Strona 6 z 7

: 06 cze 2013, 20:49
autor: adam86
Moderus alfa, ponadto nie ma żadnej licencji na nazwę.

: 08 cze 2013, 22:43
autor: Boguś
Mikulek pisze:Jak się chce zmodernizować wagon by wyglądał ładnie to jest to możliwe, przykładem jest choćby #674
#674 to nie jest modernizacja, tylko remont kapitalny. A dlaczego sprzęgi się zabudowuje, to już ci wyjaśniłem.
Mikulek pisze:Przynajmniej to jakoś wyglądało...
No rzeczywiście cudownie wyglądały...

: 24 cze 2013, 20:28
autor: DW
Wagony #701 i #748, kursujące przez parę ostatnich miesięcy jako skład nauki jazdy (wykorzystywany do szkolenia motorowych na Moderusy), powróciły do ruchu liniowego w zajezdni Będzin. Od dziś ponownie kursują na linii 21.

Obecnie do szkoleń wykorzystywany jest katowicki #637+638.

: 25 cze 2013, 18:18
autor: polaraxa
W dniu 24.06 zostały przekazane do modernizacji w Poznaniu wagony #772+771 a do wagonów #578+577 rozpoczął się montaż przetwornic statycznych

: 26 cze 2013, 22:43
autor: Boguś
polaraxa pisze:(...) a do wagonów #578+577 rozpoczął się montaż przetwornic statycznych
:shock:. W Katowicach są składy w lepszym stanie, które mają przetwornice wirowe. A #578+577 to chyba najgorszy złom w Katowicach.

: 28 cze 2013, 18:26
autor: polaraxa
Do R-2 dotarły zmodernizowane w Poznaniu #692+695 połączone w skład solo

: 28 cze 2013, 21:17
autor: DW
polaraxa pisze:Do R-2 dotarły zmodernizowane w Poznaniu #692+695 połączone w skład solo
To połączone w skład czy solo?

: 28 cze 2013, 23:22
autor: rifi
Dziś po 12 od strony Zawodzia w kierunku centrum miały jadę próbną wagony#728 i #768 oba solo.

: 29 cze 2013, 13:00
autor: Boguś
DW pisze:
polaraxa pisze:Do R-2 dotarły zmodernizowane w Poznaniu #692+695 połączone w skład solo
To połączone w skład czy solo?
To są solówki z możliwością spięcia w skład.

: 19 lip 2013, 18:48
autor: hanys76
Do Wrocławskiego protramu dotarł już 6 wagon z TŚ, na stronie protramu są fotki pudeł moderusów . Wygląda na to że Protram robi nam częściową modernizację , a potem te gotowe pudła jadą albo do Poznania albo do Chorzowa . Podpisano umowę na kolejne 15 pudeł więc współpraca będzie trwac dłużej.
FOTO

: 20 lip 2013, 22:04
autor: Boguś
hanys76 pisze:Wygląda na to że Protram robi nam częściową modernizację , a potem te gotowe pudła jadą albo do Poznania albo do Chorzowa .
Protram jest podwykonawcą dla ZUR-u.

: 26 lip 2013, 11:58
autor: polaraxa
Do wysyłki na modernizacje zostały odstawione #747 i #781 z Zawodzia

: 27 lip 2013, 12:32
autor: Sebastian22
Dzis jechalem zmodernizowanym tramwajem "a'la Modertrans" #728 linia 21. Różnice jakie dostrzegłem to takie że zamiast szyb między drzwiami a siedzeniem jest "dykta" ale za to wóz miał już kasowniki ŚKUP (który tylko pierwszy od kabiny kasuje normalne bilety co jest abstrakcją, na szczeście miał również stare więc było OK) oraz co dziwne - były zapowiedzi głosowe przystanków.

: 27 lip 2013, 21:03
autor: DW
Sebastian22 pisze:Dzis jechalem zmodernizowanym tramwajem "a'la Modertrans" #728 linia 21. Różnice jakie dostrzegłem to takie że zamiast szyb między drzwiami a siedzeniem jest "dykta" ale za to wóz miał już kasowniki ŚKUP (który tylko pierwszy od kabiny kasuje normalne bilety co jest abstrakcją, na szczeście miał również stare więc było OK) oraz co dziwne - były zapowiedzi głosowe przystanków.
Zapowiedzi głosowe powinny być we wszystkich Moderusach, ale, nie wiadomo dlaczego, działają tylko w tych chorzowskich.

: 27 lip 2013, 22:15
autor: polaraxa
#747 i #781 pojechały wczoraj na modernizacje do Poznania za to dziś wrócił z Poznania skład #771+772/doczepa czynna/. Co się tyczy zapowiadania w Moderusach to działa to w każdym zmodernizowanym wagonie tyle że w tych z Łodzi i Poznania można zapowiadanie wyłączyc z czego motorowi korzystają i poniekąd słusznie bo albo brakuje jakiegoś przystanku albo go system nie zapowiada albo trzeba robic ręczną korektę bo odległośc między przystankami wynosi 000 metrów

: 27 lip 2013, 23:40
autor: rifi
polaraxa pisze:#747 i #781 pojechały wczoraj na modernizacje do Poznania za to dziś wrócił z Poznania skład #771+772/doczepa czynna/. Co się tyczy zapowiadania w Moderusach to działa to w każdym zmodernizowanym wagonie tyle że w tych z Łodzi i Poznania można zapowiadanie wyłączyc z czego motorowi korzystają i poniekąd słusznie bo albo brakuje jakiegoś przystanku albo go system nie zapowiada albo trzeba robic ręczną korektę bo odległośc między przystankami wynosi 000 metrów
Z czym się wiąże że skład ex #578+577 nie poszedł do kasacji. Skoro wrócił skład #771+772.

: 28 lip 2013, 04:41
autor: DWD
DW pisze:
Sebastian22 pisze:Dzis jechalem zmodernizowanym tramwajem "a'la Modertrans" #728 linia 21. Różnice jakie dostrzegłem to takie że zamiast szyb między drzwiami a siedzeniem jest "dykta" ale za to wóz miał już kasowniki ŚKUP (który tylko pierwszy od kabiny kasuje normalne bilety co jest abstrakcją, na szczeście miał również stare więc było OK) oraz co dziwne - były zapowiedzi głosowe przystanków.
Zapowiedzi głosowe powinny być we wszystkich Moderusach, ale, nie wiadomo dlaczego, działają tylko w tych chorzowskich.
Wyjaśnie Ci to. W Moderusach Chorzowski jest całkiem inny autokomputer i tam zapowiedzi nie da się wyłączyć. W pozostałych jest autokomputer firmy Asterix który posiada opcję wyłączenia tych zapowiedzi z której motorowi bardzo chętnie korzystają

: 28 lip 2013, 13:01
autor: KZKGaPowicz
DWD pisze:
DW pisze:
Sebastian22 pisze:Dzis jechalem zmodernizowanym tramwajem "a'la Modertrans" #728 linia 21. Różnice jakie dostrzegłem to takie że zamiast szyb między drzwiami a siedzeniem jest "dykta" ale za to wóz miał już kasowniki ŚKUP (który tylko pierwszy od kabiny kasuje normalne bilety co jest abstrakcją, na szczeście miał również stare więc było OK) oraz co dziwne - były zapowiedzi głosowe przystanków.
Zapowiedzi głosowe powinny być we wszystkich Moderusach, ale, nie wiadomo dlaczego, działają tylko w tych chorzowskich.
Wyjaśnie Ci to. W Moderusach Chorzowski jest całkiem inny autokomputer i tam zapowiedzi nie da się wyłączyć. W pozostałych jest autokomputer firmy Asterix który posiada opcję wyłączenia tych zapowiedzi z której motorowi bardzo chętnie korzystają
Skoro KZK GOP rozróżnia 105NK i 105HF, to powinny lecieć kary za wyłączanie zapowiedzi.

: 28 lip 2013, 14:18
autor: DWD
Pokaż mi jakikolwiek paragraf w instrukcji czy gdzieś indziej który na chwilę obecną nakazuje jazde z zapowiedziami. Może w przyszłości obecnie nic takiego nie ma, ale pewnie najlepiej od razy karać motorowych, że nie robią czegoś czego nie muszą, szkoda, że nikt nie chce nagradzać za to co robią a NIE muszą...

: 28 lip 2013, 15:33
autor: KZKGaPowicz
DWD pisze:Pokaż mi jakikolwiek paragraf w instrukcji czy gdzieś indziej który na chwilę obecną nakazuje jazde z zapowiedziami. Może w przyszłości obecnie nic takiego nie ma, ale pewnie najlepiej od razy karać motorowych, że nie robią czegoś czego nie muszą, szkoda, że nikt nie chce nagradzać za to co robią a NIE muszą...
Kary umowne nakładane są przez KZK GOP w większości przypadków w stosunku do operatora (przewoźnika), w tym przypadku Tramwaje Śląskie S.A. To czy przewoźnik wyciągnie konsekwencje wobec pracownika, to jego decyzja. Nie wiem czy w aneksie jest zapis, który tym reguluje, ale skoro rozróżniają 105NK od 105HF, to taki zapis powinien być. Skoro TŚ ustalają z KZK GOP, że wprowadzają nowy "typ" taboru, to TŚ powinno poinformować o zainstalowanych urządzeniach; przecież dostają większą stawkę.

: 28 lip 2013, 16:48
autor: memphis
KZKGaPowicz pisze:
DWD pisze:Pokaż mi jakikolwiek paragraf w instrukcji czy gdzieś indziej który na chwilę obecną nakazuje jazde z zapowiedziami. Może w przyszłości obecnie nic takiego nie ma, ale pewnie najlepiej od razy karać motorowych, że nie robią czegoś czego nie muszą, szkoda, że nikt nie chce nagradzać za to co robią a NIE muszą...
Kary umowne nakładane są przez KZK GOP w większości przypadków w stosunku do operatora (przewoźnika), w tym przypadku Tramwaje Śląskie S.A. To czy przewoźnik wyciągnie konsekwencje wobec pracownika, to jego decyzja. Nie wiem czy w aneksie jest zapis, który tym reguluje, ale skoro rozróżniają 105NK od 105HF, to taki zapis powinien być. Skoro TŚ ustalają z KZK GOP, że wprowadzają nowy "typ" taboru, to TŚ powinno poinformować o zainstalowanych urządzeniach; przecież dostają większą stawkę.
Tramwaje Śląskie mają zapewnić "Wizualna i foniczna informacje pasazerska o trasie przejazdu linii tramwajowych (zapowiadanie nazw przystanków) wewnatrz pojazdów wyposazonych w stosowne urzadzenia techniczne (system nagłosnienia i wyswietlacze wewnetrzne)." (§ 2 ust. 4 lit. f umowy przewozowej). Oczywiście za brak tego nie ma żadnej sankcji.

: 28 lip 2013, 23:19
autor: adam86
DWD pisze: W pozostałych jest autokomputer firmy Asterix który posiada opcję wyłączenia tych zapowiedzi z której motorowi bardzo chętnie korzystają
Nie ma firmy Asterix. To jest pixelowski komputer.

: 29 lip 2013, 00:07
autor: DWD
No dokładnie ;) Miałem na myśli model napisałem co innego..

: 30 lip 2013, 19:40
autor: polaraxa
Jeśli mowa o 105NK to nieprędko będą zapowiadac przystanki ponieważ nie mają w modułach wpisanych nazw przystanków TŚ a MPK Warszawa

: 30 lip 2013, 19:51
autor: KZKGaPowicz
polaraxa pisze:Jeśli mowa o 105NK to nieprędko będą zapowiadac przystanki ponieważ nie mają w modułach wpisanych nazw przystanków TŚ a MPK Warszawa
My pisaliśmy o Moderusach, wg KZK GOP 105HF. A w Warszawie nie ma MPK, tylko ZTM.

: 30 lip 2013, 22:15
autor: adam86
Ile już tych oznaczeń jest? KZKGOP sobie wymyśla inne, producent inne, a TŚ też inne?

: 30 lip 2013, 23:07
autor: memphis
adam86 pisze:Ile już tych oznaczeń jest? KZKGOP sobie wymyśla inne, producent inne, a TŚ też inne?
KZK GOP sobie wymyśla co chce, wpisuje bezmyślnie do busmana i potem się to rozpowszechnia razem z rozkładami. Stąd 105NK i 105HF. Tramwajarze stosują:
105N-HF 11 AC
105N-HF 11 AC T (doczepa)
105NF S (moderus z ZURu)
105NF Sd (doczepa z ZURu)

: 10 paź 2013, 05:20
autor: hanys76
Skład moderusów 685+686 jest już gotowy. Skład został przekazany do zajezdni Gliwice. Prawdopodobnie tam już zostanie na stałe.

: 10 paź 2013, 12:18
autor: DTSN
Czy z ZUR-u Chorzów został skład przekazany?

: 11 paź 2013, 17:42
autor: polaraxa
#685+686 został przekazany na stan R-4. Od paru dni na terenie Zawodzia stoją zmodernizowane #725 i #736 spięte w skład niestety nie zostały odebrane. Łódź źle wykonała kabiny wagonów.

: 11 paź 2013, 21:12
autor: hanys76
Odbiory techniczne wagonów powinny byc dokonywane w miejscu modernizacji, żeby w razie czegoś można było to od razu poprawic. A tak wiozą przez pół Polski wagony po czym okazuje się że je trzeba odesłac bo coś zle zrobiono.

: 11 paź 2013, 21:57
autor: grillmaster
hanys76 pisze:Odbiory techniczne wagonów powinny byc dokonywane w miejscu modernizacji, żeby w razie czegoś można było to od razu poprawic. A tak wiozą przez pół Polski wagony po czym okazuje się że je trzeba odesłac bo coś zle zrobiono.
Widocznie tak była podpisana umowa.

: 12 paź 2013, 09:30
autor: KZKGaPowicz
grillmaster pisze:
hanys76 pisze:Odbiory techniczne wagonów powinny byc dokonywane w miejscu modernizacji, żeby w razie czegoś można było to od razu poprawic. A tak wiozą przez pół Polski wagony po czym okazuje się że je trzeba odesłac bo coś zle zrobiono.
Widocznie tak była podpisana umowa.
Koszty i ryzyko ponosi wykonawca zamówienia.

: 13 paź 2013, 17:33
autor: Boguś
hanys76 pisze:Odbiory techniczne wagonów powinny byc dokonywane w miejscu modernizacji, żeby w razie czegoś można było to od razu poprawic. A tak wiozą przez pół Polski wagony po czym okazuje się że je trzeba odesłac bo coś zle zrobiono.
Odbiór techniczny polega nie tylko na kontroli wizualnej, ale także na sprawdzeniu wszystkich podzespołów podczas jazdy próbnej. A Łodzi takiej możliwości nie ma.
poralaxa pisze:Od paru dni na terenie Zawodzia stoją zmodernizowane #725 i #736 spięte w skład niestety nie zostały odebrane. Łódź źle wykonała kabiny wagonów.
To już kolejny raz kiedy Łódź odwala fuszerkę z modernizacjami.

: 16 paź 2013, 18:22
autor: Penny
Boguś pisze:
poralaxa pisze:Od paru dni na terenie Zawodzia stoją zmodernizowane #725 i #736 spięte w skład niestety nie zostały odebrane. Łódź źle wykonała kabiny wagonów.
To już kolejny raz kiedy Łódź odwala fuszerkę z modernizacjami.
Wagon #736 widziałem dzisiaj solo liniowo na Koszutce (linia 7 lub 46).

: 07 lis 2013, 20:33
autor: hanys76
Na Zawodzie dotarły wczoraj zmodernizowane wagony #672 oraz #688.

: 10 lis 2013, 10:08
autor: DW
Nie wiem czym to jest spowodowane, ale w Moderusach z Poznania/Łodzi stosunkowo często nie działa część wyświetlaczy. Najczęściej ciemne są tylne i boczne, ale czasem zdarza się, że wagon jedzie liniowo z ciemnymi wszystkimi tablicami. Bardziej pasuje mi to na jakiś problem elektroniczny, bo raz widziałem skład z niedziałającą częścią wyświetlaczy w jednym kursie, a w kolejnym miał sprawne już wszystkie.
Jak to jest z zapowiedziami przystanków, działają już we wszystkich Moderusach czy nadal tylko w tych chorzowskich?

: 10 lis 2013, 13:35
autor: KZKGaPowicz
DW pisze:Nie wiem czym to jest spowodowane, ale w Moderusach z Poznania/Łodzi stosunkowo często nie działa część wyświetlaczy. Najczęściej ciemne są tylne i boczne, ale czasem zdarza się, że wagon jedzie liniowo z ciemnymi wszystkimi tablicami. Bardziej pasuje mi to na jakiś problem elektroniczny, bo raz widziałem skład z niedziałającą częścią wyświetlaczy w jednym kursie, a w kolejnym miał sprawne już wszystkie.
Jak to jest z zapowiedziami przystanków, działają już we wszystkich Moderusach czy nadal tylko w tych chorzowskich?
W #659, #660, #744 i #785 bodajże działały, kiedy jeździły na "18". W tamtym tygodniu jechałem #660 na "17" i też działały, podobnie w jakimś składzie Moderusów na "11" też działały. Mogli jednak zainwestować w zapowiedzi w oparciu o GPS (jak w PKM Gliwice).

: 11 lis 2013, 19:15
autor: pycio1400
Sterowniki Pixel Asterix, zapowiadają przystanki wd odległości i koordynatów GPS.

: 11 lis 2013, 21:33
autor: Damian_1947
DW pisze:Jak to jest z zapowiedziami przystanków, działają już we wszystkich Moderusach czy nadal tylko w tych chorzowskich?
Jeżeli chodzi o Będzin, sprawa wygląda następująco. We wszystkich wagonach są sprawne zapowiedzi przystankowe, w poznańskich/łódzkich jeżeli ich nie uruchomi motorniczy strzałką w prawo, to nie będzie gadać :/ A, że z reguły im się nie chce, żeby to się "darło" to nie załączają. ....

: 12 lis 2013, 18:26
autor: Penny
hanys76 pisze:Na Zawodzie dotarły wczoraj zmodernizowane wagony #672 oraz #688.
Dzisiaj zadebiutowal #672 na linii 7. #688 na zajezdni.

: 12 lis 2013, 23:55
autor: Damian_1947
Penny pisze:
hanys76 pisze:Na Zawodzie dotarły wczoraj zmodernizowane wagony #672 oraz #688.
Dzisiaj zadebiutowal #672 na linii 7. #688 na zajezdni.
A więc z zad. 66a, został tylko jeden wagon do odebrania, mianowicie #720. Reszta już w wykonaniu ZURu będzie. Patrzcie, tak czekaliśmy na pierwszego Moderusa, a już Modertrans i Łódź zrobili dla nas te 44 z 45 wagonów.

: 15 gru 2013, 17:52
autor: polaraxa
W dn 16.12.2013 zostanie przekazany do ZUR-u na modernizacje #726-727

: 15 gru 2013, 20:50
autor: KZKGaPowicz
polaraxa pisze:W dn 16.12.2013 zostanie przekazany do ZUR-u na modernizacje #726-727
Do ZURu przybędzie również #717, bodajże we wtorek. Prawdopodobnie #726+727 po modernizacji trafi do Gliwic. "3" mają być obsadzone Moderusami.

: 16 gru 2013, 17:48
autor: polaraxa
Nie wiem do którego rejonu trafi po modernizacji #726+727 ale na pewno nie do Zawodzia taki sam los spotka jeszcze #661 i #617 które jako jedne z ostatnich przejdą modernizacje. Nadal jednak uważam że okradanie Zawodzia ze zmodernizowanych wagonów a podsyłanie im starych trupów 105Na za SKANDAL

: 16 gru 2013, 19:42
autor: elot360
Czy Stroszek prowadzi jakieś modernizacje?

: 16 gru 2013, 20:05
autor: kolejorz.
@polaraxa Zawodzie będzie mieć Twsity a inny chcą chociaż Moderusami pojeździć ;P Żadne okradanie a zwykłe wyrównywanie szans -tak myślę. Nie widzę powodów dlaczego Zawodzie miałoby być lepsze od Stroszka czy Gliwic.

: 16 gru 2013, 21:07
autor: DW
W sumie pewna niesprawiedliwość tu jest. Zakładając, że zajezdnia dba o swoje wozy, to robiąc wymiany zabiera jej się dobre wagony a daje trupy (choć ciężko mi stwierdzić czy Zawodzie się tu rzeczywiście wyróżnia).
Jednak z drugiej strony Zawodzie dostanie niebawem większość Pes. Za każdą z nich pozbędzie się dwóch stopiątek. Oznaczać to będzie kasację zapewne najbardziej wysłużonych wozów. Zatem przyjeżdżające tam trupy za długo nie pojeżdżą.

: 16 gru 2013, 21:46
autor: Boguś
polaraxa pisze:Nie wiem do którego rejonu trafi po modernizacji #726+727 ale na pewno nie do Zawodzia taki sam los spotka jeszcze #661 i #617 które jako jedne z ostatnich przejdą modernizacje. Nadal jednak uważam że okradanie Zawodzia ze zmodernizowanych wagonów a podsyłanie im starych trupów 105Na za SKANDAL
#726+727 trafi do Gliwic. Nie jest również wykluczone, że Zawodzie odda wszystkie moderusy.

: 16 gru 2013, 21:58
autor: adam86
DW pisze:W sumie pewna niesprawiedliwość tu jest. Zakładając, że zajezdnia dba o swoje wozy, to robiąc wymiany zabiera jej się dobre wagony a daje trupy (choć ciężko mi stwierdzić czy Zawodzie się tu rzeczywiście wyróżnia).
Jednak z drugiej strony Zawodzie dostanie niebawem większość Pes. Za każdą z nich pozbędzie się dwóch stopiątek. Oznaczać to będzie kasację zapewne najbardziej wysłużonych wozów. Zatem przyjeżdżające tam trupy za długo nie pojeżdżą.
No, a w pierwszej kolejności pójdą 105N, których akurat Zawodzie nie ma.