pisze:Litości, co ma stopiątka do Bety.
Bardzo dużo, Beta jest przecież oparta na konstrukcji stopiątki.
Obrazek

kolejorz.
Posty: 148
Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
Lokalizacja: GOP

#91 Post autor: kolejorz. » 17 sie 2015, 10:56

Konstrukcja 105-ki jest chyba tylko na tyle "genialna" że radzi sobie dobrze na krzywych torach ale nie wiem czy jest się z czego cieszyć ;)

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#92 Post autor: adam86 » 17 sie 2015, 19:43

105N #338 pisze:Ale to są wady łatwe do naprawienia, chodziło mi głównie o wytrzymałość tej konstrukcji. ;)
Nie, nie są. Ta konstrukcja wcale nie jest wytrzymała. Wytrzymała konstrukcje ma helmut albo 13N.
105N #338 pisze:
adam86 pisze:Litości, co ma stopiątka do Bety.
Bardzo dużo, Beta jest przecież oparta na konstrukcji stopiątki.
Proszę o konkrety. Pokaz jakies dowody na poparcie swoich tez. Bo to że cos jest nieco podobne to nie jest żaden dowód.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 6024
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#93 Post autor: mi4chal744 » 21 sie 2015, 00:19

Słyszałem, że pierwsza beta ma przyjść dziś w nocy na Stroszek :)
Linia 5: Zabrze Stalmacha - Zabrze - Biskupice - Bobrek - Szombierki - Bytom Plac Sikorskiego

WPISUJE TO CO WIDZĘ !! INFORMUJE BY POTEM NIE BYŁO JAKIŚ CHORYCH INSYNUACJI!

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2298
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#94 Post autor: tramwajarze z19 » 21 sie 2015, 12:11

mi4chal254 pisze:Słyszałem, że pierwsza beta ma przyjść dziś w nocy na Stroszek :)
Tak, Beta obecnie już jest na Stroszku :)
Linia 46:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Linia 49:Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Seba77
Posty: 8650
Rejestracja: 25 sie 2012, 10:14
Lokalizacja: Piasek

#95 Post autor: Seba77 » 23 sie 2015, 15:35

tramwajarze z19 pisze:Tak, Beta obecnie już jest na Stroszku
Ciekawe jakim cudem jest już na Stroszku skoro pierwszy wagon ma dotrzeć do końca tego tygodnia. Będą one stacjonować w zajezdni Stroszek i Będzin.
Info.: http://silesiainfotransport.pl/?p=1547

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2298
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#96 Post autor: tramwajarze z19 » 23 sie 2015, 16:39

Seba77 pisze:
tramwajarze z19 pisze:Tak, Beta obecnie już jest na Stroszku
Ciekawe jakim cudem jest już na Stroszku skoro pierwszy wagon ma dotrzeć do końca tego tygodnia. Będą one stacjonować w zajezdni Stroszek i Będzin.
Info.: http://silesiainfotransport.pl/?p=1547
Przepraszam za wprowadzenie w błąd, już wyjaśniam jak to będzie. Beta miała przyjechać kilka dni temu, nawet była karteczka u dyspozytora aby wagony tramwajowe nie wjeżdżały na tor postojowy nr. 1 i 2 dlatego to mnie zmyliło. Wczoraj dostałem info iż nie przyjechała z powodu że mają jakiś problem z dostawą czy coś w tym stylu i ma przyjechać we wtorek.


EDYCJA 2015-08-27, 14:51
Dziś już oficjalnie przyszła pierwsza Beta. Rozładunek odbył się od około godziny 4:00 rano do 8:00. Obecnie stoi w hali.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez tramwajarze z19, łącznie zmieniany 1 raz.
Linia 46:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Linia 49:Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#97 Post autor: Peter » 27 sie 2015, 19:26

Pojawiły się fotki ze Stroszka -> Foto1 Foto2
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#98 Post autor: Sebastian22 » 27 sie 2015, 23:20

Peter pisze:Pojawiły się fotki ze Stroszka -> Foto1 Foto2
To te same co na SkyscraperCity. W końcu dojechał pierwszy egzemplarz. Teraz powinny w miarę szybko pojawić się kolejne.

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2298
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#99 Post autor: tramwajarze z19 » 28 sie 2015, 14:03

Sebastian22 pisze:Teraz powinny w miare szybko pojawić się kolejne.
Z tego co słyszałem następna Beta będzie za dwa tygodnie.
Linia 46:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Linia 49:Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#100 Post autor: Peter » 28 sie 2015, 18:38

Tymczasem pojawiły się fotki z rozładunku pierwszego nowego dwukierunkowca :) :arrow: Link
*SDIP (U.N.O.)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość