Strona 5 z 7

: 30 kwie 2013, 14:21
autor: grillmaster
Wczoraj (29.04.) w nocy jeździła jazda próbna #653+654.

: 09 maja 2013, 17:11
autor: Damian_1947
grillmaster pisze:Wczoraj (29.04.) w nocy jeździła jazda próbna #653+654.
W dniu wczorajszym miał miejsce odbiór techniczny i przekazanie składu #653+654 do R-4 Gliwice.
Źródło:

: 14 maja 2013, 10:37
autor: R_G

: 14 maja 2013, 13:13
autor: Damian_1947
R_G pisze:Co ciekawe to typ 105NF S.
Z tymi oznaczeniami sami się już gubią, chyba, że poda mi ktoś uzasadnienie, dlaczego tak, a nie inaczej. :)

: 14 maja 2013, 15:11
autor: adam86
To są bzdury, które sobie TŚ wymysla. Każdy średnio rozgarniety miłosnik wie, że 105Nf już istnieje.

: 14 maja 2013, 17:08
autor: memphis
adam86 pisze:To są bzdury, które sobie TŚ wymysla. Każdy średnio rozgarniety miłosnik wie, że 105Nf już istnieje.
Ale wymyślili sobie 105NF, a nie 105Nf ;) Cokolwiek to "F" ma oznaczać. Może "Fajny"? :P

: 25 maja 2013, 15:36
autor: tramwajarze z19
Dziś na Stroszek przyjechały moderusy #703 i #704 z Poznania o godzinie 7:00 i zostały sholowane przez wagon #743 na hale.

: 25 maja 2013, 15:52
autor: R_G

: 25 maja 2013, 16:19
autor: Boguś
Są to dwie solówki.

: 28 maja 2013, 17:21
autor: Penny
O 17:15 przez Chorzów Batory Piekarska w kier. zajezdni przejechał #647+648. Ma jeszcze folię na siedzeniach ;-)

: 28 maja 2013, 19:43
autor: DW
Wczoraj na Zawodzie trafiły kolejne dwa moderusy - skład #637+638.
Damian_1947 w DPD 2013.05.27 pisze:Na zajezdnię Zawodzie trafił skład Moderusów #637+638, z czego #638 to doczepa bez kabiny.

: 28 maja 2013, 23:21
autor: Damian_1947
Penny pisze:O 17:15 przez Chorzów Batory Piekarska w kier. zajezdni przejechał #647+648. Ma jeszcze folię na siedzeniach ;-)
Na dniach będzie miał odbiór techniczny. Wagon jest prawie w 100% ukończony, zostały tylko lekkie korekty co do wgrania tras itp. Wagony mają dość ciekawe rozwiązanie przycisków otwierania drzwi. Polecam sprawdzić :) W ZUR-ze jest już pomalowany w barwy zakładowe wagon Ptb #910.

: 31 maja 2013, 11:27
autor: tramwajarze z19
Damian_1947 pisze:
Penny pisze:O 17:15 przez Chorzów Batory Piekarska w kier. zajezdni przejechał #647+648. Ma jeszcze folię na siedzeniach ;-)
Na dniach będzie miał odbiór techniczny. Wagon jest prawie w 100% ukończony, zostały tylko lekkie korekty co do wgrania tras itp. Wagony mają dość ciekawe rozwiązanie przycisków otwierania drzwi. Polecam sprawdzić :)
A czy doczepa #648 ma kabine czy jej nie ma?

: 31 maja 2013, 12:10
autor: Damian_1947
tramwajarze z19 pisze:
Damian_1947 pisze:
Penny pisze:O 17:15 przez Chorzów Batory Piekarska w kier. zajezdni przejechał #647+648. Ma jeszcze folię na siedzeniach ;-)
Na dniach będzie miał odbiór techniczny. Wagon jest prawie w 100% ukończony, zostały tylko lekkie korekty co do wgrania tras itp. Wagony mają dość ciekawe rozwiązanie przycisków otwierania drzwi. Polecam sprawdzić :)
A czy doczepa #648 ma kabine czy jej nie ma?
Nie, nie ma. Jest doczepą czynną.

: 31 maja 2013, 18:32
autor: Penny
tramwajarze z19 pisze:Dziś na Stroszek przyjechały moderusy #703 i #704...
W dniu dzisiejszym zadebiutował skład #703+704. Widziany na linii 19 o 18:25 na Chorzów Chopina w kier. Katowic.

: 31 maja 2013, 21:20
autor: Damian_1947
Skład #728+768 trafi z ZURu do R1, a #755+756 (z racji na doczepę czynną) do R-2, gdzie potrzebują składów. #728+768, będą kursowały zapewne solo.

: 01 cze 2013, 19:52
autor: polaraxa
I to jest uczciwa zamiana co nie zmienia faktu że R-4 powinno oddać 2 MODERUSY za #659+660 oraz R-1 2 MODERUSY za #701+748. Póki co ze zmodernizowanymi wagonami bynajmniej na Zawodziu są same kłopoty #691+689 ma niesprawny monitoring #675+676 przecieka kabina pod klimatyzatorami #637+638 ma uszkodzony wyłącznik szybki a w #702+749 sprzęgi niszczą zderzaki. Ciekawe co boli MODERUSY w pozostałych Rejonach.

: 01 cze 2013, 21:21
autor: KZKGaPowicz
polaraxa pisze:I to jest uczciwa zamiana co nie zmienia faktu że R-4 powinno oddac 2 MODERUSY za #659-#660 oraz R-1 2 MODERUSY za #701-#748. Póki co ze zmodernizowanymi wagonami bynajmniej na Zawodziu są same kłopoty #691-#689 ma niesprawny monitoring #675-#676 przecieka kabina pod klimatyzatorami #637-#638 ma uszkodzony wyłącznik szybki a w #702-#749 sprzęgi niszczą zderzaki. Ciekawe co boli MODERUSY w pozostałych Rejonach.
Gliwickie Moderusy miały za długie ramiona lusterek. W Zabrzu jest problem z jednym drzewem, z którym nikt nie potrafi zrobić porządku.
A dlaczego Gliwice miałyby oddać dwa Moderusy, skoro są najbardziej poszkodowaną zajezdnią, ponieważ ich wagony w większości nie spełniają kryteriów do modernizacji? Mam nadzieję, że po dostawie nowych tramwajów PESA, Gliwice dostaną kilka Moderusów z Zawodzia, a stare 105Na zostaną skasowane. Do modernizacji w ramach outsourcingu nadawały się tylko #744 i #785, a z ZURu jest #653+654, a będą jeszcze ewentualnie 649+650 i #651+652.

: 01 cze 2013, 21:33
autor: Boguś
KZKGaPowicz pisze:Do modernizacji w ramach outsourcingu nadawały się tylko #744 i #785, a z ZURu jest #653+654, a będą jeszcze ewentualnie 649+650 i #651+652.
#651+652 na pewno będzie modernizowany.
Damian_1947 pisze:Skład #728+768 trafi z ZURu do R1, a #755+756 (z racji na doczepę czynną) do R-2, gdzie potrzebują składów.
#756+755 :) Tuż przed remontem zamienili numerki.
KZKGaPowicz pisze:A dlaczego Gliwice miałyby oddać dwa Moderusy, skoro są najbardziej poszkodowaną zajezdnią, ponieważ ich wagony w większości nie spełniają kryteriów do modernizacji? Mam nadzieję, że po dostawie nowych tramwajów PESA, Gliwice dostaną kilka Moderusów z Zawodzia, a stare 105Na zostaną skasowane.
Tak właściwie, to nadal nie wiadomo jak będzie z przydzielaniem taboru do poszczególnych zajezdni. Może być też taka sytuacja, że na Zawodziu nie będzie żadnego wagonu 105Na. Zostaną niskopodłogowce, helmuty i modernizacje.

: 01 cze 2013, 21:35
autor: KZKGaPowicz
Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:A dlaczego Gliwice miałyby oddać dwa Moderusy, skoro są najbardziej poszkodowaną zajezdnią, ponieważ ich wagony w większości nie spełniają kryteriów do modernizacji? Mam nadzieję, że po dostawie nowych tramwajów PESA, Gliwice dostaną kilka Moderusów z Zawodzia, a stare 105Na zostaną skasowane.
Tak właściwie, to nadal nie wiadomo jak będzie z przydzielaniem taboru do poszczególnych zajezdni. Może być też taka sytuacja, że na Zawodziu nie będzie żadnego wagonu 105Na. Zostaną niskopodłogowce, helmuty i modernizacje.
To byłaby już przesada.

: 01 cze 2013, 21:39
autor: Boguś
KZKGaPowicz pisze:
Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:A dlaczego Gliwice miałyby oddać dwa Moderusy, skoro są najbardziej poszkodowaną zajezdnią, ponieważ ich wagony w większości nie spełniają kryteriów do modernizacji? Mam nadzieję, że po dostawie nowych tramwajów PESA, Gliwice dostaną kilka Moderusów z Zawodzia, a stare 105Na zostaną skasowane.
Tak właściwie, to nadal nie wiadomo jak będzie z przydzielaniem taboru do poszczególnych zajezdni. Może być też taka sytuacja, że na Zawodziu nie będzie żadnego wagonu 105Na. Zostaną niskopodłogowce, helmuty i modernizacje.
To byłaby już przesada.
Niekoniecznie przesada. Modernizacje mogą kursować tylko na 11 i 14.

: 01 cze 2013, 21:43
autor: KZKGaPowicz
Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:
Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:A dlaczego Gliwice miałyby oddać dwa Moderusy, skoro są najbardziej poszkodowaną zajezdnią, ponieważ ich wagony w większości nie spełniają kryteriów do modernizacji? Mam nadzieję, że po dostawie nowych tramwajów PESA, Gliwice dostaną kilka Moderusów z Zawodzia, a stare 105Na zostaną skasowane.
Tak właściwie, to nadal nie wiadomo jak będzie z przydzielaniem taboru do poszczególnych zajezdni. Może być też taka sytuacja, że na Zawodziu nie będzie żadnego wagonu 105Na. Zostaną niskopodłogowce, helmuty i modernizacje.
To byłaby już przesada.
Niekoniecznie przesada. Modernizacje mogą kursować tylko na 11 i 14.
To znowu Katowice i inne miasta będą miały nowsze wagony, a reszta, jak np. Zabrze, Ruda Śląska będą obsługiwane w większości starym taborem? Jeżeli rzeczywiście będzie tak jak piszesz, to Z. F. chyba wszystko przewidział.

: 01 cze 2013, 21:50
autor: Boguś
KZKGaPowicz pisze:To znowu Katowice i inne miasta będą miały nowsze wagony, a reszta, jak np. Zabrze, Ruda Śląska będą obsługiwane starym taborem? Jeżeli rzeczywiście będzie tak jak piszesz, to Z. F. chyba wszystko przewidział.
Tak wcale nie musi być. Spokojnie. Tak jak wcześniej napisałem, żadne decyzje jeszcze nie zapadły. Choć nie ukrywam, że Katowice w tej kwestii będą miały najwięcej do powiedzenia.

: 01 cze 2013, 23:56
autor: Damian_1947
Boguś pisze:
Damian_1947 pisze:Skład #728+768 trafi z ZURu do R1, a #755+756 (z racji na doczepę czynną) do R-2, gdzie potrzebują składów.
#756+755 :) Tuż przed remontem zamienili numerki
No tak, bo Będzin potrzebował solówek, to wysłał do ZUR-u #755, gdzie to był tak naprawde #756... A #756, kursował solo, a był to #755. ;)

: 02 cze 2013, 09:05
autor: DW
To już nie mogli zmienić planów i z #768 zrobić doczepy? Co prawda to już i tak będą zupełnie inne wozy (nawet jak pudła będą te same), ale choć z przenosinami numerów mogli już tak nie mieszać, bo niebawem większość wozów będzie jeździła zupełnie gdzie indziej.

: 02 cze 2013, 12:07
autor: mark40
Boguś pisze:Modernizacje mogą kursować tylko na 11 i 14.
Dlaczego?

: 02 cze 2013, 14:29
autor: Boguś
mark40 pisze:
Boguś pisze:Modernizacje mogą kursować tylko na 11 i 14.
Dlaczego?
Przyjedzie 30 Pes, które zostaną przydzielone na 15. Pozostałe mogą trafić np. na 20 czy 6. Jeśli Pesy trafią na 6 to citki przydzielą na inne linie, np.16. Jak wiadomo niskopodłogowce nie wjadą na 11 ze względu na stan torowiska, a na 14 ze względu na tunelik w Szopienicach. A linia 13 równie dobrze może być połączona z 7.

: 02 cze 2013, 14:47
autor: polaraxa
Wcale nie. Będą kursowac na każdej linii w R-2 jednak póki co są wystawiane na 11,16,20 chyba dlatego by zmniejszyc liczbę zjazdów. Pesy skierowane zostaną do obsługi linii 15 ale nie tylko. Po numerach wagonów modernizowanych widac że wcale nie najmłodsze wozy są modernizowane.

: 02 cze 2013, 14:55
autor: Boguś
polaraxa pisze:Po numerach wagonów modernizowanych widac że wcale nie najmłodsze wozy są modernizowane.
Do modernizacji kwalifikują się wagony od 1983 roku, czyli od #629+630. Jeśli jest taka możliwość, to należy wysyłać najgorsze heble (m.in. #629+630, #631+632 itp.), zostawić wagony w dobrym stanie (#731+730, #734+735 czy #772+771)

: 02 cze 2013, 15:06
autor: Przemek
Boguś pisze:
polaraxa pisze:Po numerach wagonów modernizowanych widac że wcale nie najmłodsze wozy są modernizowane.
Do modernizacji kwalifikują się wagony od 1983 roku, czyli od #629+630. Jeśli jest taka możliwość, to należy wysyłać najgorsze heble (m.in. #629+630, #631+632 itp.), zostawić wagony w dobrym stanie (#731+730, #734+735 czy #772+771)
#731+730 i #734+735 są podobno wykluczone z remontu.
Nie wiem jak #772+771, ale ten skład to już i tak niezła padlina.
Boguś pisze:
mark40 pisze:
Boguś pisze:Modernizacje mogą kursować tylko na 11 i 14.
Dlaczego?
Jak wiadomo niskopodłogowce nie wjadą na 11 ze względu na stan torowiska, a na 14 ze względu na tunelik w Szopienicach. A linia 13 równie dobrze może być połączona z 7.
Ostatnio do Szopienic bez problemu dojechał Helmut, więc to nie kwestia taboru. Na 14 problemem jest zbyt krótki ukres na mijance przy Szpitalu. Dwie solówki tam się mieszczą bez problemu, ale mijanka dwóch składów odbyć się nie może. A do linii 13, to krążą plotki o przedłużeniu jej do Chorzowa Ratusza.

: 02 cze 2013, 15:47
autor: R_G
Na 14 problemem jest zbyt krótki ukres na mijance przy Szpitalu. Dwie solówki tam się mieszczą bez problemu, ale mijanka dwóch składów odbyć się nie może
Jakiś czas temu kursowały składy na '14' co pół godziny. Wtedy 'mijały' się chyba przy dworcu w Mysłowicach i w Szopienicach.

Zresztą Boguś napisał, że zmodernizowane 105N mogą iść na 11 i 14. Na 11 pójdą składy zmodernizowane, a na '14' solówki zmodernizowane.

: 02 cze 2013, 16:42
autor: Karol
R_G pisze:
Na 14 problemem jest zbyt krótki ukres na mijance przy Szpitalu. Dwie solówki tam się mieszczą bez problemu, ale mijanka dwóch składów odbyć się nie może
Jakiś czas temu kursowały składy na '14' co pół godziny. Wtedy 'mijały' się chyba przy dworcu w Mysłowicach i w Szopienicach.
Składy przy Kościółku mijać się mogą. Jeszcze do końca lat 90-tych na 14 składy jeździły na 4 z 6 pociągów i tam się mijały (1403 z 1404 oraz 1406 z 1401).

: 02 cze 2013, 20:53
autor: adam86
Boguś pisze:
polaraxa pisze:Po numerach wagonów modernizowanych widac że wcale nie najmłodsze wozy są modernizowane.
Do modernizacji kwalifikują się wagony od 1983 roku, czyli od #629+630. Jeśli jest taka możliwość, to należy wysyłać najgorsze heble (m.in. #629+630, #631+632 itp.), zostawić wagony w dobrym stanie (#731+730, #734+735 czy #772+771)
No ale 627 już przecież zmodernizowali.

: 02 cze 2013, 22:50
autor: Mikulek
polaraxa pisze:Póki co ze zmodernizowanymi wagonami bynajmniej na Zawodziu są same kłopoty #691+689 ma niesprawny monitoring #675+676 przecieka kabina pod klimatyzatorami #637+638 ma uszkodzony wyłącznik szybki a w #702+749 sprzęgi niszczą zderzaki. Ciekawe co boli MODERUSY w pozostałych Rejonach.
No masz! Zachciało im się zmiany czoła to teraz mają za swoje, było zostawić przód i tył w spokoju, może by to jakoś normalnie wyglądało po modernizacji...

: 03 cze 2013, 12:38
autor: grillmaster
R_G pisze:
Na 14 problemem jest zbyt krótki ukres na mijance przy Szpitalu. Dwie solówki tam się mieszczą bez problemu, ale mijanka dwóch składów odbyć się nie może
Jakiś czas temu kursowały składy na '14' co pół godziny. Wtedy 'mijały' się chyba przy dworcu w Mysłowicach i w Szopienicach.
Jak 14 miały późno to się bez problemu mijały na Szpitalu. Nie ma takiego problemu
R_G pisze:Zresztą Boguś napisał, że zmodernizowane 105N mogą iść na 11 i 14. Na 11 pójdą składy zmodernizowane, a na '14' solówki zmodernizowane.
A dlaczego niby tylko te dwie linie?

: 03 cze 2013, 14:33
autor: DW
Modernizowane są wozy o numerach 663 wzwyż (z drobnymi wyjątkami) oraz dodatkowo 627 - jako jedyny z wozów o niższych numerach.

: 03 cze 2013, 15:12
autor: R_G
grillmaster pisze:
R_G pisze:Zresztą Boguś napisał, że zmodernizowane 105N mogą iść na 11 i 14. Na 11 pójdą składy zmodernizowane, a na '14' solówki zmodernizowane.
A dlaczego niby tylko te dwie linie?
Bo:
Boguś pisze:Przyjedzie 30 Pes, które zostaną przydzielone na 15. Pozostałe mogą trafić np. na 20 czy 6. Jeśli Pesy trafią na 6 to citki przydzielą na inne linie, np.16. Jak wiadomo niskopodłogowce nie wjadą na 11 ze względu na stan torowiska, a na 14 ze względu na tunelik w Szopienicach. A linia 13 równie dobrze może być połączona z 7.

: 03 cze 2013, 19:43
autor: adam86
Zapewne KZK i TŚ nas jeszcze nie raz zaskoczą w temacie tego gdzie co pojedzie.

: 03 cze 2013, 20:01
autor: Karol
DW pisze:Modernizowane są wozy o numerach 663 wzwyż (z drobnymi wyjątkami) oraz dodatkowo 627 - jako jedyny z wozów o niższych numerach.
A 653, 654, 647, 648, 642, 645, 646, 637, 638, 645, 646, 659 i 660? Chyba, że chodziło tylko o Będzin...

: 03 cze 2013, 20:22
autor: DW
Karol pisze:
DW pisze:Modernizowane są wozy o numerach 663 wzwyż (z drobnymi wyjątkami) oraz dodatkowo 627 - jako jedyny z wozów o niższych numerach.
A 653, 654, 647, 648, 642, 645, 646, 637, 638, 645, 646, 659 i 660? Chyba, że chodziło tylko o Będzin...
Hmm... Chyba coś mi się w takim razie pomieszało ;)
No to wygląda na to, ze wszystkie od 645 wzwyż (nie licząc wozów po RK i niedawnym RB) plus parę o niższych numerach (627, 637, 638, 642 i to chyba tyle).

: 04 cze 2013, 13:39
autor: rifi
W składzie moderusów #702+749 są dwa różne kierunki wyświetlane. Skład jadący w stronę Szopienic w #702 wyświetla Szopienice pętla a w #749 wyświetla Chorzów Ratusz. Czy te wszystkie moderusy pozostaną z tymi wadami?

: 04 cze 2013, 15:06
autor: KZKGaPowicz
rifi pisze:W składzie moderusów #702+749 są dwa różne kierunki wyświetlane. Skład jadący w stronę Szopienic w #702 wyświetla Szopienice pętla a w #749 wyświetla Chorzów Ratusz. Czy te wszystkie moderusy pozostaną z tymi wadami?
W ZURkach 111N jest czasami ten sam problem.

A tymczasem skład #647+648 został przekazany do R-3 Stroszek. Źródło

: 04 cze 2013, 15:28
autor: rifi
KZKGaPowicz pisze:
rifi pisze:W składzie moderusów #702+749 są dwa różne kierunki wyświetlane. Skład jadący w stronę Szopienic w #702 wyświetla Szopienice pętla a w #749 wyświetla Chorzów Ratusz. Czy te wszystkie moderusy pozostaną z tymi wadami?
W ZURkach 111N jest czasami ten sam problem.

A tymczasem skład #647+648 został przekazany do R-3 Stroszek. Źródło
Najlepsze jest to ze piszą że odebrali ten skład 3.04.13r.

: 04 cze 2013, 18:40
autor: polaraxa
Błąd w kierunkach tablic bierze się z tego że motorniczy(a) zamiast najpierw załączyc 1 wóz (silnikowy) zalączają 2 wóz (doczepa) ot taki zły nawyk. #627 wcale nie jest wyjątkiem w modernizacji z Zawodzia będzie to #617.

: 04 cze 2013, 19:05
autor: DW
polaraxa pisze:#627 wcale nie jest wyjątkiem w modernizacji z Zawodzia będzie to #617.
No racja. Nawet w prawie tym samym składzie co kiedyś wyjedzie ;)

: 04 cze 2013, 19:56
autor: DTSN
Moderus 653-654 z ZUR w Chorzowie miał dziś awarie w Zabrzu :-P
Link do foto

: 05 cze 2013, 22:17
autor: Boguś
Przemek pisze:
Boguś pisze:
mark40 pisze:
Boguś pisze:Modernizacje mogą kursować tylko na 11 i 14.
Dlaczego?
Jak wiadomo niskopodłogowce nie wjadą na 11 ze względu na stan torowiska, a na 14 ze względu na tunelik w Szopienicach. A linia 13 równie dobrze może być połączona z 7.
Ostatnio do Szopienic bez problemu dojechał Helmut, więc to nie kwestia taboru.
Zgadza się. Tylko obawiam się, że taki Citek czy Pesa może zahaczyć lusterkami o ściany tunelu. A lusterka w tych wagonach są trochę wyżej niż w Helmutach.
Mikulek pisze:
polaraxa pisze:Póki co ze zmodernizowanymi wagonami bynajmniej na Zawodziu są same kłopoty #691+689 ma niesprawny monitoring #675+676 przecieka kabina pod klimatyzatorami #637+638 ma uszkodzony wyłącznik szybki a w #702+749 sprzęgi niszczą zderzaki. Ciekawe co boli MODERUSY w pozostałych Rejonach.
No masz! Zachciało im się zmiany czoła to teraz mają za swoje, było zostawić przód i tył w spokoju, może by to jakoś normalnie wyglądało po modernizacji...
Niesprawny monitoring czy wadliwe osłony to najmniejszy problem. Gorzej z nieszczelną kabiną.

Osłony na sprzęgi się montuje ze względu estetycznych a przede wszystkim bezpieczeństwa. Pokaż mi nowy tramwaj bez osłon na sprzęg.

: 05 cze 2013, 23:51
autor: grillmaster
W +749 w drugich drzwiach ociera się uchwyt na drzwiach o poręcz i już jest rurka poręczy wytarta. Niech żyje precyzja.

: 06 cze 2013, 10:21
autor: Mikulek
Boguś pisze:Osłony na sprzęgi się montuje ze względu estetycznych a przede wszystkim bezpieczeństwa. Pokaż mi nowy tramwaj bez osłon na sprzęg.
Jak się chce zmodernizować wagon by wyglądał ładnie to jest to możliwe, przykładem jest choćby #674
http://phototrans.pl/14,491673,0,Konstal_105Na_674.html
A nie jakieś wydziwianie z tymi ohydnymi czołami i jeszcze te LEDY :o: Fuj !!!
A w środku surowizna na ścianach, kto to widział białe poszycie ??
Nie można dać tam wzoru drewna ?
Te durne szybki z logiem też bym wymienił na drewnianą dyktę.
Ogółem, te wagony normalnie wymagają następnego remontu z kolejną zmianą czoła na jakieś normalne ( najlepiej na klasyczne ).
Myślałem że tylko mnie się to wszystko nie podoba ale jak podpytałem znajomych i rodzinę to okazało się że nie jestem sam, wszyscy wolą by było tak:
http://www.youtube.com/watch?v=PRuRMxOS3Jg
Przynajmniej to jakoś wyglądało...

: 06 cze 2013, 12:31
autor: DWD
memphis pisze:
adam86 pisze:To są bzdury, które sobie TŚ wymysla. Każdy średnio rozgarniety miłosnik wie, że 105Nf już istnieje.
Ale wymyślili sobie 105NF, a nie 105Nf ;) Cokolwiek to "F" ma oznaczać. Może "Fajny"? :P
Tak na marginesie Mederusy z Chorzowa są z nazwy tylko Moderusami bez dodatku Alpha. Chorzów dostał licencję tylko na uzycie nazwy Moderus. Jak się bliżej przyjrzeć chorzowskiemu cudowi to mozna znaleść wiele niedoskonałości i tandety w porównaniu do Medrusów poznańskich. Wygląda to jak tzw. tuning garażowy :mryellow: Osobna sprawa która jest dla mnie wręcz parodią to to, że motorowy na chorzowskiego Moderusa musi przejść osobne szkolenie jest tyle różnic pomiędzy nim a chociażby poznańskim. Tak jak by nie można było zrobić wszystko na jeden wzór każdy inny a motorowy z tego wszystkiego jest głupi bo inaczej tego nazwać nie można.